Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE40B655

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 November 2009 - 21:37

Unregistered0b8f8ff9
  • Unregistered0b8f8ff9
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Lånar denna sidan för att höra om det finns någon som har samma problem som jag. Har en Le40B655 men får inte min Text Tv att funka.
Den funkade från början när jag fick tv:n, men efter att jag gjort några olika sorters inställningar på bilden kommer där nu upp " ej tillgängligt " när jag trycker på TTX/ MIX.
Jag kör med en seperat ViaSat box med en scart kabel.
Har snackat med Samsung support och dem sade att det skulle funka om man gjorde en återställning, vilket jag har gjort, men det hjälpte inte..
Så finns det någon som har/ haft liknande problem får ni gärna berätta hur jag gör för att fixa det.

Postad 07 December 2009 - 11:16

reverb
  • reverb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Köpte en LE40B655 förra veckan baserat på positiva omdömen men jag måste säga att jag är rejält besviken på bildkvaliteten. Allt är bra så länge bilden är still men vid exempelvis ansiktsrörelser och fotbollstittande så blir eftersläpningar/"motion blur" direkt tydliga och det är väldigt störande när det växlar mellan skarpt och suddigt hela tiden.

Jag bytte från en "tjock-TV" så det kanske är extra tydligt för mig och jag vet att LCD-tekniken inte är perfekt, men ska det verkligen vara så här? Har jag kanske fått ett dåligt exemplar? Känns konstigt att ingen annan klagat på "motion blur" i omdömena här?

Postad 07 December 2009 - 11:21

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Vad har du för bildinställningar och vad kör du för källa?

Postad 07 December 2009 - 11:49

reverb
  • reverb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har testat alla möjliga inställningar men tycker det bara blir marginell skillnad när det gäller eftersläpningar. Källan är villaparabol och en vanlig Canal Digital box (ej HD) kopplad till TV:n med SCART.

Postad 07 December 2009 - 12:21

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Då är jag rädd att det nog inte är mycket du kan göra mot det mer än försöka häva köpet och satsa på plasma. Att köra analoga källor till dagens LCD är tyvärr bland det sämre bildkvalitetsmässigt. Har du testat (om du har möjlighet) blu-ray? Om du upplever samma sak med högupplösta källor kan det vara problem med din TV men det tror jag inte.

Postad 07 December 2009 - 13:23

reverb
  • reverb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ah ok, tack för svar. Jag borde kollat upp detta ordentligt innan köp. Som du/ni märker är jag dåligt insatt och har därmed en "dum" följdfråga... Hur får jag som bor i villa tv-sändning via digital källa? Går det via vanlig parabol?

Postad 07 December 2009 - 13:46

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Det fungerar med parabol men du bör ha en box som skickar bildsignalen via HDMI. Canal Digital har en sådan box till sina HD-sändningar men huruvida detta skulle ge dig bättre bild till din TV på vanliga SD-kanaler är jag inte rätt man att svara på.

Postad 07 December 2009 - 15:29

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Det fungerar med parabol men du bör ha en box som skickar bildsignalen via HDMI. Canal Digital har en sådan box till sina HD-sändningar men huruvida detta skulle ge dig bättre bild till din TV på vanliga SD-kanaler är jag inte rätt man att svara på.

Jo det kommer att bli bättre, för då slipper du den analoga feta kabel "scart" :)

Postad 07 December 2009 - 21:54

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jo det kommer att bli bättre, för då slipper du den analoga feta kabel "scart" :)

Jag har comhem och deras digitalbox kopplad med scart.. Jag har inga problem alls med eftersläpningar
osv.. Dock såg det bra skumt ut innan man stängde av alla bildförbättrande saker som 100 Hz motion plus
osv.. dessa gjorde allt bara mkt sämre....
så jag tycker det låter skumt att det är så katastrofalt för andra...

Jag har stängt av dynamisk kontrast, kantförbättring, brusreducering, och 100 Hz motion plus

Redigerat av Västeråssnubben, 07 December 2009 - 21:59.

Postad 16 December 2009 - 12:22

waf
  • waf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej,

har precis fått hem en LE40B650 och kopplat in HTPC:n mot HDMI3/DVI ingången. Allt fungerar som det ska men det verkar inte som om den har någon auto power off/standby funktion på denna HDMI-ingång. Finns den funktionen öht undrar jag. Min gamla TV hade denna på samtliga ingångar. Jag ska hem och prova de andra ingångarna ikväll..

Är det någon som vet?

Postad 16 December 2009 - 13:36

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Funkar inte med 755 heller detta med autoavstängning när datorn somnar in. Jag har börjat att stänga av TVn manuellt när det behövs.

Postad 16 December 2009 - 14:55

waf
  • waf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har just avslutat en chat med Samsung support. Auto stand by finns inte på LE40B650. Hur kan man missa en sådan enkel grej? Jag minns att det fanns till och med på min gamla tjock-TV. Förhoppningsvis kommer ny mjukvara med den funktionen.

Postad 17 December 2009 - 10:09

waf
  • waf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
En uppdatering på auto-standby: Kör man PC-VGA in så får man auto standby precis som på vilken monitor som helst. Tyvärr får man inte 100Hz och annat lull-lull via PC-in.

Postad 17 December 2009 - 11:39

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Ja jo. Fast samma sak var det på min tidigare M61 så för mig är det ingen större grej.

Postad 23 December 2009 - 12:53

HASSEoMARIE
  • HASSEoMARIE
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har köpt och installerat min nya Samsung TV, i väntan på digitalTV anslutningen har jag installerat analoga kanaler...

Min fråga, när jag justerat kanalinställningar så får kanaler som man finjusterat manuellt en * markering invid kanalplatsnummret. Är detta något som kan tas bort?

Postad 26 December 2009 - 12:45

Luffare
  • Luffare
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en 40B650 TV men undrar om det går att "mappa" upp windows kataloger över nätverket?

Förtydligande: Den har en inbyggd mediaspelare som kan spela de flesta formaten om den matas med en USB-disk, men kan man konfiguera mediaspelaren att använda sig av nätverket för att spela upp film från utdelade kataloger i windows?

Postad 26 December 2009 - 14:56

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en 40B650 TV men undrar om det går att "mappa" upp windows kataloger över nätverket?

Förtydligande: Den har en inbyggd mediaspelare som kan spela de flesta formaten om den matas med en USB-disk, men kan man konfiguera mediaspelaren att använda sig av nätverket för att spela upp film från utdelade kataloger i windows?

Svar: Ja

Postad 05 January 2010 - 21:26

Luffare
  • Luffare
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Svar: Ja

Vilket var en sanning med modifikation. Ja, det går om man installerar Samsung PC Share program som skapar en DNLA server på datorn och i det programmet kan man dela ut en "share". (Win 7 klarar av detta då det har DNLA stöd, men om man använder SAMBA på server och kör unix/linux är det lite krångligt...)

Samsungs LE40B6XX kan inte mappa upp en windows katalog som är utdelad utan att använda Samsungs egna program.
OM någon vet hur det går att göra så skulle jag bli glad.

MVH
Magnus

Redigerat av Luffare, 05 January 2010 - 21:32.

Postad 24 April 2010 - 09:58

hqvist
  • hqvist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Edit: Hittade vad jag sökte efter ;)

Redigerat av hqvist, 24 April 2010 - 10:06.

Postad 25 April 2010 - 20:53

nocturns
  • nocturns
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hallå! Köpte den här TV:n för några veckor sen, och är riktigt nöjd med den, förutom en sak: när jag vill ställa in massa olika saker, så kan jag inte komma åt allt, till exempel manuell lagring av kanaler. Många alternativ är gråa, kan inte komma åt dem.. Är det någon mer än jag som har samma problem?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.