LittleBigPlanet 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
LittleBigPlanet 2 - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Spel för 9åring (34 inlägg)
|
14 år sedan |
Little Big Planet 2 (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 05 January 2011 - 08:30
Postad 06 January 2011 - 09:29
du har väl inget att förlora på att testa demot
Nej det är sant
Testat demot lite mera och är kanske beredd på att ändra mig, kan nog bli ganska skoj när man har hela spelet.
Postad 06 January 2011 - 10:48
Ska avboka mitt på Gamestop och har förbokat "Special Edition" från Webhallen. Någon som vet om det är den utgåvan som innehåller bokstöden och sackboy? Webhallen visste inte.
Jag har också det bokat sen i somras men dessvärre så lutar det åt att vi i europa inte får den där fina special edition utan bara får steel book casing. Om det visar sig vara så på release så köper jag nog vanliga utgåvan istället, så j*vla special och eftertraktat är inte plåtfodral för mig.
Postad 06 January 2011 - 12:04
Jag har också det bokat sen i somras men dessvärre så lutar det åt att vi i europa inte får den där fina special edition utan bara får steel book casing. Om det visar sig vara så på release så köper jag nog vanliga utgåvan istället, så j*vla special och eftertraktat är inte plåtfodral för mig.
Märkligt. När jag tycker på min länk från Webhallen ser jag min bokning, men när jag trycker på "Little Big Planet 2 Special Edition" hamnar jag på första sidan. Söker jag på Little Big Planet 2 dyker bara Standard och Collector´s Edition upp. Har de tagit bort Special Edition utan att meddela kunderna? Får väl maila igen.
Jag kommer också köpa den vanliga utgåvan om det visar sig att "Special Edition" är borttagen. Det var helt ointressanta dräkter i Collector´s Edition. Jag tänker inte betala extra pengar för dem. Alla sidor på nätet pekar på att det är en snikutgåva vi får här i Sverige. Och håller med om att plåtfodral inte känns speciellt alls.
Postad 06 January 2011 - 12:24
Postad 07 January 2011 - 11:06
Märkligt. När jag tycker på min länk från Webhallen ser jag min bokning, men när jag trycker på "Little Big Planet 2 Special Edition" hamnar jag på första sidan.
Samma här...
Återkom gärna med svaret på mailet.
F*n att Europa för det mesta får "the shit end of the stick"
Postad 07 January 2011 - 12:58
Samma här...
![]()
Återkom gärna med svaret på mailet.
F*n att Europa för det mesta får "the shit end of the stick"
Har nu ringt dem. Precis som jag misstänkte är utgåvan borttagen. Rekomenderar att ringa till dem och ändra ordern.
Postad 07 January 2011 - 13:10
Bah, lät inte som det kommer någon inbytesdeal på gamestop för LBP2 om man ska tro de butikerna jag ringt runt till.
tur är väl det för deras inbyteskampanjer suger.
Postad 07 January 2011 - 13:48
tur är väl det för deras inbyteskampanjer suger.
Håller med. Men de är faktiskt billigare på en del utgåvor.
Postad 18 January 2011 - 10:26
Redigerat av Unregistered50fe2819, 18 January 2011 - 10:26.
Postad 18 January 2011 - 12:24
Jag borde få det idag! Det skickades igår (från elfjanten)
Då får vi lira ihop. Jag bokade det på Gamestop. Valde CE ändå. Jag vet hur jag funkar så...
Postad 18 January 2011 - 14:50
synd bara att jag förmodligen inte kommer kunna hämta upp spelet i morgon, då jag har mer eller mindre precis så det räcker till spelet, men behöver köpa nya filer till bilen med =/ så spelet får nog vänta lite.
Postad 18 January 2011 - 15:15
Litet coolt med CE-utgåvan att den ser ut som Sackboy under plasten, men egentligen helt värdelöst. Degentligen är det inte värt de extra pengarna för att få de extra dräkterna. Jag kommer nog inte använda dem alls. Nu är det betalat så jag kan bara hämta spelet imorgon.
Pre-Historic Move verkar ingå i båda utgåvorna. Stod på baksidan av båda utgåvorna.
Postad 18 January 2011 - 15:21
Wow?
Ja.
Förbokade på Dustin Home för att de var billigast, tyvärr verkar de ha release-datumet fel. Vill ha nuuuu!
Pilla ihop ett arcadspel vore ju grymt. En klassiker jag skulle vilja göra:
Truxton Arcade Youtube HD
Postad 18 January 2011 - 15:36
Little Big Planet 2: Arcade Trailer HD
Wow?
Ja.
Förbokade på Dustin Home för att de var billigast, tyvärr verkar de ha release-datumet fel. Vill ha nuuuu!
Hihi. Du får kolla på din vänlista imorrn när du ser mig lira LBP 2. :-)
Postad 18 January 2011 - 15:38
Little Big Planet 2: Arcade Trailer HD
Wow?
Ja.
kommer bli riktigt fett =)
Postad 18 January 2011 - 19:34
Postad 19 January 2011 - 18:25
Hur mycket gick det på? Mediamarkt tog 599kr för spelet och de brukar vara billiga på nya spel.Idag var jag inne på Elgiganten och hämtade mitt ex av spelet
![]()
ska bli skoj då jag faktiskt aldrig ägde 1an, jag spelade Betan då den kom och körde demot ett par gånger. äntligen får man spela ett helt LBP spel
Postad 19 January 2011 - 18:49
Postad 19 January 2011 - 18:57
Hur mycket gick det på? Mediamarkt tog 599kr för spelet och de brukar vara billiga på nya spel.
du ser ju prislappen på bilden 549kr
Postad 19 January 2011 - 21:27
Hur mycket gick det på? Mediamarkt tog 599kr för spelet och de brukar vara billiga på nya spel.
Det kostade 549 riksdaler
Postad 19 January 2011 - 21:33
Postad 19 January 2011 - 22:21
Postad 19 January 2011 - 23:24
Postad 20 January 2011 - 07:45
Postad 20 January 2011 - 08:11
Har spelat hela kvällen med flickvännen och hennes nya fina handkontroll. Även lite spel med Matrixen som fick se prov på hur dåliga vi var på detta spel. Men ge oss bara lite tid så jäklar
Kul är det minsann.
Tjejspel.
Skämt åsido, jag kommer nog inte köpa detta. Tjejen nöjer sig med att spela 1:an.
Ni som spelat 1:an, är det stor skillnad? Min uppfattning är att det inte är så stor skillnad.
Visst, nya funktioner, nya banor och MOVE-stöd men inget mer va?
Postad 20 January 2011 - 12:04
Har inte köpt eller spelat tvåan, än, men det verkar ju vara värt pengarna ändå, som du säger nya funktioner, banor och move-stöd. Men det intressanta blir nog snarare communitybanorna, det verkar ju finnas ofantliga möjligheter, men jag ska nog avvakta en tid innan det blir att köpa. Som vanligt finns det för många spel att spela.Visst, nya funktioner, nya banor och MOVE-stöd men inget mer va?
Postad 20 January 2011 - 12:20
köper jag detta blir det nog som första, man börjar bygga en bana, först är det väldigt svårt att få till exakt som man vill ha det, sen tar det alldeles för lång tid.
sen att det var världens segaste spel när man spelade med andra gjorde inte saken bättre heller.
Postad 20 January 2011 - 13:03
Har spelat hela kvällen med flickvännen och hennes nya fina handkontroll. Även lite spel med Matrixen som fick se prov på hur dåliga vi var på detta spel. Men ge oss bara lite tid så jäklar
Kul är det minsann.
Hihi. Ska ju inte säga då att jag har acat både värld 1 och 2 då. Hehe. Saknar några få pisbubblor i värld 2. Man får ha koll på vilket djup man är på.
Vad gäller Move, så används Move INTE till LBP2 utan tillägget Pre-historic Move. Sätt i skivan, gå in i XMB och välj ikonen under LBP2 "Extras" och välj Pre-historic Move.. Finns en massa annat smått och gott. Eller så kan man köpa det för 55 kr på PSN.
Postad 20 January 2011 - 13:41
Postad 20 January 2011 - 14:47
Vad gäller Move, så används Move INTE till LBP2 utan tillägget Pre-historic Move. Sätt i skivan, gå in i XMB och välj ikonen under LBP2 "Extras" och välj Pre-historic Move.. Finns en massa annat smått och gott. Eller så kan man köpa det för 55 kr på PSN.
Prehistoric moves laddade jag ju ner för ett par veckor sen, men det kanske är fler banor på det som är med i skivan...
Gillar tvåan starkt so far (tjejen också) och grapplinghook´en är ju riktigt rolig att lattja med och att förstöra för andra
Postad 20 January 2011 - 14:51
Jag passar väl på och visar upp min specialutgåva av LBP1, signerat av en av grundarna av MM. Det roliga med den här utgåvan är att den innehåller den ökända låttexten i en av låtarna som citerar koranen och som de flesta vet drogs LBP tillbaks när det var klart och försenades ett par månader enbart för denna lilla grej.
Postad 20 January 2011 - 20:13
Måste säga att musiken är häftig. Gillade man musiken i LBP kommer man älska musiken i 2:an.
Word! Man sitter och smånynnar på musiken samtidigt som man spelar.
Postad 20 January 2011 - 23:14
Word! Man sitter och smånynnar på musiken samtidigt som man spelar.
Och spelet är roligt. Jag ler litet då och då när man gör vissa saker. Det är så charmigt.
Jag kan inte ge spelet full pott men nästan. Det funkar inte alltid så väl när man spelar med andra. Ofta kan man vara i laddningsskärmen ett bra tag. Det brukar funka att trycka på PS-knappen ett par gånger.
Postad 20 January 2011 - 23:22
https://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=297767.jpg
Jag passar väl på och visar upp min specialutgåva av LBP1, signerat av en av grundarna av MM. Det roliga med den här utgåvan är att den innehåller den ökända låttexten i en av låtarna som citerar koranen och som de flesta vet drogs LBP tillbaks när det var klart och försenades ett par månader enbart för denna lilla grej.
man ser väl inte på något sätt att det är en specialutgåva?
sitter och jämför med mitt "vanliga" spel och dom ser likadana ut. så varför bilden?
Postad 20 January 2011 - 23:43
Postad 20 January 2011 - 23:50
Och spelet är roligt. Jag ler litet då och då när man gör vissa saker. Det är så charmigt.
Jag kan inte ge spelet full pott men nästan. Det funkar inte alltid så väl när man spelar med andra. Ofta kan man vara i laddningsskärmen ett bra tag. Det brukar funka att trycka på PS-knappen ett par gånger.
Jepp håller med, gav det 4/5.
Köpte mitt på MM för 599:- och kollade katalogen idag där det stod att det skulle kosta 299:-!
Så imorron ska jag åka in och kräva tillbaka dem 300:- som jag betalade extra. Maddafakkas!
Postad 20 January 2011 - 23:55
man ser väl inte på något sätt att det är en specialutgåva?
sitter och jämför med mitt "vanliga" spel och dom ser likadana ut. så varför bilden?
Det är en helt vanlig utgåva, men den har ingen streckkod på baksidan. Det är inget speciellt med utgåvan, förutom att den finns i extremt få exemplar då Sony krävde tillbaks alla utskickade kopior från recensenter. Detta skulle i princip kunna vara det enda exemplaret i världen för allt vi vet, har aldrig sett den ute till försäljning. Och detta till ett spel som sålt miljoner.
Och så har vi folk som betalar $10 000 för ett sonic 1 med klistermärke, när exakt samma utgåva utan klistermärke kostar en tjuga...
Postad 21 January 2011 - 00:07
Postad 21 January 2011 - 23:53
Postad 22 January 2011 - 00:18
Det är en helt vanlig utgåva, men den har ingen streckkod på baksidan. Det är inget speciellt med utgåvan, förutom att den finns i extremt få exemplar då Sony krävde tillbaks alla utskickade kopior från recensenter. Detta skulle i princip kunna vara det enda exemplaret i världen för allt vi vet, har aldrig sett den ute till försäljning. Och detta till ett spel som sålt miljoner.
Och så har vi folk som betalar $10 000 för ett sonic 1 med klistermärke, när exakt samma utgåva utan klistermärke kostar en tjuga...
Det såldes ett antal sådana för ca 1500 kr på ebay när LBP blev försenat, enligt vad media rapporterade då.
http://www.tomsguide...,news-2799.html
Spara och sälj om några år.
Postad 22 January 2011 - 19:34
Postad 22 January 2011 - 22:41
Det där låter jättedåligt, trist. Men det funkar att spela storyn utan problem?Nu har PS3:an låst sig helt 3 ggr när jag försökt bygga idag. Verkar vara rätt många som har problem, har vi några här som upplevt samma sak?
Postad 23 January 2011 - 01:05
Nu har jag klarat alla de vanliga banorna utan att dö. Nu behöver jag bara hitta alla prisbubblor. Det lär väl ta sin lilla tid. Hade stora problem med sista banan. Halvt intressant handling och väldigt kul att de fått med en del styrbara djur i sina egna banor. Favoriten är nog "Humlans flykt".
Får se om man orkar knåpa ihop en nivå någon gång om det inte buggar sig allför mycket.
Postad 23 January 2011 - 07:31
Mitt spel betedde sig också riktigt konstigt igår.Nu har PS3:an låst sig helt 3 ggr när jag försökt bygga idag. Verkar vara rätt många som har problem, har vi några här som upplevt samma sak?
Jag vet inte varför, men det tog säkert uppemot 3-4 minuter att ladda en bana i Story Läget
Något som annars tar 10-20 sekunder.
Vad kan detta bero på?
Är det själva online delen som sinkar ner spelet eller är det bara jag som har problem?
När jag klicka på community så tog det också gör lång tid innan allt laddades klart.
Jag kan acceptera att det tar lång tid då - Men inte när jag ska ladda en bana under Story Läget.
För övrigt jävligt roligt spel!
Spelade aldrig 1an. Fastnade inte för det.
Konstigt nog fastna jag för 2an som egentligen är samma spel, skumt nog.
Tycker dock att Story läget innehåller väldigt få banor. Kunde varit betydligt fler.
Nu har jag ju förståt att styrkan i spelet ligger i användarna själva, skapa banor osv.
Men jag har haft svårt att hitta banor som är lika roliga och innehåller lika mkt som banorna under Story Läget.
De flesta banor verkar vara gåvor osv. Free costumes etc etc.
Å alla dessa ###### "heart me please and I'll heart you back" stör mig som fan
Jag spelar gärna med folk härifrån!
Adda gärna mig på era listor: Soundborn
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Spel för 9åring
35 filmer
24 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna