Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F10/F30

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 mars 2012 - 08:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Viaplay fungerar problemfritt på TizzBird F20
Installera Appen från Android Market
Skapa ett Viaplay-konto eller logga in med befintligt
Gå till "Mitt konto" > "Min profil" > Uppspelning, välj Hög
Kör

Här är en demovideo (bortse från dålig bildkvalitet i denna eftersom vi filmat av TVn)

http://youtu.be/jKqCzZPTZFI

Postad 12 mars 2012 - 08:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
En sak jag glömde nämna. I början "laggar" uppspelningen lite (ni kan se det i demovideon) men detta försvinner när filmen startat, se mot slutet av filmklippet ovan.

Postad 12 mars 2012 - 09:22

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Viaplay fungerar problemfritt på TizzBird F20
Installera Appen från Android Market
Skapa ett Viaplay-konto eller logga in med befintligt
Gå till "Mitt konto" > "Min profil" > Uppspelning, välj Hög
Kör

Här är en demovideo (bortse från dålig bildkvalitet i denna eftersom vi filmat av TVn)

http://youtu.be/jKqCzZPTZFI

GOTT!! Då får denna spelare ersätta Xstreamer Pro.

Postad 12 mars 2012 - 10:27

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Föresten vad är skillnaden mellan F20 och F30. Och när kommer F30?

Postad 12 mars 2012 - 10:44

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Lätt att ta med sig
Slipper en "burk på Tv-bänken" om man kanske inte ens har en TV-bänk utan en elegant väggmonterad TV
Strömförsörjning via USB från TVn
"Less is more"

Är N1 verkligen en ersättare av F11/20/30? Jag ser den mer som ett komplement, perfekt att ta med till sommarstugan, kökstv'n och liknande... Den väcker iaf lite 'ha' begär :-)

Redigerat av Webban, 12 mars 2012 - 10:46.

Postad 12 mars 2012 - 11:05

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Känner att det är kanske spelaren som får skicka PS3:an till övervåningen istället. Har velat ganska länge men känner att det snart är dax. Sedan är det väll det klassiska om vilken man ska välja då. 20 eller 30:ian..får vänta lite o se :D

Postad 12 mars 2012 - 12:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Föresten vad är skillnaden mellan F20 och F30. Och när kommer F30?

F10 och F30 var första versionerna av TizzBird, men de har inte stöd för flash-video, vilket vi tycker är viktigt för den svenska marknaden. Vi har därför inte plocka in dem i det officiella svenska sortimentet. F20 har betydligt bättre prestanda än F10 och F30, menyerna flyter bättre och som sagt stöd för Flash.

F1x är utan plats fär intern HDD
F2x har plats för 2.5" disk
F3x har blats för 3.5" disk

F11 kommer inom 1-2 månader och har samma prestanda som F20 men utan hårddiskutrymme.
Nya F32 beräknas komma efter sommaren.

Är N1 verkligen en ersättare av F11/20/30? Jag ser den mer som ett komplement, perfekt att ta med till sommarstugan, kökstv'n och liknande... Den väcker iaf lite 'ha' begär :-)

Nej den är absolut inte en ersättare, tack för kommentaren. Vi ser helst att man har åtminstonde 2-3 mediaspelare av märket TizzBird i sina ägor. Och N1 har både fördelar och begränsningar, den har bara en USB-anslutning och den har inte plats för inbyggd hårddisk.
Vi positionerar alla modellerna olika från N1 till F3x och olika modeller passar olika användare eller använingsområden.

Postad 12 mars 2012 - 12:10

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Känner att det är kanske spelaren som får skicka PS3:an till övervåningen istället. Har velat ganska länge men känner att det snart är dax. Sedan är det väll det klassiska om vilken man ska välja då. 20 eller 30:ian..får vänta lite o se :D

Det pågår ett teknikskifte i mediaspelarbranschen. Ni som följer aktivt kan se att både Realtek och Sigma Design baserade spelare/leverantörer har stora problem att utveckla sina modeller enligt rådande trend. Att kunna installera Appa är ett måste i framtiden, detta fungerar inte på MIPS-plattformen (Realtek & Sigma) i någon större utsträckning. Boxee kan, men alla appar måste utvecklas av dem och kan inte konkurrera med den öppna plattformen Android. Webbläsare fungerar varken på Realtek eller Sigma, vet inte hur bra eller dåligt det fungerar på Boxee.

Vi startar leverans av TizzBird F20 denna vecka. F30 har inte lika bra prestanda och vi kommer att inväna F32 som beräknas komma efter sommaren.

Postad 12 mars 2012 - 12:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 1
Beror ju lite på vad man prioriterar. Prioriterar man en "weblåda" så är nog android vägen att gå i framtiden. Prioriterar man bäst bild och ljud så är det sigma som gäller.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 mars 2012 - 12:39.

Postad 12 mars 2012 - 14:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Beror ju lite på vad man prioriterar. Prioriterar man en "weblåda" så är nog android vägen att gå i framtiden. Prioriterar man bäst bild och ljud så är det sigma som gäller.

Har du testat en spelare baserad på ARM Cortex?

Postad 12 mars 2012 - 16:59

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

+1

Postad 12 mars 2012 - 17:04

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Det pågår ett teknikskifte i mediaspelarbranschen. Ni som följer aktivt kan se att både Realtek och Sigma Design baserade spelare/leverantörer har stora problem att utveckla sina modeller enligt rådande trend. Att kunna installera Appa är ett måste i framtiden, detta fungerar inte på MIPS-plattformen (Realtek & Sigma) i någon större utsträckning. Boxee kan, men alla appar måste utvecklas av dem och kan inte konkurrera med den öppna plattformen Android. Webbläsare fungerar varken på Realtek eller Sigma, vet inte hur bra eller dåligt det fungerar på Boxee.

Vi startar leverans av TizzBird F20 denna vecka. F30 har inte lika bra prestanda och vi kommer att inväna F32 som beräknas komma efter sommaren.

Vad är vitsen med en mediaspelare om den ska agera en mindre dator? Desto mer skit ni kastar in i spelarna desto mer problem och buggar blir det. Det borde satsas på en bra Mediaspelare som gör vad namnet säger, spelar media. Annars kan man lika gärna gå tillbaks till HTPC som redan kan allt det där fast med sämre ljud och bild.

Postad 12 mars 2012 - 17:58

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Vad är vitsen med en mediaspelare om den ska agera en mindre dator? Desto mer skit ni kastar in i spelarna desto mer problem och buggar blir det. Det borde satsas på en bra Mediaspelare som gör vad namnet säger, spelar media. Annars kan man lika gärna gå tillbaks till HTPC som redan kan allt det där fast med sämre ljud och bild.

jag håller med dig, jag kör med min popcorn hour A210 och är jävligt nöjd med den, den har inte flashigt gayblabla doning men det räcker gott med en enkel mappstruktur sålänge det fungerar och sväljer ALLT!

Postad 12 mars 2012 - 20:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Givetvis skall den vara bra på att spela media, oavsett format och oavsett om man har den lagrad i spelaren, på en dator, server, nätverksdisk eller på Internet. Utvecklingen går framåt men det är frivilligt om man vill följa med. Mycket handlar idag om lagring i moln och på Internet. Dessutom pågår en upptrappning av kriget mellan rättighetsinnehavare och fildelare och frågan är hur situationen kommer att utvecklas. TizzBird skall vara en produkt som går att motivera även utan att man behöver räkna med att kunna ladda ner piratkopierad media och därför har den utvecklats i den riktningen som beskrivs. Man kan tex använda den för att köra lagliga Video-on-demand tjänster från Internet (Vi har verifierat att Viaplay och Voddler fungerar). En annan mycket efterfrågan funktion är att spela Spotify, vilket också fungerar.

Postad 12 mars 2012 - 21:05

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Givetvis skall den vara bra på att spela media, oavsett format och oavsett om man har den lagrad i spelaren, på en dator, server, nätverksdisk eller på Internet. Utvecklingen går framåt men det är frivilligt om man vill följa med. Mycket handlar idag om lagring i moln och på Internet. Dessutom pågår en upptrappning av kriget mellan rättighetsinnehavare och fildelare och frågan är hur situationen kommer att utvecklas. TizzBird skall vara en produkt som går att motivera även utan att man behöver räkna med att kunna ladda ner piratkopierad media och därför har den utvecklats i den riktningen som beskrivs. Man kan tex använda den för att köra lagliga Video-on-demand tjänster från Internet (Vi har verifierat att Viaplay och Voddler fungerar). En annan mycket efterfrågan funktion är att spela Spotify, vilket också fungerar.

Spotify och video on demand är än så länge ljusår från den kvalite som man vill ha på musik och film. Fildelning är ganska ointressant då jag köper det jag vill ha och lagrar detta på min server av bekvämlighetsskäl och att slippa slitage på skivorna.

Självklart är det för många intressant att ha dessa tjänster i en mediaspelare men jag tycker ändå att man ska slutföra den första uppgiften, att spela upp film och musik innan man lägger krut på andra funktioner. Känns som att de flesta tillverkare satsar mer på extra funktioner framför funktionalitet och kvalitet.

Jag kommer att köpa en F20 för 2 veckors utvärdering, än så länge är det inget som presterar bättre än min Dune och NeoTv.

Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 12 mars 2012 - 21:09.

Postad 12 mars 2012 - 21:17

Unregisteredd2788f8f
  • Unregisteredd2788f8f
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sitter själv med en F10 och är riktgit nöjd med den. Har dock inte hittat någon wifi dongle som fungerar till den. Testade att köra med Tvixens då jag hört att den skall funka. Detta har dock resulterat i att tizzen börjar bete sig dumt och startar om då o då under filmer. Nu kör jag via tp kabel och testar för fullt. Jämfört med Xroid A1 så är jag sjukt nöjd och allt flyter mycket bättre, dock lite segare i menysystemet. Men detta verkar ordna sig till F20/F11.

Postad 14 mars 2012 - 13:02

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en F20 från Digilive så får jag se om denna maskin fungerar som lovat.Jag undrar om det följer med svensk användar manual?

Postad 14 mars 2012 - 20:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Annars kan man lika gärna gå tillbaks till HTPC som redan kan allt det där fast med sämre ljud och bild.

Varför skulle en HTPC per automatik ha sämre bild och ljud än en mediaspelare?
Tycker denna mediaspelare (eller iaf funktionerna som jag läst om) är högst intressant då de flesta mediaspelare som finns på marknaden idag verkligen saknar många "features" och i princip helt saknar möjliheten att växa i form av nya vettiga features som fungerar på ett vettigt sätt.

Har personligen en DUNE Smart B1 som förvisso är grym men skulle byta på stuts till tex en klockrent fungerande xbmc i smidigt format (apple tv gen 3 kanske om vi har tur) eller en grym android baserad mediaspelare då det ständigt utvecklas av 10000-tals utvecklare.

Postad 14 mars 2012 - 21:59

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Varför skulle en HTPC per automatik ha sämre bild och ljud än en mediaspelare?
Tycker denna mediaspelare (eller iaf funktionerna som jag läst om) är högst intressant då de flesta mediaspelare som finns på marknaden idag verkligen saknar många "features" och i princip helt saknar möjliheten att växa i form av nya vettiga features som fungerar på ett vettigt sätt.

Har personligen en DUNE Smart B1 som förvisso är grym men skulle byta på stuts till tex en klockrent fungerande xbmc i smidigt format (apple tv gen 3 kanske om vi har tur) eller en grym android baserad mediaspelare då det ständigt utvecklas av 10000-tals utvecklare.

Du har rätt, trycker du in ett sigmachip i datorn så blir den nog lika bra ;)
Skämt åsido, inget jag tänker fördjupa mig i här, har projekterat HTPC i 10+ år och bildat min uppfattning som även delas av många andra.

Postad 15 mars 2012 - 10:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Då har jag beställt en F20 från Digilive så får jag se om denna maskin fungerar som lovat.Jag undrar om det följer med svensk användar manual?

Vi har blivit lovad den engelska manualen inom kort, och våra översättare är beredda att göra sitt jobb så fort den är släppt. Beklagar att det är lite glapp mellan produktsläpp och själva manualen, men det mesta funktionerna är väldigt användarvänligt utformat.

Postad 15 mars 2012 - 17:48

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Du har rätt, trycker du in ett sigmachip i datorn så blir den nog lika bra

Skeptiker/vetenskapsinriktad som jag är så tror jag först på det när jag får se vettiga och korrekt utförda tester(anekdoter undanbedes).
Men oavsett så tar jag gärna låt oss säga 10% sämre bild och 100 extra funktioner (som jag idag saknar).

Postad 15 mars 2012 - 18:02

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Men oavsett så tar jag gärna låt oss säga 10% sämre bild och 100 extra funktioner (som jag idag saknar).

