Postad 27 September 2009 - 09:43
Postad 27 September 2009 - 10:56
Nå planerat lir idag ?
Signalen har legat på 40% ett tag och de har varit möjligt att spela online så hoppas de kommer funka när de väl är dags.
Postad 27 September 2009 - 17:23
Kör då!Kommer in vid halv 7-snåret.
Kommer det in nå mer folk också då?
Postad 27 September 2009 - 17:58
Jag hann peta in 2 puckar på pass från Pulsen innan motståndarna bröt matchen. Så det blev 3-0 till oss.
Postad 27 September 2009 - 18:40
Postad 27 September 2009 - 19:07
Igår lirade vi 3 på en gång och det var total kakafoni. Eftersom jag inte kan vinna tekningar så bytte jag till VF. Men det gick åt **** så då testade jag backplats. Det var om möjligt ännu svårare. Hopplöst. Kontrollen är såpass känslig så det är extremt lätt att man åker förbi eget mål istället för att täcka det... Det får nog bli centerposition för mig. Måste öva på tekningar bara...
Nu mötte vi iofs ett par RIKTIGT bra lag - killar med rosa visir och flames och spindelnät på hjälmarna. Dessutom verbalt kommunicerandes. Nördigt så det förslår
Jag kämpar fortfarande med 1-1 finterna när man är ensam med målis. L1 och högerspak funkar fan inte. Jag släpper bara pucken eftersom man använder samma kommando för att släppa pucken och finta förbi en back.
seagal88 ska ha credd - riktig vass målskytt och bra teknik.
Ska gå in nu och se om man kan lira nåt!
Redigerat av no16, 27 September 2009 - 19:10.
Postad 27 September 2009 - 19:20
Men vad ska EA göra åt laggandet och frysningarna... det är förbannat tråkigt..
Postad 27 September 2009 - 19:34
Kanske inbillar mig men det verkar vara mindre problem då.
Postad 27 September 2009 - 19:50
Postad 27 September 2009 - 20:09
seagal88 ska ha credd - riktig vass målskytt och bra teknik.
Oj då, man får tacka. Själv tycker jag det var lite turliga mål jag fick....Jag kan vara med och lira senast imorgon eftermiddag/kväll. Ska snart sova, jobb imorgon.
Postad 27 September 2009 - 20:47
Kan bara instämma, seagal88 är klubbens stora stjärna!
Nej då, det är laget som är det viktiga. Ger gärna bort mina mål mot ett par vinster, det är vi värda efter allt slit. Surt när man ser motståndarna få turliga skitmål.
Postad 28 September 2009 - 09:31
Postad 28 September 2009 - 13:30
Nej det ska inte vara någon skillnad.Sugen på NHL 10 jag med, någon som vet om det är skillnader på ett som är köpt ifrån England?
Postad 28 September 2009 - 13:39
Nej det ska inte vara någon skillnad.
Ok, ingen risk för att inte svenska finns med som språk eller att det inte går att spela online med folk här hemma då?
Har för mig att Fifa09 från England inte hade svenska tex.
Postad 28 September 2009 - 13:57
Jag du kommer kunna spela mot folk som köpt spelet i sverige, england, usa osv..
Postad 28 September 2009 - 14:16
Postad 28 September 2009 - 14:49
Postad 28 September 2009 - 22:05
Vi spelar lite lite bättre men det är fortfarande alldeles för rörigt.
Postad 28 September 2009 - 22:10
Postad 28 September 2009 - 22:56
Vi måste börja passa runt & ta det lite lugnare. Plz!
Postad 28 September 2009 - 23:21
Postad 28 September 2009 - 23:31
Visst är vissa motståndare snabbare men de kan man komma runt genom att passa sig fram. Passningsspel som måste börja i egen zon så laget hinner med upp.
Sen måste vi öva på att finta. Det går inte att åka rakt fram utmed ena sargen. Det blir bom stopp. Lag som spelar ut oss lyckas ofta med att ställa upp utmed blålinjen i vår zon, där de börjar passa runt tills de hittar läge att skjuta. Det kan vi oxå göra
Lugnare spel är en bra start. Sen brukar det andra komma på köpet. Synd att inte head seten funkar som önskat, annars kunde vi prata ihop oss.
Postad 28 September 2009 - 23:39
Funderar på om vi inte borde vara en eller två som lirar back. Då slipper vi förhoppningsvis att alla åker upp mot mål.
