Officiell tråd - Desire HD
665 svar till detta ämne
Postad 16 september 2010 - 16:21
MrWikström
-
MrWikström
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
6.8 cm bred 12.3 cm hög 1.2 cm tjock
Så det beror väl på hur stora fickor du har :-)
Min N900 har måtten Mått (BxHxD) 110,9 × 59,8 × 18 mm Och den går ner i ett par vanliga jeans. Desire HD är ju inte såå mycket större så de borde gå.
Annars får du väl skaffa dig en geekväska å hänga fast i bältet 
Precis därför man inte vill ha geekväska, pga det namnet  Äsch, ska nog lösa sig med byxfickan, ritade upp storleken på papper idag och blev "chockad" och tänkte bara på hur jag skulle få ner den i fickan, men med problem kommer lösningar. Jag får väl helt enkelt köpa en storlek större byxor och köra med livrem istället. Edit: Hittade en Miniräknare med ungefär samma mått (lite större). Testade att ha i fickan, gick utomordentligt bra även i de tajtaste byxorna.
Redigerat av MrWikström, 16 september 2010 - 16:35.
Postad 16 september 2010 - 16:23
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
6.8 cm bred 12.3 cm hög 1.2 cm tjock
Så det beror väl på hur stora fickor du har :-)
Min N900 har måtten Mått (BxHxD) 110,9 × 59,8 × 18 mm Och den går ner i ett par vanliga jeans. Desire HD är ju inte såå mycket större så de borde gå.
Annars får du väl skaffa dig en geekväska å hänga fast i bältet 
beror ju helt på hur stora fickor du har  min den bör gå ner i nästan alla fickor förutom dom tajtaste byxorna.
Postad 18 september 2010 - 12:54
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Otroligt nära att lägga en beställning.
Känns som att min HTC Hero behöver en uppdatering, även fast den "bara" är ~14 månader gammal.
Postad 19 september 2010 - 21:19
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Är det nån som har bokat den? är väldigt sugen på luren. Det jag inte gillar är att det inte finns framkamera till videosamtal.
Postad 19 september 2010 - 21:21
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Är det nån som har bokat den? är väldigt sugen på luren. Det jag inte gillar är att det inte finns framkamera till videosamtal.
vilken mobil hade du innan? använde du videosamtal på den?
Postad 20 september 2010 - 18:29
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Idioti att de har skippat det inbyggda "kick-stand:et".
Håller med, hade varit perfekt o ha den som en klockradio bredvid sängen med alarm och musikspelare, slippa lyfta den för att kolla tiden (dagens i-landproblem jag vet ;)). Eller på ha den ståendes på flyget/tågets infällbara bord och se på en film. Är det nån som har bokat den? är väldigt sugen på luren. Det jag inte gillar är att det inte finns framkamera till videosamtal.
Förbokat den på Dustinhome, det är nu bara 472 timmar kvar tills jag förhoppningsvis kan slänga min nuvarande X1:a åt skogen. :)
Postad 21 september 2010 - 07:29
corb
-
corb
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Håller med, hade varit perfekt o ha den som en klockradio bredvid sängen med alarm och musikspelare, slippa lyfta den för att kolla tiden (dagens i-landproblem jag vet ). Eller på ha den ståendes på flyget/tågets infällbara bord och se på en film.
Finns faktiskt en bordsladdare/kickstand att köpa till andra HTC-telefoner och miniusbporten verkar sitta på samma ställe, så det borde funka till Desire HD. http://images.channe...2ebaykog_PM.jpghttp://www.qfonic.co...-g7/image01.jpgAnnars ser jag fram emot denna lur, skönt att slippa behöva skaffa den där iphone4 som varenda jäkel verkar köpa. Jag hoppas verkligen att HTC levererar nu, för jag har typ mobbat alla IP4-användare på jobbet... Batteritiden kommer nog bli i det minsta laget, speciellt om man använder många funktioner samtidigt (bt, gps, 3g, wifi, spela musik).
Redigerat av corb, 21 september 2010 - 07:30.
Postad 21 september 2010 - 07:39
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
vilken mobil hade du innan? använde du videosamtal på den? 
Jag hade en HD2 och förstås använde inte videosamtal men det vore en internsant funktion. Den här mobilen är den jag väntade på, stor skärm och kraftig hårdvara fast är lite besviken på internminnen storleken, bara 1,5gb. Redan 2007 hade nokian N95 8gb internminne.
Postad 21 september 2010 - 14:58
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Finns faktiskt en bordsladdare/kickstand att köpa till andra HTC-telefoner och miniusbporten verkar sitta på samma ställe, så det borde funka till Desire HD. http://images.channe...2ebaykog_PM.jpg http://www.qfonic.co...-g7/image01.jpg
Annars ser jag fram emot denna lur, skönt att slippa behöva skaffa den där iphone4 som varenda jäkel verkar köpa. Jag hoppas verkligen att HTC levererar nu, för jag har typ mobbat alla IP4-användare på jobbet...
Batteritiden kommer nog bli i det minsta laget, speciellt om man använder många funktioner samtidigt (bt, gps, 3g, wifi, spela musik).
Tack för tipset, ser dock lite otympliga ut, samt en sak till o bära med sig. Ja undrar varför de inte körde med 1400mAh batteriet från vanliga Desire. Skärmen ska tydligen vara rätt så snål, återstår att se hur många dagar man kan klämma ur den. Enligt HTC så är där bättre batteritid på Desire HD än Desire (420h vs 340h), trots svagare batteri... Någon som vet vad det blir för hörlurar som följer med telefonen? Kan anta att det blir som till Desire (dvs http://i.expansys.com/i/b/b204023.jpg).
Redigerat av P-OA, 22 september 2010 - 13:17.
Postad 22 september 2010 - 14:16
r_mattsson
-
r_mattsson
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Den har bättre batteritid eftersom processorn är mycket strömsnålare.. 45 nm mot Desire 65 nm...
Så det stämmer säkert att den har bättre batteritid trots svagare batteri... =)
Postad 24 september 2010 - 15:53
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Någon som vet vad det blir för hörlurar som följer med telefonen?
Vild chansning: Några helt värdelösa...
Postad 24 september 2010 - 16:01
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Vild chansning: Några helt värdelösa... 
Den chansningen är väl inte särskilt vild  Htc har aldrig skickat med bra hörlurar tyvärr
Postad 24 september 2010 - 22:19
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Vad är egentligen senaste ryktena om Gingerbread (Android 3.0)? Tidigare har det snackats om Q4, men är det ändrat?
Postad 25 september 2010 - 17:52
corb
-
corb
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vad är egentligen senaste ryktena om Gingerbread (Android 3.0)? Tidigare har det snackats om Q4, men är det ändrat?
Såg på nån sida att det kommer krävas minst 1ghz cpu, 4" skärm med upplösning 1280*760 för att köra Gingerbread. Så Htc Desire HD har alldeles för låg upplösningen för Android 3.0 tyvärr. Det blir som bäst 2.2.... http://www.gomonews....gingerbread-30//c
Postad 25 september 2010 - 20:11
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Såg på nån sida att det kommer krävas minst 1ghz cpu, 4" skärm med upplösning 1280*760 för att köra Gingerbread. Så Htc Desire HD har alldeles för låg upplösningen för Android 3.0 tyvärr. Det blir som bäst 2.2....
http://www.gomonews....gingerbread-30/
/c
Fast de uppgifterna har ju sen dementerats som rena rykten. Ingen (utom möjligtvis Google själva) vet i dagsläget vilka krav Gingerbread faktiskt kommer ha.
Postad 25 september 2010 - 22:44
fesken
-
fesken
-
Användare
-
-
100 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=GHO9A9Zf5g8Vet inte hur mycket som är unikt för HD men den verkar onekligen rätt najs. Även HTCsense.com känns som ett välkommet tillskott.
Postad 25 september 2010 - 23:48
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=GHO9A9Zf5g8
Vet inte hur mycket som är unikt för HD men den verkar onekligen rätt najs. Även HTCsense.com känns som ett välkommet tillskott.
jag skulle säga att det är väldigt stor skillnad på vanliga Desire och Desire HD faktsikt
Postad 26 september 2010 - 09:48
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Det här känns lätt som HTC:s bästa telefon hittils. Enda som oroar lite inför en förbokning är det på pappret svaga batteriet.
Uppdt. Det är synd att den inte klarar 720p mkv med som Galaxy S.
Redigerat av dhanjel, 26 september 2010 - 09:58.
Postad 26 september 2010 - 11:26
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Det här känns lätt som HTC:s bästa telefon hittils. Enda som oroar lite inför en förbokning är det på pappret svaga batteriet.
Jepp, verkar sjukt intressant. Har länge stört mig på att min 3GS har för liten skärm... Batteriet i Desire HD har 13% mindre kapacitet än på vanliga Desire. Processorn i Desire HD har 44% lägre strömförbrukning än vanliga Desire. Viss skärmen drar nog något mer kräm, men processorn är igång hela tiden. Detta backas även upp av de sifror för taltid och standbytid som HTC redovisar, där Desire HD har 25-30% längre batteritid än vanliga Desire. Så jag vet inte om batteriet ser så svagt ut på pappret...
Redigerat av 24-Seven, 26 september 2010 - 11:27.
Postad 26 september 2010 - 16:09
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Det är skärmen som tar det mesta av batteriet vid normal användning och vid hög användning säkert runt 80%
Postad 26 september 2010 - 16:42
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Beror på mjukvaran, eller har även Desire HD sämre gpuprestanda än Galaxy S?
Postad 26 september 2010 - 17:13
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
24-seven: Jo batteriet är fortfarande svagt på pappret. Däremot så kanske totala förbrukningen är lägre så att batteriet räcker längre. Men det är ändå svagt
jaQoB: Galaxy har väl dedikerad gpu?
Redigerat av dhanjel, 26 september 2010 - 17:14.
Postad 26 september 2010 - 17:42
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
24-seven: Jo batteriet är fortfarande svagt på pappret. Däremot så kanske totala förbrukningen är lägre så att batteriet räcker längre. Men det är ändå svagt 
jaQoB: Galaxy har väl dedikerad gpu?
Var sugen tills jag såg att Desire HD har ett batteri på Capacity: 1230 mAh och Evo'n har ett på 1500 mAh och är håårt kritiserad för sin batteritid. Desire HD har säkert mkt mer strömsnåla komponenter men när även batteriet är rätt så mycket sämre tror jag inte batteritiden är förbättrad nämnvärt... faan, jag som var sugen på denna, får bli nått annat
Postad 26 september 2010 - 19:26
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har en vanlig Desire för tillfället men funderar såklart på att byta upp mig till en HD. Men så har man såklart lite funderingar.
Hur är det egentligen med skärmen, AMOLED vs. SLCD, vad är det för skillnader man ser? Vad anses som bäst? Är tex. svärtan lika bra på HD? Jag tycker den är helt frunktansvärt bra på min Desire.
Är det någonting, förutom storleken och eventuellt batteritiden, som är sämre på HD?
Tack på förhand
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 26 september 2010 - 19:28.
Postad 26 september 2010 - 19:45
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har en vanlig Desire för tillfället men funderar såklart på att byta upp mig till en HD. Men så har man såklart lite funderingar.
Hur är det egentligen med skärmen, AMOLED vs. SLCD, vad är det för skillnader man ser? Vad anses som bäst? Är tex. svärtan lika bra på HD? Jag tycker den är helt frunktansvärt bra på min Desire.
Är det någonting, förutom storleken och eventuellt batteritiden, som är sämre på HD?
Tack på förhand
Jag har iofs aldrig sett en Galaxy S i verkligheten ( eller en Desire HD ) men AMOLED-skärmen ska ha bättre svärta och mättnad medan SLCD:n ska vara skarpare. ( Bara sånt jag läst mig till dock ) Jag tror skärmen kommer vara riktigt bra på Desiren. Jag tror även att batteritiden kommer vara ungefär samma som på den vanliga Desiren tack vare den nya processorn etc
Postad 26 september 2010 - 19:55
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag har iofs aldrig sett en Galaxy S i verkligheten ( eller en Desire HD ) men AMOLED-skärmen ska ha bättre svärta och mättnad medan SLCD:n ska vara skarpare. ( Bara sånt jag läst mig till dock ) Jag tror skärmen kommer vara riktigt bra på Desiren. Jag tror även att batteritiden kommer vara ungefär samma som på den vanliga Desiren tack vare den nya processorn etc 
Tack för snabbt svar  Det var väl ungefär som jag förväntade mig då. Blir intressant att testa dom bredvid varandra i butik! Är skärmen skarp och bra så kommer jag att byta upp mig till Desire HD. Är den för klumpig och skillnaden inte är så stor så tycker jag inte det verkar värt att byta.
Postad 26 september 2010 - 20:31
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Tack för snabbt svar 
Det var väl ungefär som jag förväntade mig då. Blir intressant att testa dom bredvid varandra i butik! Är skärmen skarp och bra så kommer jag att byta upp mig till Desire HD. Är den för klumpig och skillnaden inte är så stor så tycker jag inte det verkar värt att byta.
Tycker också det skall bli intressant att testa dom båda sida vid sida. Men jag har nog inte så stora förhoppningar om att den skall vara så mycket bättre än Desiren. S-LCD skärmen tror jag knappast kommer upplevas som bättre, större, men då minskad smidighet. Övriga uppgraderingar är inget märkvärdigt och batterikapasiteten ungefär samma förmodligen. Men kan bli spännande att testa den, så får man se.
Postad 26 september 2010 - 21:01
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tycker också det skall bli intressant att testa dom båda sida vid sida. Men jag har nog inte så stora förhoppningar om att den skall vara så mycket bättre än Desiren. S-LCD skärmen tror jag knappast kommer upplevas som bättre, större, men då minskad smidighet. Övriga uppgraderingar är inget märkvärdigt och batterikapasiteten ungefär samma förmodligen. Men kan bli spännande att testa den, så får man se.
Precis! Samma tankar som jag har. Men man kan ju undra varför dom väljer att använda LCD-skärmen istället för AMOLED. Finns det begränsningar eller varför har man valt denna skärm?
Postad 26 september 2010 - 21:31
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Precis! Samma tankar som jag har. Men man kan ju undra varför dom väljer att använda LCD-skärmen istället för AMOLED. Finns det begränsningar eller varför har man valt denna skärm?
nej, Samsung har sjuk brist på dem så de sparar de som finns till deras egna och eftersom de var skärmleverantör till HTC så fick HTC helt enklet byta för att kunna pumpa ut mobiler. ( Inte till någon direkt förlust imo )
Postad 26 september 2010 - 23:32
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Förstår inte riktigt hur man kan tycka att det inte är så stor skillnad mellan HD och vanliga Desire?
Desire: 3,7"', 512mb ram, 512mb rom, 5mp
HD: 4,3", 768mb ram, 1,5gb rom, 8mp 720p + snabbare 3g m.m.
= större skillnader än mellan 3gs och 4:an...
Men visst, jag har själv problem att motivera en uppgradering av min 3gs till en 4:a även om jag är ganska säkert på att jag kommer lyckas övertyga mig själv inom kort  blackberryn byts dock mot en Desire HD!
Postad 27 september 2010 - 08:17
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
HD: 4,3", 768mb ram, 1,5gb rom, 8mp 720p + snabbare 3g m.m.
Hur hög hastighet klarar HD av med 3g? Har vanliga Desire någon begränsing där?
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 27 september 2010 - 08:18.
Postad 27 september 2010 - 09:07
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hur hög hastighet klarar HD av med 3g? Har vanliga Desire någon begränsing där?
Dubbla hastigheten med Desire HD! Desire: (upp till) 7,2Mbps ner och 2 Mbps upp Desire HD: (upp till) 14,4 Mbps Ner och 5,76 Mbps upp.
Postad 28 september 2010 - 09:55
putte79
-
putte79
-
Användare
-
-
202 inlägg
Här har ni ett test på skärmarna http://www.swedroid....-du-jamforelse/
Postad 28 september 2010 - 17:06
Unregisteredd4f89b64
-
Unregisteredd4f89b64
-
Användare
-
-
140 inlägg
Här har ni ett test på skärmarna http://www.swedroid....-du-jamforelse/
Tackar. Tråkigt att det just verkar vara färgerna och svärtan som är betydligt bättre på AMOLED. Jag mår dåligt över Samsungs taktiska drag att inte tillverka i närheten av lika många skärmar till t ex. HTC som till dom själv. Såklart så har dom all tid i världen att kasta ut hur många Super AMOLED-skärmar som helst till Samsung Galaxy. Ett smart drag men lite fult gjort ändå. Precis när den Galaxy kom så tog det plösligt slut på AMOLED-skärmar. Ett tydligt sammanhang.
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 28 september 2010 - 20:23.
Postad 28 september 2010 - 21:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jag skulle då inte vilja ha en AMOLED skärm..
Fruktansvärt trist att surfa med.
Texten är ju helt suddig..
Tjejen har en Desire och nä
Postad 28 september 2010 - 21:37
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Jag skulle då inte vilja ha en AMOLED skärm.. Fruktansvärt trist att surfa med. Texten är ju helt suddig.. Tjejen har en Desire och nä
Tur att Desire säljs med super-LCD numera då (Hade en Galaxy S som byttes mot iPhone 4, även om Galaxy S skärmen är riktigt bra så föredrar jag faktiskt IPS-skärmen på iPhone 4, upplösningen gör verkligen att allt blir superskarpt + bra tittvinkel med IPS trots LCD-teknik)
Redigerat av junkan, 28 september 2010 - 21:38.
Postad 28 september 2010 - 22:12
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Tur att Desire säljs med super-LCD numera då (Hade en Galaxy S som byttes mot iPhone 4, även om Galaxy S skärmen är riktigt bra så föredrar jag faktiskt IPS-skärmen på iPhone 4, upplösningen gör verkligen att allt blir superskarpt + bra tittvinkel med IPS trots LCD-teknik)
Men ack så liten skärm. 4,3" låter bättre att surfa på.
Postad 28 september 2010 - 22:53
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
Förstår inte riktigt hur man kan tycka att det inte är så stor skillnad mellan HD och vanliga Desire?
Skillnaden är väldigt stor i mina ögon, men jag förstår om Desire-ägare inte ser den som stor nog att motivera en kostsam uppgradering. De flesta sitter ju redan med 18- eller 24-månadersabonnemang som bara är 4-5 månader gamla. Inte helt lätt att ta sig ur det. Jag har full förståelse för att de inte anser att det är värt en uppgradering. Men för alla andra - jo, skillnaden mellan Desire och Desire HD är stor.
Redigerat av monodc, 28 september 2010 - 22:54.
Postad 29 september 2010 - 09:16
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Skillnaden är väldigt stor i mina ögon, men jag förstår om Desire-ägare inte ser den som stor nog att motivera en kostsam uppgradering. De flesta sitter ju redan med 18- eller 24-månadersabonnemang som bara är 4-5 månader gamla. Inte helt lätt att ta sig ur det. Jag har full förståelse för att de inte anser att det är värt en uppgradering.
Men för alla andra - jo, skillnaden mellan Desire och Desire HD är stor.
Om man tycker skillnaden är stor som ett plus, måste väl ändå vara mest en smaksak, inte om man sitter på ett 18-24 mån. abb. OK för en del kanske. Den största skillnaden är såklart 3,7 -4,3 tum. En del kan tycka 4,3 är plus. Själv tycker jag gränsen går vid 3,7 för att den inte skall bli otymplig, alltså ett minus för mig personligen- Den anpassar ju texten till skärmen och då räcker det bra med 3,7. Övriga uppgraderingar kan jag inte heller se som några större plus. Finns inget som skulle hindra mig från ett nyköp, om det fanns nåt nytt intressant på Desire HD. Skall tillägga att jag är otroligt nöjd med Desiren och Desire HD är säkert minnst lika bra, för dem som storleken passar.
Redigerat av ffodil, 29 september 2010 - 09:32.
Postad 29 september 2010 - 09:59
24-Seven
-
24-Seven
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Övriga uppgraderingar kan jag inte heller se som några större plus.
Nej, jag tycket definitivt att det är ett kraftigt minus att det är en snabbare grafikdel i den strömsnålare processorn, och vad skall man med allt extra ramminne till? kunde dom inte skalat av några megapixlar, och halverat 3g hastigheten istället...
Postad 29 september 2010 - 10:55
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Man kan inte klaga på hastigheten på den i alla fall: http://www.youtube.c...h?v=i9WbNkWQGxU
Postad 29 september 2010 - 11:06
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Nej, jag tycket definitivt att det är ett kraftigt minus att det är en snabbare grafikdel i den strömsnålare processorn, och vad skall man med allt extra ramminne till? kunde dom inte skalat av några megapixlar, och halverat 3g hastigheten istället... 
Ironiskt...ja,men som jag sa finns där inget av ovanstående som tilltalar mig personligen. Har heller inte sagt det skulle vara några minus, mer än storleken då, för mig personligen. Men för dem som skall köpa ny android idag och gillar storleken kan det vara ett bra val.
Postad 29 september 2010 - 13:42
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag vill förstås uppgradera, problemet är att jag redan har ett abonnemang som går ut den 2 maj. Är det någon som vet när kan man tidigast förlänga abonnemanget? jag skulle vilja gärna förlänga och ta desire HD´n.
Postad 29 september 2010 - 13:49
putte79
-
putte79
-
Användare
-
-
202 inlägg
Beror på operatör och vilken bindningstid du haft.
Om de e 12 mån abonnemang du har så kan du förlänga 3 mån innan hos alla operatörer.
Postad 29 september 2010 - 14:57
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Beror på operatör och vilken bindningstid du haft. Om de e 12 mån abonnemang du har så kan du förlänga 3 mån innan hos alla operatörer.
det är tele2 och den är 18 månader abonnemang.
Postad 29 september 2010 - 15:25
putte79
-
putte79
-
Användare
-
-
202 inlägg
det är tele2 och den är 18 månader abonnemang.
ok då kan du förlänga 3 mån innan
Postad 29 september 2010 - 15:27
Sublett
-
Sublett
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag vill förstås uppgradera, problemet är att jag redan har ett abonnemang som går ut den 2 maj. Är det någon som vet när kan man tidigast förlänga abonnemanget? jag skulle vilja gärna förlänga och ta desire HD´n.
Tjänar man verkligen så mycket på att ta ett abonnemang i samband med telefonen..? Eller handlar det mer om att man inte vill betala klumpsumman?
Postad 29 september 2010 - 20:26
davidguate
-
davidguate
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tjänar man verkligen så mycket på att ta ett abonnemang i samband med telefonen..? Eller handlar det mer om att man inte vill betala klumpsumman?
Eftersom jag vill också köpa en ny tv för ungefär 7,000/8,000 så måste jag ta en pryl på avbetalning och på den andra vill jag betala klumpsumman. Jag behöver nallen eftersom för ungefär 2 månader sen tappade jag min älskling HD2 och sedan dess har jag använt en enkel mobil som klarar bara att ringa.
Postad 30 september 2010 - 07:48
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ironiskt...ja,men som jag sa finns där inget av ovanstående som tilltalar mig personligen. Har heller inte sagt det skulle vara några minus, mer än storleken då, för mig personligen.
Men för dem som skall köpa ny android idag och gillar storleken kan det vara ett bra val.
Mer RAM och snabbare CPU är ju något som man inte märker av om man redan idag har en Desire. Har en Desire som testlur på jobbet och den är grymt skön att jobba med, inget lagg, den svarar på ens "kommandon" direkt. Så uppgraderingen är väl mer av en dold sak. Det som man dock kan märka av är det uttökade internminnet, Desiren är lite snål på den punkten (är iof löst i 2.2 iom att du kan installera appar på SD kortet). Men för alla oss som gillar att veta vad som finns under huven är det bra att veta att där är ordentliga grejor som lär göra användandet problem fritt (jfm min nuvarande Xperia X1:a vars SMS text kommer upp 15 sekunder efter inmatning och då har texten förvridits till oläsbarhet).
Postad 30 september 2010 - 14:40
-Råttan-
-
-Råttan-
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hej var är det bäst att beställa en Desire HD med teliaabonnemang?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|