Å andra sidan har prylarna skickats via Kina med båt, flyg, buss, tåg osv så de borde vara ganska tåliga...
Velodyne SPL-1200 Ultra? Bra eller anus?
Sunfire HRS-12
(Subwoofers)
|
3
|
(9)
|
Inga priser | |
Velodyne SPL-1200 Ultra
(Subwoofers)
|
8
|
(22)
|
Inga priser | |
Velodyne SPL-1000 Ultra
(Subwoofers)
|
9
|
(14)
|
Inga priser | |
SVS PC12-NSD
(Subwoofers)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
SVS SB13-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 07 December 2010 - 08:46
Å andra sidan har prylarna skickats via Kina med båt, flyg, buss, tåg osv så de borde vara ganska tåliga...
Postad 07 December 2010 - 08:49
Gillar SVS
Maveric
Postad 07 December 2010 - 08:52
Jag märkte också detta, då jag hade min PB12 Plus ..Jag har problem med att allt skakar här hemma. Även elektroniken inne i projektorn. Det är rätt svårt att få bort..
Risken är stor att skruvar och annat blir lösa i dörrar och annat som står och skakar ..
Ser man mycket film med sina SVS är väl risken stor att huset rasar till slut
Har ganska mycket "skak" med mina nya SB12 också ...
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 07 December 2010 - 08:53.
Postad 07 December 2010 - 12:19
Kan det verkligen vara bra för resten av elektroniken när den utsätts för dessa vibrationer/skakningar i längden?
Jag har den mesta elektroniken på SD-kuddar...
Postad 07 December 2010 - 12:44
Postad 07 December 2010 - 12:48
Värsta vibrationerna är inte de kraftiga utan de små .. så kallade "mickrovibrationer"Sen är det ju inga våldsamma skakningar elektroniken utsätts för heller.
Postad 07 December 2010 - 12:56
Elektroniken klarar av att stå i samma rum utan SD-kuddar som ett par SVS-subbar.Värsta vibrationerna är inte de kraftiga utan de små .. så kallade "mickrovibrationer"
Postad 07 December 2010 - 13:33
Postad 07 December 2010 - 17:15
Postad 07 December 2010 - 19:54
Jo, den ska man nog vara rädd om.Det är mest projektorn och dess upphettade lampa som jag oroar mig för. De är känsliga skulle jag tro.
Postad 07 December 2010 - 20:25
Postad 09 December 2010 - 10:40
Vad roligt!I morgon kommer basen:) SKa bli gött med 140 kg subbas i rummet. Synd bara att jag inte är hemma än på två dagar... Ska köpa Inception i morgon så jag har nåt nytt att titta på på torsdag:)
Postad 11 December 2010 - 10:05
Bifogad fil(er)
Postad 11 December 2010 - 11:03
Nu behöver du bara byta namn på tråden. "Siktade mot trädtopparna och hamnade i himlen" vore mer passande.
Postad 11 December 2010 - 12:31
Kollade nyss på Ironman 2 men fick stänga av för att sambon blev galen. Våran bebis ligger uppe och sover middag och tydligen så stog värme elementet och hoppade i hennes rum av basen.. Får kolla mer sen. Passade på att skruva fast projektorn med 3 st långa trä skruvar till, så nu har den slutat att skaka iaf :-)
Postad 11 December 2010 - 13:01
Du får bygga om som hassesolo gjort.Haha ja..
Kollade nyss på Ironman 2 men fick stänga av för att sambon blev galen. Våran bebis ligger uppe och sover middag och tydligen så stog värme elementet och hoppade i hennes rum av basen.. Får kolla mer sen. Passade på att skruva fast projektorn med 3 st långa trä skruvar till, så nu har den slutat att skaka iaf :-)
Postad 11 December 2010 - 19:42
Vibrationer är otroligt jobbigt att få tyst på.... Måste verkligen ta tag i det hos mig. Allt vibrerar sen jag fick Ultran...
Postad 11 December 2010 - 19:47
Men vad många glömmer, inte tänker på .. är att dialogen som är den viktigaste i en film kommer
ur centern och på bilderna ser ju centern nästan löjlig ut i jämförelse med subborna
Personligen har jag funderat på att sätta upp två centrar ( inte en stor )
Maveric
Postad 11 December 2010 - 23:14
Varför?Jättetrevligt med mycket bas
Men vad många glömmer, inte tänker på .. är att dialogen som är den viktigaste i en film kommer
ur centern och på bilderna ser ju centern nästan löjlig ut i jämförelse med subborna
Maveric
Postad 11 December 2010 - 23:50
Jättetrevligt med mycket bas
Maveric
Förstår inte heller varför han skulle ha större center eller dubbla?
Det ända jag kan tänkte mig hur det blir med spridningen då subbarna står bredvdid.
Postad 11 December 2010 - 23:54
Varför inget om ljudkvalite?
Postad 12 December 2010 - 10:33
Jättetrevligt med mycket bas
Maveric
Centern är inte "så" liten.. Det är basarna som är gigantiska:)
Jag kör med Klipsch RF-7 serie just nu, och centern väger 20,5 kilo och låter riktigt bra.
Men är ändå sugen att byta till Klipsch RC 64 II. Den rackarn väger 27,7 kg:)
Man blir liksom aldrig "helt" nöjd.
Postad 12 December 2010 - 10:42
Precis. Ljudet som skickas ut genom centerkanalen brukar kunna spelas riktigt högt innan det börjar dista, så störe center eller fler verkar lite overkill. I så fall bättre att höja volymen på den som redan existerar, om det låter för svagt.Förstår inte heller varför han skulle ha större center eller dubbla?
Det ända jag kan tänkte mig hur det blir med spridningen då subbarna står bredvdid.
Postad 12 December 2010 - 10:53
Jag är svin nöjd med ljudkvaliten. Dom velodyne basarna jag lyssnat på tidigare känns som leksaker jämfört med dom här.Något jag inte förstår är varför det bara står om hur mycket det låter och att element och projektorfästet skakar m.m.
Varför inget om ljudkvalite?
Hittade en test av dom här och så här beskrev dom SVS basarna:
"Om vi ska använda associationer med boxningsvärlden så måste PB13-Ultra vara en ljudmässig korsning av Muhammed Ali och Mike Tyson: elegans, smidighet och precision i kombination med en enorm slagkraft. SVS-subben hamrar ut bas som är så stenhård, rapp och taktfast att man blir sittande med ett dumt flin. Den kan spela enormt högt utan tecken på förvrängning eller andnöd över huvud taget. Du kan vrida upp volymen tills ljudtrycket kittlar i näshåren, men det är aldrig smärtsamt, bara roligt. "
http://www.bildochlj...amp;testid=4231
Postad 12 December 2010 - 10:58
Postad 12 December 2010 - 17:54
Nej verkligen inte. Jag är så nöjd man kan bli. Har demonstrerat mina basar för mina vänner nu och alla sitter som fågelholkar och fattar ingenting:-)Ja, det verkar inte finnas någon direkt konkurrent till SVS nu för tiden.
Såg nu att det kommer en ny pb13 ultra i Januari.. Med 1000 watt. Undra hur dom asen låter?? :-)
Postad 12 December 2010 - 18:16
"Om vi ska använda associationer med boxningsvärlden så måste PB13-Ultra vara en ljudmässig korsning av Muhammed Ali och Mike Tyson: elegans, smidighet och precision i kombination med en enorm slagkraft.
Elegans och smidighet är väl inte det som slår mig när jag tittar på PB13-Ultra
Men hade varit jäkligt kul att höra hur det låter. Har aldrig hört en subwoofer i den "klassen". Förstår om du är nöjd
MVH Flingan
PS. var inte detta en tråd om SPL-1200 Ultra? Vad hände med den hehe?
Postad 07 January 2011 - 23:13
Så jag antar att jag kommer få mina pengar tillbaka eftersom fyndbörsen inte har någon motsvarande både i pris eller prestanda.
Jag är väldigt kräsen när det kommer till bas. Hur står sig SVS SB12-NSD? Är det en match mot Ace-bass 3 eller Velodyne 1200R?
Varför är den så billig på lsound.no om fallet är att den står sig mot ovanämnda subbar.
Postad 02 March 2017 - 13:01
Har tittat på galleribilderna på SPL 1200 Ultra och det är flera som har volymen på 30-40! När jag kalibrerar min med Audyssey så brukar volymen hamna på 17-18. Då är sub level på 0 i Audyssey....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Nytt Biorum / Lyssna på musik rum
84 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?