Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows 7 - Är det värt det?

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Windows 7 Home Premium Sve (Mjukvara) 1 7.749998 (3) Inga priser
Microsoft Windows 7 Professional Sve (Mjukvara) 1 8.333332 (2) Inga priser
Microsoft Windows 7 Ultimate Sve (Mjukvara) 1 9.444444 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 25 September 2009 - 23:13

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Jag köpte en Sony Vaio med Vista Home den 2008-12-14, kommer jag att kunna uppgradera till Win7 gratis eller måste jag betala som alla andra?

Varför skulle du kunna uppgradera gratis om du köpt den 10 månader innan lanseringen av W7?

Postad 25 September 2009 - 23:30

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Öhh... nu måste jag fråga... Jag fattar ingenting. Jag pluggar i borås, och uppenbarligen är mitt program anslutet till MSDNAA. Men avd i **** är det?

Jag bockade för windows 7 pro och fick upp free download 0.o

Kan någon vänlig människa förklara vad det innebär? Inte har väl microsoft börjat dela ut gratis operativsystem till studenter?

Postad 26 September 2009 - 00:33

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Öhh... nu måste jag fråga... Jag fattar ingenting. Jag pluggar i borås, och uppenbarligen är mitt program anslutet till MSDNAA. Men avd i **** är det?

Kan någon vänlig människa förklara vad det innebär? Inte har väl microsoft börjat dela ut gratis operativsystem till studenter?

Nej men din skola har sett till att du får det =)

Postad 26 September 2009 - 08:26

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Jo, exakt så är det.

Som student förväntas du inte kunna något, inte veta något, inte kunna googla något (annars hade jag inte skrivit detta svar). Därför får du saker till skänks, ung. som till fattiga och handikappade förr i tiden. ;P

Skämt åsido. Som du kan googla fram (du har ju internet?) så är MSDNAA en resusrs som alla högskolor/universitet kan ansluta sig till och genom detta program får samtliga reggade studenter (i Ladok på vissa lärosäten) tillgång till en mängd mjukvara. Windows XP/Vista/7, Visual Studio mm mm. Avtalet skall per definition synas på skärmen innan nedladdning, om man följer MS riktlinjer.

Det är ett tokigt bra avtal och jäkligt sjysst för studenter som läst på occh vet vad man kan hämta hem. Den enda vitala begränsningen är att man inte får använda mjukvaran i vinstdrivande rörelse efter avslutade studier.

Postad 26 September 2009 - 10:54

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag är gammal som gatan. Google är efter min tid, på min tid hade vi altavista... :)

Hur som kan jag inte logga in, så jag ska kontakta ansvarig på min skola och be om mitt Login. för av någon anledning fungerade inte mitt ladok-login.

TAck så hemskt mycket för förklaringen. Det här är nog världens bästa forum...

Postad 27 September 2009 - 11:20

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Jag köpte en Sony Vaio med Vista Home den 2008-12-14, kommer jag att kunna uppgradera till Win7 gratis eller måste jag betala som alla andra?

Du är "on your own", datorn är för gammal för att täckas av kampanjen.

"Datorn* måste ha inköpts mellan den 26 juni 2009 och den 31 januari 2010."

Hur som kan jag inte logga in, så jag ska kontakta ansvarig på min skola och be om mitt Login. för av någon anledning fungerade inte mitt ladok-login.

LADOK har inget att göra med MSDN, det senare får du access till genom kontouppgifterna som du - om du är tilldelad MSDA - fått till din studentmail.

Postad 27 September 2009 - 15:15

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

LADOK har inget att göra med MSDN, det senare får du access till genom kontouppgifterna som du - om du är tilldelad MSDA - fått till din studentmail.

OFF-topic.. sorry
Det är olika vid olika lärosäten.
Ett grundkrav för att vara berättigad till mjukvaran är att man är registrerad vid minst en kurs (distanskurser går bra :-), på vissa lärosäten sker autenticering för MSDNAA direkt i universitets eget system och kontroll mot Ladok görs också så att man är reggad på en kurs den aktuella terminen. Därefter skapar MS "i realtid" ett konto automagiskt i sin portal.

