Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR507

102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2010 - 19:29

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
skulle gärna vilja höra vilka ljudprogram ni valt för olika format på 507:an...

Jag kör tex Dolby D för DD 5.1, Dolby PLII Movie för Prologic och slutligen Stereo för just Stereo.
Har någon hittat andra sjyssta program som kanske låter bättre?
Jag tyckte tex All Ch Stereo lätt kanon för musik TV...

Några tips? Kunde vara kul att höra andras erfarenheter.

/P

Postad 02 January 2010 - 20:42

johbus
  • johbus
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

"Dock har jag problem med överföringen från receivern till TV. Jag har digitalbox (Humax CXHD-1000C) samt HTPC inkopplade till receivern via HDMI, och sedan är TV:n (panasonic TH-42PX80) kopplad till HDMI out. Jag får ljud ur receivern från både HTPC och box, så länge TV:n är avstängd. Så fort jag sätter på TV:n (behöver inte ens välja rätt ingång) så tystnar ljudet."

Jag har köpt en 507:a på Elgiganten på deras rea. Jag har en Asrock Nettop 330 med W7 som jag kopplat via hdmi på 507 och en Humax HD-box (comhem) oxå via hdmi.
Problem: När jag kopplar datorn via hdmi får jag inte med hela skrivbordet oavsett vilken upplösning jag väljer (TV:n har 1366x768). Det funkar om jag kör vga till dvi direkt till TV och audio till Aux på förstärkaren men jag vill ju helst slippa byta insignal på TV:n.
Jag har oxå samma problem som ovan, ljudet funkar bara om jag stänger av TV: n. Har testat med kablarna som funkar med datorn utan det hjälpte.
Någon som har tips?

Löste skrivbordsproblemet genom en inställning i Windows 7. Jag har dock fortfarande inte löst problemet med att jag inte får ut något ljud när jag kör HD-box (Humax) hdmi-reciever hdmi-TV (Fujitsu)
Börjar bli desperat, HJÄLP!

Postad 02 January 2010 - 20:54

johbus
  • johbus
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ska kolla i manualen, har kollat lite bland inställningarna men inte hittat nåt. Jag får alltså inte bild heller till TV:n
När det gäller HTPC:n så har jag nu kopplat om den så att den sitter med HDMI direkt till TV:n och en S/PDIF till receivern. HTPC:n bytte upplösning så fort man stängde av eller satte på receivern, så det var lite jobbigt. Och jag hade ju inte ljud eller bild till TV:n där heller.

jag har även märkt att jag har brus på många radio-kanaler. Både med den medföljande antennen och när jag kopplar en antennkabel till ComHem-jacket. Har dock inte koll på om det är meningen att man ska få bra mottagning i ComHem-jacket.

Jag hade också problem med radioljudet (Comhem) Insåg att jag hade den trådlösa routern alldeles bredvid och det var den som störde, kanske kan vara samma problem för dig?

Hur har det gått med tv-ljudet?

Postad 03 January 2010 - 13:36

Soundbrige
  • Soundbrige
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hur tusan får man ut TV-ljudet ur förstärkaren? Kanske jag som är osmart men får inget ljud :blink:. Har kopplat in en PS3a på HDMI 1 in och det fungerar. Och TVn på HDMI ut. Är det rätt kopplat?

Postad 03 January 2010 - 20:57

mino56
  • mino56
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Planerar att köra endast 3.1. Är det några problem med det?

Postad 03 January 2010 - 21:40

uno83
  • uno83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hur tusan får man ut TV-ljudet ur förstärkaren? Kanske jag som är osmart men får inget ljud :). Har kopplat in en PS3a på HDMI 1 in och det fungerar. Och TVn på HDMI ut. Är det rätt kopplat?

Har du verkligen HDMI ut på TV:n? Du behöver nog koppla en separat ljudkabel (analog eller digital) från TV:n till förstärkaren.

Jag hade också problem med radioljudet (Comhem) Insåg att jag hade den trådlösa routern alldeles bredvid och det var den som störde, kanske kan vara samma problem för dig?

Hur har det gått med tv-ljudet?

Radiomottagningen verkar bättre, utan att jag gjort något.
Däremot lyckas jag fortfarande inte få någon bild på HDMI ut från förstärkaren, och ljudet från digitalboxen tystnar när jag slår på TV:n. Men kombinationen Viera Link + RIHD verkar funka fint annars.
Jag har mailat Onkyos support angående mitt problem med HDMI, får se om dom svarar.

Postad 05 January 2010 - 14:47

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Goddag.
Får snart hem min 507a och jag tänkte fråga hur tunga högtalare man kan tänka sig att driva med den? Det känns visserligen som att det är en bit bort att byta först och främst golvare+center men det vore kul att veta med sig hur mycket man kan "budgetera" för.. Hur höga prisklasser kan man göra rätta? (tänker väl främst på Klipsch eller liknande t.ex. som skall vara rätt lättdrivna)

Postad 05 January 2010 - 23:00

uno83
  • uno83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu verkar jag ha fått ett högt tjut i högtalarna så fort jag kör något annat än Direct eller Pure Audio, oavsett källa, även om jag väljer källor som inte är inkopplade. Så det verkar vara receivern som är orsaken till tjutet. Får nog testa en fabriksåterställning ;)
Jobbigt med strul.

EDIT:
Tjutet försvann när jag återställde receivern, men bild/HDMI-problemen kvarstår.
Upptäckte en annan jävligt skum sak. Om jag kopplar min digital-TV-box direkt till TV:n så får jag ingen bild från den om receivern samtidigt är inkopplad via HDMI. Känns som att det är nåt allmänt kompatibilitetsproblem här. Får se om det går bättre när jag får hem on-demand-boxen om några dagar.

Redigerat av uno83, 06 January 2010 - 12:26.

Postad 07 January 2010 - 21:47

johbus
  • johbus
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Även jag köpte denna förstärkare på Elgiganten. Jag har kopplat in den och gjort högtalarinställning.
Dock har jag problem med överföringen från receivern till TV. Jag har digitalbox (Humax CXHD-1000C) samt HTPC inkopplade till receivern via HDMI, och sedan är TV:n (panasonic TH-42PX80) kopplad till HDMI out. Jag får ljud ur receivern från både HTPC och box, så länge TV:n är avstängd. Så fort jag sätter på TV:n (behöver inte ens välja rätt ingång) så tystnar ljudet. Jag har inte heller någon bild från receivern på TV:n. Vad kan detta bero på? Jag vill ju inte behöva koppla HDMI direkt till TV:n och bara köra receivern för ljud.

Har du löst problemet med att ljudet försvinner när du slår på TV:n?

Postad 07 January 2010 - 22:23

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hur i hela fridens får jag bild från min ps3a. kopplat ps3an till via hdmi 1 till recivern och sen hdmi out till plasman men får fan ingen bild. ps3an är inställd på hdmi och sr507an är också inställd dvd/db på hdmi 1 allt enligt manualen sidan 40. ljud har jag fått till från boxer via optisk kabel men med ps3an får jag ingen signal.....

Postad 07 January 2010 - 22:28

Unregisteredaa74463d
  • Unregisteredaa74463d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det ingen som vet hur eller om det ens är möjligt att byta namn på ingångarna, cd, dvd/br osv på en 507a...?

Postad 07 January 2010 - 22:49

uno83
  • uno83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har du löst problemet med att ljudet försvinner när du slår på TV:n?

Nej, det har jag inte. Jag har nu testat lite mer, dels en annan källa i form av en Panasonic DVD-spelare med HDMI, och dels en annan TV. Resultatet är detsamma, även med DVD-spelaren försvinner ljudet när jag slår på TV:n, och ingen bild visas (däremot funkade Viera Link / RIHD klockrent...) Med den andra TV:n (LG) hade jag inga högtalare inkopplade till receivern, men jag fick ingen bild där heller. TV:n visade bara meddelandet "Felaktigt format". Jag tänkte ta en tur tillbaka till Elgiganten för att höra vad de säger. De kanske har något testsystem att koppla in den till också.

Postad 08 January 2010 - 11:01

Smoked
  • Smoked
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag är jävligt sugen på att byta ut mitt kassa gamla Samsung 5.1 system, aldrig varit nöjd med ljudet eller förstärkar/dvdspelaren.

Så det lutar åt en SR507:a. Men jag har en fundering, den här automatiska kalibreringen, följer det med en mic i packetet, eller måste man köpa en själv och är det någon speciell då eller?

Någon som kan ge förslag på ett par högtalare till denna, tänkte sätta dem på väggen, och skulle vilja få ut en del bas ur dem, bor i lägenhet och använder inte min basen då man typ inte kan ställa in den på mitt system just nu. Så att skippa den och få ut ett lagom tungt ljud ur surroundet vore perfekt! Sedan får dom gärna vara ganska billiga. :D

Postad 08 January 2010 - 13:38

Eimmoht
  • Eimmoht
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej,

köpe själv min någon vecka innan jul (en Onkyo TX-SR507EB och Elgiganten sålde en Onkyo TX-SR507S, 2 veckor efter, jag köpte min för 1000kr mer..)

men nu till min fråga, vill ha ut tv-ljudet via förstärkaren, vill inte ödsla en hdmi ingång på förstärkaren för detta så har kopplat det med rca-kabel från tv till TV/Tape på förstärkaren, men ställer jag förstärkaren på denna mode så får jag inget ljud.. kan någon förklara varför?

funderar även på att byta högtalare.. vilka rekommenderar ni?

Redigerat av Eimmoht, 08 January 2010 - 13:39.

Postad 08 January 2010 - 15:39

johbus
  • johbus
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag är jävligt sugen på att byta ut mitt kassa gamla Samsung 5.1 system, aldrig varit nöjd med ljudet eller förstärkar/dvdspelaren.

Så det lutar åt en SR507:a. Men jag har en fundering, den här automatiska kalibreringen, följer det med en mic i packetet, eller måste man köpa en själv och är det någon speciell då eller?

Någon som kan ge förslag på ett par högtalare till denna, tänkte sätta dem på väggen, och skulle vilja få ut en del bas ur dem, bor i lägenhet och använder inte min basen då man typ inte kan ställa in den på mitt system just nu. Så att skippa den och få ut ett lagom tungt ljud ur surroundet vore perfekt! Sedan får dom gärna vara ganska billiga. ;)

Det följer med en mic.

Postad 08 January 2010 - 17:06

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har nu micklat hela dan med 507an och ps3an och dom vill fan inte lira! anslutna via hdmi. ps3an inställd på hdmi recivern inställd som det står på sidan 40 i manualen. gjorde en reset på recivern också utan framgång... får helt enkelt ingen signal.. har även testat olika hdmi kablar.. måste ju vara något galet med recivern?

Postad 08 January 2010 - 18:30

Unregistered72fded4c
  • Unregistered72fded4c
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har ett par Dali högtalare med 4 ohm, ska jag ställa om förstärkare till 4 ohm? Man hör ju olika bud...

Postad 08 January 2010 - 19:22

uno83
  • uno83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag var på elgiganten med min idag. Fick pengarna tillbaka eftersom dom inte hade någon att byta mot. Nu är frågan vad man ska köpa istället...

Postad 08 January 2010 - 20:02

cris_ubilla
  • cris_ubilla
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag verkar ha liknande problem som vissa andra här, får inte ut nån bild vi HDMI. Har inte så mkt att testa med, men när jag har ps3an kopplad med HDMI till Onkyon och sen HDMI till tvn så får jag bara ljud ut, ingen bild. Ljudet kommer alltså genom högtalarna, så det är inget fel på kabeln mellan tvn och receivern. Har även testat båda kablar direkt från ps3 till tvn, funkar bra det med.

Tvn jag har är en Panasonic X10, om det spelar nån roll.

Nån som har nån lösning på problemet, eller något förslag på vad som kan vara fel?

Postad 08 January 2010 - 20:57

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag verkar ha liknande problem som vissa andra här, får inte ut nån bild vi HDMI. Har inte så mkt att testa med, men när jag har ps3an kopplad med HDMI till Onkyon och sen HDMI till tvn så får jag bara ljud ut, ingen bild. Ljudet kommer alltså genom högtalarna, så det är inget fel på kabeln mellan tvn och receivern. Har även testat båda kablar direkt från ps3 till tvn, funkar bra det med.

Nån som har nån lösning på problemet, eller något förslag på vad som kan vara fel?

låter som vi har samma fel. har förövrigt en samsung 50" plasma. får se om nån kunnig är så knäcka nöten....

Postad 09 January 2010 - 03:09

cris_ubilla
  • cris_ubilla
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

låter som vi har samma fel. har förövrigt en samsung 50" plasma. får se om nån kunnig är så knäcka nöten....

Nu vet jag inte riktigt om vi har samma problem, men jag verkar ha löst problemet genom att byta plats på HDMI-kablarna som var till/från receivern. Verkar dessutom vara glapp i ps3an eller sladden eftersom bilden försvinner då o då om man rör sladden för mkt.

Postad 09 January 2010 - 13:07

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Antar att ni testat att resetta inställningarna på PS3an?

Till föregående talare så nej, verkar inte gå att byta namn på ingångarna.. Har du multifjärr kan det ju dock gå att byta namn på ingångarna på den i menyerna (även om det känns lite kluddigt att trycka på dom när man kan använda knapparna..)

Postad 09 January 2010 - 13:08

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte riktigt om vi har samma problem, men jag verkar ha löst problemet genom att byta plats på HDMI-kablarna som var till/från receivern. Verkar dessutom vara glapp i ps3an eller sladden eftersom bilden försvinner då o då om man rör sladden för mkt.

aha okej sedär kul att det löste sig. har testat alla fyra portar utan framgång samt 3 olika kablar

Postad 09 January 2010 - 16:55

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Kolla på denna tråd på AVS Forum...
Verkar som att flera Receivers har problem med PS3, eller rättare sagt med1080p signaler. Jag har ingen PS3, men går det att sätta ner PS3 till 1080i eller 720p???

Redigerat av Pexer, 09 January 2010 - 16:56.

Postad 09 January 2010 - 17:03

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Kolla på denna tråd på AVS Forum...
Verkar som att flera Receivers har problem med PS3, eller rättare sagt med1080p signaler. Jag har ingen PS3, men går det att sätta ner PS3 till 1080i eller 720p???

Onkyon 807 har inga problem med 1080p från PS3. Det går dock att ställa om i PS3 vilken/vilka signaler som ska lämna densamma.

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 09 January 2010 - 17:04.

Postad 09 January 2010 - 17:06

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
...å andra sidan ska ju 507:an klara 1080p!
Från specen:
  • HDMI™ Version 1.3a to Support Deep Color™, x.v.Color™, LipSync, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DVD-Audio, Super Audio CD, and CEC
  • HDMI Audio and Video Processing (1080p; 4 Inputs and 1 Output)
  • HDTV-Capable HDMI Video Switching

Postad 09 January 2010 - 17:16

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Från PS3 manual, kanske hjälper?
•If the video output settings do not match those required for the TV in use, the screen may go blank when the resolution is changed. The screen should, however, automatically go back to its original resolution after a while. If the screen remains blank for more than 30 seconds, turn off the system. Then touch the power button on the system front for at least five seconds to turn the system on again. The video output settings will automatically be reset to the standard resolution.
•If a device that is not compatible with the HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) standard is connected to the system using an HDMI cable, video and/or audio cannot be output from the system.
(507:an ska iofs vara HDCP kompatibel...)

Postad 09 January 2010 - 19:49

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ps3 har jag testat reseta utan framgång så även recivern.

Postad 11 January 2010 - 10:22

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
uppdatera även ps3 med senaste firmwaren.... fortfarande ingen bild...

Postad 12 January 2010 - 20:40

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

uppdatera även ps3 med senaste firmwaren.... fortfarande ingen bild...

Kikade också lite på det. Mitt problem löste jag med att gå in i setup --> Input assignment ---> HDMI och bläddrade runt lite på alla ingångar så att de blev assignade, sedan höll jag inne knappen på PS3 när jag startade och det pep till och jag fick välja om jag ville använda min HDMI-kabel till att skicka ljud och bild och den bootade upp

Skall jag jämföra med min marantz kan jag inte säga så mycket om ljudet, stereo var väl lite sämre måste jag säga men det blev lite bättre med en bättre källa. Tycker det var lite mer dynamik i surroundljudet också men samtidigt intalar man sig ju lite positivism när man handlar nytt :) .

Postad 13 January 2010 - 17:01

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Kikade också lite på det. Mitt problem löste jag med att gå in i setup --> Input assignment ---> HDMI och bläddrade runt lite på alla ingångar så att de blev assignade, sedan höll jag inne knappen på PS3 när jag startade och det pep till och jag fick välja om jag ville använda min HDMI-kabel till att skicka ljud och bild och den bootade upp

Skall jag jämföra med min marantz kan jag inte säga så mycket om ljudet, stereo var väl lite sämre måste jag säga men det blev lite bättre med en bättre källa. Tycker det var lite mer dynamik i surroundljudet också men samtidigt intalar man sig ju lite positivism när man handlar nytt :) .

sedär får prova det. testa iaf en hd box från canal digital hdmi.. guess what.. ingen bild

Postad 13 January 2010 - 18:00

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

sedär får prova det. testa iaf en hd box från canal digital hdmi.. guess what.. ingen bild

Verkar ju vara nåt skumt med din receiver... Min 507:a funkar kalas med CD:s HD box.... Både ljud och bild.

Postad 13 January 2010 - 19:28

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Verkar ju vara nåt skumt med din receiver... Min 507:a funkar kalas med CD:s HD box.... Både ljud och bild.

jo nu har jag kommit fram till att den är defekt.. den måste vara det. onkyo skyllde på kablaget. sagt och gjort köpte mig ett par supra kablar för 1000:-. funka det nå bättre? nä knappast. låna kompisens txsr506 och hd boxen funka direkt. fick även igång ps3 efter lite inställningar i den. så det är väl bara att inse att man fått en defekt receiver. konstigt att det står "HDMI" på receiverns display när den är uppkopplad mot ps3an och på tv´n ingen signal men när man höjer/sänker volymen på receiverdosan så kommer det upp tx-sr507 på tv´n och såfort man slutar justera volym så kommer ingen signal rutan upp igen :)

Postad 13 January 2010 - 19:52

Eimmoht
  • Eimmoht
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

hej,

köpe själv min någon vecka innan jul (en Onkyo TX-SR507EB och Elgiganten sålde en Onkyo TX-SR507S, 2 veckor efter, jag köpte min för 1000kr mer..)

men nu till min fråga, vill ha ut tv-ljudet via förstärkaren, vill inte ödsla en hdmi ingång på förstärkaren för detta så har kopplat det med rca-kabel från tv till TV/Tape på förstärkaren, men ställer jag förstärkaren på denna mode så får jag inget ljud.. kan någon förklara varför?

funderar även på att byta högtalare.. vilka rekommenderar ni?

bump

Postad 13 January 2010 - 21:20

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

bump

Förstår inte riktigt hur du kopplat och vad du har för utrustning (DVD, TV box mm....)
Kan du beskriva vilken utrustning du har och vilka utgångar som finns så kanske någon kan svara... :)

Postad 13 January 2010 - 22:01

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

bump

har du ställt in på förstärkaren på input assign till coax på tv/tape? annars om du har optisk ut från tv´n så är det ett alternativ

Postad 14 January 2010 - 10:00

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Onkyo och Panasonic verkar inte gilla varandra. Jag har också problem med att jag inte får bild i tvn (en Panasonic plasma) när jag går via receivern. PS3 till tvn direkt fungerar klockrent, men inte PS3 till receiver och sedan receiver till tvn. Allt då givetvis kopplat med hdmi. Enligt Onkyos hemsida är detta ett känt fel och rekommendationen är att försöka lösa problemet genom att uppdatera tvn mjukvara (firmware). Jag ska göra just detta senare idag och jag får hoppas att det hjälper annars går tvn alternativt min receiver (en Onkyo 807) i retur.

Jag hatar strul! :)

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 14 January 2010 - 10:44.

Postad 14 January 2010 - 22:50

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Har en fråga om det är möjligt att spela upp två olika källor samtidigt, dvs en för bild och en för ljud?
Har nämligen kopplat DVI-HDMI från dator till receiver för bild. Sedan har jag en RCA från dator till receiver för ljud. Och sedan en HDMI från receiver till TV. Går detta ihop?

Postad 15 January 2010 - 08:03

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Har en fråga om det är möjligt att spela upp två olika källor samtidigt, dvs en för bild och en för ljud?
Har nämligen kopplat DVI-HDMI från dator till receiver för bild. Sedan har jag en RCA från dator till receiver för ljud. Och sedan en HDMI från receiver till TV. Går detta ihop?

Det tror jag tyvärr inte att du kan.

Postad 15 January 2010 - 11:17

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Ja varför skulle det inte gå? Bara att assigna rätt ljud-ingång till den HDMI-port du använder för bild från datorn.

Postad 15 January 2010 - 11:55

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Ja varför skulle det inte gå? Bara att assigna rätt ljud-ingång till den HDMI-port du använder för bild från datorn.

Jag hoppas du har rätt.

Postad 17 January 2010 - 11:24

Eimmoht
  • Eimmoht
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt hur du kopplat och vad du har för utrustning (DVD, TV box mm....)
Kan du beskriva vilken utrustning du har och vilka utgångar som finns så kanske någon kan svara... :)

ingen svår koppling väl? är ju den enklaste som finns, 2st rca audiokabel från tvn till förstärkaren(tv/tape).. så sätter man förstärkaren på tv/tape så skall ljud från tvn komma, men gör det inte..

Postad 17 January 2010 - 11:48

oerhunter
  • oerhunter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

ingen svår koppling väl? är ju den enklaste som finns, 2st rca audiokabel från tvn till förstärkaren(tv/tape).. så sätter man förstärkaren på tv/tape så skall ljud från tvn komma, men gör det inte..

inte nödvändigtvis.. har du ställt in förstärkaren i input assign?

Postad 17 January 2010 - 14:16

Eimmoht
  • Eimmoht
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

inte nödvändigtvis.. har du ställt in förstärkaren i input assign?

ja, jag har tilldelat hdmi, men rca går ju inte att tilldela.. dem är fasta

Postad 21 January 2010 - 09:28

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Någon som vet om Onkyo TX-SR507 + Audio pro black diamond v.2 lirar bra tillsammans? Funderar på denna kombination men AP black diamond ska ju enligt ryktet vara lite trögdrivna. Någon som har en fundering kring detta?
Gör Onkyo TX-SR507 mina Audio Pro Black diamond v.2 rättvisa?

Redigerat av Mayflyy, 22 January 2010 - 10:42.

Postad 21 January 2010 - 22:56

PinGY
  • PinGY
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som vet hur hög 507an är? Det står 151 millimeter men är då "fötterna" inräknade? ;)
Har lite ont om plats i tv-bänken

Redigerat av PinGY, 21 January 2010 - 22:57.

Postad 22 January 2010 - 12:55

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Någon som vet hur hög 507an är? Det står 151 millimeter men är då "fötterna" inräknade? ;)

Har du såpass ont om plats kan det nog bli ganska varmt.. Kan mäta min lite senare när jag tagit lite mat.

En Fråga: Hur gör era 507or när ni t.ex. startar något fullscreenprogram från HTPCn eller startar ett PS3 spel?
Min går nämligen in i "no input" läget någon halv sekund när den tappar handshaket (?) t.ex. vid launch utav ett PS3 spel. Självklart kommer bilden tillbaka direkt men tidigare hade jag den vanliga "svarta" skärmbilden i samma läge.. Någon inställning på min tv eller så som behöver göras kanske?

Postad 29 January 2010 - 00:53

• Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som vet hur hög 507an är? Det står 151 millimeter men är då "fötterna" inräknade? :)

Mitt måttband säger exakt 150,5mm. Fötterna inräknade.

Redigerat av topo, 29 January 2010 - 00:54.

Postad 04 February 2010 - 17:09

PinGY
  • PinGY
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Mitt måttband säger exakt 150,5mm. Fötterna inräknade.

Tackar!

Postad 01 March 2010 - 21:31

Unregistered766cdbe4
  • Unregistered766cdbe4
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Onkyo och Panasonic verkar inte gilla varandra. Jag har också problem med att jag inte får bild i tvn (en Panasonic plasma) när jag går via receivern. PS3 till tvn direkt fungerar klockrent, men inte PS3 till receiver och sedan receiver till tvn. Allt då givetvis kopplat med hdmi. Enligt Onkyos hemsida är detta ett känt fel och rekommendationen är att försöka lösa problemet genom att uppdatera tvn mjukvara (firmware). Jag ska göra just detta senare idag och jag får hoppas att det hjälper annars går tvn alternativt min receiver (en Onkyo 807) i retur.

Jag hatar strul! :)

Hur gick det för dig jag har samma problem..... får ingen bild på min tv men på projektorn funkar det fint....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.