Skulle nog vilja påstå att dom människorna som betalar ett par tusen för att få sin tv kalibrerad eller har kunskap och gör det själva är väldigt få. Jag drar mig inte för att påstå att det är mindre än en procent av svenska folket.
Med tanke på hur många hushåll som är vana vid en gammal 28" Sagem tv ifrån mitten av nittiotalet så är vilket tv som helst ett stort lyft.
Tror du barn bryr sig om, om färgerna i disneyfilmen är korrekta eller inte? När deras föräldrar inte har en aning om hur bra bild en tv kan visa?
Majoriteten av människor som handlar på "ladorna" och köper en plasma kör den i standard-läge precis som dom gör med sin LCD-tv samma människor sitter och justerar färgen i en nyhetssändning så att ansikten ska få "naturliga hudtoner" ...
För dessa människor spelar det ingen roll vad dom köper, låt dom trivas med den "senaste" tekniken, låt dom tro att dom gjort ett bra köp för dom vet inte bättre.
Där finns till och med människor som köper en Philips tv och tycker den har en fin bild, det må den ha också, oftast så inkorrekt den kan bli men den är fin... låt då den personen som köper den tv tycka det.
Jag kan säga att jag själv gett upp, lägga energi på människor som inte blir nöjda efter man hjälpt dom med en ny tv med kommentaren "så såg inte bilden ut när vi såg den i affären, den bilden är ju alldeles för mörk och färgerna syns ju inte"... då smäller man av...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?