Acer Liquid 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(29)
|
Inga priser |
Postad 21 December 2009 - 13:02
Postad 21 December 2009 - 16:55
Postad 21 December 2009 - 17:14
Postad 22 December 2009 - 22:41
Postad 23 December 2009 - 00:41
snackade med en kille på mediamarkt i Lund idag, han sa att de skulle få in den i mellandagarna och att den skulle kosta 4490 kr hos dom.
Oj det var dyrt!
Trodde mediamarkt var billiga, men dom liger ju väldigt mycket över pixmania.
Fick lön just nu så jag ska beställa från pixmania, expansys går bort pga att någon i sweclockers sa att dom krävde kopior på körkort, betalkort och en färsk räkning. Det går fett bort! Har ingen scanner och vill hur som helst inte skicka en kopia på mitt visa-kort över nätet!
Postad 23 December 2009 - 10:52
Oj det var dyrt!
Trodde mediamarkt var billiga, men dom liger ju väldigt mycket över pixmania.
Fick lön just nu så jag ska beställa från pixmania, expansys går bort pga att någon i sweclockers sa att dom krävde kopior på körkort, betalkort och en färsk räkning. Det går fett bort! Har ingen scanner och vill hur som helst inte skicka en kopia på mitt visa-kort över nätet!
Du kan ta en bild på allt så slipper du scanna. Du behöver inte visa alla siffror på ditt kort, täcka bara över det sista. Jag köpte av Expansys och jag måste säga att de var snabba :-)
Postad 23 December 2009 - 17:41
Hara beställt från pixmania nu. Slängde på sd-adapter+ 8 gig micro sd.Du kan ta en bild på allt så slipper du scanna. Du behöver inte visa alla siffror på ditt kort, täcka bara över det sista. Jag köpte av Expansys och jag måste säga att de var snabba :-)
Eller rättare sagtbeställde klockan 01.00 i natt/morse(nästan 17 timmar sen).
Det verkar gå undan där. Det är bekräftat och expedierat så den går iväg när som helst nu...
Synd att det bara är helgdagar nu så att jag inte kan få den förrän typ måndag-tisdag nästa vecka (senast onsdag)
Redigerat av Magnus909, 23 December 2009 - 17:42.
Postad 26 December 2009 - 09:40
Postad 26 December 2009 - 17:40
Media Markt Malmö hade en svart på display.Någon som sett den ute i någon butik änn?? och isåfall var och till vilket pris?
Priset var ~4400 eller 4500:- tror jag. Kollade inte så noga.
Tyckte telefonen kändes lite plastig och jag kom inte helt överens med den relativt tjocka ramen runt skärmen.
Redigerat av mr.keyser, 26 December 2009 - 17:41.
Postad 28 December 2009 - 03:08
Enligt en representant för acer i Frankrike så ska en uppdatering till 2.0x ske i mars.
Det enda man inte har kunnat besluta är om den ska ske via nedladdning (till pc och separat installation), eller direkt "over the air"!
Det här kom efter ett något luddigt uttalande om att acer inte skulle ha några planer på uppdateringar(som motsade ett änuu tidiagre uttalande om att det skulle ske någon gång under 2010.
Franska sidan:
http://www.frandroid...-android-2-0-x/
Inklippt google translate franska->engelska:
" I can assure you 100% now that Acer Liquid will actually updating Android 2.0.x, information came to us directly from Augustine Becquet, the Director of Acer Smartphones France.
(...) Android version 2.0 will be available later in March 2010 on the Acer Liquid, which met on this very successful business. We are exploring ways to update over the air "or" download "via the website www.acer.fr."
Grymt bra nyheter för oss som beställt eller redan fått hem en liquid! Nu behvöer man inte roota den för att lägga in 2.0x om den hade knäckts framöver.
Och ni som tvekade över ett köp pga att det var osäkert med uppdateringarna behöver inte tveka längre!
Postad 29 December 2009 - 17:28
Du kan ta en bild på allt så slipper du scanna. Du behöver inte visa alla siffror på ditt kort, täcka bara över det sista. Jag köpte av Expansys och jag måste säga att de var snabba :-)
Brorsan beställde därifrån och han behövde inte göra så.
Postad 31 December 2009 - 00:27
Har nu fått min Liquid från Pixmania idag. Dom höll sin leveranstid på 3-4 dagar, trots att jag beställde under värsta julhelgstiden (beställde den 23;e, så det tog tre arbetsdagar) så det tyckte jag var helt ok.
Ännu nöjdare att jag slog till då blir jag nu när jag sett att priset höjts igen på den, nu är den 300 kronor dyrare än när jag beställde den!
Något som är lite underligt är att man i manualen uppmanas att låta den ladda i åtta timmar första gången och sen låta den helt ladda ur och upp igen under tre omgångar.
Alltså åtta timmar verkar ju vara långt längre än när det indikerar att den är fulladdad. Lampan som indikerar att den laddar genom att blinka, blinkar inte längre och den har inte gjort det på flera timmar. Tog nog bara ett par timmar att ladda den fullt upp. Följer ändå anvisningen och låter den ladda i åtta timmar. Fast egentligen så har det väl motsatt effekt att ha telefonen i då den redan är fulladdad, eller? Ska ju i det fallet slita mera på batteriet i det långa loppet om man alltid har den i under långa tider.
I vilket fall som helst så blir det ett rejält testande efter att den laddat klart (förmodligen i morgon då den blir färdigladdad vid 02.30 i natt och jag förmodlgen sover vid det laget). Har ett gäng med appar som ska in i den. Ska testa rubbet och sen skriva ett längre omdöme om den här inne.
Föresten kan jag komma med ett tips till er som har haft telia mobilt bredband och haft det innan man gjorde prishöjingarna. Jag fick först upplysningen om att jag skulle byta till ett mobilabonemang och lägga på mobilsurf ovanpå det för att kunna både ringa och surfa samtidigt (och även ha telefonen som modem till en laptop och samtidigt ta emot samtal). Det skulle för mig ha kostat 199 kronor för mobilsurfen+vad det vanliga mobila samtalsabonnemanget kostar.
Snackade idag med en på teliasupporten då jag hade problem med att mitt gamla abonnemang med mobilt bredband skulle gå ut i mars och jag alltså skulle få betala för både det mobila bredbandet och mobilsurfen samtidigt.
Jag sa lite halvt indignerat att det är konstigt att man inte kan använda det redan befintliga bredbandsabonemanget och slänga på möjligheten att ringa mobilsamtal med det. Det är ju ändå samma typ av sim-kort.
Och till min förvåning så sa teliakillen att det går det visst att göra. Det var bara att göra ett tillägg till just bredbandsabonnemanget. Och mitt bredbandsabonemang som jag tecknat långt tidigare var ju bara på 199 kronor (vid samma hastighet som mobilsurfen som kostade 149 kronor).
Alltså så både tjänade jag 50 kronor/månad och dessutom så slapp jag att betala dubbla abonnemang i väntan på att det gamla skulle ha gått ut.
Undrar varför dom inte föreslog det från början? Dom ville väl få bort mig från mitt gamla abonnemang och teckna mig för något nytt som är dyrare antar jag.
Så ni som har ett gammalt teliaabonnemang (typ före 2009) hos telia, byt inte till mobilabonnemang plus mobilsurf Det blir bara dyrare! Speciellt inte om ni har en bindningstid kvar på abonnemanget och måste betala dubbla abonnemang under övergångstiden.
Redigerat av Magnus909, 31 December 2009 - 00:28.
Postad 01 January 2010 - 18:22
Redigerat av Emil Scherdin, 01 January 2010 - 18:23.
Postad 03 January 2010 - 21:06
Någon som vet om man kan få svensk meny? Om man kan ladda ner det eller nåt.
http://www.swedroid....read.php?t=4077
Där kan du läsa lite om det, har själv inte orkat testat det ännu.
Postad 08 January 2010 - 20:26
Den är ganska så stor om man tittar på måtten. Känns den stor och klumpig?
Postad 10 January 2010 - 19:01
Har köpt den idag på MediaMarkt i Lund för 4590sek
Jag var där igår och då hade dom tydligen höjt priset till 4999:- :@ Synd för jag vill helst köpa den i fysisk butik men prisskillnaden motiverar inte mig just nu. Får hoppas att de sänker priserna.
Postad 10 January 2010 - 21:50
Hur känns luren i handen? Plastig? Stor? Eller tänker man kanske inte riktigt på det. Den ser nämligen väldigt stor ut, men den ligger kanske bra i handen ändå?
Ligger just nu och velar mellan den här och en samsung jét. Denna känns dock mer prisvärd då jag gillar möjligheten att kunna få den i princip helt personlig med hjälp av apparna
Postad 10 January 2010 - 23:09
Har blivit riktigt sugen på att köpa den här telefonen, men funderar på eftersom det är android 1.6 nu. Kommer man lätt genom en uppdatering att få 2.x-versionen då när den släpps?
Hur känns luren i handen? Plastig? Stor? Eller tänker man kanske inte riktigt på det. Den ser nämligen väldigt stor ut, men den ligger kanske bra i handen ändå?
Ligger just nu och velar mellan den här och en samsung jét. Denna känns dock mer prisvärd då jag gillar möjligheten att kunna få den i princip helt personlig med hjälp av apparna
Ang. uppdateringen vet jag inte hur det kommer gå till, men magkänslan säger mig att det kommer vara riktigt smidigt.
Ja, den är lite plastig men inte mer än "andra" telefoner tycker jag. Men för att vara plast är den ändå ganska solid. Storleken har jag inget besvär med, har haft andra mobiler som varit klumpigare (Nokia e61) den ligger bra i handen och så fort man lärt sig var On/off knappen sitter så är det inga problem.
Finns 2 saker jag stör mig på med denna mobil, ibland när man har vinklat mobilen 90 grader för att få andra tangetbordet så klipper den halva skärmen när man vrider tillbaka (åtgärdar man genom att ta fram tangetbordet och ta bort det igen) detta kommer garanterat att lösas i Android 2.x.
Nackdel nummer 2, den är för kraftfull. Den äter batteri, det gäller att inte leka för mycket med den om man inte har möjlighet att ladda den under dagens gång.
Postad 11 January 2010 - 17:07
Hur länge räcker batteriet om man inte använder den nästan alls (bara nått sms på en dag eller liknande)?
Går det att lyssna på musik 3-4h på en dag + något samtal utan att sluka allt batteri?
-
Hur fungerar mobilen för filmtittande? (även battertid om ni kan)
Postad 11 January 2010 - 17:41
Det lättaste är väl iof att försöka hitta den i någon fysisk butik och känna lite på den
Postad 11 January 2010 - 18:05
Postad 11 January 2010 - 21:58
Postad 12 January 2010 - 16:01
Är det någon som kan ge ungefärlig bild av batteritiden?
Hur länge räcker batteriet om man inte använder den nästan alls (bara nått sms på en dag eller liknande)?
Går det att lyssna på musik 3-4h på en dag + något samtal utan att sluka allt batteri?
-
Hur fungerar mobilen för filmtittande? (även battertid om ni kan)
Hej Freddusen!
Jag har inte provat ovanstående ännu för det är VÄLDIGT svårt att hålla fingrarna borta från telefonen. Man är där och pillar hela tiden. Men om man bara ringer något samtal om dagen och ett och annat sms, stänger av 3G, Wi-fi och all bakgrundsdata så kan jag tänka mig att den lätt håller 3 dygn. Med senaste romen 1.008 eller vad den nu hette ska tydligen batteritiden bli bättre.
Postad 12 January 2010 - 16:10
Funderade även på en annan sak. Inte jätteviktig grej egentligen, men hur verkar det med sms, hur många kan man spara? Och går det att spara sms på minneskortet också? Har inte hittat någon information om detta. Kanske en löjlig fundering egentligen, men jag älskar att ha mycket sms på telefonen
Hej Millah!
Tror du kan ha väldigt många sms & mms, det är väl i så fall mms:en med bifogade bilder och ljud som tar plats. De sparas nog i telefonens minne eftersom Android 1.6´s alla applikationer sparas där.
Alternativet är att manuellt gå in i mms:et, hålla fingret nere på den bifogade filen och då får man upp ett alternativ att man kan spara den på minneskortet. Sen kan man ta bort mms:et men ändå ha tex filmen kvar.
Postad 12 January 2010 - 16:17
Hej Millah!
Tror du kan ha väldigt många sms & mms, det är väl i så fall mms:en med bifogade bilder och ljud som tar plats. De sparas nog i telefonens minne eftersom Android 1.6´s alla applikationer sparas där.
Alternativet är att manuellt gå in i mms:et, hålla fingret nere på den bifogade filen och då får man upp ett alternativ att man kan spara den på minneskortet. Sen kan man ta bort mms:et men ändå ha tex filmen kvar.
Okej låter bra det. MMS skickar jag aldrig ändå och får knappt några heller, är väl isf från Comviq och dom tar man ju ändå bort
Postad 12 January 2010 - 17:10
Postad 12 January 2010 - 19:27
Hej Freddusen!
Jag har inte provat ovanstående ännu för det är VÄLDIGT svårt att hålla fingrarna borta från telefonen. Man är där och pillar hela tiden. Men om man bara ringer något samtal om dagen och ett och annat sms, stänger av 3G, Wi-fi och all bakgrundsdata så kan jag tänka mig att den lätt håller 3 dygn. Med senaste romen 1.008 eller vad den nu hette ska tydligen batteritiden bli bättre.
Tackar =)
Har läst en del på swedroid och verkar vara väldigt varierande batteritider. Men men, Liquid lär väl inte ha så mycket sämre än andra smartphones idag så det lutar åt att det blir ett köp av Liquid inom någon vecka.
Postad 12 January 2010 - 21:54
Tackar =)
Har läst en del på swedroid och verkar vara väldigt varierande batteritider. Men men, Liquid lär väl inte ha så mycket sämre än andra smartphones idag så det lutar åt att det blir ett köp av Liquid inom någon vecka.
Du kommer inte att bli besviken!
Postad 12 January 2010 - 21:58
Är det förresten någon som har/har haft en iPhone och köpt en Liquid? Vilken är isf bättre av dom två?
http://www.mobilitys...ackberry-fight/
Har inte läst så noga men denna länk kanske kan hjälpa.
Jag är ju inte opartisk men jag tror nog Liquiden har fler fördelar. Utbytbart batteri & minneskort. Betydligt finare skärm. Inte lika "låst" som en iPhone. Dessutom kostar den bara från 3500 kr jämfört med iPhone 3Gs 16gb som kostar runt 8000 kr.
Nackdelarna är väl att ljudet är något sämre i lurar (typ mp3) samt att den är lite plastigare än en iPhone.
Känns som att med en Liquid får man mer än vad man betalar för (för en gångs skull).
Redigerat av calle_d, 13 January 2010 - 11:08.
Postad 13 January 2010 - 12:35
http://www.mobilitys...ackberry-fight/
Har inte läst så noga men denna länk kanske kan hjälpa.
Jag är ju inte opartisk men jag tror nog Liquiden har fler fördelar. Utbytbart batteri & minneskort. Betydligt finare skärm. Inte lika "låst" som en iPhone. Dessutom kostar den bara från 3500 kr jämfört med iPhone 3Gs 16gb som kostar runt 8000 kr.
Nackdelarna är väl att ljudet är något sämre i lurar (typ mp3) samt att den är lite plastigare än en iPhone.
Känns som att med en Liquid får man mer än vad man betalar för (för en gångs skull).
Var rätt lika i bedömningen. Tack för länken förresten. Är själv inte intresserad av en iPhone, tycker att det är en sjukt överskattad telefon. Just för att det kommer telefoner som både är snyggare än en iPhone och hyfsat likvärdiga i övrigt, men sen känns priset fruktansvärt i överkant med vad du faktiskt får för pengarna.Men det är ju min åsikt
Kommer nog bli en Liquid inom dom närmsta veckorna. Har egentligen redan bestämt mig, men hade varit schysst att komma till en fysisk butik så man kan klämma lite på den med innan jag skickar iväg en beställning. Såg att dom hade den på Mediamarkt så får väl ta mig till Gbg någon dag
Postad 13 January 2010 - 17:42
Hej Freddusen!
Om du får ditt batteri att hålla i 3 dygn så vill jag veta varenda liten inställning som du använder. Jag har inte lyckats få mitt batteri att hålla mer än 16h och då har jag inte pillat allt för mycket på den, den är konstant uppkopplad med det mobila bredbandet men har inga program igång som drar data från det så de borde inte ta så mycket batteri.
Postad 13 January 2010 - 19:08
Om du får ditt batteri att hålla i 3 dygn så vill jag veta varenda liten inställning som du använder. Jag har inte lyckats få mitt batteri att hålla mer än 16h och då har jag inte pillat allt för mycket på den, den är konstant uppkopplad med det mobila bredbandet men har inga program igång som drar data från det så de borde inte ta så mycket batteri.
Det jag läst så ska batteriet bli bättre efter ett antal laddningar så om du har ny tele kan det bero på det
Postad 13 January 2010 - 21:11
Det jag läst så ska batteriet bli bättre efter ett antal laddningar så om du har ny tele kan det bero på det
Men så har ju inte jag telefonen =)
Haft min telefon i snart 2 veckor nu, visst har det blivit bättre men telefonen äter verkligen batteri. Men ska Root'a den i veckan och då ska väl batteritiden bli lite bättre då man kan stänga av lite program som körs i bakgrunden kostant som inte går att stänga av när den inte är root'ad.
Postad 14 January 2010 - 06:35
Nu har jag haft telefonen igång i 22 timmar sedan senaste laddningen och jag har 34% kvar på batteriet. Under dessa 22 timmarna har jag använt den ganska flitigt. Surfat, ringt, messat, kört med GPS i google maps, laddat ned och installerat massa apps från market, kollat på bilder osv.
Postad 16 January 2010 - 20:28
Postad 16 January 2010 - 20:46
Postad 17 January 2010 - 21:58
Postad 18 January 2010 - 18:27
Någon som vet om den kommer komma in på typ Elgiganten eller OnOff?
Postad 19 January 2010 - 16:42
Typiskt, var inne på Mediamarkt i Bäckebol. Dom hade tyvärr inte luren där så jag kunde få känna på den lite.
Någon som vet om den kommer komma in på typ Elgiganten eller OnOff?
Jag tror inte att den kommer att komma in på så många fler svenska butiker än Media Markt, tyvärr. Hade du bott i närheten hade du kunnat kika på min telefon. Antar att du inte har vägarna förbi Blekinge
Postad 19 January 2010 - 18:11
Jag tror inte att den kommer att komma in på så många fler svenska butiker än Media Markt, tyvärr. Hade du bott i närheten hade du kunnat kika på min telefon. Antar att du inte har vägarna förbi Blekinge
Typiskt. Kanske kan höra mig för om den kanske kan finnas i Högsbo. Annars får jag väl beställa den ändå
Postad 20 January 2010 - 08:54
Är/Finns det Svenska menyer i denna telefon? Det finns ingen information om det nånstans därför vart jag lite fundersam..
Tackar!
// Anders
Postad 20 January 2010 - 09:25
Hejsan!
Är/Finns det Svenska menyer i denna telefon? Det finns ingen information om det nånstans därför vart jag lite fundersam..
Tackar!
// Anders
Nej. Det finns inte svenska menyer i telefonen och det finns idag inget smidigt sätt att lösa det på heller. Men efter en eller två veckor har du vant dig och saknar inte alls svenskan. Jag tänker inte på det längre. Det finns ju i alla fall svenskt tangentbord att ladda ned från market.
Jag tror nog det skulle vara lite märkligt om det hade funnits svenska menyer då de flesta apps är skrivna på engelska. Då skulle vissa saker vara på svenska och vissa på engelska.
Postad 20 January 2010 - 14:26
Nej. Det finns inte svenska menyer i telefonen och det finns idag inget smidigt sätt att lösa det på heller. Men efter en eller två veckor har du vant dig och saknar inte alls svenskan. Jag tänker inte på det längre. Det finns ju i alla fall svenskt tangentbord att ladda ned från market.
Jag tror nog det skulle vara lite märkligt om det hade funnits svenska menyer då de flesta apps är skrivna på engelska. Då skulle vissa saker vara på svenska och vissa på engelska.
Okej, tack så mycket för svaret!
// Anders
Postad 21 January 2010 - 18:03
Men man ska nog inte förvänta sig så mycket mer, med tanke på allt lull lull
Grym telefon, ångrar inte mitt köp.
Redigerat av Unregisterede202f072, 21 January 2010 - 18:03.
Postad 21 January 2010 - 18:08
gå ner i viloläge när den inte används.
Postad 21 January 2010 - 23:27
Postad 22 January 2010 - 08:31
Batteritiden är katastrofal. Min lur håller sig knappt vid liv i mer än 7-8 timmar.
Men man ska nog inte förvänta sig så mycket mer, med tanke på allt lull lull
Grym telefon, ångrar inte mitt köp.
Som sagt, du leker nog för mycket med telefonen
Med rätt sparsamt användande får jag min telefon att hålla i 3-4 dygn.
Postad 22 January 2010 - 08:44
Som sagt, du leker nog för mycket med telefonen
![]()
Med rätt sparsamt användande får jag min telefon att hålla i 3-4 dygn.
Ja, det pillras en hel del på telefonen. Är nästan konstant uppkopplad mot Grooveshark
Har bara haft den i några dagar. När nyhetens behag har lagt sig, så har jag nog batteri i några dygn med.
Postad 22 January 2010 - 13:35
Ja, det pillras en hel del på telefonen. Är nästan konstant uppkopplad mot Grooveshark
Har bara haft den i några dagar. När nyhetens behag har lagt sig, så har jag nog batteri i några dygn med.
Vilken rom har du? Kanske skulle du uppdatera? Har hört att en del har fått bättre standby-tid.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
945 filmer
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?