Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser |
Postad 01 June 2010 - 19:28
Postad 01 June 2010 - 20:07
Har du kollat i en butik?Den på Elgiganten med modracers på 250 GB är en 2004B . Alltså INTE en 2104B.
I Tyskland har de 2104B med i den bundlen.
Redigerat av Unregistered47763974, 01 June 2010 - 20:09.
Postad 02 June 2010 - 15:23
Den har varit igång ca två timmar nu och är fortfarande väldigt tyst och sval i jämförelse med min gamla Slim. Undersidan och "utblåsluften" är bara ljummen. Angående fläktljud, jag får jag verkligen anstränga mig för att höra något. Om jag lägger örat mot konsolen hörs ett svagt susande, inget som stör alltså. Jag har spelat (Bioshock 2) i ca en halvtimme och nu rullar Avatar på Blu-ray. So far so good. Det är värt att påpeka att jag har det stekhett i min lägenhet just nu, känns som 40 grader här uppe.
Så än så länge är jag mycket nöjd. Klart den tystaste PS3an jag har ägt, och jag har testat några stycken.
en annan sak jag märker är att BD-spelaren är tystare, inget klonkande när man trycker ut skivan, läsljudet är också tystare.
Redigerat av Unregisteredb7a4fce7, 02 June 2010 - 15:26.
Postad 02 June 2010 - 15:47
Postad 02 June 2010 - 15:57
En snabbrecension av Cech-2104A:
Den har varit igång ca två timmar nu och är fortfarande väldigt tyst och sval i jämförelse med min gamla Slim. Undersidan och "utblåsluften" är bara ljummen. Angående fläktljud, jag får jag verkligen anstränga mig för att höra något. Om jag lägger örat mot konsolen hörs ett svagt susande, inget som stör alltså. Jag har spelat (Bioshock 2) i ca en halvtimme och nu rullar Avatar på Blu-ray. So far so good. Det är värt att påpeka att jag har det stekhett i min lägenhet just nu, känns som 40 grader här uppe.
Så än så länge är jag mycket nöjd. Klart den tystaste PS3an jag har ägt, och jag har testat några stycken.
en annan sak jag märker är att BD-spelaren är tystare, inget klonkande när man trycker ut skivan, läsljudet är också tystare.
Det där lät ju bra
Köpte du din förra slim i början när den släpptes eller var det ganska nyligen?
Giganten verkar ha den i vissa butiker, man kan köra collect @ store och då får man upp 2 butiker i sthlm iaf som har den. Kanske blir ett köp imorrn.
Postad 02 June 2010 - 16:04
Det där lät ju bra
Hade du en 250giggare lr 120 innan?
Köpte du din förra slim i början när den släpptes eller var det ganska nyligen?
Min andra slim är en 250-giggare, ca en månad gammal. Sen har jag testat två 120 GB tidigare också. En köpte jag samma dag Slimmen släpptes, den andra ett par månader senare.
Man är väl inte riktigt klok, men jag älskar PS3an som media- och spelmaskin, så jag ville gärna ha en tyst rackare.
Postad 02 June 2010 - 17:05
Inget fel med att vilja ha en tyst PS3. Själv störde jag mig ganska ordentligt på ljudet från fläkten på min förra Slim.Min andra slim är en 250-giggare, ca en månad gammal. Sen har jag testat två 120 GB tidigare också. En köpte jag samma dag Slimmen släpptes, den andra ett par månader senare.
Man är väl inte riktigt klok, men jag älskar PS3an som media- och spelmaskin, så jag ville gärna ha en tyst rackare.
Dina första intryck låter mycket bra. Helst skulle jag vilja ha en 250GB, men då jag är ganska otålig blir det kanske en 120GB trots allt.
EDIT: Nu har Elgiganten slut på CECH-2104A, så då behöver jag ju inte tänka mer på det...
Redigerat av Unregistered47763974, 02 June 2010 - 17:08.
Postad 02 June 2010 - 18:34
Lade en beställning nu minsann. Det var 120Gb 2104 från El-Giganten du beställde va?
Postad 02 June 2010 - 18:44
Inget fel med att vilja ha en tyst PS3. Själv störde jag mig ganska ordentligt på ljudet från fläkten på min förra Slim.
Dina första intryck låter mycket bra. Helst skulle jag vilja ha en 250GB, men då jag är ganska otålig blir det kanske en 120GB trots allt.
EDIT: Nu har Elgiganten slut på CECH-2104A, så då behöver jag ju inte tänka mer på det...
nja, det är väl den andra som är slut...
Min andra slim är en 250-giggare, ca en månad gammal. Sen har jag testat två 120 GB tidigare också. En köpte jag samma dag Slimmen släpptes, den andra ett par månader senare.
Hehe du är inte ensam om det, jag har bytt 2-3 slim konsoler när den släpptes för att sedan bara ge upp.. nu har du väckt upp paranoian hos mig igen
Postad 02 June 2010 - 19:30
PS3CECH2104A är ej tillgänglig i internetvaruhuset.nja, det är väl den andra som är slut...
Postad 02 June 2010 - 19:48
Tack för infot korda22!
Lade en beställning nu minsann. Det var 120Gb 2104 från El-Giganten du beställde va?
Jupp, köpte den här:
http://www.elgigante...ystation-3-slim
Verkar finnas i lager än så länge.
Postad 02 June 2010 - 19:53
Om du klickar på "Se tillgång" nere till vänster så ser du att den inte finns tillgänglig.Jupp, köpte den här:
http://www.elgigante...ystation-3-slim
Verkar finnas i lager än så länge.
"Internetvaruhuset: Ej tillgänglig "
De kommer säkert få in nya ganska snart igen dock.
Postad 02 June 2010 - 19:56
Redigerat av Unregistered1232, 02 June 2010 - 19:57.
Postad 02 June 2010 - 22:23
Sålde min 60gigare idag.Har min feta sextiogiggare från mars 2007. Går som en klocka
Fläktar på rätt bra under årets varmare perioder men inget som direkt stör.
Har nog använt kortläsaren åtminstone 5 ggr sen jag köpte den och spelat åtminstone 2 PS2 spel på den![]()
Kanske köper den senaste slimmen framåt vintern då den bör dra betydligt mindre ström än min gamla trotjänare...
Skickade med mina ps1 (4st) ps2 (15st) och 8 ps3-spel som jag tröttnat på (T.ex recistans FoM, motorstorm). 5500 fick jag för det hela
Tänkte lite som du när jag retade mej på fläkten under en tyst och stämningsfull film.
Minnes-korts-läsaren = ej använd.
Ps2 kompabilitet = ej använd sen final fantasy 12 var nytt (dvs sen de första månaderna jag hade den, och inte hade något bättre att spela).
Summa = en Slim passar mej bättre
Nu är jag såklart på jakt efter en av de nya slim, eller en "21:a"
den nya bundlen med modnation racers är den 2104B kanske? =)
Efter lite googlesökningar så verkar det som att den bundlen har den nya CECH-2104. Men den finns väl bara i Tyskland om jag har förstått det rätt.
EDIT: Elgiganten har tydligen den bundlen också.
Den på Elgiganten med modracers på 250 GB är en 2004B . Alltså INTE en 2104B.
Har du kollat i en butik?
I Tyskland har de 2104B med i den bundlen.
Har också sett att tyskarna har "21:an". Man jag snackade med en polare som sa att han sett till den bundeln på ICA-MAXI. Så jag ska dit imorgon och se vad det är för maskin som ligger i paketet. Återkommer när jag köpt/kollat in den närmare
En snabbrecension av Cech-2104A:
Den har varit igång ca två timmar nu och är fortfarande väldigt tyst och sval i jämförelse med min gamla Slim. Undersidan och "utblåsluften" är bara ljummen. Angående fläktljud, jag får jag verkligen anstränga mig för att höra något. Om jag lägger örat mot konsolen hörs ett svagt susande, inget som stör alltså. Jag har spelat (Bioshock 2) i ca en halvtimme och nu rullar Avatar på Blu-ray. So far so good. Det är värt att påpeka att jag har det stekhett i min lägenhet just nu, känns som 40 grader här uppe.![]()
Så än så länge är jag mycket nöjd. Klart den tystaste PS3an jag har ägt, och jag har testat några stycken.![]()
Låter ju kanon detta! Den är tyst och snäll än?
"21:an" Verkar ju vara maskinen att skaffa sej nu när man ska banta
Postad 03 June 2010 - 08:49
Sålde min 60gigare idag.
Skickade med mina ps1 (4st) ps2 (15st) och 8 ps3-spel som jag tröttnat på (T.ex recistans FoM, motorstorm). 5500 fick jag för det helaSå de gamla högljuda tro-tjärnarna har lite värde i sej än i dag.
Hur någon idag, kan betala 5500 kr för en flera år gammal maskin är f-n ofattbart. Men hey, grattis till en bra försäljning!
Postad 03 June 2010 - 08:52
Hur någon idag, kan betala 5500 kr för en flera år gammal maskin är f-n ofattbart. Men hey, grattis till en bra försäljning!
Troligtvis spelade dom medföljande spelen en stor roll.
Postad 03 June 2010 - 10:30
Tackar!
Troligtvis spelade dom medföljande spelen en stor roll.
Förmodligen, var många AA och AAA titlar som hängde med..
Och jag skrev att "bara" ps3an skulle kosta 3500, men alla som hörde av sej ville ha spelen med..
Men på det stora hela är jag nöjd med affären
BtT
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Var på ICA-Maxi med, dom hade inget bundel. Det ända bundel jag hittade var ett med X-360 och Lego Batman, hur nu min polare lyckades blanda ihop det med ps3
Det dom hade i ps3 väg var 250gigare, fast inte "21an". Men priset var helt ok 2999, så det kanske är ett tips för den som bor på en större ort (där det går lite fler ps3or än i min byhåla).
[Edit]
Var ser man att det är 2004B i detta paketet?
http://www.elgigante...oductTabcontent
Redigerat av Mortensen, 03 June 2010 - 11:37.
Postad 03 June 2010 - 12:27
Låter ju kanon detta! Den är tyst och snäll än?
"21:an" Verkar ju vara maskinen att skaffa sej nu när man ska banta
Jajamen, den är så tyst och snäll så. Riktigt nöjd! Förhoppningsvis är samtliga 21** tysta, det vore trist om det fortfarande är så att det finns en del måndagsexemplar som med de tidigare modellerna. Men de har ju gjort om kylningen i de nya, så förmodligen har de löst fläktproblemet för gott.
Postad 03 June 2010 - 13:26
Jag är ganska säker på att det står CECH-2X04 på sidan precis som vilken PS3-låda som helst. Har aldrig själv kollat på en bundle, men jag skulle tro att det är så iaf.[Edit]
Var ser man att det är 2004B i detta paketet?
http://www.elgigante...oductTabcontent
Postad 03 June 2010 - 15:26
Mitt problem är väl att jag inte har en låda att titta på inom 5mil.
Mailade med giganten men det var inte mycket hjälp.
Tack för ditt mail.
Det är den med 250GB hårddisk
Ha en underbar dag!
Påpekade detta:
Det var inte riktigt den infon jag efterfrågade.
Så vitt jag vet så finns det två ps3 slim 250gig att köpa i dagsläget. Det som skiljer de båda år är hur kylsystemet är konstruerat, storleken på grafik processorn, RAM-minnesmodulerna, samt strömförbrukningen.
Den version/revision jag efterfrågar är: PS3CECH2104B
Den gammla (som jag inte vill ha) är PS3CECH2004B
+Att 2004B har fläkt och värmeproblem medans den andra knappt bli ljummen.
Det borde så på kartongen vilken maskin det är i (vänster sidan)
svaret kom i skrivande stund *suck*
Varför har inte vi samma maskin som tyskarna?Hej,
tack för ditt mail.
PS3CECH2004B är den version som ligger i paketet.
Ha en bra dag!
"Kompisarna" på nordisk film som är gnidna och skickar med det gamla?
Ah-ja blir att leta vidare.. Om man inte tar en från Tyskland bara för att...
Redigerat av Mortensen, 03 June 2010 - 15:32.
Postad 03 June 2010 - 16:02
Trist. Men tack för att du kollade upp. Slipper jag göra det.Jo det tror jag med att det gör
![]()
Mitt problem är väl att jag inte har en låda att titta på inom 5mil.
Mailade med giganten men det var inte mycket hjälp.
Påpekade detta:
svaret kom i skrivande stund *suck*
Varför har inte vi samma maskin som tyskarna?![]()
"Kompisarna" på nordisk film som är gnidna och skickar med det gamla?'
Ah-ja blir att leta vidare.. Om man inte tar en från Tyskland bara för att...
Tycker att det tar ganska lång tid för Sony att få ut den här modellen. Den har funnits ute i Japan i snart 2 månader, men i Europa syns den knappt till. Har inte sett att den nya revisionen finns nån annanstans än på Elgiganten och med Modnations-bundlen i Tyskland. Kanske kan va så att det fortfarande finns väldigt många 2004 kvar i Europa, så det blir inget större behov av 2104 än. Kan också va så att tex Webhallen och Komplett har fått in 2104, men de skriver inte ut det.
Nåja, de har iaf kommit till Europa så det lär ju inte dröja länge innan man kan hitta dem överallt.
EDIT: Elgiganten skriver på deras hemsida att 2104A förväntas i lager den 8:e juni.
Redigerat av Unregistered47763974, 03 June 2010 - 16:05.
Postad 03 June 2010 - 17:05
Tack för att du har kontaktat oss.
I dagsläget har vi endast den äldre versionen men kommer inom kort att få in den nyare.
Tyvärr har vi ännu ej fått något datum för detta vilket vi beklaga
Det lär ju inte vara imorgon iallafall
Humm... Men tar inte MediaMarkt sina prylar från "mamma" i Tyskland?
Vill minnas liv om de för något år sen, NF som bråkade med dom om att de sålde tyska maskiner i deras territorium.
Någon vänlig själ med ett Media Markt runt knuten som orkar kolla?
Postad 03 June 2010 - 18:58
Skellefteå: Ej tillgänglig
Internetvaruhuset: Tillgänglig
Postad 03 June 2010 - 19:00
De har inga tillgängliga i den fysiska butiken i Skellefteå, men de har varan på det lager som de plockar från när du beställer online.hur ska man tolka det här?( elgigantens hemsida)
Skellefteå: Ej tillgänglig
Internetvaruhuset: Tillgänglig
Vilket innebär att de kommer skicka varan ifall du beställer online, men du kan inte köpa/plocka den i din lokala butik.
Redigerat av Unregistered47763974, 03 June 2010 - 19:01.
Postad 03 June 2010 - 19:04
Aah!.någon som vill köpa en PS3 slim 120gig(2004A) två veckor gammalt?De har inga tillgängliga i den fysiska butiken i Skellefteå, men de har varan på det lager som de plockar från när du beställer online.
Vilket innebär att de kommer skicka varan ifall du beställer online, men du kan inte köpa/plocka den i din lokala butik.
Postad 03 June 2010 - 19:09
Om du köpte den på Elgiganten så kan du returnera den. De har 30 dagars öppet köp.Aah!.någon som vill köpa en PS3 slim 120gig(2004A) två veckor gammalt?
![]()
Postad 03 June 2010 - 19:14
nja köpte den på game i skellefteå...man kan väl pröva å lämna tillbaka.Om du köpte den på Elgiganten så kan du returnera den. De har 30 dagars öppet köp.
Postad 03 June 2010 - 19:24
Game och Gamestop tar inte tillbaka konsoler rakt av. I bästa fall kan du sälja in den.nja köpte den på game i skellefteå...man kan väl pröva å lämna tillbaka.
Postad 03 June 2010 - 19:39
Vad är det jag vinner på att förnya mig med en mer modernare version av konsolen?
Postad 03 June 2010 - 19:52
Drar mindre ström, producerar mindre värme, tystare konsol (kanske). Förmodligen är det betydligt mindre risk att en ny Slim går sönder än att din gamla 60GB skulle göra det.har och använder min gammla trotjänare 60gb från relesedatumen.Den går lika bra idag som alltid.
Vad är det jag vinner på att förnya mig med en mer modernare version av konsolen?
Du kommer förlora bakåtkompatibilitet med PS2 om du köper en ny PS3 idag.
Redigerat av Unregistered47763974, 03 June 2010 - 19:52.
Postad 04 June 2010 - 09:26
Det du förlorar:
ps2 kompatibilitet
Minneskorts läsaren
2 USB portar
Vinst (ev)
Tystnad (?)
Lägre energikostnad
+ att du får en ny maskin som förmodligen håller hela vägen fram till ps4.
Mailade med fyndbörsen med .
Kommer in under mitten på nästa vecka.
Vad det är för version får vi se då.
Tycker ju att det borde vara 21or de skeppar ut nu, iom El giganten fått en batch.
Postad 04 June 2010 - 09:39
De har inga tillgängliga i den fysiska butiken i Skellefteå, men de har varan på det lager som de plockar från när du beställer online.
Nja, man kan köra collect@store. Jag körde det på en butik i Stockholm (Sickla), dubbelkollade med kundtjänsten om det är den nya och de bekräftade. När man kör butik status så visar den noll men däremot om man kör vidare på en beställning på hemsidan och sedan går vidare till fraktsätt.. där väljer man collect@store och då får man som sagt upp en lista över de butiker som har den inne.
Dock så hämtade jag aldrig upp den igår så min beställning är troligtvis makulerad idag. Ska nog avvakta lite med ett köp tlls man får lite fler recensioner, det kan ju finnas måndags kopior... orkar inte köra samma race som jag gjorde när slimmen släpptes först
Postad 04 June 2010 - 19:21
Och den låter, för mig, BEDRÖVLIGT. Jag kommer att utnyttja mina ångerrätt omedelbart.
Liten disclaimer: Jag har aldrig ägt ettPS3 innan (eller någon annan konsol sedan SNES). Jag är EXTREMT känslig när det kommer till ljud från elektroniska prylar. Men denna PS3 överröstar mina egenbyggda tysta dator fem gånger om. Måndagsexemplar, eller vad man ska förvänta sig av moderna spelkonsoler? Jag har ingen aning.
Postad 04 June 2010 - 20:30
De har med största sannolikhet använt två olika typer av fläktar återigen. Jag hade hoppats att det inte skulle bli samma problem som med första Slim-modellen. Förstår inte hur man kan fortsätta beställa fläktar av ett företag som uppenbarligen inte kan göra annat än ren skit. Måste väl finnas fler än två företag i världen som tillverkar fläktar.Ack, nu har jag fått min 2104 också.
Och den låter, för mig, BEDRÖVLIGT. Jag kommer att utnyttja mina ångerrätt omedelbart.
Liten disclaimer: Jag har aldrig ägt ettPS3 innan (eller någon annan konsol sedan SNES). Jag är EXTREMT känslig när det kommer till ljud från elektroniska prylar. Men denna PS3 överröstar mina egenbyggda tysta dator fem gånger om. Måndagsexemplar, eller vad man ska förvänta sig av moderna spelkonsoler? Jag har ingen aning.
Kan naturligtvis vara så att du har fått ett måndagsexemplar, men jag tror mer på att de har använt sig av skitfläktar en gång till. Microsoft (de har också olika märken på sina fläktar i 360:n) bryr sig inte om att de har konsoler med horribla fläktar, och Sony bryr sig uppenbarligen inte heller.
Att tillverka en tyst konsol borde definitivt ligga ganska högt på prioritetslistan under produktionen. Jag kan förstå ifall den allra första modellen låter en del, men efter 4 år bör man inte ha problem med högljudda fläktar längre.
Redigerat av Unregistered47763974, 04 June 2010 - 20:31.
Postad 05 June 2010 - 00:31
alla ps3:or fick väll 3D stöd med senaste firmware updaten?
3D funkar väl bara med hdmi 1.4? och ps3, (iaf dom tidiga) har väl bara hdmi 1.3?
Postad 05 June 2010 - 01:11
EDIT: Nu gav jag tydligen lite falsk information... 1.3 är fullt tillräckligt för 3D i 1080p24.3D funkar väl bara med hdmi 1.4? och ps3, (iaf dom tidiga) har väl bara hdmi 1.3?
Redigerat av Unregistered47763974, 05 June 2010 - 01:28.
Postad 05 June 2010 - 07:51
Jag börjar nästan tycka synd om Elgigantens personal som måste ta tillbaka en massa PS3or när dem funkar precis som dem ska. Jag menar visst vissa låter för mycket, men långt ifrån alla.
En vän köpte en 2104A den låter väldigt lite måste jag säga + att blu-ray enheten låter mycket mindre. Tycker den verkar hur bra som helst.
Men visst, sitt du där med ditt tysta supernintendo
Postad 05 June 2010 - 13:35
Återkommer när jag testat!
Postad 06 June 2010 - 22:09
Har du testat än?Jag är åxå sugen på att byta om den är tyst.Nu har jag också reklamerat mitt PS3 Slim på Elgiganten och fått hem den senaste versionen. Jag upplevde inte att mitt PS3 lät som en "hårfön" precis men redan efter ca 5 minuter var fläktljudet så pass störande så det är värt ett försök att bli av med det...
Återkommer när jag testat!
Postad 07 June 2010 - 21:00
Nu har jag testat maskinen i snart 3 dagar. Jag vill poängtera följande:
1. Jag är ingen storspelare
2. Jag har inte haft på maskinen i me än drygt 3 timamr (sett bluray-film plus lite spelande)
3. JAg har enbart haft 1 PS3 slim innan (120GB) modell: CECH-2004A, den nya, och enda exet i butiken som jag fann är:CECH-2104A.
OCH, tadaa...
Ja är ingen som överdriver eller så, men har du minsta tvivel på oväsen på din gamla modell? Byt!
JAg har upplevt följande positiva fördelar redan:
Vid uppstart: Ett superkort fläktljud som SNABBT tonar bort i nästan total tystnad.
INGEN fläktökning som i den förra modellen efter ynka 4 minuter utan samma tysta fläktlänge..efter ett tag når den nog läge 2.
Ok, den är INTE totalt tyst, men det är nog näsan omöjligt att räkna med men jag är supernöjd att jag bytte. Nu kan jag se en sliskig komedi med tjejen utan att störas av en fläjkt som dominerar i vardagsrummet. Det gjorde verkligen den förra!
Så, jag har ingen aning om det är olika fläktar även i dessa modeller men jag hoppas verkligen denna står sig.
Bara så ni vet!!
Postad 08 June 2010 - 07:34
Såhär var min 2104 dessvärre:
Startar maskinen, den snurrar upp för en sekund och blir sedan tyst. Inte ljudlös, men tyst.
Startar spelet Killzone 2, och efter 10-20 sekunder ökar fläktljudet ett snäpp. Acceptabel nivå.
Efter två eller tre minuter har fläktläget ökat flera gånger och stabiliserat sig på en nivå den håller i fortsättningen (maxnivån?). Och det ljudet dominerar min lägenhet totalt.
Om jag avslutar spelet och låter maskinen idla i OS menyn, har den ännu efter 30 minuter inte saktat ner fläkten. Luften som kommer ut bakifrån är rejält varm.
Och ändå spelade jag bara i 576i (1080p borde vara bra mycket mer krävande).
Postad 08 June 2010 - 08:00
Precis som min nuvarande slim låter alltså inte nyaste.Men då struntar jag i att uppgradera.Verkar vara ett lotteri med 2104.Frugan och jag blir iritterade på fläktljudet när vi ser på film,någon som har något tips på att dämpa ljudet?innesluten i tv bänk?(med hål på baksidan för ventilation)schenell, kul att du är nöjd med din!
Såhär var min 2104 dessvärre:
Startar maskinen, den snurrar upp för en sekund och blir sedan tyst. Inte ljudlös, men tyst.
Startar spelet Killzone 2, och efter 10-20 sekunder ökar fläktljudet ett snäpp. Acceptabel nivå.
Efter två eller tre minuter har fläktläget ökat flera gånger och stabiliserat sig på en nivå den håller i fortsättningen (maxnivån?). Och det ljudet dominerar min lägenhet totalt.
Om jag avslutar spelet och låter maskinen idla i OS menyn, har den ännu efter 30 minuter inte saktat ner fläkten. Luften som kommer ut bakifrån är rejält varm.
Och ändå spelade jag bara i 576i (1080p borde vara bra mycket mer krävande).
Och min nuvarande slim (ej 2104)Blir åxå rejält het på baksidan.Normalt?
Tack för era intryck förresten!
Redigerat av andrei68, 08 June 2010 - 10:10.
Postad 08 June 2010 - 09:44
Postad 08 June 2010 - 10:08
Borde gå med handkontrollerna samt ps3 fjärren då det är bluetooth dvs trådlöstMin tanke (innan jag beslöt mig för att helt enkelt lämna tillbaka den) var också att ställa maskinen i slutet utrymme, och installera ljuddämpningsmaterial däri. Men då förlorar man väl all möjlighet till trådlösa handkontroller/frärris, antar jag?
Postad 08 June 2010 - 10:26
Min tanke (innan jag beslöt mig för att helt enkelt lämna tillbaka den) var också att ställa maskinen i slutet utrymme, och installera ljuddämpningsmaterial däri. Men då förlorar man väl all möjlighet till trådlösa handkontroller/frärris, antar jag?
Handkontrollerna (original) och originalfjärren är bluetooth. Bluetooth är radiovågor, så det fungerar utmärkt genom skåpluckor och liknande. Om du ställer undan maskinen, glöm inte att se till så att den har hyfsad ventilation. Annars lär den lida...
Postad 08 June 2010 - 10:37
Postad 08 June 2010 - 11:23
är det ett "ffffff" ljud eller ett "rrrrrrrr" ljud?
min 2004 har mer ett "rrrrrr" ljud från fläkten,men tjockisen har ett mer "fffffff" liknande fläktljud.
Postad 08 June 2010 - 12:55
Har ingen 2104, utan 2004 som låter "rrrrrrr" men hade en likadan tidigare som jag bytte in som lät "uuuuuuu" (tinnitus)....hur låter era fläktar(om dom nu hörs
)
är det ett "ffffff" ljud eller ett "rrrrrrrr" ljud?
min 2004 har mer ett "rrrrrr" ljud från fläkten,men tjockisen har ett mer "fffffff" liknande fläktljud.
Jag kan också konstatera att min gamla 40GB(w/YLOD) lät "fffffff" som du beskriver, saknar detta.
En 2104 skall låta "fffffff" tycker jag. Allt annat vore fortfarande en försämring jämfört med tjockisen.
F.ö en underbart ovetenskaplig approach.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation Store
11 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?