Jag kan tänka mig 100 färre funktioner och få 10% bättre bild :P

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 15 mars 2012 - 18:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Jag kan tänka mig 100 färre funktioner och få 10% bättre bild :P

MVH

Så kan det också vara såklart personligen har jag dock blivit för lat och vill ha allt så smidigt som möjligt med allt vad det innebär och om det nu skulle förvärra bilden 10% så tar jag det alla dagar.
Men iaf jag googlade lite och läste lite på avsforum och även ett test på anandtech och jag såg inga tendenser till att Sigma skulle vara det bättre valet.

Har man en HTPC och vet vad man gör så tror jag nog man lätt kan få bättre bild än samtliga mediaspelare förövrigt (dock för mycke meck)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 mars 2012 - 18:11.

Postad 15 mars 2012 - 18:15

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Kruxet verkar vara att få till 23,976 med HTPC. Många verkar i alla fall köra fast där och det är ju en rätt viktig punkt vid filmvisning.

I övrigt kan man nog få till minst lika bra prestanda från en vettig HTPC.

Ett annat problem kan vara handhavandet, som ofta kräver lite mer av användaren med HTPC.

MVH

Postad 08 april 2012 - 18:55

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Något nytt om f11?

Postad 10 april 2012 - 11:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Slutet av Maj är nuvarande prognos. Om det håller, så kan vi öppna den för förhandsbokning inom 3-4 veckor.

Postad 10 april 2012 - 16:50

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Slutet av Maj är nuvarande prognos. Om det håller, så kan vi öppna den för förhandsbokning inom 3-4 veckor.

när släpps F3X ?

Postad 10 april 2012 - 19:38

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1
efter sommaren

Postad 11 april 2012 - 21:18

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

• 617 inlägg
  • 0
Kommer F20 uppgraderas till android 4.0?

Postad 11 april 2012 - 22:12

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
ja

Postad 12 april 2012 - 16:02

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

• 617 inlägg
  • 0
Ok, då har jag en till undran,

Om jag installerar spotify, ser det ut precis som när jag kör det på min androidmobil/platta?
Kommer jag få tillgång till samma funktioner.

Borde väl vara så eftersom jag laddar ner det via Google Play, men vill bara försäkra mig :)

Postad 12 april 2012 - 19:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Spoitfy ser i alla fall lika ut på TV när jag kör det med TizzBird, som på min Samsung Galaxy S2 :)

Postad 20 april 2012 - 23:50

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej.

Går det att streama filmer/serier till sin ipad (som är på samma nätverk) på nått sätt?

Postad 05 maj 2012 - 17:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej.

Går det att streama filmer/serier till sin ipad (som är på samma nätverk) på nått sätt?

Det vanliga är att man strömmar från PC/NAS till mediaspelaren, men har man tex alla sina filmer i på en hårddisk i sin TizzBird så kan det vara vits att göra som du föreslår. I och med att TizzBird kör Android OS och ARM processor finns det mycket Appar att välja på när man vill testa nya funktioner. Men i det här fallet klarar man sig med det som redan finns i spelaren. Jag har installerat iMediaShare på min Samsung Galaxy S2, men programmet finns även till iOS och det bör fungera lika bra i din iPad. TizzBird har inbyggd DLNA server, man behöver bara se till att den är aktiverad i inställningar.
Startar man iMediaShare på sin Smart Phone, iPad etc och klickar på Local Network så skall den hitta TizzBird DLNA Server där. Välj media typ och starta uppspelning. ! Men det är inte alla filmformat som fungerar, har ingen lista över vilka den grejar, men MP4/x264 fungerar utmärkt. Har lagt upp en liten demovideo på vår YouTube-kanal, kolla den så ser du principen för hur det fungerar.
http://youtu.be/vX3xUcR8ego

Postad 18 maj 2012 - 10:10

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle vilja veta vad det är för skillnad på F10, F20 och F30? Kan Canman eller Tizzbird Sverige hänvisa till en produktbeskrivning eller skriva ner vad det är för skillnad vore jag tacksam!

Postad 18 maj 2012 - 10:28

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hej!

Jag skulle vilja veta vad det är för skillnad på F10, F20 och F30? Kan Canman eller Tizzbird Sverige hänvisa till en produktbeskrivning eller skriva ner vad det är för skillnad vore jag tacksam!

Tizzbird har gjort en jämförelse här.

Dessutom är det mer aktivitet och nyare info i denna tråd: Tizzbird F20.

F20 är den enda som går att köpa direkt i Sverige tror jag.

Redigerat av distortion2, 18 maj 2012 - 10:29.

Postad 18 maj 2012 - 10:37

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
tips är ju å gå in på deras sida ;)
en engel googling å vips är du där!

Postad 18 maj 2012 - 10:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
F1x är en spelare utan plats för intern disk
F2x är spelare med plats för 2.5" disk
F3x är spelare med plats för 3.5" disk

Jämförelse i övrigt enligt länken som distortion2 angett

F20 har en nyare plattform än F10 och F30.

Webhallen har rea på både F10 och F30, F20 finns än så länge bara här; http://shop.digilive.se

Postad 18 maj 2012 - 12:52

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tack för svaren! Jag har lite problem att komma åt vissa hemsidor från jobbet, bland annat tizzbird.se

Jag har själv en Boxee box men är inte nöjd med hur den hanterar ISO-filer med menyer. Har därför tänkt att kanske komplettera med en Tizzbird F10, 699 kr på Webbhallen är ju inga pengar. Under förutsättning att den klarar ISO-filer (på en NAS) med menyer bra, gör den det? Tittar ganska mycket på Musikdvd och vill kunna hoppa fram och tillbaka i menyerna för att välja låtar. Jag hade tidigare en Tvix som klarade detta mycket bra.

Postad 18 maj 2012 - 16:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja, den klarar ISO-filer bra.

Postad 29 juni 2012 - 13:24

magthenop
  • magthenop
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan använda ett Logitech diNovo mini tangentbord till F10:an?
Dvs. ha både tangentbord och mus (pekplatta) funktion till Tizzbird:en men denna.

Postad 02 juli 2012 - 11:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan använda ett Logitech diNovo mini tangentbord till F10:an?
Dvs. ha både tangentbord och mus (pekplatta) funktion till Tizzbird:en men denna.

Jag tror inte pekplattan fungerar, vi har inte testat själva, men tror någon annan i detta forum har rapporterat det för F20. TizzBird har stöd för standard trådlös USB tangentbord/mus. Logitech behöver en drivrutin, den finns för Windows, TizzBird kör Android.

Postad 02 juli 2012 - 14:31

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Funkar vlc på tizzbird ? https://play.google....mV0YXY3bmVvbiJd

Postad 03 juli 2012 - 12:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Tja, den beta-versionen verkar fungera att installera och köra. Känns som lite ålderdomligt gränssnitt och personligen har jag lite svårt att se vitsen med att köra den i TizzBird (ursäkta min okunnighet). Du kanske kan ge mig några argument för det så kan jag testa mer?
Men som sagt, det är bara en beta-release av VLC som ligger på Google Play.

Postad 04 juli 2012 - 15:35

Orlok
  • Orlok
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
TizzBird Sverige
Jag såg att ni nu släpper förhandsbokningar på F11, spännande att det händer mycket nu på en gång.
Men desto svårare för oss som är i stånd att köpa att välja. Jag väljer mellan F11 och N1 men vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på.

N1 kör ICS, F11 kör Gingerbread
N1 kör Cortex A5, F11 kör Cortex A8 (A5 är nyare och effektivare/snabbare plattform än A8??)
N1 kör Mali400 grafik, F11 kör Mali200
N1 har wifi out of the box, F11 har ethernet out of the box (jag måste ansluta trådlöst av inomhusgeografiska skäl)

F11 kostar ca 50% mer så vad är fördelarna med F11 som motiverar att jag ska välja den?

Postad 04 juli 2012 - 17:58

magthenop
  • magthenop
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag tror inte pekplattan fungerar, vi har inte testat själva, men tror någon annan i detta forum har rapporterat det för F20. TizzBird har stöd för standard trådlös USB tangentbord/mus. Logitech behöver en drivrutin, den finns för Windows, TizzBird kör Android.

Det var ju lite tråkigt att höra :-(
Det är ju nästan "det ultimata" tangentbord och mus kombon man kan ha.

Har läst om folk som kan använda detta tangentbord inkl muspekar funktionen på surfplattor när de "parar" ihop dessa med det inbyggda blutooth chipset i surfplattan (Android 2.3 etc).
Finns det möjlighet att ansluta en blutooth usb sticka till Tizzbirden fö att kunna gå denna väg?

Postad 04 juli 2012 - 19:11

magthenop
  • magthenop
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det var ju lite tråkigt att höra :-(
Det är ju nästan "det ultimata" tangentbord och mus kombon man kan ha.

Har läst om folk som kan använda detta tangentbord inkl muspekar funktionen på surfplattor när de "parar" ihop dessa med det inbyggda blutooth chipset i surfplattan (Android 2.3 etc).
Finns det möjlighet att ansluta en blutooth usb sticka till Tizzbirden fö att kunna gå denna väg?

Eller finns det "snabbkommandon" för ex. välja nätverksenhet (färgade knapparna) ex. Ctr-x eller liknande så funkar det ändå bra med ett tangentbord ?

Postad 04 juli 2012 - 21:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

TizzBird Sverige
Jag såg att ni nu släpper förhandsbokningar på F11, spännande att det händer mycket nu på en gång.
Men desto svårare för oss som är i stånd att köpa att välja. Jag väljer mellan F11 och N1 men vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på.

N1 kör ICS, F11 kör Gingerbread
N1 kör Cortex A5, F11 kör Cortex A8 (A5 är nyare och effektivare/snabbare plattform än A8??)
N1 kör Mali400 grafik, F11 kör Mali200
N1 har wifi out of the box, F11 har ethernet out of the box (jag måste ansluta trådlöst av inomhusgeografiska skäl)

F11 kostar ca 50% mer så vad är fördelarna med F11 som motiverar att jag ska välja den?

Hoppas följande förklaring ger lite mer vägledning.

F20 och F11 är i grunden samma spelare men i olika höljen, de har samma prestanda och samma funktioner. F20 erbjuder intern plats för 2.5" hårddisk och F11 har istället en USB anslutning mer än F20. Dessutom är F20s design med Aluminium topp mer exklusiv än F11. Om man inte behöver/önskar intern hårddisk, men vill ha bästa prestanda är F11 det bästa valet. F20 och F11 kör Gingerbread idag, men skall så småningom få ICS (inget löfte om tidpunkt finns idag från tillverkaren). Den praktiska skillnaden mellan de båda versionerna av Android är inte jättstor, men ICS känns nytt och roligt och har en del förbättringar.

N1 är en minimalistisk lösning och extremt portabel och enkel att gömma undan bakom TVn, men den har begränsningar i anslutning av lokal lagring. Den har inte riktigt lika hög prestanda som F11 och F20 har, men är ett fullvärdigt alternativ. Om man bortser från "Early-bird" erbjudandet så ligger produkterna ganska bra positionerade i förhållande till vad man får (N1 ca. 1300:-, F11 ca. 1500:- och F20 ca 1900:-)

Postad 05 juli 2012 - 09:33

Orlok
  • Orlok
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hoppas följande förklaring ger lite mer vägledning.

F20 och F11 är i grunden samma spelare men i olika höljen, de har samma prestanda och samma funktioner. F20 erbjuder intern plats för 2.5" hårddisk och F11 har istället en USB anslutning mer än F20. Dessutom är F20s design med Aluminium topp mer exklusiv än F11. Om man inte behöver/önskar intern hårddisk, men vill ha bästa prestanda är F11 det bästa valet. F20 och F11 kör Gingerbread idag, men skall så småningom få ICS (inget löfte om tidpunkt finns idag från tillverkaren). Den praktiska skillnaden mellan de båda versionerna av Android är inte jättstor, men ICS känns nytt och roligt och har en del förbättringar.

N1 är en minimalistisk lösning och extremt portabel och enkel att gömma undan bakom TVn, men den har begränsningar i anslutning av lokal lagring. Den har inte riktigt lika hög prestanda som F11 och F20 har, men är ett fullvärdigt alternativ. Om man bortser från "Early-bird" erbjudandet så ligger produkterna ganska bra positionerade i förhållande till vad man får (N1 ca. 1300:-, F11 ca. 1500:- och F20 ca 1900:-)

Tack för ditt svar!
Är funktioner som tex streama från Dropbox knutet till GUI2 och ICS eller kan man göra det med F11 åxo i det här skedet?

När det gäller film så brukar jag hyra via Headweb. Då de inte har någon app för Android har ni testat om det funkar att hyra och spela film från Headweb via webläsaren?

Postad 05 juli 2012 - 10:28

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Något nytt om f11?

JA, nu är den lanserad, www.tizzbird.se och går att beställa. Produktionsstart samtidigt som N1, dvs bör finns i Sverige i början av Augusti.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.