du verkar missförstå mig helt, jag skrev att det FÅÅR kosta hur mkt som helst, sen är det allra bästa INTE SAMTIDIGT DE DYRASTE. ok? DE BÄSTA GÄLLERSkillnaden?
För det första är Focal Grande dubbelt så dyra som Nautilus och det verkar ju vara viktigast för trådskaparen, som jag anser vara ett troll.
Placeringsmässigt är dem nog lika svåra att ha att göra med, d.v.s rummet är mer än vanligt helt avgörande för att ens komma i närheten av sin prestanda.
tips på stärkare får kosta hur mycket som helst
Onkyo TX-NR5007
(Förstärkare)
|
8
|
(9)
|
Inga priser |
Postad 16 February 2010 - 00:15
Postad 16 February 2010 - 00:27
Eller hur. Med guldöron är inget omöjligt...
Att 800-serien från B&W skulle skilja sig så mycket i själva grunden på hur en "högtalare" fungerar mot andra tillverkare har jag väldigt svårt att se. Isåfall vill jag se något riktigt märkvärdigt, ett svävande element eller nåt...
( Lite offtopic men...det är kul
Det har sagts förr, med ett optimalt akustiskt rum, fin förstärkare och bra högtalare så blir det dyrt till ännu mer dyrt. Att säga att kablar inte spelar någon roll till personen som har lagt detta jobb på sitt rum och lagt dessa pengar på sin utrustning, kanske har killen också en strömrenare, bara den kostade 20000-30000:-.
Man kan inte säga till en sådan person att kablar inte spelar någon roll. Det går bara inte. Jag skulle själv inte köpa kablar som fungerar från Biltema om jag hade lagt detta jobb och pengar på välljud, det måste jag erkänna, men då handlar det inte heller längre om ren funktion )
Det ska ha att göra med hur deras delningsfilter är uppbyggda, delningsfilter skiljer sig mellan högtalare och högtalare. Detta kan bli väldigt tekniskt och jag tycker det är onödigt att grottna ner oss i det pga den här petitessen. Men en av förbättringarna B&W gjorde med nya 800 serien var ett förenklat delningsfilter och det ska tydligen va någon kompromiss där av som går att kompensera upp pga bi-wire. Det ska ha med hur motståndet eller vad det är vid olika frekvensområden studsar tillbaks i förstärkaren att göra. För att "studsen" i basfrekvenserna ej ska störa diskant/mellanregisterområdena så vinner man på att dela upp det.
Observera att jag endast är lekman i ämnet. Detta var längesen jag läste om detta och kan minnas fel med. Men var något i den stilen jag fick det förklarat för mig iaf.
Postad 16 February 2010 - 01:19
Bifogad fil(er)
Postad 16 February 2010 - 08:55
Det ska ha att göra med hur deras delningsfilter är uppbyggda, delningsfilter skiljer sig mellan högtalare och högtalare. Detta kan bli väldigt tekniskt och jag tycker det är onödigt att grottna ner oss i det pga den här petitessen. Men en av förbättringarna B&W gjorde med nya 800 serien var ett förenklat delningsfilter och det ska tydligen va någon kompromiss där av som går att kompensera upp pga bi-wire. Det ska ha med hur motståndet eller vad det är vid olika frekvensområden studsar tillbaks i förstärkaren att göra. För att "studsen" i basfrekvenserna ej ska störa diskant/mellanregisterområdena så vinner man på att dela upp det.
Observera att jag endast är lekman i ämnet. Detta var längesen jag läste om detta och kan minnas fel med. Men var något i den stilen jag fick det förklarat för mig iaf.
I så fall måste man ju ha delningsfilter som delar signalen redan innan den når högtalarna, annars ser jag inte hur signalen ska kunna separeras med hjälp av bi-wire? Hela signalen kommer ju att gå i båda kablarna.
Postad 16 February 2010 - 09:53
jag kan bara tala för B&W här.
http://www.bowers-wi...aspx?infid=1440
dom har tll och med en egen sida om just detta.
Vad jag vet så säljer B&W inte kablar, så varför skulle dom tjata om detta om det vore BS?
Postad 16 February 2010 - 12:14
Ska de vara i ett musikrum, hembiorum eller i vardagsrummet?
Vad har du för signalkällor nu och CD-spelare, DVD/BD-spelare eller/och HTPC.
Vad har du själv tittat på för grejer i butik eller på nätet?
Mina egna krav var billigt, enkelt med så få apparater som möjligt. för hyfsat ljud o bild.
Viktigt var också låg strömförbrukning och att de kunde stå i vardagsrummet utan att göra det till en maskinrum.
Postad 16 February 2010 - 12:35
ska få rummet akustik-behandlat så småningom
MVH HdZonE
Postad 16 February 2010 - 14:38
Focal Grande Utopia EM
Postad 16 February 2010 - 16:02
tycker att du kan ha 9 st SPM 14000 från Chord
dessa monoblock har lite att komma med
Nio stycken räcker ju inte långt om bi-amp eller rent av tri-amp gäller. Går de inte att brygga?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Onkyo TX-NR1007, 3007, 5007 *
10 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?