Postad 27 June 2011 - 14:57
Postad 27 June 2011 - 15:01
Redigerat av Zoiler, 27 June 2011 - 15:01.
Postad 27 June 2011 - 15:07
Tyckte det fungerade mycket bra i ettan och var sådär lagomt bra balans för hopphjälpen, här fick man känslan av mindre kontroll över hoppandet på något sätt.Mycket mer påtagligt. Om du går mot en grej så svävar han upp till den (typ en parkbänk man kan gå till). Det känns inte så jättenaturligt.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 June 2011 - 15:10.
Postad 27 June 2011 - 15:16
Klättrandet i Crackdown är helt annorlunda för där gäller det att göra precisionshopp istället för att dra sig uppåt, och man är inte odödlig om man ramlar ned.
Men det är kul ändå, mycket att göra so far och de har helt klart försökt göra en mer cinematisk upplevelse (fler och bättre mellansekvenser). Har iofs bara gjort en 10 sidouppdrag men större variation på dem också.
Rätt bra att man kan ladda sin sparfil från ettan. Jag började därmed med en extra "ond"-nivå och jag hade tydligen dödat någon i ettan och dennes mor eller nåt ville ha revanch nu i ett sidouppdrag i tvåan. Hon fick ett headshot =/.
Redigerat av Zoiler, 27 June 2011 - 15:17.
Postad 28 June 2011 - 12:25
Jag har byggt upp min evil gubbe sedan första spelet, jag gjorde alla evil uppdrag som fanns i tvåan fram till detta beslut och dödade vad känns som tusentals gatumusikanter. Sen kommer ETT (1) beslut i spelet där man ska välja att få
ALLT jag har gjort i ondskans namn är åt h-vete. Min mätare går över till god, alla mina blodkärl i ansiktet försvinner, jag får färg. Jag blir god helt enkelt. De onda krafterna jag spenderat poäng på att låsa upp är nu låsta så jag är till och med svagare än jag var förut.
Till råga på allt hittar jag ingenstans (inte i power-menyn) hur man
RIKTIGT, riktigt dåligt. Urdåligt. Mass Effect this is not.
Postad 28 June 2011 - 12:33
ALLT jag har gjort i ondskans namn är åt h-vete. Min mätare går över till god, alla mina blodkärl i ansiktet försvinner, jag får färg. Jag blir god helt enkelt. De onda krafterna jag spenderat poäng på att låsa upp är nu låsta så jag är till och med svagare än jag var förut.
...och du blir en florist och strör blommor omkring dig?
Postad 28 June 2011 - 13:29
Hjälpa poliser, hela folk... jag blir illamående bara av tanken.
Postad 28 June 2011 - 15:08
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 28 June 2011 - 15:08.
Postad 28 June 2011 - 16:28
Ännu roligare är det att jag inte kan få tillgång till de nya krafterna som jag uppenbarligen offrade hela mitt game för. Eftersom jag var så ond så tog det goda och det onda ut varandra. Man måste ha en viss karmanivå för att låsa upp de nya krafterna. Det är skrattretande egentligen, de har inte tagit med i beräkningarna att någon som alltid spelat ond skulle vilja få "goda" krafter eller föredrar den "goda bikaraktären".
http://www.gamespot....id=m-1-59407619
Det är inte ens ett beslut som är gott eller ont, jag föredrar en karaktär framför en annan, jag vill ha en viss powerset framför en annan och båda är lika dödliga. Hur i h-vete kan det definiera hela min karaktär som god efter alla dagar av massakrerande och slaktande av tusentals oskyldiga -_-
Plus att jag bara är halvgod.. inte ens level 1. Jag är ett mellanting. Jag som var ondskan själv och skulle få kompletterande superkrafter som skulle göra mig ännu mäktigare är nu alltså en blek kopia av mitt forna jag, utlåst från alla krafter de närmaste timmarna (och spelet börjar närma sig slutet). Underbar speldesign. Oh well, det är betyget som får lida
Postad 29 June 2011 - 10:36
Sådär var det ju i ettan också, om man var maxad god eller ond och mitt i spelet ville byta till andra sidan, så var man ju tvungen att försvaga sig först tills man blev neutral innan man kunde bygga upp den andra sidan.Plus att jag bara är halvgod.. inte ens level 1. Jag är ett mellanting. Jag som var ondskan själv och skulle få kompletterande superkrafter som skulle göra mig ännu mäktigare är nu alltså en blek kopia av mitt forna jag, utlåst från alla krafter de närmaste timmarna (och spelet börjar närma sig slutet). Underbar speldesign. Oh well, det är betyget som får lida
Postad 29 June 2011 - 12:33
Jag fattar systemet, jag klagar på hur stor vikt de lägger vid/hur mycket poäng de delar ut för det beslutet eller andra. Det är obalanserat.
Det första man gör i spelet är att välja mellan om man vill rädda en by genom att individuellt döda alla fiender eller om man vill spränga en bensintank så att man tar ut alla fiender på en gång och dessutom byborna. Enbart det beslutet borde vara tusen gånger mer ondare än att föredra en viss karaktär framför en annan eller ta en viss typ av krafter... De kan ju inte sabba två spel av ondskefullhet med ett enda beslut som inte ens är ondskefullt, det är bara sjukt.
Oh well, jag bytte sida helt enkelt, blev lvl 2 och fick lite nya krafter så det blev kul igen. Men ändå.
Postad 30 June 2011 - 15:01
Ni som spelat får gärna dela med er om ni håller med eller inte (nu när det är lätt att läsa vad jag specifikt gillar och inte
Och vad tycker ni om slutet (använd spoilers)?
Redigerat av Zoiler, 30 June 2011 - 15:02.
Postad 07 July 2011 - 20:37
Redigerat av Guarana, 07 July 2011 - 20:38.
Postad 07 July 2011 - 21:22
Postad 08 July 2011 - 10:57
MHB review
Ni som spelat får gärna dela med er om ni håller med eller inte (nu när det är lätt att läsa vad jag specifikt gillar och inte).
Och vad tycker ni om slutet (använd spoilers)?Spoiler
Känns väl som ett rättvist betyg, jag har dock inte kört så många timmar ännu. Det största minuset enligt mig är nog transporteringen och klättrandet, dom där stuprännorna/rören som Cole kan "glida" upp för husväggarna borde det finnas fler av, samt att dom borde vara längre så att man kommer upp på hustaket direkt.
Sen undrar jag om det finns något enkelt sätt att komma ner till marknivå snabbt utan att för den skulle använda fyrkant (massa oskyldiga kan gå åt, jag spelar som god just nu...), tycker man sugs fast i så mycket hinder på vägen ner
Vet ej, finns säkert. Men annars så kan man lätt hitta alla om man gör alla 60 sidouppdrag och låser upp så att närmaste sharden visas på kompassen.
60 sidouppdrag, jag som inte ens är kommit förbi första ön
Postad 08 July 2011 - 12:25
Heh, ja det är ju ett litet problem. Man måste typ lära sig att hoppa längre ut från saker och ting eller så att man inte är i närheten av något annars greppar han ju fast vid det som en magnet.Sen undrar jag om det finns något enkelt sätt att komma ner till marknivå snabbt utan att för den skulle använda fyrkant (massa oskyldiga kan gå åt, jag spelar som god just nu...), tycker man sugs fast i så mycket hinder på vägen ner
Ja, man undrar varför de inte lagt in ett större och mer helomtäckande nätverk. De har lagt lite transportmedel här och där men plötsligt tar de slut som ett söndrigt system. Det är ändå ingen utmaning att ta sig upp till högsta toppen. Det enda resultatet hade blivit att man rör sig snabbare fram över staden.dom där stuprännorna/rören som Cole kan "glida" upp för husväggarna borde det finnas fler av, samt att dom borde vara längre så att man kommer upp på hustaket direkt.
Det är ju den största också. Men du har all tid i världen att fixa allt efteråt annars (efter du varvat det).60 sidouppdrag, jag som inte ens är kommit förbi första ön
Postad 13 July 2011 - 15:15
Heh, ja det är ju ett litet problem. Man måste typ lära sig att hoppa längre ut från saker och ting eller så att man inte är i närheten av något annars greppar han ju fast vid det som en magnet.
Ja, man undrar varför de inte lagt in ett större och mer helomtäckande nätverk. De har lagt lite transportmedel här och där men plötsligt tar de slut som ett söndrigt system. Det är ändå ingen utmaning att ta sig upp till högsta toppen. Det enda resultatet hade blivit att man rör sig snabbare fram över staden.
Det är ju den största också. Men du har all tid i världen att fixa allt efteråt annars (efter du varvat det).
Då var man klar med inF2, tog alla blast shards och sidouppdrag. Får se om jag orkar/har lust att försöka mig på att ta alla onda uppdrag, det är väl inte möjligt att klara av alla onda uppdrag nu med samma sparfil?
Postad 14 July 2011 - 12:27
Postad 14 July 2011 - 18:16
Säkert många fler =P. Jag försökte, men det är ju f-n omöjligt. Speciellt eftersom man har svårare att döda oskyldiga när man är god.Det borde gå med mycket jobb, 1000 nermejade fotgängare eller så först. Jag skulle rekommendera ett nytt spel
Postad 14 July 2011 - 18:50
Säkert många fler =P. Jag försökte, men det är ju f-n omöjligt. Speciellt eftersom man har svårare att döda oskyldiga när man är god.
Spränga upp bilar med personer i borde väl funka?
Postad 14 July 2011 - 18:58
Postad 14 July 2011 - 21:10
Göra ett thunder drop eller vad det heter som dödar civila gjorde ju att ens goda karma sjönk i 1:an, kanske funkar i 2an också?
Jag blev klar med den goda delen av kampanjen i inFAMOUS2 häromdagen men känner inget direkt sug efter att spela ytterligare varv så som jag gjord med exempelvis Uncharted-spelen, dock ett bra spel, skulle ge det 8/10.
Postad 15 July 2011 - 02:37
Postad 15 July 2011 - 13:31
Postad 10 January 2012 - 02:27
Det jag inte gillar är rösterna. Varför läspar 75 % av skådespelarna. Cole värst av alla? Vill minnas han höll käft mer i föregångaren vilket jag oftast föredrar. Han har inte direkt någon Nathan Drake charm. I och med att han både ska kunna vara ond eller god borde han hålla käft mer. Omdesignen vet jag inte vad den var till för heller.
Har bara en vecka med liret så vet inte om jag kommer hinna köra som både ond och god. I originalet tyckte jag det gjorde rätt stor skillnad ändå. Får ju helt andra uppdrag och ändrad story förutom de olika krafterna. Hoppas det är samma här.
Postad 10 January 2012 - 16:53
Liret har för övrigt börjat ta fart nu så det fungerar absolut en andra gång trots allt parkourande i inFamous och AC liren
Postad 10 January 2012 - 18:25
Det är förövrigt ett riktigt bra spel, mycket bättre än 1an som var nog så bra. Varierande uppdrag och ganska utmanande, iaf på hard.
Postad 11 January 2012 - 00:34
Överlag bortsett från story och uppdragsdesign så är det bättre än ettan. Iof gillade jag staden i originalet bättre då jag faktiskt kände igen vissa delar av staden från filmer. Kommer inte riktigt ihåg vilken 80-talsfilm det var men den har en sen som är på pricken lik ett område i inFamous jag spenderade massor av tid vid. efterlikna om någon?
Känner inte igen direkt något i InFamous 2.
Postad 11 January 2012 - 20:42
Postad 12 January 2012 - 14:57
Valet och kvalet om jag ska ladda min Infamous genomspelning nu för min onda genomkörning eller om det är bättre starta från noll
Postad 09 July 2013 - 08:50
Spelet ska ju känna av att man har spelat ettan, men jag tror inte att mitt gjorde det när jag satte igång det. Läste på lite och det ska tydligen finnas ett sätt att åtgärda detta, får testa på genomspelning två
- Finished the game on any difficulty: 1,000 starting XP
- Have obtained a Good or Evil Trophy: Start with level 1 good or bad karma
- Have found 25 percent of the blast shards: Energy core (health bar segment)
- Have found 50 percent of the blast shards: Two energy cores
- Certain unspecified "decisions" also result in changes in side missions, Dead Drops and dialogue
Sedan sprang jag förbi den här elektronihandlare...ajajaj microsoft
20130708_201007.jpg 2.18MB
2 Antal nerladdningar
Postad 09 July 2013 - 11:59
endast 12 veckors reptid! Inte illa..Sedan sprang jag förbi den här elektronihandlare...ajajaj microsoft
20130708_201007.jpg 2.18MB 2 Antal nerladdningar
Ska ta tag i detta spel igen när jag förnyat PS+...
Postad 10 July 2013 - 13:49
Och i det finstilta står det: Results not guaranteedendast 12 veckors reptid! Inte illa..
Ska ta tag i detta spel igen när jag förnyat PS+...
Gör det, är faktiskt positivt överraskad av spelet hittills. Hade för mig att många inte tyckte att det levde upp till ettan. Nu är det ju 4 år sedan jag spelade det första spelet, men jag tycker att tvåan håller samma standard
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 10 July 2013 - 13:49.
Postad 12 July 2013 - 09:00
Måste ge Sucker Punch bra mycket cred för det modiga slutet,
Round two, here we go
Postad 16 July 2013 - 10:48
Jag är glad att jag valde att spela som god första genomspelningen. För slutet som ond var jobbigt, att
EDIT: Tyvärr ändrades INTE innehållet i dead dropsen på den onda genomspelningen. I första spelet fick man ju välja om man ville rädda
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 July 2013 - 10:51.
Postad 18 November 2013 - 20:44
45 minuter senare har installationen kommit 59%.(15GB)
Fantastiskt!
Edit: 1h 7 minuter senare är det installerat och klart... Synd att speltiden tog slut. Positivt vart ju att jag hann ladda kontrollen.
Edit 2:
3 uppdateringar skulle också laddas hem och installeras...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 November 2013 - 21:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?