Kommentarer till rayOletto HD av rayDreamer
Postad 01 September 2011 - 11:37
Snygga tavlor
men ska inte den högra sitta under den vänstra ser ut som att mönstret skulle passa ihop då.
Jo det stämmer MatsE men soffan skymmer den undra tavlan för mycket så det fick bli så här nu. Ville ha dom i vardagsrummet och det där är enda väggen dom fick plats på. Observant av dig, du har öga för detaljer.
Postad 01 September 2011 - 16:15
Postad 08 September 2011 - 15:34
Riktigt riktigt läckert!
Postad 08 September 2011 - 15:36
Oj, det var längesedan jag kikade in hos dig.
Riktigt riktigt läckert!
Tackar, det har hänt en del men mest på möbelfronten tror jag. Förutom ny projektor, duk och nu högtalarkablarna.
Nästa upgrade blir antingen en Oppo eller en Tvix men efter att nästan ha slagit sönder min gamla igår har jag inget större förtroende för den nya som kommer.
Postad 08 September 2011 - 18:57
Både välljudande och vackra kablar vad mer kan man begära:)
Postad 09 September 2011 - 21:03
Slå till på en Oppo. Det är en härlig maskin, är väldigt nöjd med min.
Mvh Jonas
Postad 10 September 2011 - 18:06
Redigerat av Unregistered2141, 10 September 2011 - 18:06.
Postad 10 September 2011 - 19:56
Postad 12 September 2011 - 12:39
Har du problem med att det flesta väggar är vita vid projje körning?
Postad 29 September 2011 - 20:02
Låter sjuuuukt bra och då är dom inte inspelade på långa vägar, och får köra med mina gamla Tara-kablar tills Nordost kommer tillbaka från omterminering.
Postad 29 September 2011 - 21:22
Postad 30 September 2011 - 05:41
Det är faktiskt ett par Focus 220 MKII golvare. Sjukt nöjd med dom, men jag har inte riktigt vant mig vid utseendet ännu. RS8orna var lite tuffare tycker jag fortfarande. Men dom här låter ju så grymt mycket bättre så utseendet är ingen fråga. Välljud ska det va!!
Jag har fortfarande min Marantz SR8002 som driver dessa. Men någon gång blir det ett steg till. Men först centern i samma serie, och bakkanaler har jag inte riktigt kommit fram till vilka jag ska ha.
Postad 01 October 2011 - 23:32
Postad 02 October 2011 - 13:29
Kul! och trevliga högtalare är det verkligen, men jag la märke till att det ser ut som det är ngt litet märke på själva mellanregistrets gummi-upphängning, är de det? eller är det som jag hoppas bara en synvilla? =) man ser det på båda bilderna...
Du har ju rätt! Det är något märke där men jag kollade på högtalaren nyss och det verkar bara vara något i färgen i gummit. Är inget hål eller fördjupning eller nått sånt som tur är. Är nog inte något att oroa sig för, hoppas jag. Ska nog snacka med butiken ändå. Tack för att du såg det.
Och jepp dom är helt underbara, men saknar centern otroligt mycket trots att jag inte ens kollat på någon film med dom nya ännu. Det är bara vetskapen och att det ser så tomt ut. Så det blir att köpa den snarast möjligt.
Postad 04 October 2011 - 10:46
Postad 04 October 2011 - 13:09
Tackar, men fronten ser inte ut så längre tyvärr, eller tyvärr och tyvärr...det står ett par Dynaudio Focus 220 mkII där istället nu och det låter så mycket bättre! Men ingen center eller bakkanaler ännu. Ska ta lite nya kort snart. Men det är grymt med duken! Den är riktigt fet!Jag älskar verkligen hur din front setup ser ut. Grymt med 2.35:1-duken. Monitor Audio gör grymma högtalare. Hade gärna satt en 10a men jag får komma tillbaka och göra det när den funktionen låsts upp för mig (är ny medlem). Grattis!
Postad 05 October 2011 - 12:55
Redigerat av NoiseMaker, 05 October 2011 - 12:56.
Postad 05 October 2011 - 16:08
Postad 05 October 2011 - 21:58
Stämmer bra det! Kul att han är nöjd, verkligen. Det var jag med dom men uppgraderingsdjävulen haffade mig!Sålde du dina RS8:or till Uppsala mån tro? Till min kompis Daniel! han är iaf mycket nöjd med dom! Härliga uppgraderingar du gjort! Har själv varit sugen på just red dawn mellan min krell och mina jamo... Hur upplever du dom, svagheter och fördelar?
Vad gäller Nordost så kan jag inte riktigt uttala mig. Inte använt dom så mycket. Dom är inne på omterminering för tillfället men det lilla jag han köra dom med mina RS8or var att det blev mycket luftigare ljud. Rösterna och detaljerna trädde fram på ett helt annat sätt. Tycker helt klart du ska lyssna på dom. Blev som helt nya högtalare.
Ja det här var verkligen ett kul köp. Sånt sjukt härligt ljud i dom nya högtalarna.Nice leksaker och skön stil! Bokmärkt och betygsatt
Tackar så mycket, kul att du gillar det. Det här är ett bra forum att hämta inspiration ifrån och det är kul när folk gillar det jag gjort också.Ruskigt snygg setup du har. Härligt hem i övrigt också
Jag förstår inte vad du menar med skillnaden mellan höger och vänster högtalare...dom låter väl likadant?Hur stor skillnad upplever du mellan höger och vänster fronthögtalare?
Redigerat av rayDreamer, 05 October 2011 - 21:59.
Postad 06 October 2011 - 17:11
Du påstår dig höra gigantiska skillnader på kablar, men har ett totalt asymmetriskt rum. Ena högtalaren placerad nära ett hörn och massa bröte på golvet och ett gäng skärmar som ljudet kan studsa i, medan vänster står relativt fritt. Därför undrar jag vilken skillnad du och din finkalibrerade hörsel hör mellan vänster och höger kanal.Jag förstår inte vad du menar med skillnaden mellan höger och vänster högtalare...dom låter väl likadant?
Postad 06 October 2011 - 22:12
Du påstår dig höra gigantiska skillnader på kablar, men har ett totalt asymmetriskt rum. Ena högtalaren placerad nära ett hörn och massa bröte på golvet och ett gäng skärmar som ljudet kan studsa i, medan vänster står relativt fritt. Därför undrar jag vilken skillnad du och din finkalibrerade hörsel hör mellan vänster och höger kanal.
Hade du inte varit så otrevlig hade jag bjudit över dig på ett test av kablarna och låta dig höra skillnaden. Men du hör tydligen till den skalan som påstår att kablar inte gör någon skillnad.
Alla upplever ljud på olika sätt och för mina öron är det stor skillnad på ljudet mellan mina Tara och Nordost. Och även mellan mina förra Monitor Audio och mina nya Dynaudio.
Självklart är mitt rum inte det bästa ur ljudperspektiv men ibland får man kompromissa. Jag behöver ju inte köpa skit för att jag inte har ett dedikerat superduperrum för mina prylar. Så länge jag är nöjd så är jag nöjd.
Postad 21 October 2011 - 17:27
Mvh
Micke
Postad 21 October 2011 - 17:41
Men jag vet inte om det blev bra eller inte ännu, har inte hunnit prova den ens. Bara kopplat in. Men efter kl 14:00 är det 18 dagars semester. Då jäklar!
Den ser ju riktigt snygg ut i alla fall, det duger så länge hehe.
Postad 21 October 2011 - 18:51
Postad 23 October 2011 - 16:32
Postad 23 October 2011 - 21:19
Det låter bra men kan låta mycket bättre. Den orkar nog inte driva på dom fullt ut tyvärr.Så då återstår frågan: Får din receiver högtalarna att släppa ordentligt?
Så ett stereosteg är på "Vill-ha" listan.
Du är välkommen Jocke. Blev mycket bättre bas när jag flyttade den till högra sidan istället för vänstra.Ska bli kul att se och höra nya prylarna imorgon!
Hela lägenheten skakar sönder.
Postad 26 October 2011 - 14:32
Ja jillart..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?