* Officiell Tråd - Google Nexus One *
399 svar till detta ämne
Postad 09 januari 2010 - 21:22
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
"Slutsatsen man kan dra efter presskonferensen på Googles högkvarter i Mountain View är i alla fall att exempelvis Sony Ericsson, som just lanserat Android-mobilen X10, inte behöver kippa efter andan inför Nexus One. Sony Ericsson X10 ser faktiskt ut att vara bättre på punkt efter punkt - kamera, minnesmängd, skärm, blixt, videoinspelning med mera. Sony Ericsson X10 blir helt klart en av de vassaste konkurrenterna till Nexus One - om Sony Ericsson bara ser till att få ut telefonen nu i början av detta år, som man lovat."
Källa: Mobil.se
Väldigt märklig sammanfattning av Mobil.se. * Kameran i X10 är inte bättre, den har bara fler megapixlar. Mobil.se vet bättre än att räkna megapixlar. Vad jag har sett så är det ungefär dött lopp vad gäller bildkvalité. Bättre macrobilder i X10, men sämre skärpa i ytterkanterna på vanliga bilder (ju längre från bildens mittpunkt desto sämre skärpa). Nexus One lider inte av detta på samma vis. * Minnesmängd. Nexus One har 512 MB RAM, X10 har 320. Nexus One slår X10 med god marginal. Talar de om lagringsutrymme? * Skärmen. Större på X10, men Nexus One har å andra sidan AMOLED istället för TFT. Aaaaaningen högre upplösning på X10, men Nexus One har tack vare en senare androidversion 16 mille färger att jämföra med ynka 65k för X10. Dött lopp, handlar mer om vad man föredrar. * Blixt. Båda har LED-blixt. Varför vinner X10 här enligt Mobil.se? * Videoinspelning. Enda punkten där X10 verkar ha en reell fördel, om än ganska liten. Märkligt av Mobil.se att sitta och räkna upp dessa punkter som om de var och en vore klara segrar för X10. Det är snarare som så att det är dött lopp på de flesta punkter, med en och annan klar seger för vardera sida på ett mindre antal punkter. Det som lockar mig med Nexus One är garanterade löpande uppdateringar, xda developers och RAM-mängden. Det som lockar med X10 är skärmstorleken (3.7" är för smått för mina fingrar om man försöker skriva i porträttläge).
Postad 09 januari 2010 - 21:34
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Och att X10an är bra mycket snyggare än Nexus One!?
RAM är arbetsminne för övrigt, lagringsminne är nåt annat.
Postad 09 januari 2010 - 23:11
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Och att X10an är bra mycket snyggare än Nexus One!? RAM är arbetsminne för övrigt, lagringsminne är nåt annat.
Så du tycker inte att Nexusen ser fruktansvärt tråkig ut? X10an vinner utan tvekan på utseendet för mig.
Postad 09 januari 2010 - 23:59
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
* Kameran i X10 är inte bättre, den har bara fler megapixlar. Mobil.se vet bättre än att räkna megapixlar. Vad jag har sett så är det ungefär dött lopp vad gäller bildkvalité. Bättre macrobilder i X10, men sämre skärpa i ytterkanterna på vanliga bilder (ju längre från bildens mittpunkt desto sämre skärpa). Nexus One lider inte av detta på samma vis.
Med tanke på historiken bland Htc och SE så bör Xperia ha en bra mycket bättre kamera. Sensorn är även den förmodligen större i Xperia. Överlag gäller.. Htc kameror= Dåliga SE kameror= Riktigt bra (vad gäller mobiler). Även interfacet är nog många gånger bättre. * Skärmen. Större på X10, men Nexus One har å andra sidan AMOLED istället för TFT. Aaaaaningen högre upplösning på X10, men Nexus One har tack vare en senare androidversion 16 mille färger att jämföra med ynka 65k för X10. Dött lopp, handlar mer om vad man föredrar.
Eftersom X10 troligtvis kommer att uppgraderas till 2.0 så får man ju även tillgång till 16 miljoner färger, även om det ska mycket till att man ska se skillnad i vanlig användning. Så jag skulle nog föredra X10s skärm här. Ju mer högupplöst desto bättre. Sedan är ju utseendet personligt men Nexus One ser inte ögonfallade ut för min del.
Redigerat av Unregistered0354d681, 09 januari 2010 - 23:59.
Postad 10 januari 2010 - 00:53
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Eftersom X10 troligtvis kommer att uppgraderas till 2.0 så får man ju även tillgång till 16 miljoner färger, även om det ska mycket till att man ska se skillnad i vanlig användning. Så jag skulle nog föredra X10s skärm här. Ju mer högupplöst desto bättre.
Sedan är ju utseendet personligt men Nexus One ser inte ögonfallade ut för min del.
Dessutom är AMOLED ganska uselt i solljus. Det är inte speciellt bra.
Postad 10 januari 2010 - 10:01
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Så du tycker inte att Nexusen ser fruktansvärt tråkig ut? X10an vinner utan tvekan på utseendet för mig.
Jo, det var precis så jag menade Blev lite otydligt formulerat.
Postad 10 januari 2010 - 14:15
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
X10 lär ha samma KATASTROFALA byggkvalitet som senare SE-lurar.
Bortsett från kameran är den ju sämre på allt annat.
Postad 10 januari 2010 - 17:08
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
X10 lär ha samma KATASTROFALA byggkvalitet som senare SE-lurar. Bortsett från kameran är den ju sämre på allt annat.
Kanske borde läsa några inlägg upp.
Postad 10 januari 2010 - 17:11
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Kanske borde läsa några inlägg upp.
Som vad? Nexusen piskar ju allt som finns idag.
Postad 10 januari 2010 - 20:35
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jo, det var precis så jag menade Blev lite otydligt formulerat.
Jahaa! Då förstår jag!  X10 lär ha samma KATASTROFALA byggkvalitet som senare SE-lurar. Bortsett från kameran är den ju sämre på allt annat.
Katastrofal byggkvalitet? Vad snackar du om? De jag har haft har varit av otroligt hög byggkvalitet, fast sen brukar jag inte köpa billigare telefoner heller.
Postad 10 januari 2010 - 21:46
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
Med tanke på historiken bland Htc och SE så bör Xperia ha en bra mycket bättre kamera. Sensorn är även den förmodligen större i Xperia. Överlag gäller.. Htc kameror= Dåliga SE kameror= Riktigt bra (vad gäller mobiler). Även interfacet är nog många gånger bättre.
Eftersom X10 troligtvis kommer att uppgraderas till 2.0 så får man ju även tillgång till 16 miljoner färger, även om det ska mycket till att man ska se skillnad i vanlig användning. Så jag skulle nog föredra X10s skärm här. Ju mer högupplöst desto bättre.
Sedan är ju utseendet personligt men Nexus One ser inte ögonfallade ut för min del.
Jag tvivlar inte på att det historiskt sett har varit så, men kika istället på de samplebilder som finns från respektive lur. X10 tar fina macrobilder, men rätt usla vanliga bilder. Det verkar vara något knas med linsen på X10, eftersom bilderna förlorar vansinnigt mycket skärpa ju längre bort från bildens mittpunkt man kommer. Kanske är det något som åtgärdas innan release dock, återstår att se. Man måste bedöma luren utifrån vad som finns tillgängligt. Att X10 kommer få en 2.x-uppdatering är nog garanterat, men när? Om det inte sker förrän i sommar eller i höst så är det ju fortfarande flera månaders plåga för oss som retar livet ur oss på usla färggradienter. Man ser inte någon större skillnad i vanliga fotografier och filmer tex, men i applikationer och liknande med snygga gradienter ser det ut som skit med 65k, rent ut sagt. Jag skall dock säga att jag personligen skulle ta den smällen, då jag vill ha mer än 3.7". Min poäng är att det inte är en klar seger för någon telefon, vare sig Nexus One eller X10, varför Mobil.se:s sammanfattning är rent korkad. Skillnaderna är för små för att säga att en telefon är bättre än den andra på "punkt efter punkt".
Postad 10 januari 2010 - 22:10
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Amoled på nexus'en ska visst vara helt värdelös om man e ute t,ex i solen eller om man har starkt ljus bakom sig man ser tydligen ingenting då på skärmen. Sen är tydligen pricksäkerheten inte den bästa på nexus skärm. Fast kanterna ser ut att användas på bättre sätt än dom andra. http://www.engadget....screen-quality/P.s testade på min N97 och den rockar förutom på kanterna
Postad 11 januari 2010 - 14:15
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Tänkte ta en snabb uppklarning av vad några här skrev
Först
byggkvaliteten på senare SE lurar ifrågasattes - jag kan inte annat än att hålla med
SE har varit i ett klart toppskikt vad gäller byggkvalitet under en massa år - tyvärr verkar de ha tappat den bollen efter C702
som förövrigt leder mig in på nästa sak - kameran i SE C702 är helt värdelös vilket motsäger ett annat inlägg om att SE traditionellt har väldigt bra kameror i sina mobiler.
Postad 11 januari 2010 - 19:45
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 13 januari 2010 - 09:55
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
* Kameran i X10 är inte bättre, den har bara fler megapixlar. Mobil.se vet bättre än att räkna megapixlar. Vad jag har sett så är det ungefär dött lopp vad gäller bildkvalité. Bättre macrobilder i X10, men sämre skärpa i ytterkanterna på vanliga bilder (ju längre från bildens mittpunkt desto sämre skärpa). Nexus One lider inte av detta på samma vis.
Det är alltid svårt att jämföra kameror. Det krävs förutsättningar som är så svåra att få till att jämförelseskillnader oftast kan avfärdas bara genom jämförelsemetoden. Det enda man kan gå på är att Sony har mer erfarenhet av kameraproduktion än HTC. Det säger kanske ingenting. Men det är också min poäng här. Megapixels kan ge en fördel och det är om man vill croppa sina foton... så eftersom allt annat inte går att jämföra: SE +1 * Minnesmängd. Nexus One har 512 MB RAM, X10 har 320. Nexus One slår X10 med god marginal. Talar de om lagringsutrymme?
Nexus +1 * Skärmen. Större på X10, men Nexus One har å andra sidan AMOLED istället för TFT. Aaaaaningen högre upplösning på X10, men Nexus One har tack vare en senare androidversion 16 mille färger att jämföra med ynka 65k för X10. Dött lopp, handlar mer om vad man föredrar.
Färgerna är inget att snacka om. Det kommer vara samma. AMOLED vs TFT och 848 vs 800 och 4" vs 3.7". Det är de faktamässiga skillnaderna. Rent användarmässigt är mer bättre när det gäller tum och upplösning. Enda negativa med tum är ju hanteringsproblem. Men de fysiska måttskillnaderna verkar inte lika stora som tumskillnaderna: 3mm i bredd och 1.5 mm i tjocklek.. AMOLED vs TFT skillnader finns bara på nörd nivå i denna storleksklass. Alltså, SE+1. * Blixt. Båda har LED-blixt. Varför vinner X10 här enligt Mobil.se?
Håller med. Lika. * Videoinspelning. Enda punkten där X10 verkar ha en reell fördel, om än ganska liten.
Håller med. SE+1 Det som lockar mig med Nexus One är garanterade löpande uppdateringar, xda developers och RAM-mängden. Det som lockar med X10 är skärmstorleken (3.7" är för smått för mina fingrar om man försöker skriva i porträttläge).
XDA developers har jag för mig har ganska många sidor för X1an så??? Android köper man för frihetsgraden. Samma frihet i bägge lurarna. Det kommer inte vara någar problem med uppdateringar från SE. Det viktigaste i slutändan blir ändå tredjepartsprogrammen. Sen finns det ju annat att betygsätta innan man lägger samman plus och minus. Men en stor grej för mig och alla andra som bryr sig. Utseende är viktigt. Nexus ser ut som en förlängd PalmV från 90 talet. Helt sjukt ful och icke "ny" look. "Beauty is in the eye of the beholder" som man brukar säga. Men jag tvivlar starkt på att det är någon som tycker att Nexus är snyggare än X10. Dock finns det säkert en kategori som inte bryr sig... Edit: SE vs Nexus Batteri: 1500mAh vs 1400mAh Inkluderat minneskort: 8GB vs 4Gb /Robban
Redigerat av Unregistered80bc741c, 13 januari 2010 - 10:12.
Postad 13 januari 2010 - 10:29
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
För att svara på designfrågan och att tycke/smak är väldigt olika, så tycker jag personligen, X10 är väldigt ful med sina kanter, ser plastig och billig ut, ungefär som en billig kinesisk Sciphone. N.O. är heller inte så mycket bättre här. Däremot tycker jag HTC Bravo slår lätt båda i design, kanske i övrigt också, vilket man förstås inte kan veta ännu.
Bara en personlig åsikt att smaken kan vara väldigt induviduell, som svar på ovanstående.
Postad 13 januari 2010 - 10:44
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
XDA developers har jag för mig har ganska många sidor för X1an så??? Android köper man för frihetsgraden. Samma frihet i bägge lurarna. Det kommer inte vara någar problem med uppdateringar från SE. Det viktigaste i slutändan blir ändå tredjepartsprogrammen.
/Robban
Att XDA har många sidor för X1 beror ju på att det är en HTC telefon under SE:s märke... Måste säga att jag personligen är mer intresserad av HTC Bravo som enligt 3 ska släppas hos dem i mars. Väldigt stora likheter med Nexus men är mindre(utan att ha mindre skärm) samt har en del andra fördelar, bla utseendet.
Redigerat av ojva, 13 januari 2010 - 11:05.
Postad 13 januari 2010 - 12:26
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
http://arstechnica.c...ne-review.ars/1"The Nexus One is the best smartphone on the market at this point for general use. Its speedy specifications, excellent hardware design, marketplace full of applications, and direct Google support ensures that there are no other phones currently out there that match it overall. While there are some devices for particular needs, such as more robust push email from Exchange, or having a hardware keyboard, or a more integrated overall experience, the Nexus One is the standard that other devices should be measured by. It brings best-of-breed hardware features to an evolving, multitasking operating system that improves with every point release. Where the Droid is 'just good enough', the Nexus One brings more polish, more power, and a better design. The Droid might retain customers by offering a 'good enough' experience, but the Nexus One will draw them away from other platforms. Even if this particular phone doesn't suit you due to carrier or platform quibbles, techies should cheer it as it sets a very high bar for everyone else to catch up to. And we sure hope that the Pre Plus, the N900, the next iPhone incarnation, and the HD2 will not only match the Nexus One but beat it, because anything that raises the bar like the Nexus One does is good for all of us." http://arstechnica.c...ne-review.ars/4Slår allt!
Postad 13 januari 2010 - 14:01
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
För att svara på designfrågan och att tycke/smak är väldigt olika, så tycker jag personligen, X10 är väldigt ful med sina kanter, ser plastig och billig ut, ungefär som en billig kinesisk Sciphone. N.O. är heller inte så mycket bättre här. Däremot tycker jag HTC Bravo slår lätt båda i design, kanske i övrigt också, vilket man förstås inte kan veta ännu. Bara en personlig åsikt att smaken kan vara väldigt induviduell, som svar på ovanstående.
Jag skrev redan att smaken är som baken.. Men att du tycker Bravon är snyggare än X10 är ju verkligen ett bevis på det. Har du sett en video med HTC bravo? Svårt att säga något då. X10 har ju blivit filmad på väldigt nära håll och på de videos jag sett ser den väldigt stylish ut och icke plastig som NOn gör. HTCs Bravo design är ju sedan allt annat än nytänkande. Att XDA har många sidor för X1 beror ju på att det är en HTC telefon under SE:s märke...
Måhända. Men som sagt. Det är tredjeparts programmen som är interssanta. Android OS är öppet olikt WM som alltså måste ROMas och tjafsas med. Nu är det root access som behövs och sen är det GO.
Postad 13 januari 2010 - 14:32
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Nexusen är ju läcker som helst. Till o med inbitna Iphoneägare här på jobbet tycker det
Postad 13 januari 2010 - 16:50
whiskas
-
whiskas
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Fick min Nexus One idag och har inte hunnit göra mycket med den än. Däremot kan jag meddela att den är riktigt snygg. Tyckte också den såg plastig ut (90-tal) på bilder men plasten är i själva verket borstad metall och den är skitsnygg i verkligheten!
Postad 13 januari 2010 - 16:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Orkar du så är det ju alltid kul att se bilder på den.
Postad 13 januari 2010 - 18:26
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 13 januari 2010 - 22:52
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
http://www.phonearen...iew-r_2368.html
Jag får revidera mina åsikter lite angående dess utseende, tidigare har jag tyckt den såg plastig och omodern ut, men efter att kolla på dessa bilder så ser den helt ok ut. Dock lutar det åt en X10 för mig.
Postad 14 januari 2010 - 00:26
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Blev otroligt sugen på Nexus One, men bokade ändå mig en X10 precis... får väl se om jag ändrar mig innan X10 kommer. Mjukvaran är ju viktig, o 2.1 ser ju väldigt trevligt ut. Synd att X10 kommer med 1.6...
Postad 14 januari 2010 - 09:01
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
http://www.viddler.c...get/videos/869/Lite oroande...hoppas det var just på den sidan och att Bravo är snabbare, men det är väl tveksamt kanske.
Redigerat av ojva, 14 januari 2010 - 09:42.
Postad 14 januari 2010 - 10:05
whiskas
-
whiskas
-
Amatör
-
-
73 inlägg
http://www.viddler.c...get/videos/869/
Lite oroande...hoppas det var just på den sidan och att Bravo är snabbare, men det är väl tveksamt kanske.
Det där har tagits upp jättemånga gånger och det beror på att Engadgets sida innehåller en massa flash som iPhone bara struntar i eftersom flash inte stöds. Android-nallarna laddar ner alla tung flash.
Redigerat av whiskas, 14 januari 2010 - 10:05.
Postad 14 januari 2010 - 10:23
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Det där har tagits upp jättemånga gånger och det beror på att Engadgets sida innehåller en massa flash som iPhone bara struntar i eftersom flash inte stöds. Android-nallarna laddar ner alla tung flash.
Ok, tänkte också att det var något lurt med det...då föklarar ju det saken.
Postad 14 januari 2010 - 10:41
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Undrar vad han har för uppkoppling egentligen. Det har aldrig tagit mig så länge på Hero´n ens att ladda hela minhembio´s forum.
Postad 14 januari 2010 - 13:17
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag får revidera mina åsikter lite angående dess utseende, tidigare har jag tyckt den såg plastig och omodern ut, men efter att kolla på dessa bilder så ser den helt ok ut. Dock lutar det åt en X10 för mig. 
Smaken är som baken, men jag fattar inte vad ni ser genom att kolla på bilderna? Jag förstår dem som packat upp sina Nexus och ändrat uppfattning (biaserat av att ni spenderat 5 tusen kronor  ) men att kolla på dessa bilder och påstå att N1an ser modernare ut(snyggare i min ordbok) är svårt att förstå: X10Nexus OneJust de där touchknapparna ser så PalmV-aktigt ut. Jag har svårt att tro att HTC har en design avdelning. Den består nog av några ingenjörer som inte jobbar övertid ännu. Medans man tydligt ser på SE att de satsar på en designavdelning. Kan ni inte bara säga: "Ja X10 är snyggare men mitt val baserades på andra premisser" så gör ni min dag  Edit: Jag är själv ingenjör! Mvh Robban
Redigerat av Unregistered80bc741c, 14 januari 2010 - 13:19.
Postad 14 januari 2010 - 19:32
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
köpte precis en för 3800kr inkl frakt, får den skickad imorgon. ^^ http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWNX:IT
Postad 14 januari 2010 - 20:29
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
köpte precis en för 3800kr inkl frakt, får den skickad imorgon. ^^
http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWNX:IT
Såg att den fanns ute för 500 USD också med fri frakt. Dvs runt 3400kr? Då blir man faktiskt lite sugen. Vad filmar denna i för upplösning?
Postad 14 januari 2010 - 20:41
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Såg att den fanns ute för 500 USD också med fri frakt. Dvs runt 3400kr? Då blir man faktiskt lite sugen. Vad filmar denna i för upplösning?
Men det tillkommer väl full Svensk moms på den summan, eller ?
Postad 14 januari 2010 - 20:50
Starflake
-
Starflake
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag tycker Nexus är mycket snyggare än X10. Och då har jag inte sett någon av dom i verkligheten. Sorry  Smaken är som baken, men jag fattar inte vad ni ser genom att kolla på bilderna? Jag förstår dem som packat upp sina Nexus och ändrat uppfattning (biaserat av att ni spenderat 5 tusen kronor ) men att kolla på dessa bilder och påstå att N1an ser modernare ut(snyggare i min ordbok) är svårt att förstå: X10 Nexus One Just de där touchknapparna ser så PalmV-aktigt ut. Jag har svårt att tro att HTC har en design avdelning. Den består nog av några ingenjörer som inte jobbar övertid ännu. Medans man tydligt ser på SE att de satsar på en designavdelning.
Kan ni inte bara säga: "Ja X10 är snyggare men mitt val baserades på andra premisser" så gör ni min dag 
Edit: Jag är själv ingenjör!
Mvh Robban
Postad 14 januari 2010 - 21:27
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Smaken är som baken, men jag fattar inte vad ni ser genom att kolla på bilderna? Jag förstår dem som packat upp sina Nexus och ändrat uppfattning (biaserat av att ni spenderat 5 tusen kronor ) men att kolla på dessa bilder och påstå att N1an ser modernare ut(snyggare i min ordbok) är svårt att förstå: X10 Nexus One Just de där touchknapparna ser så PalmV-aktigt ut. Jag har svårt att tro att HTC har en design avdelning. Den består nog av några ingenjörer som inte jobbar övertid ännu. Medans man tydligt ser på SE att de satsar på en designavdelning.
Kan ni inte bara säga: "Ja X10 är snyggare men mitt val baserades på andra premisser" så gör ni min dag 
Edit: Jag är själv ingenjör!
Mvh Robban
Jag tycker X10an är snyggare, dock tyckte ja N.O var ful och såg ut som en fjärrkontroll/babytalker på de tidigare bilderna jag snabbkollat på. Men efter att sett bilderna som någon länkade till här ovan så kan ja inte påstå den är så ful som jag först uppfattade den.  Så?!
Postad 14 januari 2010 - 21:33
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Men det tillkommer väl full Svensk moms på den summan, eller ?
Inte om den skickas som gåva väl?
Postad 14 januari 2010 - 21:39
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Inte om den skickas som gåva väl?
Gåvor värda mer än 500SEK är tullpliktiga.
Postad 14 januari 2010 - 22:28
Unregisterede8ec823a
-
Unregisterede8ec823a
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Postad 14 januari 2010 - 22:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Beror på vad säljaren skriver på paketet....
Gift..Used optical discs..Value 15dollar.....Kan de stå ibland typ
Postad 14 januari 2010 - 22:55
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Beror på vad säljaren skriver på paketet....
Gift..Used optical discs..Value 15dollar.....Kan de stå ibland typ 
Javisst  Men enligt lagar och regler så är även gåvor värda mer än 500SEK tullpliktiga. Sen kan de ju hända att säljaren 'råkar' skriva annat.
Postad 14 januari 2010 - 22:57
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Gåvor värda mer än 500SEK är tullpliktiga.
Aj aj aj. Det går inte att skicka den i delar då?  hehe.
Postad 14 januari 2010 - 23:49
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Fick den i förrgår, gillar den enormt mycket  hade iphone/nokia E71 innan. Den är helt klart den bästa telefonen jag ägt. Nu får vi hoppas att den håller några år
Postad 15 januari 2010 - 09:26
Brasse83
-
Brasse83
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag har tänkt att importera en av dessa genom http://www.international-orders.com/ men då har jag en liten fundering, säg att telefonen pajjar efter 1 månad pga fabriksfel, hur gör man då? Har Google(HTC?) internationell garanti eller åker man på att skicka tillbaka telefonen till stället man beställde ifrån?
Postad 15 januari 2010 - 14:35
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Då har man beställt en Nexus One,i från Usa.Blir bara att vänta,dagar blir som år när man vill ha något.
Postad 15 januari 2010 - 17:32
HjalleBalle
-
HjalleBalle
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Såg att om man beställde från international-orders.com att man kunde välja: "Shipping Insurance: Declare my item as Repair ($29.00)"
Betyder detta att man kommer undan tull också?
Är det nån som vet hur det funkar med garantier o så när man köper på detta vis?
Postad 15 januari 2010 - 18:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
ja du bör klara dig men det är ingen garanti..
24 månader är garantin på telefoner köpta inom EU..
12 månader övriga länder
Htc har världsgaranti på icke brandade telefoner...Om nu det jag läst i andra forum stämmer
Men enklast är väl att ringa HTC eller maila dom
Redigerat av moparman, 15 januari 2010 - 18:09.
Postad 15 januari 2010 - 18:17
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
ja du bör klara dig men det är ingen garanti..
24 månader är garantin på telefoner köpta inom EU.. 12 månader övriga länder Htc har världsgaranti på icke brandade telefoner...Om nu det jag läst i andra forum stämmer
Men enklast är väl att ringa HTC eller maila dom
Fel, garantin beror inte på var telefonen är köpt utan var du använder den, du ska ha 24 mån garanti om du importerar den, hos htc.
Postad 15 januari 2010 - 18:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
How long does the warranty cover the phone?
Your warranty coverage depends on where you live:
* European Union: the warranty coverage extends twenty-four (24) months from the date of original purchase.
* All other locations (including the United States): the warranty coverage extends twelve (12) months from the date of original purchase
Sorry..Var nog bara jag som fattade fel
Redigerat av moparman, 15 januari 2010 - 18:37.
Postad 15 januari 2010 - 18:37
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Är ni säkra på att HTC's regler för garanti gäller? Nexus One säljs väl inte som en HTC eller?
Postad 15 januari 2010 - 18:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
How does the warranty process work? HTC offers two options for the warranty process: * Device swap: The device swap is the quickest way to get a working phone again. A new device will be sent to you, together with a box for returning the defective device. You should remove the SIM card, the battery, and the microSD card from the defective phone, insert them into the new device, and return the defective phone in the box provided. If you have engraved your phone with a personal message, the device that you receive will not include the engraving, and the engraving on the defective device will not be sent back to you. If you want to keep your engraving, you can opt for the express repair option. * Express repair: With this option, you send the defective device to the HTC service center. HTC will perform the repair and send you back your device, including the original engraving. How can I initiate a warranty repair? The first step is to request a ticket number by calling HTC, the number for which can be found in the Service & Repair section of the HTC website. An HTC representative will guide you through the process and either (a) arrange for the delivery of the swap device or (  send you shipping instructions to an email address you provide (if you prefer the express repair model). What happens if I send my device for warranty repair, and it turns out the defect is not covered by the warranty? If the HTC service center detects that the device is not covered by the warranty, an HTC representative will contact you to determine what to do next. You can choose to pay for the repairs (the HTC representative will provide you a quote), or you can opt to have HTC send you back the device, in which case your credit card will be charged the round-trip shipping fees, as well as an examination fee of $28. http://www.google.co...p;answer=166519
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|