Har provat Lungo Fortisio, Lungo Vivalto samt Lungo Finezzo o personligen tycker jag Finezzo föll mig bäst i smak men jag får prova vidare imorgon.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 29 november 2011 - 21:39
Har provat Lungo Fortisio, Lungo Vivalto samt Lungo Finezzo o personligen tycker jag Finezzo föll mig bäst i smak men jag får prova vidare imorgon.
Postad 13 december 2011 - 20:52
Postad 14 december 2011 - 19:01
Hej har kompisar som har samma problem. De ringde Nespresso och frågade. Det är tydligen fråga om att mjölken måste vara färsk för att skumma. Räcker att den har varit öppen nån dag för att den ska skumma mindre. Jag har aldrig haft problemet, men det beror på attan har laktosfri mjölk. Den skummar väldigt lätt. Oavsett om den varit öppen eller ej.Tycker min aeroccino strular ganska ofta. Tar jag "stora" vispen till en god cappuchino så blir resultatet ofta att mjölken blivit varm och att det är lite skum på toppen bara. Resten är flytande som vanligt. Någon som upplevt något liknande?
Ofta kan skummet nästan bli för kompakt. Vill du ha bra skum. Köp laktosfri mjölk.
Postad 15 december 2011 - 13:23
Kanske det som skiljer "vanlig" mjölk från Barista-diton. Har testat den en gång, men kunde inte se någon skillnad på skummet om man då jämför med en ny mjölk. Tänkte inte heller på om den fungerade trots att den varit öppen...
Postad 18 december 2011 - 21:41
Postad 21 december 2011 - 08:43
Postad 21 december 2011 - 08:45
http://depresso.se/ Riktigt kul...
Haha, ja faktiskt. Det ligger lite sanning i det där. Har dock hört ryktas om att dom ska öppna en butik i Uppsala, hoppas.
Postad 21 december 2011 - 09:03
hahahahahaha! känns dock WTF!? precis efter då jag snart ska införskaffa en C60http://depresso.se/ Riktigt kul...

Postad 21 december 2011 - 13:34
Har aldrig behövt vänta speciellt många minuter på att bli expedierad. Varken i den nya stora butiken, eller den gamla lilla på Bibioteksgatan. Trots att jag oftast är där på lunchrusningen.hahahahahaha! känns dock WTF!? precis efter då jag snart ska införskaffa en C60
Köp bara köp!

Postad 03 maj 2012 - 19:48
Postad 08 maj 2012 - 12:30
Jag gör en sak som personalen i butiken tipsade om att jag skulle göra när jag köpte maskinen, det är at förvärma koppen helt enkelt. Jag kör igenom en gång utan att ha kapsel i och låta koppen stå några sekunder.Ni som använt era nespresso maskiner ett tag nu, vad tycker ni om värmen på drycken? Jag är intresserad av att införskaffa en nespresso maskin men har läst en del om att drycken inte blir så varm som man vill. Jag gillar inte att "stressdricka" vilket jag får känslan av att man måste göra isf.
Dessutom om man inte har kört den på ett tag så anser jag att man måste tomköra den en gång för att få upp vattentemp och mängd också.
Jag brukar inte ha problem med att kaffet blir kallt när jag gör så här.
Postad 08 maj 2012 - 12:43
Postad 14 november 2014 - 18:38
Sambon gör ibland till sitt te i min nuvarande Citiz mjölkskummare, men jag är sugen på ett byte till just Lattissima för det är så smidigt i övrigt (och just mjölkskummaren strular som jag nämnt tidigare i tråden).
Postad 14 november 2014 - 18:52
Postad 14 november 2014 - 19:12
Brukar skumma mjölk till varm choklad och Chai, så ja det går alldeles utmärkt. Den börjar alltid med mjölken, så det är bara att slå av när den går över till kaffet.
Kanon ju. Men då stoppar du inte ens i någon kapsel, eller det måste man för att det ska fungera?
Du menar att den alltid börjar med mjölken, men det är väl fel om man t.ex. vill ha cappuccino? Eller det beror på vad man väljer?
Postad 14 november 2014 - 22:45
Postad 23 november 2014 - 10:58
En nackdel som jag tycker är att det är rätt lite kaffe om man inte ställer in den annorlunda, men då blir det så blaskigt.
Jag tänkte höra vad ni har för favoritkapslar och om tips att hitta billiga kapslar?
Postad 23 november 2014 - 11:32
Jag tycker tvärtom att på min nya Lattissima så blir det för mycket kaffe i cappuccinon (som standard),
Den baseras ju på en espresso, så det borde inte vara så mycket...
Kapslar hittar du vad jag vet bara på Nespressos hemsida.
Finns säkert någon pirat också, men inget jag provat.
Postad 25 april 2016 - 11:10
Problem 1: aeroccinon värmer bra, men den vispar inte så mjölken blir inte skummadich bränner fast! Varken "munstycket" till latte eller till cappuccino vibrerar som det ska. Nån med lösning?
Problem 2: kapslarna faller igenom när man sätter i. Den ska ju hållas fast innan man klämmer dit dem. Förslag på lösning?
Oerhört tacksam för hjälp!
Redigerat av frollic, 26 april 2016 - 07:20.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar