Postad 04 August 2012 - 12:57
tv4 har rättigheterna till nästa OS
Sluta skrämmas!
Fast där står inget om TV4, utan ännu värre! Viasat! YikesHan skräms inte, det är en realitet, tyvärr...
http://www.dagensmed...icle3506480.ece
Postad 04 August 2012 - 13:40
Blev silver....
Grattis Lisa
Äntligen en medalj i en idrottsgren. Imponerande prestation, stort grattis till henne.
Postad 04 August 2012 - 14:29
http://www.mtgtv.se/mtg-forvarvar-os/
Postad 04 August 2012 - 14:39
Postad 04 August 2012 - 14:49
Postad 04 August 2012 - 15:01
Är de inte bara på svt1 ?
Är inte så insatt,bara slötittat på jobbet
SvtPlay på två datorer
Postad 04 August 2012 - 15:17
Postad 04 August 2012 - 15:21
SvtPlay på två datorer
Haha..
Ja ska man se olika grenar samtidigt så är ju flera skärmar bra men..
De flesta skulle nog klara sig bra med att zappa runt :-)
Postad 04 August 2012 - 15:22
He he..två datorer? Då är man idrottsnörd ut i fingerspetsarna. Antar att du kollar simhopp just nu? Eller zappar du som en tok mellan datorerna?
Just nu är det bara en sändning man kollar på. Sitter på jobb
Är inte så idrottsintresserad i vanliga fall förutom MMA men när det är OS så blir det lite mer intresse.
Postad 04 August 2012 - 15:25
Är de inte bara på svt1 ?
Är inte så insatt,bara slötittat på jobbet
24an/kunskapskanalen också
Postad 04 August 2012 - 18:02
Postad 04 August 2012 - 18:59
Antingen följer man de sändningar SVT sänder och struntar i de som då TV4 då skulle ha sänt. Du får ju ett begränsat utbud helt reklamfritt och kan vara nöjd, medan andra kanske vill följa sin favoritsport via reklamfinansierade TV4 om SVT inte har den i sin tablå.+1000
Kan man verkligen "ha" SVT Play? Frågan torde snarare vara om man har någon slags internetanslutning isåfall... Eurosport är bra, det håller jag med om. Har också turen att ha tillgång till de danska kanalerna men de kämpar med samma problem som SVT, att täcka ett så stort omfång som möjligt på liten plats.
Så du menar att det skulle sändas parallellt? Det som sänds på SVT sänds samtidigt på TV4? Man ska alltså välja mellan SVT & TV4, svårt att se att någon ö.h.t. skulle välja 4:an då... Eller du bara syftar fel?
Postad 04 August 2012 - 19:55
Postad 04 August 2012 - 21:27
Men dj-t bra hoppat! Två hopp på 8,07 och ett på 8,11. Det är hoppning man inte är van från en svensk.
Postad 04 August 2012 - 21:43
Postad 04 August 2012 - 23:30
Alltså, är inte Roberto Vacchi en av sveriges bästa kommentatorer? Velodromcyklingen med tyskens ben som var så stora att "de kan äta upp någon". Omiumcyklingen som var så krånglig att han knappt själv hängde med i poängräkningen. Han är en stor underhållare.
Utan tvekan. Det finns inte ens ngn i närheten av R.Vacchi. Skulle i sådant fall vara bisittare A.Adamsson
G
Postad 05 August 2012 - 03:27
Postad 05 August 2012 - 07:25
Bäst hittills i OS utan tvekan 10000m. Publiken var helt galen
Ja, vilket jäkla tryck, nästan som en springsteen konsert! hä hä
Postad 05 August 2012 - 15:11
Postad 05 August 2012 - 16:19
Nästa fight imorgon och då är det för medalj!
Postad 06 August 2012 - 10:38
Synd att vi bara har en ordentlig medalj. Allt annat är ju bara överklasshobbys.
En klasshatare. Så charmigt.
Jag antar att du menar att triathlon inte är en överklasshobby? Faktum är att triathlon är en typisk I-landssport och i I-länderna är det knappast en arbetarklassport heller. Typisk akademikersport skulle jag säga.
De sporter i OS som kan räknas som arbetarklassporter är nog bara boxning, fotboll och kanske nån mer bollsport (basket, handboll).
edit: Vid närmare eftertanke är dessutom fotboll snarare en allklassport än en arbetarklassport.
Redigerat av hassesolo, 06 August 2012 - 11:52.
Postad 06 August 2012 - 16:48
Jag tror att om man bedriver en sport på sådan nivå att det ger medalj i OS så handlar det nog inte om "hobby". Då handlar det nog om en ganska seriös satsning.Synd att vi bara har en ordentlig medalj. Allt annat är ju bara överklasshobbys.
Postad 06 August 2012 - 18:01
EDIT: och trots att jag älskar tennis så borde man ta bort mixdubbeln från programmet. Det är ingen som tar det på allvar utanför OS. Det är mest en plogrej som spelarna ställer upp i för att ha lite skoj tillsammans.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 06 August 2012 - 18:03.
