Kan Google+ konkurrera med Facebook
Postad 17 juli 2011 - 12:30
Yes äntligen något så man slipper FB
Är det någon som vill ha en invite ?
Redigerat av Unregistered03303df7, 17 juli 2011 - 12:54.
Postad 17 juli 2011 - 13:22
Tack Goldstar för inviten!
Postad 17 juli 2011 - 17:32

Postad 17 juli 2011 - 17:35
Verkar helt klart lovande det här. Hoppas på lite integrering av band - musik artister så småning om då. Så man har nått att kika på haha Har 2 vänner där nu så det är lite trög startat på min vän lista.
hehe håller mig dig där, lite trögt var ordet men inom kort hoppas jag det händer grejer !

Några tips på kändisar/artister mm man kan följa ??
(Enda jag kan tipsa om är Adam Alsing, ashton kutcher)
Postad 17 juli 2011 - 17:50

Postad 17 juli 2011 - 19:09
hehe håller mig dig där, lite trögt var ordet men inom kort hoppas jag det händer grejer !
![]()
Några tips på kändisar/artister mm man kan följa ??
(Enda jag kan tipsa om är Adam Alsing, ashton kutcher)
Sabaton finns där iaf.
Har skrivit om det tidigare, men google håller på att ta fram företags och intressekonton åt orginisationer och företag, som då även ska vara kopplat till olika statestikmöjligheter, meningen är att betatestning av dessa konton ska påbörjas i augusti med några utvalda företag, för att sen under hösten utökas med fler. Antar att det blir liknande upplägg som de haft för vanliga människor nu, börja lite försiktigt och sen släppa på mer och mer.
Finns ett antal olika Google-profiler som är värda att följa, där får man massor med nyheter och tips.
Bla
Chee Chew (ger nästan dagliga hangouts som man kan följa)
Eric Cattell
Vic Gundotra (senior vice president, engineering)
Dave Besbris
Finns även en del spel och programutvecklare, men där kan jag för tillfället inte ge några namn då de ligger i min androidkrets som rymmer 85 personer

Eftersom att det inte finns grupper i dagsläget och man inte kan dela en krets så får man ta andra vägar för att hitta likasinnade, ett sätt som Xda använde för att hitta folk med olika telefoner var att de delade ett inlägg offentligt och skrev tex Htc Sensation i det, sen fick alla som har sensation och vill vara med kryssa på +1 eler skriva en replik så får de andra adda de som visar sig i tråden till sina egna kretsar.
Jag kan tex dela ett inlägg och skriva Mihembio.com och sen får ni söka upp mig och +1 på den delningen. Besvärligt men det funkar
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 17 juli 2011 - 19:16.
Postad 17 juli 2011 - 22:22
Postad 17 juli 2011 - 22:45
Postad 17 juli 2011 - 22:47
Undrar när de kommer att släppa på fler människor, sitter ju här och hoppas på ett konto så att jag får se vad det handlar om!
Bara ge mig en mail så fixar jag in dig
Postad 17 juli 2011 - 22:50
Jo, jag kan också släppa in folk. Man verkar ha obegränsat med invites.
Japp, det har man, ett tag prioriterade de ner dem som skickat många, men nu är det öppna spjäll och kravet på gmail är också borta
Postad 17 juli 2011 - 22:50
Jo, jag kan också släppa in folk. Man verkar ha obegränsat med invites.
mm verkar så!
Så det är bara dela med er till världen så vi kanske snart slipper facebook

Postad 17 juli 2011 - 22:59

Postad 18 juli 2011 - 22:22

Postad 18 juli 2011 - 23:00
Någon som vet något enkelt sätt att överföra sina kontakter från Facebook till Google +(utan att ev. använda Chrome) ??
Tyvärr inte, är inte säker på att jag vet nått längre ens om man använder google chrome, FB gör allt för att stoppa de appar som kommer. Bla så försöker de dölja mailaddresser om en användare söker på för många kontakter i snabb takt mm.
Postad 19 juli 2011 - 06:44
Postad 19 juli 2011 - 10:36
Väntar fortfarande på att de ska bjuda in mig. Ser verkligen fram emot att få testa Google+!
Pma din mailadress så är du inne ganska snabbt

Postad 19 juli 2011 - 11:50
Pma din mailadress så är du inne ganska snabbt
Jag bjuder in alla som vill
Du har fått ett PM av mig! väntar ivrigt på invite

Postad 19 juli 2011 - 12:25
Du har fått ett PM av mig! väntar ivrigt på invite
Du bör ha fått en

Vill samtidigt varna lite, finns en app på market där nån tar 13,26 för appen och det enda man får är en invite, lite dyrt för nått man kan få helt gratis
Postad 19 juli 2011 - 17:17
Postad 19 juli 2011 - 17:55
Fråga: Går det att få in folks twitter flöden in i mitt "vanliga" flöde på G+ ??
Finns en app för det och att få in fb flödet, det går inte in i ditt vanliga flöde utan det lägger sig som en krets ute till vänster, dock var appen väldigt buggig så jag tog bort den och nu kommer jag inte ihåg vad den hette
Postad 19 juli 2011 - 20:13
Älskar verkligen direktkopplingen till youtube, så smidigt att dela filmer
Jaså? Tycker det är omständigare än i facebook. Eller så gör jag fel

Tycker länkhanteringen är bättre i Facebook.
Postad 19 juli 2011 - 20:19
Jaså? Tycker det är omständigare än i facebook. Eller så gör jag fel
Tycker länkhanteringen är bättre i Facebook.
Bara gå in och söka på den video man vill dela så ploppar den fram direkt i g+ istället för att sitta vid youtube, man slipper all reklam och skit när man söker filmer i g+
Vanliga länkar är ju bara att klistra in och sen klicka lägg till, retar mig lite att det bara går att dela en länk i taget så.
På fb kan man ju inte skriva nått om länken man delar om man använder infoga länk, det gillar jag inte alls
Postad 19 juli 2011 - 20:21
Bara gå in och söka på den video man vill dela så ploppar den fram direkt i g+ istället för att sitta vid youtube, man slipper all reklam och skit när man söker filmer i g+
Vanliga länkar är ju bara att klistra in och sen klicka lägg till, retar mig lite att det bara går att dela en länk i taget så.
På fb kan man ju inte skriva nått om länken man delar om man använder infoga länk, det gillar jag inte alls
Det funkar i mitt facebook iaf

Tror man behöver lite tid för att lära sig. De funkar rätt annorlunda tycker jag.
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 juli 2011 - 20:23.
Postad 19 juli 2011 - 20:24
Aha man måste klicka 2 gånger på videoikonen för att menyn ska dyka upp. Lite märkligt beteende.
Det funkar i mitt facebook iafGår utmärkt att skriva en kommentar om klippet.
Tror man behöver lite tid för att lära sig. De funkar rätt annorlunda tycker jag.
Ja, om man delar youtube, jag menade om man använder infoga länk, för annat än videoklipp, delar rätt lite från youtube, mest en massa annat
Postad 19 juli 2011 - 21:43
Postad 19 juli 2011 - 21:52
Någon frågade tidigare i tråden om kända personer att följa, hittade precis Shakira
Oh bra fynd där

Har även hittat Soulja Boy om någon gillar han.
Fortsätt dela med er av kändisar om ni hittar några

Postad 19 juli 2011 - 22:50
Om någon missat så har Google+ appen släppts på App Store !
![]()
![]()
![]()
http://itunes.apple....d447119634?mt=8
OBS Funkar EJ till iPad OBS
Hittade en Video på den
Postad 19 juli 2011 - 23:25
Skådespelare:
William Shatner
Ashton Kutcher
Artister:
Shakira
Eminem
Soulja Boy
Sabaton Sweden
IT-kändisar:
Steve Jobs
Markus Persson
Mark Zuckerberg
Fyll i dem ni hittar/vet som kan vara roliga att följa!
Redigerat av Unregistered03303df7, 19 juli 2011 - 23:54.
Postad 19 juli 2011 - 23:29
Stev Jobs får väl ses som en kändis från the dark side

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 juli 2011 - 23:41.
Postad 20 juli 2011 - 06:47
Aldrig gillar Facebook.
Av många anledningar.
Allt spamm från folk som spelar.
Jag har dammtorkat tv idag.
Idag har jag köpt en liter mjölk.
Pussipuss min snuttesnutt.
Och jag har saknat cirklar väldigt mycket.
Som det är nu i facebook så lägger alla till mig.
Från avlägsna jobbarkompisar till mor å far till ex från 10 år tillbaka.
De hela slutade med att jag numera bara loggar in korta stunder..
Google+ känns klockrent för mig.
Vist behövs de lite arbete.
Funderar om det ändå inte skulle vara bra att kunna skriva på en annan persons sida.
Det går ju att välja 1 person ut en cirkel och skicka till men de känns inte helt optimalt.
Kunna lägga in bilder i en annans tråd.
Skulle gärna ha även spel men med ett separat flöde så inte allt översvämmas.
Postad 20 juli 2011 - 10:08

Postad 20 juli 2011 - 10:11
Finns det fortfarande möjlighet att få en invite? Eller hur verkar det? Vore mycket tacksam för en invite i sådana fall
Bara pma mailadress så löser vi det
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar