Postad 26 February 2010 - 08:09
Postad 26 February 2010 - 09:47
Men läs det jag skrev några inlägg ovanför
http://www.canaldigi...nal-Plus-Total/
Står klart och tydligt på CD's sida vad det kostar och det är samma.
Leatherface - Canal Digital och andra operatörer informerar givetvis sina existerande kunder i tid att priset kommer att höjas. De kan inte höja priset den första april utan att informera klart och tydligt och ge existerande kunder chans att agera. Det står i avtalet, sveriges lagar osv att så ska de göra.
Tecknar du nytt abb idag följer du givetvis de nu existerande priserna, inga andra. Tecknar du ett avtal idag binder du dig, och din operatör, till det pris som står. Inget annat. I 12/24 månader betalar du det som du gått med på, operatören har ingen rätt att höja priset.
Om du tecknar idag.
Tecknar du nytt abb efter första april, då kommer avtalet vara att du ska betala det nya högre priset.
På samma vis kan det finnas kvar gamla avtal med långa bindningstider än, dvs avtal på lägre kostnad än de 269 kr de allra flesta betalar idag.
Kanske vi ska klargöra vad för pris vi talar om. Det är priset för C+ Total. Bara. Inte i kombination med familjepaketet. C+ total ensamt. Vad C+ total + familjepaketet kommer att kosta det vet jag inte, givetvis finns det en rabatt där.
Postad 26 February 2010 - 11:15
Har inte sagt nåt annat utan svarade bara på hans påstående att det inte stod nåt på deras sida att det kostade 269:-/mån.
Själv betalar jag bara 249:-/mån fortfarande.
Så den som vill ha nuvarande pris behöver bara ringa och binda sig nu i 24 mån till så har ni 269:-/mån fram till våren 2012.
Redigerat av Leatherface, 26 February 2010 - 11:22.
Postad 26 February 2010 - 11:45
Fick då ett erbjudande att binda upp mig i 12 månader med dessa priser:
De sex första betalar jag 99kr/månaden, de resterande 6 månaderna blir priset 269kr/månaden.
Jag nappade på erbjudandet
Postad 26 February 2010 - 12:01
Jag har Comhem och ringde dom för att säga upp Canal+ Total och hänvisade till prishöjningen till 299kr/mån.
Fick då ett erbjudande att binda upp mig i 12 månader med dessa priser:
De sex första betalar jag 99kr/månaden, de resterande 6 månaderna blir priset 269kr/månaden.
Jag nappade på erbjudandet
184 kr/månad.
lite rabatt det...
Postad 26 February 2010 - 18:27
Det är det utan tvekan värt så tack så mycket!Redan 239 var nog en smärtgräns för de flesta, 300 spänn är ett skämt för vad C+ levererar idag. Tappar dom dessutom PL så är det nog kört.
Det handlar inte om själva summan, det handlar om att det inte längre är prisvärt.
Gratis föresten att du tycker det är värt 12 000 spänn om året för lite tv-kanaler. Jag blir verkligen imponerad.........
Postad 26 February 2010 - 18:35
När Canal + började med totalpaketet kostade det 209:-......om du Maveric betalar 230:- antar jag att du även har familjepaketet för 209, vilket plus 230 blir totalt 439 som Fampaket med C+ kostar. Men då jämför du äpplen med päron, jag har endast C+ total och då kostar det 269 numera! Före höjningen kostade det 239 och före det 219.....dags att ringa och pruta, hoppas dom tappar premier leauge för då finns det ingen anledning att ha kvar girigbukarna......
okey jag är med
Maveric
Postad 26 February 2010 - 18:52
TV4-Gruppen har dock slaktat sportkanalerna fullständigt. Tråkigt att TV4 aldrig kan göra någonting bra. Trots det nådde dom 1.000.000 abbonenter i Norden för inte så länge sedan.
Redigerat av Projet, 26 February 2010 - 18:58.
Postad 26 February 2010 - 19:04
Redigerat av Leatherface, 26 February 2010 - 19:04.
Postad 27 February 2010 - 09:47
CANAL+ kommer inte att förlora Premier League-rättigheterna.
TV4-Gruppen har dock slaktat sportkanalerna fullständigt. Tråkigt att TV4 aldrig kan göra någonting bra. Trots det nådde dom 1.000.000 abbonenter i Norden för inte så länge sedan.
Det blir i alla fall svårt att få ekonomi i det. Medge Consulting eller vad dom heter betalade 1,2 miljarder norska, typ 1,4 miljarder svenska kronor för rättigheterna. Mer än en miljon kr per match! Vill Medge har en bra avkastning, säg 10-20% så blir det ännu mer.
Läste någonstans att 16.00-matchen på lördagar har typ 100 000 tittare, resterande matcher i veckan betydligt färre.
Postad 27 February 2010 - 13:17
Ok 50 kr är typ knappt en lunch ens en gång, men principen är att det är en höjning som inte följer prisutvecklingen i samhället i övrigt.
KPI höjs knappt men här höjs det minsann rejält istället. Vi får väl se som om de får ekonomin att gå ihop nu när folk säger upp sina abbonemang. Jag vet i fasen. Jag har mest denna kanal för att kunna ha säsongskortet, tittar inte så ofta på PL så det kanske blir att säga upp skiten nu när elitserien snart är slut.
Redigerat av Unregistered6df60672, 27 February 2010 - 13:31.
Postad 27 February 2010 - 13:50
Jag sa upp canal+ när det höjdes till 269:- Tyckte inte att den var värt längre. Jag har comhem medium-paketet, viasat sport-paketet och ett par tillvalskanaler. Ca en femhundring i månaden på Tv-kanaler är väl okej. Sen om vissa har råd att betala mer och har tillgång till ännu fler kanaler så varför inte. Men som Stringfellow nämnde att de inte kommer att fortsätta att sända PL, så vad har canal+ att erbjuda!?
Sa också upp i höstas när det höjdes från 249 till 269 kr.
TV-licens: 2076 kr/år
Comhems analoga utbud inbakat i hyran: cirka 1000 kr/år
Comhem Smalll 39 kr + fyra kanaler á 29 kr = 155 kr/mån: 1860 kr/år
(Canal+ Total för 269 kr/mån: 3228 kr/år, som jag sagt upp)
Totalt: 8164 kr, och nu höjer alltså Canal+ med ytterligare 360 kr per år.
Postad 27 February 2010 - 14:39
Tycker ändå inte det är så farligt dyrt med abbonemangen men TV licensen borde läggas på skatten istället.
Analoga utbudet är nåt ni får skälla på hyresvärden då det är han som bestämmer om det ska finnas analoga kanaler eller inte eller så flyttar ni till ett ställe med billigare operatör som Tele2 t.ex.
Ca 10st fria kanaler (inkl SVT HD), 1 valfritt intressepaket, digitalbox och kort för 45:-/mån inbakad i hyran här.
Sen ytterligare intressepaket för 69:-/mån eller Mix 5/8 paket för 99/129:-/mån.
Redigerat av Leatherface, 27 February 2010 - 14:52.
Postad 28 February 2010 - 17:01
Varför 4 kanaler för 155:- då du får Medium 8 Favoriter för 159:- ?
Därför att det tillkommer kortavgift på 360 kr/år med Medium 8 Favoriter, så prisskillnaden är 34 kr snarare än 4 kr.
Postad 28 February 2010 - 17:59
Redigerat av Leatherface, 28 February 2010 - 18:00.
Postad 01 March 2010 - 18:58
Canal+Total är INTE värt 269 kr per månad!
Det verkar som HD-rättigheterna för La Liga kostade för mycket och nu vill de (TV4 gruppen) täcka dessa avgifter genom att höja abonnemangpris! De slår lågt mot kunderna vilket är jättedåligt! Nästa höst tar de bort La Liga matcher från TV4 Sport bara för att locka ännu fler att teckna Canal+Sport abonnemang!
TV4 gruppen struntar fullständigt i kundernas önskemål som är NHL, NBA och Premiere League.
De köper istället TV-rättigheter för golf, speedway, MLB och resterande skitligor...
Nu gäller det för dom att täcka kostnader för den nya kanalen Canal+Serie eftersom de måste pröjsa mycket pengar för "hetaste" Amerikanska serier! Och de skiter fortfarande i att direktsända NHL, NBA och förlorar troligtvis Premier League också. Hur länge ska kunderna tåla allt detta??? Det är bara säga upp skiten!!!
Du får nog räkna in Basket bland de små uddasporterna i Sverige. Hitills har jagi nte träffat någon sportintresserad som ens vet vem som är regerande NBA-mästare! Vill bara tillägga att själv tycker jag det är hyffsat kul att se NBA. Dock är ju Premier League, La liga, Elitserien i hockey, Champions League i fotboll oändligt myckt mer intressant.
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 01 March 2010 - 19:00.
Postad 02 March 2010 - 21:46
Finns dock två risker med det. För det första är det väl troligt att det äntligen kommer en HD-box värd namnet inom det närmsta året. Om jag minns rätt brukar man väl få 1.000 kr i rabatt på en ny box per år man binder sig. Kan alltså bli en förlustaffär att binda sig nu.
Den andra risken är förstås Premier League. Där kan det gå åt olika håll. Om de olika kanalerna håller sig kalla och inte fegar ur så kommer ju de som köpte rättigheterrna att kursa fortare än vad snön smällt i Skåne. Då blir det en intressant situation som förmodligen slutar med att Canal Plus kan köpa rättigheterna billigare än idag. Men för Canal Plus är det ju en viss risk att de i sommar får en uppsjö uppsägningar om det inte är klart med ett nytt avtal. Då är det ju risk att de känner sig tvingade att betala de nya rekordpriserna. Vilket ju slutar med att kostnaderna för sportkanalerna går upp med 50-100 kr i månaden.
Börjar nästan hoppas på att det inte blir något PL avtal för någon. Skulle kunna tänka mig att missa en bra bit av säsongen om det fick ner kostnaderna till rimligare nivåer.
Postad 03 March 2010 - 12:59
De höjde för nåt år sedan från 419 till 439:- för canal+ total och familjepaketet. Nu höjer de från 439 till 489kr samt en minimal höjning på kortavgiften som man ska betala varje månad nu istället för kvartalsvis.
Total kostnad idag: 439x12+169x4=5944kr. Total kostnad efter 1 April: (489+59)x12 = 6576kr. Vilket ###### skämt alltså. Jag hoppas verkligen inte att de får sändningsrättigheterna till Premier League för då är det inget att vinka på längre, då försvinner jag som kund och jag hoppas många andra också säger upp sina abonnemang som protest!
Postad 03 March 2010 - 13:48
Edit: kollade gamla fakturor, i sptember höjdes det från 249 till 269. Nu ett halvår senare höjs det på nytt till 299. En 20%-ig höjning på ett halvår är inte kattskit.....
Redigerat av phil neal, 03 March 2010 - 13:52.
Postad 03 March 2010 - 22:43
Det var en riktigt kraftig höjning. Det finns fortfarande ingen information om det här på deras hemsida. Känns som att det vore idé för dem att gå ut med det och "locka" folk att teckna abonnemang eller förlänga nuvarande abonnemang för prishöjningen.Fick precis hem ett brev från Canal Digital. Nya prishöjningar för de med parabol också.
De höjde för nåt år sedan från 419 till 439:- för canal+ total och familjepaketet. Nu höjer de från 439 till 489kr samt en minimal höjning på kortavgiften som man ska betala varje månad nu istället för kvartalsvis.
Total kostnad idag: 439x12+169x4=5944kr. Total kostnad efter 1 April: (489+59)x12 = 6576kr. Vilket ###### skämt alltså. Jag hoppas verkligen inte att de får sändningsrättigheterna till Premier League för då är det inget att vinka på längre, då försvinner jag som kund och jag hoppas många andra också säger upp sina abonnemang som protest!
Postad 04 March 2010 - 03:00
Postad 04 March 2010 - 09:38
Prishöjningen är nog inte bara Canal+ utan är nog för nya kanaler som bla ESPN America HD med.
Hoppas verkligen att jag som INTE har familjepaketet är med och finansierar ESPN America HD....
Postad 04 March 2010 - 11:45
Däremot tycker jag dom ska göra som Tele2 bla att ha mindre intressepaket för varje smak.
Viasat har ju det också i en sämre variant.
Redigerat av Leatherface, 04 March 2010 - 11:46.
Postad 04 March 2010 - 12:08
Fast jag skulle nog hellre byta leverantör ifall jag hittade någon med HD-kanaler och VOD... Och nej inte viasat de har får dåligt med HD kanaler....
Kanske ska tillägga att jag har CD/C+ via parabol...
Postad 04 March 2010 - 12:17
Postad 04 March 2010 - 12:34
Tappar de PL kommer jag säga upp abonnemanget, och det antar jag att många med mig kommer göra.
Läste nånstanns att norska TV2 (eller vilken kanal det nu var) har tecknat rättigheter för Norge. De får dock bara rättigheterna om Medge lyckas sälja rättigheterna till någon svensk/finsk/dansk kanal också.
Canal+ verkar endast vara ute efter HELA nordiska rättigheterna eller ingenting.
Så, om Medge inte lyckas sälja rättigheterna till nån svensk/finsk/dansk kanal så lutar det mot att Canal+ kommer ta hem hela nordens sändningsrättigheter som det är idag.
Tycker vidare att det är helt sjukt hur de kan höja priserna (för sportkanalerna) samtidigt som deras utbud försämras...
Postad 04 March 2010 - 16:27
Såna som du som ser till att fler och fler operatörer börjar med pairing osv.Kommer avsluta mitt C+ idag, sen är det väl 3 månaders uppsägningstid så det blir väl lagom tills Premier L tar slut. Sen blir det en Dreambox och cardsharing så får dårarna på Canal Digital inte en spänn av mig mer.....
Dessutom är det inte CD's fel att Canal+ höjer priset utan det är TV4 som gör det.
Redigerat av Leatherface, 04 March 2010 - 22:00.
Postad 04 March 2010 - 17:51
Det är ingen risk för Canal + och Canal Digital är två helt separata företag, med olika ägareHoppas verkligen att jag som INTE har familjepaketet är med och finansierar ESPN America HD....
Postad 04 March 2010 - 17:57
Postad 04 March 2010 - 21:48
Idioter som du som ser till att fler och fler operatörer börjar med pairing osv.
Dessutom är det inte CD's fel att Canal+ höjer priset utan det är TV4 som gör det.
Idiot kan du vara själv. Oavsett vem det är som höjer så tycker jag inte en 25-procentig höjning på ett halvår är rimligt. Särskilt inte när KPI ligger på sisådär 2%.......
Postad 04 March 2010 - 21:58
Gör du likadant då du handlar med om du tycker nåt är dyrt?
Ber om ursäkt att jag sa idiot iaf men blir så förbannad på snåljåpar som inte vill betala för sig.
Spelar ingen roll om dom höjer till 1000:- du har inte mer rätt att stjäla för det.
Redigerat av Leatherface, 04 March 2010 - 22:08.
Postad 04 March 2010 - 22:15
Öhh stjäla nää mer som att låna.Spelar ingen roll om dom höjer till 1000:- du har inte mer rätt att stjäla för det.
Postad 04 March 2010 - 22:18
Postad 04 March 2010 - 22:27
Postad 04 March 2010 - 22:29
Du säger det är helt ok att dricka upp 1 liter mjölk på affärn och ställa tillbaka det tomma liter paketet sen?Öhh stjäla nää mer som att låna
Postad 04 March 2010 - 22:33
Postad 04 March 2010 - 22:33
Postad 04 March 2010 - 22:34
Däremot håller jag med folk om att man ska kunna se det man betalat för i hela hushållet precis som licens, bredband osv. Det däremot är en avgift som alla borde protestera mot.
Dessutom så går dom pengarna inte till kanalerna heller utan dom får betalt per hushåll.
Redigerat av Leatherface, 04 March 2010 - 22:39.
Postad 04 March 2010 - 22:37
Däremot blir det billigare men det är fortfarande inte stöld...
Postad 04 March 2010 - 22:40
Menar du det är mindre stöld om du köper en kopierad film för 10:- av en kompis t.ex?
Postad 04 March 2010 - 22:44
Postad 05 March 2010 - 09:34
Att ta en liter mjölk i butiken är stöld.
Att tjuvåka på bussen är icke heller tillåtet men inte heller stöld.
Att hoppa ombord på färja till Åland utan att betala, inte heller stöld men ingen gör det för inte blir det kul för denna inte. Om de kommer på en.
Om fler tjuvåker i lokaltrafiken blir operatören tvungen att ta till hårdare medel för att stoppa dessa. Ju fler som tjuvåker, desto färre som verkligen betalar för trafiken och dessa får då betala desto mer.
Ja, man kan fortsätta med liknelser för vad som är ditt, vad som är mitt. Klart är att man får INTE ta emot och visa upp det Canal Digital sänder utan att ha ett avtal med dem. Det är exakt samma sak som att åka buss utan att betala för sig. Att du åker med kostar inte omedelbart operatören något extra men om det handlar om busslaster med fripassagerare måste givetvis någon betala för dessa. (avtalen med produktionsbolagen kostar efter hur många som KAN se, inklusive fripassagerarna.)
Rejält OT, om moderator vill göra något åt det rekommenderar jag att inläggen bryts ut till egen tråd...
Redigerat av Monshi, 05 March 2010 - 09:34.
Postad 05 March 2010 - 11:13
Och även CD kommer införa pairing på HD kanalerna och finns redan pairing ca moduler godkända av CD.
http://www.antennlag...gital/index.php
Så ja den som inte betalar för sig förstör för oss andra.
Redigerat av Leatherface, 05 March 2010 - 11:16.
Postad 05 March 2010 - 13:06
Postad 05 March 2010 - 14:40
Skulle lätt betala 300:- i månaden ifall jag fick välja 20st kanaler, vilka jag ville oavsett leverantör utan några kort- och andra avgifter.
Men nu handlar det ju som vanligt inte om att erbjuda det kunderna vill ha, det är vinstoptimering som gäller oavsett om de har en kund eller hela sverige. Så länge de kör sin vinstoptimering kommer jag köra min en egen optimering att få så mycket som möjligt för pengarna. Är ju dessutom bara befängt att tro att ifall det inte fanns någon piratanvändning skulle kortavgifterna minska, de skulle bara hitta på andra ursäkter att lägga på extra avgifter för att abonnemangskostnaden ska se mindre dyr ut.
Redigerat av altair4, 05 March 2010 - 14:41.
Postad 05 March 2010 - 15:22
Att läsa de där var ungefär lika intressant som å titta på en snorkråka på tapeten...vad är mitt, vad är ditt?
Att ta en liter mjölk i butiken är stöld.
Att tjuvåka på bussen är icke heller tillåtet men inte heller stöld.
Att hoppa ombord på färja till Åland utan att betala, inte heller stöld men ingen gör det för inte blir det kul för denna inte. Om de kommer på en.
Om fler tjuvåker i lokaltrafiken blir operatören tvungen att ta till hårdare medel för att stoppa dessa. Ju fler som tjuvåker, desto färre som verkligen betalar för trafiken och dessa får då betala desto mer.
Ja, man kan fortsätta med liknelser för vad som är ditt, vad som är mitt. Klart är att man får INTE ta emot och visa upp det Canal Digital sänder utan att ha ett avtal med dem. Det är exakt samma sak som att åka buss utan att betala för sig. Att du åker med kostar inte omedelbart operatören något extra men om det handlar om busslaster med fripassagerare måste givetvis någon betala för dessa. (avtalen med produktionsbolagen kostar efter hur många som KAN se, inklusive fripassagerarna.)
Rejält OT, om moderator vill göra något åt det rekommenderar jag att inläggen bryts ut till egen tråd...
Skitprat....Precis och därför börjar vi se mer och mer paring till boxar och den ökade cardsharingen vi ser är säkert en orsak till att priserna också höjs.
Och även CD kommer införa pairing på HD kanalerna och finns redan pairing ca moduler godkända av CD.
http://www.antennlag...gital/index.php
Så ja den som inte betalar för sig förstör för oss andra.
Här ha vi en kille som har huvvet till annat än å ha kepsen påKrävs ju snart att man går ihop några stycken för att ens betala kortavgifterna. De börjar bli pinsamt höga. Sen är valmöjligheterna det sämsta, helt omöjligt att enbart betala för de kanaler man vill ha. Om man kör via satellit kan man inte ha både viasat och canal digital samtidigt utan att få betala för dubbla kanaler, dubbla kortavgifter, flera boxar om man inte köper dyra specialboxar med camkort m.m. De tar dessutom extra betalt för vissa kanaler som ändå är reklamfinansierade, en sak att betala sändningsavgift för dem, men nej det ska till ocker givetvis.
Skulle lätt betala 300:- i månaden ifall jag fick välja 20st kanaler, vilka jag ville oavsett leverantör utan några kort- och andra avgifter.
Men nu handlar det ju som vanligt inte om att erbjuda det kunderna vill ha, det är vinstoptimering som gäller oavsett om de har en kund eller hela sverige. Så länge de kör sin vinstoptimering kommer jag köra min en egen optimering att få så mycket som möjligt för pengarna. Är ju dessutom bara befängt att tro att ifall det inte fanns någon piratanvändning skulle kortavgifterna minska, de skulle bara hitta på andra ursäkter att lägga på extra avgifter för att abonnemangskostnaden ska se mindre dyr ut.
Postad 05 March 2010 - 16:22
Enligt källor på CD skulle dom införa pairing på HD kanalerna under 2009/2010 och det är 2010 nu.Enligt C.D. själva har de ingen godkänd modul. Jag har frågat flera av deras tekniker och även i kundtjänst, finns inte. Det är bara boxarna som gäller enligt dem. Märkligt.....
Och som du ser så säljs det en godkänd pairing modul nu för CD.
Här har vi en annan för CD också http://www.hansa-ele....asp#pairing-CD
Redigerat av Leatherface, 05 March 2010 - 16:24.
Postad 05 March 2010 - 16:28
Men tillbakas till ämnet:
Jag har själv ställt frågan när jag för lov att välja bort MotorsTV, ESPN och ESPN Classic och välja nån av Discovery kanalerna istället. Fick samma svar som man alltid får när kunden ligger ett steg före "Det går inte i nuläget, men vi tar till oss din synpunkt"
Tycker de borde planer sina kanalpaket bättre, Filmkanalerna ska ha eget paket, inte en mass andra kanaler utöver som man inte kan få på annat sätt. Inte fasen betalar jag för Canal+ film också bara för att får Discovery Science och World?
Hade varit trevligt med en HD-kanal som visar serier, typ House etc. i familjepaketet.
Postad 05 March 2010 - 20:58
Men självklart är ökade kostnader för rättigheter och finanskris bidragande orsak med.
Redigerat av Leatherface, 05 March 2010 - 20:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
457 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?