15/9 är releasedatumet nu
Det var för två veckor sedan, menar du inte 15/10?
3 relaterade trådar
Postad 01 oktober 2010 - 20:19
Det var för två veckor sedan, menar du inte 15/10? Postad 01 oktober 2010 - 21:46 Postad 02 oktober 2010 - 21:16 Jag har som stor-SMS:are helt enkelt extremt svårt att liera mig med de i dag dominerande lurarna. I dag kör jag med en SE C901, och är grymt nöjd med den. Den är helt galet grym att SMS:a med, men så valde jag samtidigt telefon utifrån att den skulle ha en numerisk knappsats med sköna och väldefinierade knappar. Samtidigt lockar ju en del andra möjligheter som de storskärmade touchtelefonerna ger. Dels hävdar jag bestämt att en bra numerisk knappsats kombinerat med T9 är oöverträffbart att skriva på, såväl tekniskt som hastighetsmässigt. Dels vill jag kunna skriva med enhandsfattning, vilket jag ser som i det närmaste omöjligt med en qwertyknappsats. Blir ju rätt mycket OT, men tror ni att det finns något hopp om att någon (helst HTC) ska lansera en sådan lur? Den här med i stället en numerisk knappsats, vore ju rena j*a drömmen! Postad 03 oktober 2010 - 10:43 Postad 03 oktober 2010 - 11:45 Postad 03 oktober 2010 - 13:06
Wow! Tack för komplimangen! Jag gör något omöjligt mer eller mindre varje dag! Har en HTC Magic och med den bredden fungerar qwerty ypperligt med enhandsfattning. Vet inte hur det blir med 3.7" dock, beror väl på hur stora händer man har, Sedan ska jag säga att det tar ett tag att vänja sig vid qwerty men det går. Postad 03 oktober 2010 - 17:18
Skulle vänta ett tag med att köpa den här telefonen. Iallafall fram tills HTC själva har gått ut och med att dom har åtgärdat problemet.
Postad 03 oktober 2010 - 19:04 Postad 03 oktober 2010 - 19:21
Min TP gjorde likadant om man höll i skärmen förutomn att det var slide då, men rent praktsikt så hände det aldrig, jag hör iaf inte till dem som håller telefonen som han gjorde så jag ser inte riktigt problemet, dessutom är det fler som skrivit kommentarer om att de inte känner igen problemet, antingen har killen haft otur och då bör han byta ut sin lur eller så har han varit oförsiktig och själv ställt till problemet. Postad 03 oktober 2010 - 19:40
Mer än just den där killen som har problemet. Skulle fortfarande avvakta eftersom det finns chans att just telefonen man själv får har det problemet. Postad 03 oktober 2010 - 19:48 Postad 03 oktober 2010 - 22:07 Postad 04 oktober 2010 - 08:13 Men otålig är jag, nu får den fan komma! Postad 04 oktober 2010 - 08:18 Postad 04 oktober 2010 - 10:09
Mjo, som med det mesta är säkert detta en god portion av vanesak. Precis som att över huvud taget liera sig med touch. Men, ändå... 1. Inte kan du väl mena att det är bekvämt att enhandsfattnings-SMS:a ens med din Magic? Har jag svårt att tro, trots att jag har MYCKET stora händer (är ju inte bara ett plus i det här sammanhanget - med stora händer följer ju även stora fingrar). 2. Jag var inte helt komplett i mitt resonemang om enhandsfattning. Att det GÅR att SMS:a med enhandsfattning är en sak. Det går det rimligen knappt med qwerty, över huvud taget, men om vi säger att det går så återstår det för mig - vilket jag missade i min förra postning - att det för att det ska vara en poäng med det, också ska gå att göra det med begränsad uppmärksamhet på telefonen. Jag ska alltså kunna hitta rätt nästan utan att titta på den. Det gör jag i dag extremt enkelt på min C901 (gudomlig knappsats!), men med touch är det en omöjlighet, och med qwerty närapå en omöjlighet. Ett kungarike åt den tillverkare som släpper en högpresterande smartphonetouch modell större, med numerisk slide! Postad 04 oktober 2010 - 11:18 Men nu är jag så van att alltid skriva med båda händerna att jag aldrig ens tänker på det. En kompis som kör lastbil och ofta smsar och ringer okända nummer fick de sjukt tugnt med sin Iphone. Men nu ska man ju inte hålla på med sånt i en bil hur som helst .. Finns de ens nått underlag att mer än du i sverige vill ha en vanlig knappsats ? ![]() Jag har inte en enda hårdvaruknapp på framsidan av min mobil och de jag saknar är iaf röd å grön lur. Möjlighet att iaf ringa de i kontaktlistan enkelt Postad 04 oktober 2010 - 11:19
Oj, what!? OSK? Porträttläge? ![]() ![]() Postad 04 oktober 2010 - 11:22
On screen keyboard, kortsidan i handflatan så att OSK ligger på kortsidan. Postad 04 oktober 2010 - 11:26
Haha, njae, alltså, det är ju det jag befarar att det inte finns. Att jag är för ensam om att vilja ha en vanlig knappsats. Jag hade ju hoppats på ett massivt stöd här i tråden, att detta skulle bli starten på en gigantisk nätrevolution mot bristen på numeriska knappsatser i kombination med hög prestanda. ![]() Men även om jag har viss förståelse för att jag inte resonerar som den stora massan, så känns det ändå som att vi borde vara ganska många som skulle önska ett bredare utbud. Jag är ju exempelvis näppeligen ensam om att vara stor-SMS:are, och även om man KAN vänja sig vid dubbelfattning och/eller att messa med touch, så måste jag säga att jag har oändligt svårt att tro att knappt någon stor-SMS:are verkligen föredrar det. Jag tycker dessutom att det finns fler tillfällen än bakom ratten, då det finns poänger med att kunna SMS:a med en hand och begränsad telefonuppmärksamhet. I samtal med polare, när man ser på film, under sammanträden av olika slag, och så vidare. Dessutom. Tvåhandsfattningen må inte ofta vara något praktiskt problem, men det är ju förbaskat obekvämt. Även om jag har bägge mina händer lediga, så vill jag bara använda en till min telefonhantering, oavsett om henteringen handlar om att SMS:a eller att göra något annat med telefonen. Postad 04 oktober 2010 - 11:30
Aha, I see. ![]() Men det suger ju också hårt. Jag vill ha definierade knappar, så att jag inte behöver ha 100 % fokus på telefonen när jag messar (eller gör något annat med den). Dessutom, om man i din variant avser en kortsides-OSK av qwerty-snitt, så blir ju knapparna ohyggligt små. Om man avser en numerisk liggande OSK-knappsats så är det något bättre, men fortfarande otillräckligt p.g.a. bristen på knappdefinition. Postad 04 oktober 2010 - 12:03 ![]() Du skulle ha haft en htc 740 fast i modern form Ser ut som en vanlig mobil med knappsats men den har utdragbart qwerty Postad 04 oktober 2010 - 12:09 Postad 04 oktober 2010 - 12:44
Hehe, då messar vi ungefär lika mycket. Men medge att det skulle gå både bättre och snabbare att göra det med en definierad numerisk knappsats tillsammans med T9! ![]()
Jojo, som sagt, delvis. Men, som sagt, det finns klart fler tillfällen än bakom ratten då det är skönt att inte behöva ha totalfokus på mobilen när man messar (eller gör annat). Dessutom går det MYCKET snabbare. Jag vägrar tro att någon kan touch-SMS:a lika snabbt som jag SMS:ar med min C901. Det låter helt otroligt, oavsett träning. Postad 04 oktober 2010 - 13:45 ![]() Eftersom ett qwerty tangentbord är så grymt skönt att skriva på så behöver man inget annat ... Postad 04 oktober 2010 - 14:42 Postad 04 oktober 2010 - 15:50
Efter den videon så är det 0% sannolikhet att den öppnas av sig själv i byxfickan. 1% om du har extremt lösa byxfickor och hoppar hopprep. Håller med Goldstar om att det är ett större bekymmer att tappa den. Postad 04 oktober 2010 - 18:13
Jösses, en som i ett så här teknikfokuserat forum har skrivit över 7.000 inlägg, som samtidigt dissar T9. En kombination jag knappt trodde existerade. ![]() Varför dissa något som underlättar och ökar hastigheten? Samtliga mina bekanta som inte använder T9 är i någon grad vad jag skulle beteckna som teknikfientliga, eller allra minst teknikobekväma. Det kan man ju inte kalla dig, så det gör mig nyfiken. Och som grädde på moset tycker du att det är grymt skönt att skriva på qwerty-tangentbord. Jag är nästan i lite chock. ![]() Postad 04 oktober 2010 - 18:18
Jag har heller aldrig gillat t9 och tycker inte att det underlättar ett skit eftersom att man alldeles för ofta får fel ordförslag, jag skriver hellre hela ordet på skärmtangentbordet så vet jag att det blir rätt ord. Man märker rätt ofta i sms man får att t9 används då det är helt fel ord i meningar osv. Postad 04 oktober 2010 - 19:28 Men skriver man bara....Hej jag kommer snart....Vad gör du?...Sover du? osv är de ju jättebra ![]() Klart qwerty är bäst...Alltså ett fysiskt tangentbord..Bara så det inte blir missförstånd ![]() Tangenter ger ju som du själv är inne på en överlägsen känsla .. Nu varierar det ju såklart på vilken sorta tangentbprd man har. HTC Touch pro 2 är ju känd för att ha de bästa. Sen har min N900 skapligt bra också medans Motorola har en som är rätt kass,, Postad 04 oktober 2010 - 22:59 Förövrigt håller jag verkligen med moparman (har också N900) ang qwerty, överlägset! Särskilt då det ofta händer att man skriver lite mer avancerade ord och ibland på engelska... Underbart! Postad 05 oktober 2010 - 08:10
Men det där beror ju egentligen inte på T9, utan på att personen i fråga med all sannolikhet suttit med en vanlig knappsats och inte behövt fokusera helt och hållet på mobilen under sitt SMS:ande. Om man som någon som messar på en touchskärm, bara fokuserar på skärmen/mobilen när man skriver, så blir det förstås inte fel med T9. Det drabbar mig också ibland, och då i så fall för väldigt korta och enkla ord, där jag reflexmässigt utgår från att T9 väljer rätt från början. Det är inte vanligt, men händer. Ett exempel var i somras. Av olika skäl hade jag återställt min C901 till fabriksinställningarna, och fick alltså börja om med T9. Tydligen var det första ordet jag skrev med kombinationen 3+6, "dö". Det fick sedan telefonen att under lång tid välja det som förstaord, vilket jag hade svårt att tänka på, så ofta när jag skrev ordet "en", blev det i stället "dö". ![]()
Det där är en sanning med modifikation. Dels lär du ju upp ditt T9. Det hjälper visserligen inte fullt ut, men därutöver gäller det förstås att hitta en bra teknik. Jag skriver med T9 fast utan att lägga till många av orden. Det går ju s.a.s. att strunta i T9, utan att koppla ifrån det, genom att med styrkorset bara ställa sig ett steg åt höger, och den vägen bygga ord i olika delar, eller helt skriva ord manuellt. T9 innehåller sannolikt inte ordet potatisskal, men med all säkerhet både potatis och skal, så då skriver man potatis, duttar till åt höger med korset, och skriver sedan skal. Eller om man ska skriva ett ord som inte finns över huvud taget, då är det ju bara att ta tecken för tecken eller att bygga i tvåbokstavsblock. Jag begrep att du avsåg ett fysiskt tangentbord, men ett sådant lockar inte mig. Jag skriver snabbare, bättre och skönare med en numerisk knappsats och T9 (jag tror att jag så skriver i princip lika snabbt som jag gör på ett datortangentbord). Men i valet mellan ett fysiskt qwerty-tangentbord och ett virtuellt sådant på en plan touchskärm, föredrar jag förstås det fysiska. Men det är ju för väl att smaken är som baken. ![]() Postad 06 oktober 2010 - 08:35 ![]() Upp med lite mer info nu.. några nya tester eller vs filmer ni kan hitta? Postad 06 oktober 2010 - 10:01 4 sidors test http://www.techradar...z-review-717171 Edit Inte nytt men ja såg ingen länk i tråden så Redigerat av moparman, 06 oktober 2010 - 10:02. Postad 07 oktober 2010 - 14:45
Jo.. men jag ger det inte mer än 1 vecka så är den funktionen bypassad. Föressten snacka jag med nån snubbe på fb som mailat själva htc om lanseringen.. "Just a quick update from my side: I can't tell you any of the reasons for the delay, but I contacted the HTC support and it was being confirmed that the Desire Z will ship later. The current shipping dates are the 18 October for the QWERTY version and the 11 November for the QWERTZ version :-( " Låter ju bra för oss om detta stämmer dock ![]() Redigerat av fermus, 07 oktober 2010 - 14:52. Postad 07 oktober 2010 - 21:20 ![]() Postad 18 oktober 2010 - 13:31 edit: "OBS: Telefonen finns EJ i lager, lampan lyser grönt för att vi skall kunna ta emot förhandsbokningar. Preiliminär levererans är vecka 45. Gör din förhandsbokning idag och var garanterad leverans så fort varan finns i lager! Vi tar endast emot förhandsbokningar mot kortbetalning av varan, postförskott registreras ej. " Redigerat av CyberVillain, 18 oktober 2010 - 13:35. Postad 18 oktober 2010 - 13:40 Oavsett så blir det ett köp! Postad 18 oktober 2010 - 16:56 Var grymt sugen att byta till Desire Z för mobil 6.1 som jag har är inte så kul men jag avvaktar nog lite. Postad 19 oktober 2010 - 09:44
Även CPU är snabb, det är ju samma som i DHD men nerklockad. Dessutom påstod någon att han lyckades klocka den till 1.4Ghz! Såg inga benchmark-siffror dock, men enligt http://smartphonebenchmarks.com/ så är ligger den på 10:e plats. Bortser man från moddade grejer samt OCade telefoner så kommer den bara efter desire HD! Postad 19 oktober 2010 - 20:03
Finns det nån fin guide? Måste man roota den? Postad 20 oktober 2010 - 11:55
Jag har fått infon från killens twitter: http://twitter.com/#!/coolbho3k Denna är kanske intressant: http://www.youtube.c...h?v=l5LvjlE4Vyc Kodsläpp: http://forum.xda-dev...d.php?p=8715636 Vet faktiskt inte om det kräver root. Står att det inte kräver "permanent root" eftersom de använder en modul. Ganska smart av de. Edit: man ska nog ha en sak klar för sig dock: man kan inte anta att alla cpuer kan överklockas. De kan mycket väl välja att skeppa (och varför skulle de inte, egentligen?) cpuer som har testat sämre i fabrikerna som 800Mhz iställer för 1Ghz, och då kanske de inte ens klarar 1Ghz stabilt. Redigerat av sandos, 20 oktober 2010 - 11:58. Postad 27 oktober 2010 - 22:13 ![]() lyllo.. man undrar ju hur mycket batteri det drar av det... Postad 31 oktober 2010 - 11:41 ONOFF - Om ca 2 veckor (det är nu vecka 43) Braljudbild.se - 2010-11-03 (vecka 44) PCcity - 2010-11-20 (vecka 46) ElGiganten - 2010-11-20 (vecka 46) Komplett - 2010-11-20 (vecka 46) Inwarehouse - 2010-11-20 (vecka 46) Pixmania - 2010-11-05 (vecka 44) Katshing i möte med HTC - Tidigast vecka 45 (http://www.swedroid....2&postcount=138) Postad 09 november 2010 - 11:06 Har dock själv ingen pejl hur tidiga telenor brukar vara med sina telefoner. Om de står först i kön eller släpar efter lite. Postad 09 november 2010 - 12:12
Postad 10 november 2010 - 09:27 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |