Pro-Ject RPM 1.3 Genie OM 3E
(Skivspelare)
|
3
|
(11)
|
Inga priser |
3 relaterade trådar
Postad 10 July 2012 - 11:23
När/var är den köpt? den skall ju vara korrekt inställd från fabrik men en variant kan ju vara att ta den med till säljaren för kontroll.
Postad 10 July 2012 - 11:39
Den är köpt på Hifi-punkten. Jag ringde och pratade med dom och de har haft fall där själva motorn har varit trasig och gett vibrationer så det skulle kunna vara det som är problemet.
Spelaren är inte klar från fabrik utan man fick sätta ihop den själv och enligt mig var instruktionen väldigt dålig.
Spelaren är inte klar från fabrik utan man fick sätta ihop den själv och enligt mig var instruktionen väldigt dålig.
Postad 10 July 2012 - 12:01
Ok, där ser man. Trodde den var inställd o klar vid köpet. Bor du i närheten så packa ihop den och åk iväg till hifi-punkten så att de får titta på den.Den är köpt på Hifi-punkten. Jag ringde och pratade med dom och de har haft fall där själva motorn har varit trasig och gett vibrationer så det skulle kunna vara det som är problemet.
Postad 10 July 2012 - 12:03
Jag testade att balansera armen enligt den youtubevideon, skillnaden på RPM 1.3 är att man inte vrider utan flyttar en viktplatta för att justera motståndet. Det konstiga är att även om jag sätter viktplattan längst bak så får jag inte upp armen till en horisontell balans utan nålen lutar alltid ner. Jag tog en bild på hur det ser ut http://sdrv.ms/RUVn5o och jag har testat utan antiskatetråden.
Kan det vara detta som är galet tro?
Tidigare satte jag den med exakt avstånd utefter ett mått som man fick med spelaren.
Kan det vara detta som är galet tro?
Tidigare satte jag den med exakt avstånd utefter ett mått som man fick med spelaren.
Postad 10 July 2012 - 12:18
Svårt att säga. Genie verkar ju lite speciell att ställa in om man läser manualen. Är du osäker så är det bättre att försöka få hjälp av butiken.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Pro-Ject Skivspelare
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?