Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson, ryktestråden

174 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 november 2010 - 10:55

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag var en av dem som köpte en Satio för ett år sen, för att sen bli besviken att man inte väntade ett par månader på X10:an. Det enda jag är nöjd med på Sation är kameran som grym. (inte relevant med tråden, se det som en introduktion!) :-)

En X12:a lockar mig kan jag säga! Om specarna lever upp till nivån som eldats upp i denna tråden så lär jag fortsätta att vara en trogen SE-kund. Ingen som vet mer?? När skulle den lanseras??

Postad 02 november 2010 - 11:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag var en av dem som köpte en Satio för ett år sen, för att sen bli besviken att man inte väntade ett par månader på X10:an. Det enda jag är nöjd med på Sation är kameran som grym. (inte relevant med tråden, se det som en introduktion!) :-)

En X12:a lockar mig kan jag säga! Om specarna lever upp till nivån som eldats upp i denna tråden så lär jag fortsätta att vara en trogen SE-kund. Ingen som vet mer?? När skulle den lanseras??

Ingen som "vet" något mer än vad som redan står tror jag.
Däremot påstår "AVMaxfan" på esato.com att den, X12, ska presenteras inom de närmsta dagarna så vi får väl se!

Postad 02 november 2010 - 14:54

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!!
Om man googlar runt lite och läser skvallret så verkar SE jobba på 3-4 modeller av smartphones... Kanske mynnar ut i 2....

Postad 03 november 2010 - 15:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Guys, have petience
Just wait a few more days

-avmaxfan, esato.com

Vi får väl se hur trovärdig den där killen är...

Postad 03 november 2010 - 22:52

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

-avmaxfan, esato.com

Vi får väl se hur trovärdig den där killen är...

Ja man hoppas ju verkligen att han har torrt på fötterna och inte bara driver med alla.
Lär nog bli min nästa mobil isf :)

Postad 04 november 2010 - 17:20

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Ja man hoppas ju verkligen att han har torrt på fötterna och inte bara driver med alla.
Lär nog bli min nästa mobil isf :)

Håller fullständigt med. Lär bli min nästa mobil oxå.
Det som jag tycker verkar skumt är att Sony Ericsson skulle vara först med en så avancerad telefon. Jag har då inte hört något från nån annan tillverkare. Men man kan ju hoppas att det stämmer, åtminstone några specar!

Postad 08 november 2010 - 17:55

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
På Esato har det varit uppståndelse idag. Den där "Avmaxfan" menade att de skulle göra en lansering idag på Docomo. Snacka om att han fick skit när där inte dök upp något...
Så nu går snacket att han far med osanning om detta projekt.

Vi får hålla tummarna att de har fel...

Postad 09 november 2010 - 21:45

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Kan detta vara "X12" aka ANZU

Postad bild

Källa: Länk

Postad 09 november 2010 - 21:57

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Tror det kommer fler high ends, den här är ju 4.3 tumare. Specsen på den där ska ju vara identiska med sin "syster" zeus, aka psp phone. Hoppas att det kommer en 4tums också

Postad 10 november 2010 - 01:59

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Kan detta vara "X12" aka ANZU

Hoppas att det där bara är en tidig prototyp, gillar inte formfaktorn på skärmen :/

Postad 10 november 2010 - 07:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Som det redan står i kommentarerna på xperiax10.net...

2.1..? även på en tidig prototyp borde väl 2.2 rulla?

Men det hinner väl hända en del på ett kvartal.. :(
Kan bli bra.

Redigerat av mrNoodles, 10 november 2010 - 07:22.

Postad 10 november 2010 - 08:05

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Ska bli spännande och se spec när den lanseras...

Postad 10 november 2010 - 14:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Lite fler bilder:
[attachment=98635:ANZU1a.jpg]

[attachment=98636:ANZU2a.jpg]

[attachment=98637:ANZU3a.jpg]

Postad 10 november 2010 - 14:53

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jepp, det är Anzu (X12) på bilden, som utvecklas i Tokyo. Jag hade ju hört att det var 4,5" men nu var det "bara" 4,3". Ny telefon till mig snart. =)

Postad 10 november 2010 - 19:00

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Som det redan står i kommentarerna på xperiax10.net...

2.1..? även på en tidig prototyp borde väl 2.2 rulla?

Men det hinner väl hända en del på ett kvartal.. :D
Kan bli bra.

2.2 finns ju inte med i x10-seriens roadmap och Sony har ju ett samarbete med Google så det verkar ju troligt att de skiter i 2.2 och att de håller på att jobba med antingen 2.3 eller kanske till och med 3.0 nu. Det är ju lite korkat att jobba på 2.2 nu när 2.3 precis har kommit.
Det där är ju bara en prototyp så de har nog inte kommit tillräckligt långt med den planerade androidversionen så den är i testbart skick ännu.

Postad 10 november 2010 - 19:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Hoppas att det där bara är en tidig prototyp, gillar inte formfaktorn på skärmen :/

Håller med dig där, tycker den är för lik X10:an. Inget fel på X10:ans design alls men kul med lite "ny" design.

Postad 10 november 2010 - 19:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

2.2 finns ju inte med i x10-seriens roadmap och Sony har ju ett samarbete med Google så det verkar ju troligt att de skiter i 2.2 och att de håller på att jobba med antingen 2.3 eller kanske till och med 3.0 nu. Det är ju lite korkat att jobba på 2.2 nu när 2.3 precis har kommit.
Det där är ju bara en prototyp så de har nog inte kommit tillräckligt långt med den planerade androidversionen så den är i testbart skick ännu.

Du menar 2.2 finns inte med i X10:ans roadmap, eller vad menar du med X10-serien?!? Xperia?!?
Verkar ju som att det här kanske blir en "Bravia"-phone istället för en Xperia-phone.

Tror MYCKET VÄL att det kan vara så, var det nån som såg "Felix stör en ingenjör" nu senast?
Där hintades det att SE:s telefoner kommer ha en stark koppling till TV:s o s v. Just i programmet var det i o f s en X10:a men tjänsterna lär vara samma. Kan tänka mig att det dessutom var ca 3-6 månader sen programmet spelades in.

Postad 10 november 2010 - 23:27

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Du menar 2.2 finns inte med i X10:ans roadmap, eller vad menar du med X10-serien?!? Xperia?!?
Verkar ju som att det här kanske blir en "Bravia"-phone istället för en Xperia-phone.

Tror MYCKET VÄL att det kan vara så, var det nån som såg "Felix stör en ingenjör" nu senast?
Där hintades det att SE:s telefoner kommer ha en stark koppling till TV:s o s v. Just i programmet var det i o f s en X10:a men tjänsterna lär vara samma. Kan tänka mig att det dessutom var ca 3-6 månader sen programmet spelades in.

X10-serien var väl kanske lite fel. Det jag meande var Xperia x10, x10 mini (pro) och x8 som har i princip samma plattform.
Ser sjukt lovande ut iaf :D

Postad 11 november 2010 - 10:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Hmmm...OM den har 1080P-video support så kan det OMÖJLIGT vara en Snapdragon då dom inte klarar av det.
Det gör däremot TI OMAP 4400. Dual Core Snapdragon ( 8X72 ), som klarar 1080P, kommer inte förrän i mitten/slutet på 2011 så vitt jag vet.
TI OMAP 4400 finns väl redan ute. För utvecklare/telefontillverkare alltså.

Aure: kommentarer, tankar?

OMAP™ 4 Key Benefits

* Designed to drive smart phones and Mobile Internet Devices (MIDs)
* IVA 3 hardware accelerators enable full HD 1080p, multi-standard video encode/decode
* Faster, higher-quality image and video capture with digital SLR-like imaging up to 20 megapixels
* Dual-core ARM® Cortex™-A9 MPCore™ with Symmetric Multiprocessing (SMP)
* Integrated POWERVR™ SGX540 graphics accelerator drives 3D gaming and 3D user interfaces
* Highly optimized mobile applications platform
* OMAP4430 operates at up to 1 GHz
* OMAP4440 operates at 1+ GHz
Support Features:

* Composite TV output
* HDMI v1.3 output to drive HD displays, the HDMI port can output Full HD 1080p 30fps
* Larger, color rich display support up to WUXGA (1920 x 1200)
* MIPI serial camera and serial display interfaces
* MIPI® SLIMbusSM
* MMC/SD
* USB 2.0 On-The-Go High Speed
* Comprehensive software suite supporting all major mobile OSes that is fully integrated and tested for real-world use cases to reduce development time and costs
* OMAP Developer Network provides programs and media components for manufacturers to create distinctive products delivered to market quickly

Redigerat av BrittBastard, 11 november 2010 - 10:05.

Postad 11 november 2010 - 12:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Hmmm...OM den har 1080P-video support så kan det OMÖJLIGT vara en Snapdragon då dom inte klarar av det.
Det gör däremot TI OMAP 4400. Dual Core Snapdragon ( 8X72 ), som klarar 1080P, kommer inte förrän i mitten/slutet på 2011 så vitt jag vet.
TI OMAP 4400 finns väl redan ute. För utvecklare/telefontillverkare alltså.

Aure: kommentarer, tankar?

Det behöver inte vara 1080P i telefonen, kan lika gärna vara 720P då räcker snapdragon gott o väl men om SE nu verkligen vill vara först med det senaste så kan man säkert tänka sig att byta plattform (igen) även om det låter långsökt. TI4400 är väl en av de få plattformarna idag som klarar den avkodningen, fast å andra sidan klarar väl Samsungs Hummingbird det oxå? Så visst finns det plattformar som klarar det.

Oavsett plattform så blir det intressant att se vad som komma skall.

Jag har en träff med mina vänner på SE till helgen, skall se om de vet något öht om denna modellen.

Postad 11 november 2010 - 13:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Det behöver inte vara 1080P i telefonen, kan lika gärna vara 720P då räcker snapdragon gott o väl men om SE nu verkligen vill vara först med det senaste så kan man säkert tänka sig att byta plattform (igen) även om det låter långsökt. TI4400 är väl en av de få plattformarna idag som klarar den avkodningen, fast å andra sidan klarar väl Samsungs Hummingbird det oxå? Så visst finns det plattformar som klarar det.

Oavsett plattform så blir det intressant att se vad som komma skall.

Jag har en träff med mina vänner på SE till helgen, skall se om de vet något öht om denna modellen.

Ja, dom har väl samma GPU, Hummingbird och TI4400 alltså men det finns andra skillnader till TI4400's fördel enligt mig.
T ex: Hummingbird kör väl "bara" med ARM 8-kärna medans TI4400 kör med ARM 9-kärna tror jag.

Hur som helst; håller med dig, ska bli mycket intressant att se vad det är/blir för nåt.

EDIT: "avmaxfan" har faktiskt haft hyffsat rätt hittills och nu svarar han följande på denna fråga:

http://www.youtube.c...h?v=Y2KSCPOhQ7w
X12 will have ST-Ericsson U8500.?????

avmaxfan:

It may but not likely. Various sources including mine have confirmed the use of TI OMAP4
Personally I don't care what chipset/proccy it uses as all of em are great - TI OMAP4, ST Ericsson U8500, Tegra 2. All are wonderful new platforms

Hur låg U8500 till tidsmässigt? Den klarar väl dual core 1.2Ghz? Tegra är väl 1Ghz dual core?
OMAP 4400 är ju 1Ghz+ och kan lätt, av utvecklare/tillverkare, sättas till 1.5Ghz.

Redigerat av BrittBastard, 11 november 2010 - 13:37.

Postad 11 november 2010 - 16:00

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Enligt min vän på STE är det första halvåret 2011 på U8500. Det innebär säkert att de första produkterna börjar synas på marknaden andra halvan 2011 kanske.

Postad 11 november 2010 - 20:58

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Enligt min vän på STE är det första halvåret 2011 på U8500. Det innebär säkert att de första produkterna börjar synas på marknaden andra halvan 2011 kanske.

Tack, äntligen en som kunde verifiera vad ja sa tidigare. Det kommer dröja innan vi ser några produkter med U8500.

OMAP4 har varit ute hos kunderna sen i början av året så den är nästan för ny också för att vara ute hos konsumenterna idag.

Postad 11 november 2010 - 22:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Tack, äntligen en som kunde verifiera vad ja sa tidigare. Det kommer dröja innan vi ser några produkter med U8500.

OMAP4 har varit ute hos kunderna sen i början av året så den är nästan för ny också för att vara ute hos konsumenterna idag.

Ja, men grjejen är ju att om ryktena stämmer så kommer telefonen vara ute hos oss konsumenter Q1 2011 och då kan den omöjligt baseras på U8500. Ingen som har sagt att OMAP4 (400) ska vara tillgänglig för oss konsumenter NU, säljs väl knappast till konsumenter ens en gång. Däremot, precis som du skriver, så har OMAP 4 funnits ute ett tag, en förutsättning för att X12, förutsatt att OMAP 4400 används, ska kunna släppas Q1 2011.

Postad 11 november 2010 - 22:45

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Ja, men grjejen är ju att om ryktena stämmer så kommer telefonen vara ute hos oss konsumenter Q1 2011 och då kan den omöjligt baseras på U8500. Ingen som har sagt att OMAP4 (400) ska vara tillgänglig för oss konsumenter NU, säljs väl knappast till konsumenter ens en gång. Däremot, precis som du skriver, så har OMAP 4 funnits ute ett tag, en förutsättning för att X12, förutsatt att OMAP 4400 används, ska kunna släppas Q1 2011.

Enligt Aure så ska U8500 vara ute hos kunderna (t.ex. Sony Ericsson) i början på nästa år. Sedan tar det 1 - 2 år tills vi ser produkten ute i affärerna. Man underskattar ofta den tid det faktiskt tar för en produkt att utvecklas och produceras. I regel är utvecklingscykeln 4 - 6 år beroende på hur mycket man räknar in, så din nya super coola telefon som du har i handen är i regel 4 år gammal.

OMAP4 kan vara möjligt att de har använt även om det är lite tight, U8500 är uteslutet som jag ser det.

Postad 11 november 2010 - 23:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
4-6år ha ha ha det var vääääldigt länge sedan man hade den takten, welcome to 2010!

Teaserfilm:
http://digifex.se/st-ericsson-u8500/

Redigerat av junkan, 11 november 2010 - 23:58.

Postad 11 november 2010 - 23:32

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Det bästa beviset för 4400 enligt mig är något som Maximys (det enda tvivlet är om det verkligen är han på xda) sa på xda angående psp-telefonen för några månader sen:

"Not very likely is it, with psp neXt gen coming . The 2 divisions operates quite independently. However, an android device (running a 'high end' branch of android ) is currently in internal testing, based on TI's OMAP4400 series, and paired with LPDDR2 I believe, since the performance put that of samsung's i9000 to shame. I don't know if this is the *supposed* psp phone, but it does have an unusually wide aspect ratio screen (864*480) which could suggest a gaming 'portal' is coming to select future se devices."

Maximys driver SEMCBlog och är VÄLDIGT involverad i SE. Han är en av de källor som är 100% trovärdig enligt esato.

Riktigt roligt med alla rykten ändå :) typ halva grejen

Postad 12 november 2010 - 12:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Maximys driver SEMCBlog och är VÄLDIGT involverad i SE. Han är en av de källor som är 100% trovärdig enligt esato.

Riktigt roligt med alla rykten ändå :) typ halva grejen

Han och "Eldar" då. Börjar nog tro att "avmaxfan" har väldigt bra insyn i SE också.
Han har haft tillräckligt många rätt hittills för att jag ska tro det iallafall.

X12 announcement is expected around Christmas

Vi får väl se om han har rätt angående det också.

Håller med, kul med rykten.

Postad 12 november 2010 - 15:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Han och "Eldar" då. Börjar nog tro att "avmaxfan" har väldigt bra insyn i SE också.
Han har haft tillräckligt många rätt hittills för att jag ska tro det iallafall.

Vi får väl se om han har rätt angående det också.

Håller med, kul med rykten.

avmaxfan sa iofs mitten nov och relle i Japan, vilket inte hände! Men jag skall inte säga något om hans trovärdighet.

Postad 12 november 2010 - 18:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

avmaxfan sa iofs mitten nov och relle i Japan, vilket inte hände! Men jag skall inte säga något om hans trovärdighet.

Korrekt, men det kan också varit så att han hade rätt just då, vi vet ju alla att just datum/tider kan ändras med väldigt kort varsel.
Han har haft "rätt" på många andra saker. Varför jag sätter rätt inom cituationstecken beror på att det finns ju fortfarande inga officiellla specar.

