Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E72 *

504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E72 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 6,67 (29) Inga priser

Postad 07 september 2009 - 18:56

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ne, tittar man på sidan så står det "Lagersaldo: Kontakta kundtjänst" dvs. dom har ingen telefon på lager och lär itne ha före phonehouse heller.

Postad 13 september 2009 - 18:17

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har helt glömt att kika efter videos för denna, hittade denna:
http://www.youtube.c...h?v=MuUQjpJSGuk

Måste säga att det är riktigt härligt att se hur snabbt det går i menyerna och härligt att de tagit N95:ans bild meny, gillade den skarpt.

Postad 15 september 2009 - 12:36

PatBueno
  • PatBueno
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
http://thenokiablog....e-sale-jakarta/

Postad 17 september 2009 - 19:05

Oakleaf
  • Oakleaf
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Vilken färg köper ni?

Postad 17 september 2009 - 21:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Så, hur är det med svenska tecken på denna mobil?

Postad 18 september 2009 - 16:23

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag kommer att köpa den i svart

Postad 18 september 2009 - 19:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Så, hur är det med svenska tecken på denna mobil?

Ingen som kan säga om E72an har svenska tecken på tangentbordet? Blev galen på E75an som hade 2 av 3 svenska tecken, kändes som ett hån att behöva trycka på funktionstangenten för att få å....

Postad 18 september 2009 - 19:45

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ingen som kan säga om E72an har svenska tecken på tangentbordet? Blev galen på E75an som hade 2 av 3 svenska tecken, kändes som ett hån att behöva trycka på funktionstangenten för att få å....

Antar att det är precis samma layout som på E71an.
Jag skriver nästan aldrig å, ordboken fixar det mesta med enkeltryck på p. Behöver jag å, så trycker jag länge på p:et och ordboken fixar även det ordet nästa gång.

Postad 18 september 2009 - 20:59

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Antar att det är precis samma layout som på E71an.
Jag skriver nästan aldrig å, ordboken fixar det mesta med enkeltryck på p. Behöver jag å, så trycker jag länge på p:et och ordboken fixar även det ordet nästa gång.

Det låter bra, men tyvärr är min erfarenhet av Symbian är att ordlistorna suger nåt fruktansvärt för lite mer ovanliga ord och även med mer vanliga ord, kan du t.ex. skriva "Åkersberga", "återuppringning", "påminnelse" och "bistånd" på E71an genom att bara trycka på p isf å? Visst, det är inte ord man använder så ofta, men jag vill inte behöva ändra det jag vill skriva för att telefonen inte klarar av det. Mer vanligt än ovanstående ord är säkert sammansatta ord som innehåller ett å. Jag hoppas jag har fel, men tills jag är motbevisad tvivlar jag på hur väl det fungerar.

Postad 18 september 2009 - 21:18

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det låter bra, men tyvärr är min erfarenhet av Symbian är att ordlistorna suger nåt fruktansvärt för lite mer ovanliga ord och även med mer vanliga ord, kan du t.ex. skriva "Åkersberga", "återuppringning", "påminnelse" och "bistånd" på E71an genom att bara trycka på p isf å? Visst, det är inte ord man använder så ofta, men jag vill inte behöva ändra det jag vill skriva för att telefonen inte klarar av det. Mer vanligt än ovanstående ord är säkert sammansatta ord som innehåller ett å. Jag hoppas jag har fel, men tills jag är motbevisad tvivlar jag på hur väl det fungerar.

Nu är inte min ordlista i E71an helt sprillans, så jag kanske har skrivit nåt av orden tidigare, men garanterat inte Åkersberga...
Åkersberga, påminnelse och bistånd fixade den med bara p. Inte återuppringning. Men nu när jag skrivit det med å (långtryck på p) så efter tre bokstäver i ordet så föreslås det. Tryck mellanslag och du har ditt ord skrivet. Skriver jag till ett r så får jag inget förslag, fortsätter jag med u så får jag upp förslaget igen.

Postad 18 september 2009 - 21:34

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Glädjande att longpress fungerar, det gör det inte (iaf gjorde det inte det tidigare) på N97an vilket var ett starkt skäl till varför jag gjorde mig av med den. Det som lockar mig med E71/72 är att tangentbordet är på framsidan, och man därför inte måste hålla på och fälla fram något tangentbord varje gång.

Postad 18 september 2009 - 21:49

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Skall du byta från TP2 till E72 eller?:)

Nja, det skulle jag inte alls rekommendera. E72 är bra men en helt annan kategori och har väldigt liten skärm. En modell med VGA-skärm och samma format som E61 hade däremot varit kanon, dock fortfarande inte en konkurrent till större modeller utan mer ett alternativ för de som vill ha en smidig och kraftfull mailmobil.

E72 är ett bra lyft från E71 och andra E-seriemodeller förutom E90. Bra format och funktionalitet.

Dock bör man huvudsakligen köra mail med dem o.dyl. Dokument och Internet är inte helt optimalt, då är en bredare mer högupplöst skärm som kan visa A4 utan sidscroll närmast en nödvändighet.

Som komplement/andramobil är E72 ett bra val, däremot förlorar man alldeles för mycket på att byta från en WVGA-modell med stor skärm.

Postad 18 september 2009 - 22:01

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Nja, byta vet jag inte, :)

Men sanningen är att det är sällan jag använder andra funktioner på min TP2a än telefoni, kalendern och SMS. Surfa sker rätt sällan, och att ens försöka redigera dokument eller liknande på även TP2an skulle jag aldrig drömma om. Detta betyder inte på något sätt att det skulle vara fel på TP2an, utan handlar mer om att jag inte använder funktionenerna. Men att göra sig av med TP2an....nä :P

Postad 18 september 2009 - 22:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Nja, byta vet jag inte, :P

Men sanningen är att det är sällan jag använder andra funktioner på min TP2a än telefoni, kalendern och SMS. Surfa sker rätt sällan, och att ens försöka redigera dokument eller liknande på även TP2an skulle jag aldrig drömma om. Detta betyder inte på något sätt att det skulle vara fel på TP2an, utan handlar mer om att jag inte använder funktionenerna. Men att göra sig av med TP2an....nä :D

Om det är primära användningsområden är en E72 vettig. Jag har haft företrädaren E61 och den var bra men mot en TP2 är läget inte bra s.a.s.:)

Den är knölig för dokument, Internet o.dyl - skärmen är helt enkelt för liten och lågupplöst samtidigt som programutbudet är svagt på den fronten.

Som telefon är E72 bra, som handdator är det värre - det är en mailmobil helt enkelt. Tangentbordet bör ses som SMS/mailinmatning i första hand.

Förlåt en fråga: varför köper man en handdator för att sedan leta en E72?

Det är ett mycket stort hopp mellan helt olika kategorier/produkttyper.

För är det telefoni som är fokuserat är en S60-lur med framförallt T9 men även litet qwerty som E72 har betydligt bekvämare att hantera än en handdatorlur, mindre format, inget tangentbord att fälla ut, enhandsnavigering i alla lägen etc.

Postad 18 september 2009 - 22:25

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Såg precis att Katshing har släppt ett på pris på den för 4199 och det var inte mkt alls.

Postad 19 september 2009 - 12:38

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Som telefon är E72 bra, som handdator är det värre - det är en mailmobil helt enkelt. Tangentbordet bör ses som SMS/mailinmatning i första hand.

Förlåt en fråga: varför köper man en handdator för att sedan leta en E72?

För är det telefoni som är fokuserat är en S60-lur med framförallt T9 men även litet qwerty som E72 har betydligt bekvämare att hantera än en handdatorlur, mindre format, inget tangentbord att fälla ut, enhandsnavigering i alla lägen etc.

För att man vill, kan och har råd? B) Nja, jag har ju inte köpt en E72 ännu, men även om jag gillar TP2an starkt så känner jag ändå att den ibland är lite mkt leksam och lite lite produktiv, iaf för mig som som sagt allra mest använder ringa, sms:a, kalender och musikspelaren (inte jättemkt men iaf).

Men mest handlar det väl om att jag gillar att köpa nya leksaker ;)

Postad 19 september 2009 - 14:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller musikspelare ser jag inget problem med Rhodium. Tvärtom, den är komfortabel att använda med HTC RC-E100 och ljudet är mycket bra.

Nu vet jag inte exakt läget för E72 men Nokia är inte alltid bra på musikfronten, det varierar modellvis. N95 Classic och E90 lider av brus via inbyggda utgången. Då får man vackert köra A2DP. N95 8 GB är brusfri.

Hur mycket omsorg ljuddelen hos E72 fått vet jag ej. Dock har historien visat att det inte brukar prioriteras högst hos just E-serien.

Kalender, nja, där vet jag inte heller om E72 är ett steg framåt. Kalendern har fått ett lyft (redan med E71) jämfört med den äldre versionen men en tredjepartskalender som Handy Calendar ger ett effektivare och trevligare gränsnitt. Att byta från en TP2 med WM till E72 med argumentet "kalender" känns inte helt optimalt.

Telefonin är den starka sidan - om man vill köra med högklassig profilhantering och samtalshantering inkl lokal telefonsvarare. Då drar man nytta av S60s styrka.

SMS är också en stark punkt tack vare tangentbordet och enhetens utformning. Men ärligt talat, steget från en TP2 till en E72 är ett stort steg bakåt. Innan man tar det steget bör man göra en detaljerad kravspecifikation och noga fundera igenom behovet.

Skriv en kravspecifikation i forumet så går det att rekommendera någon vettig modell.

Hade E72 haft en 2,8 tums VGA-skärm hade steget varit kortare men bara det, alltså från stor WVGA till liten QVGA hade för min del inneburit förfärlig frustration och jag hade tagit fram 9300i omedelbart.;)

Postad 19 september 2009 - 15:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

För att man vill, kan och har råd? B) Nja, jag har ju inte köpt en E72 ännu, men även om jag gillar TP2an starkt så känner jag ändå att den ibland är lite mkt leksam och lite lite produktiv, iaf för mig som som sagt allra mest använder ringa, sms:a, kalender och musikspelaren (inte jättemkt men iaf).

Men mest handlar det väl om att jag gillar att köpa nya leksaker ;)

En reflektion: visst är det roligt att köpa nya leksaker men har man en bra kravspecifikation behöver man inte hoppa mellan totalt olika produkter. Som exempel så är min egen specifikation för nästa nalle följande:

*Skärmstorlek: minst 3,5 tum - lägst WVGA-upplösning. Fullbreddsvisning av såväl A4 som webbsidor.
*Fullständigt tangentbord.
*Piltangenter, pgup/dn, jog dial eller optisk styrplatta för smidig scroll. Även scrollhjul ihop med styrkorset går bra.
*Tiltbar/vinklingsbar skärm.
*TV-ut.
*Kamera med 3,2-5 MP, videoinspelning HD 720p med 16-bitars 44,1 Khz ljud (CD-kvalitet).
*Pekskärm med möjlighet till navigation med penna som komplement till enhandsläge.
*Modifering via ROM-uppdateringar à la XDA. OS: WM eller Maemo. Ev Android beroende på framtida utveckling.
*Bra hantering av såväl Officedokument som PDF. T.ex med SoftMaker Office.
*Högklassiga synkmöjligheter med dator och övriga lurar i parken.
*Minst 1500 mAh batteri eller större.
*Kraftfull processor, 1 Ghz och gärna separat grafikaccelerator (ett krav med tanke på kravet på 720p videoinspelning).
*Stor lagringskapacitet via SDXC, ev 32 GB internt minne + SDXC-kortplats.

Detta är min kravspecifikation för vad som minst krävs i nästa nalle. Detta är egenskaper där jag inte vill kompromissa då jag vet att lägre standard skulle irritera mig.

Det vore intressant att se din kravspecifikation. En dylik gör det betydligt enklare att köpa nalar och man riskerar i stort sett inga felköp.B)

Postad 20 september 2009 - 12:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Det vore intressant att se din kravspecifikation. En dylik gör det betydligt enklare att köpa nalar och man riskerar i stort sett inga felköp.:D

Ska man bara köpa något som motsvarar kravspecen så blir det nog inga inköp alls :)

Jag har som sagt varken bestämt mig för att köpa en E72a, eller har köpt en E71a, men lockas lite av tanken på ett tangentbord som man inte behöver fälla fram. Sen finns det självklart en massa andra nackdelar mot t.ex. en TP2 som du listar ovan.

Redigerat av Unregistered1413, 20 september 2009 - 13:27.

Postad 20 september 2009 - 20:48

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt om detta redan skrivits. Men mindre volymer av E72 kommer in v 40.

Postad 21 september 2009 - 00:13

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Fortfarande konstaterar jag något förundrat att ingen tycks veta ifall N72an har svenska tecken eller inte, och på Nokias site blev man inte mkt klokare heller. Ingen som vet?? Tycker mig ha något minne av att jag hört att den skulle ha svenska tecken nämligen, och då menar jag varsin knapp för å, ä och ö.

Postad 21 september 2009 - 07:38

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Fortfarande konstaterar jag något förundrat att ingen tycks veta ifall N72an har svenska tecken eller inte, och på Nokias site blev man inte mkt klokare heller. Ingen som vet?? Tycker mig ha något minne av att jag hört att den skulle ha svenska tecken nämligen, och då menar jag varsin knapp för å, ä och ö.

Hittills har Nokia haft svenska tangenter, åtminstone E61, E90 och Communicators 9xxx. Jag skulle bli mycket förvånad om E72 INTE har det som företrädarna har.

Postad 21 september 2009 - 08:28

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Hittills har Nokia haft svenska tangenter, åtminstone E61, E90 och Communicators 9xxx. Jag skulle bli mycket förvånad om E72 INTE har det som företrädarna har.

Men E71an har väl inte 3 svenska tangenter utan bara 2, åtminstone om man ska tro ovanstående talare (skrivare)?

Postad 21 september 2009 - 11:46

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt om detta redan skrivits. Men mindre volymer av E72 kommer in v 40.

Intressant att veta vart informationen kommer då Nokia själva inte kan svara på när den ska komma in.

Postad 21 september 2009 - 14:07

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Men E71an har väl inte 3 svenska tangenter utan bara 2, åtminstone om man ska tro ovanstående talare (skrivare)?

ja E71 har ingen egen knapp för å utan delas med p vilket jag finner aningen irriterande - tror det blir samma på E72

Postad 21 september 2009 - 17:37

Autotragisk
  • Autotragisk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

En reflektion: visst är det roligt att köpa nya leksaker men har man en bra kravspecifikation behöver man inte hoppa mellan totalt olika produkter. Som exempel så är min egen specifikation för nästa nalle följande:

*Skärmstorlek: minst 3,5 tum - lägst WVGA-upplösning. Fullbreddsvisning av såväl A4 som webbsidor.
*Fullständigt tangentbord.
*Piltangenter, pgup/dn, jog dial eller optisk styrplatta för smidig scroll. Även scrollhjul ihop med styrkorset går bra.
*Tiltbar/vinklingsbar skärm.
*TV-ut.
*Kamera med 3,2-5 MP, videoinspelning HD 720p med 16-bitars 44,1 Khz ljud (CD-kvalitet).
*Pekskärm med möjlighet till navigation med penna som komplement till enhandsläge.
*Modifering via ROM-uppdateringar à la XDA. OS: WM eller Maemo. Ev Android beroende på framtida utveckling.
*Bra hantering av såväl Officedokument som PDF. T.ex med SoftMaker Office.
*Högklassiga synkmöjligheter med dator och övriga lurar i parken.
*Minst 1500 mAh batteri eller större.
*Kraftfull processor, 1 Ghz och gärna separat grafikaccelerator (ett krav med tanke på kravet på 720p videoinspelning).
*Stor lagringskapacitet via SDXC, ev 32 GB internt minne + SDXC-kortplats.

Detta är min kravspecifikation för vad som minst krävs i nästa nalle. Detta är egenskaper där jag inte vill kompromissa då jag vet att lägre standard skulle irritera mig.

Det vore intressant att se din kravspecifikation. En dylik gör det betydligt enklare att köpa nalar och man riskerar i stort sett inga felköp.;)

Finns det ens en mobil som lever upp till dessa krav ute på marknaden?

Postad 21 september 2009 - 18:05

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Nej, det var ett exempel på en kravspecifikation från min sida på vad nästa nalle bör klara. Kommentar angående huruvida det är en någon idé att köpa en E72 när man har en TP2 redan.

Postad 21 september 2009 - 19:31

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Intressant att veta vart informationen kommer då Nokia själva inte kan svara på när den ska komma in.

Nokia :) Men kanske inte vanliga supporten.
Men små volymer behöver ju inte innebära att den finns på lagerhyllan. Verkar röra på sig åtminstone.

Postad 23 september 2009 - 09:43

reed81
  • reed81
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nej, det var ett exempel på en kravspecifikation från min sida på vad nästa nalle bör klara. Kommentar angående huruvida det är en någon idé att köpa en E72 när man har en TP2 redan.

Får väl ta smällen och låta okunnig här, men vad står TP2 för? Vilken mobil(?) är det?

Postad 23 september 2009 - 14:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
TP 2 = HTC Rhodium aka HTC Touch Pro 2 (kärt barn har många namn).

Postad 27 september 2009 - 18:04

reed81
  • reed81
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

TP 2 = HTC Rhodium aka HTC Touch Pro 2 (kärt barn har många namn).

Ok tackar. Personligen väntar jag spänt på att e72an kommer ut. Börjar bli smått irriterad, månaden e snart slut och verkar som den e försenad, jag måste känna på den så jag kan lägga min beställning! :)

Enda nackdelen är den någorlunda lilla skärmen. Personligen gillar jag inte touchscreens och vill inte heller ha en för klumpig "minidator" typ n97. Känns bättre med en tunnare e72'a. Trots den lilla skärmen planerar jag dock att surfa och se nån film då och då, så hoppas jag det kommer duga och inte irritera mig. 2.6-2.8" vore guld, men samtidigt vill jag inte att telefonen ska vara större än den är så inte mkt att göra åt... Dessutom är det inga andra telefoner på marknaden som direkt lockar mig, denna har allt, och hästkrafter (cpu + minne) till att driva det mesta.

Postad 27 september 2009 - 23:30

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Testade E52 idag och är E72 i samma utförande och känns lite jäkla gedigen så kommer det vara svårt att inte skaffa en...

Postad 29 september 2009 - 15:20

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Glädjande att longpress fungerar, det gör det inte (iaf gjorde det inte det tidigare) på N97an vilket var ett starkt skäl till varför jag gjorde mig av med den. Det som lockar mig med E71/72 är att tangentbordet är på framsidan, och man därför inte måste hålla på och fälla fram något tangentbord varje gång.

Sitter i samma funderingar. Har en TouchPro som jag är ganska missnöjd med. Omständigt gränssnitt och en halvtaskig pekskärm som i många lägen är omöjlig att använda utan penna och nu är den inne på reparation för andra gången…
Det som är bra med Windows Mobile är integrationen med Exchange om man nu kör det. I övrigt så har jag svårt att hitta andra fördelar mot Nokia. Att läsa/redigera office dokument har jag inte upplevt som någon större skillnad ifrån min gamla E60. Tyckte till och med att surfningen funkade bättre på Nokian än TouchPron.
Är det någon som vet hur/om nyare Nokia E-modeller kan hantera synkning av mappar i Exchange/Outlook?

Postad 29 september 2009 - 15:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Bara en kommentar angående Officehantering hos S60 respektive WM: tyvärr så är det ingen höjdare. Det bästa Symbianprogrammet för ändamålet är DocumentsToGo - men dessvärre finns det inte till S60. Det finns till UIQ och S80 dessvärre.

Hos S60 är man utlämnad åt QuickOffice och det programmet har visserligen blivit bättre men är inte riktigt bra. Bl.a har s.k roundtrip security för dokumenten inte skötts riktigt bra. DocumentsToGo klarar det perfekt via sin "InTact"-hantering.

Till WM finns marknadens bästa mobila Office-program: SoftMaker Office. Mycket, mycket kraftfullt. DocumentsToGo hamnar på andra plats.

Det finns ingen anledning att byta från WM till S60 för just Office. Tvärtom. I.s.f är det klart bättre att kika på Nokia N900 med Maemo eftersom riktigt bra Office-program (väl i klass med eller än bättre än) SoftMaker Office finns. Det finns en bra skärmdump i N900-tråden.

E72 skulle tjäna mycket på om DocumentsToGo fanns. Dock är skärmen för liten och framförallt lågupplöst för att det skall vara riktigt effektivt.

Postad 30 september 2009 - 20:13

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Fått nya bud nu. V 42 gäller nu.

Postad 01 oktober 2009 - 16:29

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Enligt mobils Web-Tv så ska E72 tillskillnad från E71 ha åäö utan att dela med nån annan bokstav.
här finns förövrigt Web-Tv klippet med både E52 och E72
http://www.mobil.se/...165247-511.html

Postad 01 oktober 2009 - 18:52

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Enligt mobils Web-Tv så ska E72 tillskillnad från E71 ha åäö utan att dela med nån annan bokstav.
här finns förövrigt Web-Tv klippet med både E52 och E72
http://www.mobil.se/...165247-511.html

Oj, så var det! För de som inte orkar kika, såhär ser den ut:

Postad bild

Postad 01 oktober 2009 - 23:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Lovande! Nästan så jag är beredd att köpa en E72 bara av den anledningen!

Postad 02 oktober 2009 - 20:46

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Efter att ha följt denna tråd blir jag nästan sugen på en E72.

Har länge letat efter en bra efterföljare till min nu 2 år gamla P1i
men har inte riktigt fastnat för någon specifik telefon......tills nu.

Denna verkar riktigt bra då jag gillar att ha hela qwerty
tangentbordet "framme" hela tiden, har sneglat lite på
E75 oxå men denna tilltalar mig mer just nu.
Skulle vilja klämma lite på den i verkligheten bara,svårt att
få en uppfattning om dess storlek utan att ha kännt på den.

Skulle vara kul med lite omdömen på den av någon som köper den
när den väl kommer

Postad 02 oktober 2009 - 22:28

spooksman
  • spooksman
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har precis som föregående talare en P1i just nu, börjar känna att det är dags för nåt nytt och gillar verkligen det qwerty tgbordet hos E72. Är kvaliten på luren lika bra som E71 blir det definitivt ett köp.
Är det någon som vet om 3 kommer sälja den?

Postad 03 oktober 2009 - 23:59

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Har precis som föregående talare en P1i just nu, börjar känna att det är dags för nåt nytt och gillar verkligen det qwerty tgbordet hos E72. Är kvaliten på luren lika bra som E71 blir det definitivt ett köp.
Är det någon som vet om 3 kommer sälja den?

Som vanligt vet kundtjänst där nada men det gick snabbt som attans för dem att få in E71 så det är ju lovande.
Har också Tre med E71 idag men är sugen på E72, speciellt om den har samma sjyssta gedigenhet som E52.

Postad 04 oktober 2009 - 15:44

reed81
  • reed81
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis fått upp ögonen för n97 mini. n97 har jag tidigare avärdat för den är helt enkelt alldeles för stor för mig, och är inte särskilt intresserad av touchscreens i allmänhet. n97mini är dock intressant, allra mest för att den har såpass stor skärm i jämförelse med e7an, vilket bör göra den mkt vänlig att webba med.

Är dock som sagt inte särskilt intresserad av touchscreens egentligen, ställer mig mkt frågande till hur väl det exempelvis fungerar i allmanackan med n97/n97mini. I månadsvy är dagarna väldigt små och frågan är hur effektivt det är att trycka på dem med en touschscreen.

Hursomhelst, bara dessa 2 telefoner som just nu intresserar mig, den ENDA nackdelen jag ser med e7an är dess relativa bredhet, och att den har något liten skärm. Gillar dock formfaktorn skarpt egentligen.... svårt, måste klämma på båda de här för att kunna bestämma mig, och ingen finns ute i affär ännu verkar det som :D

Postad 04 oktober 2009 - 16:07

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Missa inte att N97 mini inte har svenska tecken (iaf hade inte N97an det) på egna knappar, vilket är rätt irriterande i längden tycker jag personligen. Hade en N97a tidigare men kan inte säga att storleken kändes jättebesvärlig, men det är ju en helt personlig åsikt.

Postad 05 oktober 2009 - 18:30

Unregisteredc8967570
  • Unregisteredc8967570
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tjena!

Enligt nokias hemsida följer det inte med något fodral till e72an. Om så är fallet varför inte? det gör det ju till e71an.
Vad kostar fodralet löst?

Postad 05 oktober 2009 - 20:24

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Tjena!

Enligt nokias hemsida följer det inte med något fodral till e72an. Om så är fallet varför inte? det gör det ju till e71an.
Vad kostar fodralet löst?

Enl Nokia shop ingår detta:

Nokia E72
Nokia Laddare AC-8
Nokia MicroSD 4 GB (i telefonen)
Nokia MicroUSB-datakabel CA-101
Nokia Stereoheadset WH-601
Nokia Batteri BP-4L
Fodral och rem
Rengoringsduk
Anvandarhandbok
Informationsblad om E-serien
Nokia PC Suite (version 7.1) pa microSD-kortet
Tjanster i forpackningen:
- Maps
- Stod for Nokia Messaging

Redigerat av Volvis, 05 oktober 2009 - 20:25.

Postad 05 oktober 2009 - 20:37

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Riktigt intressant tele. Blir nog en ersättare till min HTC Hero när den kommer ut.

Postad 05 oktober 2009 - 22:52

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Riktigt intressant tele. Blir nog en ersättare till min HTC Hero när den kommer ut.

Vilken ofrånkomligen väcker frågan, varför vill du byta ut din på många håll hypade HTC Hero mot en E72a? Frågar för att jag verkligen vill veta och inte för att presentera en egen åsikt.

Postad 07 oktober 2009 - 16:47

Unregistered73b8bac1
  • Unregistered73b8bac1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vilken ofrånkomligen väcker frågan, varför vill du byta ut din på många håll hypade HTC Hero mot en E72a? Frågar för att jag verkligen vill veta och inte för att presentera en egen åsikt.

Det kan jag svara på, för HTC Hero (och alla andra Android, även HTC Dream) samt alla iPhones och WMlurar (HTC Snap är iofs rätt OK) är discolurar. Om man är beroende av telefonen i arbetet (behov av att vara integrerad med kontoret) och samtidigt har behov av att vara mobil på riktigt (dvs behöver skicka mail med en hand vid rödljus i kombination med sjukt bra batteritid) - då finns bara två alternativ.

* E71/E72
* Blackberry

Kravlista för E72-kunden:
* Enhandshantering av ALLT (SE X1 är mardrömmen - slideout med penna och 800*480 i upplösning)
* Inga rörliga delar - så skiten inte pajjar på resa (gillar E72ans optiska trackball) - inget som glider eller fälls ut
* Välgenomtänkta säkerhets/backuplösningar, NokiaPCsuit är OK
* Möjlghet att LÄSA office/PDF-dokument (skriver gör man ändå inte på en mobil - man öppnar, läser och mailar Bä eller Bu tillbaka)
* Batteritid utöver det normala
* Ingen pekskärm (krångel och meckigt med en hand samt skadebenäget)

Det jag inte gillar med E72 är den låga upplösningen, QuickOffice (tror det hänger med) är inte heller optimalt.

E72/E71 är gubbe och gubbe regerar.

//O.

Postad 07 oktober 2009 - 17:05

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag tycker att du på ett lysande sätt beskrivit varför det fortfarande finns en stor marknad för "tråklurar" som t.ex. E72an. Trots att jag på pappret säkert har 300+ resdagar per år så är mitt faktiska nyttjande inte så krävande och slitande som det kan låta, och därför klarar jag mig med en, just nu Touch Pro 2, men kan hålla med dig om att det finns stunder då man blir galen på alla funktioner och finesser som antingen strular eller är i vägen. Måste dock samtidigt säga att iaf Windows Mobilerna kommit en bit på väg senaste åren, fast inte tack vare Microsoft, utan tack var HTC med flera som gör vettiga skalprogram. En del av dina andra kommentarer om batteritid osv är dock svåra att säga emot.....

Postad 07 oktober 2009 - 20:56

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Det kan jag svara på, för HTC Hero (och alla andra Android, även HTC Dream) samt alla iPhones och WMlurar (HTC Snap är iofs rätt OK) är discolurar. Om man är beroende av telefonen i arbetet (behov av att vara integrerad med kontoret) och samtidigt har behov av att vara mobil på riktigt (dvs behöver skicka mail med en hand vid rödljus i kombination med sjukt bra batteritid) - då finns bara två alternativ.

* E71/E72
* Blackberry

Kravlista för E72-kunden:
* Enhandshantering av ALLT (SE X1 är mardrömmen - slideout med penna och 800*480 i upplösning)
* Inga rörliga delar - så skiten inte pajjar på resa (gillar E72ans optiska trackball) - inget som glider eller fälls ut
* Välgenomtänkta säkerhets/backuplösningar, NokiaPCsuit är OK
* Möjlghet att LÄSA office/PDF-dokument (skriver gör man ändå inte på en mobil - man öppnar, läser och mailar Bä eller Bu tillbaka)
* Batteritid utöver det normala
* Ingen pekskärm (krångel och meckigt med en hand samt skadebenäget)

Det jag inte gillar med E72 är den låga upplösningen, QuickOffice (tror det hänger med) är inte heller optimalt.

E72/E71 är gubbe och gubbe regerar.

//O.

Precis därför jag använder min E71 och är mer upphetsad av E72 än någon HTC/iPhone lur.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.