Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung PS50B551

613 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 04 September 2009 - 17:09

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

lÄter bra, jag gillar samsung sÄ jag kör nog vidare med den, annars sÄ har elgiganten kampanj nu pÄ en LG 50PQ1000
för 7777 kr, Àr nog ett superfynd om man nöjer sig med en lite enklare modell.

Tack för tipset! ;) den tvn Àr perfekt för den som vill köpa nÄgot med en liten budget, men eftersom att den bara har 1st hdmi, och ingen fullhd sÄ avstÄr jag.

DÀremot sÄ sÀljs modellens storebror: LG 50PS3000 för 8557kr om nÄgon Àr intresserad. Jag har kollat mkt efter speccen pÄ den hÀr modellen och den verkar vara riktigt prisvÀrd, med bland annat fullhd och bra omdömen frÄn anvÀndare pÄ prisjakt.

Men kom gÀrna med fler superfynd, det uppskattar jag verkligen :)

Ha det gott!

Postad 04 September 2009 - 18:39

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
jupp, borde finnas en trÄd som heter "Super fynd" :)

Postad 04 September 2009 - 19:19

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

jupp, borde finnas en trÄd som heter "Super fynd" :)

Om det finns en sÄdan trÄd, ge oss lÀnken hÀr Àr du snÀll ;)

Postad 05 September 2009 - 15:51

Swedish Meat
  • Swedish Meat
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag tvekade inte en sekund dÄ Komplett sÀnkte priset pÄ denna apparat. BestÀllde pÄ söndagen och fick den pÄ onsdagen pÄ pall i hel kartong och oskadd nÀr den packats upp. Fick t.o.m. hjÀlp av budkillen att fÄ upp TVn till övervÄningen, tack posten! Upp med TVn och i med digitalboxen frÄn Telia. Första intrycket var mycket positivt. DessvÀrre sÄ sÄg jag dagen efter att det Àr nÄgon sorts limklick eller liknande som sitter nere i ena hörnet mellan glaset och panelen pÄ ca 1x1cm. Pratade med Komplett som var mycket hjÀlpsamma och fixade sÄ att en servicefirma för samsung hÀr i Uppsala tar hand om det. Dom kom och hÀmtade den i tisdags. SÄ den borde vara tillbaks i veckan som kommer. Ska bli intressant att se vad den presterar tillsammans med min popcorn hour.

Jag fick dessutom svar pÄ varför man inte ska transportera en plasma liggandes. Det gÀller nÀr den Àr i sin originalkartong dÄ apparaten i sÄ fall hÀnger i hörnen sÄ att glasskivan sviktar och kan spricka. Ligger den utan kartong pÄ plant och mjukt underlag sÄ ska det gÄ bra.

Postad 05 September 2009 - 18:25

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Jag tvekade inte en sekund dÄ Komplett sÀnkte priset pÄ denna apparat. BestÀllde pÄ söndagen och fick den pÄ onsdagen pÄ pall i hel kartong och oskadd nÀr den packats upp. Fick t.o.m. hjÀlp av budkillen att fÄ upp TVn till övervÄningen, tack posten! Upp med TVn och i med digitalboxen frÄn Telia. Första intrycket var mycket positivt. DessvÀrre sÄ sÄg jag dagen efter att det Àr nÄgon sorts limklick eller liknande som sitter nere i ena hörnet mellan glaset och panelen pÄ ca 1x1cm. Pratade med Komplett som var mycket hjÀlpsamma och fixade sÄ att en servicefirma för samsung hÀr i Uppsala tar hand om det. Dom kom och hÀmtade den i tisdags. SÄ den borde vara tillbaks i veckan som kommer. Ska bli intressant att se vad den presterar tillsammans med min popcorn hour.

Jag fick dessutom svar pÄ varför man inte ska transportera en plasma liggandes. Det gÀller nÀr den Àr i sin originalkartong dÄ apparaten i sÄ fall hÀnger i hörnen sÄ att glasskivan sviktar och kan spricka. Ligger den utan kartong pÄ plant och mjukt underlag sÄ ska det gÄ bra.

JassÄ va nice att supporten var snÀlla och trevliga mot dig :) Hoppas att det löser sig bra och att du fÄr njuta av din tv snart :D

Wait wait, vÀnta nu, sÄ jag hÀnger med hÀr nu....de sa till dig att om tvn Àr i sin originalkartong sÄ Àr det större risk för den att gÄ sönder vid liggande transport Àn om den skulle transporteras fast utan originalkartong?

LÄter inte det hÀr tokigt för er? Först av allt sÄ rekommenderas det inte att transportera den med eller utan originalkartong liggande, men dem sa till dig att det gÄr fint om detta görs utan originalkartong?? ;)

Hur kan det vara mer sÀkert och bÀttre att transportera utan originalkartong med frigolit och skyddsplats (den sitter ÀndÄ rÀtt "tight" i kartongen) etc. Àn om man skulle göra det med det? :D

Observera att jag endast ifrÄgasÀtter vad dem sa till dig nÀr du frÄgade, och inte dig som anvÀndare :)

Vill absolut inte starta brÄk hÀr, bara en diskussion som Àr intressant hehe. Men Àr du sÀker pÄ att dem sa sÄ? För detta Àr intressant faktiskt, vill veta mer B)

Postad 05 September 2009 - 18:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlĂ€gg
  • 0
Som jag lÀste det kan du lÀgga ner den pÄ t ex ett tÀcke eller liknande hemma för att skruva fast ett vÀggfÀste eller vad du vill, knappast för att köra den land och rike runt

Postad 05 September 2009 - 18:44

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Som jag lÀste det kan du lÀgga ner den pÄ t ex ett tÀcke eller liknande hemma för att skruva fast ett vÀggfÀste eller vad du vill, knappast för att köra den land och rike runt

Mjo, sÄ tror jag med. Men att transportera runt den pÄ ett mjukt material liggande utan originalkartong lÄter inte som en bra idé i mina öron :)

Postad 05 September 2009 - 22:10

Unregistered94414d68
  • Unregistered94414d68
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Jag blir snart tokig Àr det nÄgon som fÄtt hem en 551 utan fel för det lÄga priset 9995:- Jag betalade för en den 25 aug startade denna trÄden i vÀntan pÄ min tv..... Det började med en lÄng vÀntan och sen trasig kartong . VÀgrade ta emot efter inrÄdan frÄn kompletts support.
Har varit i kontakt med dem och undrat nÀr de skickar en ny men inget... sen fÄr jag ett mail dÀr det stÄr att de ska sÀtta tillbaka mina pengar inom 10 dgr....
Jag verkar bli snuvad pÄ affÀren bara lÄnat ut pengarna en stund...
Fan jag som ville ha en ny tv och nu kostar den nÀstan 15000:-

Postad 06 September 2009 - 17:26

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Jag blir snart tokig Àr det nÄgon som fÄtt hem en 551 utan fel för det lÄga priset 9995:- Jag betalade för en den 25 aug startade denna trÄden i vÀntan pÄ min tv..... Det började med en lÄng vÀntan och sen trasig kartong . VÀgrade ta emot efter inrÄdan frÄn kompletts support.
Har varit i kontakt med dem och undrat nÀr de skickar en ny men inget... sen fÄr jag ett mail dÀr det stÄr att de ska sÀtta tillbaka mina pengar inom 10 dgr....
Jag verkar bli snuvad pÄ affÀren bara lÄnat ut pengarna en stund...
Fan jag som ville ha en ny tv och nu kostar den nÀstan 15000:-

Som skrivet tidigare var ju min ocksÄ sönder men jag fÄr min nya (utbytta) i morgon. Ring och prata med dom, det skulle kanske gÄ att ordna upp. NÀr jag pratade med dom var det inga problem att skicka en ny, killen jag pratade med var vÀldigt trevlig.

Postad 06 September 2009 - 18:21

Unregistered94414d68
  • Unregistered94414d68
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0

Som skrivet tidigare var ju min ocksÄ sönder men jag fÄr min nya (utbytta) i morgon. Ring och prata med dom, det skulle kanske gÄ att ordna upp. NÀr jag pratade med dom var det inga problem att skicka en ny, killen jag pratade med var vÀldigt trevlig.

Har ju varit i kontakt med dom flera ggr men de sÀger bara att de ska höra av sig men inget hÀnder tyvÀrr....
Annars fÄr jag gÄ pÄ 550 inte sÄ stor skillnade mellan dem.

Postad 06 September 2009 - 20:05

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
jag har ju köpt en ny av dom som dom skickade i fredags, dom har fÄtt in nya i lager men tar ju nu 14990 för dom, men givetvis har du rÀtt att krÀva en ny tv, pengar tillbaka ska du inte nöja dig med. sÄ lÀnge dom sÀljer modellen kan dom inte sÀga nÄt.

Postad 06 September 2009 - 22:33

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0

Min uppfattning Ă€r nog att PS50B551 Ă€r en prisvĂ€rd tv. Jag Ă€r troligtvis lite överkĂ€nslig. Är ljusfenomenet ett allmĂ€nt problem sĂ„ bör ju Samsung fixa till detta men en ny fm. BildmĂ€ssigt sĂ„ Ă€r jag nöjd. SvĂ€rtan Ă€r vad man betalar för. SD sĂ€ndningar samt DVD tycker denna tv interpolerar upp pĂ„ ett mycket bra sĂ€tt! Inget plasmabrus eller efterslĂ€pningar. SĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att det Ă€r en av de mest stilrena tv-apparaterna som jag sett.

Skall forska vidare i ljusfenomenet (Àr troligtvis inget stort problem för svensson).

Hur Àr det med buzzing? var nÀra att köpa en pio kuro men lÀste att dom har grymma problem med buzzing. jag Àr lite kÀnslig mot högfrekventa ljud, tinnitus.

Postad 07 September 2009 - 06:57

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Har ju varit i kontakt med dom flera ggr men de sÀger bara att de ska höra av sig men inget hÀnder tyvÀrr....
Annars fÄr jag gÄ pÄ 550 inte sÄ stor skillnade mellan dem.

Hej, PS50B550 har inte optisk ut...enligt instruktionsboken frÄn samsungs hemsida. :lol:
(Jag har velat maila deras support och frÄga om detta verkligen Àr sant, men jag har ej hunnit, sÄ om nÄgon kan skicka ivÀg ett mail till dem sÄ vore det super!)

Tror att PS50B550 saknar Àven usb ingÄng och att den har 3 hdmi ingÄngar istÀllet för 4 som PS50B551 har. :P

För övrigt sÄ Àr det vÀl lite bild och ljud instÀllningar som skiljer dem nog Ät, samt att att B550 har en röd ram runt sig. ^_^

Men optiskt ut idag Àr ju ett absolut mÄste, om man ska ha digital hemma bio. :lol:

Redigerat av r-type, 07 September 2009 - 06:58.

Postad 07 September 2009 - 08:33

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
LĂ€nk

Hej, PS50B550 har inte optisk ut...enligt instruktionsboken frÄn samsungs hemsida. :lol:
(Jag har velat maila deras support och frÄga om detta verkligen Àr sant, men jag har ej hunnit, sÄ om nÄgon kan skicka ivÀg ett mail till dem sÄ vore det super!)

Tror att PS50B550 saknar Àven usb ingÄng och att den har 3 hdmi ingÄngar istÀllet för 4 som PS50B551 har. :P

För övrigt sÄ Àr det vÀl lite bild och ljud instÀllningar som skiljer dem nog Ät, samt att att B550 har en röd ram runt sig. ^_^

Men optiskt ut idag Àr ju ett absolut mÄste, om man ska ha digital hemma bio. :lol:

Enligt Samsung UK Àr de ingen skillnad förutom att ramen pÄ 550 Àr röd i stÀllet för vit som pÄ 551: JÀmförelse samsung.co.uk
Problemet ligger nog i hur man kollar egenskaperna, Samsung anger bak och sidokontakter pÄ olika stÀllen sÄ det Àr tre hdmi bak + en pÄ sidan pÄ bÄde 550 och 551

Vilken instruktionsbok var det du var inne pÄ? Snabbguiden LÀnk visar en optisk ut (sista bladet).

Redigerat av lasse47, 07 September 2009 - 08:43.

Postad 07 September 2009 - 13:23

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Hello alla igen :D

Jag har kollat pÄ bÄde PS50B550 och PS50B551 manualerna (koll pdf lÀnkarna i mitt förra inlÀgg) och pÄ sida 7 av bÄda pdf filerna sÄ ser man baksidans ingÄngar. Jag ser nu att PSB550 INTE har Digital Audio Out (Optical) Àven kallat för Optisk Ut pÄ svenska.

DÀremot sÄ har PS50B551 Digital Audio Out :P Hurraaaa!! :D

Kan Àven vara sÄ att PS50B550 inte har 24p och andra bra eller speciella funktioner, dÀrav priskillnaden mellan bÄda modellerna, som just nu Àr ca 1500kr. :)

Jag ska göra en lista pÄ utförlig funktions och utseende skillnad pÄ dessa tvÄ modeller av den informationen jag kan hitta frÄn manualerna och andra pÄlitliga kÀllor. :P

Tror inte dessa modeller Àr nordiska heller, dÀrmed sÄ har de inte samsung 2 Ärs 100% pixelgaranti. ;)
Men jag ser nu pÄ kompletts hemsida angÄende PS50B551, att pÄ produktbeskrivningen sÄ har den samsungs 100% pixelgaranti logo, sÄ jag antar vÀl att den har den hÀr garantin, men för sÀkerhetsksull sÄ rekommenderar jag att man frÄgar komplett.se om den verkligen har det (för de som verkligen vill ha den hÀr garantin).

Modeller som har den hÀr garanti har alltid "XXE" pÄ slutet av hela modellnamnet, t.ex. LE40A656XXE B)

Och hÀr Àr lÀnkarna med hela manualen (bruksanvisning/instruktionsbok)

Skrev lÀnkarna pÄ första sidan av den hÀr trÄden, men de funkar inte mer sÄ jag har hittat nya lÀnkar:

LÀgg mÀrke till att B550 har ett T i slutet pÄ den första lÀnken, medan den andra har inte det. Tror detta stÄr för att den inte Àr nordisk, för annars sÄ hade den haft XXE pÄ slutet.

PS50B550T manual lÀnk för nedladdning:

http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

PS50B550 manual lÀnk för nedladdning:

http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

PS50B551 manual lÀnk för nedladdning

http://www.samsung.c.../...WXXC&mode=C

Varken PS50B550T och PS50B550 har optisk ut enligt manualen frÄn lÀnkarna, och jag vet inte om man ska lita pÄ snabbguiden du hittade eller instruktionsböckerna som jag hittade, det bÀsta vore nog och maila samsung och frÄga, den svenska samsungen dÄ. Inte UK eller Amerikanska, kan ju vara sÄ att dessa modeller har optiskt ut i UK och USA men inte i norden eller europa av nÄgon anledning...som sagt bÀst och frÄga svenska samsung om det.

PS50B551 har optisk ut.

Redigerat av r-type, 07 September 2009 - 13:41.

Postad 07 September 2009 - 22:48

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
har fÄtt hem min 551 nu, helt ok tv för det priset, absolut. buzzar lite men inget som stör, hörs bara pÄ vÀldigt lÄg volym. bilden gÄr inte att klaga pÄ efter lite justering, svÀrtan Àr inte i kuro klass men helt ok. över det stora hela vÀldigt nöjd.

Postad 07 September 2009 - 23:11

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

har fÄtt hem min 551 nu, helt ok tv för det priset, absolut. buzzar lite men inget som stör, hörs bara pÄ vÀldigt lÄg volym. bilden gÄr inte att klaga pÄ efter lite justering, svÀrtan Àr inte i kuro klass men helt ok. över det stora hela vÀldigt nöjd.

Hej, var köpte du tvn ifrÄn, hur mycket kostade bara tvn samt hur mycket fick du betala för frakten?

Postad 08 September 2009 - 06:11

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
komplett, bestÀllde precis nÀr dom skulle höja och fick en bra deal.

Postad 08 September 2009 - 06:50

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Hej, skulle du kunna testa och spela pÄ den och berÀtta för oss hur det kÀnns? :)

Postad 08 September 2009 - 06:56

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
hoppas att jag fÄr min tv idag.. den va skickad i fredags. ska koppla in xbox till den direkt och testa. blir vÀl fable 2 och fifa 09 hela kvÀllen.

Postad 08 September 2009 - 06:59

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

hoppas att jag fÄr min tv idag.. den va skickad i fredags. ska koppla in xbox till den direkt och testa. blir vÀl fable 2 och fifa 09 hela kvÀllen.

Gött! Ja testa den i ett par timmar, gÀrna bilspel ocksÄ, berÀtta för oss om det "laggar" eller om bilden "tearar" dvs. screen tearing.

Postad 08 September 2009 - 07:05

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
ok.. jag testar dirt 2 för din skull.. :)

Postad 08 September 2009 - 07:25

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

ok.. jag testar dirt 2 för din skull.. :)

Jaaa!! Tack tack! Har frÄgat 3-4 gÄnger nu tror jag, om nÄgon kunde testa spela pÄ den ett tag och berÀtta hur det kÀnns, eftersom att jag sjÀlv kommer att spela mycket :)

Förresten har nÄgon sett PSB50B650 i nÄgon butik lÀst nÄgot om den hÀr tvn? Vet nÄgon skillnaden mellan 5 och 6 serien pÄ samsungs plasmor, dvs skillnaden mellan PS50B5xx och PS50B6xx?

Tror ni att panelen i 6 serien skiljer sig mycket i bildkvalité, bildinstÀllningar, ljud etc etc. frÄn 5 seriens?

Redigerat av r-type, 08 September 2009 - 07:28.

Postad 08 September 2009 - 09:08

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
till er som har fÄtt hem tvn. stod det ps50b550 pÄ kartongen för er oxÄ? stÄr sÄ pÄ min.

Postad 08 September 2009 - 09:48

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

till er som har fÄtt hem tvn. stod det ps50b550 pÄ kartongen för er oxÄ? stÄr sÄ pÄ min.

Jag har fÄtt hem tvÄ (den första var trasig) och pÄ bÄda var kartongen tryckt med 550 men pÄ samsungetiketten pÄ kartongens utsida stod det 551.

Postad 08 September 2009 - 10:23

Unregistered3ccab6ad
  • Unregistered3ccab6ad
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr sugen pÄ en 551 frÄn komplett.se men jag förstÄr inte hur dom kan ha samsungs pixelgaranti?
För dessa apparater Àr vÀl inte för den svenska marknaden,iaf hittar inte jag denna pÄ deras hemsida.

Ni som köpt dessa,har ni svenska manualer eller Àr dom pÄ engelska?

Postad 08 September 2009 - 10:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlĂ€gg
  • 0
Visst kan dom ha pixelgaranti men dÄ Àr det dom som stÄr för den inte Samsung

Postad 08 September 2009 - 10:31

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr sugen pÄ en 551 frÄn komplett.se men jag förstÄr inte hur dom kan ha samsungs pixelgaranti?
För dessa apparater Àr vÀl inte för den svenska marknaden,iaf hittar inte jag denna pÄ deras hemsida.

Ni som köpt dessa,har ni svenska manualer eller Àr dom pÄ engelska?

För min del fick jag med en engelsk manual, ej svensk.
Har Àven pratat med samsung-support och de bekrÀftade att denna apparat Àr en "grÄimport", dvs ej avsedd för svenska marknaden.

Postad 08 September 2009 - 10:36

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Kan instÀmma att "buzzningen" finns men att det Àr inget som stör.

Postad 08 September 2009 - 10:46

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Köpte denna plasma för ca 2veckor sedan. Är hygglit nöjd med tanke pĂ„ priset. Ett stort klagomĂ„l jag har Ă€r att ljusstyrkan Ă€ndrar sig beroende pĂ„ scen. Ex.vis vid övergĂ„ng frĂ„n ljus scen till en mörk justerar automatiskt ljusstyrkan efter ca 1sekund. Bilden fĂ„r en ljusare nyans precis som om brightness skulle ökas. Detta pĂ„gĂ„r Ă€ven till och frĂ„n under andra scener. Eftersom Ă€r detta fenomen lite irriterande. Tror att det syns mer ifall man drar ner kontrast och bakgrunds belysning ca 60% (inkörning 100h :-). Har lĂ€st pĂ„ div. forum att funktionen kanske heter "auto brightness control" eller "DNIe". Hursomhelst sĂ„ gĂ„r det inte att justera eller stĂ€nga av. I service menyn finns det inget direkt klart alternativ. Har stĂ€ngt av alla tĂ€nkbara funktioner och Ă€ven uppdaterat fm. NĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ hur man blir av med dessa ljusvariationer?

FÄr kommentera mitt eget inlÀgg....

AngÄende ljusvariationerna. Har nu gÄtt ett par dagar och jag har sett ett par filmer via Popcorn (HDMI) med hyggliga kontraster mm. Nu har ja nog med hjÀlp av era svar kommit tillrÀtta med detta. Dock finns dessa fenomen kvar nÀr jag ser med den inbyggda dvb-c dekorden. Men min nuvarande uppfattning Àr nog att det kan vara sÀndningen (dvb-c) som har detta fenomen eftersom jag inte upplever det via HDMI (med samma tv-instÀllningar).

Postad 08 September 2009 - 10:57

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Är somsagt inte helt nöjd med svĂ€rtan pĂ„ 50b551. Men jag mĂ€rkte hĂ€romdagen att om man kör in 60Hz signal istĂ€llet för 50Hz sĂ„ blir svĂ€rtan bĂ€ttre (sĂ„ bra att jag blir nöjd :-).

Kan nÄgon bekrÀfta detta med att svÀrtan blir bÀttre vid 60Hz vs. 50Hz!

MÀrkte att den klarade 24p material utmÀrkt Àven i 60Hz (den klarar ju iofs Àven 24p).

Vet nÄgon ifall man kan stÀlla om den inbyggda dvb-c dekorden att visa ntsc (60Hz) (troligtvis ett lÄngskott)?
Kan min/vÄr (tv frÄn komplett) vara "kalibrerad/optimerad" för den nordamerikanska marknaden (ntsc)?

Postad 08 September 2009 - 12:22

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Är somsagt inte helt nöjd med svĂ€rtan pĂ„ 50b551. Men jag mĂ€rkte hĂ€romdagen att om man kör in 60Hz signal istĂ€llet för 50Hz sĂ„ blir svĂ€rtan bĂ€ttre (sĂ„ bra att jag blir nöjd :-).

Kan nÄgon bekrÀfta detta med att svÀrtan blir bÀttre vid 60Hz vs. 50Hz!

MÀrkte att den klarade 24p material utmÀrkt Àven i 60Hz (den klarar ju iofs Àven 24p).

Vet nÄgon ifall man kan stÀlla om den inbyggda dvb-c dekorden att visa ntsc (60Hz) (troligtvis ett lÄngskott)?
Kan min/vÄr (tv frÄn komplett) vara "kalibrerad/optimerad" för den nordamerikanska marknaden (ntsc)?

Kan vara möjligt att "optimera" eller "trmma" den, kanske gÄr att göra sÄ i service menyn? Men jag har hört att om man Àr dÀr inne och Àndrar sÄ gör man det pÄ egen risk och att garantin försvinner. Jag kan inte bekrÀfta om detta Àr sant, har bara lÀst det frÄn anvÀndare pÄ olika forum. Men du kan ju maila samsung och frÄga om garantin försvinner om man Àndrar nÄgot, eller om man Àndrar sÄ myket sÄ att det ej gÄr och ÄterstÀlla, och om garantin finns kvar efter det. :)

Du kan ju Àven googla efter folk som vill göra sÄ, kanske finns nÄgon som har skrivit en lösning pÄ det i nÄgot forum. VÀrt att söka efter svaret om man Àr intresserad. ;)

Men om jag har förstÄtt dig rÀtt sÄ Àr "ljus grejen" helt 100% borta nÀr du kör tv-spel, blue-ray, dator etc. via hdmi? :)

Kan du bekrÀfta detta Ät mig Àr du snÀll ;)

Postad 08 September 2009 - 18:41

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
jag har inte upplevt den hÀr ljusgrejen alls pÄ min, har aktiverat dynamisk kontrast m.m. jag har testat med inbyggda boxen och boxer abb + film med min tvix. hittade en instÀllning som aktiverade bÀttre svÀrta, inte i kuroklass precis men helt ok.

Postad 09 September 2009 - 10:39

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

jag har inte upplevt den hÀr ljusgrejen alls pÄ min, har aktiverat dynamisk kontrast m.m. jag har testat med inbyggda boxen och boxer abb + film med min tvix. hittade en instÀllning som aktiverade bÀttre svÀrta, inte i kuroklass precis men helt ok.

Vilken instÀllning gav bÀttre svÀrta? Film-lÀget? Gamma? HDMI-svÀrta?
Har somsagt provat de flesta instÀllningar för bÀttre svÀrta men med 60Hz insignal blir svÀrtan mycket bra... irriterande Àr att borde kunna vara samma för 50Hz.

Postad 09 September 2009 - 17:08

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0

Vilken instÀllning gav bÀttre svÀrta? Film-lÀget? Gamma? HDMI-svÀrta?
Har somsagt provat de flesta instÀllningar för bÀttre svÀrta men med 60Hz insignal blir svÀrtan mycket bra... irriterande Àr att borde kunna vara samma för 50Hz.

hittade en instÀllning nÄnstans om svÀrta, sÄg stor skillnad nÀr jag aktiverade den. 60hz insignal, vad Àr det ?

Postad 09 September 2009 - 18:37

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

hittade en instÀllning nÄnstans om svÀrta, sÄg stor skillnad nÀr jag aktiverade den. 60hz insignal, vad Àr det ?

NÀr du ser pÄ "vanlig" TV via TV:ns inbyggda dekoder typ dvb-c (comhem) eller dvb-t (boxer) sÄ ser du pÄ en PAL signal vilket Àr 50Hz (bilduppdateringsfrekvens, <http://sv.wikipedia....ernating_Line>. Tittar du pÄ Blu-ray film visas den oftast i 24Hz men beroende pÄ instÀllning pÄ din Blu-ray spelare kan du sÀkert fÄ ut signalen pÄ 24Hz eller 60Hz. Har du mediaspelare (typ popcorn) eller dator kan du lÀtt stÀlla in 60Hz som biluppdateringsfrekvens ifall du vill ha bÀttre svÀrta. NTSC format Àr ocksÄ 60Hz. Prova 60Hz och se ifall ni fÄr bÀttre svÀrta!

Postad 10 September 2009 - 14:42

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • ForumrĂ€v

• 690 inlĂ€gg
  • 0
Vad skiljer 550/551 mot 555?

Mediamarkt har kanonpris just nu pÄ 555;an.....10 lax!

Anders

Postad 10 September 2009 - 16:44

Unregistered26cb8c4a
  • Unregistered26cb8c4a
  • AnvĂ€ndare

• 139 inlĂ€gg
  • 0
Anders, Àr det verkligen denna modell PS50B555? Samsung har lite andra apparater som Àven de slutar pÄ 555.

Mediamarkt har ju kass hemsida och det var ju inga roliga tv-apparater i senaste reklam utskicket...

Postad 10 September 2009 - 19:57

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
sÀljer dom PS50B555 för 10K Àr det bara att slÄ till, det Àr den Svenska varianten av 551, ingen grÄimport.

Postad 11 September 2009 - 17:20

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
Jag var i samma situation som mÄnga andra hÀr och hade extremt svÄrt att vÀlja TV men bestÀmde mig till slut
för Samsung PS50B550 och hittade den till ett riktigt bra pris pÄ Webhallen och bestÀllde.
Efter ca en vecka fick jag besked om att TVn hade skickats och att det skulle ta ca 3-5 dagar, efter att 5 dagar gÄtt och ingen TV anlÀnt sÄ ringde jag till Webhallens fraktbolag och frÄgade var den tagit vÀgen och dÄ visade det sig att nÄn idiot hade brutit sig in i deras trailer och stulit allt bland annat min TV.
Ringde dÄ genast upp Webhallen och dom lovade mig pengarna tillbaka eller en ny TV men inte förrens dom hade fÄtt kontakt med sin leverantör.
Det har nu gÄtt 4 dagar och jag har fortfarande inte hört nÄgot och mitt tÄlamod har tagit slut sÄ jag funderar pÄ att hÀva köpet och gÄ nÄgon annanstans.

SÄ nu undrar jag Àr PS50B551 bÀttre Àn PS50B550?

Anders du nÀmnde att dom sÀljer PS50B555 pÄ Mediamarkt för 10k, vilken Mediamarkt talar du om?
Ringde nÀmligen BÀckebol i Gbg och dom hade inte denna modellen

Postad 12 September 2009 - 08:22

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Jag var i samma situation som mÄnga andra hÀr och hade extremt svÄrt att vÀlja TV men bestÀmde mig till slut
för Samsung PS50B550 och hittade den till ett riktigt bra pris pÄ Webhallen och bestÀllde.
Efter ca en vecka fick jag besked om att TVn hade skickats och att det skulle ta ca 3-5 dagar, efter att 5 dagar gÄtt och ingen TV anlÀnt sÄ ringde jag till Webhallens fraktbolag och frÄgade var den tagit vÀgen och dÄ visade det sig att nÄn idiot hade brutit sig in i deras trailer och stulit allt bland annat min TV.
Ringde dÄ genast upp Webhallen och dom lovade mig pengarna tillbaka eller en ny TV men inte förrens dom hade fÄtt kontakt med sin leverantör.
Det har nu gÄtt 4 dagar och jag har fortfarande inte hört nÄgot och mitt tÄlamod har tagit slut sÄ jag funderar pÄ att hÀva köpet och gÄ nÄgon annanstans.

SÄ nu undrar jag Àr PS50B551 bÀttre Àn PS50B550?

Anders du nÀmnde att dom sÀljer PS50B555 pÄ Mediamarkt för 10k, vilken Mediamarkt talar du om?
Ringde nÀmligen BÀckebol i Gbg och dom hade inte denna modellen

Största skillanden mellan PS50B551 och PS50B550 Àr att:
B550 har lite diskret "rose" (vinröd) svarta glansen runt ramen, det syns nog inte lika mycket som A656 men om man inte gillar sÄnt sÄ...ska man nog ta B551 eftersom att den har en svart glans. Sen det viktigaste Àr nog att B550 inte har optisk ut, vilket Àr vÀldigt dÄligt dÄ du inte kan fÄ digital ljud frÄn den. B551 har optiskt ut. Det hÀr med optisk ljud har jag kollat upp i deras bruksanvisningar, pÄ sida 3 av den hÀr trÄden kan du hitta lÀnkarna som jag har skrivit. B550 har inte usb tror jag, men B551 har usb och stöd för mp3/jpg och du kan Àndra lite i service menyn för att fÄ den att spela upp filmer, sÀger en anvÀndare hÀr pÄ denna trÄd. Sen sÄ kanske de skiljer sig i bild och instÀllningsfunktioner, men du fÄr jÀmföra bruksanvisningarna för att se detta. Och sÄ fÄr vi inte glömma att B550 och B551 Àr grÄimport, med andra ord: ingen svensk 2 Ärs samsung 100% pixel garanti. Men du fÄr i alla fall 1 Är frÄn dÀr du köper det ifrÄn, dock sÄ tror jag inte 100% pixel garantin gÀller. FrÄga den du köper ifrÄn vilka garantier som gÀller.

Om du vill verkligen vara pÄ sÀkra sidan speciellt detta med optisk ut sÄ hade jag nog köpt B551, men om du kan fÄ B555 för 10k sÄ Àr det ju en superdeal! Annars sÄ finns LG 50PS3000 för 9990kr som verkar vara en mycket prisvÀrd tv, och LG 50PS7000 som Àr ocksÄ vÀldigt prisvÀrd, speciellt med sin divx-hd stöd frÄn usb, med bland annat stöd för filer som mkv.

Vilken media markt sÀljer B555 för 10k?

Redigerat av r-type, 12 September 2009 - 08:41.

Postad 12 September 2009 - 08:41

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

B550 har lite diskret "rose" (vinröd) svarta glansen runt ramen, det syns nog inte lika mycket som A656 men om man inte gillar sÄnt sÄ...ska man nog ta B551 eftersom att den har en svart glans. Sen det viktigaste Àr nog att B550 inte har optisk ut, vilket Àr vÀldigt dÄligt dÄ du inte kan fÄ digital ljud frÄn den. B551 har optiskt ut. Det hÀr med optisk ljud har jag kollat upp i deras bruksanvisningar, lite lÀngre upp pÄ den hÀr sidan tror jag, kan du hitta lÀnkarna som jag har skrivit. B550 har inte usb tror jag, men B551 har usb och stöd för mp3/jpg och du kan Àndra lite i service menyn för att fÄ den att spela upp filmer, sÀger en anvÀndare hÀr pÄ denna trÄd. Sen sÄ kanske de skiljer sig i bild och instÀllningsfunktioner, men du fÄr jÀmföra bruksanvisningarna för att se detta.

Om du vill verkligen vara pÄ sÀkra sidan speciellt detta med optisk ut sÄ hade jag nog köpt B551, men om du kan fÄ B555 för 10k sÄ Àr det ju en superdeal! Annars sÄ finns LG 50PS3000 för 9990kr som verkar vara en mycket prisvÀrd tv, och LG 50PS7000 som Àr ocksÄ vÀldigt prisvÀrd, speciellt med sin divx-hd stöd frÄn usb, med bland annat stöd för filer som mkv.

Tack för ett utförligt svar.
Har bestÀmt mig för att hÀva köpet pÄ min B550 och förmodligen köpa en B551 istÀllet eftersom priset blir ungefÀr det samma men jag fÄr optisk ut dessutom. KÀnns dock lite orovÀckande att folk har fÄtt en trasig TV frÄn Komplett.

Jag Àr nÀst intill hundra pÄ att B550 ocksÄ har USB.

Var inne pÄ en LG 50PS6000 innan men som jag förstÄtt det av resentionerna jag lÀst sÄ ska B551 vara en
bÀttre TV bland annat vad gÀller svÀrtan.

Det dÀr om att Mediamarkt sÄlde B555 för 10k stÀmmer nog inte för jag ringde tvÄ oilka och den första hade
inte ens den i sortimentet och den andra sÄlde den för 14k, mycke möjligt att en Mediamarkt butik har en kampanj
pÄ den vem vet, hoppas Anders Äterkommer med info.

Postad 12 September 2009 - 11:00

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Tack för ett utförligt svar.
Har bestÀmt mig för att hÀva köpet pÄ min B550 och förmodligen köpa en B551 istÀllet eftersom priset blir ungefÀr det samma men jag fÄr optisk ut dessutom. KÀnns dock lite orovÀckande att folk har fÄtt en trasig TV frÄn Komplett.

Jag Àr nÀst intill hundra pÄ att B550 ocksÄ har USB.

Var inne pÄ en LG 50PS6000 innan men som jag förstÄtt det av resentionerna jag lÀst sÄ ska B551 vara en
bÀttre TV bland annat vad gÀller svÀrtan.

Det dÀr om att Mediamarkt sÄlde B555 för 10k stÀmmer nog inte för jag ringde tvÄ oilka och den första hade
inte ens den i sortimentet och den andra sÄlde den för 14k, mycke möjligt att en Mediamarkt butik har en kampanj
pÄ den vem vet, hoppas Anders Äterkommer med info.

Jag har köpt en 551:a frÄn komplett, den första som kom var trasig. Men etfer en vÀldigt kort samtal men en kille pÄ dears support skickade dom en ny som kom fram hel och tog dessutom hand om allt stök med reklamation hos posten. NÀr posten sedan lyckades shabbla till det med min retur och ville skicka tillbaks den till mig tog komplett hand om Àven detta. Riktig toppenservice. Kan inte annat Àn rekomendera att handla frÄn dom. Kan tilllÀgga att den första inte kom pÄ pall vilket kan ha bidragit till att den skadades i frakten den andra transporterades pÄ pall och kom fram hel. SÄ be om pallfrakt om du kan.

Postad 12 September 2009 - 11:12

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Jag har köpt en 551:a frÄn komplett, den första som kom var trasig. Men etfer en vÀldigt kort samtal men en kille pÄ dears support skickade dom en ny som kom fram hel och tog dessutom hand om allt stök med reklamation hos posten. NÀr posten sedan lyckades shabbla till det med min retur och ville skicka tillbaks den till mig tog komplett hand om Àven detta. Riktig toppenservice. Kan inte annat Àn rekomendera att handla frÄn dom. Kan tilllÀgga att den första inte kom pÄ pall vilket kan ha bidragit till att den skadades i frakten den andra transporterades pÄ pall och kom fram hel. SÄ be om pallfrakt om du kan.

DÀr ser man, skönt att höra att dom hanterar det sÄ snyggt ifall det skulle bli nÄgra problem sÄ
nu kÀnns det tryggare att bestÀlla dÀrifrÄn. Tack för tipset om pallfrakt =)

SÄ nu Àr man ju nyfiken pÄ vad du tycker om TVn?

Postad 12 September 2009 - 12:06

Baily
  • Baily
  • ForumrĂ€v

• 504 inlĂ€gg
  • 0
Mediamarkt i VÀsterÄs har 555:an som kampanj för 9990kr, sÄ det stÀmmer.
Ingen som har sneglat pÄ 535 som Dustinhome sÀljer för 9999kr ?

Postad 12 September 2009 - 13:01

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Mediamarkt i VÀsterÄs har 555:an som kampanj för 9990kr, sÄ det stÀmmer.
Ingen som har sneglat pÄ 535 som Dustinhome sÀljer för 9999kr ?

DÀr ser man. NÄn som vet om det gÄr att bestÀlla hem och betala via postförskott frÄn Mediamarkt eller mÄsta
man ta sig till butiken?

Vad Àr egentligen skillnaden mellan B551 och B555?

Postad 12 September 2009 - 13:18

ThomasWolfSwe
  • ThomasWolfSwe
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
LÀnk till PS50B555 hos mediamarkt vÀsterÄs:
http://viewer.zmags....32d#/2252e32d/1

LÀnk till dustinhomes kampanj pÄ 50B530:
http://www.dustinhom...5010331477.aspx

Vad Àr skillnaden mellan 555/551 (samma modell, bara att 555 Àr svensk) och 530? (har för övrigt tyst lÀst alla inlÀgg som skrivits, ska köpa antingen 551, 530 eller 555)

Postad 12 September 2009 - 13:29

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

LÀnk till PS50B555 hos mediamarkt vÀsterÄs:
http://viewer.zmags....32d#/2252e32d/1

LÀnk till dustinhomes kampanj pÄ 50B530:
http://www.dustinhom...5010331477.aspx

Vad Àr skillnaden mellan 555/551 (samma modell, bara att 555 Àr svensk) och 530? (har för övrigt tyst lÀst alla inlÀgg som skrivits, ska köpa antingen 551, 530 eller 555)

SÄ skillnaden pÄ 551 och 555 Àr att du fÄr en Svensk manual med 555 med andra ord.
Har du hittat nÄn review pÄ 530?

Postad 12 September 2009 - 13:58

Baily
  • Baily
  • ForumrĂ€v

• 504 inlĂ€gg
  • 0
Det verkar vara som att 530 endast har 3 HDMI in, samt 1 scart. Medans 550/551 har 4 resp 2. 530 fanns pÄ Mediamarkt i GÀvle för 13000kr. Annars har den 100hz osv och Àr jÀmnbördig med de andra ser det ut som. Den har ju dock en röd list lÀngst ner. La en order pÄ 530n frÄn Dustinhome tidigare idag.

Postad 12 September 2009 - 14:05

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

B550 har lite diskret "rose" (vinröd) svarta glansen runt ramen, det syns nog inte lika mycket som A656 men om man inte gillar sÄnt sÄ...ska man nog ta B551 eftersom att den har en svart glans. Sen det viktigaste Àr nog att B550 inte har optisk ut, vilket Àr vÀldigt dÄligt dÄ du inte kan fÄ digital ljud frÄn den. B551 har optiskt ut. Det hÀr med optisk ljud har jag kollat upp i deras bruksanvisningar, pÄ sida 3 av den hÀr trÄden kan du hitta lÀnkarna som jag har skrivit. B550 har inte usb tror jag, men B551 har usb och stöd för mp3/jpg och du kan Àndra lite i service menyn för att fÄ den att spela upp filmer, sÀger en anvÀndare hÀr pÄ denna trÄd. Sen sÄ kanske de skiljer sig i bild och instÀllningsfunktioner, men du fÄr jÀmföra bruksanvisningarna för att se detta. Och sÄ fÄr vi inte glömma att B550 och B551 Àr grÄimport, med andra ord: ingen svensk 2 Ärs samsung 100% pixel garanti. Men du fÄr i alla fall 1 Är frÄn dÀr du köper det ifrÄn, dock sÄ tror jag inte 100% pixel garantin gÀller. FrÄga den du köper ifrÄn vilka garantier som gÀller.

Hej!

Har lÀst igenom trÄden och tycket det Àr lite motsÀgande uppgifter kring vad som ingÄr i 550/551.
Saxar detta frÄn DustinHome ang. 550:

Panelegenskaper
SkÀrmstorlek 50 tum
SkÀrmtyp Plasma
Upplösning 1920 x 1080
SkÀrmformat 16:9
KontrastförhÄllande (statisk) 30000 :1
HD-Ready 1080p
Uppdateringsfrekvens 100 Hz
FĂ€rgdjup 18 bit
Ljud
Högtalareffekt 2 st x 10 W
Högtalare Ja
TV-mottagare
DVB-standard DVB-C MPEG-2 / DVB-T MPEG-2
Funktioner Text-TV
CI-kortplats Ja
Videoanslutningar
HDMI-anslutning 4 st
Komponentvideo-anslutning 1 st
VGA-anslutning 1 st
SCART-anslutning 2 st
Kompositvideo-anslutning 1 st
TV-antenn (IEC 169-2) anslutning 1 st
USB-anslutning 1 st
Ljudanslutningar
3,5 mm-ljudanslutning, in 1 st
S/PDIF TOSLINK-anslutning, ut 1 st
Stereo RCA-anslutning, in 2 st
Stereo RCA-anslutning, ut 1 st
Generell information
Medföljande tillbehör FjÀrrkontroll, Fot
Dimensioner utan fot (B x H x D) 1240 mm x 766 mm x 74 mm
Dimensioner med fot (B x H x D) 1240 mm x 822 mm x 290 mm
ManualsprÄk Engelska
MenysprÄk Engelska
VÀggfÀste VESA 400 x 400 mm
Garanti 2 Är, inskicksservice
Vikt 38 kg

Den har alltsÄ USB, stöd för 24p och "S/PDIF TOSLINK-anslutning, ut 1 st" iaf. enl. DustinHome.
samt CA-modul.
Funderar att bestÀlla den frÄn Webhallen för 11 048kr inkl. frakt.

Är det dĂ„ nĂ„gon egentlig skillnad frĂ„n 550/551 förutom ramen?

Komplett's spec för 551:

yp av produkt 50" plasma-TV
Certifierad för digital TV HD ready 1080p
VideogrÀnssnitt Komponent, composite, HDMI, SCART
PC-grÀnssnitt VGA (HD-15)
USB-port Ja
HDCP-kompatibel Ja
Dimensioner Med stÀll
Bredd 124 cm
Djup 29 cm
Höjd 82.2 cm
Vikt 38.4 kg
Display
Diagonal storlek 50" - widescreen
Teknik Plasma (PDP)
Upplösning 1920 x 1080
Visningsformat 1 080 p (FullHD)
100Hz Ja
FÀrgdjup 18-bitarsfÀrg
Dynamisk kontrast 30000:1
Progressiv skanning Progressiv skanning (linjedubblering)
Komb filter 3D digital
Egenskaper PÄ/av-timer, Automatisk avstÀngning, meny pÄ skÀrmen, Wide Color Enhancer 2, DNIe+, 600 Hz delfÀltsdrivning, FilterBright, 1 080 24 p Real Movie
DVD
Egenskaper Anynet+
Digital TV-mottagare
Digital TV-mottagare DVB-C, DVB-T
Videoegenskaper
HDTV Ready Ja
Text-TV Ja
Text-TV-minne 1000 sidor
Elektronisk programguide Digital EPG
FjÀrrkontroll
Typ Vanlig fjÀrrkontroll - infraröd
Modell fjÀrrkontroll Samsung TM950
Ljudsystem
LÀge för ljudutgÄng Stereo
Surround-lÀge Ja
Ljudeffekter SRS TruSurround HD
Medföljande högtalare 2 högtalare
Uteffekt / total 20 Watt
Ytterligare funktioner Automatisk volymjustering, Down-firing Speaker
Högtalare 2 x höger/vÀnster kanalhögtalare - inbyggd - 10 Watt
Anslutningar
Anslutningstyp 3 x HDMI ( 19 pin HDMI typ A ) - bak
1 x HDMI ( 19 pin HDMI typ A ) - sida
1 x ingÄng för sammansatt video/ljud ( RCA-hörlursingÄng x 3 ) - sida
1 x videoingÄng för komponenter ( RCA-hörlursingÄng x 3 ) - bak
2 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak
1 x VGA-ingÄng ( 15 PIN D-Sub (DB-15) ) - bak
1 x digital ljudutgÄng (optisk) ( TOSLINK ) - bak
1 x linjeutgÄng för ljud ( RCA-hörlursingÄng x 2 ) - bak
1 x USB 2.0 - sida
StÀll och hÄllare
Medföljer stÀll Ja
Design stÀll Bordsmodell
Egenskaper stÀll Vridbar bas
MonteringsgrÀnssnitt för platt bildskÀrm 400 x 400 mm
Strömtillförsel
Strömenhet NÀtaggregat - intern
VÀntelÀge/vilolÀge, strömförbrukning 0.3 Watt
MÄtt och vikt (komponenter)
MÄtt och vikt (komponenter) SkÀrm utan stÀll - 124 cm x 7.4 cm x 76.6 cm x 33.4 kg
SkÀrm med stÀll - 124 cm x 29 cm x 82.2 cm x 38.4 kg
MÄtt och vikt (brutto)
Bredd (brutto) 152 cm
Djup (brutto) 29 cm
Höjd (brutto) 88.4 cm
Vikt (brutto) 45.3 kg

Den har alltsÄ USB, stöd för 24p och "1 x digital ljudutgÄng (optisk) ( TOSLINK ) - bak" iaf. enl. Komplett.
samt CA-modul.

SÄ verkar vara samma spec (drog en ytlig överblick efter USB, optiskt ljud och 24p samt CA-modul bara) sÄ enda som skiljer Àr ramen?

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.