Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem kräver nedlåsning av bra funktionalitet i din tv-apparat?

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 januari 2011 - 16:43

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Fungerar på 2010 års modeller, hjälpte en att ställa in sin 5605H förra veckan. Gick även bra på en 5 år gammal modell (analog/mark) som jag hade förut.
Välj först C eller T mottagare och sök sedan så kommer alla kanaler in, välj sedan listan med ALLA kanaler och flytta dem till den plats där du vill ha dem.
Välj sedan favoritlistan och lägg in den blandning av kanaler du vill ha där.
/M

Postad 14 januari 2011 - 15:22

Landala31
  • Landala31
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Valde att ställa in Norge som sökland och nu går det att sortera kanaler som vanligt.

Postad 14 januari 2011 - 15:43

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Hade just tänkt köpa en ny TV, troligen en Sony eller Samsung. Efter läst det här så blir man lite skeptisk.
Undrar dock om det finns någon favorit-lista i någon TV som man kan plocka in kanaler i precis som man har i boxen?

Är väldigt sugen på att säga upp mitt Com Hem abonnemang men dom har trotts allt bästa utbudet/valmöjligheterna i sitt utbud samt att tjejen nog skulle mörda mig om jag bara sa upp det rakt av!

Postad 17 januari 2011 - 10:38

Lord Findus
  • Lord Findus
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej,

Externa leverantörer och partners har inte möjlighet att ändra på vår kanallista. Kanalerna sänds på en viss kanalplats, för SVT1 HD till exempel plats 66. Dessa måste vara samma för alla box/tv-tillverkare. Däremot har vi aldrig hindrat någon tillverkare från att ha en sorteringsfunktion, en favoritlista, i sina tv-apparater utan ser snarare detta som en bra funktion för kunderna. Om din tv-apparat har denna funktion eller inte kan jag tyvärr inte svara på, men om den har det så är det ingenting som Com Hem på något sätt hindrar leverantörerna att använda.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

https://www.minhembi...p;#entry3072892

Vad jag utläser från Comhems svar här är att de hindrar ändringar i kanallistan (1:an på 1:an, 2:an på 2:an osv), men hindrar inte Favoritlistor.

Postad 17 januari 2011 - 10:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det går att komma runt "problemet" genom att inte välja ngt land i tvns inställningar och göra om kanalsökningen. Då går det genast utmärkt att flytta på kanalerna.

Postad 21 januari 2011 - 19:49

Unregistered4be4be0f
  • Unregistered4be4be0f
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Det går att komma runt "problemet" genom att inte välja ngt land i tvns inställningar och göra om kanalsökningen. Då går det genast utmärkt att flytta på kanalerna.

Hej jag har köpt Sony KDL 503. Även jag upptäckte detta irreterande problem gjorde som det stod i tidigare tråd
och det fungerar, problemet som blir är att då går det inte att komma in i CA-Modulinställningar för att kunna uppdatera eller ta emot uppdateringar. nått man får leva med då förmodligen.
Jobbigt att göra fabriksinställningar varje gång man ska kolla om det finns uppdatering tillgänglig.

Postad 20 februari 2011 - 12:24

Unregisteredbecb15a0
  • Unregisteredbecb15a0
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har sedan några veckor en Sony KDL46EX500 som jag hittills kört mot en Motorolabox. Men eftersom jag ville styra allt med Sonys fjärrkontroll och dessutom

Innan jag skaffade CI+-modulen ställde jag in TV:n på land "-" och då kunde jag sortera om kanalerna på det sätt jag vill och ta emot SVT, TV4 och TV6 + några till digitalt. Däremot ej SVT 1 o 2 HD som kräver CI+-modul och kort.

Efter att jag skaffat kortet är det enda sätt jag fått igång HD-kanalerna och 8 favoriter att välja land "Sverige" vilket leder till att jag inte kan få SVT 1 HD genom att trycka "1" på fjärrkontrollen. Jag har provat att välja land "-" men det slutar med att jag inte får igång dekrypteringen.

Jag har pratat med Comhem support som inte hade någon aning om detta.

Kommer att kontakta Comhem och Sony för att se vad de kan göra.

[EDIT] Har läste lite i http://www.nordig.or...d_ver_2.2.1.pdf och "12.2.8.3.3 Sorting of services inside a Channel list" verkar ju ligga nära till hands. Specen är dock lite för omfattande för att jag ska orka sätta mig in i den. [/EDIT]

Redigerat av Unregisteredbecb15a0, 20 februari 2011 - 12:42.

Postad 20 februari 2011 - 12:49

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
frecl - Jag hade 46EX500 och lyckades titta på HD-kanalerna med CI+ modulen när jag hade valt "-" som land, det borde fungera för dig med.

SVT-HD 1 och 2 är inte pairade - de borde alltså fungera även med en vanlig (ej CI+) modul.

Jag råder dig till att göra ett nytt försök med "-" inställt som land.

Postad 06 mars 2011 - 00:19

Unregisteredab743637
  • Unregisteredab743637
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Är det fabriksåterställning som gäller för att kunna välja annat land? Har en Sony W5500 med Comhems HD-modul och hittar inte val av land bland menyerna, bara språk på undertexter etc.

Redigerat av Unregisteredab743637, 06 mars 2011 - 00:21.

Postad 09 mars 2011 - 10:42

Baradet Funkar
  • Baradet Funkar
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Med risk för upprepning.... Ser att många verkar ha problem med kanalsorteringen på denna TV, och att flera har tipsat om en lösning. Jag hade samma problem och var tvärförbannad men fick av Sony:s kundtjänst rådet att välja ett annat land än Sverige i TV:ns inställningar. Tror jag valde Tyskland (men behöll svenska som språk, det är två olika inställningar) och då var det inga problem att sortera kanalerna fritt. Prova alltså att välja ett specifikt land om inte land "-" funkar, så kanske det löser sig. Kan tillägga att jag kör med TV:ns CA-modul.

Redigerat av Baradet Funkar, 09 mars 2011 - 10:43.

Postad 13 april 2011 - 09:53

molle
  • molle
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

frecl - Jag hade 46EX500 och lyckades titta på HD-kanalerna med CI+ modulen när jag hade valt "-" som land, det borde fungera för dig med.

SVT-HD 1 och 2 är inte pairade - de borde alltså fungera även med en vanlig (ej CI+) modul.

Jag råder dig till att göra ett nytt försök med "-" inställt som land.

Jag har en 46EX500
Hur ändrar jag land till Tyskland som verkar funka för andra??

/Tom

Postad 31 maj 2011 - 21:33

abbelito
  • abbelito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har sedan några veckor en Sony KDL46EX500 som jag hittills kört mot en Motorolabox. Men eftersom jag ville styra allt med Sonys fjärrkontroll och dessutom

Innan jag skaffade CI+-modulen ställde jag in TV:n på land "-" och då kunde jag sortera om kanalerna på det sätt jag vill och ta emot SVT, TV4 och TV6 + några till digitalt. Däremot ej SVT 1 o 2 HD som kräver CI+-modul och kort.

Efter att jag skaffat kortet är det enda sätt jag fått igång HD-kanalerna och 8 favoriter att välja land "Sverige" vilket leder till att jag inte kan få SVT 1 HD genom att trycka "1" på fjärrkontrollen. Jag har provat att välja land "-" men det slutar med att jag inte får igång dekrypteringen.

Jag har pratat med Comhem support som inte hade någon aning om detta.

Kommer att kontakta Comhem och Sony för att se vad de kan göra.

[EDIT] Har läste lite i http://www.nordig.or...d_ver_2.2.1.pdf och "12.2.8.3.3 Sorting of services inside a Channel list" verkar ju ligga nära till hands. Specen är dock lite för omfattande för att jag ska orka sätta mig in i den. [/EDIT]

Fick du till det med kanalerna? Hur i såna fall? Jag har samma problem som du hade just nu. Nollställde och satte "-" som land. Kan sortera kanalerna nu men får inte dekrypteringen att fungera.

Postad 13 juni 2011 - 12:53

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Mer synpunkter på com hem!!!

Lite hederlig gammal "telia" känsla. Ett sant icke kundperspektiv läggs på sådana här frågor. Dum dummare ...............

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 13 juni 2011 - 12:54.

Postad 13 juni 2011 - 13:07

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Om ni med sortera menar att man kan skapa en favoritlista med de kanaler man faktiskt kan titta på (betalar för) så går det utmärkt på min Panasonic,

.

Provade just då Comhem nu har ett gratisutbud som inte kräver CA-modul/Abonnemangskort.

Om du menar med den taffliga sorteringsmöjligheten att inordna under favoriter,HD-kanaler,betalkanaler,fria kanaler men inte i valfri ordning och grupper så är det inte vad som riktigt avses här.På min gamla Pannatv och HDD-inspelare utan dvb-c kan man på det intuitivt riktiga sättet utan hänsyn till om det är betal eller gratiskanaler eller vad kanalerna har för ursprunglig kanalplats göra det.

Hoho.Det var en gammal post.

Redigerat av TomasThoren, 13 juni 2011 - 13:09.

Postad 13 januari 2012 - 20:29

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
.........om det nu är nån som inte har uppdaterat sin Samsung-tv och upptäckt att det numera funkar utmärkt.
Lite krånligt att hoppa omkring i menyerna, men listan kan göras även med analoga kanaler fast dom lägger sig sist.
Vet ärligt inte när det börja funka, för det var brorsan som var hemma hos mig och fixa det hela.

Postad 23 januari 2012 - 18:59

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Mer synpunkter på com hem!!!

på min går jag till support sedan innehåll hem sedan kanal hantering om du vill skapa en favorit lista eller fler
gå in på menyn gå ner till kanal på rubriken redigera kanalnr väljer du aktivera sedan går du in på meny support och sedan väljer du innehåll hem sedan kanal hantering markera en kanal tryck på tools på fjärren välj sedan redigera kanalnr sedan väljer du det nummer som du vill att din kanal ska ha tex ge tv3HD nummer 3

Postad 23 januari 2012 - 19:08

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Fick du till det med kanalerna? Hur i såna fall? Jag har samma problem som du hade just nu. Nollställde och satte "-" som land. Kan sortera kanalerna nu men får inte dekrypteringen att fungera.

du får inte de regionala nyheterna på svt 1HD såtillvida att du inte bor i ett storlän som tex stockholmslän och har du angett serienumret på modulen och numret på program kortet .det kan behövas för att det ska fungera

Postad 05 april 2012 - 11:24

hansemannen
  • hansemannen
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem med min Sony KDL-55NX723, men lyckades lösa det, och det är säkert lika på dom flesta 2011 års Sony-modeller med inbyggd ComHem/DVB-C-box. Fick till det utan att byta till Tyskland som land eller liknande.

Jag valde följande under "HOME / Inställningar / Digital inställning":
- Autom. Kanalinställning "Full" (tror inte det spelar roll men ändå), bockade även av Automatisk uppdatering digitalt "Av" och Förändrade tjänster "Av", men det kanske fungerar med dom på..
- Gjorde om kanalsökningen "Digital auto.kanalinst.", valde "Kabel-TV", men INTE Com Hem utan "övrigt". Frekvensinställning manuell (306 MHz, var förvalt på min tv) samt Nätverks-ID "41001" (vilket är för Stockholm, välj motsvarande ID för där du bor, såg nån länk till Com Hem med IDn i nån annan tråd som jag inte orkar leta reda på)

Voila! Nu går det flytta runt kanalerna som man vill under "Kanalsortering för digitalkanaler". Vet dock inte om det fungerar med CI+ modul, då jag bara använder dom fria digitala kanalerna i dagsläget.

Om Com Hem stökar runt med kanalerna kanske man får göra om proceduren, men men, bättre det än att ha deras sjuka ordning med kunskapskanalen nånstans uppåt kanal 100.

Postad 26 oktober 2012 - 16:09

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Nån som vet om detta fortfarande gäller på nya apparater (2012 års modeller)?
Står i begrepp att köpa en ny TV och val av märke kan komma att påverkas av detta problem.
Vill alltså kunna sortera in de kanaler jag vill se i en lista, med den ordning som jag väljer. SVTHD1 på plats 1, TV4HD på plats 4 o.s.v. Detta med en CI+ och comhems programkort. Om det sen bara är möjligt via en favoritlista, så är det ok bara den är enkel att komma åt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.