Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55PFL7606T/LG 55LW550W, snarlika

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2011 - 12:54

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Philips är äntligen på gång med en uppdatering av Smart TV (eller den s.k. Net TV). Följande press release kan vara intressant läsning för den som tycker att Smart TV är viktigt:

http://www.ifa.phili...ilips_Smart_TV/

Här är en video presentation:

http://www.youtube.c...d&v=Je_w1zPO9-s

Den nya plattformen ska komma i år enligt Philips. Kul!

Redigerat av andermas, 23 November 2011 - 12:58.

Postad 09 December 2011 - 03:50

Alexei
  • Alexei
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ser ut att bli en Philips 55 tummare för mig, ingen som vill ge en sista varning innan man köper den? Tänker iofs vänta te mellandagarna och se om den faller lite...

Postad 09 December 2011 - 09:26

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Enda varningen är väl att du kommer att se mer på tv :)
Men nej, jag är helnöjd med allting förutom nätfunktionerna som jag ändå inte använder.

Postad 09 December 2011 - 09:39

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Ser ut att bli en Philips 55 tummare för mig, ingen som vill ge en sista varning innan man köper den? Tänker iofs vänta te mellandagarna och se om den faller lite...

Är själv inne på att köpa 7606an, kanske till och med idag, om den finns inne vill säga ;)
Se om man kan skriva några rader om den sen.

Postad 09 December 2011 - 10:07

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Ni som har köpt Philips 55" 7606, hur långt ifrån sitter ni? Jag sitter ca 2,70m ifrån och är rädd att vanliga SD-sändningar ska se fördjävliga ut. Kör med Tele2 kabel-TV (digitalt givetvis).

Postad 09 December 2011 - 10:52

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag sitter mellan 2,5 och lite drygt 3m beroende på plats.
SD sändningarna ser helt ok ut och bättre exempelvis jämfört med min gamla Panasonic plasma 42" PV50.
MEN, det ser skit ut när du packar upp tv:n och slår på den, den behöver ställas in.
Jag kör Viasat via parabol.

Postad 20 December 2011 - 10:03

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nån som har hittat nån bra sida med inställningar för just 55pfl7606 ? Har letat runt utan nån lycka nämligen...Blir nog köp på Fredag för min del nämligen! :)

Postad 20 December 2011 - 10:22

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Såhär kör jag undefär, har pillat på någon inställning men detta är grunden:

Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled

Redigerat av Trolle, 20 December 2011 - 10:24.

Postad 20 December 2011 - 10:47

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Skrev detta i den andra Philips-tråden, men kopierar in det här också:

Köpte min 7606a i veckan. Har inte haft tid att pilla/leka/ställa in den än, bara gjort några snabba fix för att den skall vara tittbar, var ju så ruskigt skarp att titta på direkt ut boxen.
Provat lite HD/SH/3D och HD är ritkigt bra, 3D bättre än så tror jag, har ju inte hunnit mer än så några snuttar här och där, men Avatar så bra ut!! SD kunde varit bättre, men helt okay så.
Det jag inte gillar med mitt exemplar är att den ljus-blöder rätt mycket ner till höger och detta har jag läst + att två olika försäljare sa att det är bättre på philips:n konta LG:n, men får la se om man kan skruva ur en skruv lite.

/f

PS. Intressant med inställningarna där Trolle, skall kolla och jämföra lite med mina. Lite intressant att du har igång Clear LCD, kanske skall ta och prova den och se om den hjälper mot blödningar.

Postad 20 December 2011 - 11:45

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Lysande Trolle! Skall testa dessa så fort jag har får hem den, tror aldrig jag har längtat så mycket efter något innan, det har varit väldigt dåligt med koncentration på jobbet det senaste kan jag ju säga :)

Postad 20 December 2011 - 12:04

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
flatpanelshd.com har inställningar för denna 7606.

Postad 20 December 2011 - 12:10

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det var flatpanelsHDs inställningar som jag klistrade in här och som var utgångspunkten för mina inställningar.
Jag har som sagt ändrat lite så det passar mig. Tycker jag har fått till det bra nu :)

Postad 20 December 2011 - 14:12

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Verkar vara svårt att hitta 55pfl7606 till bra pris just nu i Västra götaland, alla som har vettigt pris på den (~14k) har slut på lager och har inga exakta datum för inleverans, kanske får köpa den hos Media Markt i värsta fall för 15.5K för jag orkar inte vänta tills i början av nästa år.....

Postad 20 December 2011 - 14:51

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Verkar vara svårt att hitta 55pfl7606 till bra pris just nu i Västra götaland, alla som har vettigt pris på den (~14k) har slut på lager och har inga exakta datum för inleverans, kanske får köpa den hos Media Markt i värsta fall för 15.5K för jag orkar inte vänta tills i början av nästa år.....

Varför inte beställa på nätet?

Postad 20 December 2011 - 15:27

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Finns ingen som har den på lager på nätet heller tyvärr, har en kanske på gång i ullared, det är bara 10 mil att åka så det är inte så farligt, eller så får det bli Media Markt men det är en nödlösning...

Postad 21 December 2011 - 23:19

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har köpt en 55PFL7606 idag på Media Markt men har inte hunnit testa den än, fick ett retur ex för 13490:- med 7 par glasögon. Jag synade den noga och har full Garanti skrivit på kvittot så känns som ett kap för min del! Återkommer när jag kopplat in den imorgon med ett utlåtande!

Postad 21 December 2011 - 23:28

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Grattis! Verkar vara ett kanonköp.
Ett tips på den första 3D-filmen du ska se är Drive angry.
Inte för att filmen är bra men 3D-effekterna är kanon i den filmen.
Även IMAX Hubble rekommenderas.

Postad 22 December 2011 - 07:21

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Tack för tipset! Har en trevlig kväll att se fram emot ;)

Postad 22 December 2011 - 19:12

Alexei
  • Alexei
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Bara jag som blir orolig när folk gör en retur på tvn?...

Postad 22 December 2011 - 21:09

Unregistered6e1ab6a9
  • Unregistered6e1ab6a9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är också på jakt efter Philipsen.. Verkar vara slut överallt :(
Bilden ser ju jävligt dålig ut när den inte är inställd, men har sett den i butik där bilden har sett helt sjukt bra ut. För det priset så tror jag detta är en väldigt prisvärd TV....

Väntar på mellandagsrean tänkte jag, men ingen har den ju i lager så får väl bli att köpa den så fort den åter finns i lager... Orkar inte vänta bara :P

Postad 23 December 2011 - 01:23

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag kände mig inte osäker på att köpa en retur, har ju full garanti ändå!

Har hunnit testa och ställa in den ikväll, bilden var väldigt pixlad och skarp i default inställningar men efter justering är den kanon och 3D var positivt överraskande!! Ambilighten lyfter upplevelsen med i ett mörkt rum..

Är väldigt nöjd så här långt med mitt köp!

Postad 23 December 2011 - 10:03

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
inWarehouse har 44 st på lager nu av Philipsen men dom kör nu också superpris på Lg 55lw550w för 12000 kr.

Postad 23 December 2011 - 12:27

Unregistered6e1ab6a9
  • Unregistered6e1ab6a9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

inWarehouse har 44 st på lager nu av Philipsen men dom kör nu också superpris på Lg 55lw550w för 12000 kr.

Jävlar, nu blev det svårt...
Blir nog Philips iaf för min del, får se vad som händer i mellandagsrean!

Postad 23 December 2011 - 12:57

Unregistered6e1ab6a9
  • Unregistered6e1ab6a9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Förresten, någon som har ett tips på ett bra väggfäste för Philipsen?

Postad 25 December 2011 - 15:54

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Ni 26 st som gjorde klippet att köpta LG 55LW550W för 12000 kan väl skriva ner era intryck av densamma här sen?

Postad 26 December 2011 - 15:04

Alexei
  • Alexei
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Detta är oerhört störande, nu är LGn på "rea" igen hos inwarehouse, dock ej i lager, käns väl mer motiverat att köpa LGn? Som vanligtvis brukar kosta lite mer en Philipsen. Vad tycker ni? 12000 för lg eller 14000 för philipsen? Försök vara neutrala även om ni har en Philips...

Postad 26 December 2011 - 15:37

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Detta är oerhört störande, nu är LGn på "rea" igen hos inwarehouse, dock ej i lager, käns väl mer motiverat att köpa LGn? Som vanligtvis brukar kosta lite mer en Philipsen. Vad tycker ni? 12000 för lg eller 14000 för philipsen? Försök vara neutrala även om ni har en Philips...

En sak som verkligen är helt fantastiskt med philipsen är ambilight, undra om jag kan vara utan det i framtiden vid tv köp ...
När det kom för ett antal år sedan och jag testade det i en affär fattade jag inte poängen, verkade bara skumt med ljus bakom tvn, men väl hemma i en mörkare rum (ej så uplyst som i affären) så fattar man hur nice det är! Nån mer än jag som gillar det?

Att spara 2K när man köper LGn e ju inte fel och så kan man ju få thx läget med den som, vag jag läst, skall vara ritkigt bra ... men dock ingen ambilight då ;)

/f

Postad 26 December 2011 - 22:53

nicklas88
  • nicklas88
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har kommit fram till att detta verkar vara den bästa TV:n på marknaden för mig just nu.

Framförallt eftersom den har en matt display vilket är viktigt då jag har många fönster som lyser upp.

Det som stör mig är att den inte verkar finnas på så många varuhus! Har varit runt på Siba/elgiganten/expert på flera ställen och inte funnit den. Däremot lillebror 47pfl7606.

Nu ser jag att sandstiig skriver att han funnit den på MM. Finns den i lager där i alla varuhus??

Varför finns det så få tester på denna enhet? Den verkar klart bättre än alla andra TV-apparater jag sätt förutsatt att man vill ha lite reflektioner. I ett mörtkt rum så är ju självklart t.ex. vt30 överlägsen..

Postad 27 December 2011 - 13:03

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Köpte philipsen (7676T) 42'' på elgiganten förra veckan i fredags, nu haft den i 4 dagar i sovrummet och jag har nästan bara gott att säga om den.
Jag är _Väldigt_ newbig när det gäller tv apparater men skriver det jag vet lite om :)
+Bilden efter en kalibration blir fantastisk!
+Faktiskt hyfsad inbyggt ljud, men rekommenderar annan ljud enhet för film fans
+Klockren tv att spela på! spelen blir sjukt krispiga i ''Game'' mode
+ÄLSKAR ambilighten! såå sjukt snyggt
+Väldigt många HDMI ingångar (4st) ett rejält steg upp mot min förra som bara hade 1 ! :P
+ Många andra ingångar för den delen med.
+ Matt skärm är jäkligt nice när det lyser in ljus =)
+ funkar så jäkla nice å koppla den till datorn också! suverän bild. BF3 på den är sjuukt!

Lite minus nu då

-förinställda bilderna är USLA! MÅSTE kalibreras! herre min gud vad fult det såg ut från början!
-Lounge ambilighten funkar inte så bra, stängs av emellanåt
-meny systemet är en stor jävla mess haha, fyfan.. aja så länge det funkar i slutändan i guess?
-uppdatering finns ute men utav det jag läst på philips forum uppstår det en hel drös andra komplikationer? såsom att tvn stängs av och på ganska random?! nej då väntar jag tills dom fixat det!

Postad 27 December 2011 - 21:28

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

+Bilden efter en kalibration blir fantastisk!

Vad har du fått fram för inställningar/värden efter din kalibrering?

Postad 04 January 2012 - 01:50

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har haft min 55pfl7606 ett tag nu och tycker att den är riktigt bra.

