Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surround/stativare

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2010 - 18:51

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Tittar han i mitt galleri så får han en bygg log gratis med färg bilder.
Och dom är byggda från grunden och inte köpta.

Men i ditt galleri finns inte en enda jäkla bild där det syns tydligt hur basen ligger utanpå!

Postad 19 March 2010 - 19:05

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Men i ditt galleri finns inte en enda jäkla bild där det syns tydligt hur basen ligger utanpå!

Den ligger utan på och varför skulle den inte göra det

Redigerat av Unregistered1728, 19 March 2010 - 19:07.

Postad 19 March 2010 - 20:13

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Den ligger utan på och varför skulle den inte göra det

Din svenska jag inte förstå mig på va'

Jag la upp den där bilden för att visa hur basen låg utanpå på PK högtalaren. Du säger att jag ska kolla på bilder i ditt galleri istället, men där finns ingen bild som det syns hur den ligger utanpå. Hur fan tänkte du då?

Redigerat av Beijergard, 19 March 2010 - 20:15.

Postad 19 March 2010 - 20:17

JwK
  • JwK
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jaja.

Back to topic ... :)

Sedan tycker jag att du skall fräsa ned dem. I alla fall när du lagt ned ett redigt arbete med de andra hgt.

Mvh Jonas

Postad 19 March 2010 - 22:15

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Din svenska jag inte förstå mig på va'

Jag la upp den där bilden för att visa hur basen låg utanpå på PK högtalaren. Du säger att jag ska kolla på bilder i ditt galleri istället, men där finns ingen bild som det syns hur den ligger utanpå. Hur fan tänkte du då?

öppna gluggarna så ser du eller har du missat att diskanten är försänkt och endast den .

Postad 19 March 2010 - 22:29

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

öppna gluggarna så ser du eller har du missat att diskanten är försänkt och endast den .

Öööh.. Jag har inte påstått något annat heller.
Öppna dina gluggar och sluta skriva meningslösa saker och fördärva forumet med ditt skitprat.

Postad 19 March 2010 - 22:36

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Pojkar små pojkar små, tona ner ert gnabb, det är bara tröttsamt att läsa.

Postad 19 March 2010 - 22:39

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Blir bara så jäkla less på en specifik dödpratare.. Moderator får gärna ta bort diverse onödiga inlägg! Går det spärra anv från att skriva i min tråd med? :)

Postad 19 March 2010 - 22:58

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Blir bara så jäkla less på en specifik dödpratare.. Moderator får gärna ta bort diverse onödiga inlägg! Går det spärra anv från att skriva i min tråd med? :)

så gärna men du kan inte ? om högtalar byggen har du t.e.x andvänd edge och kollat vad du har för baffel kompensation du kan inte designa ett filter själv så varför ens göra en tråd om ett högtalar bygge då du måste ha en massa input från andra sen kan ta och mäta lite också när du är i gång och lära dig hur det fungerar och sen finns limp som du kan andvända vid impedans mätning viktigt att andvända vid dämpning av lådan och vad som händer med olika dämpmatrial och och hur mycket som är packat i lådan.
Jag skall inte skriva mer i din tråd .

Postad 19 March 2010 - 23:04

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag skriver här för att jag inte kan allt. Men att få arroganta svar av dig ger mig absolut inget alls! Finns gott om folk här som hjälper mig tilräckligt ändå.

Postad 20 March 2010 - 09:33

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Filter klara! =)
De var tvungna att vara mkt små för att få plats i lådan.. Blev ju riktigt bra :)
Tack Hampish :)

Bifogad fil(er)

Postad 20 March 2010 - 09:38

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Gött!
Vad har du för internkablar i dina byggen?
Jag körde Supra ply i mina, men det var väldigt bökigt med Lödningarna. Tror på ekk i framtida byggen.

Postad 20 March 2010 - 10:20

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Gött!
Vad har du för internkablar i dina byggen?
Jag körde Supra ply i mina, men det var väldigt bökigt med Lödningarna. Tror på ekk i framtida byggen.

Jag har använt en ixos 4ledare i alla högtalare innan. Får se om det blir samma i dessa eller något jag har liggandes :)
Ekk är inge skoj över huvud taget, så jäkla stela att man blir galen..

Postad 20 March 2010 - 10:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tips!

http://www.clasohlso...px?id=146958715

Smidgt och lätt att grejja med.

Samma som sitter i mina pi60, samt basar.

Postad 20 March 2010 - 11:45

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Filter klara! =)
De var tvungna att vara mkt små för att få plats i lådan.. Blev ju riktigt bra :)
Tack Hampish :)

Inte för att jag skall posta något
Men ta och titta över hur filtret är löddat och men vilka komponenter du har både fas fel och hög induktans i filtret elementen är värda bättre komponenter

Postad 20 March 2010 - 11:50

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Vart är fas felet?

Bejjer kolla här:
Postad bild

Postad 20 March 2010 - 12:56

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Vart är fas felet?

Bejjer kolla här:
Postad bild

Skulle ha delat på filtret ett till bas och ett till diskant sen om man tittar närmare så ser man ett stort fel men det kan den som har lödat filtret svara på.

Postad 20 March 2010 - 14:23

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Skulle ha delat på filtret ett till bas och ett till diskant sen om man tittar närmare så ser man ett stort fel men det kan den som har lödat filtret svara på.

Nu blir jag redigt fundersam.
Om du har tips eller åsikter om "fel" i andras byggen, så kan du väl berätta dem på ett trevligt sätt sdx?
Meningen är väl att man skall hjälpa varandra?
Jag lägger ut bilder på mitt bygge för att få just hjälp, med tanke på att jag inte kan allt.
Börjar fatta varför alla tycker att du är dryg i dina poster.
Vad vinner du på att vara en sån besserwisser? (Stavning)

Sorry om jag stökar ner din tråd beijergard.

Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 20 March 2010 - 14:24.

Postad 20 March 2010 - 14:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
sdx, berätta vad felet är istället?

Postad 20 March 2010 - 14:43

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

sdx, berätta vad felet är istället?

Det syns om man har hållit på med filter och kan man löda ett filter så skall man kunna se vad som är fel sen om jag är dryg så gå till sidan 1 och läs då jag på pekade att det filter layouten inte var bra till dom elementen så får man en spydig kommentar i post 14 och varför skall man hjälpa han då igentligen och varför hjälper man till och skriver som man gör det är för att den som bygger behöver upptäcka vad som han/hon har gjort fel det kallas kreativt tänkande och ser man på hur filtret är byggt och går till baka till sida 1 där filter layouten finns och tittar man då hur filtret är i hopp lött så ser man var felet ligger och jag kan säga titta på bas delen i filtret runt den kondning som ligger på 22Uf så syns felet.

Postad 20 March 2010 - 14:51

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Nu blir jag redigt fundersam.
Om du har tips eller åsikter om "fel" i andras byggen, så kan du väl berätta dem på ett trevligt sätt sdx?
Meningen är väl att man skall hjälpa varandra?
Jag lägger ut bilder på mitt bygge för att få just hjälp, med tanke på att jag inte kan allt.
Börjar fatta varför alla tycker att du är dryg i dina poster.
Vad vinner du på att vara en sån besserwisser? (Stavning)

Sorry om jag stökar ner din tråd beijergard.

I ditt bygge så finns alla parametrar klara så det är inget som behövs ändras på
Och vad jag för det att jag ger bort mina kunskaper gratis knappt ett tack får man det är det i alla fall något men i dom flesta fall så får man inget så varför då dela med sig och jag har nog hjälpt dom flesta i denna tråd någon gång men konkreta tips.

Postad 20 March 2010 - 15:00

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

I ditt bygge så finns alla parametrar klara så det är inget som behövs ändras på
Och vad jag för det att jag ger bort mina kunskaper gratis knappt ett tack får man det är det i alla fall något men i dom flesta fall så får man inget så varför då dela med sig och jag har nog hjälpt dom flesta i denna tråd någon gång men konkreta tips.

Det är jag övertygad om jag med. Och jag ifrågasätter inte din kunskap.
Men det ser så jäkla osnyggt ut att bara skriva att något är "fel" eller "inte bra".
Berätta istället vart och varför det är fel. Jag förstår tex inte vad ett motstånd/spole här eller där gör för skillnad..
Fattar du hur jag tänker?

Postad 20 March 2010 - 15:09

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Det är jag övertygad om jag med. Och jag ifrågasätter inte din kunskap.
Men det ser så jäkla osnyggt ut att bara skriva att något är "fel" eller "inte bra".
Berätta istället vart och varför det är fel. Jag förstår tex inte vad ett motstånd/spole här eller där gör för skillnad..
Fattar du hur jag tänker?

Problemet är att dom har grötat till filtret som finns på sid 1 och det filtret fungerar inte till den diskanten och basen och det ville jag göra ändringar på men tydligen så ville inte trådskaparen det men det är han som får leva med ett ljud som inte är bra även om det bara är surrar sen byggs det vilt och fint men sen när man blir lite kritisk så är man besserwisser och dyligt och tål man inte kritik så skall man inte vara på ett öppet forum.

Postad 20 March 2010 - 15:55

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag och Hampe går igenom filtret och schemat gång efter gång och kan inte hitta något som skiljer dem åt förutom att all minus är samlad.
Sdx, du har heller aldrig sagt vad som är fel i schemat, hur det påverkar diskanten. Du skriver bara "dåligt".
Det är Professorn som har fixat fram filtret så jag kan inte riktigt försvara det..
Dock kan jag säga att det låter förd###### bra nu!

Spolens placering hade vi förvirrat till, men det är fixat =)

Bifogad fil(er)

Postad 20 March 2010 - 16:00

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Men vilket jäkla tempo ni håller.. Vill också ha tid! :)

Postad 20 March 2010 - 16:25

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
Varför är en kondning på 10uf seriekopplad med en på 22uf så ser det inte ut på filter layouten på sidan 1 och det är inte proffesorn som gjort fel där.
sen skulle l-pad en bort helt onödig att ha och eq filtret också helt onödigt att ha till dom elementen.
Sen om man skall vara kritisk varför sticker bas/mellan elementet under lådans baffel då får du en sämmre förstärkning av bas/mellan utav baffeln.

Sen tycker jag personligen att det ser för jävlig ut när elementet sticker under baffeln så till baka till arbetsbordet och gör om och gör det seriöst.

Redigerat av Unregistered1728, 20 March 2010 - 16:35.

Postad 20 March 2010 - 16:47

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Varför är en kondning på 10uf seriekopplad med en på 22uf så ser det inte ut på filter layouten på sidan 1 och det är inte proffesorn som gjort fel där.
sen skulle l-pad en bort helt onödig att ha och eq filtret också helt onödigt att ha till dom elementen.
Sen om man skall vara kritisk varför sticker bas/mellan elementet under lådans baffel då får du en sämmre förstärkning av bas/mellan utav baffeln.

Sen tycker jag personligen att det ser för jävlig ut när elementet sticker under baffeln så till baka till arbetsbordet och gör om och gör det seriöst.

Den är inte i serie, den är paralell. 22an sitter i serie och 10an är paralell.

Du kanske har missat den lilla detaljen att jag inte har satt dit eken än! Vilket bygger 36mm på höjden, så dom kommer inte alls sticka ut.

Postad 20 March 2010 - 17:02

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
EQ filter i detta samanhang... = konjugatlänk?
Isf... varför skulle den vara helt onödig just till detta element!!!? Beror ju helt på vad man är ute efter i just sitt filter.

Postad 20 March 2010 - 17:14

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Den är inte i serie, den är paralell. 22an sitter i serie och 10an är paralell.

Du kanske har missat den lilla detaljen att jag inte har satt dit eken än! Vilket bygger 36mm på höjden, så dom kommer inte alls sticka ut.

det som ser konstigt ut är 10uf är kopplad med 22uf och då blir det i serie inte parrallel så som audyn kondningarna är
slänger en bild på ett omodifierat pk filter

Redigerat av Unregistered1728, 20 March 2010 - 17:15.

Postad 20 March 2010 - 17:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

EQ filter i detta samanhang... = konjugatlänk?
Isf... varför skulle den vara helt onödig just till detta element!!!? Beror ju helt på vad man är ute efter i just sitt filter.

Den ger inga impedans toppar som är av diskution eller att den faller för mycket som lägst till 3.2ohm

Postad 20 March 2010 - 17:32

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Ser det fortfarande ut som dom sitter i serie?

Bifogad fil(er)

Postad 20 March 2010 - 17:42

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Ser det fortfarande ut som dom sitter i serie?

Ta bort l-pad den behövs fortfarande inte och kör så här i stället så får du en riktigt krispig diskant
3.9uf 1.2r 0.4mh 12.2uf 3.9r delar runt 2000hz sen andvänd kvalitets kondningar till bas och diskant dåliga kondningar ger för mycket i resistans det gäller även spolar där skall man köra med bakade spolar och grov tråd för att få så lite resistans som möjligt ur spolen det på verkar on axisis i slut ändan.

Postad 20 March 2010 - 17:55

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Den ger inga impedans toppar som är av diskution eller att den faller för mycket som lägst till 3.2ohm

? Du får utveckla ditt svar, jag förstår inte om du menar att det är konjugatlänken som ger dessa impedans toppar eller om du syftar på elementet ( om du menar att elementet inte har några impedanstoppar)...

Redigerat av rotel2, 20 March 2010 - 18:24.

