Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 mars 2011 - 18:01

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

ni som har routern fysiskt, går det och hänga den på väggen?

Jag hade behövt detsamma för att få bort den en bit från min CG3100 som nu äntligen är nedgraderad till brygga.

Det finns ingen sådan monteringsmöjlighet förberedd. Men routern väger verkligen ingenting så det vore urlätt att fixa till en egen upphängningsanordning. Jag behövde det inte personligen eftersom den inte verkar störas det minsta av CG3100 trots att den står precis bredvid.

Riktigt SWEET produkt. Gick från 60 till 95 Mbit/s nedströms med Comhem när jag kör 5Ghz.

Grymt att du kan streama hd utan lagg. Får man fråga hur du streamar trådlöst? Jag tänkte köpa någon media spelare så man hade kunnat köra trådlöst.

Kör du på 5 ghz nätet när du streamar? Kan väldigt lite om det men vet att det ska kunna hantera större bandbredd

Jag streamar trådlöst till en jailbreakad ATV2. Kör feta mkv-filer helt utan lagg. Har lagt både min egen dator och ATV2 på 5Ghz-bandet och ställt det på n-only. 2.4Ghz bandet har jag gjort en separat SSID för som tar övriga datorer/iPhones/iPads och PS3 i hemmet. På så vis kan inget störa min streaming. Har också ställt in routerns "EzQoS" på Voip/Video streaming. Kanske overkill, men det funkar sjukt bra.

s*tan vilken skön produkt. Även 2,3Ghz-bandet funkar klockrent, bra räckvid och bra speed.

Postad 09 mars 2011 - 18:07

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag tänkte prova köra trådat till boxee men jag kan inte komma åt routern trådat. Det fungerar bra trådlöst.

Trodde det skulle var mycket enklare så men det är det inte.

Ska man tänka på något för att köra trådat?

uPNP funktionen. jag har aktiverat den så jag kan komma åt hdd som är kopplad till router med PS3 och Boxee box. Men ingen hittar den. Med boxeen måste jag söka efter den. Hur gör jag med PS3?

Det har fungerat innan. Men nu har jag kanske ändrat någon inställning.

Testa detta:

Gå in på LAN sedan på andra filken DHCP-server. Ändra IP Pool Starting Adress till 192.168.1.25 - på så vis riskerar du inga IP-krockar med dina trådlösa IP:n. Jag är inge vidare på nätverk, men jävligt envis, fick det att funka med min SONOS på det sättet. Det yrades om konflikter i W7 innan jag testade detta.

Postad 09 mars 2011 - 20:49

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Tack abborre
Jag ska prova det med IP Pool Starting Adress.

Vad gäller separat SSID. Vad är det för något? Jag är helt ny inom detta. Det är min första router och ville ha en som verkligen funkar med enkla inställningar, tyvärr så kräver denna routern mer än jag kan och Asus supporten är bläääää.

Postad 09 mars 2011 - 22:10

SirLinkan
  • SirLinkan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hmmm, har fastnat :) Jag har 2 Asus och vill sätta upp WDS mellan dom och få följande att funka:

- Den första Asusen har internet koppling och DHCP påslaget. Det finns även en NAS kopplad till den via kabel
- Den andra Asusen har inte internet men har en NAS kopplad till den via kabel

Nu vill jag kunna koppla upp mina trådlösa enheter till antingen den första eller andra Asusen och båda NASarna ska vara åtkomliga och naturligtvis även internet. Har försökt få WDS att fungera över 5Ghz bandet men jag får inte till det :o Någon som kan vägleda mig i hur jag ska konfigurera Asuserna för att få det att funka?

Tacksam för all vägledning jag kan få!

Postad 10 mars 2011 - 12:20

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tack abborre
Jag ska prova det med IP Pool Starting Adress.

Vad gäller separat SSID. Vad är det för något? Jag är helt ny inom detta. Det är min första router och ville ha en som verkligen funkar med enkla inställningar, tyvärr så kräver denna routern mer än jag kan och Asus supporten är bläääää.

SSID = det publika namnet på ditt trådlösa nätverk, alltså typ ditt nätverks-id, vad du kallar ditt nätverk för. Eftersom din router har två band (5Ghz och 2.4Ghz) kan du ha två stycken id:n. Därmed kan du ställa in viss hårdvara för att ansluta till 5Ghz-bandet - som du döper till "Trådlöst 5" t ex, sen kan du ansluta andra maskiner till det andra bandet som du döpt till t ex "Trådlöst 2". På så sätt kan du ha ett "ostört" nät för streaming och ett nät som flera apparater ansluter till. Tänk på att 5Ghz är snabbare men har kortare räckvidd och att 2,4Ghz är långsammare men har längre räckvidd när du sorterar upp vilka apparater som ska ansluta till vilket band.

Typ, som sagt, jag är pretty fucking far away från att vara nätverkstekniker, men jag hoppas du hajar.

När du loggat in på 192.168.1.1 och kommit till admin-sidan för din Asus så växlar du enklast mellan de två nätet genom att klicka på de stora knapparna "5Ghz" resp "2.4Ghz". Där kan du namnge nätverken och bestämma om de ska vara tillgängliga för hårdvara som fixar n/b/g osv.

Hmmm, har fastnat :) Jag har 2 Asus och vill sätta upp WDS mellan dom och få följande att funka:

- Den första Asusen har internet koppling och DHCP påslaget. Det finns även en NAS kopplad till den via kabel
- Den andra Asusen har inte internet men har en NAS kopplad till den via kabel

Nu vill jag kunna koppla upp mina trådlösa enheter till antingen den första eller andra Asusen och båda NASarna ska vara åtkomliga och naturligtvis även internet. Har försökt få WDS att fungera över 5Ghz bandet men jag får inte till det :o Någon som kan vägleda mig i hur jag ska konfigurera Asuserna för att få det att funka?

Tacksam för all vägledning jag kan få!

Den första Asusen har du ställt in som vanligt, dvs utan att fiffla runt för mycket? Den andra Asusen har du ställt in som Access Point?

Redigerat av Yoghurt Abborre, 10 mars 2011 - 12:24.

Postad 10 mars 2011 - 13:01

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

När du loggat in på 192.168.1.1 och kommit till admin-sidan för din Asus så växlar du enklast mellan de två nätet genom att klicka på de stora knapparna "5Ghz" resp "2.4Ghz". Där kan du namnge nätverken och bestämma om de ska vara tillgängliga för hårdvara som fixar n/b/g osv.

Ok jag fattar. Tack.

Men för att kunna använda 5Ghz måsta man ha elektronik som kan ta emot i 5Ghz. Just nu så har jag inte det.
Vad jag är lite fundersam på är om man tittar på baksidan av router förpackningen, så är det bilder på elektronik. Bilden med 5Ghz visar att router kan skicka 5Ghz till PS3, men detta är ju omöjligt, eller?

Postad 13 mars 2011 - 11:21

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Testa detta:

Gå in på LAN sedan på andra filken DHCP-server. Ändra IP Pool Starting Adress till 192.168.1.25 - på så vis riskerar du inga IP-krockar med dina trådlösa IP:n. Jag är inge vidare på nätverk, men jävligt envis, fick det att funka med min SONOS på det sättet. Det yrades om konflikter i W7 innan jag testade detta.

Tack abborre nu funkar trådat.

Då och då har jag problem med att hitta min hdd som är kopplad till routern. Speciellt i boxee. Jag kan då och då se den i UPnP men inte alltid fast UPnP är på, coh sen när jag väljer hdd från UPnP så händer det ingenting. Men det fungerar bra med att hitta min laptop. Konstigt, någon som vet?

Postad 13 mars 2011 - 21:28

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ok jag fattar. Tack.

Men för att kunna använda 5Ghz måsta man ha elektronik som kan ta emot i 5Ghz. Just nu så har jag inte det.
Vad jag är lite fundersam på är om man tittar på baksidan av router förpackningen, så är det bilder på elektronik. Bilden med 5Ghz visar att router kan skicka 5Ghz till PS3, men detta är ju omöjligt, eller?

Ja, PS3 fixar inte 5Ghz. Värt att välja en mediespelare som gör det om man ska streama .mkv verkar det som.

Postad 15 mars 2011 - 22:47

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jag hade behövt detsamma för att få bort den en bit från min CG3100 som nu äntligen är nedgraderad till brygga.

Det finns ingen sådan monteringsmöjlighet förberedd. Men routern väger verkligen ingenting så det vore urlätt att fixa till en egen upphängningsanordning. Jag behövde det inte personligen eftersom den inte verkar störas det minsta av CG3100 trots att den står precis bredvid.

Riktigt SWEET produkt. Gick från 60 till 95 Mbit/s nedströms med Comhem när jag kör 5Ghz.

Jag streamar trådlöst till en jailbreakad ATV2. Kör feta mkv-filer helt utan lagg. Har lagt både min egen dator och ATV2 på 5Ghz-bandet och ställt det på n-only. 2.4Ghz bandet har jag gjort en separat SSID för som tar övriga datorer/iPhones/iPads och PS3 i hemmet. På så vis kan inget störa min streaming. Har också ställt in routerns "EzQoS" på Voip/Video streaming. Kanske overkill, men det funkar sjukt bra.

s*tan vilken skön produkt. Även 2,3Ghz-bandet funkar klockrent, bra räckvid och bra speed.

Låter ju riktigt bra det här!

Hur streamar du? Från dator eller hårddisk inkopplat till routern?
Om du streamar från dator, har du möjlighet att koppla in hårddisk och testa? Låter nämligen som du kör precis den setup jag kommer göra... :)

Tack på förhand!
/Splix

Redigerat av Splix, 15 mars 2011 - 22:48.

Postad 16 mars 2011 - 20:19

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Låter ju riktigt bra det här!

Hur streamar du? Från dator eller hårddisk inkopplat till routern?
Om du streamar från dator, har du möjlighet att koppla in hårddisk och testa? Låter nämligen som du kör precis den setup jag kommer göra... :D

Tack på förhand!
/Splix

Det är bara att köra en hårddisk kopplad till din RT-N56U och hooka upp dig mot XBMC på ATV2 via SMB. Sjukt enkelt och fungerar så löjligt bra att man nästan börjar hjula av glädje. Alla borde ha den här lösningen. Helt sinnessjukt bra.

Svarar gärna på frågor här i forumet om de dyker upp.

Postad 16 mars 2011 - 22:09

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Det är bara att köra en hårddisk kopplad till din RT-N56U och hooka upp dig mot XBMC på ATV2 via SMB. Sjukt enkelt och fungerar så löjligt bra att man nästan börjar hjula av glädje. Alla borde ha den här lösningen. Helt sinnessjukt bra.

Svarar gärna på frågor här i forumet om de dyker upp.

Fantastico! :D

Det fungerar med "vanlig" hårddisk även med Blueray?
Går det att göra så man kan ladda ner torrents genom VPN bara genom routern?

//Splix

Postad 17 mars 2011 - 11:31

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Fantastico! :rolleyes:

Det fungerar med "vanlig" hårddisk även med Blueray?
Går det att göra så man kan ladda ner torrents genom VPN bara genom routern?

//Splix

Yup, funkar med vilken extern usb-hårddisk som helst, jag kör en WD My Passport 1TB. Det enda viktiga i förhållande till XBMC för smärtfri streaming är att streama via SMB och inte Upnp, ställs in i din Asus som Network Neighborhood Share. Setupen tar 2 minuter sen är det julafton.

Man får med nåt program för att tanka till hårddisken som är kopplad till Asus, men jag har inte satt mig in i det ännu. Återkommer snart.

Postad 18 mars 2011 - 21:59

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med att boxee box kopplare ner min hdd som är kopplad till routern. Om någon vet not man måste tänka på för att dela sin hdd så är jag tacksam.

Postad 26 mars 2011 - 20:45

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man kan namnge eller ändra namnen på klienterna som man har anslutit till denna router?
Istället för att se IP-adresserna i GUI't så vill jag ge den namn så man vet vilken burk som är vilken.
Det gick lätt att göra det i min D-Link 655 men hittar ingen inställning i denna där man kan göra det.

Tips från er......

Postad 28 mars 2011 - 12:30

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man kan namnge eller ändra namnen på klienterna som man har anslutit till denna router?
Istället för att se IP-adresserna i GUI't så vill jag ge den namn så man vet vilken burk som är vilken.
Det gick lätt att göra det i min D-Link 655 men hittar ingen inställning i denna där man kan göra det.

Tips från er......

Hos mig så hittar den namnen på datorer som jag har kallat. Men dock så ser jag inte namnet på min Boxee.
Se efter om du har angivet namn.

Postad 28 mars 2011 - 13:00

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Hos mig så hittar den namnen på datorer som jag har kallat. Men dock så ser jag inte namnet på min Boxee.
Se efter om du har angivet namn.

Japp, det gör den hos mig också, men man har ju så mycket mer som man ansluter som Xbox, digitalboxar, Iphone osv osv.
Hade då varit bra att kunna ange i GUI't vilken enhet som är vilken.

Postad 29 mars 2011 - 07:53

hovnarr1
  • hovnarr1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Yoghort Aborre

Jag kör också apple tv kopplat till nas. Men har en dir-655 som bara kör på 2.4ghz. Kan intyga att apple tv och xbmc är det bästa som hänt mig i media väg. Har tre apple tv nu. Vad får du för hastighet när du kopplar dig till Asusen?

Sen är jag lite tveksam till designen? Den står upp, riktar den signal styrkan rakt fram? Vi har en säng som kommer stå 3 m framför? Får man bra signal bakom också?

Redigerat av hovnarr1, 29 mars 2011 - 07:55.

Postad 29 mars 2011 - 08:16

Adam87
  • Adam87
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
När jag testar att ansluta till FTP-servern som jag har aktiverat i asus:en så hittar jag den och kan logga in men alla filmer som jag har på usb-disken hittar jag inte. Jag hittar den över trådlöst LAN där hemma, dock sitter jag på jobb nu och skulle testa men den hittar inga filmer. Är det någon som har testat detta eller vet hur man ska göra?

Edit: Fungerar tydligen så att man får lägga in sina filmer i mappar som skapas när man aktiverar AiDisk, då hittar jag filmerna

Redigerat av Adam87, 29 mars 2011 - 10:50.

Postad 29 mars 2011 - 11:52

Adam87
  • Adam87
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Det är ingen som har fått download master att fungera med firmware 1.0.1.3? Hos mig säger den att den måste uppdatera och när den försöker att göra det så står det bara failed..

Postad 29 mars 2011 - 12:06

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Det är ingen som har fått download master att fungera med firmware 1.0.1.3? Hos mig säger den att den måste uppdatera och när den försöker att göra det så står det bara failed..

Om jag minns rätt så måste du "restore" routern.

Postad 29 mars 2011 - 12:52

hovnarr1
  • hovnarr1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är alla fortfarande nöjda med routern?

Postad 29 mars 2011 - 17:54

Adam87
  • Adam87
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det bara genom ASUS utility som man kan köra download master eller kan man köra det genom router gränssnittet också?
Jag har testat att köra en factory reset på routern men det fungerar inte. Är det någon annan som har detta problemet också?Bifogad fil  Namnl_s.jpg   141,1K   10 Antal nerladdningar

Redigerat av Adam87, 29 mars 2011 - 17:56.

Postad 29 mars 2011 - 19:56

hovnarr1
  • hovnarr1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
hmm blev en helt annan istället, cisco e4200. Får se om man blir nöjd, men är rätt nöjd än så länge.

Postad 01 april 2011 - 18:01

Ph1lip
  • Ph1lip
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hade vart fint om man kunde komma åt download master ifrån tex. jobbet så att det man vill ladda ner är färdigt när man kommer hem.

Någon som vet om detta går?

Tack

Postad 02 april 2011 - 20:26

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kan någon rekommendera en bra usb-dongel eller ett internt nätverkskort som funkar bra över 5GHz-bandet?
Finns inte så många att välja på, och dom som finns verkar ha fått dåligt betyg. Finns ju ganska många tester på routrar, men det står ju sällan eller aldrig vad det är för mottagare.
Tacksam för svar om vad ni använder. /Tråget

Postad 05 april 2011 - 12:25

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Jag tycker nog att den trådlösa delen är sämre än min gamla D-Link 4300.
Signalen är mycket svagare i vissa rum än tidigare. Lite synd.

Redigerat av d-boy, 05 april 2011 - 18:19.

Postad 07 april 2011 - 10:13

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Lite dum fråga kanske. Men behöver man brandvägg installerad på datorn om det finns en i routern?

Har alltid haft en installerad så det känns lite hemskt om man ska lämna den :-)

Postad 10 april 2011 - 11:36

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Kan man inte köra båda banden samtidigt 2,4 & 5, eller saknar den bara gäst-ssid?
Blev lite fundersam när man läste resensionen på smallnetbuilder nämligen...

Postad 10 april 2011 - 17:59

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Man kan köra båda banden samtidigt så det är bara som jag förstår det hela gäst-ssid som den saknar.

Postad 10 april 2011 - 19:10

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Tack ;)

Det var det här jag reagerade på, i summeringen.

Cons
• A few odd selections for wireless defaults
• No guest WLAN / multiple SSID

Redigerat av Topper Harley 77, 10 april 2011 - 19:12.

Postad 19 april 2011 - 12:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med att hitta USB hdd i PS3.

Vad har ni gjort för att få den att funka?

En dag hittade PS3 min hdd men där fanns bara 3-4 filmer av 100. Nu har den försvunnit helt.

Jag har UPnP på vad mer ska man tänka på?

Postad 27 april 2011 - 21:59

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Kan man köra den inbyggda ftp servern på valfri port? , alltså inte port 21!

Postad 01 maj 2011 - 17:45

MrHenke
  • MrHenke
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Går och funderar lite på denna. Min gamla DIR-655 har börjat starta om sig i tid och otid. Vet inte om det är "sommarvärmen" som spökar (har aldrig varit något problem förut) eller om transformatorn håller på och ge sig? Tycker inte själva enheten borde kunna börja "gå sönder" på detta vis?

Hursomhelst, är också intresserad av att kunna ha ett trådlöst gästnätverk. Enligt recensionerna verkar inte detta gå men enligt Asus sida ska det inte vara några problem. Se http://support.asus....g...;os=&no=751

Någon som kan bekräfta, eller för den delen, dementera, om det fungerar enligt länken?

Tack på förhand!

/Henke

Postad 06 maj 2011 - 17:54

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Ny firmware uppe för nedladdning, följande är det som är gjort/fixat.

ASUS RT-N56U Firmware Version 1.0.1.4
Support language: English / Traditional Chinese / French / German / Czech / Polish / Russian / Turkish / Thai / Malaysian / Simplified Chinese / Brazil / Dansk / Finsk / Norsk / Svensk
Fixed bug:
01. Imporve media server robustness.
02. Update hw nat driver to version 0.9.
03. Update NTFS kernel module & filesystem check tool.
04. Add Web GUI languages Brazil, Dansk, Finsk, Norsk and Svensk.
05. Add Web GUI iTunes server setting option.
06. Fix Web GUI virtual server default setting for FTP to avoid possible conflict with built-in FTP server.
07. Fix Web GUI non-ASCII characters handling on QIS pages.
08. Fix igmpproxy to consider WAN port is PPPoE/PPTP/L2TP.
09. Fix dproxy to clean cache after successful ddns update.
10. Imporve usb hotplug handling for storage devices.
11. Improve WAN link detection and handling.
12. Fix internal QoS logic.

Har inte lagt in den själv men ska göra det inom kort. Nu finns ju svenska som språk tydligen också :)
Firmware filen finns på följande länk: ASUS FW
Bara välja operativsystem och sedan det översta alternativet så får man den senaste.

Postad 06 maj 2011 - 22:34

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
@Berggren har du möjlighet att kolla:
Kan man köra den inbyggda ftp servern på valfri port? , alltså inte port 21!

Postad 07 maj 2011 - 02:36

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Köpte denna router nu då vi i föreningen fått erbjudande om 100/100-lina, vilken också är gratis under en månads tid. Man kan från ISP:n beställa fast IP-adress, men behöver man göra det egentligen? Går det inte att få en fast IP genom denna router, så man alltid har samma adress på låt säga sin första dator (som agerar lite av en mediaserver). Kanske bara jag som är snurrig, men känns ju onödigt att betala extra för nånting som redan finns i routern, eller är jag helt enkelt ute och cyklar?

EDIT: Min iPhone 4 tappar dessutom anslutningen lite då och då av någon anledning. Kör enbart på 2.4GHz-nätet på min router och har ställt den på 20/40. Kör allting via VPA2 Personal. Laptopen fungerar dock utmärkt.

Redigerat av Salmonboy, 07 maj 2011 - 13:46.

Postad 08 maj 2011 - 12:27

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har installerat den nya firmware. Dock så finns det ingen ny version av utility fast den frågar om den nya version när man startar download master. Så då försöker den ladda ner automatiskt men då får jag ett fel meddelande att jag ska göra detta manuellt. Men var finns den senaste versionen då? Någon som vet?

Postad 09 maj 2011 - 22:09

Luleputte
  • Luleputte
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Går och funderar lite på denna. Min gamla DIR-655 har börjat starta om sig i tid och otid. Vet inte om det är "sommarvärmen" som spökar (har aldrig varit något problem förut) eller om transformatorn håller på och ge sig? Tycker inte själva enheten borde kunna börja "gå sönder" på detta vis?

Hursomhelst, är också intresserad av att kunna ha ett trådlöst gästnätverk. Enligt recensionerna verkar inte detta gå men enligt Asus sida ska det inte vara några problem. Se http://support.asus....g...;os=&no=751

Någon som kan bekräfta, eller för den delen, dementera, om det fungerar enligt länken?

Tack på förhand!

/Henke

Jag har denna router, är mycket nöjd och tycker att den fungerar bra. Det finns dock tyvärr inget stöd för ett gästnätverk, support-länken verkar avse en annan router.

Postad 11 maj 2011 - 18:46

mass
  • mass
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Ny firmware uppe för nedladdning, följande är det som är gjort/fixat.

Har inte lagt in den själv men ska göra det inom kort. Nu finns ju svenska som språk tydligen också :P
Firmware filen finns på följande länk: ASUS FW
Bara välja operativsystem och sedan det översta alternativet så får man den senaste.

Såg att man inte kan välja Vista 64 bit! Har det någon betydelse?

Mvh Ola

Postad 12 maj 2011 - 16:22

Iguanodon
  • Iguanodon
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har problem att använda mina hemmapressade tp kablar med denna router, någon som har samma problem ?

Postad 12 maj 2011 - 17:16

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Jag har problem att använda mina hemmapressade tp kablar med denna router, någon som har samma problem ?

Nej, för jag har ju inte dina hemmapressade kablar hemma hos mig :P
Skämt åsido, inga problem med kablaget här, men jag har bara "köpekablar".
Har du provat med "köpekablar"?
Funkar det med dem så får du göra om dina egna. Kan ju ha blivit något fel vid pressningen kanske.

Postad 12 maj 2011 - 21:16

Iguanodon
  • Iguanodon
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
köpekablar fungerar utmärkt.
de hemmagjorda fungerar överallt utom i just min nya router.

Postad 15 maj 2011 - 06:21

led-zep
  • led-zep
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Någon som har kopplat in sin skrivare i USB:n och fått det att fungera?

Jag får inte till det, det kommer papper med nån kryptisk text på. Alltid samma sak.

Skrivaren: https://www.prisjakt...kt.php?p=306192

Postad 15 maj 2011 - 18:53

samwel
  • samwel
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Någon som har kopplat in sin skrivare i USB:n och fått det att fungera?

Jag får inte till det, det kommer papper med nån kryptisk text på. Alltid samma sak.

Skrivaren: https://www.prisjakt...kt.php?p=306192

Jag fick inte heller min att fungera.. Med Routerns egna "drivrutiner" vill säga...
Använde sen Lägg till port i skrivarens egenskaper.
Lägg till en TCP/IP port. Den hittar ingen skrivare. Skit i det!
Konfigurera sen Portens inställningar.
Skrivarnamn: Vad du vill skrivaren ska kallas.
Adress 192.168.1.1 (eller vad routern har för IP)
Protokoll: LPR
Könamn: har typ samma som skrivarnamn
Har byteräkning i checkad.

Detta gjorde att jag fick min skrivare att fungera felfritt.
Har en Canon PIXMA iP5300.

Postad 16 maj 2011 - 18:38

Unregistereda9d807c5
  • Unregistereda9d807c5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej jag har den här Routern och jag är väldigt nöjd med den. Jag har dock ett irriterande problem. Min Download master slutade fungera (fick något felmeddelande) förra veckan, innan dess fungerade den perfekt.

Jag bestämde mig då för att uppdatera Routern och Utilityn till 1.04 resp 2.0.3.3. Efter detta får jag inget felmeddelande och allt ser ut att fungera, men ingenting händer. Downloaden börjar aldrig. Någon som har en idé vad det kan vara för fel?

Har provat att googla något svar, men icke. Hoppas på er hjälp!

Postad 16 maj 2011 - 20:17

led-zep
  • led-zep
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag fick inte heller min att fungera.. Med Routerns egna "drivrutiner" vill säga...

Stort TACK!

Fungerar nu!

mvh Daniel

Postad 22 maj 2011 - 14:04

Unregistered7264c933
  • Unregistered7264c933
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Försökt göra samma sak som du beskriver men får inte till det. Har du lust att förklara lite utförligare? ;)

Som jag tolkar det har du kopplat skrivaren till din vanliga dator och sedan lagt till en port för skrivaren för att sedan koppla in skrivaren i routern och sedan fungerade det?

Postad 26 maj 2011 - 18:43

MrHenke
  • MrHenke
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Svarar mig själv lite här, ber om ursäkt för det men kanske kan vara till hjälp för någon i framtiden. :unsure:

Hade ju, som beskrivit ovan, problem med min gamla DIR-655, den startade helt enkelt om sig rätt var det var. Kollade man loggen i den så var det bara att konstatera att enheten liksom var "nybootad".

Köpte därför en Asus N56U och kopplade denna enbart till datorn först, detta för att göra alla inställningar så att själva bytet ifrån den gamla routern så smidig som möjligt. Efter detta kopplade bytte jag helt enkelt plats på routrarna.

Vad händer? Jo, den nya, fina Asus-routern gör samma sak! Fungerade finfint i cirka 20 minuter innan första omstarten kom. Samma här, kollade man loggen i routern så såg man att den var omstartad. Efter ytterligare någon kvart var det dags igen... så jag kopplade helt enkelt in min gamla D-Link igen och beställde ett nytt Zyxel-modem ifrån Telia. Snabba ryck av Telia gjorde att jag hade det nya modemet dagen efter.

Kopplade sen in det nya modemet med den gamla routern och vips - omstarterna som bortblåsta! På något, för mig i alla fall, helskumt sätt så fick modemet ifrån Zyxel routern att starta om sig. Och samma sak på Asus-routern. Finns det verkligen möjlighet att modemet kan få en router att starta om sig? Och skulle samma sak hänt om jag kopplat datorn direkt till ADSL-modemet? Om någon vet vore det kul att få svar. För mig är det nästan obegripligt. :)

Det var min lilla historia om hur man blåser bort 1100:- på en router i onödan... någon som vill köpa en? :rolleyes:

/Henke

Postad 27 maj 2011 - 20:02

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Är det någon som kör den med Mac?

Skulle vilja ha en disk inkopplad till USB där timemachine kan lägga sin backup plus att det ska delas ut som ett iTunesbibliotek för att kunna strömma till en AppleTV (2 gen), är det möjligt?

Postad 28 maj 2011 - 13:00

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig att hitta mina filer i PS3? Jag har kopplat en usb hdd till routern men Ps3 hittar den inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.