Hämtade ut min efter jobbet idag, så har ägnat eftermiddagen/kvällen åt att lära känna den skönhet. För den är just det, vacker. Snygg utsida, men som sagt ovan är det skärmen som slår en. Tycker gränssnittet rullar på riktigt fint, utan fördröjningar.
Här är en del frågor jag själv ställde mig innan jag fick mobilen i handen, då jag kollade runt i reviewer och på youtube.
Storleken: Perfekt! Ligger skönt i handen och skärmen är precis så stor den kan vara utan att mobilen blir klumpig och kännsändå långt ifrån liten. Har sett det klagas på vikten, den tycker jag inte alls det är nåt fel på. Som sagt känns bra, lagom tyngd.
I förpackningen: Gillade att samsung slängde med ett sjysst skinn-immitantionfodral, men jag gillade inte alls headsetet, även om det är av in-era-modell. Fick helt enkelt inte in dem in-ear (tur att det finns 3,5 mm-uttag).
Widgetar: Funkar mycket smidigare än i tidigare touchwiz, men jag tycker ofta de känns lite överflödiga med tanke på...
Menyer: ...som är mycket vettiga och lätta att förstå sig på. Inga funktioner är speciellt många tryckningar bort.
Kuben: Positivt överraskad! Funkar snyggare än jag sett i videor, men kan tänka mig att man tröttnar på det fort.
Skrolla i listor, bilder, web: Kanon. Bra känsla. Inte iphone-bra, men nära.
Kameran: Sämre än min N79a med liknande spec, men har bara testat snabbt i innomhusmiljö än så länge (but still; ljusår före iphone).
Videoinspelning: Ser ut att vara okej, man kan klippa, klistra och ha sig..
Telefonbok: Gillar mycket! Lätt, vettig och man kan skicka meddelanden direkt därifrån mha en ikon bredvid namnet.
Kalender: För alla som jag som har sitt liv i telefonen; verkar helt okej vad jag sett, bättre än i min N79 även om den ska vara en "riktig" smartphone (tycker namnet smartphone förutsätter att man ska kunna organisera sig).
WLAN/Bluethooth: Lätt hitta till, lätt att ansluta. Hittade utan problem på trådlösa nätverket här hemma och kunde glatt surfa runt lite (och det gick fort). Har inte testat internet via 3G än.
Internetbrowsern: Har fått mycket kritik, och jag förstår inte riktigt varför. Ännu en grej som är mycket bättre än på n79an. Fingerzoomen funkar, men an kan även zooma med volymknapparna.
Musikspelaren: Gillar. Har inte orkat testa ljudkvalitén i lurar ännu (för jag blev arg på de medföljande). Men den ser fin ut och man kan välja låtar efter artist, album, mest spelade mm.. Shuffla och grejer också.
Virtuellt tangentbord: Träffsäker (iallafall med mina ganska små fingrar) men ändå kommer jag ofta på mig själv med att inte orka vrida telefonen i horisontellt läge, och använder därmed T9 på vanligt manér.
Ska sluta nu så detta inte blir en lång uppsats, men detta är lite av mina första intryck av jet.
Telefonen är ROLIG. Allt verkar bara FUNGERA. Priset är PRISVÄRT. Och telefonen är SNYGG.