Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox RATT Fanatec

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fanatec Clubsport Pedals (Gaming ratt och pedaler) 3 7.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 September 2011 - 12:36

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Kul att du är intresserad Loud men att söka information verkar inte vara din starka sida. :(

kalla mig gärna bekväm :)

Postad 16 September 2011 - 12:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
GT2 ratten är den jag är intresserad av, någon som tröttnat på den och vill sälja?
Annars så undrar jag hur man gör för att få betla dollar istället för euro på hemsidan, om det är omöjligt eftersom det skickas till sverige..
Priset skiljer ju en hel del.

... Iofs så kanske man ska vänta tills den nya ratten kommer, som dock är betydligt fulare..

Postad 16 September 2011 - 13:46

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Jo visst är smaken som baken, i vissa fall full med skit. :(
Men oavsett detta när väntas denna ratt släppas? Finns ju inte att beställa på hemsidan, bör ju laggas upp så de som vill kan få hem den till releasedagen av spelet (FM4)

Vart finns info om ratten?

$ är för amerikanska marknaden.

Tror att chansen är liten att man kan få CSR till släppdagen av Forza 4.
CSR rattar ska ha iofs ha skickats till USA..
Gillar att man kör metall, kolfiber på Elite, i rattnavet.

info om ratten:

Forza Motorsport CSR Wheel

Officially licensed by Microsoft and Turn 10 Studios, the Forza Motorsport CSR Wheel will push your driving experience to the next level.

Will be available soon!

Key benefits

Multiplatform: Xbox 360 / PC / PlayStation® 3
Wireless connection to Xbox360 and USB cable to connect to PC and PS3
Compatible with standard pedals (with clutch), Clubsport, CSR Elite and CSR pedals. With an adapter, you can even use the Logitech G25 / G27 pedals
3 Force Feedback motors and smooth belt drive deliver sensational realism
Large aluminum paddle shifters

Feature list of Forza Motorsport CSR Wheel:

Authentic motorsport inspired design with premium aluminum wheel and Alcantara grip
Officially licensed by Microsoft and Turn 10 Studios for use with Forza Motorsport
Tuning functions with LED display that allows players to adjust the turning angle (90 to 900 of steering rotation), force feedback, vibration, sensitivity, with the ability to save up to five presets. ABS vibration in the wheel and on the (optional) Clubsport pedals for all games
Adjustable Deadzone, Linearity, Spring and Damper settings to fine tune your force feedback
Five 'Drift mode' adjustments to allow quicker turning ratio
Force Feedback is handled by a Powerful Mabuchi RS550 Motor that's used in RC cars
Additional 2 Force Feedback actuators in the wheel simulates motor vibrations
Extra smooth and silent belt drive with minimized mechanical dead zone
High resolution wheel sensor
Strong table clamps with a quick release keeps everything in place. Integrated screw inserts allows a fixed or hard mounting solution on a gaming cockpit
Fully compatible with the RennSport Wheel Stand which is available as an option

Postad bild

Postad bild

Postad 16 September 2011 - 16:51

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Finns en liten chans att man kan få inför Forza 4 :(

The CSR wheels are swimming!

Submitted by Thomas on Fri, 09/16/2011 - 13:37.

I am happy to announce that production of the following products is running in full speed:

Forza Motorsport CSR wheel
CSR Elite Pedals
CSR Shifter set

The first containers are already on the way to Europe and the USA and we will have inventory for the launch of Forza Motorsport 4 on October 11th.

That means we will start taking pre-orders for these products until supply lasts.

The CSR Elite has just passed the technical approval of Microsoft so we can start the production of this model in a few weeks as well as the CSR pedals and the CSR Pedal Inversion kit.

The CSR Elite got a new colour scheme with rubber coating on the full wheel rim and on the back cover.

We also released the first pictures of the CSR pedals which will be introduced in a dedicated video very soon.

Postad 19 September 2011 - 18:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

At the beinning of this week's TWISR, Shaun Cole and Jessica Lopez introduced a few new products from Fanatec's CSR line: CSR Wheel, CSR Elite Pedals and CSR Shifter Set.
They revealed that CSR Elite use a fully modular design and that pedals can be taken off their platform and mounted to anywhere you want. That is a nice feature for all of you, who want to invert mount them to your cockpit in G25/G27 pedals fashion. Shaun also said that the stiffer rim of CSR Wheel gives him quicker response times, but we will yet have to find out exactly what that means. They showed what the boxes of these products look like (CSR Wheel's box is white, very Xbox-like) and revealed their prices! We already knew that CSR Wheel will cost exactly the same as Porsche GT2 Wheel, 249.95 $/€, but we now finally know, how much others will cost. CSR Elite Pedals will go for 149.95 $/€ and CSR Shifter Set with metal knobs will cost you 59.95 $/€. All of these will be available for pre-order very soon.

Fattar inte hur man lägger upp Youtube direkt på forumet så länkar istället. http://youtu.be/46Hl-4-2qPI?hd=1

Redigerat av JMKbiker, 19 September 2011 - 18:31.

Postad 19 September 2011 - 19:10

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Bara in och beställa nu på Fanatec då, dom är uppe nu dom nya :)

Postad 19 September 2011 - 19:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Samma pris som Porsche 911 GT2 Wheel, ser jag.

Postad 19 September 2011 - 19:40

Tartin
  • Tartin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns det någon bra guide för hur man uppdaterar firmware på en Fanatac Porsche 911 Turbo S?

Eller kanske någon här har gjort det och vill dela med sig med egna ord hur du gick till väga? Vilka filer man skall hämta etc.?

Har haft min ratt nu ganska länge, men aldrig uppdaterat den. Tänker att spel som Dirt 3 blir spelbara med ratt efter en uppdatering, eller har jag fel? Vill ju inte gå miste om ev förbättringar och nya finesser heller! :-)

Postad 19 September 2011 - 19:52

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Bara in och beställa nu på Fanatec då, dom är uppe nu dom nya :)

Ahh, missat att de lagt upp.

Beställt CSR ratt + CSR elite pedaler. :)

Hoppas nu att man blev en av de första så man hinner få till Forza 4.

Postad 19 September 2011 - 20:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0

Finns det någon bra guide för hur man uppdaterar firmware på en Fanatac Porsche 911 Turbo S?

Eller kanske någon här har gjort det och vill dela med sig med egna ord hur du gick till väga? Vilka filer man skall hämta etc.?

Har haft min ratt nu ganska länge, men aldrig uppdaterat den. Tänker att spel som Dirt 3 blir spelbara med ratt efter en uppdatering, eller har jag fel? Vill ju inte gå miste om ev förbättringar och nya finesser heller! :-)

Du laddar ner firmware från fanatecs hemsida. Instruktioner medföljer.

Postad 21 September 2011 - 08:08

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Ahh, missat att de lagt upp.

Beställt CSR ratt + CSR elite pedaler. :)

Hoppas nu att man blev en av de första så man hinner få till Forza 4.

Härligt! Med Shifter set antar jag?

Redigerat av Loud, 21 September 2011 - 08:09.

Postad 21 September 2011 - 10:48

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Själv väntar jag med shifter till CSS släpps, nuvarande shifters är verkligen undermåliga i form av känsla, plastiga (ok, en del metall i CSR-shiftern) och allmän leksakskänsla.

Postad 21 September 2011 - 11:12

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Härligt! Med Shifter set antar jag?

Nej, gör som omnibus och väntar tills den ny shiftern släpps.

Omnibus: såg att du accepterade friends request, trevligt, vi får ta ett race när FM4 och rattarna har kommit. :)

Postad 21 September 2011 - 11:21

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Absolut!
Kommer bli en liten inlärningsperiod med koppling kan jag tänka mig, då kan vi svära tillsammans på live ;)

Lite info som släppts om CSS tidigare:

Material: Full aluminium with some steel parts

Mounting options: There will be screw inserts on the bottom. We will make an adapter for the Clubsport table clamp and the RennSport Wheel Stand.

Amount of gears: 7+1

Sequential option: We will implement it but only if this is not a compromise. We have a solution which could work very well in both modes

Haptic feeling: Very similar like in a real car. Perhaps we can even make the resistance adjustable.

Acoustic: A solid "clonck" instead of a "clack" but very silent

Colour/design: Silver as CSP. The shifter will be gated like in a Ferrari or Lamborghini

Style of gear knob: It will be exchangeable so upgrades are possible (leather, carbon, etc). The standard version will be an polished aluminum ball.

Size: We will try to keep the size of the PW shifter but it will probably become a bit higher

Compatibility: It will be backwards compatible to the Porsche wheel shifter and therefore compatible to all platforms. An USB adapter will be available optional to make it work with other wheels on PC.

Pricing: The target will be 99,95 EUR (incl VAT)/ 109,95 USD (excl. VAT)

Får se när den släpps bara, början på 2012 låter inte otroligt.

Postad 21 September 2011 - 11:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0

Själv väntar jag med shifter till CSS släpps, nuvarande shifters är verkligen undermåliga i form av känsla, plastiga (ok, en del metall i CSR-shiftern) och allmän leksakskänsla.

Man får vad man betalar för ;)

Hade kunnat leva med plastkänslan om den bara vart lite smidigare. I och för sig så föredrar jag en något trög växellåda framför en totalt lealös ala G25s.

Saknas bra alternativ på konsolfronten. På PC sidan finns SST Lightning shiftern och andra som är mycket trevliga och givetvis dyrare.

Postad 21 September 2011 - 16:00

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Lite nya bilder på CSR Elite pedaler:

http://www.fanatecwh...-pedals-gallery

Postad 25 September 2011 - 20:24

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
velade mellan csr o gt2, men valet föll tillslut på gt2:n , mest pga utseendet...! Jag längtar!!!

Postad 26 September 2011 - 13:40

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Nej, gör som omnibus och väntar tills den ny shiftern släpps.

Omnibus: såg att du accepterade friends request, trevligt, vi får ta ett race när FM4 och rattarna har kommit. :)

Ok, fasen är lite sugen på att handla jag med nu.. :)

Postad 28 September 2011 - 06:51

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Unboxing nya CSR-ratt, -pedaler och -växelspak. Varning för handskar.. :rolleyes:
http://youtu.be/vb_yRplvD6c

Postad 29 September 2011 - 22:13

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Insidesimracing testar:
Spoiler

http://youtu.be/z3okuWTux9M

Postad 10 October 2011 - 12:20

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Fanatec CSR Wheel, Renault Megane RS Autocross på Nürburgring:

http://www.youtube.c...utu.be&hd=1

Redigerat av JMKbiker, 10 October 2011 - 12:39.

Postad 11 October 2011 - 09:03

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Ingen som fått sin ratt ännu?

Postad 12 October 2011 - 01:00

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Ska man satsa på den nya eller Porsche ratten?

Postad 12 October 2011 - 08:27

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Nya CSR? CSR är i princip en uppdaterad GT2.
CSR Elite som kommer längre fram är mycket mer påkostad, kostar i och för sig dubbelt så mycket också.

Om du är snabb så skickar de med tuning-kit till club sport pedalerna, gäller ett begränsat antal, värde ca. 400kr

Postad 12 October 2011 - 15:30

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Nya CSR? CSR är i princip en uppdaterad GT2.
CSR Elite som kommer längre fram är mycket mer påkostad, kostar i och för sig dubbelt så mycket också.

Om du är snabb så skickar de med tuning-kit till club sport pedalerna, gäller ett begränsat antal, värde ca. 400kr

Vad är du den tekniska skillnaden på elite och på CSR? är det mer än utseende och dyrare material?

Postad 12 October 2011 - 16:18

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
http://www.fanatec.d...pw_overview.htm

Postad 13 October 2011 - 15:01

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
dubbla forcefeedback motorer är ju den stora skillnaden. Frågan om det är värt dubbla priset.. :)

Postad 13 October 2011 - 22:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Undrar om man ska köpa den nya club sport-shiftern? Jag köpte aldrig den gamla shiftern, då den fått lite dålig kritik. Men jag är sugen på att testa en riktig shifter (tycker det är skitsvårt att köra med koppling med paddlar).

Postad 14 October 2011 - 01:24

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Har provat mina CSR-prylar till FM4 ikväll, hade tidigare MS-ratt, och kan bara säga s*tan i gatan vad allt känns "premium". Körde en hel del långsammare med det nya, så stor skillnad jämfört med MS så man får princip börja om ifrån noll.

Håller med om att det är svårt att få till koppling och paddlar, ångrar lite att jag inte köpte csr-shifter också. Efter att ha läst runt lite så verkar den faktiskt inte så tokig.

http://www.youtube.c...PVrmMiBMw&hd=1]

Postad 14 October 2011 - 08:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Har provat mina CSR-prylar till FM4 ikväll, hade tidigare MS-ratt, och kan bara säga s*tan i gatan vad allt känns "premium". Körde en hel del långsammare med det nya, så stor skillnad jämfört med MS så man får princip börja om ifrån noll.

Håller med om att det är svårt att få till koppling och paddlar, ångrar lite att jag inte köpte csr-shifter också. Efter att ha läst runt lite så verkar den faktiskt inte så tokig.

http://www.youtube.com/watch?v=mCPVrmMiBMw&hd=1]

Se ens tanke på att köpa en MS ratt för att se om ratt är roligt, och efter det ta beslut om fanatec eller inte är dumt, då det inte är jämförbart? :)

Postad 14 October 2011 - 10:14

Mr Daniel
  • Mr Daniel
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Fan för priset av ett set med ratt, pedaler och växelspak får man ju en bättre begagnad bil!

Men det vore ju jäkligt häftigt. Kör med Microsofts Xbox-ratt idag och tycker den är bra, men saknar en koppling på pedalerna samt en växelspak.

Postad 14 October 2011 - 13:11

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Sen måste man ju ha nått att fästa allt på också!
Fan playseat är ju inte heller billiga.

Postad 14 October 2011 - 13:49

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Se ens tanke på att köpa en MS ratt för att se om ratt är roligt, och efter det ta beslut om fanatec eller inte är dumt, då det inte är jämförbart? :)

Liknelser brukar alltid bli fåniga...
MS=Trabant Fanatec=riktig bil
Du kan köpa en trabant för att se om du bilkörning kan vara nått för dig, när du väl har köpt en riktig bil så kommer du undra hur du kunde stå ut med Trabanten ;)

Fan för priset av ett set med ratt, pedaler och växelspak får man ju en bättre begagnad bil!

Men det vore ju jäkligt häftigt. Kör med Microsofts Xbox-ratt idag och tycker den är bra, men saknar en koppling på pedalerna samt en växelspak.

En "bättre" är väl att ta i, ca 3000kr gick mitt på, finns billigare och dyrare.

Sen måste man ju ha nått att fästa allt på också!
Fan playseat är ju inte heller billiga.

Ett bra mellanting mellan bord och playseat är Wheelstand, ett prisvärt alternativ.

http://www.fanatec.d...98e3e36b8afd348

Postad 14 October 2011 - 13:59

Mr Daniel
  • Mr Daniel
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
3000:- för ratt pedaler och växelspak? Isf är det ju någolunda överkomligt.

Den jag såg recenseras någonstans kostade bara ratten 5000:-

Postad 16 October 2011 - 00:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
3000 med billiga pedalstället. Närmare 5000 (eller åtminstone 4500) med det riktiga pedalstället).

Postad 18 October 2011 - 08:07

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Liknelser brukar alltid bli fåniga...
MS=Trabant Fanatec=riktig bil
Du kan köpa en trabant för att se om du bilkörning kan vara nått för dig, när du väl har köpt en riktig bil så kommer du undra hur du kunde stå ut med Trabanten ;)

En "bättre" är väl att ta i, ca 3000kr gick mitt på, finns billigare och dyrare.

Ett bra mellanting mellan bord och playseat är Wheelstand, ett prisvärt alternativ.

http://www.fanatec.d...98e3e36b8afd348

Really? Är det verkligen som en Riktig bil? det tvekar jag på.. Iaf en Riktig prestandabil, möjligtvis en v40.. :)
Så du menar att skillnaden mellan en MSratt och en FANATEC är som natt och dag? Alltså i sambandet med samma spel? Då måste ratten vara något helt fantastiskt om det lyfter spelet såå mycket :) Låter bra!

Redigerat av Loud, 18 October 2011 - 08:08.

Postad 18 October 2011 - 08:33

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Förstår faktiskt inte vad man skall ha en shifter till...paddlar all the way säger jag! Shifter är ju lite 80-tal...speciellt om man kör en Italia 458 eller likanande!

Postad 19 October 2011 - 08:18

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Förstår faktiskt inte vad man skall ha en shifter till...paddlar all the way säger jag! Shifter är ju lite 80-tal...speciellt om man kör en Italia 458 eller likanande!

Rallykänslan. :)

Postad 19 October 2011 - 17:28

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Rallykänslan. :)

Synd att det är brist på riktigt bra rallyspel bara.

Postad 20 October 2011 - 08:57

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Synd att det är brist på riktigt bra rallyspel bara.

Total avsaknad är väll mer rätt.. Richard burns rally känns ju något gammalt nu.. och till annan platform. 2:a skulle vara intressant om man höll sig kvar på samma spår..

Postad 20 October 2011 - 19:49

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Total avsaknad är väll mer rätt.. Richard burns rally känns ju något gammalt nu.. och till annan platform. 2:a skulle vara intressant om man höll sig kvar på samma spår..

Exakt det spelet jag tänkte på, :).

Tyvärr sålde inte ettan tillräckligt bra, har för mig att utvecklaren konkade.

Postad 23 October 2011 - 15:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Exakt det spelet jag tänkte på, :).

Tyvärr sålde inte ettan tillräckligt bra, har för mig att utvecklaren konkade.

Jäkligt trist, synd att alla som i dagsläget vill ha en bra rallysim köpte spelet du för framtiden :)

Postad 27 October 2011 - 15:55

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Har funderat lite på det där med att fanatec säljer delar av rattar för sig. Hur fungerar det? Måste man inte köpa fanatecs pedaler oavsett? Blir ju ganska värdelöst utan pedaler om man säger så :P Eller är det så att man kan kombinera olika pedaler med ratten? T.ex att man kombinerar en porsche 911 GT2 med ett par pedaler från en MS ratt?

Det går bra att kombinera GT2 med ms pedaler (adapter krävs) eller g25/27 pedaler (adapter krävs)... :)

Postad 07 November 2011 - 01:00

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...Xq9Ts5GnOg&hd=1

Thomas berättar bland annat om vad han anser om MS-licensen för att få tillverka rattar till Xboxen.

Postad 12 November 2011 - 15:13

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Dags att köpa ratt! CSR-ratten är väl minst lika goo som Porsche eller? Jag är lite anti "porsche-grejer" som finns överallt, och tror man betalar mycket för just deras märke?

Duger CSR-ratten lika väl? Eller kanske lika goo? Ser hemskt trevlig ut på alla tester :)

Postad 17 November 2011 - 14:47

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Dags att köpa ratt! CSR-ratten är väl minst lika goo som Porsche eller? Jag är lite anti "porsche-grejer" som finns överallt, och tror man betalar mycket för just deras märke?

Duger CSR-ratten lika väl? Eller kanske lika goo? Ser hemskt trevlig ut på alla tester :)

Som en ickeägare av ratten så kan jag väll ändå ge ett svar. CSR är den nyaste ratten så bör ju vara en förbättring. Samma motor i enligt spec, att den inte ser ut som en porche ratt är ju som sagt till fördel för vissa. :)

Postad 17 November 2011 - 15:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tror detsamma. Verkar vara samma ratt under skalet (eller under och under, skalet till motorn verkar vara likadant, bara själva ratten och knapparna som skiljer).

Postad 20 September 2014 - 17:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Fick det här i mailen igår:

Dear X

As an owner of a ClubSport series product, you have the privilege to be in the exclusive group eligible to purchase our new Fanatec ClubSport Wheel V2.
The community is super excited about this wheel, and not only will you be among the first to get your hands on this revolutionary racing wheel base, you will also benefit from a big, pre-order discount!
At that time nobody else will be able to purchase the product, as you need an invite code to put this product in your shopping cart. We will automatically put the code into your customer profile at www.fanatec.com and you will be informed in aseparate e-mail when this has happened.
You will receive the code within the next few weeks or months, as we are sending them out in several waves in the order of the purchase date of your ClubSport product.
To learn more about the invite system, please have a look at our forum. Please do not ask our team when or if you will get a code. If you were able to receive and read this message, you will also receive the e-mail with the invite code when it is time.
The new ClubSport Wheel Base V2 has many exciting new features!
  • Brushless servo motor for about 75% more power
  • No cogging (notchiness) at all. Nothing!
  • Optimized belt drive with ultra-low drag for a much wider spectrum of fine force-feedback effects
  • Super durable construction with a new cooling system, more and bigger ball bearings, as well as completely new sensors and electronics
  • DUAL HALL and DirectSensor technology with more than double the resolution
  • Multi-platform! Upgradeable to next generation gaming consoles when paired with optional steering wheels (in development)
  • Choose from a large selection of wheel rims of all popular racing styles. 11 models and growing!
For a full list of features please go to the product page of
the ClubSport Wheel Base V2

Det är framförallt det här som är intressant, tycker jag:
  • Multi-platform! Upgradeable to next generation gaming consoles when paired with optional steering wheels (in development)

Postad 21 September 2014 - 08:04

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jaha, så dags nu när jag köpt en PC för att kunna använda ratten jag redan har :-)

Postad 28 March 2015 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har inte sett något om att deras rattar ska fungera med One eller PS4. Har någon annan sett något?

Har sökt lite på deras forum, men sitter på mobilen nu och får inte så bra översikt där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.