High End Mässan Stockholm 2011
173 svar till detta ämne
Postad 23 January 2011 - 08:41
el julio
-
el julio
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Bremen-högtalarna ska ju visas upp, så för tveksamma, så finns det ju i alla fall en spännande nyhet att kika på, för dom är ju grymt snygga... Dom låter bra också!
Audelity ska ju dit också. En rätt spännande högtalare, med kanske lite udda utseende... jag har ännu inte hört dom, men andra som gjort det har skrivit att dom låter bra.
Hej Jag är också MYCKET nyfiken på dessa högtalare. Tyvärr kan jag inte åka och lyssna själv men hoppas på lyssningsintryck från er som åker.... mvh el julio
Postad 23 January 2011 - 20:38
JonHolstein
-
JonHolstein
-
Användare
-
-
129 inlägg
Hej
Jag är också MYCKET nyfiken på dessa högtalare. Tyvärr kan jag inte åka och lyssna själv men hoppas på lyssningsintryck från er som åker....
mvh
el julio
verkligen synd att du inte kan det, för att lyssna på annorlunda produkter är alltid en upplevelse, även om man kanske inte själv kommer köpa någon av dom (jag kanske kommer göra det, så jag har ju även det mervärdet)
Postad 23 January 2011 - 20:47
JonHolstein
-
JonHolstein
-
Användare
-
-
129 inlägg
Vilka uställare saknar ni?
Kan det inte vara lite intressant med en lista på utställare som man tycker saknas, så kanske dom kommer att dyka upp på nästa mässa?
Även om produkter kanske kommer visas är det ju alltid roligare att prata med folk från själva märket.
Jag saknar:
Bladeius
Audio-Pro
Hifi Kit, men dom nya Carlsson-högtalarna och självklart kanske lite andra spännande produkter för dom som vill bygga själv.
Larsen
Nån som har fler tips på andra spännande svenskar?
Eller varför inte utländska uställare som kanske går att locka hit?
Jag är själv nyfiken på German Physics högtalare, vet inte om någon svensk butik har dom i lager... men det finns en svensk distributör, själva distributören kommer på mässan, tror jag.
Men utan att höra högtalarna, gör man ju inte investeringar i den prisklassen...
Postad 24 January 2011 - 00:00
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Är det bara jag som är blind, eller finns en lista på utställarna...?
Postad 24 January 2011 - 00:10
Apachez
-
Apachez
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Du som är blind ;-) Besökarinfo -> Vem ställer ut: http://highendmassan.se/?page_id=94
Postad 24 January 2011 - 00:25
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jaha...
Postad 03 February 2011 - 21:06
Enicar
-
Enicar
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hoppas Amphion har sina nya små Argon1 på Sheraton. De visade upp dem i på mässan i Las Vegas i början av januari. Den lite större Argon3 har fått fin kritik så jag som har ont om plats är ser med spänning fram emot att höra den mindre Argon1.
Jag har idag ett par Amphion Helium 3 som nu verkar ha utgått ur sortimentet. De har helt klart kvaliteter som tilltalar mig men nu har ju intresset väckts så kan det bli bättre i samma storlek som Helium 3 så är det ju förstås intressant.
Tror att det blir mycket som kommer att vara intressant på mässan.
Postad 05 February 2011 - 18:46
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Verkar som det troligtvis inte blir någon mässa för mig
Hoppas någon kommer att lägga upp bilder och info från mässan så man i alla fall har något att trösta sig med
/Mats
Postad 05 February 2011 - 22:11
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Blir ingen mässa för heller.
Kommer att lägga min "mässbudget" på nya (begagnade) högtalare istället.
Postad 06 February 2011 - 00:44
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 06 February 2011 - 10:55
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Verkar som det troligtvis inte blir någon mässa för mig 
Det var tråkiga nyheter
Postad 06 February 2011 - 11:21
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Skippar också mässan i år. Det som främst lockade var faktiskt.se träffen på kvällen men jag orkar inte byta två skift för att kunna gå. Själva mässan brukar vara för trång och jobbig, tyvärr.
Redigerat av MKarlsson74, 06 February 2011 - 11:23.
Postad 06 February 2011 - 11:41
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Fan vad tråkiga ni är...
Haha, åka 25mil (enkel) resa & gå på mässa, med fickskrammel? DET är tråkigt.. Hade dock gärna tagit en pils ihop med er.
Postad 06 February 2011 - 11:46
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
...gå på mässa, med fickskrammel?
Så ser det nog ut för majoriteten av besökarna
Postad 06 February 2011 - 11:50
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Så ser det nog ut för majoriteten av besökarna 
Ja, säkert. Men den stora anledningen till att jag ville åka var för att spana in ny riaa & pu. Hoppades även på "mässpriser".
Postad 06 February 2011 - 12:38
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Haha, åka 25mil (enkel) resa & gå på mässa, med fickskrammel? DET är tråkigt.. Hade dock gärna tagit en pils ihop med er.
Jag har också 25 mil enkel resa. Men är man lite smidig så tar man en natt på hotell, och gör en helg av det, ihop med sina mhb-polare...
Postad 06 February 2011 - 12:46
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Jag har också 25 mil enkel resa. Men är man lite smidig så tar man en natt på hotell, och gör en helg av det, ihop med sina mhb-polare... 
Absolut, det var vår tanke med det hela också!  Men så fick jag ett "offer I cant refuse/resist" och så var min budget kaputt
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 06 February 2011 - 12:47.
Postad 06 February 2011 - 16:06
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Det var tråkiga nyheter 
Men med lite tur kanske det går är nämligen så att det är jobbet som spökar, får tyvärr inget svar förren på torsdag, så det känns lite uppgivet. /Mats
Postad 06 February 2011 - 17:45
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Men är man lite smidig så tar man en natt på hotell, och gör en helg av det, ihop med sina mhb-polare... 
+1 på den
Postad 10 February 2011 - 15:10
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Ni som har varit där förut. Är det mycket rabatt på skivor. Jag tänker på om Stockfish har rabatt?
Redigerat av Unregisteredefd85ed3, 11 February 2011 - 14:49.
Postad 10 February 2011 - 21:43
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag har >25min promenad dit så jag ska gå.
Postad 11 February 2011 - 12:41
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag jobbar halvnatt både idag och imorgon, så jag drar dit på Söndag.
Någon annan som ska dit då?
Postad 11 February 2011 - 14:50
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Nej, jag ska dit imorgon. Ska bli riktigt intressant och jag har för säkerhetskull inte mer än 5000:- på kontot.
Postad 11 February 2011 - 14:53
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Ni som har varit där förut. Är det mycket rabatt på skivor. Jag tänker på om Stockfish har rabatt?
Var där förra året men tyvärr så var inte Stockfish där då. /Mats
Postad 12 February 2011 - 00:39
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Ok. Var det några andra skivbolag som var där då?
Postad 12 February 2011 - 10:09
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Brukar väl finnas skivor i övre korridoren men det är främst vanliga priser vad jag vet. Sen är det nog cash is king med.
Redigerat av MKarlsson74, 12 February 2011 - 10:10.
Postad 12 February 2011 - 11:15
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Dar in till stan nu. Det roligaste på mässor är att fördomsprofilera
stereo-typerna.  Ska lyssna lite noggrannare på Harbeth och
hoppas att vinylbutiken har innefodral på bordet. Annars har
jag inga förväntningar.
Postad 12 February 2011 - 16:19
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Kom precis hem från mässan, 4 timmars trängande bland en hjord av audiofiler är mer än kroppen tål! =)
Blev faktiskt glatt överraskad i år, det var bra mycket bättre i år än förra året måste jag säga.
Nu hann jag inte med allting, men funderar på att åka dit imorn också.
Det som stod ut mest för mig var Tad Reference 1, helt outstanding! Focal Scala Utopio var också fruktansvärt bra, så länge dom lirade riktig musik och inte bara massa trummor som spelade för att dema basen. Tyska Tidal Contriva Diacera var även dom riktigt bra, prislappen ligger också på 370.000kr! =)
Det jag blev mest glad över det var att jag upptäckte en högtalare som imponerade stort på mig, och som jag faktiskt har råd med, nämligen Canton Reference 9.2, dessa stativare var faktiskt bland det bättre jag hört, och när prislappen ligger på 23.000kr så känns det som att jag kommer bli några kr fattigare inom en snar framtid! =)
Postad 12 February 2011 - 17:10
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Dar in till stan nu. Det roligaste på mässor är att fördomsprofilera stereo-typerna. Ska lyssna lite noggrannare på Harbeth och hoppas att vinylbutiken har innefodral på bordet. Annars har jag inga förväntningar.
harbeth var inte alls så roliga tyckte jag. Däremot så älskade jag Audio note!
Postad 12 February 2011 - 20:10
strangedays
-
strangedays
-
Användare
-
-
106 inlägg
Riktigt bra mässa i år, troligtvis den bästa jag varit på när det gäller hi-fi. Bra arrangemang, många utställare och mycket örongodis. Kanon!
Postad 13 February 2011 - 15:14
bensnake
-
bensnake
-
Veteran
-
-
1949 inlägg
harbeth var inte alls så roliga tyckte jag. Däremot så älskade jag Audio note!
Kul att du gillade Audio Note. Tyvärr hade jag inte möjlighet att besöka årets mässa men förra året hade Audio Note mässans bästa ljud om du frågar mig. Tror dessutom att de i år demade precis de prylarna jag kommer att införskaffa. Kommer du ihåg vilken förstärkare de körde på? Meischu silver? Högtalarna antar jag var E SPe?
Postad 13 February 2011 - 17:43
soren
-
soren
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
En liten sammanfattning
High_End_2011small.jpg 267.32K
0 Antal nerladdningar
Postad 13 February 2011 - 18:01
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Någon som vet vilken modell av Focal som demades i lördags?, det var en lite smalare högtalare, med 6.5 tum element skulle jag tippa på, lät iallafall jävligt bra i mina öron...
Postad 13 February 2011 - 18:06
bensnake
-
bensnake
-
Veteran
-
-
1949 inlägg
Audio Note-bilder, någon?
Postad 13 February 2011 - 18:33
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Audio Note-bilder, någon?
Nä, men jag har ett par gamla Luxor från -72 som jag kan ta en bild på och lägga upp om du vill...?
Postad 13 February 2011 - 18:36
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Idé till nästa mässa:
Mässkiva...Dvs 5 låtar som går i alla anläggningar. Kvinna, man, klassiskt, rock, pop. å nått till.
Det är ju helt omöjligt att tolka ljudsignaturer etc utan att åtminstonde stoppa in samma material i grejerna.
ATC var väl den enda där de växlade högtalare under samma låt. Mycket bra för att enkelt få en A-B jämförelse åtminstonde (c också faktiskt).
Såååå med det ur luften:
TAD rummet: Imponerande punktformighet och stram korrekt och väldigt dynamiskt. Lite "väl korrekta" för min smak. Skön presentatör. Fick lite ont i magen med att han började med att fingra på sin svindyra Siltech USB kabel å sa att det faktiskt gör skillnad.
Annars som nybliven ATC ägare var jag faktiskt jäkligt nöjd med deras ljud, komiskt nog tycker jag den aktiva dyraste modellen inte lät särskillt balanserat..nästan burkig, men scm 11 och 40 lät som jag kommer ihåg dem vid mer privat demo. 11´an har jag ju själv så den kan man ju någorlunda nu
Hittade Heco Statement i ett rum och lyssnade, jällar sicken botten det är i dem..även midden imponerar, faktiskt jäkligt synd att diskanten utmärker sig...trots att han dämpade den -2dB så låg den där uppe å ringde. I övriga register var det en mummsig våffla med grädde å jorgubbsylt..men vem f-n pressade citron på härligheten?
Canton ref9.2 på Integra elektronik...jäkligt lättlyssnat å "mysigt"...kanske t.om en snutt murrigt på övre mellanregistret. Mycket möjligt en elektronik grej än högtalare. ref 1.2 ville de inte köra.
Amphion...var jäkligt rakt på, inga krusiduller, förädiskt svängig musik också, så bra demo. Hamnade stående och det gillades inte, testade att huka mig å vips vart det cirkus "nice".
PMC IB2i...i all välmening så råkade Enter the sandman med metallica gå igång när vi kom in å det lät som ett stort uppretat melllanregister bara så jag lättade, bör absolut kunna låta "roligare" med annan musik. Den låten hade nog Heco Statsmen smackat fart på (mental notering)
Uscher Dancer mini Two på rör rigg...litet rum med en jäkla massa dämpning i rummet. Lät helt underbart, spelandes å väldigt låg volym...men riktigt bra!!
Tja några intryck iallfall
Redigerat av Triggerhappy, 13 February 2011 - 18:40.
Postad 13 February 2011 - 19:00
Mats_L
-
Mats_L
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Postad 13 February 2011 - 19:05
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Vinylsvarven från Avid är stört vacker...
Postad 13 February 2011 - 19:05
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Bra bilder!
Postad 13 February 2011 - 19:06
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Någon som lyssnade på XTZ 100.49 med deras nya 2 kanalsförstärkare? Hur lät det?
Postad 13 February 2011 - 19:09
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Någon som lyssnade på XTZ 100.49 med deras nya 2 kanalsförstärkare? Hur lät det?
Japp, tyckte dom lät helt okey. Men jag hade förmodligen köpt något annat själv om jag skulle spendera närmare 50kkr.
Postad 13 February 2011 - 19:49
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Nja, jag är sjukt nöjd med mina 100.49.
Har lyssnat på dessa både i torup och flera mässor och inte tyckt att de presterat helt 100 %. Så visst var lite osäker på mitt köp ändå. Men nu efter 400 timmar ja då låter de som en dröm för mig. Finns ju hur mycket högtalare som helst från 5000-50000 som låter bra.
Postad 13 February 2011 - 21:05
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Polarens kommentar om wilson.....f*n högtalaren i detta rummet såg ju ut som en transformer.....tanten skulle slå ihjäl mig om jag kom hem med en sån.....
Personligen tycker jag XTZ lät helt fantastiskt bra....önskar verkligen man hade 40 kakor över att blåsa på högtalare.....
Postad 13 February 2011 - 21:18
mostling
-
mostling
-
Användare
-
-
198 inlägg
Postad 13 February 2011 - 21:20
Unregistered34dbed00
-
Unregistered34dbed00
-
Användare
-
-
213 inlägg
Ja den såg ut som vad ett gäng tonåringar skulle kunna bygga som projektarbete med målet att få fram en star wars högtalare. Att den dessutom såg ut att vara målad med falu rödfärg gjorde inte saken bättre... XTZ tyckte jag lät otroligt bra. En av de bättre på mässan speciellt i det prissegmentet. Naims högtalare som ligger i samma prisklass lät också otroligt bra. Hade jag haft dom pengarna hade det blivit ett ruskigt svårt val där men som tur är har jag inte det  Någon som lyssnade på Icon Audio och kan hjälpa mig med mina problem? https://www.minhembi...p;#entry3200194
Postad 13 February 2011 - 21:40
barrman
-
barrman
-
Användare
-
-
153 inlägg
Tycker mässan var riktigt hygglig.
Glädjande med så mycket inhemska högtalarfabrikat som dessutom låg i för konsumenter åtkomliga prislappar. Samt att de både till form och funktion bryter lite mot gängse konstruktioner.
Bremens hd12 någonting, fantastisk vilken fri ljudbild, fanns ingen känsla att det fanns några högtalare i det rummet.
Audioactive spelade på någon rundstrålande aktivhögtalare med inbyggd DAC. Lät rätt snyggt när de demade någon pastej visa
Larsen är balla kulturbärare. Lät rätt hyggligt om du hamnade på rätt sitt plats. Larsen var en hygglig prick lite för happy med volymkontrollen dock så det slog igenom
emmelanåt
XTZ Nä bjässen lyckade inte imponera på mig, kändes som basarna och övriga register spelade osynkat. Kanske i ett rum någon annan gång ... Däremot datorhögtalarna plus förstärkaren för 4' var väldans intressanta för att bygga en liten PC anläggning.
Engelholm audio woo dessa burkar gillade jag! Lyckades få till ljudet i stora salen. En del akustikfix på plats hjälpte förmodligen till en del. Gillar när jag kan plocka ut enskilda instrument i stora orkestrala stycken tycker få anläggningar kan förmedla den känslan. Högtalarna kanske kostade multum och leverade vad du kan förvänta dig av dem. Vet inte vad de kostade.
Bosse Bengtssons, Transmission Var där tidigt och fick en pratstund med den trevlige Bosse Bengtsson. Blev imponerad men vet inte om det övre registret (som på plats imponerade mig) och jag skulle kunna leva förevigt.
Postad 13 February 2011 - 22:54
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Kul att du gillade Audio Note. Tyvärr hade jag inte möjlighet att besöka årets mässa men förra året hade Audio Note mässans bästa ljud om du frågar mig. Tror dessutom att de i år demade precis de prylarna jag kommer att införskaffa. Kommer du ihåg vilken förstärkare de körde på? Meischu silver? Högtalarna antar jag var E SPe?
Hmm, jag kommer inte ihåg alls vad förstärkaren hette men jag tror att den kostade runt 30 tusen om jag inte minns fel. Högtalarna kostade 68 tusen och var så där enkla i utseendet att det nästan såg ut som ett fint hemmabygge. Jag gillade dock designen och framförallt ljudet.
Postad 14 February 2011 - 08:18
bensnake
-
bensnake
-
Veteran
-
-
1949 inlägg
Nä, men jag har ett par gamla Luxor från -72 som jag kan ta en bild på och lägga upp om du vill...? 
Ha. Ha. Ha. Du är rolig du, bagar'n...
Postad 14 February 2011 - 09:54
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Bensnake: Har du bilder på det du ska köpa från dem?
Slutsteget som de hade hette Vindicator. Jag tror att högtalarna hette AN-E/SPe HE model.
Redigerat av Unregisteredefd85ed3, 14 February 2011 - 10:19.
Postad 14 February 2011 - 10:17
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Jag fick köpt LP innerpåsar och lyssnade noga på Harbeth. Så jag är
nöjd!
Harbeth faller inte alla på läppen. Men för mina trasiga öron sitter dom
som en kniv i en bonde. Dom största monitorerna (90 papp) som dom lirade
på förra året skulle jag kunna leva med.
+ och -
+ VeteranHifi. Slö som jag är har jag inte koll på vad det
var för högtalare. Men jag gillade det jag hörde.
+ Hegelrummet. Kände igen "soundet" hermifrån (placebo?  ) Och de
där Dacána tycker jag förtjänar hypen.
+ Jag gick ner och vilade öronen i rummet där Fremer höll hus. Harry Belafonte, Kraftwerk
och annan go musik. Men samma sak här. Vad var det för högtalare????? I liked!
- AudioNord. Satte mig på flajjen och fick diskanten rakt i öronen. Tusen knivar.
Gick dit ett par gånger till. Men vände i dörren när dom ideligen spelade skitmusik.
- PMC. I det rummet var nåt riktigt riktigt galet. Jag har hört PMC förut. Men detta
lät bedrövligt.
+/- =: Bremen. Luftigt och fint. Men inte min kopp te. Men ett gott betyg (?) är att jag
fick samma känsla hos AudioConcept med en MBL rigg för över miljonen. Dock tycker jag
det var lite fult att gömma centerhögtalaren bakom gardinerna.
Redigerat av Bongo_Mongo, 14 February 2011 - 10:18.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|