* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 01 May 2010 - 15:51
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Har den en LED-blixt eller inte, det undrar jag. Specs på cdon och prisjakt påstår det men på bilderna på telefonen syns ingen lampa.
det ryktas från officiellt håll och från div stora försäljare att det skall ha led-blixt. (har ej några länkar, men de telefoner som skall vara ute är presample och inte som de kommer att se ut i slutgiltig form) 6000:- för 16 GB är hyffsat pris. och kommer den släppas till 16/6 så gör Samsung det bra. (ser dock hellre att den är ordentligt buggtestad innan den släps, för man vet inte hur uppdateringarna kommer att ske) ser med spänning fram emot ordentliga tester och recensioner, för ev ser Galaxy S att bli mitt nästa köp.
Postad 01 May 2010 - 18:33
Tinnie
-
Tinnie
-
Rookie
-
4 inlägg
Tack för infon!
Man kanske skulle vänta på recensioner av den här innan man bestämmer sig för Desire eller inte Desire då.
Postad 02 May 2010 - 10:28
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det verkar finnas 2 versioner av mobilen ute på marknaden GT-I9000HKAXEE och GT-I9000HKDXEE, är det någon som vet vad det är för skillnad på dessa modeller? Det kan ju inte vara mängden minne då de bara skiljer nån hundralapp mellan dom...
Postad 02 May 2010 - 10:43
Selme
-
Selme
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hello
Uppdaterade lev datum på Wave och Galaxy S, V22 resp V24.
Postad 02 May 2010 - 13:31
mmmarcus
-
mmmarcus
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hello
Uppdaterade lev datum på Wave och Galaxy S, V22 resp V24.
Underbart =) Då blir det till att köpa en 16gig i juni då.
Postad 05 May 2010 - 11:34
Fredrichc
-
Fredrichc
-
Rookie
-
1 inlägg
Tänkte att det kunde vara av allmänintresse det svar jag fick från CDONs kundtjänst när jag frågade om deras uppgift kring att Galaxyn har blixt eller inte. Sen kanske inte deras kundtjänst är allvetande...
#########
Hej Fredrich,
Det var tyvärr fel information skriven på produktens sida. Vi beklagar detta och skall korrigera det omgående. Samsung I9000 Galaxy har ingen blixt.
Postad 05 May 2010 - 14:56
UHz
-
UHz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Lurigt, vad ska man tro. Hittade nedanstående i en kommentar till GSM Arenas preview av Galaxy S: Galaxy S will have flash -it was just the early prototype that didn't. This has been confirmed by both Samsung itself as well as Expansys, which is one of the biggest distributors in Europe.
Move along people. The flash will be in its place. Inte direkt någon säker källa, men ger ju lite hopp. Dock oroväckande att blixt/lampa inte nämns någonstans i det officiella materialet samt att det inte finns någon bild på baksidan ( samsung.se - Galaxy S) Bara att vänta och se antar jag...
Postad 05 May 2010 - 18:17
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
I den här videon så kan man se hur snabb den är, första jag sett där man öppnat upp den så man ser batteriet. Ser ut som en ganska så färdig modell så blixt blir det nog ingen, men vad har det för betydelse om den är den snabbaste androiden och har en super amoled skärm. http://www.youtube.c...h?v=9yWiynyGFGs
Postad 05 May 2010 - 19:11
UHz
-
UHz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Mjo, man får väl ha överseende med att den inte har blixt när resten verkar så bra. Men nog är det konstigt att det alltid är något som fattas, aldrig kan man bli helt nöjd!
Postad 06 May 2010 - 16:42
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Mjo, man får väl ha överseende med att den inte har blixt när resten verkar så bra. Men nog är det konstigt att det alltid är något som fattas, aldrig kan man bli helt nöjd! 
Håller med, det verkar vara någon lag som säger att den ultimatat telefonen får ej byggas! Det återstår att se hur bra övriga hårdvara är i den. (då menar jag kameran, digitalizen (den som känner av tryck) ljud et.c.) det enda information som jag sett som varit något av värde har varit gsmarea (länk i föregående sida) . övriga "recensioner" har varit fejksaker där skribenten uppenbarligen inte ens kommit i närheten av produkten. tycker dock synd att blixt saknas, då känns det som om kameran inte är något bra. finns det någon sida som jämför mobilkameror? (kanske galaxy s redan är testad)
Postad 07 May 2010 - 11:16
mmmarcus
-
mmmarcus
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag märker att fler och fler butiker listar telefonen som kommande nu. Dock så listar alla 8 gig versionen utom cdon.
expansys.com som brukar ligga tidigt med alla modeller har bara 8 gig med lev datum och 16 gig med okänt lev datum.
Undrar om cdon.se bara kör en fuling för att få lite uppmärksamhet och att 16 gig släpps senare än 8 giggarn? Låter dum och ologist dock.
Postad 07 May 2010 - 13:37
Unregisteredc75356f1
-
Unregisteredc75356f1
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag märker att fler och fler butiker listar telefonen som kommande nu. Dock så listar alla 8 gig versionen utom cdon. expansys.com som brukar ligga tidigt med alla modeller har bara 8 gig med lev datum och 16 gig med okänt lev datum. Undrar om cdon.se bara kör en fuling för att få lite uppmärksamhet och att 16 gig släpps senare än 8 giggarn? Låter dum och ologist dock.
På svenska Samsung-sidan så skriver dom bara 8 gig. Kanske kommer 16 gigs variant senare? "Enorm minneskapacitet Samsung Galaxy S har ett internminne på 8GB. Det kan enkelt utökas med hela 32 GB med microSD-kort."
Postad 07 May 2010 - 18:53
Tinnie
-
Tinnie
-
Rookie
-
4 inlägg
Suck, att det ska vara så svårt att få riktig information om mobiler nu för tiden... Någon typ av blixt är viktigt för mig och man vill ju gärna veta om det är någon mening att vänta eller inte. Det här med tjuvhållande på information gäller inte bara Samsung dock..
Postad 08 May 2010 - 05:34
mmmarcus
-
mmmarcus
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
M3 har ett litet test av galaxy s nu. Dock inget grundligt eller färdigt exemplar.
Det jag tycker är synd är att de tycker att den är plastig (brukar betyda tvivelaktig kvalitet) =(
Hoppas att den minst känns som en iphone i kvalla. tycker att min 3g känns i plastigaste laget, dock så är den väl byggd.
Postad 08 May 2010 - 11:10
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
M3 har ett litet test av galaxy s nu. Dock inget grundligt eller färdigt exemplar.
Det jag tycker är synd är att de tycker att den är plastig (brukar betyda tvivelaktig kvalitet) =(
Hoppas att den minst känns som en iphone i kvalla. tycker att min 3g känns i plastigaste laget, dock så är den väl byggd.
De flesta telefoner är gjorda av plast, så huvudanledningen att den kändes leksaksaktig var att den var så lätt (118gr).(som jag tolkar texten från m3). Sedan påpekade han även att det största minuset var saknaden av blixt på det förhandsexemplar han hade. + att det fanns buggar som jag hoppas de kommer att fixa innan nästa månad då den släpps. I Övrigt har jag inte sett så mycket negativt om den. Synd att det var molnigt då den provades, hade velat se ett test i fullt dagsljus med jämförelser med andra telefoner.(så man ser om skärmen är så bra som den utger sig för att vara)
Postad 11 May 2010 - 15:25
Tinnie
-
Tinnie
-
Rookie
-
4 inlägg
Tog tag i saken och mailade Samsungs kundtjänst. Hej ****! GT-I9000 (Galaxy S) kommer inte att ha någon blixt. Med vänlig hälsning Jennifer Samsung Support
Jaha. Så dumt, så dumt.. Då går den bort för mig i alla fall.
Postad 11 May 2010 - 20:58
reggy
-
reggy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det är skumt har frågat dom exakt samma fråga och hon säger hon vet inte nånting om nått om du har fått svar så är det skumt. Jag har ställt också om modellbetäckningar GT-I9000HKAXEE och GT-I9000HKDXEE vad det är för skillnad.
Tyvärr kan jag inte svara på den frågan just nu då telefonen ännu inte
är lanserad. Jag har dock lagt till frågan till ditt pågående ärende, så
du får även svar på detta när jag mailar dig angående
modellbeteckningarna.
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänliga hälsningar
Jennifer
Frågade cdon om detta och dom sa T.ex. Samsung Galaxy I7500 har 8GB medan Samsung I9000 Galaxy S har 16GB internminne.
Postad 12 May 2010 - 08:48
Unregisteredc75356f1
-
Unregisteredc75356f1
-
Användare
-
-
145 inlägg
Ny hands-on video. Inte världens bästa kanske med alltid nåt.
Postad 12 May 2010 - 13:29
UHz
-
UHz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tog tag i saken och mailade Samsungs kundtjänst.
Jaha. Så dumt, så dumt.. Då går den bort för mig i alla fall.
Verkligen synd. Undrar om det finns något hopp om att det dyker upp en blixt på den ryktade Pro-modellen (om nu ens den modellen släpps...).
Postad 12 May 2010 - 15:23
reggy
-
reggy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
När dustin hade mässa i stockholm fick jag prata med en person som sa att det kommer komma en modell som galaxy s med ett tangent bord plus 3 modeller till som han inte ville säga någe om han sa inte några tider men alla skulle komma innan sommarn om inte någe skulle hända med dom sista kollen på modellerna
Postad 12 May 2010 - 21:32
reggy
-
reggy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 14 May 2010 - 20:08
mackzen
-
mackzen
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
När dustin hade mässa i stockholm fick jag prata med en person som sa att det kommer komma en modell som galaxy s med ett tangent bord plus 3 modeller till som han inte ville säga någe om han sa inte några tider men alla skulle komma innan sommarn om inte någe skulle hända med dom sista kollen på modellerna
Någon som har nån skriftlig källa (hemsida) om de andra modellerna.
Postad 15 May 2010 - 17:14
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Någon som har nån skriftlig källa (hemsida) om de andra modellerna.
skulle tipsa på pdadb http://pdadb.net/ind...g_gt-i8520_haloskulle tro att de mobiler som skall komma är Galaxy S pro (med skrivbord) ,Samsung Halo (Beam) med Dlp projektor,Galaxy 2 (verkar vara någon budget lur). Det finns en mängd information att läsa om kommande mobiler (behöver inte mena att det stämmer det som står där, då saker kan ändras)
Postad 15 May 2010 - 17:56
Unregistered64250551
-
Unregistered64250551
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tänkte bara flika in här med lite snabba intryck efter att hållit i och lekt runt en kort stund med Galaxy S.
Det positiva är självklart skärmen som är riktigt grym. Stor, tydlig och fin färgåtergivning.
Den känns/är också väldigt slimmad och känns inte alls klumpig trots sina 4". Men känslan utöver det är tyvärr att den är för plastig och personligen så gillar jag inte alls designen med den blanka, plast svarta finishen. Eller är jag bara bortskämd nu med min Legend.
Postad 15 May 2010 - 19:55
mackzen
-
mackzen
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
skulle tipsa på pdadb http://pdadb.net/ind...g_gt-i8520_halo skulle tro att de mobiler som skall komma är Galaxy S pro (med skrivbord) ,Samsung Halo (Beam) med Dlp projektor,Galaxy 2 (verkar vara någon budget lur). Det finns en mängd information att läsa om kommande mobiler (behöver inte mena att det stämmer det som står där, då saker kan ändras)
Ok, Tack Blev lite orlig om det kommer någon bättre lite senera så man måste vänta mera  GT-i9000 Galaxy S verkar mest intressant än så länge.
Postad 15 May 2010 - 21:12
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Tänkte bara flika in här med lite snabba intryck efter att hållit i och lekt runt en kort stund med Galaxy S.
Det positiva är självklart skärmen som är riktigt grym. Stor, tydlig och fin färgåtergivning. Den känns/är också väldigt slimmad och känns inte alls klumpig trots sina 4". Men känslan utöver det är tyvärr att den är för plastig och personligen så gillar jag inte alls designen med den blanka, plast svarta finishen. Eller är jag bara bortskämd nu med min Legend.
Plastig som iphonen eller låter det när man trycker och böjer på den lite?
Postad 15 May 2010 - 22:29
Unregistered64250551
-
Unregistered64250551
-
Användare
-
-
122 inlägg
Plastig som iphonen eller låter det när man trycker och böjer på den lite? 
Inte så illa att den knakar eller så. Men knapparna nertill har helt klart en plastig känsla, men det mest motbjudande för mig ändå var utseendet.
Postad 16 May 2010 - 11:03
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Inte så illa att den knakar eller så. Men knapparna nertill har helt klart en plastig känsla, men det mest motbjudande för mig ändå var utseendet.
Ok ,tack kanske blir en sån här då hoppas bara den har 512 mb ram också.
Postad 19 May 2010 - 17:43
mackzen
-
mackzen
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Någon som vet hur den här skärmen står sig mot nya Iphone 4g som tydligen ska ha IPS-panel på 960 × 640?
Postad 20 May 2010 - 11:21
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Någon som vet hur den här skärmen står sig mot nya Iphone 4g som tydligen ska ha IPS-panel på 960 × 640?
Nu är det ju inte officiellt och jag tvivlar ganska starkt på att dem skulle sätta in en skärm med lika hög upplösning som i ipaden och det är ju bara upplösningen som är lite högre i sånna fall , samsungen har ju super amoleden. Som ger bättre färger osv och större skärm.
Redigerat av Danne736, 20 May 2010 - 11:27.
Postad 20 May 2010 - 21:27
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Tycker det är ovanligt tyst om denna om den nu släps i juni.
Kan det verkligen stämma?
Tror nog mer på aug/september.
Postad 22 May 2010 - 09:51
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Ja det är ovanligt tyst men flera butiker listar den från 1 juni - 16 så den ska nog komma snart och här är en recension: http://www.gsmarena....-review-478.php
Postad 22 May 2010 - 14:15
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det enda som verkar negativt är den plastiga känslan samt att den saknar blixt (vilket inte gör någonting för mig). I övrigt verkar det vara en gedigen och genomarbetad mobil som Samsung har tagit fram... Det är den bästa androidmobilen som tagits fram så här långt, tyvärr så kanske den inte blir den succé som den förtjänar pga Samsungs dåliga ryckte när det kommer till supporten.
Postad 22 May 2010 - 14:49
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Batteri tiden verkar vara ungefär densamma som X10 och Desire, det baserar jag på genom att titta på Wave:s batteriprestanda:
Batteri Standard Capacity 1500 mAh
Talk Time Upp till: 15 timmar (GSM ) / 7 timmar (3G)
Standby Upp till: 600 timmar (GSM) / 550 timmar (3G)
Med tanke på att Wave bara har en 3,3" skärm så blir batteriprestandan för Galaxy S något sämre som har en 4" skärm.
HTC Desire (3,7" skärm):
Batteri 1400mAh
Stand By-tid(2G) 340 h/ Stand By-tid(3G) 360 h
Taltid(2G) 6,67 h /Taltid(3G) 6,5 h
X10 (4" skärm):
Stand By-tid(2G) 415 h /Stand By-tid(3G) 425 h
Taltid(2G) 10 h /Taltid(3G) 8 h
Sen ska man komma ihåg att det är företagens egna siffror...
Postad 23 May 2010 - 15:40
Moraklocka
-
Moraklocka
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det har florerat rykten om att Samsung Wave (som ju också har en SuperAMOLED-skärm) har ett oleofobiskt ytskikt, dvs fingeravtryck och fettfläckar har svårare att fastna på skärmen. Någon som vet om även Galaxy S föräras med detta?
Postad 23 May 2010 - 16:53
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Väntar med spänning på denna, har egentligen beställt en desire men denna kan nog vara bättre tom.
Postad 24 May 2010 - 12:37
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=aXuUi8PTkvM
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 24 May 2010 - 12:40.
Postad 24 May 2010 - 13:19
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Väntar med spänning på denna, har egentligen beställt en desire men denna kan nog vara bättre tom.
Det här kan kanske få dig att bestämma dig. http://www.youtube.c...ser/TheMrUlrich
Postad 24 May 2010 - 14:54
Freddieboi
-
Freddieboi
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Det här kan kanske få dig att bestämma dig.
http://www.youtube.c...ser/TheMrUlrich
Shiiet! Gör ju inte att man blir mindre sugen
Postad 24 May 2010 - 17:13
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Lite klarhet ifrån Samsung angående hur mycket ram Galaxy har efter en tids spekulationer: http://www.gsmarena....m-news-1682.phpSamsung har bekräftat att den har 512mb
Postad 25 May 2010 - 07:12
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Lite nya bilder som inte är upplagda här tidigare: http://translate.goo...09QS2eoAn45brzA
Postad 26 May 2010 - 12:32
UHz
-
UHz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Prylportalen har fått en liten demo av en representant från Samsung (som verkar ha varit borta från Sverige lite väl länge, ni förstår om ni tittar på klippet...) http://www.prylporta...l-1.360364.htmlIntressant att Samsung redan har ett tillägg till Googles SDK för utvecklare som vill använda den framåtriktade kameran. Synd bara att han inte sade något om det går att använda kameran till något direkt ur kartongen.
Postad 26 May 2010 - 17:30
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Samsung har bekräftat att Android 2.2 (froyo) kommer senare i år http://www.gsmarena....r-news-1690.phpDet var en glädjande nyhet
Postad 26 May 2010 - 19:39
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Samsung har bekräftat att Android 2.2 (froyo) kommer senare i år
http://www.gsmarena....r-news-1690.php
Det var en glädjande nyhet 
Man får hoppas att det inte tar ett halvår bara, annars så borde det väl komma 2.2 från en källa som inte är officiell om inte allt för länge.
Postad 27 May 2010 - 13:27
putte86
-
putte86
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som har koll på om tre får in denna telefon?
Postad 27 May 2010 - 13:53
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
pratade med en tjej på tre i måndags men hon visste inte ett någe om denna lur.
Postad 27 May 2010 - 14:14
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Grym lur. 17 juni sägs den släppas, va?
Postad 27 May 2010 - 14:54
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Någon som har koll på om tre får in denna telefon?
Tre har ännu inte bestämt om de ska ta in telefonen. De hade en liten undersökning om vad kunderna tyckte och trodde om telefonen på deras Facebook-sida och beräknade veta om de tar in den eller inte om ett par veckor. Förhoppningsvis tar de in den då jag med all sannolikhet kommer avbeställa min Desire.
Postad 27 May 2010 - 20:55
putte86
-
putte86
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ok, känns ju som en dum telefon att INTE ta in... Samtidigt är den inte jättebillig så det säljs väl mindre antal av en sån här.
Mitt abbonnemang går dock inte ut förrän i oktober så man ska kanske försöka hålla ut ett tag till för att se nästa sak som kommer... =)
Postad 27 May 2010 - 21:04
snubben123
-
snubben123
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
"Hejsan. Just för tillfället har vi inte den i sortimentet. Men vi skall ha ett möte med Samsung i början av Juni. Vi kan återkomma efter det mötet med vidare information om du önskar?"
Detta svar fick jag när jag mailade en TRE-butik i närheten.
Noterade även att ett par butiker ändrat förväntat lev-datum till 9:e juni.
Jag kommer avbeställa min desire oavsett om tre släpper den eller ej.
Köper den kontant om de inte får in den men som sagt så vore det idiotiskt av tre att inte ta in den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|