Postad 20 March 2010 - 18:22

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
sdx det är inte impedansen i sig som är problemet, utan frekvensgången blev bättre i simulationerna med lpaden, därför tog jag med den i filterdesignen. Samt att fasen blev snyggare, vilket nog står för förbättringen med.

Redigerat av Professor_Kalkyl, 20 March 2010 - 18:35.

Postad 20 March 2010 - 18:34

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Alltså är det bara problem eller?

Hur var det nu:

1. Fel lött?
2. Fel att montera för kul, så att designen var fel . *Host* ska ju "EK" på också?
3. Fel komponenter i filtret?
4. Fel för att man inte kan allt själv?

Ojojoj låter dödsdömt detta.

Men kan intyga att dom låter redan nu, grymt bra!

Redigerat av hampe90, 20 March 2010 - 18:38.

Postad 20 March 2010 - 19:13

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

? Du får utveckla ditt svar, jag förstår inte om du menar att det är konjugatlänken som ger dessa impedans toppar eller om du syftar på elementet ( om du menar att elementet inte har några impedanstoppar)...

konjugaten behövs inte då diskanten inte ger några direkta impedans toppar

sdx det är inte impedansen i sig som är problemet, utan frekvensgången blev bättre i simulationerna med lpaden, därför tog jag med den i filterdesignen. Samt att fasen blev snyggare, vilket nog står för förbättringen med.

Har du när fältsmät den diskanten nä du har tittat på bassbox

Alltså är det bara problem eller?

Hur var det nu:

1. Fel lött?
2. Fel att montera för kul, så att designen var fel . *Host* ska ju "EK" på också?
3. Fel komponenter i filtret?
4. Fel för att man inte kan allt själv?

Ojojoj låter dödsdömt detta.

Men kan intyga att dom låter redan nu, grymt bra!

Vad andvänder du för referens till att det låter grymt bra ett par pip kanse
det finns bra sidor på faktiskt där du kan lära dig mera om filter och hur dess komponenter fungerar .
Och bara för det så skall jag bygga ett par med exact samma komponenter och mäta dom och jämföra med andra filter hur frekvenskurvan blir

Redigerat av Unregistered1728, 20 March 2010 - 19:19.

Postad 20 March 2010 - 19:23

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Har du när fältsmät den diskanten nä du har tittat på bassbox

Vad andvänder du för referens till att det låter grymt bra ett par pip kanse
det finns bra sidor på faktiskt där du kan lära dig mera om filter och hur dess komponenter fungerar .
Och bara för det så skall jag bygga ett par med exact samma komponenter och mäta dom och jämföra med andra filter hur frekvenskurvan blir

Gör gärna det, om du kan hitta dessa basar i något lager.. Med lite tur finns de kvar hos någon ÅF =)

Postad 20 March 2010 - 19:26

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
menade konjugatlänken (konstigt vad det kan bli fel när man är stressad)

Postad 20 March 2010 - 19:30

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Gör gärna det, om du kan hitta dessa basar i något lager.. Med lite tur finns de kvar hos någon ÅF =)

Naq på faktiskt har några stycken på lagret i garderoben

menade konjugatlänken (konstigt vad det kan bli fel när man är stressad)

Jag hade inte ens simulerat med den länken utan kört utan den dom har gjort samma sak med pk men har gått tillbaka till nästan ursprungs filtret för som du har simulerat filtret så tappar man i värme området runt 500hz.
sen när jag designar ett filter så kan jag köra den i rta mätaren och kan se hur frekvenskurvan ser ut med en gång och vad ändringarna har gjort.

Redigerat av Unregistered1728, 20 March 2010 - 19:32.

Postad 20 March 2010 - 19:34

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Naq på faktiskt har några stycken på lagret i garderoben

Såg just att han hade gjort nåt projekt med dem och moddat dammskyddet lr nåt.. Svårt att se när alla blider på faktiskt slutar fungera efter en viss tid..

Postad 20 March 2010 - 19:37

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Jag hade inte ens simulerat med den länken utan kört utan den dom har gjort samma sak med pk men har gått tillbaka till nästan ursprungs filtret för som du har simulerat filtret så tappar man i värme området runt 500hz.
sen när jag designar ett filter så kan jag köra den i rta mätaren och kan se hur frekvenskurvan ser ut med en gång och vad ändringarna har gjort.

Säger jag inget om heller, jag kan bara svara för det jag ser när jag simulerar och då vart det bättre med konjugatlänken på plats, än utan den. Jag menar inte att du har fel, dock kan jag ju inte svara för mer än den informationen jag har att tillgå.

Sen hur det audiellaresultatet blir, det kan bara Beijergard svara på, då det är han som ska leva med dem, så jag får förlita mig på hans öron vad gäller resultatet.

Postad 20 March 2010 - 20:34

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Tror inte du vet vad du själv talar om nu, konjugatlänken är ju en kompensering för talspole induktansen. Dvs man planar ut impedans stegringen mot högre frekvenser. En rätt användbar grej om man vet hur man ska använda den...

(ursäkta om tonen kan låta lite Wrong, men du låter inte alltför grann mot oss andra forum användare alla gånger :angry: )

Postad 20 March 2010 - 22:01

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Tror inte du vet vad du själv talar om nu, konjugatlänken är ju en kompensering för talspole induktansen. Dvs man planar ut impedans stegringen mot högre frekvenser. En rätt användbar grej om man vet hur man ska använda den...

(ursäkta om tonen kan låta lite Wrong, men du låter inte alltför grann mot oss andra forum användare alla gånger ;) )

I detta fall snyggar den till fasen och därmed även frekvenssvaret lite i det övre mellanregistret :angry:

Postad 20 March 2010 - 23:31

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

(ursäkta om tonen kan låta lite Wrong, men du låter inte alltför grann mot oss andra forum användare alla gånger :angry: )

man brukar lägga den på diskanten om man skall kompensera och för att veta vad induktansen ligger på i tal spolen i mh så måste man ha en lcr mätare för att mäta den korrekta induktansen vid en given mät frekvens.
Och ser man på vifans mät kurva så fattar jag inte varför ens lägga in en kojugat läng i den då den rullar snällt och fint vid 10khz det enda som stör lite är att den dippar lite vid 400hz men en bra delning på den bas/mid skulle bli bra runt 1500hz.
men ingen bas jag skall andvända mig av då den rullar av vid 110hz så några skak toner går ej att få ur den.

Redigerat av Unregistered1728, 20 March 2010 - 23:45.

Postad 21 March 2010 - 01:42

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Sjuuuukt snygga de blev! :angry:

Postad 21 March 2010 - 10:02

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

men ingen bas jag skall andvända mig av då den rullar av vid 110hz så några skak toner går ej att få ur den.

Alla högtalare behöver väl inte agera subbar? :angry:
Jag har ju sett jäkligt bra omdömen om den, inte minst på faktiskt.se.

Postad 21 March 2010 - 10:04

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
NO COMMENT!

lr jag har några saker att säga. Har du några pip? Kom över med dom! Sen kan vi gärna snacka.

Ang hur komponenter funkar så... Jag är absolut inte bäst ang högtalar grejer. Inte alls samma saker som jag jobbar med. Men jag har sådär 3 år bakom skolbänken med dessa komponenter Dag in, dag ut. kl 8- 16:00

Tror det är ngn annan som borde plugga serie och parallellkopplingar... Vill gärna höra förklaringen över kondensatorn som satt i serie.

Redigerat av hampe90, 21 March 2010 - 10:15.

Postad 21 March 2010 - 10:13

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

NO COMMENT!

lr jag har en sak att säga. Har du några pip? Kom över med dom! Sen kan vi snacka.

Kom igen när du vet vad du pratar om ponken.

Alla högtalare behöver väl inte agera subbar? :angry:
Jag har ju sett jäkligt bra omdömen om den, inte minst på faktiskt.se.

Har man en fullregister så skall man i alla fall få ut några db vid 30hz .
sen rullar den bas/mid av lite för tidigt och den har lite för högt fs för min smak men det finns några vifa 5.25 som är riktigt intressanta det finns dom som har byggt pip kloner av en viss sorts vifa element och? och dom låter ruggit bra när man jämför orginal och klon sida vid sida.

Redigerat av Unregistered1728, 21 March 2010 - 10:17.

Postad 21 March 2010 - 10:17

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Har man en fullregister så skall man i alla fall få ut några db vid 30hz .

Gjorde jag inte klart ganska tidigt att jag inte var intresserad av lägre basfrekvenser i dessa? =)

EDIT: Sen är anledningen till att jag bygger med just dessa att jag fick dom gratis från BMM :angry:

Redigerat av Beijergard, 21 March 2010 - 10:20.

Postad 21 March 2010 - 10:19

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Gjorde jag inte klart ganska tidigt att jag inte var intresserad av lägre basfrekvenser i dessa? =)

surrar.
Och eftersom du har fått dom varför inte bygga ett par merimac

Redigerat av Unregistered1728, 21 March 2010 - 10:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.