Det finns bara en sak jag irriterar mig på och det är att den verkar justera backlighten på något automagiskt sätt beroende på vad som visas på TVn.

Ibland när det är en väldigt mörk scen så ändras plötsligt nivån på bakgrundsljuset efter några sekunder.
Tydligast är det när jag försöker ställa in brightness med testbilden (Pluge) på DVE. När testbilden kommer upp så ser det ut som det ska men efter några sekunder så börjar allt plötsligt bli ljusare och alla grå staplar blir hur tydliga som helst. :/
Det finns dock en annan testbild på DVE som har lite mer i objekt i bilden och då tycker TVn att den inte behöver ändra belysningen. Man får alltså använda denna istället om man vill kalibrera.

Som jag har förstått det så är det funktionen "Active Control" som gör detta. Denna funktion verkar kunna stängas av på de flesta (alla?) Philipsapparater utom 7606. Jag chattade med Philips support och frågade om man kunde stänga av funktionen på något sätt men de svarade att det tyvärr inte går.

Någon mer som har märkt detta? Är jag rätt ute som tror att det är pga Active Control? Går det att bli av med problemet?

Förutom detta så gillar jag TVn skarpt.

Postad 04 January 2012 - 09:44

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Har haft min 55pfl7606 ett tag nu och tycker att den är riktigt bra.

Det finns bara en sak jag irriterar mig på och det är att den verkar justera backlighten på något automagiskt sätt beroende på vad som visas på TVn.

Ibland när det är en väldigt mörk scen så ändras plötsligt nivån på bakgrundsljuset efter några sekunder.
Tydligast är det när jag försöker ställa in brightness med testbilden (Pluge) på DVE. När testbilden kommer upp så ser det ut som det ska men efter några sekunder så börjar allt plötsligt bli ljusare och alla grå staplar blir hur tydliga som helst. :/
Det finns dock en annan testbild på DVE som har lite mer i objekt i bilden och då tycker TVn att den inte behöver ändra belysningen. Man får alltså använda denna istället om man vill kalibrera.

Som jag har förstått det så är det funktionen "Active Control" som gör detta. Denna funktion verkar kunna stängas av på de flesta (alla?) Philipsapparater utom 7606. Jag chattade med Philips support och frågade om man kunde stänga av funktionen på något sätt men de svarade att det tyvärr inte går.

Någon mer som har märkt detta? Är jag rätt ute som tror att det är pga Active Control? Går det att bli av med problemet?

Förutom detta så gillar jag TVn skarpt.

Det är inte den dynamiska kontrasten du tänker på?
Den bråkade jag en del med i början och slutade att jag satte den på "low", då både medium och high gav bättre kontrast, men samtidigt så blev det för stora skillnader när det var en mörk scen och kom in något ljusare i bilden.

/f

Postad 04 January 2012 - 13:24

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Det är inte den dynamiska kontrasten du tänker på?
Den bråkade jag en del med i början och slutade att jag satte den på "low", då både medium och high gav bättre kontrast, men samtidigt så blev det för stora skillnader när det var en mörk scen och kom in något ljusare i bilden.

/f

Nej, det blir så även när jag har både Dynamic contrast och Dynamic backlight avstängt. :/

Postad 04 January 2012 - 23:06

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nej, det blir så även när jag har både Dynamic contrast och Dynamic backlight avstängt. :/

Jag funderar på att köpa TV'n, verkar ju grymt bra för ett schysst pris. Har en Philips nu där det finns Active Control på som jag stängt av. Om man stänger av "Ljussensor" på din, gör det någon skillnad?

Redigerat av coldKingdom, 04 January 2012 - 23:06.

Postad 05 January 2012 - 00:06

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa TV'n, verkar ju grymt bra för ett schysst pris. Har en Philips nu där det finns Active Control på som jag stängt av. Om man stänger av "Ljussensor" på din, gör det någon skillnad?

Nix. Jag har ljussensor avstängd.

Postad 05 January 2012 - 00:23

guranisten
  • guranisten
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Sitter nu med en Pioneer Kuro 42" Kollar enbart på SD kanaler och är helnöjd med bilden men är nu sugen på en större tv.
Har funderingar på någon av modellerna denna tråd handlar om men är nojig över att dessa tv inte ska prestera lika bra bild på SD kanalerna.
Är det möjligtvis någon som har haft möjlighet att jämföra en Kuro med någon av dessa modellerna?

Postad 05 January 2012 - 05:15

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Har en 3 årig gammal HD ready Plasma (LG) som jag ställde sida vid sida och jämförde SD kanaler med en analog kabel och visst helt klart vart bilden snyggare på plasman i SD fortfarande (vart dock en highend plasma på sin tid) men det kvittar faktiskt för mig eftersom min 7676 enbart ska användas till HD filmer (som ser FANTASTISKT BRA UT!) och en massa spelande.
kan inte direkt rekommendera denna om det ska användas till vanligt tv-tittande.
föredrar då plasman, but that's just me.

Postad 11 January 2012 - 23:18

Gorgeous81
  • Gorgeous81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Någon som kan dela med sig av lite schyssta inställningar för Sd-kanaler?
Kör Telias Digitaltv,

Postad 07 February 2012 - 00:40

Unregistered9e722f3c
  • Unregistered9e722f3c
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Sen jag hittade denna TV har jag varit enormt sugen på att köpa den och tänkte slå till imorgon - köper

47PFL7606T/12,

tänkte jag. Ska dock erkännas att jag spelar en hel del spel och enligt recensionen som länkades tidigare i tråden så är det 36~ ms med diverse funktioner avstängda, men hur är det i Game Mode? 36 ms lär väl gå att leva med, men jag undrar ändå.

Tack på förhand!

Postad 07 February 2012 - 06:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Sen jag hittade denna TV har jag varit enormt sugen på att köpa den och tänkte slå till imorgon - köper

47PFL7606T/12,

tänkte jag. Ska dock erkännas att jag spelar en hel del spel och enligt recensionen som länkades tidigare i tråden så är det 36~ ms med diverse funktioner avstängda, men hur är det i Game Mode? 36 ms lär väl gå att leva med, men jag undrar ändå.

Tack på förhand!

Alla bildförbättringar stängs av i game mode, på min 55LW550 så märke iaf inte jag av något input lag och jag spelar mycket. Märker iaf ingen skillnad mot min nya panasonic plasma som har erkänt låg input lag.
Om Philipsen är exakt samma vågar jag inte svara på då det är olika programvara i apparaterna kan jag tro.

Postad 07 February 2012 - 21:29

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tyckte också game mode var mycket bra, känner inget lagg påslaget.
Jag hade dock mycket lagg när jag körde på hdmi1 från början, helt fruktansvärt !! Bytte sen till hdmi2 och det hela var löst. Gissar att det har nått att göra med ARC som finns på hdmi1:an, men vet inte varför det skulle göra någon skillnad.

/f

Postad 08 February 2012 - 21:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Jag hade kopplat via förstärkare och sen förstärkare > hdmi1, märkte inget

Postad 10 February 2012 - 09:46

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jag hade kopplat via förstärkare och sen förstärkare > hdmi1, märkte inget

Kanske är min förstärkare som inte gillar hdmi1 då, funkar bra med hdmi2 i alla fall.
/f

Postad 11 May 2012 - 21:48

Mandeep Saini
  • Mandeep Saini
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej är väldigt intresserad av att köpa Philips 55PFL7606T. Har sökt på nätet men har stött på lite olika info om att den stöder NTS diskar eller ej? någon utav er som har köpt och testat?, om inte out of the box med senaste updateringen? om fortfarande inte någon som vet att det kommer?,.....jag har en usb disk på 2tb 3.0 som jag helst vill kunna koppla.....någon som vill berätta vad som verkligen gäller skulle uppskatas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.