Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stockholm High End-mässa 2010

471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2010 - 15:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt för att jag styrde in tråden på Ino men visst vore det kul om högtalaren skulle vara representerad? Nu blir det väl inte så... Är det någon i Stockholm som någon gång under fredag till söndag i samband med mässan skulle kunna bjuda mig och en polare på en liten provlyssning av ett Ino-system, från piP och "uppåt"? Det vore riktigt uppskattat! Skicka ett PM i sådana fall.

Skulle också kunna tänka mej en liten provlyssning... :blink:

Postad 03 January 2010 - 15:20

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Nej, ingen aning. Man får väl hålla kontinuerlig koll på hemsidan. Vet du om Audio Concept kommer att vara representerade eller kör de parallellt med mässan i egna lokaler som förra året?

Tror dom kör egna som förra,då det verkade vara ett lyckat drag.

Postad 03 January 2010 - 15:22

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Jag har pi60 i Älvsjö 12 minuter med pendeln från centralen. Om det blir en träff uppstyrd skulle jag kunna ta med mig några pers hem efter mässan för lyssning. Om jag har hifi-gudarna på min sida kommer även bs60 finnas men leveranstiden är inte direkt förutsägbar så det kan inte garanteras.

Postad 03 January 2010 - 15:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag har pi60 i Älvsjö 12 minuter med pendeln från centralen. Om det blir en träff uppstyrd skulle jag kunna ta med mig några pers hem efter mässan för lyssning. Om jag har hifi-gudarna på min sida kommer även bs60 finnas men leveranstiden är inte direkt förutsägbar så det kan inte garanteras.

Jag skulle gärna följa med och lyssna.. :blink:

Postad 03 January 2010 - 15:43

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna följa med och lyssna.. :blink:

Ok, ska bara kolla upp så att jag verkligen kan de dagarna så kan vi stämma träff på mässan sen.

Postad 03 January 2010 - 20:06

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Vore mycket trevligt! Räkna in mig + en ytterligare om det blir av! :) Lördag?

Postad 03 January 2010 - 21:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Åter till mässan ! :)

Postad 04 January 2010 - 09:31

nisse82
  • nisse82
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Det låter trevligt. Skulle uppskatta att höra på dem också om det går för sig?

Postad 04 January 2010 - 15:35

Mushmahhu
  • Mushmahhu
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet om XTZ kommer till mässsan, skulle vara roligt att få uppleva deras Divine högtalare.

För övrigt ser jag verkligen fram emot detta event! :)

Postad 04 January 2010 - 16:40

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag tycker att vi ska försöka få ihop någon träff, alltså innanför entren, i "lobbyn" skulle vi kunna träffas (byta lite nummer)

Hoppas att bensnake och backerman22 är sugna på att åka till mässan, skulle vara trevligt att träffa er grabbar :) Kanske äta en matbit och snacka lite skit :lol:

Jag kommer garanterat att vara där och om jag är där, då är inte Timpolanen långt borta... (Hehe Postad bild) och jag tror nog att även sunfireTHX också är sugen på lite rundvandrande.

Dom som känner sin intresserade av träffa mig, antagligen Timpolanen och Sunfire THX m.m. dom får såklart höra av sig helt enkelt. Dom som absolut inte vill ha trevligt, snacka lite skit och kanske äta en bit, dom undviker det såklart bäst genom att inte höra av sig. :P

Postad 04 January 2010 - 16:52

Erik_a80
  • Erik_a80
  • Forumräv

• 838 inlägg
  • 0
Jag vill gärna träffa er (igen) sunfire har mitt mobilnummer tror jag men jag kan dumpa det till dig i pm också.

Postad 04 January 2010 - 17:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Du är såklart hjärtligt välkommen att slå följe :)

Postad 04 January 2010 - 18:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har redan ringt till en polare som bor där uppe och bokat hans golv en natt. Frågan är om vi går på lördagen eller söndagen ? Själv skulle jag föredra att åka upp på fredagen, knoppa en natt, gå på mässan och träffa er boys, och sen åka hem och ta en pilsner i soffan i lugn och ro.. Blir så stressad av sthlm.. :)

Postad 04 January 2010 - 18:44

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Läge för en kombinerad MHB träff/mässbesök?
Det vore skitkul att dra på mässan och sen kanske ut och smaka på några kalla! :)

Postad 04 January 2010 - 18:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det vore skitkul att dra på mässan och sen kanske ut och smaka på några kalla! :)

Hehe... Fan... I så fall sprack ju min plan... Jag missar aldrig några kalla... :lol:

Postad 04 January 2010 - 19:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag har redan ringt till en polare som bor där uppe och bokat hans golv en natt. Frågan är om vi går på lördagen eller söndagen ? Själv skulle jag föredra att åka upp på fredagen, knoppa en natt, gå på mässan och träffa er boys, och sen åka hem och ta en pilsner i soffan i lugn och ro.. Blir så stressad av sthlm.. :lol:

Bra!

Lördag och söndag fungerar för mig... :lol:
Men jag tycker vi satsar på Lördag, det blir bäst tycker jag och på lördagen har dom öppet längre också, till 18:00 i stället för bara till 16:00.

Edit: var är det som krossar din plan med att ta några kalla efter ?
Det är liksom det som är planen, allt annat är bara petitesser... :)

Det vore skitkul att dra på mässan och sen kanske ut och smaka på några kalla! :lol:

Absolut, det är något som jag bara inte kan säga nej till och står helt bakom dig i och med det förslaget. ! :P
En träff vore hur trevligt som helst, men vi får se... hur många som hör av sig och verkar intresserade av att träffas på mässan. Jag är som sagt inne redan och jag följer även gärna med ut efter också.

Postad 04 January 2010 - 19:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bra!

Lördag och söndag fungerar för mig... :lol:
Men jag tycker vi satsar på Lördag, det blir bäst tycker jag och på lördagen har dom öppet längre också, till 18:00 i stället för bara till 16:00.

Edit: var är det som krossar din plan med att ta några kalla efter ?
Det är liksom det som är planen, allt annat är bara petitesser... :)

Ska vi ta några kalla efter får jag ju åka upp på lördagmorgon och knoppa hos polarn tills söndagen.
Men det går precis lika bra. Tar kanske t.o.m och lyxar till det med en hotellnatt som företaget får pröjsa.. :lol:
En sån här grej måste ju räknas som kurs...? :P Vi ska ju ha konferens på krogen....? :lol:

Postad 04 January 2010 - 19:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, konferens... :P

Jo men krogsnack brukar alltid vara väldigt lärorikt.. .:lol:

Enda krixet e det att jag kom på att jag kanske har en annan sak som jag skulle vilja göra på kvällen då... nämligen en faktiskt.se träff som dom brukar ha efter mässan med god mat på en inhyrd restaurang och massor med trevliga människor.
vi får se hur det blir, vad som i slutet väger tyngst och hur mitt schema i övrigt ser ut, synd att alltid saker ska krocka... :)

Postad 04 January 2010 - 20:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag kommer självklart alltid kul med träffar. :)

Postad 04 January 2010 - 21:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Det tycker jag att du ska, syns vi på plats ! :)

jag kommer att vara där vid öppning,

Postad 04 January 2010 - 21:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det tycker jag att du ska, syns vi på plats ! :)

Går ni där från öppning till stängning eller...? :lol:

Postad 04 January 2010 - 21:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Går ni där från öppning till stängning eller...? :lol:

Det är ju bara ett par dagar. Man hinner inte utvärdera allting ändå. Så från öppning till stängning de dagar det är bör man ju gå i alla fall. Om man ska hinna med alla demos med tidsbokning osv.
Parta gör man sen på kvällstid :)

Postad 04 January 2010 - 21:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det är ju bara ett par dagar. Man hinner inte utvärdera allting ändå. Så från öppning till stängning de dagar det är bör man ju gå i alla fall. Om man ska hinna med alla demos med tidsbokning osv.
Parta gör man sen på kvällstid :)

Åh fan... Gäller att ha sköna pjuck då allså.. :lol:

Postad 04 January 2010 - 21:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Sköna pjucks, svala kläder.

Sen får man vara beredd på lukten från svettiga audiofiler, men det är bara att härda ut :)

Postad 04 January 2010 - 21:31

julgransfot
  • julgransfot
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Vad skoj det ska bli... hoppas bara inget jobb eller liknande dyker upp i vägen nu.
Ska försöka dra ihop en bil med folk från Örebro...

Antar vi alla kommer iförda våra nya "fina" Hembio tröjor!?

Postad 04 January 2010 - 22:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Parta gör man sen på kvällstid :o

Jo, men för min del så blir det antagligen ena eller andra dagen, inte båda även om jag inte bor för långt borta.. :)

Sköna pjucks, svala kläder.

Sen får man vara beredd på lukten från svettiga audiofiler, men det är bara att härda ut :)

Haha...! :lol:
ta med klädnypor grabbar !... ;)

ne så farligt brukar det inte vara.

Vad skoj det ska bli... hoppas bara inget jobb eller liknande dyker upp i vägen nu.
Ska försöka dra ihop en bil med folk från Örebro...

Humm, jag har ingen sådan tröja... :(

Postad 04 January 2010 - 22:57

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Äger ingen och även om jag gjorde det skulle jag inte ha den på mig, i alla fall inte om mitt nick fanns tryckt på den. Rätt som det är kan någon antagonist, ingen nämnd, uppenbara sig, endast iförd svart regnkappa och sydväst av modell "Jag vet vad du gjorde förra sommaren"... Moahahahaaaaaaaaaaaaa! Skulle så ändå ske, räknar jag med er oreserverade back up...

Förslag till filmtitel: "Jag vet vad du skrev i kabeltråden i höstas"

Men hallå! Jag bara skojar, ju! :o

Postad 04 January 2010 - 23:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Skulle jag... ?!

jag som inte ens äger någon sådan fiskar rock...?! :o :)

Edit: tycker du det skulle vara hem..?! jag tycker det är roligt när folk som man haft ordentliga diskussioner med sedan träffar en i verkligheten, det är för det mesta en trevligare och mildare ton då. :)

Redigerat av DVD-ai, 04 January 2010 - 23:19.

Postad 04 January 2010 - 23:19

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Skulle jag... ?!

jag som inte ens äger någon sådan fiskar rock...?! :) :)

Men det är klart att jag inte syftar på dig, förstår du väl? Du är ju världens snällaste och hjälpsammaste kille! :o

Postad 04 January 2010 - 23:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men det är klart att jag inte syftar på dig, förstår du väl? Du är ju världens snällaste och hjälpsammaste kille! :o

Säg inte det du....Postad bild

Postad 04 January 2010 - 23:56

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Säg inte det du....Postad bild

Jodå. Jag räknade snarare in dig i back up-styrkan... :o Du mäter ju 2 meter (har jag för mig du har skrivit nånstans), så en egen "Niedermann" i armén skulle kännas tryggt.

Postad 05 January 2010 - 00:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jodå. Jag räknade snarare in dig i back up-styrkan... :) Du mäter ju 2 meter (har jag för mig du har skrivit nånstans), så en egen "Niedermann" i armén skulle kännas tryggt.

Glöm inte Harry Potter också !! :( D.v.s mej... :o Fast utan trollkonsterna... :)

Postad 05 January 2010 - 01:44

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Tjoho !

Jomen lite mässa måste man ju försöka
klämma in, Vad kul !

:o

Postad 05 January 2010 - 11:01

Unregisterede25627d9
  • Unregisterede25627d9
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag skall mest troligt åka dit för första gången i år, ett besök har nämligen varit i tankarna flera år i rad men inte blivit av. Men det skall det ändras på till denna gång, förhoppningsvis. Hoppas på en upplyftande upplevelse med mycket trevliga saker att fästa både öron samt ögon på.

Postad 05 January 2010 - 13:35

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Det tycker jag att du ska, syns vi på plats ! :o

Jo jag kommer vara där vid öppning,så i lobbyn blir bra att ses. :)

Postad 05 January 2010 - 16:54

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Glöm inte Harry Potter också !! :P D.v.s mej... ;) Fast utan trollkonsterna... :(

HAHAHAH! Sjukt rolig tråd måste jag säga ;)

Klart jag ska med! Kul å träffa lite folk och Harry Potter. Fast jag håller avstånd ifrån DVD-ai, han har den tendens att bli aggressiv ^_^

Får sen om jag kan vara där öppningstid, för tidigt på morgonkvisten...JÖ... Tar med mig nya (kommande) kameran å plåtar massa också!

Redigerat av Timpolanen, 05 January 2010 - 16:55.

Postad 05 January 2010 - 16:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vet inte om jag vågar komma, då åker man väl på gängspö ;)

Jag ser också ut som Harry Potter, fast med lite ölmage ;)

Postad 05 January 2010 - 18:29

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Kan du trolla då? ;) Klart du ska med!

Nämen lite kalla öl efteråt vore toppen! DVD-ai, var hade du tänkt käka då?

Redigerat av Timpolanen, 05 January 2010 - 18:29.

Postad 05 January 2010 - 18:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag ser också ut som Harry Potter, fast med lite ölmage :(

Fast jag har mycket ölmage... ;)
1,64 lång, runda glasögon, världens ölmage, och spikrak lugg. ;)

Redigerat av Bakerman, 05 January 2010 - 18:52.

Postad 05 January 2010 - 19:01

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Okej, det här måste jag nästan se. Fjorton snart medelålders Harry Potters, ni gör verkligen inte mycket för att ändra den stereotypa bilden av en HiFi-tönt ;)

Postad 05 January 2010 - 20:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Okej, det här måste jag nästan se. Fjorton snart medelålders Harry Potters, ni gör verkligen inte mycket för att ändra den stereotypa bilden av en HiFi-tönt ;)

Hallå. vi sitter på forum och pratar om burkar... Vi är stereotypa töntar ;)

Postad 05 January 2010 - 20:34

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
En liten fråga bara,säljs det något på dessa mässor eller är det bara för lyssning
/Mats

Postad 05 January 2010 - 20:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

En liten fråga bara,säljs det något på dessa mässor eller är det bara för lyssning
/Mats

Harry potter kan trolla fram nått ska du se... ;)

Nä men förra året var det massa till salu, massa schysta CD-fynd ;)

Redigerat av Timpolanen, 05 January 2010 - 20:42.

Postad 05 January 2010 - 21:06

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Harry potter kan trolla fram nått ska du se... ;)

Nä men förra året var det massa till salu, massa schysta CD-fynd ;)

Härligt!
/Mats

Postad 05 January 2010 - 21:39

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

/Mats

Det säljs en del, framför allt tweaks och skivor men även lite i elektronikväg. Tror att Harmony Design sålde hörlursstärkare där förra året, eller om det bara var demo, är inte säker. Dessutom tror jag att ett par TAD R1 såldes förrförra mässan. Kunden köpte helt sonika mässexemplaren av högtalaren. Inte heller här är jag dock säker... Borde knipa käft. ;)

Postad 05 January 2010 - 23:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Dessutom tror jag att ett par TAD R1 såldes förrförra mässan. Kunden köpte helt sonika mässexemplaren av högtalaren.

Billigt skit... Finns det någon Elgiganten i närheten där så man kan inhandla lite riktiga grejer efter eller...?

Postad 05 January 2010 - 23:15

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Jag kräver att alla lägger upp foto på sig själv innan vi ska träffas ;)

Postad 05 January 2010 - 23:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
bakerman22 aka Tommy

Bifogad fil(er)

Postad 05 January 2010 - 23:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Kul att det är så många klena hifi-töntar som ska med, och så har vi ju mig som kontrast på plats... ;)

Jo men det ska bli roligt, Timpolanen har nu lovat att finnas på plats kl 10:00 lördag den 13 februari trots gnället på att det skulle vara för tidigt för honom... ;)

Postad 05 January 2010 - 23:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Kul att det är så många klena hifi-töntar som ska med, och så har vi ju mig som kontrast på plats... ;)

Jo men det ska bli roligt, Timpolanen har nu lovat att finnas på plats kl 10:00 lördag den 13 februari trots gnället på att det skulle vara för tidigt för honom... ;)

Jag har 25 mil att köra, och måste installera mej och lämna bil någonstans före, så jag är nog inte där klockan tio...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.