Så reggning i Ladok kan vara relevant om universitet sköter autenticeringen och inte manuellt laddar upp gigantiska textfiler med konto till MS.

Nu ska jag sluta vara off-topic *lovar*

Redigerat av maxxess, 27 September 2009 - 15:19.

Postad 27 September 2009 - 16:37

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
*Topic off * Har ju gått på skolan i 2.5 år, reggad i ladok, tagit alla poäng. Borde ju få det tycker jag... Jag forskar vidare i det när det blir veckodagar igen :)

*topic on*

Postad 30 September 2009 - 19:55

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
I England verkar Windows vara mycket billigare. Pre order från amazon och få det för ca 860:- ink frakt för fullversionen. Visserligen bara på engelska.

Windows 7 Home Premium, Retail

Postad 02 October 2009 - 12:19

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Ni som uppdaterat från Vista har ni nollställt datorn(raderat hd) eller uppdaterat och era gamla program finns kvar och funkar osv. Detta är inte mitt område men tänkte beställa en version som har MediaCenter(Pro tror jag den heter) men för att slippa massor jobb just nu så skulle det passa mig om det enkelt gick att bara uppdatera för att senare göra en total nollställning när det finns lite mer tid i början av 2010. Nytt jobb, blivande far och renoveringsarbete tar tid har jag upptäck LOL sen finns det inte ork till allt och just nu vilja mest njuta av min Htpc och inte meka mer än nödvändigt.

Lite mycket svamel men från är enkel

Mikael J

Postad 02 October 2009 - 21:31

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

I England verkar Windows vara mycket billigare. Pre order från amazon och få det för ca 860:- ink frakt för fullversionen. Visserligen bara på engelska.

Windows 7 Home Premium, Retail

Japp beställde för länge sedan därifrån... värsta kapet jämfört med svenska uberpriser.

Postad 04 October 2009 - 09:05

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Om man har två eller flera PC i sitt hushåll, är det då bättre att skaffa OEM licenser till var och en av datorerna eller skaffa EN fullvärdig licens?

Postad 04 October 2009 - 09:13

mstrand
  • mstrand
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Om du ska följa lagen så måste du även köpa en fullvärdig licens till vaje dator.

Postad 04 October 2009 - 09:43

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Om du ska följa lagen så måste du även köpa en fullvärdig licens till vaje dator.

Vad är då fördelarna med att köpa en fullvädig licens övern en OEM? det handlar ju om dubbla priset ändå?!

Postad 06 October 2009 - 15:24

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Hur är det med nycklarna, fungerar x64-nyckeln till x86 och vice versa? Funderar även på de kinesiska versionerna, antar att nycklarna inte är beroende av språk vilket skulle medföra 2st extranycklar och därmed totalt 4st Win7-licenser från MSDN.

Postad 06 October 2009 - 15:27

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
OEM nycklar är till för en ny dator utan tidigare operativsystem. Allså köpes till vid köp av ny dator eller delar. Är så jag förstått det iallafall.

Postad 06 October 2009 - 15:34

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Så nu är Windows 7 Home Premium eng. bokad från Amazon.co.uk :D

Hur är det med nycklarna, fungerar x64-nyckeln till x86 och vice versa? Funderar även på de kinesiska versionerna, antar att nycklarna inte är beroende av språk vilket skulle medföra 2st extranycklar och därmed totalt 4st Win7-licenser från MSDN.

Till alla versioner utom starter så ska det vara samma nyckel för 32/64 om jag förstått det rätt.
Scrolla ned en bit på http://en.wikipedia....dows_7_editions

Postad 06 October 2009 - 15:57

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Till alla versioner utom starter så ska det vara samma nyckel för 32/64 om jag förstått det rätt.
Scrolla ned en bit på http://en.wikipedia....dows_7_editions

Det är ju guld, då råder det verkligen ingen brist på licenser för min del. Har använt en av dem men ville gärna ha en x86 till, skall framåt helgen testa att installera x86 på en ytterligare burk men då med x64-nyckeln. Återstår att se om det går vägen, antar att valideringen är det avgörande. Om det skär sig får jag testa med någon av kines-nycklarna som jag hämtade ut igår.

Postad 06 October 2009 - 17:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Synd att det inte kan finnas någon volymlicens för hemanvändare så det blir billigare om man behöver fler tex över 2 datorer, finns ju många som har 4-5 datorer hemma och då blir det grymt dyrt och uppdatera alla sina datorer.

Postad 07 October 2009 - 08:43

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Om man köper OEM utomlands tex Ultimate 64 spelar det någon roll på språket för det kan man väl ändra när man vill? Eller är jag ute på djupt vatten nu?

Postad 07 October 2009 - 10:21

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Om man köper OEM utomlands tex Ultimate 64 spelar det någon roll på språket för det kan man väl ändra när man vill? Eller är jag ute på djupt vatten nu?

Du kan ladda ner ett språkpaket från Windows Update.

Postad 07 October 2009 - 10:41

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Du kan ladda ner ett språkpaket från Windows Update.

Tack

är det bra i Ultimate man kan göra det eller funkar det för alla Windows versioner?
Och om det nu funkar varför är alla så in snöade på språket om man ändå kan ändra hur man vill ?

Redigerat av _FredriK_, 07 October 2009 - 10:42.

Postad 07 October 2009 - 20:03

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Tack

är det bra i Ultimate man kan göra det eller funkar det för alla Windows versioner?
Och om det nu funkar varför är alla så in snöade på språket om man ändå kan ändra hur man vill ?

Jag undrar samma sak. Jag kommer att köpa ultimate och ser att dustin säljer både svensk och engelsk. Lite osäker vad jag skall välja. Har tidigare alltid kört engelsk för att på senare tid gått över till svenska.
Det som stör mig med svensk version är att om man får upp mysko felmeddellanden som man googlar så får man inte många hits när de är på svenska. Likaså när man behöver göra skärmdumpar och skicka till kollegor/partners utomrikes så vill man ju ha dom på engelska. I Vista Ultimate har det ju inte varit något problem att ändra så jag undrar varför svensk och engelsk ligger som olika artiklar. Kanske är det språket på kartongen som är hårdkodat? :(

Likaså tänkte jag "testa" 64-bitars på några burkar men det vore nice att kunna backa till 32 om jag inte får till det med drivers på alla burkar.

Om jag förstått inläggen i tråden rätt så är det samma nyckel men olika media?

Jag ser att det finns trepack med ultimate oem, men då antar jag att jag inte kommer kunna använda en sådan licens till att uppgradera en dator?

Postad 07 October 2009 - 21:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

I Vista Ultimate har det ju inte varit något problem att ändra så jag undrar varför svensk och engelsk ligger som olika artiklar. Kanske är det språket på kartongen som är hårdkodat

I den svenska versionen är hela istallationen på svenska i den engelska så är det engelska ända tills du ställer in språk och region.

Postad 08 October 2009 - 11:28

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

I den svenska versionen är hela istallationen på svenska i den engelska så är det engelska ända tills du ställer in språk och region.

tack för det svaret. Provade att ändra språk igår och det gick ju kanon :( Liten följd fråga bara.
Man kan ändra språk på alla Windows 7? även OEM?

:unsure:

Postad 08 October 2009 - 11:33

jonasn
  • jonasn
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
http://blogg.tkj.se/...timate-svenska/
Troligen endast Ultimate

Postad 08 October 2009 - 12:15

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

http://blogg.tkj.se/...timate-svenska/
Troligen endast Ultimate

Danke då försvann min anledning att gynna svenska butiker då.
Amazon here we come... :(

Postad 08 October 2009 - 13:26

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Rätt roligt egentligen att det blir ungefär samma pengar som att köpa en mindre version i sverige.

Har ni koll på hur länge den publika RC går att köra? Och vad händer då? MÅste man installera om eller går det att migrera från en publik RC till en skarp?

Postad 08 October 2009 - 16:09

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Ingen som är sugen på sam beställlning ?

Postad 08 October 2009 - 18:05

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Har du kollat vad newegg och de tar?

Postad 08 October 2009 - 18:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Rätt roligt egentligen att det blir ungefär samma pengar som att köpa en mindre version i sverige.

Har ni koll på hur länge den publika RC går att köra? Och vad händer då? MÅste man installera om eller går det att migrera från en publik RC till en skarp?

Kommer inte ihåg exakt datum men det var rätt långt in 2010 tills RC lägger av och det visar sig genom att det stänger ner varannan timme efter det datumet.
Har inte heller fått koll på om det går att uppdatera rc till retail utan att formatera, har på olika ställen läst olika svar på frågan, man har för mig att jag läste hos MS att det är nyinstallation som gäller.

Postad 08 October 2009 - 18:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Vilka versioner tillbaka räknas som uppgraderingsbara
Tänker då inte på att man skall lägga W7 ovanpå utan
att vad som räcker för att köpa W7 uppgradering

Funkar det med XP Home ?

Har ett antal datorer med XP home som jag i så fall
skulle kunna uppgrader för en mindre peng

Finner inte infon ens hos microsoft

Maveric

Postad 08 October 2009 - 18:45

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
MS gick ut för ett tag sedan och sa att det skulle komma uppgraderingar xp -> windows 7 men att resultatet blev en clean windows 7, dvs "loss of all data" om man nu kan leva med det. Skall se om jag hittade sourcen till det, men vid snabb googling hittade jag nu:

http://www.neowin.ne...pgrade-possible

http://www.computerw...omyName=Windows

Postad 08 October 2009 - 19:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Okey Tack

De har ännu inte bestämt sig för priset

Man kan dock köpa OEM premium full ver svensk hos dustin för 1100 kr
Det är väl inget som skilljer en oem från de andra ?

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 08 October 2009 - 20:03.

Postad 08 October 2009 - 21:13

Eidre
  • Eidre
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Det är ominstallation som gäller för RC.

Från Microsoft.com:
Remember expiration dates: Please plan ahead for when the RC expires. You'll get two weeks' notice, and then beginning on March 1, 2010, your PC will start shutting down every two hours. The RC will expire on June 1, 2010. To avoid interruption, you'll need to rebuild your test PC to replace the OS with a valid version of Windows, and reinstall all your programs and data before the software expires.

Redigerat av Eidre, 08 October 2009 - 21:14.

Postad 09 October 2009 - 07:58

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Hmm, satt och kollade lite priser. Windows 7 Ultimate OEM för 1800 i sverige eller 1200 utomlands... Retailen för 2800 i sverige och 2200 i USA...

1200 för en OEM känns som taget.

Postad 09 October 2009 - 08:32

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Hmm, satt och kollade lite priser. Windows 7 Ultimate OEM för 1800 i sverige eller 1200 utomlands... Retailen för 2800 i sverige och 2200 i USA...

1200 för en OEM känns som taget.

Vad skiljer en OEM från retalien ? och var fann du ultimate för 1200 ?

Maveric

Postad 09 October 2009 - 08:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Inget förrutom att OEM bara är skivan utan låda eller något...

http://www.newegg.co...N82E16832116760

Postad 09 October 2009 - 08:56

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Inget förrutom att OEM bara är skivan utan låda eller något...

http://www.newegg.co...N82E16832116760

Tack för länken ..

Då kan man ju undra varför folk betalar så mycket för lådan :)

Redigerat av Unregistered1103, 09 October 2009 - 08:56.

Postad 09 October 2009 - 09:16

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Är inte amazon.uk billigare än det där ?

Postad 09 October 2009 - 11:15

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Är inte OEM "bunden" till hårdvaran, så om du byter tex. moderkort så måste du aktivera igen vilket inte brukar gå, men det kanske fungerar om man ringer Microsoft.

Postad 09 October 2009 - 11:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Ett tips om ni är studenter är att kolla med eran skola om ni kan få en nyckel gratis genom dom.

På Högskolan Väst i Trollhättan där jag studerar så kan man som student få en nyckel till Windows 7: Professional helt gratis och en länk för nerladdning. Man får en nyckel till både 32 och 64 bits versionen.

Postad 18 October 2009 - 10:16

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Tack för länken ..

Då kan man ju undra varför folk betalar så mycket för lådan :D

Det måste vara mer än kartongen som skiljer OEM mod vanlig.
Jag har inte riktigt greppat vad som gäller nuförtiden rent tekniskt, men jag skulle tro att du inte kan aktivera OEM lika många gånger som en vanlig licens samt att du sannorlikt inte kan använda den för uppgradering då den är till för nya datorer.
Men detta är bara vad jag tror. Någon som kan klargöra lite kortfattat?

Jag tänkte beställa ett gäng licenser idag och känner mig förvirrad då även prissättningen är konstig då en uppgradering ultimate sve är 1 kr dyrare än motsvarande skarp licens. Sedan är eng uppgradering dock nån hundring billigare vilket känns konstigt på ultimate där det är gratis att byta språkpaket.

Postad 20 October 2009 - 13:12

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Så nu drog Amazon pengarna för Home Premium, hela 880kr B)

Postad 20 October 2009 - 17:50

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Så nu drog Amazon pengarna för Home Premium, hela 880kr :)

Hehe samma här,har man tur kanske den kommer innan helgen? Tog iofs Royal mail dom har nog ingen brådska precis som posten här :lol:

Postad 20 October 2009 - 18:00

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Nja det står ju "Delivery estimate: 29 Oct 2009" så jag räknar med att det kommer nästa vecka.

Postad 20 October 2009 - 18:09

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ett tips om ni är studenter är att kolla med eran skola om ni kan få en nyckel gratis genom dom.

På Högskolan Väst i Trollhättan där jag studerar så kan man som student få en nyckel till Windows 7: Professional helt gratis och en länk för nerladdning. Man får en nyckel till både 32 och 64 bits versionen.

Alla som studerar på universitet/högskola kan få det. Om inte via skolan så kan man söka om ett MSDNAA-konto genom Pellesoft http://www.pellesoft...nts/msdnaa.aspx . :)

Postad 22 October 2009 - 01:43

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Är det fortfaradne samma pris på Amazon? Tycker det är knepigt med priserna på den sajten. Hittade en Home Premium OEM med Amazon själva som säljare för ca £80, men när kom till checkout visades £87 och när man var framme vid betalning så var det uppe i £95. Frakt läggs väl på nånstans på vägen, men de är ju allt annat än tydliga de där.
Nåja, det är vl ingen panik att byta bort RC1 annat än för att man inte ska upptäcka och vänja sig med nåt som inte finns i Homeversionen, men den risken är nog liten. Synd bara att man inte kommer att kunna uppgradera RC:n till en riktig utan att beöva göra hel ominstallation.

Postad 22 October 2009 - 03:59

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Alla som studerar på universitet/högskola kan få det.

Har inte hört nått sådant från Umeå, nån som vet om det stämmer här med?
Drog annars XP via "pelle" och vista då det går nog bra :rolleyes:

Postad 22 October 2009 - 05:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är det fortfaradne samma pris på Amazon? Tycker det är knepigt med priserna på den sajten. Hittade en Home Premium OEM med Amazon själva som säljare för ca £80, men när kom till checkout visades £87 och när man var framme vid betalning så var det uppe i £95. Frakt läggs väl på nånstans på vägen, men de är ju allt annat än tydliga de där.
Nåja, det är vl ingen panik att byta bort RC1 annat än för att man inte ska upptäcka och vänja sig med nåt som inte finns i Homeversionen, men den risken är nog liten. Synd bara att man inte kommer att kunna uppgradera RC:n till en riktig utan att beöva göra hel ominstallation.

VAT (skatt) läggs på osså därav den högre kpstnaden i slutändan.
76£ blev det totalt med frakt+skatt för min home premium full verre från amazon UK,den är nog här inom nåra dagar :rolleyes:
Ser nu den ligger på 115£ sen tillkommer ju frakt+skatt hahha det gäller och vara ute i tid som sagt .

Redigerat av Unregistered40562de1, 22 October 2009 - 05:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.