Välj först C eller T mottagare och sök sedan så kommer alla kanaler in, välj sedan listan med ALLA kanaler och flytta dem till den plats där du vill ha dem.
Välj sedan favoritlistan och lägg in den blandning av kanaler du vill ha där.
/M
ComHem kräver nedlåsning av bra funktionalitet i din tv-apparat?
Startad av
Tinrik
, jan 08 2010 17:24
68 svar till detta ämne
Postad 10 januari 2011 - 16:43 Välj först C eller T mottagare och sök sedan så kommer alla kanaler in, välj sedan listan med ALLA kanaler och flytta dem till den plats där du vill ha dem. Välj sedan favoritlistan och lägg in den blandning av kanaler du vill ha där. /M Postad 14 januari 2011 - 15:22 Postad 14 januari 2011 - 15:43 Undrar dock om det finns någon favorit-lista i någon TV som man kan plocka in kanaler i precis som man har i boxen? Är väldigt sugen på att säga upp mitt Com Hem abonnemang men dom har trotts allt bästa utbudet/valmöjligheterna i sitt utbud samt att tjejen nog skulle mörda mig om jag bara sa upp det rakt av! Postad 17 januari 2011 - 10:38
https://www.minhembi...p;#entry3072892 Vad jag utläser från Comhems svar här är att de hindrar ändringar i kanallistan (1:an på 1:an, 2:an på 2:an osv), men hindrar inte Favoritlistor. Postad 17 januari 2011 - 10:41 Postad 21 januari 2011 - 19:49
Hej jag har köpt Sony KDL 503. Även jag upptäckte detta irreterande problem gjorde som det stod i tidigare tråd och det fungerar, problemet som blir är att då går det inte att komma in i CA-Modulinställningar för att kunna uppdatera eller ta emot uppdateringar. nått man får leva med då förmodligen. Jobbigt att göra fabriksinställningar varje gång man ska kolla om det finns uppdatering tillgänglig. Postad 20 februari 2011 - 12:24 Innan jag skaffade CI+-modulen ställde jag in TV:n på land "-" och då kunde jag sortera om kanalerna på det sätt jag vill och ta emot SVT, TV4 och TV6 + några till digitalt. Däremot ej SVT 1 o 2 HD som kräver CI+-modul och kort. Efter att jag skaffat kortet är det enda sätt jag fått igång HD-kanalerna och 8 favoriter att välja land "Sverige" vilket leder till att jag inte kan få SVT 1 HD genom att trycka "1" på fjärrkontrollen. Jag har provat att välja land "-" men det slutar med att jag inte får igång dekrypteringen. Jag har pratat med Comhem support som inte hade någon aning om detta. Kommer att kontakta Comhem och Sony för att se vad de kan göra. [EDIT] Har läste lite i http://www.nordig.or...d_ver_2.2.1.pdf och "12.2.8.3.3 Sorting of services inside a Channel list" verkar ju ligga nära till hands. Specen är dock lite för omfattande för att jag ska orka sätta mig in i den. [/EDIT] Redigerat av Unregisteredbecb15a0, 20 februari 2011 - 12:42. Postad 20 februari 2011 - 12:49 SVT-HD 1 och 2 är inte pairade - de borde alltså fungera även med en vanlig (ej CI+) modul. Jag råder dig till att göra ett nytt försök med "-" inställt som land. Postad 06 mars 2011 - 00:19 Redigerat av Unregisteredab743637, 06 mars 2011 - 00:21. Postad 09 mars 2011 - 10:42 Redigerat av Baradet Funkar, 09 mars 2011 - 10:43. Postad 13 april 2011 - 09:53
Jag har en 46EX500 Hur ändrar jag land till Tyskland som verkar funka för andra?? /Tom Postad 31 maj 2011 - 21:33
Fick du till det med kanalerna? Hur i såna fall? Jag har samma problem som du hade just nu. Nollställde och satte "-" som land. Kan sortera kanalerna nu men får inte dekrypteringen att fungera. Postad 13 juni 2011 - 12:53
Lite hederlig gammal "telia" känsla. Ett sant icke kundperspektiv läggs på sådana här frågor. Dum dummare ............... Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 13 juni 2011 - 12:54. Postad 13 juni 2011 - 13:07
Om du menar med den taffliga sorteringsmöjligheten att inordna under favoriter,HD-kanaler,betalkanaler,fria kanaler men inte i valfri ordning och grupper så är det inte vad som riktigt avses här.På min gamla Pannatv och HDD-inspelare utan dvb-c kan man på det intuitivt riktiga sättet utan hänsyn till om det är betal eller gratiskanaler eller vad kanalerna har för ursprunglig kanalplats göra det. Hoho.Det var en gammal post. Redigerat av TomasThoren, 13 juni 2011 - 13:09. Postad 13 januari 2012 - 20:29 Lite krånligt att hoppa omkring i menyerna, men listan kan göras även med analoga kanaler fast dom lägger sig sist. Vet ärligt inte när det börja funka, för det var brorsan som var hemma hos mig och fixa det hela. Postad 23 januari 2012 - 18:59 på min går jag till support sedan innehåll hem sedan kanal hantering om du vill skapa en favorit lista eller fler gå in på menyn gå ner till kanal på rubriken redigera kanalnr väljer du aktivera sedan går du in på meny support och sedan väljer du innehåll hem sedan kanal hantering markera en kanal tryck på tools på fjärren välj sedan redigera kanalnr sedan väljer du det nummer som du vill att din kanal ska ha tex ge tv3HD nummer 3 Postad 23 januari 2012 - 19:08 du får inte de regionala nyheterna på svt 1HD såtillvida att du inte bor i ett storlän som tex stockholmslän och har du angett serienumret på modulen och numret på program kortet .det kan behövas för att det ska fungera Postad 05 april 2012 - 11:24 Jag valde följande under "HOME / Inställningar / Digital inställning": - Autom. Kanalinställning "Full" (tror inte det spelar roll men ändå), bockade även av Automatisk uppdatering digitalt "Av" och Förändrade tjänster "Av", men det kanske fungerar med dom på.. - Gjorde om kanalsökningen "Digital auto.kanalinst.", valde "Kabel-TV", men INTE Com Hem utan "övrigt". Frekvensinställning manuell (306 MHz, var förvalt på min tv) samt Nätverks-ID "41001" (vilket är för Stockholm, välj motsvarande ID för där du bor, såg nån länk till Com Hem med IDn i nån annan tråd som jag inte orkar leta reda på) Voila! Nu går det flytta runt kanalerna som man vill under "Kanalsortering för digitalkanaler". Vet dock inte om det fungerar med CI+ modul, då jag bara använder dom fria digitala kanalerna i dagsläget. Om Com Hem stökar runt med kanalerna kanske man får göra om proceduren, men men, bättre det än att ha deras sjuka ordning med kunskapskanalen nånstans uppåt kanal 100. Postad 26 oktober 2012 - 16:09 Står i begrepp att köpa en ny TV och val av märke kan komma att påverkas av detta problem. Vill alltså kunna sortera in de kanaler jag vill se i en lista, med den ordning som jag väljer. SVTHD1 på plats 1, TV4HD på plats 4 o.s.v. Detta med en CI+ och comhems programkort. Om det sen bara är möjligt via en favoritlista, så är det ok bara den är enkel att komma åt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |