Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HKTS 30

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 April 2010 - 18:50

Unregistered7b0eba3a
  • Unregistered7b0eba3a
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Låter som ett givet köp. Synd bara att dom inte finns i silver utförande. =((((

Postad 02 April 2010 - 20:11

Unregistered796285cf
  • Unregistered796285cf
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Inhandlade en Onkyo TX-SR507 i mellandagarna när det var bra pris. Funderat på att slå till på HKTS 20 då jag inte har haft någon hemmabio sen jag bodde hos föräldrarna. Det bör funka kanon va eller är det lönt att lägga en tusenlapp extra då jag inte har något att jämföra med ändå? Kommer tycka att HKTS 20 låter kanon oavsett. ;)

Postad 02 April 2010 - 21:23

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tack för bra info! ;). Blir att inhandla.

Köp combon på MediaMarkt så får du ju 1000 kr att handla annat för? Tex kablar?

Tyvärr hade de bara det erbjudandet t.o.m. 21 mars. Jag tänkte ju köpa både HKTS 30 och Onkyon där men Onkyon var slut. De hade sålt den sista Onkyon timmen innan jag kom dit.

Edit! Möjligt att erbjudandet ej gäller längre.

Jag är fundersam vad som skiljer HKTS30 mot HKTS20?
Är det enbart mellanregistret på högtalarna som skiljer? (Då HKTS30 har två)
Det är enbart mellanregistret som visas som diff mellan de olika systemen på hembiobutiken.se
Någon som har jämfört de båda systemen, ljudmässigt?

Vad jag har förstått så är det som du skriver ett mellanregister mindre i de fyra satellithögtalarna till HKTS 20. Har tyvärr inte lyssnat på 20:an. När jag var på MM så berättade säljaren att de bara tar in 20:an på kundens beställning..

Inhandlade en Onkyo TX-SR507 i mellandagarna när det var bra pris. Funderat på att slå till på HKTS 20 då jag inte har haft någon hemmabio sen jag bodde hos föräldrarna. Det bör funka kanon va eller är det lönt att lägga en tusenlapp extra då jag inte har något att jämföra med ändå? Kommer tycka att HKTS 20 låter kanon oavsett. ;)

Som man säger: Det beror på ;). Har du möjlighet att åka och lyssna själv så kör det. Jag hade antagligen klarat mig med HKTS 20 i min "lilla" lägenhet men tänkte att en tusing hit elller dit spelar ingen större roll. 9 tkr el. 10 tkr totalt, för nåt som jag förhoppningsvis har glädje av i många år, spelade faktiskt ingen större roll.

Redigerat av Sicken, 02 April 2010 - 21:24.

Postad 03 April 2010 - 10:45

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Nu är allting installerat och på plats i alla fall.
Har dock inte hunnit testa själva ljudet ännu, då det nyinköpta graffekortet till HTPC:n (för att kunna få bitstreamat HD-ljud) verkar inte riktigt lira ihop med övriga komponenter. :S
Håller just nu på och formaterar om HTPC:n och ska slänga in Win XP 32-bitars istället för Win 7 64-bitars som jag kört nu, för att se om det (förhoppningsvis) är mjukvarumässigt.

Återkommer med feedback på ljudet när detta är fixat.

Postad 06 April 2010 - 13:31

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Sådär, då har man kommit en bit på vägen gällande bitstreamat ljud i alla fall.
Nu fungerar graffekortet som det ska, dock strular det istället med programvarorna. Alltid ska det vara nåt. :D

Men däremot har jag kört lite testsekvenser med vanligt Dolby Digital 5.1 ljud (Saving Private Ryan, slutstriden), samt PCM från Dolby TrueHD som källa (Terminator Salvation, attacken med megaroboten på bensinstationen).

Jag kan bara säga att det inte är något som helst fel på högtalarna i alla fall. :D
Att de har ett mindre element i subwoofern än vad de hade i subben till HKTS 11 behöver man inte vara ledsen för, för att kräm finns det REJÄLT av i den här subben. Jag behöver nästan hålla volymen på subwoofern nere på lägsta inställningen för att den inte ska ta överhand från ljudet, så om man gillar bas så finns det gott om kraft här (riktigt effektfullt i bägge ovan nämnda scener, speciellt i Saving Private Ryan när Tiger tanken kör fram mellan byggnaderna).
Riktigt bra rymd i ljudet och sjysst närvarokänsla med surroundet.

Sen här kommer en rolig detalj. Ovan var innan jag körde nån form av högtalarkalibrering (inbyggda Audessey 2EQ alltså). Efter jag körde denna så blev det faktiskt ännu bättre. :P

Efter kalibreringen slog jag igång en annan klichéartad scen, nämligen bankrånet i Heat.
Riktigt bra ljud här men på sina ställen väldigt mycket ekande ljud. Till viss del är ju detta med i soundtracket, men jag tyckte inte det lät riktigt rätt. Efter lite jämförelse fram och tillbaka slog jag av Dynamic EQ (är för mig att den heter så) under Audessey-inställningarna på förstärkaren. Efter detta lät det mycket mer realistiskt.

Nu har jag bara använt systemet extremt lite än så länge, men jag tror nog man kan kalla det för kärlek vid första ögon- (öron- ? :P) kastet. :D
Nu vill man bara hem och testa andra showcase scener. Ett par scener från Miami Vice och Transformers står på tur. B)

Postad 08 April 2010 - 08:28

PinGY
  • PinGY
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Sådär, då har man kommit en bit på vägen gällande bitstreamat ljud i alla fall.
Nu fungerar graffekortet som det ska, dock strular det istället med programvarorna. Alltid ska det vara nåt. :blink:

Men däremot har jag kört lite testsekvenser med vanligt Dolby Digital 5.1 ljud (Saving Private Ryan, slutstriden), samt PCM från Dolby TrueHD som källa (Terminator Salvation, attacken med megaroboten på bensinstationen).

Jag kan bara säga att det inte är något som helst fel på högtalarna i alla fall. :D
Att de har ett mindre element i subwoofern än vad de hade i subben till HKTS 11 behöver man inte vara ledsen för, för att kräm finns det REJÄLT av i den här subben. Jag behöver nästan hålla volymen på subwoofern nere på lägsta inställningen för att den inte ska ta överhand från ljudet, så om man gillar bas så finns det gott om kraft här (riktigt effektfullt i bägge ovan nämnda scener, speciellt i Saving Private Ryan när Tiger tanken kör fram mellan byggnaderna).
Riktigt bra rymd i ljudet och sjysst närvarokänsla med surroundet.

Sen här kommer en rolig detalj. Ovan var innan jag körde nån form av högtalarkalibrering (inbyggda Audessey 2EQ alltså). Efter jag körde denna så blev det faktiskt ännu bättre. :D

Efter kalibreringen slog jag igång en annan klichéartad scen, nämligen bankrånet i Heat.
Riktigt bra ljud här men på sina ställen väldigt mycket ekande ljud. Till viss del är ju detta med i soundtracket, men jag tyckte inte det lät riktigt rätt. Efter lite jämförelse fram och tillbaka slog jag av Dynamic EQ (är för mig att den heter så) under Audessey-inställningarna på förstärkaren. Efter detta lät det mycket mer realistiskt.

Nu har jag bara använt systemet extremt lite än så länge, men jag tror nog man kan kalla det för kärlek vid första ögon- (öron- ? :P) kastet. :P
Nu vill man bara hem och testa andra showcase scener. Ett par scener från Miami Vice och Transformers står på tur. B)

Tack för bra info!
Nu har jag också beställt! hkts 30 + avr 260 :(
harman hardon <3

Postad 08 April 2010 - 08:57

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Köpte HKTS30 samtidigt som en Pannasonic G20... måste säga att jag är jäkla nöjd :(

Driver högtalarna med en AVR 255:a och det funkar såklart galant ... förutom att det knäpper lite när man stänger av receivern :D .
Har inte hunnit lyssna så mycket ännu men tittade på film igår och måste säga att ljudet är riktigt bra! ...klart, tydligt och med en skön "surround"-känsla som sveper runt om en (och då kör jag bara 3.1 just nu).

För egen del prioriterar jag inte bas utan ett klart och detaljerat ljud och dessa högtalare är riktigt bra på det! Vill man ha bas är det bara att skruva på lådan :P Finns tom "bass boost" :blink:

Får återkomma när jag har lyssnat en längre period, men för den som funderar på dessa högtalare så har jag svårt att tro att man blir missnöjd.

Postad 08 April 2010 - 11:09

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Nu har man lyssnat lite mer.

Testat lite musik på min kombination av HKTS 30 och Onkyo TX-SR607 och det låter riktigt bra.
Och då talar jag om musik med ganska lite bas och dylikt, men det låter ändå jäkligt bra, även när man skruvar upp volymen.

Testade Världarnas krig på DVD, alltså vanligt Dolby Digital 5.1 ljud, igår och det lät riktigt maffigt.
Första scenen när varelserna kommer upp ur marken. Mäktigt! :P

Kan inte göra annat än att rekommendera HKTS 30 till alla som vill ha ett riktigt bra all-round-system för en överkomlig summa.

Helnöjd!
Nu väntar man bara på att få igång bitstreamt ljud från HTPC:n så att man kan testa lite DolbyTrue HD och DTS HD-MA så som de var tänkta att låta. :(

Postad 10 April 2010 - 18:28

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0
Bytte ut mina KEF 2005.2 idag mot detta, kort resultat:
Mycket bättre mellanregister och diskant, mindre vasst ljud och mer detaljerat ljud.
Basen är mycket tightare.
Basen går tyvärr inte lika djupt och kan inte spela lika högt som KEF:ens

Kanske skall köra KEF:en som sub nummer två med lägsta tänkbara delning.

Postad 13 April 2010 - 22:23

Unregistered3f6af7bc
  • Unregistered3f6af7bc
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Här är en till ny glad ägarare av HKTS 30 högtalare.
Har tråkigt nog inte köpt någon receiver till ännu. Plus att jag håller på att renover vardagsrummet.
Ser verkligen framemot att bli färdig med rummet så att jag kan installera högtalarna. Köpte mina på media Markt där jag provlyssnade på dom låter väldigt bra . Surt att inte kunna lyssan på dom hemma :)
funderar och funderar på vad man ska välja för receiver till dom ???

Postad 13 April 2010 - 22:33

hegge31
  • hegge31
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har tråkigt nog inte köpt någon receiver till ännu. Plus att jag håller på att renover vardagsrummet.
Ser verkligen framemot att bli färdig med rummet så att jag kan installera högtalarna. Köpte mina på media Markt där jag provlyssnade på dom låter väldigt bra . Surt att inte kunna lyssan på dom hemma :)

Tjena

Jag har dom också hemma men ingen receiver hemma......än :)
Men den kommer väl innan månaden e slut hoppas jag.
Jag valde Onkyo 608:an
Hoppas på bra grejjer!!!

Postad 14 April 2010 - 06:35

froustyle
  • froustyle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ser verkligen framemot att bli färdig med rummet så att jag kan installera högtalarna. Köpte mina på media Markt där jag provlyssnade på dom låter väldigt bra . Surt att inte kunna lyssan på dom hemma

Tjena

Jag har dom också hemma men ingen receiver hemma......än
Men den kommer väl innan månaden e slut hoppas jag.
Jag valde Onkyo 608:an
Hoppas på bra grejjer!!!

Fan va komiskt. Även jag sitter på HKTS högtalare som jag hämtade i Helgen, känns surt att inte ha nån förstärkare att koppla dem till.. Jag valde Denon AVR-1910. kommer i slutet av månaden.. fan va jag längtar!

Redigerat av froustyle, 14 April 2010 - 06:37.

Postad 14 April 2010 - 07:05

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
De som väntar på något gott vet ni. :)

Postad 14 April 2010 - 10:43

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Köpte mina på media Markt där jag provlyssnade på dom låter väldigt bra . Surt att inte kunna lyssan på dom hemma :)

Vilket NediaMarkt var det! Är det någon som vet om det finns på Mediamarkt i Göteborg?

Är det overkill att köpa en Onkyo 608?

Tror ni det är för mkt att köra dessa i 7.1(när möjlighet att köpa lösa par finns) i ett rum som är 4x6m och soffan står 2m från bakre väggen?

Postad 14 April 2010 - 12:12

froustyle
  • froustyle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag tror nog att alla mediamarkt har hkts 30 i sortimentet, men det kanske är slut för tillfället, köpte själv min på media markt i birsta, Onkyo 608 kanske är lite overkill men jag tror definitivt inte att du skulle bli besviken.

Redigerat av froustyle, 14 April 2010 - 12:15.

Postad 14 April 2010 - 12:21

thomaerik
  • thomaerik
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jeg skal også kjøpe hkts 30

Hva med en onkyo 508? Den er litt billigere enn 608

Postad 14 April 2010 - 17:07

hegge31
  • hegge31
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Vilket NediaMarkt var det! Är det någon som vet om det finns på Mediamarkt i Göteborg?

Är det overkill att köpa en Onkyo 608?

Tror ni det är för mkt att köra dessa i 7.1(när möjlighet att köpa lösa par finns) i ett rum som är 4x6m och soffan står 2m från bakre väggen?

Det är bra med overkill, då finns det över till annat :o

Postad 16 April 2010 - 16:50

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jeg skal også kjøpe hkts 30

Hva med en onkyo 508? Den er litt billigere enn 608

508:an har inte uppskalning till 1080p och konverterar inte komponent till HDMI. 608:an har Audyssey DSX och är THX Select2 Plus-certifierad. Annars är det i stort sett samma förstärkare.

Postad 16 April 2010 - 19:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0
Då har man haft dem en vecka nu och tyvärr klarar de nog inte riktigt 35kvm rum så de är till salu!

Postad 20 April 2010 - 23:42

Ophiax
  • Ophiax
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Då har man haft dem en vecka nu och tyvärr klarar de nog inte riktigt 35kvm rum så de är till salu!

Ursäkta men jag är nyfiken, på vilket vis klarar de inte av ett rum på 35 kvadratmeter? Jag har beställt dessa högtalare och vill veta allt om dessa.

Redigerat av Ophiax, 20 April 2010 - 23:43.

Postad 21 April 2010 - 17:54

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Media Markt i Malmö kommer att köra Onkyo 608:an och HKTS30 för 10990:-
Lätt man blev sugen på det:) Dvs 1000:- rabatt på kombon:)

Redigerat av AckeOfSweden, 21 April 2010 - 17:55.

Postad 21 April 2010 - 19:50

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0

Ursäkta men jag är nyfiken, på vilket vis klarar de inte av ett rum på 35 kvadratmeter? Jag har beställt dessa högtalare och vill veta allt om dessa.

Jag gillar bas och bor i villa, då blir det lite för klent...

Har nu köpt Sunfire 1000W 10" och sunfires sattelitsystem, nypris 32000:- men fick tag i ett begagnat system för 12000:- så det blev en bra uppgradering.

Postad 21 April 2010 - 19:59

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Fel:....

Redigerat av AckeOfSweden, 21 April 2010 - 20:00.

Postad 22 April 2010 - 14:40

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Media Markt i Malmö kommer att köra Onkyo 608:an och HKTS30 för 10990:-
Lätt man blev sugen på det:) Dvs 1000:- rabatt på kombon:)

Ja, jag fick själv detta erbjudande idag av en lokal handlare och funderar på att köpa detta!

En sak jag blev lite kornfundersam över dock. Satelliterna går inte att vinkla nedåt.... det kanske är vanligt för satelliter? Tycker dock det bli en himla förlust då jag inte kan rikta högtalarna ner mot lyssnarplatsen utan måste i så fall ha högtalarna i samma höjd som lyssnaren!?!

Postad 23 April 2010 - 07:00

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Ja, jag fick själv detta erbjudande idag av en lokal handlare och funderar på att köpa detta!

En sak jag blev lite kornfundersam över dock. Satelliterna går inte att vinkla nedåt.... det kanske är vanligt för satelliter? Tycker dock det bli en himla förlust då jag inte kan rikta högtalarna ner mot lyssnarplatsen utan måste i så fall ha högtalarna i samma höjd som lyssnaren!?!

I samma höjd som lyssnaren håller jag inte riktigt med om.
De borde väl sitta mellan 3-5 dm över öronhöjd väl? (har jag fått för mig i alla fall)
Mina högtalare sitter i alla fall placerade enligt den regeln, och ljudet från surround-högtalarna är det inget som helst fel på. Det finns en bild i mitt galleri på hur högt mina HKTS30 sitter.

Postad 23 April 2010 - 11:58

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det stämmer, om man pratar om de bakre högtalarna. Jag var otydlig och skulle ha sagt att jag menad frontarna!

Fronthögtalarna bör placeras i öronhöjd eller riktas mot lyssnaren enligt HKTS bruksanvisning eller denna guide. Eftersom detta är Harman K.s egna rekommendationer tycker man att det borde gått att vinkla fästena om man inte vill ha högtalarna ca 1m från golvet.

Redigerat av krissttoffer, 23 April 2010 - 12:02.

Postad 23 April 2010 - 12:01

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Jag gillar bas och bor i villa, då blir det lite för klent...

Har nu köpt Sunfire 1000W 10" och sunfires sattelitsystem, nypris 32000:- men fick tag i ett begagnat system för 12000:- så det blev en bra uppgradering.

Såg annonsen och var toksugen. Starta gärna en tråd och skriv om dem. Inet så många som har dem.

Postad 26 April 2010 - 05:46

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Det stämmer, om man pratar om de bakre högtalarna. Jag var otydlig och skulle ha sagt att jag menad frontarna!

Fronthögtalarna bör placeras i öronhöjd eller riktas mot lyssnaren enligt HKTS bruksanvisning eller denna guide. Eftersom detta är Harman K.s egna rekommendationer tycker man att det borde gått att vinkla fästena om man inte vill ha högtalarna ca 1m från golvet.

Okej, då är jag med.
Mina frontar står faktiskt för närvarande på tv-bänken bredvid tv:n, vilket gör att de hamnar några decimeter under öronhöjd, och om jag tycker att surround-högtalarna låter bra, så är det inget mot frontarna. :(
Det går ju dock att köpa golvstativ till frontarna om man annars vill ha det, då kan man gömma kablarna i själva stativen.

Postad 26 April 2010 - 15:09

adion
  • adion
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte få lite hjälp att välja en bra receiver till dessa högtalare. Står i valet mellan HK AVR 160 och Onkyo TX-SR508. Eller bör jag välja någon helt annan?

Postad 27 April 2010 - 05:46

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte få lite hjälp att välja en bra receiver till dessa högtalare. Står i valet mellan HK AVR 160 och Onkyo TX-SR508. Eller bör jag välja någon helt annan?

Onkyo TX-SR508 vet jag ska vara bra matchat med dessa högtalare.
Samtidigt är ju Harman Kardons egna förstärkare i princip automatiskt bra matchat ihop med deras egna högtalare. Har dock varken hört bu eller bä om HK stärkaren du nämner.

Själv kör jag med en Onkyo TX-SR607, vilket är föregångaren till Onkyo TX-SR608 som fler och fler verkar köpa tillsammans med dessa högtalare. MediaMarkt ska tydligen ha paketpris med högtalarna plus TX-SR608 för under 11000:- vilket gör att man får 1000:- rabatt vid köp av paketet.

Samtliga dessa stärkare (åtminstone Onkyo stärkarna då det är de jag har koll på) är bra och passar ihop med HKTS 30. Vilken du väljer beror i princip uteslutande på vilka anslutningsmöjligheter du vill ha, uppskalningsmöjligheter av video och kalibreringsteknik. Dessa tre är nog de tre sakerna som skiljer mest mellan de tre Onkyo modellerna. Sen tror jag väl dock att 508:an "enbart" har 5.1 ljud, istället för de andra två stärkarna som klarar fler kanaler samtidigt. Jag tror dock att kräm lär det oavsett finnas tillräckligt av även med TX-SR508:an.

Postad 27 April 2010 - 09:01

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Funderar på att byta ut mitt ihop-plock av audio-pro högtalare (5.1).
Frontarna är idag ett par AudioPro A2.42 Live (Testvinnare på sin tid i div. hi-fi tidningar, men det var ett tag sedan)

Kommer jag att bli besviken om jag byter ut AudioPro mot hkts30?

*edit*
Surround högtalarna är från något AudioPro Cinema paket som gick på runt 6000 på den tiden, subben likaså Sub Zero tror jag att den hette.
Det är väl mer frontarna jag är orolig att jag kommer att sakna.

Redigerat av snav, 27 April 2010 - 09:23.

Postad 27 April 2010 - 09:09

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut mitt ihop-plock av audio-pro högtalare (5.1).
Frontarna är idag ett par AudioPro A2.42 Live (Testvinnare på sin tid i div. hi-fi tidningar, men det var ett tag sedan)

Kommer jag att bli besviken om jag byter ut AudioPro mot hkts30?

Lite skevt att jämföra ett 2.0 system med ett 5.1 system. Lite som att jämföra äpplen mot päron och fråga vilket som smakar bäst.

Postad 27 April 2010 - 09:13

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Lite skevt att jämföra ett 2.0 system med ett 5.1 system. Lite som att jämföra äpplen mot päron och fråga vilket som smakar bäst.

Han undrar ju om han blir besviken om han byter ut sitt nuvarande 5.1 mot HKTS30!!

Postad 05 May 2010 - 07:43

froustyle
  • froustyle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått hem min Denon avr-1910 så att jag kunde provtrycka mitt hkts 30 system. Måste säga att såhär efter en kvälls kopplande och lyssnande på film så är jag grymt nöjd med systemet, Ska byta ut alla högtalarkablar och subkabeln, (Förkorta längder på sat-kablarna) så då byter jag ut alla när jag ändå är på gång. men ljudmässigt så tycker jag att detta system med denon 1910 är ett kanonpaket.

Postad 06 May 2010 - 09:45

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nu gör jag ett litet tillägg till min fråga tidigare i tråden.

Bytte ut mina Audio Pro mot detta paket och rent spontant var jag lite besviken på ljudet när jag lyssnar på musik.
Saknade lite i mellanregistret, till film är de mkt bättre än mitt gamla system.
Nu har det gått ett par dagar och jag börjar känna mig mer och mer nöjd med dem även till musik, vet inte om det är på grund av några inspelning/småkorrigeringar på förstärkaren eller om jag har vant mig.

Kan bara tillägga att jag köpte stativ till alla surroundhögtalarna, de är ¤%&# snygga med stativen.

Postad 17 May 2010 - 23:46

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
kablarna som medföljer till högtalarna är dessa svarta?

Postad 18 May 2010 - 07:37

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

kablarna som medföljer till högtalarna är dessa svarta?

Ja

Postad 20 May 2010 - 13:38

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Till vad skall jag koppla Trigger cable har en onkyo 607?

Postad 21 May 2010 - 00:05

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Kommer det gå att köpa en styck extra baslåda? Skulle vara grymt roligt att ha två stycken :)

Postad 21 May 2010 - 14:34

Lindmeister
  • Lindmeister
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjoho

Var förbi Media Markt i Gävle, såg att dem har paketpris på Onkyo TX-SR 608 och HKTS 30 för 10990:-

Grymt paket till sovrummet!

Postad 24 May 2010 - 09:18

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tjoho

Var förbi Media Markt i Gävle, såg att dem har paketpris på Onkyo TX-SR 608 och HKTS 30 för 10990:-

Grymt paket till sovrummet!

Media Markt i Malmö så tar dom 9990:-

Postad 01 June 2010 - 15:02

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan få tag på detta system under 5999 kr?

Postad 01 June 2010 - 17:01

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0
Studentpris på Dustinhome.

Postad 01 June 2010 - 18:23

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Studentpris på Dustinhome.

& vad kostar det med student rabatt?

Postad 01 June 2010 - 19:51

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0
5191:-

Postad 02 June 2010 - 02:03

John_M
  • John_M
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är nybliven ägare till HKTS 30. Riktigt snygga, synd att jag bara kan använda dom till att lyssna på radio för tillfället...

Redigerat av John_M, 02 June 2010 - 02:08.

Postad 17 June 2010 - 13:37

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej!

Hur står sig HKTS30 när det gäller musik resp. film?
Är det fortfarande Dustin Homes studentrabatt som är billigast för S30?
Vad kostar HTFS3 (Stativen) med DH studentrabatt?

Postad 24 June 2010 - 16:14

AjaxXx
  • AjaxXx
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har kollat på lite olika paket för hemmabio men har svårt att fatta ett beslut och tänkte nu försöka få lite tips.

Jag hade tänkt köpa mig ett hemmabiosystem 5.1 eller 5.0 som får kosta ca 10 000.

Jag är inne på att köpa denon avr 1911 och sen har jag kollat på tre olika ljudsystem.

dessa är:

Hkts 30

JAMO S606 HCS3 BLACK/CHERRY
http://www.dustinhom...5010128958.aspx

XTZ 80 5.1 Paket (Satelliter+Cen)+ W10.16
http://www.fyndborse...r Cen)- -W10.16

Paketet är främst tänkt att användas för film. Rummet är ca 20 kvm.

Vilket av dessa paket skulle ni föreslå?

Postad 02 July 2010 - 09:44

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Efter automatisk kalibrering med min Onkyo TX-SR608 kan jag bara meddela att jag är extremt nöjd med mitt HKTS30.
Basen är jävligt rapp och systemet spelar även bra till musik, film är helt underbart.

Då jag använder Xtreamer Pro väntar jag bara på DTS-MA passthrough så jag kan få uppleva det ultimata ljudet.

Har inte mycket att jämföra med men jag rekommenderar detta system.

Postad 14 July 2010 - 17:48

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Är sugen på att byta ut mina relativt stora JBL och Proson mot detta paket, dels för att få en snyggare installation, dels för att få ett klanganpassat system. Lite skeptiskt till att dessa mindre högtalare ska kunna matcha mina nuvarande men enbart en fördom. Jag spelar dock inte HiFi / film särskilt högt eftersom jag är ljudkänslig. Ljudet får inte vara för vasst och dialogen behöver vara tydlig från centern så det går att ha relativt låg volym. Väldigt individuellt såklart men intressant att höra er åsikt om ljudkaraktären?

Undrar också om högtalarna går att vinkla i nåt led när de sitter i väggfästet?

Kommer nog sluta med att jag plockar hem ett set och provar från HBB. Var där idag och lyssnade på Triangle Galaxy 2 som dom förespråkade. Var väldigt bra ljud med det ligger på 16 kkr. 6 kkr är mer tilltalande för mitt användande. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.