Postad 13 november 2010 - 15:53

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Jag har försökt luska lite vad gäller avmaxfan's teorier/rykten gällande X12. Detta är bara mina personliga åsikter, inget jag har bevis för.

1. Jag tror inte det är dual core som släpps i X12 (om den släpps Q1)
Varför: Både Qualcomm och TI har meddelar att deras dual core plattformar tidigast skulle komma ut på markanden sent 2010 eller första halvan 2011. Jag tror personligen det är större chans att det är en single core snapdragon med hastigheter upp till 1,5GHz som qualcomm lovat leverera Q4 2010.

2. Om den släpps med TI OMAP 44XX -plattformen så är det nog release tidigast Q2 2011 (av anledning ovan)

3. Att gå från 8MP kamera till 16MP kamera känns inte heller riktigt klokt eftersom ingen ännu levererat en 12MP till Android, det naturliga steget torde vara 12MP.

4. Ryktet säger att Android 2.3 (Gingerbread) inte är optimerat för dual core vilket snarare bara skulle ge sämre batteritid.

Men som sagt, hoppet är det sista som överger en. ;)

Postad 14 november 2010 - 12:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Intressanta tankar Aure, jag hoppas du inte har rätt men då du har bättre koll än mig så tycker jag trots allt det låter vettigt.
Har också hört att Gingerbread inte är optimerat för dual core, får hoppas att det ryktet INTE stämmer. :)

Hmmmm:

SEfreakFan: @eldarmurtazin So is it true that X12 has a 16.4 mp camera ?
Eldar: @SEfreakFan false. 8 mpx

Bara den har Xenon blixt så är jag nöjd!

Postad 14 november 2010 - 12:37

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Intressanta tankar Aure, jag hoppas du inte har rätt men då du har bättre koll än mig så tycker jag trots allt det låter vettigt.
Har också hört att Gingerbread inte är optimerat för dual core, får hoppas att det ryktet INTE stämmer. :)

Hmmmm:

Bara den har Xenon blixt så är jag nöjd!

Se där! Ännu fler saker som motsäger avmaxfan, känns som det han kastar ut är långväga information som sedan buntats ihop genom google.com osv. Att gissa rätt plattform är inte svårt, svårare att få fram exakt vad telefonen i sig kommer utrustad med. Även om plattformen stödjer tekniken vill man säkerligen inte kräma ut allt direkt utan succesivt öka t.ex MP på kameran. Dessutom vet vi av erfarenhet att Android inte har bästa stödet för kameradrivrutiner, Sation t.ex spöar alla Androider på marknaden och även så av C905/W995 oxå gör det.

Skall bli kul att se vad som faktiskt kommer ut av detta. Så länge telefonen fungerar väl om man nu fortsätter med sitt UXP så är jag nöjd. :)

Postad 14 november 2010 - 12:41

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Det Aure säger låter vettigt.
Jag tror dock inte att vi kommer se någon X12a Q1 2011, men jag tror att PSP-telefonen kan komma då. En japan-release av PSP-telefonen kan nog komma ganska tidigt i Q1.

Jag tror att vi kommer få vänta till Q2, eller möjligen Q3, med X12:an.

Är verkligen intressant att följa alla rykten och se hur det kommer sluta :)
Det borde komma något officiellt om antingen PSP-telefonen elller X12 innan jul, men förhoppningsvis båda.

Bara rena spekulationer och gissningar detta dock.

Redigerat av Unregistered38c95f32, 14 november 2010 - 12:43.

Postad 14 november 2010 - 16:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Det här låter inte bra:

eldarmurtazin Eldar Murtazin
From hardware point of view Anzu is almost the same as HTC Desire HD. But HD on sale now, Anzu in march 2011 for the same price tag...

eldarmurtazin Eldar Murtazin
Reading forums about Anzu rumours. So many false infos. So many people think that it will be a flagship. LOL. It isnt better than Desire HD
10 minutes ago Favorite Retweet Reply

Postad 15 november 2010 - 13:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Då kan vi nog ta och döda ryktet om TI OMAP då :D

MSM7230 är det dom gäller, samma som i Desire HD - dvs inget flagship som skulle sälja ut någon annan produkt på marknaden.

Min info var som sagt närmre allt jag sett i denna tråd.

Postad 15 november 2010 - 13:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Då kan vi nog ta och döda ryktet om TI OMAP då :D

MSM7230 är det dom gäller, samma som i Desire HD - dvs inget flagship som skulle sälja ut någon annan produkt på marknaden.

Min info var som sagt närmre allt jag sett i denna tråd.

Dock KAN det vara så att telefonen med dual core INTE är X12:an utan X16 och kommer då Q2-Q3 2011.
Låter mer troligt. Å andra sidan har jag läst att det inte ens kommer vara några "Xperia"-telefoner utan en helt ny serie av telefoner. Jaja, många rykten nu.

EDIT:

Short summary from today's MR article on SE 2011 phones by Eldar:

*Anzo/Kraken (Likely to be called X12) will come as a successor to X10
*Anzo is very slim and it is likely to be its main advantage
*Anzo hardware: 4.3", 8 Mpix and MSM7230 chipset, 1 processor
*Today it works on 2.1 but it is going to be updated to 2.3 in March 2011
*Price around EUR 650
*It is the new SE flagship phone
*in the first half 2011 SE phones we will see "new" functions like equalizer and some applications from A200
*there will be two WP7 phones, but they will be more interesting to the US market (will appear arround the end of Q1 2011) with no real advantages compared to their competitors
*Vivaz and Vivaz Pro successors on android look very similar to Vivaz and Vivaz Pro and are a bit bigger in size (price could be EUR 270 and EUR 320)
*Next X10 mini and X10 mini Pro will have a bit better hardware and larger screens making them more convenient for daily use
*PSP phone will be available only in some markets and its future in not quite clear

Nja, flaggskepp och flaggskep. Nej. Behåller nog min X10 ett tag till om ovanstående stämmer.

Redigerat av BrittBastard, 15 november 2010 - 13:20.

Postad 15 november 2010 - 14:13

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Dock KAN det vara så att telefonen med dual core INTE är X12:an utan X16 och kommer då Q2-Q3 2011.
Låter mer troligt. Å andra sidan har jag läst att det inte ens kommer vara några "Xperia"-telefoner utan en helt ny serie av telefoner. Jaja, många rykten nu.

EDIT:

Nja, flaggskepp och flaggskep. Nej. Behåller nog min X10 ett tag till om ovanstående stämmer.

Självklart kommer SE oxå byta över till dual core-plattformar framöver men som jag skrivit tidigare, det dröjer längre fram 2011, tyvärr. (Om de nu inte håller en topptelefon extremt hemlig men det betvivlar jag) :D

Istället gör man en klassisk SE, byter design, lägger till lite funktioner och kallar de nåt annat, men ändå samma plattform.

Här är det kommande mobilerna:

S1_MSM7X30 Akane
S1_MSM7X30 Anzu
S1_MSM7X30 Hallon
S1_MSM7X30 Iyokan
S1_MSM7X30 Lychee
S1_MSM7X30 Mango
S1_MSM7X30 Mogami
S1_QSD8250 Monika
S1_MSM7X30 Smultron
S1_MSM7X30 Zeus_256
S1_MSM7X30 Y10 Zeus

Som synes endast single-core rakt igenom!

Postad 15 november 2010 - 19:10

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Sååå, vad ska man köpa?
Kommer ju inte skaffa den där Anzu som knappt är bättre än x10.. :)

Så är kommer telefonen som matchar spec'sen som det ryktats om?

Postad 16 november 2010 - 08:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Jag litar nog faktiskt mer på Aure än på "avmaxfan" så det lär nog dröja innan det kommer en telefon med de specar jag har uppgett här.

MEN, "avmaxfan" verkar väldigt säker på sin sak:

Anyways to all who are dissapointed I'm gonna say what I said earlier - Have patience and WAIT for the official announcement. The future is not dark. And yeah, even after all this "insider" info leak lately I stand by what I have been saying.

Han dissar dessutom eldar himself.

And because of what ? Just because Eldar said so ?
Hmm I wonder since when people started taking him seriously again. When he tweeted about 12mp SE android a few months back, most just wrote him off as "not credible anymore".
And now everyone's believing him as if he's the SE CEO.

Men för tillfället har "avmaxfan" mycket att leva upp till för att verka trovärdig.

@Aure: Hur säker är du på den lista du postade? Jag vet att jag har sett den på fler ställen så den stämmer säkert men kan det vara så att dom faktiskt har 1-2 "hemliga" telefoner som inte är med på listan och som kanske är mer Sony-telefoner än SE-telefoner?

Redigerat av BrittBastard, 16 november 2010 - 08:21.

Postad 16 november 2010 - 08:52

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag litar nog faktiskt mer på Aure än på "avmaxfan" så det lär nog dröja innan det kommer en telefon med de specar jag har uppgett här.

MEN, "avmaxfan" verkar väldigt säker på sin sak:

Han dissar dessutom eldar himself.

Men för tillfället har "avmaxfan" mycket att leva upp till för att verka trovärdig.

@Aure: Hur säker är du på den lista du postade? Jag vet att jag har sett den på fler ställen så den stämmer säkert men kan det vara så att dom faktiskt har 1-2 "hemliga" telefoner som inte är med på listan och som kanske är mer Sony-telefoner än SE-telefoner?

Jag har fått listan mailad men kan naturligtvis inte garantera att det är 'final' list. Men enligt en vän är den listan innehållande bl.a Androidversioner av Vivaz/Vivaz Pro samt uppdaterade versioner av mini/mini pro. Dvs det som finns i den listan är inte alla helt nya produkter.

Jag är lika osäker som alla andra men vi kan nog vara ganska säkra på att den Japanutvecklade ANZU inte kommer vara speciellt mycket annorlunda än X10. Om infon stämmer så är det snarare designen som skall sälja ANZU.

Det florerar så mycket rykten att man knappt vet vad man skall tro. Om "avmaxfan" är rätt informerad kanske det kommer ytterligare en modell, ett flaggskepp, som man lyckats hålla tyst om (vilket inte är vanligt hos SE).

Men att ANZU/X12 inte är en värsting det tror jag vi kan avfärda. Dock high-spec på de flesta områden men inte det värsta.

OBS! Du skall absolut inte "lita_på_mig", du skall ta min info med en nypa ryktessalt precis som alla andras info. :)

Redigerat av Unregistered1193, 16 november 2010 - 08:55.

Postad 16 november 2010 - 08:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Det florerar så mycket rykten att man knappt vet vad man skall tro. Om "avmaxfan" är rätt informerad kanske det kommer ytterligare en modell, ett flaggskepp, som man lyckats hålla tyst om (vilket inte är vanligt hos SE).

Men att ANZU/X12 inte är en värsting det tror jag vi kan avfärda. Dock high-spec på de flesta områden men inte det värsta.

+1, så sant!

Om specarna i min trådrubrik stämmer så är det inte X12/Anzu som kommer ha dom specarna.

Vi får hoppas på att dom stämmer in på en "hemlig" X16 som släpps Q3 2011 istället.
TYVÄRR för SE skulle dom behöva släppa en telefon med dom specarna Q1-Q2 tror jag. Tråkigt men sant.

Postad 16 november 2010 - 14:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
SE är 2a på pucken/bollen igen...? :unsure:

Postad 16 november 2010 - 14:39

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Anzu specs:
-8.1 MP AF with Exmor R (16x Digital Zoom, HD Video recording (720p/30fps) w stereo audio recording support, Pulsed LED, Face Recognition & Tracking in video recording)
-Built-in 3.5mm (w/ adaptor)
-Noise Suppression
-4.2” FWVGA (854x480) Capacitive display (X.LED multi-touch display, Capacitive multi-touch, 16 Million display color)
-WiFi 802.11 b/g/n
-HDMI (type D)
-Compass
-Size (125.0 x 62.5 x 8.7-10.9 mm)
-Battery: 1500 mA

Postad 16 november 2010 - 14:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Anzu specs:
-8.1 MP AF with Exmor R (16x Digital Zoom, HD Video recording (720p/30fps) w stereo audio recording support, Pulsed LED, Face Recognition & Tracking in video recording)
-Built-in 3.5mm (w/ adaptor)
-Noise Suppression
-4.2” FWVGA (854x480) Capacitive display (X.LED multi-touch display, Capacitive multi-touch, 16 Million display color)
-WiFi 802.11 b/g/n
-HDMI (type D)
-Compass
-Size (125.0 x 62.5 x 8.7-10.9 mm)
-Battery: 1500 mA

Såg det där. "X.LED"??!?
Kul att "lollylost" nämner allt ovanstående men ingenting om processorn.
Kanske för att den inte är bättre än den som redan sitter i X10:an. :unsure:
Skönt också att han har sitt eget inlägg i ett annat forum som källa. Hahaha!
Dock tycker/tror jag nog att specarna känns väldigt trovärdiga med tanke på vad diverse annat folk har skrivit.

EDIT: Det enda som lockar mig att byta X10:an mot en Anzu som det ser ut nu är kameran eftersom det sitter en Exmor R-sensor i. OM nu allting stämmer. ;)

Redigerat av BrittBastard, 16 november 2010 - 15:19.

Postad 17 november 2010 - 07:57

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
X12 first (prototype) impressions: http://mobile-review...on-x12-en.shtml

Frågan är om man skall vara otrogen denna gången?

Postad 17 november 2010 - 08:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

X12 first (prototype) impressions: http://mobile-review...on-x12-en.shtml

Frågan är om man skall vara otrogen denna gången?

Såg det där, stod tyvärr inte så mycket om kameran, d v s om den har Exmor R eller inte.
Du menar och köpa annat märke?

Jag kommer nog behålla X10:an till Q3 2011.
X10:an smiskar Nexus One...rejält!
1882 i Quadrant!

Postad bild

Dessutom är ju Custom ROM AOSP betydligt vassare än SE's 2.1 FW.

SE 2.1 Firmware / Linpack benchmark result: 6.896 MFLOPS

ASOP 2.1 Custom ROM / Linpack benchmark result: 16.75 MFLOPS

avmaxfan påstår fortfarande att "Cliaro" ska komma och med de specar som han angivit och att den ska annonseras ut före jul. Men det märks att han ändå börjar hålla lite lägre profil. Jag har börjat ifrågasätta honom och han säger att "den kommer". Ja, självklart kommer SE komma med en telefon med dessa specar eller liknande men om den telefonen inte kommer förrän Q3-Q4 är det nog för sent. Tror jag.

EDIT: Ska nog posta det om X10:an i rätt tråd också. :)

Redigerat av BrittBastard, 17 november 2010 - 09:03.

Postad 17 november 2010 - 10:55

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
En aning OT, men hur får denna Eldar Murtazin tag i sina telefoner..?

Postad 17 november 2010 - 13:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

En aning OT, men hur får denna Eldar Murtazin tag i sina telefoner..?

Haha, den som visste det. Vet fan inte hur han gör, han har ju blivit stämd av bl a Nokia tidigare.
Kan ju vara SE som ger honom en prototyp i PR syfte. Kan vara så att han testar den åt dom.
Vet att han har träffat SE personligen för 5-10 år sen och gjort nån form av överenskommelse.
Han/mobile-reviews gillade SE förut och fokuserade mycket på just SE men sen har det nog nästan blivit tvärtom.
Eller så är det så att han själv inte har haft den "hands on" utan får informationen från en säker källa, någon på SE t ex.

EDIT: Just "Anzu reviewn" är det nån Martin Elm som skrivit. Svensk?!

Redigerat av BrittBastard, 17 november 2010 - 13:16.

Postad 17 november 2010 - 13:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Lite OT men en annan väldigt intressant sak:

NFC är en trådlös teknik som kan liknas med RFID ( Radio Frequency IDentity ) med skillnaden att NFC kombinerar både läsare och interface i en och samma enhet.

RFID används i t ex busskort och liftkort. Alltså kommer man kunna använda mobilen som "betalkort" väldigt snart!
Man kommer ( nu spekulerar jag lite ) även kunna ta betalt med mobilen på detta sätt, d v s använda den som en läsare.
NFC är dessutom bakåtkompatibelt med RFID så befintlig utrustning behöver inte bytas ut.
Jag tror att användningsområdet för detta är enormt.

NFC from some time in 2011 and some version of Android will be embedded in ALL upcoming Android devices by default

MYCKET intressant!

Redigerat av BrittBastard, 17 november 2010 - 13:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.