Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ouya - Androidbaserad spelkonsol

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 July 2013 - 20:05

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått min Ouya, verkar som att de fick eld i baken när jag gjorde en "claim" via Paypal, tog bara en vecka, sen fick jag ett mail att den var skickad. Kan vara en slump, jag vet inte. Nåja.

Har hunnit spela några gamla NES-spel, nostalgi på hög nivå.

Installerat XBMC, senaste libstagefright och det rullar fint, men ett stort aber är att det saknas stöd för DTS-ljud än så länge, blir bara brus, fungerar skumt nog om man rycker HDMI-kabeln från receivern till TVn och kopplar in den igen, men så kan man ju inte hålla på.
Tror och hoppas det blir löst till XBMC 13, Gotham.

Har spelat några spel nedladdade från Ouyas egen spelbutik, ganska underhållande.

Sammantaget ganska nöjd med tanke på den ringa kostnaden, syftet var att ha den som renodlad XBMC-maskin, resten är bonus.

Postad 21 August 2013 - 16:45

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Ingen överraskning att den togs bort.

"Sixty bucks for a game?" - Ouya ad
http://www.youtube.c...h?v=g0ha6Mb5_YQ

Redigerat av Zerox_no1, 21 August 2013 - 16:46.

Postad 29 August 2013 - 23:09

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 1
Köp inte skiten. Fick hem min idag och den fungerade inte ens ihop med min TV. Och det var bara början....

Packade upp den glad i hågen och kopplade in den i min sunkiga gamla Hansol-TV som ändå är HD-ready.Fungerade i c:a en minut sen började TVn blinka till. Några minuter senare så blev det myrornas krig följt av "no signal". Jahapp, "DOA" tänkte jag men bestämde mig ändå för att prova en annan bildskärm. Tog fram en gammal 19" LCD och där fungerade bilden. Lågupplöst men ändå bild. Ok tänkte jag, det kanske är för den skickar ut en 1080p-signal som det strular med TVn (något som fungerat när jag kopplat in PCn, men ändå). Googlar en bra stund och ser att många har problem med overscan och chansar på att det ska göra nån skillnad. Overscan går inte att stänga av eller slå på direkt i en ny OUYA, inte heller kan du byta upplösning, den är låst på 1080p. Alternativet för overscan finns med, men inget händer om du slår på eller av...

I alla fall så fann jag en lösning där du både kunde slå av och på overscan samt tvinga konsollen till 720p. Det krävdes dock att man hackade konsollen och installerade en hel del homebrew-mjukvara. Gjorde allt detta och kunde tillslut ändra till 720p utan overscan och äntligen fick bild på min TV!!! Kände mig trots allt lite positiv då det fungerade och jag tog hem några spel för att prova min nya konsoll. Då kom nästa kalldusch. Laddade hem Giana Sisters och kontrollen laggade ungefär en halv sekund. Totalt ospelbart. Började googla igen och fann att en massa andra personer hade exakt samma problem, kontrollen toklaggar. Vissa påstod att det blev bättre efter dom laddade hem senaste firmwaren, men den hade jag redan installerad... Andra föreslog att man skulle luta konsollen så toppen låg riktad mot dig, och det hjälpte faktiskt lite.

Men kom igen. En helt ny konsoll som varken fungerar att koppla till alla TV-apparater och där kontrollern laggar helt oacceptabelt, det är inte OK!

Som sagt, undvik skiten!!!

EDIT: Efter att ha stängt av WiFi och istället kopplat in en TP-kabel så är lagget i handkotrollen borta. Skulle fortfarande inte rekommendera konsollen till en casual gamer, men nu känner jag mig faktiskt rätt nöjd ändå. Är du entusiast så kan det vara värt ett köp.

Redigerat av brorsan, 03 September 2013 - 18:55.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.