*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 11 januari 2011 - 21:20
Postad 11 januari 2011 - 22:48
Redigerat av USiT2009, 11 januari 2011 - 22:50.
Postad 11 januari 2011 - 22:58
Ska bara vara en felskrivning av något slag.Tittar man ca 56sek in i denna video http://www.youtube.c...etailpage#t=56s så står det att den innehåller Android 2.4
Postad 11 januari 2011 - 23:22
För det priset kan du lägga undan ett ex. till mig, har en svart X10 nu, men blir nog en silver Arc...Phonehouse är ju knappast kända för att ta de billigaste priserna heller.
![]()
Jag gissar att den slutligen kommer gå på 4899kr.

Och ja, det var nåt fummel med 2.4, skulle vara 2.3 (Gingerbread).

Redigerat av mrNoodles, 11 januari 2011 - 23:23.
Postad 11 januari 2011 - 23:29
Ska bara vara en felskrivning av något slag.
Korrekt. Det är helt felaktigt.
I’ve seen articles around higher numbers than 2.3 being seen in the display of Xperia arc phones – As I have been informed that is due to a misconfiguration in some samples and nothing to get too excited about really, sorry.
Postad 12 januari 2011 - 09:42
Varför inte dundra på rejält om de nu vill in och slåss högst upp på bärget.
Och misslyckas de med kamerans mörkerfoto pga. att de har en klen diod istället för riktig blixt så har de seglat i mina farvatten för sista gången.
Men jag håller tummarna =)
Postad 12 januari 2011 - 11:27
Tror nog prestandan är klart godtagbar och 1 gb ram skulle inte göra någon större skillnad förutom att du kunde ha några fler onödiga widgets och en troligtvis större mobil
Redigerat av Blomkungen, 12 januari 2011 - 11:27.
Postad 12 januari 2011 - 14:54

Bifogad fil(er)
Postad 12 januari 2011 - 15:09
Eller ja... Nu överdrev jag nog lite men de är lätt i samma kvalite!
Redigerat av Ricke77, 12 januari 2011 - 15:11.
Postad 13 januari 2011 - 14:53
Sony Ericsson XPERIA Arc hands-on #1 (Greek): http://www.youtube.c...h?v=UzbQ5LiVNxQ
Sony Ericsson XPERIA Arc hands-on #2 (Greek): http://www.youtube.c...h?v=v5FEL3iSHhc
de första sju minuterna av första videon är inte så upphetsande om man inte kan grekiska men resten är intressant.
ser lovande ut!
Redigerat av lurane, 13 januari 2011 - 15:45.
Postad 13 januari 2011 - 15:18
Har den USB host ?
Undrar jag med, borde ju vara kriminellt att presentera nya mobiler utan!
Tyvärr såg väl inte bilderna på förra sidan så lovande ut, den verkar ha stora problem med vitballanseringen.
Postad 13 januari 2011 - 21:45
Den har USB massminne...Undrar jag med, borde ju vara kriminellt att presentera nya mobiler utan!
Postad 13 januari 2011 - 22:23
Den har USB massminne...
Ju mer man hör om Arc ju bättre tycks den bli.

Postad 13 januari 2011 - 22:59
Den har USB massminne...
Vad menas med "USB-massminne" - det är inte bara möjligheten att använda mobilen som masslagringsenhet?
Redigerat av perfol, 13 januari 2011 - 23:23.
Postad 14 januari 2011 - 08:54
Undrar jag med, borde ju vara kriminellt att presentera nya mobiler utan!
Tyvärr såg väl inte bilderna på förra sidan så lovande ut, den verkar ha stora problem med vitballanseringen.
Vitbalanseringen?!? Nu har jag inte kollat på videosnuttarna men du menar vitbalanseringen på fotona?!
Det är ju ändå en mobil och ingen DSLR.

Postad 14 januari 2011 - 09:33
Vitbalanseringen?!? Nu har jag inte kollat på videosnuttarna men du menar vitbalanseringen på fotona?!
Det är ju ändå en mobil och ingen DSLR.
Jag syfatde på fotona - jag tror t.ex. inte att redaktionen har kissgula väggar med kissgula skyltar på..?
Självklart kan man inte kräva att en mobil ska prestera som en DSLR, men man kan definitivt önska sig bättre resultat än så hos en mobilkamera 2011. Eftersom man oftare använder bilder från mobilen utan att först redigera dem så är det ju egentligen ännu viktigare att de är någorlunda ok från början. Och det kanske det blir med den slutgiltiga programvaran också.
Postad 14 januari 2011 - 09:40
Jag syfatde på fotona - jag tror t.ex. inte att redaktionen har kissgula väggar med kissgula skyltar på..?
Självklart kan man inte kräva att en mobil ska prestera som en DSLR, men man kan definitivt önska sig bättre resultat än så hos en mobilkamera 2011. Eftersom man oftare använder bilder från mobilen utan att först redigera dem så är det ju egentligen ännu viktigare att de är någorlunda ok från början. Och det kanske det blir med den slutgiltiga programvaran också.
Nej, det tror inte jag heller men som du läste så hade jag inte kollat på videosnuttarna.
Kan ju också ha att göra med att han inte hade rätt inställningar eller att, precis som du skriver, programvaran inte var optimerad.
Postad 14 januari 2011 - 09:51
Kan ju också ha att göra med att han inte hade rätt inställningar eller att, precis som du skriver, programvaran inte var optimerad.
Oja - man ska inte dra för stora växlar av några enstaka bilder i tidigt skede!
Postad 14 januari 2011 - 15:36
Vad menas med "USB-massminne" - det är inte bara möjligheten att använda mobilen som masslagringsenhet?
USB-lagring
Anslut och skicka objekt mellan dator och telefon.
Postad 14 januari 2011 - 16:05
Att bara kunna koppla ett USB minne till telefonen och läsa av det
Eller en extern hårddisk
Hoppas det finns med annars är det ett stort minus för mig iaf
Någon som har ett klipp då dom kör quadrant på luren?
Redigerat av Blomkungen, 14 januari 2011 - 16:11.
Postad 14 januari 2011 - 16:49
Det är USB host som är intressant
Att bara kunna koppla ett USB minne till telefonen och läsa av det
Eller en extern hårddisk
Hoppas det finns med annars är det ett stort minus för mig iaf
Någon som har ett klipp då dom kör quadrant på luren?
Another interesting connectivity feature mentioned was USB on-the-go support, aka USB host mode. This is not currently present on the device but is something in the pipeline, and we hope to see it in the light of day sooner rather than later. With an appropriate OTG dongle accessory (unannounced at the minute), the arc could well act a portable computer of sorts, allowing you to plug in a USB keyboard and type away on an HDMI-connected screen.
Från http://www.androidpo...details-galore/
Så det ser ut som det kommer med senare mjukvara alt. när den släpps.
Postad 14 januari 2011 - 18:25
Det står dock inget pris än.
Postad 15 januari 2011 - 12:57
Inte NFC i ARC, liten besvikelse...
http://www.pocket-li...nfc-coming-soon
Jag är rätt övertygad om att det är år till att du kan börja använda NFC i Sverige...då har du säkert en ny telefon! Diskussionerna om NFC har precis börjat på den amerikanska marknaden och man kan inte använda det på långa vägar än.
Postad 15 januari 2011 - 16:25
Jag är rätt övertygad om att det är år till att du kan börja använda NFC i Sverige...då har du säkert en ny telefon! Diskussionerna om NFC har precis börjat på den amerikanska marknaden och man kan inte använda det på långa vägar än.
Håller med, men det är en förbannat intressant teknik som jag hoppas kommer bli stor.
Redigerat av BrittBastard, 15 januari 2011 - 16:25.
Postad 15 januari 2011 - 16:28
Mycket intressant teknik!!Håller med, men det är en förbannat intressant teknik som jag hoppas kommer bli stor.
Postad 16 januari 2011 - 13:19
Inte NFC i ARC, liten besvikelse...
http://www.pocket-li...nfc-coming-soon
..och det är? Framgick inte i artikeln heller. Har "journalisterna" inte ens gått grundskola nu för tiden, man skriver väl ut hela uttrycket en gång i början i en skriven artikel.
Mummel, mummel, mutter. Börjar man bli gammal och inte hänger med vad alla förkortningar står för månne tro

Redigerat av HenkeEdge, 16 januari 2011 - 13:21.
Postad 16 januari 2011 - 13:47
http://en.wikipedia....d_communication..och det är? Framgick inte i artikeln heller. Har "journalisterna" inte ens gått grundskola nu för tiden, man skriver väl ut hela uttrycket en gång i början i en skriven artikel.
Mummel, mummel, mutter. Börjar man bli gammal och inte hänger med vad alla förkortningar står för månne troNFC för mig har något med en fighting-sport att göra.

Postad 16 januari 2011 - 20:22
Någon som vet om WAP fungerar eller ej ?
varför wap när du har full webbläsare?
Postad 18 januari 2011 - 13:31
Postad 18 januari 2011 - 16:41
Postad 18 januari 2011 - 16:44
Postad 18 januari 2011 - 17:43
Tänk på att det är en mobil. Gsmarena ger N8 första platsen och Arc är god tvåa.Jag tycker bilderna ser riktigt dåliga ut, trodde det skulle se bättre ut, men det kanske blir bättre, den e ju inte klar än
Postad 18 januari 2011 - 21:01
Det kommer den inte att göra, var så säker.Jag hoppas att denna telefonen ger oss mer rättigheter så att man kan ta bort redan installerade app som Facebook och sånt utan att behöva ta bakvägar för att göra det.
Postad 18 januari 2011 - 22:14
En snabb genomgång av kameran på arc.
Skaplig uppryckning från X10an.
http://www.youtube.c...h?v=7RdNfff_-0g
Värt att notera är väl att det är filmat med en arc också

Postad 19 januari 2011 - 17:32

Postad 20 januari 2011 - 01:53

CES 2011 Deep Dive SE Xperia Arc
Another interesting connectivity feature mentioned was USB on-the-go support, aka USB host mode. This is not currently present on the device but is something in the pipeline, and we hope to see it in the light of day sooner rather than later
Antar att det var det ni letade tidigare, verkar ju inte som det är helt bortglömt, bara att hoppas på att de kommer att integrera det

/Niwai
Postad 20 januari 2011 - 10:07
Kameran verkar nice, riktigt bra bländartal och Exmor R-sensor.
Blir nog en Arc för mig också.
EDIT: Sorry, såg nu att MrNoodles redan hade postat detta. Dock från Youtube så jag låter mitt inlägg vara kvar ändå.
EDIT 2: Finns inget officiellt releasedatum än va?
Redigerat av BrittBastard, 20 januari 2011 - 10:55.
Postad 20 januari 2011 - 11:19
Postad 20 januari 2011 - 12:27
Någon som vet när det kan börja bli aktuellt med ett datum?
Postad 20 januari 2011 - 13:11
Postad 20 januari 2011 - 19:08
Redigerat av martin636, 20 januari 2011 - 19:26.
Postad 20 januari 2011 - 19:28
Finns inte en chans att SE kommer/hinner/vill/tänker stoppa dit en frontkamera på arc.Om SE anser att Arc är en highend telefon och släpper Vivaz 2 som faktiskt har en front kamera så har dom gjort bort sig. Specarna mellan Arc & Vivaz 2 skiljer sig inte mycket. Hoppas verkligen SE skärper till sig & förstår det så de stoppar in en front kamera i Arc innan lansering. Annars blir det tyvärr HTC el. Samsung istället för SE.
No way

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar