Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Wildfire *

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Wildfire (Mobiltelefoner) 9 7.827272 (109) Inga priser

Postad 11 July 2010 - 18:59

ymmij23
  • ymmij23
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vilka språk finns på telefonen. Har bara sett på engelska. Och finns det ett svenskt "tangentbord" eller måste man ladda ner "Scandinavian keyboard" från butiken för att få det?

Postad 12 July 2010 - 11:58

renato
  • renato
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
har hittat den svarta här:
http://www.expansys....atype=Handsfree

Men har aldrig köpt från dom tidigare. Hur är den butiken?

Nån undra vart man kunde köpa skärm skydd.
http://www.htcaccess...m.aspx?i=200195
Själv har jag inte köpt där ifrån. Men Htc.com länkar dit
Och dom drivs av expansys.

Då kanske det är bara att köpa en svart wildfire av expansys

Redigerat av renato, 12 July 2010 - 12:00.

Postad 12 July 2010 - 13:58

renato
  • renato
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Såg att dom fraktar från ett centrallager i Frankrike.
Vilka problem kan man få då?

Postad 12 July 2010 - 17:08

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Första intrycken. Min flickväns Wildfire kom i fredags och jag har redan hunnit pilla på den en hel del. Har haft en Desire sen maj så jag kan verkligen jämföra dessa.

Och jag är oerhört imponerad. Sett till mobil per krona tycker jag faktiskt att Wildfire slår Desire på fingrarna. Visst är skärmen lite pixlig, och det är är inte någon "filmtelefon". Det är definitivt här man har sparat in slantarna. Men om du ska ha den till att surfa, GPS:a, Spotifya, kolla ett å annat Youtube-klipp, ta lite foton och köra de vanligaste Androidappsen är det här en telefon i ett litet format till ett superpris.

Den känns rapp (dock något segare i uppstarten av apps jämfört med min Desire). Växling av skrivbordsytor, scrollning av webbsidor, GPS etc. funkar lika bra som på Desire. Dessutom är den lika lätt att skriva på trots den mindre storleken. Batteritiden verkar vara något bättre och håller lätt dagen ut. Kameran är samma. Gillar inte touchknapparna, Desires fysiska knappar är bättre.

Sammanfattningsvis: oerhört prisvärd mobil som har allt utom en bra skärm. Om du inte har tänkt att kolla massa film/foton eller läsa en massa liten text och vill ha en liten mobil till ett bra pris så borde du köpa denna.

Postad 12 July 2010 - 18:31

ymmij23
  • ymmij23
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vad heter appen där man kan hålla koll på hur mycket av sitt mobila internet?

Postad 12 July 2010 - 18:44

cyphog
  • cyphog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

har hittat den svarta här:
http://www.expansys....atype=Handsfree

Men har aldrig köpt från dom tidigare. Hur är den butiken?

Nån undra vart man kunde köpa skärm skydd.
http://www.htcaccess...m.aspx?i=200195
Själv har jag inte köpt där ifrån. Men Htc.com länkar dit
Och dom drivs av expansys.

Då kanske det är bara att köpa en svart wildfire av expansys

Dock så har de förväntad leverans om 22 arbetsdagar, och då finns den kanske redan i Sverige?

Postad 12 July 2010 - 20:26

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Hur står sig denna mot Desire? den ser verkligen lockande ut och jag är desperat byta min N97 nu som jag senaste tappade i gatan.

Postad 13 July 2010 - 06:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Hur står sig denna mot Desire? den ser verkligen lockande ut och jag är desperat byta min N97 nu som jag senaste tappade i gatan.

Om du läst typ 3 inlägg högre upp så hade du sluppit skriva ditt inlägg....

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 13 July 2010 - 06:02.

Postad 13 July 2010 - 09:23

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Dessa 2 telefoner bör inte jämföras, då Desire är nästan dubbelt så dyr som WF!

Postad 13 July 2010 - 21:54

Eidre
  • Eidre
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Första intrycken. Min flickväns Wildfire kom i fredags och jag har redan hunnit pilla på den en hel del. Har haft en Desire sen maj så jag kan verkligen jämföra dessa.

Tack för bra inlägg (övriga också)...

Behövde uppgradera mobiler till både mina döttrar och fru, och efter genomläsning så fick jag mina egna tankar bekräftade, WF:en är en bra instegsmodell för smartphones. Drog precis iväg en beställning på en mocca och en röd WF. Yngsta dottern hade redan snöat in totalt på en x10 mini så hon fick en sådan (hon fick klämma på en i lokala on-off butiken).