Kan vara en idé att låta "datorn" ta hand om en del av offensiven. Man kan ju kalla på såväl pass som skott utifrån vad "datorn" hittar på.
Postad 28 September 2009 - 23:42
Vilken tid brukar folk köra ?
Postad 28 September 2009 - 23:52
Postad 29 September 2009 - 08:27
MSN: [email protected] - har bara addat Lekott. Har ingen annans MSN.
Går ju fan inte att snacka på PS3 där man skriver med handkontrollen.
Sedan frågor:
1. Är det Be-A-Pro spelaren som man lirar med? Dvs, ju bättre den blir desto bättre blir spelare i vårt lag online?
2. Uppgradering av beapro - seriöst - hur rörigt är det inte med alla klubbplatser, uppgraderingscredits, etc? Helt sjukt.
3. Har kört på proffs, men startade en rookie-säsong iförrfågr på be-a -pro oxå, bara för att komma mer in i spelet. Alldeles för stor skillnad mot proffs, för enkelt nu - MEN man kan ju utnyttja detta då för att få bättre spelare online?
4. Tidigare NHL, typ NHL99 då fanns det 1 sätt som det alltid blev mål på, man gjorde i princip alla mål på samma sätt. Det verkar de ha fått bort? (man körde 2 mot 1 och sidpassade alldeles framför målisen).
Postad 29 September 2009 - 10:43
2. Det är grymt rörigt med uppgraderingen. Upptäckte så sent som igår att det fanns saker jag inte sett.
3. vet inte
4. Senast i NHL 09 fanns dessa glitch-mål du nämner. De ska vara borta med årets spel. Men det finns ändå vissa mål som är enklare att göra än vissa andra.
Ha lagt till dig i MSN. Finns många enkla trix som gör ens spel bättre.
Postad 29 September 2009 - 11:03
1. Som jag uppfattat det har man två be a pro-spelare. En man lirar med offline & en i onlinematcher.
Detta är intressant. Nån annan som vet mer?
Postad 29 September 2009 - 18:48
Sen kan man fördela erfarenhetspoäng (eller vad man ska kalla det) efterhand. Val av utrustning är väl den stora grejen med det här spelet, ju fulare utrustning du har, desto bättre är du/kan du bli. Man kan nämligen fördela fler erfarenhetspoäng ju mer "spacead" utrustning man har.
Postad 29 September 2009 - 18:53
Postad 29 September 2009 - 22:16
När man valt en klubba/hjälm/handskar/skridskor, går man in på "boost-menyn" som är till höger efter man valt utrustning... Väl där finns boost-poäng att plocka hem och fördela, +1, +3 och +5... Dessa boost-poäng baseras på vilken spelartyp du valt (playmaker, sniper, powerforward m.m). När man valt boost-poängen för varje "slot (handske, klubba, hjälm och skridsko" kan man fördela sina poäng under "Mitt Proffs" (eller nåt liknande, kanske det heter spelarföljning... är inte hundra, har inte ps3 påslaget). Här ser man hur alla ens poäng är fördelade och uppdelade, nu är det bara att fylla på de egenskaper man vill( slagskott, puckkontroll, tacklingar m.m). Det finns tre kategorier, typ anfall, försvar och något mer... Inom vissa av egenskaperna ser man en förlängning av stapeln i oranget, detta är BOOSTEN
Jag vet inte om någon blev klokare av detta... EA borde dock skjutas för att de krånglat till det så förbannat mycket, med just denna delen.
MEN IN NU ALLA MHB HC-medlemmar och öka på era egenskaper. Tänk på vilka roller ni valt (sniper, playmaker, powerforward, tough guy m.m.) Rollen avgör vilka kategorier av egenskaperna som förbättras mest...
God Natt
Postad 29 September 2009 - 22:43
Kollade nyss & jag har redan på nått sätt lyckats fördela poängen jag fått.
Rökans krångligt upplägg.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 29 September 2009 - 22:56.
Postad 30 September 2009 - 12:08
Postad 30 September 2009 - 12:17
Jag lirade en match online igår som var rena skolboken hur man ska lira. Jag tog vänsterbacksplatsen & släppte inte en jäkel över bron. De andra tre tog hand om offensiven & pucken gick som på ett snöre. Var o en höll sig på sina positioner vilket såklart gör att det oftast finns alternativ att passa till. Mkt dump n chase puckar där vi låste fast spelet i deras zon. Skitkul!
Självklart vann vi matchen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?