Gran Turismo 6 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(13)
|
Inga priser | |
Gran Turismo 6 - Anniversary Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Gran Turismo: Sport (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(14)
|
149:- |
Gran Turismo Sport [PS4] (348 inlägg)
|
6 år sedan |
Postad 21 November 2013 - 01:14
Önskar dock att man hade lyckats köpa alla bilarna från förra spelet innan det nya kommer men som vanligt så görs ju spel åt rånördarna som kastar bort halva sitt liv på att nööööta och vi andra som betalat samma pengar för spelet undrar vad vi faktiskt betalade för...
Here we go again....
Postad 01 December 2013 - 22:48
Postad 03 December 2013 - 08:20
Nordiska språken på boxen samt i manualen. Antar att det är enda skillnaden.Spelbutiken har Nordic version för 498:- jämfört med 448:- för icke-nordic. Finns det nån anledning att köpa Nordic?
Postad 06 December 2013 - 10:29
Nedan tar han upp lite som jag tycker förstörde GT5. Framför allt ljudet är SÅ tråkigt i GT serierna!
Och att dom nu väljer att fortstätta att stånga sig blodiga. Ja bara det gör att jag absolut inte kommer att köpa GT6!
Snurriga prioriteringar är ett genomgående problem i det här spelet. Varför man väljer att stoppa in fler minibussar, svaga småbilar och olika varianter av Nissan Primera istället för att modellera om de polygonfattiga standardbilarna som mer eller mindre direktimporterades från Gran Turismo 4 (Playstation 2) övergår mitt förstånd. Detsamma gäller inkluderandet av månbilen (?), den svaga banskaparen, rally-tävlingarna och karting-delen som borde ha fått stryka på foten till favör för mer koncentration på spelets grundläggande körkänsla. Stora, stora delar av det här spelet lider av samma problem som Gran Turismo 5 led av, men av flera anledningar blir det ännu mer påtagligt här.
Inte blir det bättre heller av att ljudbilden är under all kritik. Jag har redan nämnt den märkliga fusionen av midihårdrock och tristesshemsk menyjazz och när det gäller motorljud och diverse ljudeffekter är Gran Turismo 6 precis så bedrövligt som jag hade befarat. En Corvette Stingray 2014 låter som en symaskin för att inte tala om motorljudet från de Japan GT-bilar som inkluderats. Kollisionsljuden är ännu sämre och att krocka med en motståndarbil låter, precis som i föregångaren, som om man dunkade två tomma lunchlådor mot varandra. Med tanke på hur otroligt kapabel Playstation 3 är rent ljudmässigt är det sorgligt att Polyphony och Sony ännu en gång släpper ifrån sig ett påkostat racingspel med såhär pass usel ljudbild.
Edit: Och då har jag ägt till dags dato varenda GT spel!
Redigerat av Zerokelvin, 06 December 2013 - 10:32.
Postad 06 December 2013 - 12:50
Jag är inte alls avundsjuk på Thomas Nissan GTR
Postad 06 December 2013 - 13:20
Det jag tycker är tråkigt är att dom inte lägger ner lite mer arbete på ljudet.
Inte alls avundsjuk....
Postad 06 December 2013 - 13:20
http://www.polygon.c...urismo-6-review
Eurogamer 9/10
http://www.eurogamer...urismo-6-review
Postad 06 December 2013 - 13:35
Postad 06 December 2013 - 14:21
Var inte de köpta av MS?Polygon 9/10
http://www.polygon.c...urismo-6-review
Här är några fler.
62 av användarna för tillfället. Nåja, bättre än Forza.
Postad 06 December 2013 - 14:24
Jag får intrycket av att Polyphony blivit lite för bekväma med Gran Turismo och att de satsat mer på utsidan än på insidan så att säga. Jag har inte spelat GT6, men sett flertalet videoklipp på nätet och enligt mig så måste Polyphony rycka upp sig rejält framöver om de inte ska dra ner varumärket Gran Turismo i diket.
Bättre körkänsla, bättre ljud (speciellt motorljuden) och lägg mer fokus på att förfina biltillverkarnas prestandabilar än att trycka in 10.000 olika typer av skitbilar som ingen har någon glädje av ändå. Och satsa allt på PS4 nu. Det är mina 50 cents.
Postad 06 December 2013 - 14:34
Var inte de köpta av MS?
Här är några fler.
62 av användarna för tillfället. Nåja, bättre än Forza.
Precis.
Om Polygon ger det en 9a så är det grymt.
Blev faktiskt lite orolig efter att ha läst Gamereactors recension. Men Yamauchi skulle aldrig släppa ett skitspel.
Postad 06 December 2013 - 18:25
Oj då.... Sågat vid fotknölarna av Gamereactor!!
Känns som han sågar "bara för att". Han gav GT5 7/10.
http://www.gamereact...Gran Turismo 5/
Och sämre har det inte blivit, jag har fått spelet och spelat lite.
Inte ett dugg sämre som sagt, men visst. Ljudet är inte det bästa, men har aldrig varit.
Körfysiken tycker jag, personligen, överträffar Forza. Och har alltid gjort.
En närmast sjuklig mängd av bilar, helt klart.
Här kunde man nog strippat 40-50% och fokuserat på respektive modell istället. 20-30 variationer av Impreza/EVO känns överflödigt.
Å andra sidan har väl charmen med GT alltid varit en stor mängd variation, allt från gamla VW-bussar & 245 GLT till concept.
Hegevall är, enligt mig, ute och cyklar. Man kan inte ge GT5 7/10 och sedan GT6 5/10.
Har han ens spelat spelet? Glömt bort mängden banor, som varierar från GT5. Kraftigt.
Mycket är inte bra och uselt, precis som vanligt, men väldigt mycket är också precis som det ska vara,
Hegevall. FU
Postad 06 December 2013 - 18:45
För trögt spel för att jag ska orka köra det, GT5 är knappt rört trots att jag spelat alla tidigare spel. GT4 gjorde jag nog 100% på.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 December 2013 - 18:45.
Postad 06 December 2013 - 20:45
Hegevall.
Känns som han sågar "bara för att". Han gav GT5 7/10.
http://www.gamereact...Gran Turismo 5/
Och sämre har det inte blivit, jag har fått spelet och spelat lite.
Inte ett dugg sämre som sagt, men visst. Ljudet är inte det bästa, men har aldrig varit.
Körfysiken tycker jag, personligen, överträffar Forza. Och har alltid gjort.
En närmast sjuklig mängd av bilar, helt klart.
Här kunde man nog strippat 40-50% och fokuserat på respektive modell istället. 20-30 variationer av Impreza/EVO känns överflödigt.
Å andra sidan har väl charmen med GT alltid varit en stor mängd variation, allt från gamla VW-bussar & 245 GLT till concept.
Hegevall är, enligt mig, ute och cyklar. Man kan inte ge GT5 7/10 och sedan GT6 5/10.
Har han ens spelat spelet? Glömt bort mängden banor, som varierar från GT5. Kraftigt.
Mycket är inte bra och uselt, precis som vanligt, men väldigt mycket är också precis som det ska vara,
Hegevall. FU
Skulle han gett GT 5 7/10 2013?
Dessutom så kan man väl begära en viss förbättring för att ge en uppföljare samma betyg kan jag tycka.
Postad 06 December 2013 - 21:29
Nej, han gav det 5/10 eller hur? Och är rätt ensam.Skulle han gett GT 5 7/10 2013?
Dessutom så kan man väl begära en viss förbättring för att ge en uppföljare samma betyg kan jag tycka.
Bara de olika banorna borde rendera i minst 7/10.
GT5 v GT6, banor. Stor skillnad!
Hegevall är ett skämt. Och har endast kört igenom ett fåtal.
Postad 06 December 2013 - 21:31
Självklart är det så. Nyare tider, högre krav.Skulle han gett GT 5 7/10 2013?
Postad 06 December 2013 - 21:37
Men han undrade om han skulle gett det 5/10 i år. Alltså det gamla.Nej, han gav det 5/10 eller hur?
Postad 06 December 2013 - 21:39
Absolut.Självklart är det så. Nyare tider, högre krav.
Men, från GT5 till GT6 har de ökat antal banor och de är bra.
Dynamiskt väder.
Antal bilar är sjukligt, håller med. 20-30 variationer av t,ex Impreza/EVO hade vi överlevt.
Postad 06 December 2013 - 21:42
Det gamla hade fått 7/10. Eller? GT5 fick 7/10...Men han undrade om han skulle gett det 5/10 i år. Alltså det gamla.
Det nya borde, om man tittar på antal banor,enbart, fått minst 7/10.
Fysisk, grafik, ljud är identiskt med GT5. GT5 fick 7/10.
GT6 borde därmed, med tanke på antal banor och arbetet bakom dessa, få minst detsamma.
D.v.s 7/10. Han vill som jag nämnde klaga, bara för att.
Hegevall är ensam där. Titta på Meta.
Postad 06 December 2013 - 22:01
Ja det fick ju det 2010. Men vad hade det fått tre år senare idag när standarderna höjts är ju vad han undrarDet gamla hade fått 7/10. Eller? GT5 fick 7/10...
Jo men det har ju gått tre år sedan dess. Jag drar också av poäng om inte mycket hänt sedan föregångaren. Spel måste ju utvecklas.Fysisk, grafik, ljud är identiskt med GT5. GT5 fick 7/10.
Postad 06 December 2013 - 23:25
Absolut.Ja det fick ju det 2010. Men vad hade det fått tre år senare idag när standarderna höjts är ju vad han undrar
Jo men det har ju gått tre år sedan dess. Jag drar också av poäng om inte mycket hänt sedan föregångaren. Spel måste ju utvecklas.
Men som sagt, antal banor har inte bara ökat, utan är också bra. Och borde därav få en del av ett högre betyg.
Fysiken är och har alltid varit bättre än Forza, enligt mig. Så det går inte att förbättra, eller ändra ett vinnande koncept.
Forza är vad det var för 5 år sedan också...
Postad 06 December 2013 - 23:38
Klassiskt beteende av Hegevall. Känns som att han trotsar bara för att få gå emot strömmen väldigt ofta om man följt hans blogg.
Hegevall.
Känns som han sågar "bara för att".
Postad 07 December 2013 - 00:05
Sämre till och med. Nu vet jag iofs inte varför du blandar in Forza när vi pratar om GT men det är ju viss skillnad mot att påstå att ett spel har samma generella uppbyggnad, dvs, Halo 4 spelar som Halo 1, och att påstå att grafiken, fysiken och ljudet är identiskt som du tar upp som en fördel med GT6. Forza 5 har inte identisk grafik, ljud eller fysik som Forza 2 kan jag ju informera om då, inte ens som Forza 4, och det kommer inte GT7 ha jmft med GT6 heller.Forza är vad det var för 5 år sedan också...
I övrigt förklarade jag bara vad Oqvist menade eftersom det inte framgick och jag försvarar inte GR då jag inte har någon egen åsikt om spelet och sällan håller med honom öht, men själva tankesättet att "Okej, det här spelet fick en åtta i grafik för fem år sedan och det har samma grafik nu så det ska ha minst en åtta" håller jag inte med om.
De säger att fysiken på däck och fjädring är bättre i GT6 så visst verkar det gå. Lär ju komma än större förbättringar i GT7. Man ska aldrig vara nöjdSå det går inte att förbättra, eller ändra ett vinnande koncept.
Postad 07 December 2013 - 00:57
Men för någon som verkligen tycker om bilspel så är fysik enormt mycket mer viktigt än antalet bilar, eller antalet banor.Absolut.
Men, från GT5 till GT6 har de ökat antal banor och de är bra.
Dynamiskt väder.
Antal bilar är sjukligt, håller med. 20-30 variationer av t,ex Impreza/EVO hade vi överlevt.
Det har inte skaparna bakom GT-spelen förstått alls.
Postad 07 December 2013 - 01:47
Det gamla hade fått 7/10. Eller? GT5 fick 7/10...
Det nya borde, om man tittar på antal banor,enbart, fått minst 7/10.
Fysisk, grafik, ljud är identiskt med GT5. GT5 fick 7/10.
GT6 borde därmed, med tanke på antal banor och arbetet bakom dessa, få minst detsamma.
D.v.s 7/10. Han vill som jag nämnde klaga, bara för att.
Hegevall är ensam där. Titta på Meta.
Varken grafik, fysik eller ljud är identiskt! Så lugna er lite nu.
Skälet att jag ens köpte detta är pga gt6 demot och just den ändrade fysiken och att man plötsligt kände att man hade vikt och friktion och slogs mot överstyrning och understyrning, detta är helt klart med i gt6 och bara det gör mig nöjd med mitt köp!
Sedan så är grafiken inte samma heller, stoppar man i gt5 precis efter gt6 så uppfattar man nog gt5 som snyggare och mer hd, däremot är ljussättningen riktigt bra på gt6 på vissa banor!
Så samma, nä. Bättre, svårt att säga, båda ser bra ut på sina sätt.
Ljud, ja... Vissa bilar låter trevligt, framförallt på repriserna, såsom daytona cobran. Nåt e gjort men det är ju självklart alldeles för lite, ljud är kanske det absolut viktigaste för att framkalla bilkärlek och hur dom kunnat missa så på det under åren är ju duktigt måste man ju säga. Inspelade starterna när man byter bil låter ju fantastiskt många gånger, så dom vet ju uppenbarligen vilka ljud det är man vill höra, och har dom inspelade. Vi får väl hoppas på ps4.
Just ljuden är ju det som nästan golvat mig hos xbox one, så nextgen är inte bara grafik, det är ljud också!
Gillar gt6 efter att ha kört det under dagen, men orkar knappt med ds3! Fick lägga om alla knappar till att börja med o höja exponeringen då det är lite mörkt spelet, men hur man ön växlar så får man ju typ kramp i armen o svårt att få någon könsla för styrinput när handen är så fri utan något att greppa. Ska köra med ratten i helgen, det blir garanterat mycket bättre.
Och ni vet väl om att det går att titta sig omkring i cockpitvyn? Man måste dock gå in och ställa in vilka knappar man gör det på först. Går i gt5 också.
Goodwood banan ser riktigt bra ut! Bara att fota på den var värt hela inköpspriset!
Men.... Forza 5 sopar mattan med detta trots allt...
Postad 07 December 2013 - 02:00
Men för någon som verkligen tycker om bilspel så är fysik enormt mycket mer viktigt än antalet bilar, eller antalet banor.
Det har inte skaparna bakom GT-spelen förstått alls.
Just därför den är ändrad, igen.
Är inte många gt spel som haft samma fysik. Gt3 prologue har jag för mig hade grym fysik o askul men soelet efter kördes heelt annorlunda. Samma med gt5, kändes inte alls som föregångarna.
Och detta känns INTE som gt5!
Testade det igår (gt5 alltså) bara för att jämföra mot forza 5, och det känns som om bilarna går på räls och har noll vikt och hur mycket grepp som helst jämfört med både det och gt6! Som ett arkadspel i stort sett!
Därmed är inte gt6 perfekt men det är åtminstone ett bra steg i rätt riktning!
Grafiskt är det vääääldigt ojämnt, märks att saker har fått ge vika för annat, plus att man är sjukt bortskämd med f5 grafiken! Och fysiken!
Körde ett rejs på gt6 nu ikväll där man skulle flrsöka komma så långt som möjligt på en liter bensin, det var riktigt skoj! Turades om flera stycken och tävlade mit varandra!
Testa det!
Svårt att säga bu eller bä om spelet annars, efter helgen vet man nog.
Postad 07 December 2013 - 02:06
Postad 07 December 2013 - 02:17
Edit: Eller ah, det var GT5 Beagle menade. Men ändå, den ene tycker bättre än Forza, den andre sämre. Nåja, kanske inte så konstigt trots allt då.
Redigerat av Zoiler, 07 December 2013 - 02:19.
Postad 07 December 2013 - 14:43
Jag är officiellt kär i detta spel!
Vet inte varför men allt jag kört idag har varit himla härligt.
Tror det är att jag kommit in i kontrollen, spelets svårighetsgrad har ökat o det är inte riktigt lika barnsligt lätt längre ( dock för lätt trots allt ) utan kräver några omkörningar innan man vinner vissa rejs med vissa bilar, låst upp lite fler roliga grejer.
Photomode och repriserna är underbara!
Fysiken på bilarna gillar jag verkligen!
Skiljer så otroligt mycket mellan olika bilar nu, ibland är det värsta kampen ( lotus europa, underbar ) i nästa så är det gokartkänsla o bara ligga på greppet genom kurvorna (mazda miata touring car i sista licensegrejen, ja ni vet).
Att jämföra gt mot forza... Tycker oirza har varit skit o köra på tvål tills typ 3:an, med 4:an blev det riktigt bra. Svårt att jämföra dom annars. Men både f5 och gt6 är väldigt trevliga att köra!
Postad 08 December 2013 - 12:13
Konstigt hur olika folk tycker om fysiken, Beagle tycker den är kass, Falcy tycker den knappt går att förbättra mer.
Edit: Eller ah, det var GT5 Beagle menade. Men ändå, den ene tycker bättre än Forza, den andre sämre. Nåja, kanske inte så konstigt trots allt då.
Jag säger bara att Hegevall är fel ute.
Tror inte han spelade tillräckligt länge(vilket man kanske inte hinner för att få ut en recension snabbt) för att bilda sig en riktig uppfattning.
Har spelat det ännu mer nu och det bara växer.
Förhoppningsvis förbättrar de ljudet för GT7(PS4). Fysikmotorn till GT7 kommer från GT6, allt enligt Yamauchi.
Känns som de använt samma gamla samplingar under alla år i vissa avseenden.
Dock har ju även PS3 tillgång till "HD-ljud" så där ligger inte problemet, problemet ligger i att skaparna inte använt verktygen för att få in det i spelet.
Bitvis är ljudet riktigt bra(filmsekvenser etc), dock inne i själva spelet tycker jag det saknas ett antal nivåer. Mest irriterande "däckskrik" hela tiden.
GT5 knappt 1100 bilar, GT6 1200 bilar.
GT5 73 banor + editor, GT6 100 banor + editor. Och alla är inte "bara" omvända, utan riktigt bra nytillskott;
- Silverstone
- Brands Hatch
- Goodwood Hill Climb
- Willow Springs International Raceway
- Matterhorn
- Apricot Hill Raceway
Postad 08 December 2013 - 13:28
Jag tror bara ni har olika åsikter, till skillnad från mig så har de en debugmaskin och får därmed spelen två veckor i förväg typ. I kommentarerna skriver han ungefär 35 timmar så han har ju faktiskt spelat klart längre än dig om du inte tror att han ljugerTror inte han spelade tillräckligt länge(vilket man kanske inte hinner för att få ut en recension snabbt) för att bilda sig en riktig uppfattning.
Postad 08 December 2013 - 13:28
Postad 08 December 2013 - 14:18
Jag säger bara att Hegevall är fel ute.
Tror inte han spelade tillräckligt länge(vilket man kanske inte hinner för att få ut en recension snabbt) för att bilda sig en riktig uppfattning.
Har spelat det ännu mer nu och det bara växer.
Förhoppningsvis förbättrar de ljudet för GT7(PS4). Fysikmotorn till GT7 kommer från GT6, allt enligt Yamauchi.
Känns som de använt samma gamla samplingar under alla år i vissa avseenden.
Dock har ju även PS3 tillgång till "HD-ljud" så där ligger inte problemet, problemet ligger i att skaparna inte använt verktygen för att få in det i spelet.
Bitvis är ljudet riktigt bra(filmsekvenser etc), dock inne i själva spelet tycker jag det saknas ett antal nivåer. Mest irriterande "däckskrik" hela tiden.
GT5 knappt 1100 bilar, GT6 1200 bilar.
GT5 73 banor + editor, GT6 100 banor + editor. Och alla är inte "bara" omvända, utan riktigt bra nytillskott;
Ja bliarna låter helt ok på repriserna utifrån!
Riktigt bra till o med ibland!
Köpte en honda integra räserbil igår då den såg så ball ut. Drog av 4-5 varv på ringen precis med den, 7:41
Finns lite till att klämma ur den
Skall strax koppla in ratten, ska bli intressant
Redigerat av Beagle five, 08 December 2013 - 14:19.
Postad 08 December 2013 - 18:58
Hur upplever ni bildflytet? Hackar det även när ni ställer in PS3an på 720P? 1080p verkar ingen va riktigt nöjd med bildflytet på tyvärr. Jag har ju rätt ratt för spelet i alla fall Polyphony verkar inte ha jobbat så värst mycket med G25 drivrutinerna som matar Fanatec rattarna med ffb information också. Det må se gammalt och dassigt ut men det måste flyta.
Postad 08 December 2013 - 19:41
Postad 09 December 2013 - 14:28
Allt från gamla hederliga sims från Simbin, http://www.simbin.com/games/Vad har du för referensramar Falcy bortsett från GT 5 kan ju va där det skiljer.
till hela GT-serien och Forza 4/5/Horizon.
Jag säger inte att GT6 är fulländat på något sätt, men det är så bra det kan bli just nu, på en PS3.
Tycker inte Forza kommer i närheten, men det är en personlig åsikt.
Postad 10 December 2013 - 01:55
Slängt upp gamla 32 tums lcdn på matbordet o fäst ratten på kanten o sitter perfekt o det är bara helt underbart!
O lika underbart att se repriserna! Älskar hur dom fångat hur bilar rör sig!
Tråkiga är ju att det inte går att använda photomode med ratten igång
Eller någon som vet nåt trick?
Sjukt glad att jag köpte det!
Tråkigt bara hur omöjligt det är att sladda med 900 graders ratt
Går ju bara att köra bilar man litar på.
Bästa gran turismo ever! Köp!
Postad 10 December 2013 - 07:47
Postad 10 December 2013 - 09:19
Gran Turismo 6 is way off the pace of its predecessor, after debuting in the UK with close to five times less sales than Gran Turismo 5. Yes, the presence of two next-gen consoles is no doubt a factor - also GT5 came out on a Wednesday, and GT6 on Friday - but it's still a concerning performance by the PS3 racer, especially considering it had this week to itself, retail-wise. To add insult to injury, it placed eighth in the UK charts this week - behind the nearly three-month-old Grand Theft Auto 5.
With Gran Turismo 6 failing to light up the charts, this week's podium is the same as last week's: Battlefield 4 in third, FIFA 14 second, and Call of Duty: Ghosts top for the second week running. There's barely any shuffling to mention either, outside of Killzone: Shadow Fall dropping from fourth to ninth.
Postad 10 December 2013 - 12:28
Går trögt i försäljningen för GT6:
Lider av samma problem som pgr3 till pgr4 och även forza 3 till forza 4, nämligen att folk bara ser till ytan och då verkar det vara samma spel en gång till men dessa spel har det gemensamt att dom är radikalt förändrade i spelfysiken och detta höjer dom långt över sina föregångare.
Men man måste prova dom för att upptäcka det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Gran Turismo Sport [PS4]
3 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?