Eftersom Komplett hade dem på lager så hoppas jag få leverans innan helgen. Återkommer med intrycken då jag kommer kunna jämför WF och x10 mini sida vid sida.

Postad 14 July 2010 - 14:18

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vad heter appen där man kan hålla koll på hur mycket av sitt mobila internet?

Jag använder mig av netcounter och den fungerar bra på min desire, borde funka på wildfire också.

Postad 14 July 2010 - 16:51

renato
  • renato
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tack för bra inlägg (övriga också)...

Behövde uppgradera mobiler till både mina döttrar och fru, och efter genomläsning så fick jag mina egna tankar bekräftade, WF:en är en bra instegsmodell för smartphones. Drog precis iväg en beställning på en mocca och en röd WF. Yngsta dottern hade redan snöat in totalt på en x10 mini så hon fick en sådan (hon fick klämma på en i lokala on-off butiken).

Eftersom Komplett hade dem på lager så hoppas jag få leverans innan helgen. Återkommer med intrycken då jag kommer kunna jämför WF och x10 mini sida vid sida.

Va bra.. Ska titta efter ditt omdöme och jämförelsen mellan båda..
Hade tänkt göra nästan samma sak.. Frugan skulle nog vilja ha en SE X10MP och jag har bestämt mig på Wildfire.
Tänkte köpa båda.. Men bara plocka fram 6000 är inte precis något jag gör varje dag.

Postad 16 July 2010 - 12:55

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Vore ju skönt om folk kunde sluta jämföra den med Desire. "Långsammare än min Desire" tycker jag man borde ta för givet att den är när den kostar 2000 spänn mindre. Förstår också att skärmen kan upplevas som pixlig om man är van vid bättre, har själv en X1 med 800x480 pixlar på en 3" skärm så klart 3,2" och QVGA ser illa ut men har sett telefonen och tyckte det var acceptebelt.

Samma upplösning som X10M ju, upplevs väl pixligare pga storleken men om man tänker sig att man håller X10:an närmre ögonen för att den är så mycket mindre så blir det väl ungefär samma sak :)

Hoppas man får se lite omdömen av folk hur den är att leva med. Inte dom som tidigare haft skrottelefoner och är helt häpna över Android och inte heller de som lekt med Desires och iPhones och tror allt ska vara lika bra. Vill veta saker som t.ex om ljudet är bra, om den är snabb att rotera bilden när man tiltar telefonen åt sidan, om touchknapparna under displayen är värdelösa och om man kommer åt dom av misstag hela tiden osv.

Postad 16 July 2010 - 15:44

Eidre
  • Eidre
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Ok, ett första omdöme om HTC Wildfire och jämförande SE X10 mini, efter att ha pillat med bägge ett par timmar.

För att ni skall veta min bakgrundskunskap så har jag tidigare kört olika typer av äldre smartphones typ HTC TyTN (med både WM5 och WM6 och en TouchFLO homebrew) och dess äldre förgångare som handheld devices utan telefon typ Psion och Ipac's. På senare tid även iPod Touch som remote hemmanätverket. Har lekt en del med kompisens HTC Desire så jag är hyggligt förtrogen med denna telefon. Naturligsvis är nedan omdömmen mina högst personliga reflektioner.

Först skall jag säga att jag är mycket nöjd med bägge telefonerna, att få in så mycket och på ett så bra sätt i telefoner för 2600-2700 kr är kort sagt imponerande.

Hårdvaran: Eftersom prestandan och bildskärmsupplösningarna är nästan densamma så inte mycket att orda om. Bildskärmen är klart större på WF vilket gör den mer "pekvänlig", men eftersom det är samma upplösning så upplevs grafiken lite snyggare på X10m.
Med det sagt så tycker jag inte att grafiken på WF är dålig, tvärt om det är riktigt snyggt (med en Desire brevid ser du naturligtvis skillnad, men med bara en WF i handen så ser det kanon ut).

Bägge känns gediget byggda med en viss fördel för WF som verkligen känns som en smartphone (en Desire mini helt enkelt). Jag upplevde X10m som lite plastig men fortfarande välbyggd, och fruktansvärt liten och smidig. Däremot klämde jag på en x10 mini pro i affären och dess tangentbord var en inte helt hundra, den skulle jag bara rekommendera till folk som verkligen skriver mycket och har seriös använding för ett tangentbord. Till och med min dotter på 11 år sa att den ville hon inte ha, då hon nog skulle göra sönder den :-)
Jag upplever inte att någon av telefonerna är långsamma, men ta i akt att jag inte pressat dem utan bara lekt runt några timmar.
Enda lilla anmärkningen var knapparna x10m. Dom är lite "billga", men inget som direkt stör och de funkar bra.

Uppstart och inställningar: Inga problem med någon av telefonerna. Allt funkade bra, och eftersom vi redan hade gmail-konton sedan tidgare så fixade sig många saker näst intill automatiskt. Själv var jag lite mer bekväm med WF eftersom jag kände till Sense-gränsnittet sedan tidgare men det är nog snarare en vanesak. En inbiten SE användare skulle säkert säga tvärt om.
Efter min korta använding, så har jag inte kunnat se någon större skillnad på Andriod 2.1 och 1.6 (WF och x10m resp). Antar dock att x10m kommer få 2.1 inom kort. Har inte heller installerat några appar så ingen åsikt om hanteringen av dem ännu.

Allmänt pillande och använding: Bägge går att köra med en hand, men jag är van vid 2-hands fatting och även det funkar bra, även om x10m nästan är i minsta laget för 2 händer.
Sense-gränssnittet ger WF:en ett litet försprång enligt mitt tycke. Allt känns mer lätt att hitta och logiskt. Däremot är x10m's "4 hörn" ikoner kanon när man kör med en hand och tex är ute och promenerar samtidigt.

I stort: Bägge känns som väldigt bra köp och är i mångt och mycket lika.... men ändå väldigt olika.

Skulle vilja positionera det lite som nedan:
- Man vill ha en riktig smartphone med alla nice feutures men har inte råd (eller har lust att spendera) pengarna som en Desire / Iphone kostar. Wildfire är ett givet val.
- Man är ute efter en avancerad, snygg, fräck, söt och funktionsspäckad mobiltelefon, då är valet en x10m.

Märk väl att jag skiljer i ovan på smartphone och mobiltelefon. I grunden skiljer tekniskt väldigt lite på dem, men känslan är att x10m är en sofistikerad mobil i miniformat medans Wildfire är mer en mogen, om än lite enklare (skärmen), smartphone.
Bägge är enligt min uppfattning ett bra köp och man får mycket telefon för pengarna (fri surf abonnemang förutsätter jag att alla som köper dessa telefoner också skaffar).

Som jag nämde i ett ovan inlägg var dessa telefoner till mina döttrar. Själv kommer jag att skaffa en Desire. Men att skaffa en Desire var tidgare ett självklart val för mig. Efter att ha lekt med WF och x10m så är det inte det längre. Det är tveksamt om Desire är värd (nästa) dubbla pengen. Men den är redan beställd, och pappa måste vara värst i familjen :-)

Hoppas att detta kan hjälpa någon som är i valet och kvalet.

Postad 16 July 2010 - 16:07

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Vill veta saker som t.ex om ljudet är bra, om den är snabb att rotera bilden när man tiltar telefonen åt sidan, om touchknapparna under displayen är värdelösa och om man kommer åt dom av misstag hela tiden osv.

Ljudet är bra med hörlurar, WF lider dock av samma "högtalarproblem", alltså rätt kass extern högtalare, som Desire. Touchknapparna upplever tjejen som lite jobbiga, hon tenderar att komma åt dem när hon pratar i telefon, en vanesak? Rotationen är hyfsat snabb, inga störande lagg.

Postad 16 July 2010 - 21:38

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ok, ett första omdöme om HTC Wildfire och jämförande SE X10 mini, efter att ha pillat med bägge ett par timmar.....

Härliga synpunkter där, överväger faktiskt Mini Pro helt plötsligt. Har bara en snabb fråga, spel! Vet det finns ett sånt labyrinth-spel där man ska tilta telefonen för att föra en kula genom en labyrint, brorsan har visat på X10 Minin och det flyter på väldigt bra även med 3d aktiverat. Hur funkar detta på Wildfiren? Hittar inga källor om hur det funkar med acceleration av 3d i Wildfiren, fått för mig att den saknar det vilket gör att såna spel kommer rycka som tusan medan de lär flyta på galant på X10:an... Provat på båda telefoner? Du kanske kunde prova nåt spel eller två på båda telefoner som kräver en del och se om någon av telefonerna sackar efter? :)

Postad 16 July 2010 - 22:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Text

En anmärkning bara.
En x10 min är ju minst lika mycket "smartphone" som en Wildfire då de intill kan göra samma saker.
Så att kalla den ena för smartphone och den andra inte är lite dumt i mitt tycke.

Mvh

Postad 17 July 2010 - 02:24

Eidre
  • Eidre
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Vet det finns ett sånt labyrinth-spel där man ska tilta telefonen för att föra en kula genom en labyrint, brorsan har visat på X10 Minin och det flyter på väldigt bra även med 3d aktiverat. Hur funkar detta på Wildfiren?

Skall kolla detta på Wildfiren, spelade det lite på x10m och där såg det ju bra ut.

En anmärkning bara.
En x10 min är ju minst lika mycket "smartphone" som en Wildfire då de intill kan göra samma saker.
Så att kalla den ena för smartphone och den andra inte är lite dumt i mitt tycke.
Mvh

Absolut, som jag skrev så skiljer det teknisk väldigt lite på dessa telefoner. De är bägge smartphones med nästan samma spec undantaget skärmstorleken. Det jag försökte beskriva var känslan. Det kanske var lite otydligt.

Redigerat av Eidre, 17 July 2010 - 02:26.

Postad 17 July 2010 - 09:22

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det någon som hört om den svarta modellen kommer att komma hit till Sverige?

Postad 17 July 2010 - 11:13

Eidre
  • Eidre
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Härliga synpunkter där, överväger faktiskt Mini Pro helt plötsligt. Har bara en snabb fråga, spel! Vet det finns ett sånt labyrinth-spel där man ska tilta telefonen för att föra en kula genom en labyrint, brorsan har visat på X10 Minin och det flyter på väldigt bra även med 3d aktiverat. Hur funkar detta på Wildfiren? Hittar inga källor om hur det funkar med acceleration av 3d i Wildfiren, fått för mig att den saknar det vilket gör att såna spel kommer rycka som tusan medan de lär flyta på galant på X10:an... Provat på båda telefoner? Du kanske kunde prova nåt spel eller två på båda telefoner som kräver en del och se om någon av telefonerna sackar efter? :)

Wildfire har inte 3D acceleration (om jag fårstått det rätt). Vilket också syntes tydligt i spelet Labyrint Lite. Det spelet flyter snyggt och fint i x10 mini men inte i WF:en. Dvs spelet är visuellt lika snyggt, men i princip ospelbart i 3D-läge då allting går väldigt trögt. Så vill man spela specifika 3D spel så är nog inte Wildfire rätt mobil.

Postad 17 July 2010 - 11:32

renato
  • renato
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ok, ett första omdöme om HTC Wildfire och jämförande SE X10 mini, efter att ha pillat med bägge ett par timmar.

För att ni skall veta min bakgrundskunskap så har jag tidigare kört olika typer av äldre smartphones typ HTC TyTN (med både WM5 och WM6 och en TouchFLO homebrew) och dess äldre förgångare som handheld devices utan telefon typ Psion och Ipac's. På senare tid även iPod Touch som remote hemmanätverket. Har lekt en del med kompisens HTC Desire så jag är hyggligt förtrogen med denna telefon. Naturligsvis är nedan omdömmen mina högst personliga reflektioner.

Först skall jag säga att jag är mycket nöjd med bägge telefonerna, att få in så mycket och på ett så bra sätt i telefoner för 2600-2700 kr är kort sagt imponerande.

Hårdvaran: Eftersom prestandan och bildskärmsupplösningarna är nästan densamma så inte mycket att orda om. Bildskärmen är klart större på WF vilket gör den mer "pekvänlig", men eftersom det är samma upplösning så upplevs grafiken lite snyggare på X10m.
Med det sagt så tycker jag inte att grafiken på WF är dålig, tvärt om det är riktigt snyggt (med en Desire brevid ser du naturligtvis skillnad, men med bara en WF i handen så ser det kanon ut).

Bägge känns gediget byggda med en viss fördel för WF som verkligen känns som en smartphone (en Desire mini helt enkelt). Jag upplevde X10m som lite plastig men fortfarande välbyggd, och fruktansvärt liten och smidig. Däremot klämde jag på en x10 mini pro i affären och dess tangentbord var en inte helt hundra, den skulle jag bara rekommendera till folk som verkligen skriver mycket och har seriös använding för ett tangentbord. Till och med min dotter på 11 år sa att den ville hon inte ha, då hon nog skulle göra sönder den :-)
Jag upplever inte att någon av telefonerna är långsamma, men ta i akt att jag inte pressat dem utan bara lekt runt några timmar.
Enda lilla anmärkningen var knapparna x10m. Dom är lite "billga", men inget som direkt stör och de funkar bra.

Uppstart och inställningar: Inga problem med någon av telefonerna. Allt funkade bra, och eftersom vi redan hade gmail-konton sedan tidgare så fixade sig många saker näst intill automatiskt. Själv var jag lite mer bekväm med WF eftersom jag kände till Sense-gränsnittet sedan tidgare men det är nog snarare en vanesak. En inbiten SE användare skulle säkert säga tvärt om.
Efter min korta använding, så har jag inte kunnat se någon större skillnad på Andriod 2.1 och 1.6 (WF och x10m resp). Antar dock att x10m kommer få 2.1 inom kort. Har inte heller installerat några appar så ingen åsikt om hanteringen av dem ännu.

Allmänt pillande och använding: Bägge går att köra med en hand, men jag är van vid 2-hands fatting och även det funkar bra, även om x10m nästan är i minsta laget för 2 händer.
Sense-gränssnittet ger WF:en ett litet försprång enligt mitt tycke. Allt känns mer lätt att hitta och logiskt. Däremot är x10m's "4 hörn" ikoner kanon när man kör med en hand och tex är ute och promenerar samtidigt.

I stort: Bägge känns som väldigt bra köp och är i mångt och mycket lika.... men ändå väldigt olika.

Skulle vilja positionera det lite som nedan:
- Man vill ha en riktig smartphone med alla nice feutures men har inte råd (eller har lust att spendera) pengarna som en Desire / Iphone kostar. Wildfire är ett givet val.
- Man är ute efter en avancerad, snygg, fräck, söt och funktionsspäckad mobiltelefon, då är valet en x10m.

Märk väl att jag skiljer i ovan på smartphone och mobiltelefon. I grunden skiljer tekniskt väldigt lite på dem, men känslan är att x10m är en sofistikerad mobil i miniformat medans Wildfire är mer en mogen, om än lite enklare (skärmen), smartphone.
Bägge är enligt min uppfattning ett bra köp och man får mycket telefon för pengarna (fri surf abonnemang förutsätter jag att alla som köper dessa telefoner också skaffar).

Som jag nämde i ett ovan inlägg var dessa telefoner till mina döttrar. Själv kommer jag att skaffa en Desire. Men att skaffa en Desire var tidgare ett självklart val för mig. Efter att ha lekt med WF och x10m så är det inte det längre. Det är tveksamt om Desire är värd (nästa) dubbla pengen. Men den är redan beställd, och pappa måste vara värst i familjen :-)

Hoppas att detta kan hjälpa någon som är i valet och kvalet.

Tyckte att din recension va jätte bra. Synd att man inte kan ge lite karma poäng här.
Tack för att du tog din tid att skriva..

Är det någon som hört om den svarta modellen kommer att komma hit till Sverige?

Jag gissar nästa månad. Men bara en gissning.

Postad 18 July 2010 - 10:01

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Wildfire har inte 3D acceleration (om jag fårstått det rätt). Vilket också syntes tydligt i spelet Labyrint Lite. Det spelet flyter snyggt och fint i x10 mini men inte i WF:en. Dvs spelet är visuellt lika snyggt, men i princip ospelbart i 3D-läge då allting går väldigt trögt. Så vill man spela specifika 3D spel så är nog inte Wildfire rätt mobil.

Frågan är ju lite hur många spel som drabbas av detta... Går ju inte heller be folk installera varenda spel som finns, men om man tar t.ex Robo Defense? Provat det? Är väl ändå ett av de mest populära spelen till Android och klarar den av ett sånt spel är det ju klart godkänt :)

Edit: Snabb fråga till angående Wildfiren. Abedisi nämnde att tjejen hans klagade på att hon kom åt touchknapparna under displayen vid samtal. Ska det inte vara en sensor som känner av att man håller den mot örat och fimpar displayen så man inte rör vid den? Borde inte den även avaktivera knapparna? Borde ju gå testa om man slår ett samtal till nåt gratisnummer eller nåt och håller fingret över sensorn som sitter vid högtalaren ovanför displayen och sedan provar trycka på knapparna ;) Om inte annat borde det säkert gå fixa via nåt program eller uppdatering i framtiden, dumt om det vore så att knapparna inte blir låsta när man håller den mot örat iaf.

Redigerat av Lidodido, 18 July 2010 - 11:56.

Postad 18 July 2010 - 16:52

Bumb
  • Bumb
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
va på elgiganten och klämde o kände på wildfire, desire och legend.

heklt klart är Wildfiren en klass under de andra 2 men kostar också betydligt mindre. Enda störiga är att inte alla apps kommer funka klockrent med Wildfiren men tror jag kommer ta en sån iaf med Comviq abonnemang. Tyckte menyerna flöt på bra och kolla youtube klipp va inga problem heller. Men som sagt, den ska inte jämföras med Desire eller Legend, de märks på deras respektive skärmar att de är i olika prisklasser...Desiren o Legend va ruggigt fina dem....Men kanske inte lika prisvärda.

För min del är Wildfiren klockrenast i denna prisklass..enda ja blev fundersam va Gps navigationen men kan lika gärna missuppfattat den. Touchknapparna upplevde jag inte som något direkt problem.

Postad 18 July 2010 - 17:58

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Abedisi nämnde att tjejen hans klagade på att hon kom åt touchknapparna under displayen vid samtal. Ska det inte vara en sensor som känner av att man håller den mot örat och fimpar displayen så man inte rör vid den? Borde inte den även avaktivera knapparna?

Du har helt rätt, det är så det fungerar, både skärm och knappar låser sig när man håller högtalaren mot örat. Det kanske är så att hon håller telefonen för långt ifrån örat? Hon ska testa sig fram lite, återkommer med intryck. Jag hade inga problem när jag provade den.

Postad 18 July 2010 - 20:08

Jickelsen
  • Jickelsen
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har redan nämnt detta i köprådtråden, men nog tycker jag det är lite svårt att motivera dubbla priset för Sense, autofokus och LED-lampa...

http://www.swedroid....for-999-kr-tips
(kan låsas upp för 200 kr)

Huawei:n har dessutom överraskande bra "mod" av Android, ljusår bättre än min Samsung Galaxy Spicas dito.

Ville bara tipsa lite. :)

Postad 18 July 2010 - 21:10

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Du har helt rätt, det är så det fungerar, både skärm och knappar låser sig när man håller högtalaren mot örat. Det kanske är så att hon håller telefonen för långt ifrån örat? Hon ska testa sig fram lite, återkommer med intryck. Jag hade inga problem när jag provade den.

Ja det var det jag tyckte, knapparna kanske kommer ivägen när man pekar och inte är van att de finns där men när man pratar borde det ju gå galant. Bra iaf att du bekräftar att det inte ska vara nåt problem :)

Jag har redan nämnt detta i köprådtråden, men nog tycker jag det är lite svårt att motivera dubbla priset för Sense, autofokus och LED-lampa...

http://www.swedroid....for-999-kr-tips
(kan låsas upp för 200 kr)

Huawei:n har dessutom överraskande bra "mod" av Android, ljusår bättre än min Samsung Galaxy Spicas dito.

Ville bara tipsa lite. ;)

Jepp den är nog inte dum för de pengarna men glöm inte att du har resistiv skärm också. Tror dock lätt att jag skulle kunna köpa en sån som slit och släng-telefon om jag var i behov av det :lol: Ska t.ex morsan köpa en ny telefon till en vettig peng skulle jag nog kunna rekommendera den, eller varför inte första-telefon till ungarna? :lol: Absolut ett bra köp iaf, kan man motivera Wildfiren pga dess pris kan man ju absolut överväga den där telefonen just av samma anledning. Får 1000kr för min Xperia X1, blir ju jämnt upp så kanske skulle man ta en titt på den också :lol:

Postad 19 July 2010 - 09:48

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det värt att lägga ut tusen spänn till och köpa en legend?

Postad 19 July 2010 - 11:43

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är det värt att lägga ut tusen spänn till och köpa en legend?

Får du en Legend för det priset kan det nog vara det ja. Skulle gärna köpa en sån själv då alla brister med Wildfiren (låg upplösning, ej 3d-acceleration) är borta på den telefonen, frågan är ju om det är värt de pengarna.

Har lagt upp produktfråga angående spel och så, nån som provat Robo Defense eller liknande spel får gärna hojta till om huruvida det flyter på eller liknar bildspel :)

Postad 19 July 2010 - 12:02

MatteSF2
  • MatteSF2
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Får du en Legend för det priset kan det nog vara det ja. Skulle gärna köpa en sån själv då alla brister med Wildfiren (låg upplösning, ej 3d-acceleration) är borta på den telefonen, frågan är ju om det är värt de pengarna.

Har lagt upp produktfråga angående spel och så, nån som provat Robo Defense eller liknande spel får gärna hojta till om huruvida det flyter på eller liknar bildspel :)

Lär nog bli en legend isåfall, fick prova min kompis wildfire och tyckte att det laggade till då och då men inget man led av, dock så kom jag åt touch knapparna rätt ofta när jag surfade vilket blev jobbigt efter ett tag sen att den upplevs som seg när man surfar (kan dock vara för att jag använde världens sämsta uppkoppling)

Postad 19 July 2010 - 17:34

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Frågan kvarstår dock, vart får man tag i ett display skydd till mobilen? som inte är universal utan tillverkat för just HTC Wildfire. Såg att Dustin får hem sina 6/8 men det känns länge kvar. Någon annan som vet en butik som har? :) Även fysiska butiker i Stockholms området vore bra. :(

Tack för svar!

Postad 20 July 2010 - 09:55

Lidodido
  • Lidodido
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Lär nog bli en legend isåfall, fick prova min kompis wildfire och tyckte att det laggade till då och då men inget man led av, dock så kom jag åt touch knapparna rätt ofta när jag surfade vilket blev jobbigt efter ett tag sen att den upplevs som seg när man surfar (kan dock vara för att jag använde världens sämsta uppkoppling)

Vars får du tag på en Legend för bara en tusing mer? Wildfire går ju på kring 2700 på de flesta lite mer seriösa butiker och kunde man få en Legend för 3700 hos en pålitlig återförsäljare vore det ju riktigt fint :)

Påminner också om att nån gärna får prova t.ex Robo Defense, de får in telefonen på lager här i stan imorrn och köper isåfall direkt, så länge den klarar ett så pass simpelt spel som det :(

Redigerat av Lidodido, 20 July 2010 - 09:58.

Postad 20 July 2010 - 17:08

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan köpa fodral till telefonen? Gärna i mjukare tyg, ej läder/skinn.

Postad 23 July 2010 - 23:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hur funkar wifi på denna mobil?
Dvs har aktiverat wifi men hur vet man om man är ute på nätet via 3g eller wifi, prioriteras wifi automatisk eller ?

Om du har ett wifi som du anslutit telefonen till så ansluter telefonen så fort det nätet finns tillgängligt om du har wifi påslaget i telefonen. Du ser vad du är ansluten till på att ikonen för datanätvertk byts från ett H/3G till en wifisymbol uppe i statusraden.

Postad 25 July 2010 - 13:05

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag har problem med att koppla ihop facebook till mina kontakter i telefonboken, även fast jag har kopplat mitt facebook-konto till telefonen. Telefonen hittar inte en enda fb-kontakt. Dock hittar den mina twitterkontakter utan problem. Kallas htc-sense tror jag? Någon som vet vad jag ska göra?

Redigerat av Belsebubnoone, 25 July 2010 - 23:01.

Postad 26 July 2010 - 19:29

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Jag har problem med att koppla ihop facebook till mina kontakter i telefonboken, även fast jag har kopplat mitt facebook-konto till telefonen. Telefonen hittar inte en enda fb-kontakt. Dock hittar den mina twitterkontakter utan problem. Kallas htc-sense tror jag? Någon som vet vad jag ska göra?

Testa en app som heter "Facebook Sync" som finns i Butiken

http://www.androlib....ksync-njDx.aspx

EDIT: tydligen ett allmänt fel just för tillfället http://www.swedroid....4406#post194406

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 27 July 2010 - 11:25.

Postad 28 July 2010 - 16:25

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Testa en app som heter "Facebook Sync" som finns i Butiken

http://www.androlib....ksync-njDx.aspx

EDIT: tydligen ett allmänt fel just för tillfället http://www.swedroid....4406#post194406

Japp verkar ha löst sig nu. Typiskt när jag precis fick telefonen att det inte skulle funka ;) trodde det var jag som gjorde något fel.

Postad 29 July 2010 - 16:26

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Under klockan (telefonens skrivbord/startsida) så finns där ju visat aktuellt väder. På min telefon står det bara Sverige, fast jag har ställt in vilken stad jag bor i. Det är ju inte så intressant att veta vad Sverige har för väder. Däremot vill jag ju kunna se aktuellt väder för min stad jag bor i. Går det detta att ändra?

Postad 30 July 2010 - 11:18

cyphog
  • cyphog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag kollade med HTC när den svarta modellen kan tänkas dyka upp i Sverige. Tyvärr hade de inget svar på det, men de hänvisade till försäljningsställena.
Mailade därför diverse återförsäljare (Netonnet, Elgiganten, Mediamarkt), men ingen vet om den kommer komma in i nuläget. Expansys har inget leveransdatum på den heller.
Lite tråkigt då jag (och många andra verkar det som) mycket hellre skulle vilja ha den svarta än den bruna.

Postad 31 July 2010 - 11:55

Unregistered5ae4ec2a
  • Unregistered5ae4ec2a
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har erfarenheter av GPSen? GPS-funktionen testas ju aldrig ordentligt i de test jag läst.

Postad 31 July 2010 - 16:41

Unregistered67331205
  • Unregistered67331205
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det finns ett labyrinth-spel som heter Teeter också, det funkar jättebra.
Jag är jättenöjd med min WF, en rejäl upgradering från min gamla nokia 5800, förutom musikspelaren. Någon som har tips på "Måste apps"?
Hur updaterar man programvaran? Hittar ingen sån funktion i HTC sync.

Postad 31 July 2010 - 17:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det finns ett labyrinth-spel som heter Teeter också, det funkar jättebra.
Jag är jättenöjd med min WF, en rejäl upgradering från min gamla nokia 5800, förutom musikspelaren. Någon som har tips på "Måste apps"?
Hur updaterar man programvaran? Hittar ingen sån funktion i HTC sync.

Appz.

IMDB
Prisjakt & barcodescanner (gör så att du kan scanna en ean-kod via prisjakt och få upp info om produkten)
Spotify
vemringde.se (letar automatiskt upp info på nätet på okända telnr som kommer)
Opera mini
Handcent sms

Uppdateringar görs direkt i telefonen via inställningar/om telefonen/uppdateringar av systemprogramvaran

Postad 31 July 2010 - 18:43

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
Va på el-giganten idag och provklämde lite. Kändes skön och den va större än jag trodde den skulle vara, vilket bara va bra.
Lite trist dock när dom är totalt standard så de inte finns något roligt att pilla p¨å, så var larm sladden till den kort som fan så man fick stå med armen ovanför huvudet och peta runt och få mjölksyra.

Frågade om en svart och dom hade fått den frågan förut och kollat men de stod verkligen ingenstans att de skulle finnas eller ens komma någon svart.

Postad 31 July 2010 - 20:51

Unregistered67331205
  • Unregistered67331205
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Appz.

IMDB
Prisjakt & barcodescanner (gör så att du kan scanna en ean-kod via prisjakt och få upp info om produkten)
Spotify
vemringde.se (letar automatiskt upp info på nätet på okända telnr som kommer)
Opera mini
Handcent sms

Uppdateringar görs direkt i telefonen via inställningar/om telefonen/uppdateringar av systemprogramvaran

Okej har det kommit ut nån uppdatering än?

Postad 31 July 2010 - 21:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Okej har det kommit ut nån uppdatering än?

Jag fick till min legend för ett par dagar sen, vet inte hur det är till WF men sen är ju android 2.2 (froyo) på väg ut nu vilken dag som helst efter vad jag läste nånstans. Dock vet jag inte om vi får vänta i sverige på en svensk version eller så

Postad 02 August 2010 - 09:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har erfarenheter av GPSen? GPS-funktionen testas ju aldrig ordentligt i de test jag läst.

Jag springer med min WF och har programmet Cardio Trainer med GPSen. Å det blir sällan samma sträcka 2 gånger. Men det är å andra sidan inte samma sträcka som missas varje gång heller.

Om jag springer samma 10 km runda så kan den tappa GPS:en mellan 2 och 3 km ena gången å mellan 4-5 andra gången.

Men detta är i skogen å jag vet inte hur den är i stan eller på friväg så att säga.

Postad 05 August 2010 - 19:08

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som vet vart man kan hitta något skärmskydd till mobilen? :)

Postad 05 August 2010 - 21:18

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som vet vart man kan hitta något skärmskydd till mobilen? :(

Kolla här: http://www.swedroid....ead.php?t=16758

Postad 06 August 2010 - 20:01

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hej!
Jag fick min HTC Wildfire häromdagen och skulle vilja ha lite tips om apps man kan skaffa. :( Då detta är min första Android telefon, och även min första smartphone vet jag inte mycket om dom och vet inte vad man "borde" ha för apps.
Tack på förhand
Gurksus

Postad 08 August 2010 - 22:41

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Finns det inga apps att tipsa om, eller är ni bara blyga? ;)

Postad 09 August 2010 - 06:26

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Har du testat sökfunktionen på forumet. Finns ju tom en hel separat tråd om vilka apps/spel som fol tycker är bra.

Men visst

Handelsbankens app
Cardio Trainer
Eniro
WiFi on/off

etc etc

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.