Postad 06 August 2012 - 18:06
Postad 06 August 2012 - 18:07
Postad 06 August 2012 - 18:15
Jag tycker det är både roligt och bra att idrotter som normalt lever i total mediaskugga får en chans att visa upp sig. Jag har t ex detta OS fastnat för velodromcykel, en sport jag normalt inte ägnar en endaste tanke. Vem ska ha rätten att döma ut vissa sporter som icke dugande. Alla sporter som är någorlunda globala och utbredda bör få vara med, det är liksom grundtanken med ett OS......
Ja fast det är också orsaken till att OS växt till ett monster som snart inga länder har råd att arrangera längre. Grekland fick en ganska rejäl smäll av OS i Athen. OS i Kina lär ju ha varit ännu dyrare.
Nya idrotter tas med i OS hela tiden. Andra tas bort. Det är IOK som bestämmer det.
EDIT:
I sin iver att till varje pris modernisera Peking inför OS har ledarna låtit riva nästan hela den gamla unika stadskärnan och även området Jinjiacun i sydvästra Peking. Många kineser känner sig lurade på en anständig ersättning för sina bostäder. Men de kinesiska myndigheterna driver bort invånarna, ofta med brutala metoder. Över en miljon människor har tvingats bort från centrum sedan rivningsvågen började på allvar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik_mot_olympiska_sommarspelen_2008
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 06 August 2012 - 18:20.
Postad 06 August 2012 - 18:16
Jo, fast han har ju en poäng. Segling, skytte och hästhoppning kunde man gärna skippa i OS. Eller i alla fall dra ner antalet grenar till ett minimum. Just lerduveskyttet visade sig vara en jäkligt bra TV-sport, vilket borde väga in. Tycker att det är alldeles för många olika idrotter och grenar i OS. Det är bara i OS som man bryr sig om dessa "sporter". Fotbollen kunde man också ta bort. Det är ju bara en slags ungdomsturnering. Och bort med brottningen när vi ändå är igång, jefla korrumperad skitsport. Idag blev ytterligare en svensk bortdömd från brottningen och berövad ett OS-silver.
EDIT: och trots att jag älskar tennis så borde man ta bort mixdubbeln från programmet. Det är ingen som tar det på allvar utanför OS. Det är mest en plogrej som spelarna ställer upp i för att ha lite skoj tillsammans.
Snacka inte skit om brottningen nu!
MVH en gammal brottare
Postad 06 August 2012 - 18:26
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 06 August 2012 - 18:28.
Postad 06 August 2012 - 18:33
Kamui: Jo jag gillar egentligen brottning också och det är ju en klassisk OS-sport. Men Aras och nu senast Johan Euréns öde har fått mig att tappa tron på den sporten. Men jag är imponerad av hur mycket många brottare tränare. De får väl skärpa till regelverket så kan brottning få vara kvar då.
Matcherna ska inte avgöras för att domaren drar en blå boll från sin tombola.
De får återgå de till de gamla reglerna som fanns i början på 1900-talet. Fall och endast fallseger kunde vinna en match
Postad 06 August 2012 - 18:34
Kamui: Jo jag gillar egentligen brottning också och det är ju en klassisk OS-sport. Men Aras och nu senast Johan Euréns öde har fått mig att tappa tron på den sporten. Men jag är imponerad av hur mycket många brottare tränare. De får väl skärpa till regelverket så kan brottning få vara kvar då.
Matcherna ska inte avgöras för att domaren drar en blå boll från sin tombola.
Ang Ara så är han en grym brottare - men samtidigt så är han en jäkla gnällkärring som skämde ut sig lite med det senaste tjafset. Dessutom har jag för mig att handen var ute i OS senast? Mitt minne sviker mig kanske här...
Postad 06 August 2012 - 18:42
Det har inget med klasshat att göra, bara en enkel observation som troligtvis som flesta kan göra. Såvida man inte frånsäger vetskapen om samhällsklassen, som ju vissa gör.
Och jag håller med om att det finns för många sporter. Speciellt under detta OS:et känns det som man satsar mer på kvantitet än kvalitet. Nästa sommar-OS kommer dessutom golfen in - en ganska så tidskrävande sport.
Postad 06 August 2012 - 20:51
Härligt! men gud vad tråkigt att se på, men spännande när en svensk är med:)JADÅ!! Gött Eurén!!
Postad 06 August 2012 - 21:10
Redigerat av hassesolo, 06 August 2012 - 21:10.
Postad 06 August 2012 - 21:23
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 06 August 2012 - 21:23.
Postad 06 August 2012 - 21:39
Ta bort Grekisk-romersk från OS-programmet, det är ju roligare att se färg torka. Har det tagits en enda poäng i stående, annat än när någon knuffats utanför ringen? I de matcher jag sett har ingen ens varit i närheten, de väntar bara in Parterre.
Redigerat av SC-Zap, 06 August 2012 - 21:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
152 filmer
32 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?