ett snäpp högre, fanns bara det ocksåBra att du valde en högre svårighetsgrad också. Apokalyptic, är det ett snäpp svårare än normal eller två (om ens två finns)?
Darksiders: Wrath of War (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 21 January 2010 - 12:59
Postad 21 January 2010 - 14:39
Ojdå, jag borde nästan kräva betalt av PanvisionOch i det här fallet lyckades du verkligen, tror att det var din recension som fick mig att köpa spelet oxå
Ja det är ju att rekommendera, speciellt eftersom ett av spelets minus är att det är lite för enkelt. 15-20 timmar långt är det, drygt 15 timmar för mig, men har sett de som spelat mer än 20 timmar.Tror att jag ska köra på Apocalyptik-svårighetsgrad så man kan ta alla "klara-spelet-trophies" på en genomspelning, eftersom det verkar vara ett ganska långt spel (eller?) och en andra genomspelning skulle kunna dra ut på tiden nu under våren. Hoppas det inte är mig övermäktigt bara
Fast det är inget spel man bara varvar som t ex COD, t ex behöver du inte möta slutbossen direkt utan kan välja att gå tillbaka och samla saker, trophies, hjärtan. Det är en öppen värld när man väl låst upp den.
En bra grej ni kan tänka på är att låsa upp de teleporteringsställen ni hittar (leta efter dem aktivt). Jag hade missat två vilket kostade mig massa tid på slutet
Postad 21 January 2010 - 16:37
Misstänker att jag kommer landa på runt 20h isf, brukar sällan ta närmsta vägenJa det är ju att rekommendera, speciellt eftersom ett av spelets minus är att det är lite för enkelt. 15-20 timmar långt är det, drygt 15 timmar för mig, men har sett de som spelat mer än 20 timmar.
Det gillar viFast det är inget spel man bara varvar som t ex COD, t ex behöver du inte möta slutbossen direkt utan kan välja att gå tillbaka och samla saker, trophies, hjärtan. Det är en öppen värld när man väl låst upp den.
Postad 21 January 2010 - 19:40
Dock finns det en hel massa mindre och större detaljer i själva presentationen och utförandet som irriterar mig något oerhört, ni får gärna hoppa på mig och säga till om det är jag som missförstått något.
Postad 21 January 2010 - 19:55
Slängde också in en infamous beställning då jag tyckte att MW2 behöver lite sällskap i ps3an. Bara hålla tummarna på att de dyker upp imorn, eller i alla fall 1 av dem då de beställdes på olika ställen.
Så tillbaka till ontopic
Postad 21 January 2010 - 20:15
Haha, allt går enligt planerna *skriver upp i Excelarket*Jaha, då kan du lägga mig till din erövrings lista också Zoiler
Riktigt bra recension och jag blev såld på en gång.. la en beställning direkt.
Smith:
Det är ändå ett gott bevis för hur bra de lyckats med mycket annat att man kan svälja de nackdelar som finns och ändå tycka om spelet så bra. Men det ska ju finnas lite att förbättra till tvåan också
Postad 21 January 2010 - 21:29
Postad 22 January 2010 - 11:49
Haha, allt går enligt planerna *skriver upp i Excelarket*
![]()
Smith:Spoiler
Det är ändå ett gott bevis för hur bra de lyckats med mycket annat att man kan svälja de nackdelar som finns och ändå tycka om spelet så bra. Men det ska ju finnas lite att förbättra till tvåan också
Förstod nog aldrig riktigt hur kombosystemet fungerar om jag ska vara ärlig. Har Googlat och läst på lite nu i efterhand men om jag ska vara ärlig så är jag fortfarande förvirrad över "meningen" med kombosystemet. Jag är den traditionellt effektiva spelaren som förvisso tycker det är kul med annorlunda attacker men som fortfarande håller mig till det som funkar om inte spelet ger mig incitament eller kräver av mig att jag bör förändra min spelstil. Ytterligare mer av mitt tidigare tjat men jag skulle gärna få lite mer inblick i själva kombosystemet. Jag har självklart lagt märke till mätaren som räknar attacker men inte förstått om det ligger något djupare bakom den.
Ska Googla lite mer och se vad internets djupast källa till visdom säger.
Postad 22 January 2010 - 12:23
När jag väl hade låst upp och maxat Dash-attacken så körde jag nästan enbart med den. Den sätter rätt många snabbt på raken och är lätt att undvika skada med. Den är nog rätt bra för att skaffa poäng.Jag är den traditionellt effektiva spelaren som förvisso tycker det är kul med annorlunda attacker men som fortfarande håller mig till det som funkar om inte spelet ger mig incitament eller kräver av mig att jag bör förändra min spelstil.
Postad 22 January 2010 - 13:17
Postad 24 January 2010 - 10:16
Zero Punctuation Darksiders recension var hellt enastående haha
Men blir nog ett köp för mig.
Han har ju mer eller mindre rätt i allt han säger, du behöver inte lära dig mer avancerade attacker än olika många tryck på fyrkant. Spelet har mer stulit än lånat ett gäng olika koncept rakt av och huvudkaraktären är ungefär lika karakteristisk som en tegelsten.
Dock är spelet fortfarande oerhört givande och koncepten de har valt att stjäla är bland de bästa som skapats inom branschen någonsin.
Postad 24 January 2010 - 14:19
Bara för att han inte skämtar och tjoar betyder det inte att han saknar karaktär. Han är ingen människa, alltså bör vi inte förvänta oss att han agerar/reagerar som en sådan. Jag tycker han är väldigt karismatisk.huvudkaraktären är ungefär lika karakteristisk som en tegelsten.
Den där britten recenserar ju inte sin egen åsikt, han har själv sagt att folk inte gillar när han är positiv så han överdriver allt negativt.
Postad 24 January 2010 - 19:30
http://www.youtube.c...feature=related
slår jag istället i huvet halvvägs upp i nåt osynligt tak, har provat säkert 100 ggr, nån som vet vad det beror på eller vart med om samma??
vore ju bra drygt behöva spela om allt igen för man inte kommer vidare efter en 18 timmar på apocalyptic
spoilervarning i klippet för er som inte kommit till the black throne
Postad 24 January 2010 - 19:47
Postad 24 January 2010 - 19:49
Du kan inte ladda någon save?
Postad 24 January 2010 - 19:52
Du kan inte ladda någon save?
provade ladda en save från ca 30 min innan det här, men det hände samma sak igen tyvärr när man kom till samma ställe. Får kanske prova ytterligare nån save lite längre bak annars
Postad 24 January 2010 - 20:04
Postad 26 January 2010 - 10:41
Postad 26 January 2010 - 14:15
Bra tänka på för andra som också suktar efter platinum
Postad 26 January 2010 - 14:23
Postad 27 January 2010 - 08:12
Men som första intryck tyckte jag det var svårt att hänga med vilka kombinationer av knappar man skulle använda för att göra vissa attacker och så vidare. men i övrigt verkar detta vara ett grymt lir! Observera dock att jag spelade ca 20-30min.
Men i kväll blir det garanterat mera!
Postad 27 January 2010 - 11:02
De kommer inte vara några problem, vet inte riktigt hur långt du kommit. Men när man kommit förbi intro delen så är kontrollerna väldigt simpla till en början. Man låser upp mer eftersom och kommer då rätt bra in i det.Började lira lite igår, men jag han inte mycket mera än att stoppa i skivan innan det var dags att göra mat och sen blev det inte mycket mera på kvällen.
Men som första intryck tyckte jag det var svårt att hänga med vilka kombinationer av knappar man skulle använda för att göra vissa attacker och så vidare. men i övrigt verkar detta vara ett grymt lir! Observera dock att jag spelade ca 20-30min.
Men i kväll blir det garanterat mera!
Postad 27 January 2010 - 13:18
Kan såhär i efterhand inte komma på nåt som jag tycker var direkt dåligt eller som jag störde mig på i spelet, tycker helt enkelt det var komplett bra. Som alla säger så blir det bara bättre och bättre ju längre man spelar, introt eller vad man ska kalla det är väl det som kändes tristast.
Extra plus till längden på spelet också, tog mig ca 22 timmar om man räknar bort tiden man fick gå tillbaka för att samla upp saker man missat på vägen. Så det är ett spel som räcker bra mycket längre än snittet. Av dom 22 timmarna hade jag bara ca 6 timmar i strid så det förklarar ju att en del pussel är riktigt kluriga och tar sin tid lösa, iaf för mig
Tror ingen som köper detta kommer bli besviken!
Postad 27 January 2010 - 17:13
Postad 30 January 2010 - 02:10
En sak jag tycker mig notera är att högre svårighetsgrad enbart gör att fienderna ger mer skada och inte att de även tål mer. Jag personligen avskyr när fiender FÅR mer liv på högre svårighetsgrader, det gör oftast bara att allting går så mycket långsammare. Men nu på Apocalyptic så är stora demoner verkligen farliga, äntligen är det verkligen viktigt att lära sig attackmönster och att spela på gränsen. På normal kände jag inte riktigt att spelet brydde sig om jag spelade ordentligt eller bara slarvade rundor.
Gillar också att jag får ett bättre flyt i spelandet, slipper stanna upp och undra över alla skatter och passager som för tillfället är avstängda för mig.
Ska framförallt lägga mer fokus på lien och wrath attacken som ger fienderna skada över tid. Några andra tips för en andra spelomgång?
Postad 01 February 2010 - 12:25
Postad 12 February 2010 - 17:54
Postad 12 February 2010 - 18:13
Postad 12 February 2010 - 19:43
Jo jag tror verkligen jag kommer gilla det. Tycker det är kul att jämföra med din recension också....då börjar man titta på mer saker och verkligen tänka efter.
Postad 18 February 2010 - 12:55
THQ meddelar att man kommer att släppa ett demo på spelet Darksiders via Xbox Live och Playstation Store den 25:e februari.
Demon kommer att innehålla hela banan Twilight Cathedral och THQ uppskattar att den kommer att ta cirka 90 minuter att spela genom.
"Vi ville verkligen ge spelarna en bra idé om variationen som finns i spelet, så istället för att släppa ett demo på 20 minuter med någon del av spelet valde vi att släppa hela den första banan istället", säger David Adams på Vigil Games.
Och uppföljaren är redan under way
On February 3, 2010, THQ announced that the production for the sequel to Darksiders has begun. All original staff and voice actors have been confirmed as returning to complete the sequel.
Joystiq has stated that Darksiders will see a sequel in the fiscal year of 2012.
Postad 18 February 2010 - 12:58
Gissar på att vi kommer glömma och komma ihåg att tvåan är på väg flera gånger om innan vi får spela det.
Postad 25 February 2010 - 11:46
så då var det fixat, men hatar fortfarande dessa fiender....
Redigerat av s.m.f, 25 February 2010 - 11:59.
Postad 13 March 2010 - 09:58
EDIT: Gillar verkligen spelet annars
EDIT2: Bossen avklarad. Var det ngn som sa spela defensivt?
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 13 March 2010 - 11:23.
Postad 16 March 2010 - 06:56
Däremot tycker jag att skärm uppdateringen var pinsam dålig i vissa delar av spelet,
Vilken grafikmotor har de använt ?
Antar att de inte har använt Unreal engine eller ID Tech vilker de kanske skulle ha gjort
För att detta spel skulle få full pott av mig så skulle det behövts några månader till att fixa till Skärmuppdateringen.
Hoppas att 2:an kommer att flyta bättre ..
Men i det stora hela så var det ju ett fantastiskt spel !!
Postad 16 March 2010 - 07:21
Däremot tycker jag att skärm uppdateringen var pinsam dålig i vissa delar av spelet,
Spoiler
Men i det stora hela så var det ju ett fantastiskt spel !!
Håller med om båda de detaljerna. Just under Stygian sekvenserna så var jag tvungen att spendera 1/3 av tiden med att bara rida cirklar i väntan på att "lagget" skulle avta. Dock en av de mer episka bossarna jag slagits mot i något spel.
Postad 16 March 2010 - 14:13
En egengjord tydligen. De pratar lite om den i filmen här om du är intresserad:Vilken grafikmotor har de använt ?
http://www.gamezone...._09_09_07AM.htm
Postad 23 March 2010 - 07:24
Ni som har tagit Battle hardened-troféen, hur långt in i spelet tog ni den? Jag håller på att samla ihop
Postad 23 March 2010 - 12:37
Det var samma här också, var inte ens i närheten av att ha levlat upp alla vapen till max under själva storyn.Ni som har tagit Battle hardened-troféen, hur långt in i spelet tog ni den? Jag håller på att samla ihop
Spoileroch ta de sista kistorna, artifacterna osv. och jag har en bra bit kvar innan jag levlat upp alla vapen. Chaoseatern och lien har jag på lvl 3 och handsken på lvl 2. Förstår inte riktigt varför jag inte är högre, men det blir väl till att grinda antar jag
Man fick mjölka sig fram till det, hitta ett bra ställe med mycket fi, döda alla sen lämna området så fi respawnar och återvända igen typ, repeat tills allt är maxlevlat.
Här är en bra video på ett bra ställe göra detta på där det ändå inte tar alltför lång tid iaf
http://www.youtube.c...h?v=ol9FcuMyWZE
Postad 23 March 2010 - 17:46
När är vapnen max-levlade? Är det när det 4e teckent "tänds" ovanför vapnet i menyn eller ska man fylla mätaren en gång till då?
Postad 24 March 2010 - 14:05
Dom är maxlevlade när 4e tecknet tändsNär är vapnen max-levlade? Är det när det 4e teckent "tänds" ovanför vapnet i menyn eller ska man fylla mätaren en gång till då?
Postad 24 March 2010 - 14:35
Hade du problem med Aerial Predator? Jag har försökt några gånger men saknar ca. 20 kills. Kanske är lättare om man går ner i svårighetsgrad.
Postad 24 March 2010 - 18:31
Postad 24 March 2010 - 19:01
EDIT: Aerial Predator avklarad, 164 kills trillade jag in på. Man lärde ju sig efter ett tag, precis som du sa, varifrån fienderna kom. Men sen "lärde" jag mig oxå att man kunde döda de änglar som skjuter ut tre "ljusbomber" om man spammade lite. Samma sak med den stora draken, trodde att dessa var odödliga tills man hade kommit till en viss punkt, men så var det inte. Skönt iaf
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 25 March 2010 - 17:32.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2 bilder
102 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?