Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird F13

362 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F13 4GB (Mediaspelare) 2 5.166666 (5) Inga priser

Postad 19 February 2013 - 08:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Som sagt...

Är det självklart eller?

Kan bekräfta att det bör med största sannolik fungera då jag har fått mitt att fungera på andra Android enheter.

NetonNet har lagt upp denna nu:
http://www.netonnet....13/183557.3141/

Postad 19 February 2013 - 09:01

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har fått min nu och jag har testat lite, sett på en 720p film som fungera klockrent i 24p läge och DTS Hd ljud.
Viaplay funka fint likaså svtplay. Netflix flimmrar i bilden men jag fick höra att att en fix var på väg.

Ska installera Plex client + xbmc och prova dem senare.

Jag använder också mus och tangentbord: Microsoft wireless desktop 800 och det funkar mycket bra.

Har bara hunnit testa mediaspelaren igår men ska testa mer idag efter jobbet :)

Redigerat av Ebanhawk, 19 February 2013 - 10:22.

Postad 19 February 2013 - 10:49

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Har fått min nu och jag har testat lite, sett på en 720p film som fungera klockrent i 24p läge och DTS Hd ljud.
Viaplay funka fint likaså svtplay. Netflix flimmrar i bilden men jag fick höra att att en fix var på väg.

Ska installera Plex client + xbmc och prova dem senare.

Jag använder också mus och tangentbord: Microsoft wireless desktop 800 och det funkar mycket bra.

Har bara hunnit testa mediaspelaren igår men ska testa mer idag efter jobbet :)

Intressant! Återkom med en detaljerad beskrivning, kan du testa 1080 filmer av den tyngre varianten? Hur flyter det i menyerna? hur snabbt laddar den covers på filmer?

Postad 19 February 2013 - 12:09

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
återkommer med mer info ;)

Redigerat av Ebanhawk, 19 February 2013 - 12:10.

Postad 19 February 2013 - 17:31

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Alltså man e ju sugen men:
Kan man starta den via tangentbordet eller måste man starta med orginalfjärren?
(Det är väl IR antar jag men jag vill inte ha min box synlig...!)

Postad 19 February 2013 - 17:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Gött att de börjat levereras, har också kikat på denna men skulle vilja höra från lite fler här innan jag bestämmer mig.

Postad 19 February 2013 - 18:52

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag är grymt kluven!

Kan någon, Tizzbird själva eller någon annan, ge mig de tre största fördelarna med en Tizzbird kontra en snabb HTPC?
Jag ska bara ha den till slösurf, filmstreaming från NAS och play-tittande.

Är det inte egentligen så att Tizzbird är för dem som inte har råd med en riktig HTPC? :)
(Obs, sagt med värme och humor)

Postad 19 February 2013 - 19:27

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Jo det kliar lite i fingrarna, är mest orolig för att menyerna inte ska flyta och att uppspelningen av 1080 filer inte ska flyta. Jag har idag en boxee box i sovrummet, htpc i vardagsrummet och vi har ett rum till där det saknas en box.

Är nöjd med boxee box men stödet för netflix kommer aldrig komma. Läste här att netflix laggar vilket inte tilltalar mig. En buggig box är det sista jag vill ha eller en box som aldrig uppdateras eller enbart uppdateras en kortare period.

Skulle gärna vilja se ett test av en större sida men inte lyckats hitta något ännu. Att det inte går att spela upp rar i originalspelaren är en stor besvikelse, trodde det var standard idag.

Postad 19 February 2013 - 19:34

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nu har jag testat lite mer. Det verkar som om det inte går att starta Tizzbirden med tangentbordet eller musen, jag var tvungen att använda fjärren.

Menyerna tycker jag flyter på rätt bra, jag är inte så kräsen heller. Jag kan bara jämföra med WDTV Live Gen3 och den var rätt seg tycker jag, denna är snabbare iaf.

Första gången den laddar ner covers och info tar det några sekunder per film/serie men när den har gjort det så går det mycket fortare.

Här har ni ett klipp från min blu-ray film Skyfall som jag rippa ner till HD på datorn för att kunna se med Tizzbirden, den är 45gb stor iso fil: https://www.youtube....h?v=kcu3Z9ONeAk

( Var tvungen att ta bort detta klipp )

Streamar från min dator med trådat nätverk.

Än så länge är jag nöjd med köpet iaf :D

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 22:40.

Postad 19 February 2013 - 19:43

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Är nöjd med boxee box men stödet för netflix kommer aldrig komma. Läste här att netflix laggar vilket inte tilltalar mig. En buggig box är det sista jag vill ha eller en box som aldrig uppdateras eller enbart uppdateras en kortare period.

Jag hörde av mig till Tizzbird supporten och de sa att de vet om problemet och att det finns en fix till Netflix redan nu och att den kommer på nästa uppdate.

Postad 19 February 2013 - 19:44

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Nu har jag testat lite mer. Det verkar som om det inte går att starta Tizzbirden med tangentbordet eller musen, jag var tvungen att använda fjärren.

Menyerna tycker jag flyter på rätt bra, jag är inte så kräsen heller. Jag kan bara jämföra med WDTV Live Gen3 och den var rätt seg tycker jag, denna är snabbare iaf.

Första gången den laddar ner covers och info tar det några sekunder per film/serie men när den har gjort det så går det mycket fortare.

Här har ni ett klipp från min blu-ray film Skyfall som jag rippa ner till HD på datorn för att kunna se med Tizzbirden, den är 45gb stor iso fil: https://www.youtube....h?v=kcu3Z9ONeAk

Streamar från min dator med trådat nätverk.

Än så länge är jag nöjd med köpet iaf :D

Såg ut att flyta på bra :-) hur är det med appar/spel? Testat nått? Finns Xbmc att ladda ner? Hur var det med netflix laggade det? Skulle du inte kunna göra en längre film där man får se netflix, nått spel och nån app? Skulle även vara schysst att se hur det flyter bland alla covers.

Postad 19 February 2013 - 22:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag är grymt kluven!

Kan någon, Tizzbird själva eller någon annan, ge mig de tre största fördelarna med en Tizzbird kontra en snabb HTPC?
Jag ska bara ha den till slösurf, filmstreaming från NAS och play-tittande.

Är det inte egentligen så att Tizzbird är för dem som inte har råd med en riktig HTPC? :)
(Obs, sagt med värme och humor)

HTPC är för den som vill bygga själv och svära i sin tystnad när problem uppstår - vilket det alltid gör.

Mediaspelare är för den som vill ha allt färdig och svära åt tillverkare på forum när problem uppstår - vilket det alltid gör.

Oavsett vad kommer man aldrig bli 100% nöjd :)

Postad 19 February 2013 - 22:24

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ha ha ha. Ja det var ju ett bra svar.

Men det är ju så att en htpc alltid slår en mediaspelare rent tekniskt och en dator borde ju vara mer flexibel.

Varför jag kollar åt tizzbirdhållet är ju för jag vill ha enkelhet. Snabb uppstart. Och vettig scrapbooking.

Tycker tizzbird verkar vara det vettigaste alternativet i alla fall.

Postad 19 February 2013 - 22:48

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har bara testat Cut the rope och den funkar. Xbmc finns att ladda ner här: http://xbmc.org/nate...bmc-12-0-frodo/ Har inte testat den ännu.

Netflix flimrar i bilden, fix kommer snart tydligen.

http://www.youtube.c...h?v=QaUeE4UNoME

Postad 19 February 2013 - 23:07

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Har bara testat Cut the rope och den funkar. Xbmc finns att ladda ner här: http://xbmc.org/nate...bmc-12-0-frodo/ Har inte testat den ännu.

Netflix flimrar i bilden, fix kommer snart tydligen.

http://www.youtube.c...h?v=QaUeE4UNoME

Tack för video! Ser ju faktiskt ut att flyta på riktigt bra! Men klantigt av dom att inte se till att netflix inte går att använda ännu hoppas dom är snabba med en fix.

Jag såg både i den första videon och den andra att när du går tillbaka till homescreen efter att ha kollat på en film så kommer hemskärmen upp men blir svart några sekunder senare och sedan är den tillbaka. Har detta med din utrustning att göra att den ändra Hz eller liknande?

Skulle va super om du kunde kolla upp hur xbmc funkar och posta här igen när du har tid! Tack för att du tar dig tiden!

Postad 20 February 2013 - 05:44

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Den är kopplad till mig projektor på filmen så det är den som blir svart av någon anledning, när den är kopplad till min TV så blir det inte svart.

Postad 20 February 2013 - 07:52

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Tack för filmen. Kan man visa film-/serie-omslagen i en lista med många bredvid varandra, typ 10 x 10? Jag håller på och rippar alla mina dvd:er och lägger in dem på min NAS. Jag har kanske 300 stycken filmer. När jag bläddrar bland dem i min Boxee Box går det riktigt långsamt. Frågan är hur snabb TizzBird är med så många dvd:er?

Postad 20 February 2013 - 08:21

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Den är kopplad till mig projektor på filmen så det är den som blir svart av någon anledning, när den är kopplad till min TV så blir det inte svart.

Men va inte första videon från din tv? Det svartnade där med.

Postad 20 February 2013 - 08:28

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Man kan välja inställningar hur många boxar som skall visas per skärmbild, men max är 9x3, här finns lite beskrivet om detta: http://www.tizzbird....zzbird-GUI2.htm
Om man använder NFS för anslutning till NASen så går det ganska snabbt att bläddra i filmerna, följande demo-klipp ger en uppfattning om hur det ser ut:

http://youtu.be/38G3N2kj7Bs

Postad 20 February 2013 - 08:41

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 1
Boxee Box samlar ihop alla filmer och tv-serier den hittar och visar dem i en lista, oavsett var på disken själva filerna ligger. Enligt den där videon verkar TizzBird mer vara inriktad på mappar i sig, så har man t ex alla sina filmer som börjar på A-C under en mapp som heter just A-C måste man först gå in i den mappen innan man ser filerna. Stämmer det?

Hur går "scrapingen" till? Kollar TizzBird mot IMDb och hämtar hem info och omslag därifrån, baserat på filnamnet? Eller går det till på något annat sätt? I Boxee Box körs en fuzzy search mot IMDb, och man kan själva välja ett annat omslag om den här sökningen går fel, d v s man får upp alla möjliga kandidater och så väljer man den kandidat som stämmer. Är det samma sak på TizzBird?

Hur klarar man sig utan en mus eller tangentbord? Hur fungerar det att röra muspekaren med fjärrkontrollen?

Redigerat av Kristoffer, 20 February 2013 - 09:18.

Postad 20 February 2013 - 09:13

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Boxee Box samlar ihop alla filmer och tv-serier den hittar och visar dem i en lista, oavsett var på disken själva filerna ligger. Enligt den där videon verkar TizzBird mer vara inriktat på mappar i sig, så har man t ex alla sina filmer som börjar på A-C under en mapp som heter just A-C måste man först gå in i den mappen innan man ser filerna. Stämmer det?

Hur går "scrapingen" till? Kollar TizzBird mot IMDb och hämtar hem info och omslag därifrån, baserat på filnamnet? Eller går det till på något annat sätt? I Boxee Box körs en fuzzy search mot IMDb, och man kan själva välja ett annat omslag om den här sökningen går fel, d v s man får upp alla möjliga kandidater och så väljer man de kandidat som stämmer. Är det samma sak på TizzBird?

Hur klarar man sig utan en mus eller tangentbort? Hur fungerar det att röra muspekaren med fjärrkontrollen?

Riktigt bra fråga, den vill jag också gärna ha svar på!

Jag tyckte det såg ut att gå väldigt segt att få fram covers, hämtar den infon varje gång från nätet eller sparar den ner alla covers på det inbyggda minnet?

Postad 20 February 2013 - 09:24

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Men va inte första videon från din tv? Det svartnade där med.

Haha shit, du har nog rätt, måste kolla upp detta när jag kommer hem...återkommer...

Postad 20 February 2013 - 09:25

Unregisteredfe72a970
  • Unregisteredfe72a970
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ja det såg lite segt ut på den där filmen från TizzBird faktiskt. Går det att sortera filmerna på genre/skådespelare/årtal osv? Blir ju lätt rörigt om man har ett par hundra filmer.

Går det att köra XBMC?

Postad 20 February 2013 - 09:37

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Haha shit, du har nog rätt, måste kolla upp detta när jag kommer hem...återkommer...

Haha jo jag tyckte det såg ut som en tv på första videon =)

Ja kolla gärna upp det och återkom, kanske har med att göra att den ändrar hz eller liknande, men det är sådana där saker som jag antagligen kommer sitta och störa mig på om det blir ett köp :P

Postad 20 February 2013 - 09:48

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ja det såg lite segt ut på den där filmen från TizzBird faktiskt. Går det att sortera filmerna på genre/skådespelare/årtal osv? Blir ju lätt rörigt om man har ett par hundra filmer.

Går det att köra XBMC?

Kan kolla på detta när jag kommer hem från jobbet idag, ska även prova xbmc då, såg att det fanns en bättre build på deras hemsida med hårdvarustöd för androids nu, det fanns inte förut. Fortfarande beta så det kanske är lite buggit fortfarande...återkommer...

provade xbmc lite snabbt på min galaxy s3 och det funkade hyfsat, hade inga bra filmer på mobilen så jag testar mer hemma sen...

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 09:54.

Postad 20 February 2013 - 09:54

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Kan kolla på detta när jag kommer hem från jobbet idag, ska även prova xbmc då, såg att det fanns en bättre build på deras hemsida med hårdvarustöd för androids nu, det fanns inte förut. Fortfarande beta så det kanske är lite buggit fortfarande...återkommer...

Underbart, härligt att du tar dig tiden och hjälpa oss som fortfarande velar =)

Postad 20 February 2013 - 10:04

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Underbart, härligt att du tar dig tiden och hjälpa oss som fortfarande velar =)

Hehe inga problem, ett tips om du har råd är att köpa den och testa den i 14 dagar och om du inte är nöjd lämnar du bara tillbaka den. Jag har gjort detta med många produkter, Köpte Xtreamer först men lämna tillbaks och tog en wdtv live gen3 men den lämna jag också tillbaks. Och nu testar jag denna. Öppet köp ftw!!

Öppna förpackningen försiktigt bara ;)

Postad 20 February 2013 - 10:33

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Jo, jag gjorde ofta sådant förut men måste erkänna att jag är ganska lat =) Men i detta fallet så kanske det är värt det =)

Den stora frågan är.. kommer du lämna tillbaka den? =P

Postad 20 February 2013 - 10:36

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Det kan jag inte svara på än, tycker den är bättre än xtreamer och wdtvn iaf. Vi får se, jag hoppas på en ny firmware innan mina 14dagar passerar så får vi se.

...eller Netflix måste iaf vara fixad innan dess annars lämnar jag tillbaka den.

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 10:42.

Postad 20 February 2013 - 10:37

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vet inte hur det blir med HBO tjänsten.
Den information vi fått är att appen kräver Widevine DRM. Telechips som levererar kretsarna till TizzBird har redan Widevine implementera, men Valueplus som tillverkar TizzBird har inte tillstånd från Widevine att använda funktionen. Tydligen kräver Widevine att någon stor kund, typ HBO, rekommenderar TizzBird, innan Widevine kan tänka sig att tillåta det.
(Reservation: Det här är hur vi har fått det beskrivet för oss och vi har inte kontrollerat att det verkligen förhåller sig så)

Ska det inte bara vara att installera HBO Nordic appen: https://play.google....droid.app&hl=sv

Står att den fungerar på Android 2.1 och senare... ?

Är det någon som har enheten och HBO som kan reda ut det här, funkar det eller inte? Från HBOs officiella facebook "Vår Android-app fungerar på de flesta androidenheter"

Postad 20 February 2013 - 10:54

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
HBO har inte jag så jag kan inte hjälpa dig med det tyvärr :(

Postad 20 February 2013 - 11:36

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Här är bruksanvisningen till F11an men F13 är ju likadan till utseendet så det borde vara detsamma:

http://tizzbird.se/Tizzbird-manual.htm

här kan man kanske få svar på vissa frågor iaf.

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 11:43.

Postad 20 February 2013 - 11:43

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Här är bruksanvisningen till F11an men F13 är ju likadan till utseendet så det borde vara detsamma:

http://tizzbird.se/Tizzbird-manual.htm

här kan man kanske få svar på vissa frågor iaf.

trasig länk.

Edit:

Nu funkade länken, säkert min dator som spökar :P

Redigerat av maccswe, 20 February 2013 - 11:47.

Postad 20 February 2013 - 11:56

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
nä, gick inte för mig heller, det var en direktlänk till pdf filen men det funka inte.

www.tizzbird.se/downloads/Manual/TizzBird%20F10-F11%20User's%20Manual%20Rev%202.0x%20(English).pdf

Copy and paste funkar :blink:

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 12:01.

Postad 20 February 2013 - 13:12

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Nu är sidan uppdaterad så man även hittar manual till F13 där: http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 20 February 2013 - 13:38

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Ännu fler frågor:

Enligt manualen verkar det som att man måste ladda ner en app på sin mobil och sedan överföra den till en USB-sticka, sätta in denna i TizzBird, kopiera över till denna och sedan installera appen. Låter väldigt jobbigt. Har jag missuppfattat något? Kan man alltså inte gå in i Play Store direkt på TizzBird?

Boxee Box har en funktion för att söka efter undertexter på nätet, också via någon fuzzy search direkt inifrån filmen. Finns det något sådant på TizzBird eller klarar den endast att läsa .srt-filer som är döpta till samma sak som filmen och ligger i samma katalog som filmen?

Postad 20 February 2013 - 14:04

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ännu fler frågor:

Enligt manualen verkar det som att man måste ladda ner en app på sin mobil och sedan överföra den till en USB-sticka, sätta in denna i TizzBird, kopiera över till denna och sedan installera appen. Låter väldigt jobbigt. Har jag missuppfattat något? Kan man alltså inte gå in i Play Store direkt på TizzBird?

Jag följde bara denna instruktion så fick jag tillgång till Play butiken i Tizzbirden :)

http://www.tizzbird....support-GMS.htm

Postad 20 February 2013 - 14:46

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Måste ju säga att av dina videos att döma så verkar det här vara en väldigt bra mediaspelare, bortsett från Netflix då,

Frågan är om man ska köpa den här eller DUNE HD TV-303D. Det är dom två jag väljer mellan. Svårt att bestämma sig :)

Postad 20 February 2013 - 15:13

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
En annan grej jag märkt är tv4play, den svarta baren längst ner ska ju försvinna när ett klipp startar men det gör den inte på tv4play.

Bifogad fil(er)

Postad 20 February 2013 - 15:14

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

En annan grej jag märkt är tv4play, den svarta baren längst ner ska ju försvinna när ett klipp startar men det gör den inte på tv4play.

Det är ju faktiskt störande. Kan det vara en inställning?

Redigerat av robin8, 20 February 2013 - 15:15.

Postad 20 February 2013 - 15:22

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Är det samma sak med dom andra playapparna? Det är sådana här saker jag hatar, varför kan inga tillverkare se till att sakerna funkar innan försäljning, känns som man är en betatestare med nästan varenda produkt man köper idag och dessutom betalar fullt pris för det.

Slarvigt..

Postad 20 February 2013 - 16:24

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nu är jag hemma :D Tankar just nu en ny firmware, få se om framförallt Netflix funkar bättre efter denna...

Postad 20 February 2013 - 16:34

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Nu är jag hemma :D Tankar just nu en ny firmware, få se om framförallt Netflix funkar bättre efter denna...

Härligt! Väntar med spänning... :D

Postad 20 February 2013 - 16:38

Big Woods
  • Big Woods
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Följer med spänning dessa test. Hoppas ju på en bra produkt som kan ersätta min boxee box. Finns dock en del i GUI som kvarstår som frågetecken. En del frågor har redan ställts i forumet, men inte sett svaren ännu.

1) kan man få alla tv-serier eller filmer presenterade på samma ställe även om källan är olika? ex om man har flera nätdiskar med film folders eller måste man då byta manuellt vad som visas?

2) markerar tizzbirden vilka filmer eller tv-serie episoder man har sett? sjukt vad det har varit bra med boxee box när man följer olika serier med olika medlemmar i familjen.

3) funktionen att kunna söka undertexter som matchar filmen man ser utan att behöva stänga av eller pausa filmen - svärfar är ingen höjdare på engelska.

4) väldigt spännande och se om xbmc för android fungerar på tizzbirden (om inte annat så för möjligheten att ändra presentationen av innehåll)

Postad 20 February 2013 - 17:00

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Netflix flimmrar inte längre men när den där jäkla baren längst ner försvinner efterlämnar den, vad ska man säga, 4 prickar som inte stör bilden men är inte bra ifall man har en plasma som jag.

TV4play appen där den svarta baren inte försvinner är inte fixad på denna firmware.

ska testa xbmc nu också...återkommer...

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 17:00.

Postad 20 February 2013 - 17:10

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Så ser det ut på min Samsung Galaxy Tab 10.1 också!

Postad 20 February 2013 - 17:16

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Netflix flimmrar inte längre men när den där jäkla baren längst ner försvinner efterlämnar den, vad ska man säga, 4 prickar som inte stör bilden men är inte bra ifall man har en plasma som jag.

TV4play appen där den svarta baren inte försvinner är inte fixad på denna firmware.

ska testa xbmc nu också...återkommer...

Om du har möjlighet att visa en video på det, vore det toppen.

Postad 20 February 2013 - 18:23

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Detta inlägg skriver jag på Tizzbirden med tangentbordet, det funkar fint.

Xbmc har jag nu installerat och testat lite, är inte så van med det programmet. Har testat några filmer nu och det är inte optimalt kan jag säga, filmerna hackar lite där och var, men det är fortfarande i beta stadiet så det lär väl bli bättre, annars funkar det rätt bra i menyerna och så vad jag märkte,. Men shit va man kan ändra saker i xbmc, kan nog bli bra det där.

Angående Big wood fråga nr 1:
1) kan man få alla tv-serier eller filmer presenterade på samma ställe även om källan är olika? ex om man har flera nätdiskar med film folders eller måste man då byta manuellt vad som visas?

Jag vet inte hur man fixar det om det nu går, har kollat på det men jag hittar inte hur man ska göra för att tizzbirden ska presentera alla filmer och serier på samma ställe. Där får nog Tizzbird supporten ge ett svar tror jag.

Postad 20 February 2013 - 19:10

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Hur var det hade den Bluetooth stöd eller måste man köra med en sticka i boxen? Är det otittbart i xbmc? Orkar du lägga upp en film på xbmc?

Skulle även vara Nice med en längre film där du bläddrar runt lite mer i menyerna men förstår om du inte orkar!

Postad 20 February 2013 - 19:17

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Kan fixa det senare, här är en film på Netflix efter nya firmware update:

http://www.youtube.c...h?v=nPk1Fx3Ku-M

Ser nu att dessa prickar gäller inte bara Netflix utan de finns på Viaplay också :angry:
De dyker liksom upp när den svarta baren försvunnit?!

Redigerat av Ebanhawk, 20 February 2013 - 19:24.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.