Du har inte hört något om 70.3 / 80.3 ?
Läste nånstans att ev. så skulle även en 90.3 släppas ?
Det får dom knappt gå ut med än, iaf inte här på forumet, men väldigt snart dock...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 10 August 2011 - 12:34
Det får dom knappt gå ut med än, iaf inte här på forumet, men väldigt snart dock... Postad 08 September 2011 - 17:36
Är på jakt efter beg eller demoex. Någon som sett/hört om nedsatta demoex av DHC-80.2 nu när 80.3 lanseras?
http://www.gspr.com/...-cedia2011.html Redigerat av Unregistered73b9ee2c, 08 September 2011 - 17:37. Postad 09 September 2011 - 19:12 Tillslut så fattade jag hur det funkar - om frontarna är på 40Hz i stereomode så går allt under 40Hz till subben. Om man dock har dubbelbas så går allt under crossover inställningen även till subben. Frontar på "full band" och inte dubbelbas - inget till subben. Postad 10 September 2011 - 14:00
Jag snackade med en kille som jobbar med att reparera Onkyo och Integra och enligt honom är det minimalt som skiljer mellan märkenas syskonmodeller. Det är i princip samma maskiner enligt honom.
Postad 10 October 2011 - 10:52
Fråga: -Jag har en Antimode 8033C till befintlig biosetup. Och ska man använda den om man byter till en Integra DHC-80.2 eller sköter 80.2:an det bättre med dess inbyggda dsp?
/Lennart Postad 25 October 2011 - 10:34
Toppen med era kommentarer ovan.
Jag har en Integra 40.2 som står i kartong hemma, måste packa upp den snarast! Blir ett spännande lyft från Onkyo 605, ljudkillarna i HiFi butiken säger att den uppsättning jag har idag är som att sätta en Fiatmotor i en långtradare... Ska bli intressant att få ett lyft i ljudet. Sen älskar man ju nya prylar, så det är förstås kul med det också! En fråga för dig som kör Front High, rekommenderar du det för en nämnbart bättre ljudupplevelse? //max Postad 24 November 2011 - 19:20
DHC-80.2: Teknisk fråga som jag inte hittat något bra svar på. Är 7.1 bypass ingången en "pure" analog ingång, dvs. med analog linjeförstärkning och volymkontroll?
Läste på ett Am. forum att den "analoga" ingången TV/CD är en analog in -> digital -> analog out, är det så? Vill veta detta för att ansluta min cd-spelare analogt och är lite allergisk mot onödig omvandling för 2-kanal. Sen använder jag inte Audessy då jag inte är nöjd med det resultat den ger. Har Antimode 8033C och ett hyggligt lyssningsrum med några mindre akustiska åtgärder. Lennart Postad 28 January 2012 - 20:32 Var själv inte så nöjd - men så följde jag instruktionerna här - o det blev iaf genast mycket bättre. http://www.avsforum....95#post14456895 Vet inte om jag är helnöjd trots allt, men nu är det uppmätta avståndet till subben i princip korrekt. Sen är det inte lika stor skillnad mellan "stereo" och "direct" som det var innan jag följde dessa instruktioner. Postad 24 March 2013 - 15:22
Min Integra DHC-80.2 har börjat att krångla, vid påslag så hittar den oftast inte ljudspåret för inkopplad källa. Det spelar ingen roll om det är tv-boxen, Dune boxen eller Oppo,n. En eller flera omstarter krävs för att ljudet ska "låsa" Gogglade och fann på AVS Forum USA att detta är ett mycket vanligt fel, beror på HDMI-kortet som har hög felfrekvens.
Någon som vet hur Integra hanterar dessa fel efter att garantitiden gått ut? Mitt exemplar är nu över två år gammal och inköpt i 2:a hand av en forummedlem här. Några tips på vem man ringer och bokar reparation? /Lennart Postad 01 April 2013 - 19:42
Fick du någon klarhet i detta? Postad 02 April 2013 - 04:59
Ja, Tiwia som är säljare har ordnat så att den går iväg för garantireparation. Felet är känt och förlängd garanti finns för detta typfel.
/Lennart Redigerat av LJN, 02 April 2013 - 04:59. Postad 02 April 2013 - 08:54
Det låter betryggande. Min 50.2 håller ihop än så länge men det är bra att veta vad som gäller om den börjar strula.
Postad 04 April 2013 - 21:30 Har du sett om samma problem verkar finnas på DTR modellerna också när du sökte runt på nätet? Postad 05 April 2013 - 06:26
Ja, problemet sitter i ett lödtenn som använts för en busskabel - lödtennet kan oxidera efter en tid, och då uppstår en massa konstiga fel - bl.a. de som LJN har beskrivit. Integra hanterar dessa som ursprungsfel, och täcker dem helt med garanti. Däremot kan ju andra fel uppstå som inte är relaterade, och dessa omfattas endast av vanlig garanti. Du får höra med din handlare när det gäller Integra, han skall ha kunskapen om detta, och bör kunna hjälpa dig med vad som kan vara problemet Med vänlig hälsning, Pär Redigerat av Perra1, 05 April 2013 - 06:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |