Ser grymt lovande ut! Kanske är det dags att byta min 2 år gamla Nokia 5800 XM mot en Neo i Maj. Kostar bara ca 2300kr på Halebop med abonnemang i 24 mån utan förhöjd månadsavgift.Nu har även phonearena lagt ut ett test av ett förhandsexemplar av Neon.
Phonearena preview
Sony Ericsson - Xperia Neo/Pro
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
Postad 11 mars 2011 - 12:51
Postad 13 mars 2011 - 23:56
Postad 15 mars 2011 - 00:41
Hittade dock ett klipp på tuben som är några dagar gammalt där telefonen tycks flyta på riktigt bra. Vill bara tipsa om det för de som är intresserade. Ca 1:58 in i videon. För övrigt tycker jag displayn ser riktigt bra ut!

Youtube-klipp Neo
/ Jelzin
Postad 15 mars 2011 - 10:38
Den blåa gillar inte jag iaf.
Och ingen som listar den röda

Postad 15 mars 2011 - 13:10
Både Elgiganten och inwarehouse/komplett ska få in den silverfärgade. Elgiganten är ju enligt prisjakt en av de billigaste butikerna.Meh!! Varför så få butiker som listar den silverfärgade!?
Den blåa gillar inte jag iaf.
Och ingen som listar den röda
Men visst, just nu har ingen butik telefonen till försäljning...
Postad 15 mars 2011 - 14:29
Nu har jag lagt en beställning på en blå/svart Neo på komplett.se. Hoppas de får in telefonen den 22 mars som det står nu. Ska bli intressant detta.. första gången jag kör SE sedan K770.
Jag tog fallet jag med, beställde från webhallen som får in v.13 (28 och framåt) så får vi se vad som händer, går ju alltid att avbeställa om den dyker upp tidigare någon annanstans. Hade siktet inställt på en röd men den verkar sällsynt. Silver är direkt ful

Postad 15 mars 2011 - 16:51
Jag har också en beredskap att avbeställa. Tror, av någon anledning, att komplett är lite väl positiva ang tid för inleverans.Jag tog fallet jag med, beställde från webhallen som får in v.13 (28 och framåt) så får vi se vad som händer, går ju alltid att avbeställa om den dyker upp tidigare någon annanstans. Hade siktet inställt på en röd men den verkar sällsynt. Silver är direkt ful
Den silverfärgade tycker jag faktiskt är riktigt läcker. Skälet till att jag inte valde den när att silvrig plast har en tendens att bli ganska ful när den blir sliten/naggad i kanten. Å andra sidan kommer knappast den blå bli så mkt snyggare..

Den röda är jag kluven till. Snygg men samtidigt tror jag inte att det kommer kännas bra i längden...
Postad 15 mars 2011 - 18:36
Jag har också en beredskap att avbeställa. Tror, av någon anledning, att komplett är lite väl positiva ang tid för inleverans.
Den silverfärgade tycker jag faktiskt är riktigt läcker. Skälet till att jag inte valde den när att silvrig plast har en tendens att bli ganska ful när den blir sliten/naggad i kanten. Å andra sidan kommer knappast den blå bli så mkt snyggare..![]()
Den röda är jag kluven till. Snygg men samtidigt tror jag inte att det kommer kännas bra i längden...
Känns som om det råder stor osäkerhet vad gäller leveranser, dustin har såvitt jag sett varit mest konservativa med slutet av april medans komplett är först. Vill dock tro att neo kommer samtidigt som Arc och Play..
Personligen har jag något emot silverfärgad plast, känns som ett billigt försök att få plasten mer mot metall.. men det är ju jag

Postad 15 mars 2011 - 18:54
Även Halebop är hyfsat konservativa och skriver "slutet av april". Jag tror och hoppas, precis som du, att iaf Arc och Neo ska landa in samtidigt. Känns lite som att modellerna kompletterar varandra. Kunden som rynkar på näsan åt Arkens pris/storlek kan kleva ner till Neon och de som tycker Neon är för low-end kan kliva upp en våning...Känns som om det råder stor osäkerhet vad gäller leveranser, dustin har såvitt jag sett varit mest konservativa med slutet av april medans komplett är först. Vill dock tro att neo kommer samtidigt som Arc och Play..

Postad 15 mars 2011 - 22:23
Postad 15 mars 2011 - 22:35
Ni som spekulerar i när Neo kommer så kan jag ju säga att Sony Ericsson chattade på mobil.se för ett tag sen och berättade att Arc kommer i slutet av mars men neo får vi vänta så långt som 1 eller kanske 2 veckor in i april. Varför det är så vet jag inte.
En snabb googling gav följande :
"Markus: när kommer sony ericsson xperia neo att börja säljas här i Sverige?
Sony Ericsson: Hej Markus, precis som Xperia arc och PLAY har även neo en global lanseringsplan som drar igång i slutet av mars. I Sverige planerar vi just nu att starta några veckor in i april. Håll ögonen öppna! :-) //Erik"
Lite trist om det blir såpass sent, underligt också att komplett listar så tidigt. Man kan ju hoppas på det bästa.
Edit:
En till fråga om samma sak:
Marcus: När släpps den till försäljning?
Sony Ericsson: Hej Marcus, det beror på vilken du menar. Xperia arc och Xperia PLAY - planen är att dessa ska finnas ute i butik i slutet av mars. Xperia neo - Globalt börjar utrullningen i slutet av mars och i Sverige kommer neo någon/några veckor senare. Xperia pro - planen är att pro ska finnas till försäljning i slutet av Q2 (juni) Observera att inga exakta datum är satta. Ha det bra//Erik
Någon/några veckor senare, kanske inte är så orealistiskt med början av april då.
Redigerat av brize, 15 mars 2011 - 22:50.
Postad 16 mars 2011 - 10:45
Vi fysiska tangentbord-fans får vänta längre... Och även denna så släpps flaggskeppet inte med tangentbord, varför tro?
Postad 16 mars 2011 - 10:53
Men är det någon som har sett några tillbehör till Neo:n ?
Skal å så vidare ?
Redigerat av Unregistered781d1224, 16 mars 2011 - 10:53.
Postad 16 mars 2011 - 23:30
Är väldigt sugen på en Neo, då jag tycker den verkar väldigt prisvärd.
Men är det någon som har sett några tillbehör till Neo:n ?
Skal å så vidare ?
Tillbehör som skal osv lär nog bara tillverkas av tredjeparts-tillverkare vad gäller neon, tvivlar på att SE kommer släppa baksidor med olika färger som till mini-modellerna. Kanske något de kommer fortsätta med för den uppdaterade mini-serien..
Postad 17 mars 2011 - 21:14
Källa: SE om jordbävningen
Får väl se om och i så fall hur detta påverkar leveranserna av nya Xperia-familjen..
Postad 20 mars 2011 - 21:17
"The affected area in northern Japan supplies a large portion of the world’s electronics industry with components, and the current situation will impact Sony Ericsson’s business."
Källa: SE om jordbävningen
Får väl se om och i så fall hur detta påverkar leveranserna av nya Xperia-familjen..
Låt oss hoppas att det inte blir allt för märkbart.. Kul att se om komplett får in någon telefon nu på tisdag hursomhelst.
I väntan så kan man titta på följande video, tänka sig samma sak på en neo kopplad till tvn med hdmi

http://www.youtube.c...h?v=-0yHTxoAVqc
Postad 21 mars 2011 - 22:09

Postad 21 mars 2011 - 22:16
Ska man tro Swedroid ska Xperia Neo skeppas först två till tre veckor EFTER Xperia Arc, vilket borde bli mitten/slutet av april. Jag hoppas det är Swedroid som missuppfattat det hela...
Läste också det, känns lite surt :/
Hittade detta på esato också, en kille som pratat med SE och fått beskedet 2 april..
"EDIT: I have just spoken with sales team on the phone(yes,I got through) & they said the Neo is released on 2nd April"
Postad 21 mars 2011 - 22:59
Postad 21 mars 2011 - 23:01
Med tanke på att så många butiker har beräknad inleverans runt den 1/4 känns det som Swedroid har fel.När jag pratade med Telia sade dom att Neo, Arc och Play skulle gå att förhandsboka från och med 25/3 och släppas den 1/4.
Postad 21 mars 2011 - 23:14
Postad 22 mars 2011 - 12:07
Nu har jag lagt en beställning på en blå/svart Neo på komplett.se. Hoppas de får in telefonen den 22 mars som det står nu. Ska bli intressant detta.. första gången jag kör SE sedan K770.
Inget mail eller något sådant från komplett än? Undrar när de tänkt uppdatera sidan :]
Postad 22 mars 2011 - 13:38
Inget svar alls än. Jag följer det med spänning. Borde jag vänta mig ett mail menar du?Inget mail eller något sådant från komplett än? Undrar när de tänkt uppdatera sidan :]
Jag kommer avbeställa den senast fredag om den inte är skickad då. Själva syftet med att beställa från komplett är ju att de ska leverera tidigare än andra. Så kul är det inte att beställa några hundra extra..

Postad 22 mars 2011 - 16:28
Inget svar alls än. Jag följer det med spänning. Borde jag vänta mig ett mail menar du?
Jag kommer avbeställa den senast fredag om den inte är skickad då. Själva syftet med att beställa från komplett är ju att de ska leverera tidigare än andra. Så kul är det inte att beställa några hundra extra..
Vet inte hur komplett brukar göra när de ändrar datum, men jag mailade och frågade och nu beräknas telefonen komma i lager 16e april..
"Tack för ditt mail!
Vi har fått ett preliminärt leveransdatum den 16 april hittils, det verkar som att det har blivit en fördröjning från vår leverantör på denna telefonen.
Ha en fortsatt trevlig dag!"
Postad 22 mars 2011 - 20:29
Hehe... jag såg att de ändrat nu. Men från den 22 mars till 16 april..? Snacka om snedskott! Jag avbeställer ASAP.Vet inte hur komplett brukar göra när de ändrar datum, men jag mailade och frågade och nu beräknas telefonen komma i lager 16e april..
"Tack för ditt mail!
Vi har fått ett preliminärt leveransdatum den 16 april hittils, det verkar som att det har blivit en fördröjning från vår leverantör på denna telefonen.
Ha en fortsatt trevlig dag!"
Elgiganten har fortf 110401 som indatum medan PC City, som ingår i samma koncern, har 110425 på prisjakts huvudsida men 110401 på själva hemsidan. Många olika bud nu. Kanske ska köpa en Arc istället...

Redigerat av Jelzin, 22 mars 2011 - 20:36.
Postad 23 mars 2011 - 08:35
Det är bara gilla läget o vänta. Så här är det ofta

Nån/några försäljare sätter nåt påhittat? datum som
dom sen får ändra. De flesta större ställena får leveranser
ungefär samtidigt.
Postad 24 mars 2011 - 15:22
"Vi vet inte riktigt hur det blir i nuläget.
Våran leverans som är väntad ligger fortfarande på vecka 13.
Vi får hoppas att det håller sig, men det är i nuläget bara preliminärt."
Såg tidigare idag att Carphonewarehouse (http://www.carphonewarehouse.com/) hade den i lager, men det ändrades senare. Samtida launch som arc och play?
Postad 29 mars 2011 - 20:41
Inget "Coming soon" på neon längre, finns dock på svenska sidan. Men det börjar röra på sig

EDIT:
http://www.xperiablo...and-xperia-neo/
Supportvideos uppe för Arc och Neo.
Redigerat av brize, 30 mars 2011 - 10:15.
Postad 30 mars 2011 - 12:07
Har SEs kontaktapp koppling till fb? Nått jag blivit van vid med htc
Ja, åtminstone i X10 mini pro. Så det vore ju konstigt om inte de nya med 2.3 hade det också tycker jag.
Postad 30 mars 2011 - 12:30
Ja, åtminstone i X10 mini pro. Så det vore ju konstigt om inte de nya med 2.3 hade det också tycker jag.
Låter ju bra, är så skönt att inte behöva jaga bilder på sina kontakter utan bara kunna få dem från fb och byts de på fb så byts de i kontakter också

Postad 04 april 2011 - 13:07
Jämfört med Arc:en så känns denna tjock, fast samtidigt så är höjdmåttet trevligare.
Arc:en är för stor för mig.
Jag vill ha en Neo!
Postad 06 april 2011 - 09:35

Neo - Recensioner
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.mobili.no....on-xperia-neo/
5 av 6 i betyg.
"Xperia Neo er en kjapp Android-telefon som gjør en bra jobb på alle fronter. Her får du også et av de beste mobilkameraene du kan oppdrive i dag, til en pris som er svært konkurransedyktig. En klar anbefaling så lenge du ikke er redd for fingermerker eller krever veldig lang batteritid. Vær også oppmerksom på at telefonen lett får riper."
Postad 06 april 2011 - 22:09
http://www.sonyerics...m...cc=no&lc=no
Norge före Sverige, skön prioritering av SE.
Edit:
Norska bestbuy verkar ha den i lager enligt prisjakt.no:
https://www.prisjakt...ct.php?p=826679
Redigerat av brize, 06 april 2011 - 22:11.
Postad 07 april 2011 - 08:51
Norska bestbuy verkar ha den i lager enligt prisjakt.no:
https://www.prisjakt...ct.php?p=826679
Fast BestBuy har ju en Play på bilden så man kan ju undra, och med det priset (5219 NOK = 6062 svenska pesetas) är det nog en Play dom menar.
Postad 07 april 2011 - 21:18
Fast BestBuy har ju en Play på bilden så man kan ju undra, och med det priset (5219 NOK = 6062 svenska pesetas) är det nog en Play dom menar.
Sant, blev nog något fel där

Senaste uppdateringen verkar vara ytterligare en försening..
http://www.xperiablo...launch-to-july/
Spekuleras i tidigast maj. Undrar hur många kunder SE tappar genom att inte ens gå ut med någon information.
Postad 11 april 2011 - 16:52
Postad 11 april 2011 - 21:23
Vad är det jag läser? Flera källor uppger att Neo kommer försenas ända till Juli.
![]()
![]()
http://techrate.se/2...a-neo-forsenas/
http://www.idg.se/2....t-sony-ericsson
Jäkligt trist =(
Jag behöver en ny telefon nu, men tycer arcen är för stor.
Postad 14 april 2011 - 12:43
"Update: We have been informed that the Xperia Neo is already out in Hong Kong so this is not a global delay. As soon as we have further information on which regions this affects we’ll let you know. (Thanks @richardlai!)"
Den finns iaf. /me don't like vaporware

Postad 14 april 2011 - 17:21
Uppdaterat!
"Update: We have been informed that the Xperia Neo is already out in Hong Kong so this is not a global delay. As soon as we have further information on which regions this affects we’ll let you know. (Thanks @richardlai!)"
Den finns iaf. /me don't like vaporware
Den uppdateringen är från 7 aprill, dem jag skrev är från 8 och 11 har jag för mig.. Men får hoppas Xperia blogg har rätt!

Postad 20 april 2011 - 11:28
Postad 20 april 2011 - 14:19
Om man ändå kan spela massa emulatorer med pros tangentbord hade den klart lockat mer!
Postad 20 april 2011 - 16:57
Hmmmm undrar hur pro står till xperia play?
Om man ändå kan spela massa emulatorer med pros tangentbord hade den klart lockat mer!
En nackdel i sammanhanget måste väl vara att pro har mindre skärm då
Postad 20 april 2011 - 17:32
En nackdel i sammanhanget måste väl vara att pro har mindre skärm då
Av de spel jag sett så täcker ju inte alla hela skärmen på den större?
Postad 20 april 2011 - 17:37
Av de spel jag sett så täcker ju inte alla hela skärmen på den större?
Täcker de hela på en mindre skärm då? Jag spelar aldrig på min mobil.
Men sen lär det ju komma fler nya spel till play. Inte heller omöjlit att SE lägger upp nya spel, så de bara kan nås från play. Se Har ju gjort om marketappen så den får en länk till se-appar som inte finns till andra lurar. de kan säkert ordna så att de kan styra appar till play på samma sätt som tex android 1.6 inte ser appar som kräver 2.x osv.
Postad 20 april 2011 - 23:55
Postad 20 april 2011 - 23:59
Snackade men en släkting på SE idag och vad han hade hört så kommer Neo att komma tredje kvartalet för att Arc inte skall bli lidande då de använder samma komponenter.
Om det stämmer så är det nog kört för Neo. eller får den bli en budget telefon istället för en mellanklass.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar