Media? Och då menar jag inte kotaku...
ändå var det väldigt många från spelmedia som var inbjudna till reveal eventen, trots att det bara fick plats 200 pers i tältet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 May 2013 - 12:42
ändå var det väldigt många från spelmedia som var inbjudna till reveal eventen, trots att det bara fick plats 200 pers i tältet. Postad 24 May 2013 - 12:57 Vad har du för konsoler och hur mycket har du spelat på det senaste? Edit: Dvs, jag vet om att du är extremt anti allt som har med DRM eller skydd att göra, till den grad att du bojkottar det mesta. Så din inställning här är inte alls förvånande, jag är helt säker på att du hade gjort samma sak om det var Sony istället för MS. Men att du tror att gamers hade lagt ner sin hobby om det bara fanns en XB1 att spela på, det visar bara att du inte gillar spel lika mycket som många andra gör. De som verkligen gillar spel fortsätter spela med det alternativ som finns kvar. Det hade funnits tillräckligt för att XB1 skulle kunna frodas, spela roll om några tusen bojkottar. Redigerat av Zoiler, 24 May 2013 - 13:00. Postad 24 May 2013 - 12:58
Och minst 50 av de var MS anställda som bara var där för att applådera. Postad 24 May 2013 - 12:58 Det här är värt att betona. Vad är tanken, vilken är inriktningen? Det är viktigt. Kanske. Men jag får inte ihop hur man resonerat. "Vi gör ett event öppet för alla fast riktat mot Media och vi förstår att alla gamers som kommer kolla kommer bli jävligt förbannade och besvikna"? Eller så fattade man inte det. Vilket är ännu mer oroande. Postad 24 May 2013 - 13:31
De hade nog inte räknat med shitstormen som infunnit sig utan tänkte mer att de får TV och allt det där som gamers såklart inte gillar ur vägen. Det folk egentligen är mest förbannade på är den påstådda blockeringen av begagnatmarknaden och "storebrorgrejen", kombinerat med andra grejer som att den är svagare än PS4 osv så kommer allt upp till ytan på samma gång.
Postad 24 May 2013 - 13:34
På ett sätt är det ju bra att få allt negativt ut nu, så kommer folk mest ha glömt av det eller accepterat det fram tills E3 (tänk alla mega bojkott som EA fått, och ändå sålde Mass Effect 3, Dragon Age 2, Sim City osv flera miljoner). Vi gamers är bra på att klaga, men har lätt att glöma också. Vifta bara lite roliga nya spel framför oss, eller ge oss en uppföljare till vår favoritfranchise så älskar vi företagen igen Postad 24 May 2013 - 13:45
Bäst är det måhända för Sony. Nu kan de om någon månad eller så när gamers börjat bli apatiska och acceptera sitt öde utannonsera samma begblocksystem för PS4 eller värre och då har MS fått tagit värsta skiten genom att annonsera först.
I det läget ger jag pluspoäng till Microsoft i alla fall som utannonserar all skit först och inte mörkar Jag förstår fortfarande inte varför MS håller på och dillar om Kinect som krav dock men det förklarar de förhoppningsvis mer längre fram. Är det verkligen slaget i sten att Kinect måste va inkopplad på boxen för att systemet ska dra igång? Postad 24 May 2013 - 14:07
Hehe ta det lugnt nu. MS ska visa massa Kinect spel också, så det värsta är ej över. Man får ju inte göra spel till mer än 1 kundgrupp för Gamers. Gamers är ny generationens "Unga arga män" - Du kan om du vill se på TV - FY FAN VA DÅLIGT - Du måste ha en uppkoppling - DET HAR JAG MEN VILL INTE BEHÖVA ANVÄNDA DET - Du kan om du vill styra din Xbox med händer och röst - USH! NU KOMMER DE SPARA ALLT JAG GÖR PÅ EN SERVER I USA. Nog för att Sonys PS4 ser på pappret ut att bli en bättre spel maskin men man behöver inte bli upprörd. Postad 24 May 2013 - 14:14
Sant och hysteriskt roligt! Postad 24 May 2013 - 14:40
Jag är nog den enda som egentligen är postitivt inställd till Kinecten.
Äntligen verkar de ha fått rätt på den. Med tanke på att Kinect 1 var en nerbantad version av Natal (tanken var ju att den skulle ha ett eget hårdvaruchip för processing, men slutade med att behöva leecha från 360ns processor) så får vi nu en Kinect som verkligen är gjord för sitt ändamål. Nu kan de eventuellt fått rätt på avläsningen. Att de kan lista ut vem i rummet som ger ordern, att de övergett röstigenkänning för mönsterigenkänning och allt annat man hör låter riktigt positivt. Men man hörde ju samma visa om Kinect 1 också; så det, som vanligt, hänger mer på implementationen än PR-presentationen. Postad 24 May 2013 - 15:01
Jag får erkänna att jag inte fattar grejen med att folk är arga på MS för att försöka begränsa andra hands-marknaden. Hur många år har vi inte hört detta från de större bolagen? Hur fungerar det på PC idag med Steam, Origin, UPlay etc? Hur ser prisbilden ut på konsolspel idag jämfört med tidigare generationer? Jag kommer inte ens ihåg när jag köpte ett spel begagnat sist.
Postad 24 May 2013 - 15:15
Jag kommer inte ihåg när jag köpte ett spel nytt till konsoll. Eller jo förresten, Duke Nukem till PS3 för 19:-. Redigerat av altair4, 24 May 2013 - 15:15. Postad 24 May 2013 - 15:16
Lol nej jag är lugn. För att referera till Alien så är ju både Xbox One och PS4 expendables men det vore ju trist om de inte ens skulle fresta vid launch. Någon lär man landa vid troligtvis. Gällande priserna så har då inte jag märkt av någon markant sänkning. I butik ligger konsolspel antingen på 599 eller 699 på game. PC 399 eller 499. Typ som det vart de sista 25 åren. Lägre med inflation inräknat alltså. Skillnaden är att man kan komma undan lite bättre genom on-line butikerna. Steamtjänster brukar sällan fungera speciellt bra men mycket av det man köper utifrån ska ändå låsas till Steam eller Origin eller annat. Kinect visst fungerar det till 100 % men det måste fungera till 100 % inte 90 %. Vem orkar med fjärrkontroller som inte registrerar knapptryckningar? De byts ut rätt fort. Hur är det med Samsungs tv apparater. Använder folk rörelsekontrollerna eller fjärrisen? Hittills har det inte släppts någon klockren röstigenkänningshårdvara så detta blir väl förhoppningsvis en first. Samma med rörelseigenkänning. Men visst går det att få till utan att tappa för mycket funktionalitet så är nog de flesta öppna för att skrota fjärrisar Postad 24 May 2013 - 15:28 På 20 år har inflationen varit cirka 60%. Så ett spel för 600 kr 1993 skulle kosta med dagens värde 965 kr, en ganska saftig summa tror jag många tycker. Och för 20 år sedan om du gick till en butik efter sex månader kostade samma spel fortfarande 599:-, idag kan du hitta det betydligt billigare. Och jag har inte betalat 600 kronor för ett spel på releasedagen på väldigt länge när jag köpt till konsol. Under 400:- betalade jag när jag la en förhandsbeställning på GRID 2 nyligen. Postad 24 May 2013 - 15:49
Jag bryr mig inte om begagnade spel men jag förstår dom som gör. Det som irriterar mig är att det blir svårare att dela ett spel inom familjen. Skulle priset vara lägre än idag vore det ju inget problem då kan man ju köpa flera. Roligt om detta system fanns för film och det är nog många som drömmer våta drömma om det.
Jag förstår inte varför dom tror att dom ska kunna börja tjäna pengar på snåla kompisen eller fattiga Joe. Jag hade till och med en gång en kompis som var så snål att han kom och lånade skithuset varannan dag - lycka till att sälja spel till den typen av människor. Det roliga blir ju sen för spelbranchen då deras drömmar krossas av att lönsamheten inte gick upp utan upptäcker att konsolerna används mer till fittnes och tv. Postad 24 May 2013 - 15:58
http://www.engadget....sed-game-rumor/
MS vill alltså tappa in på den vinst som aktörer på begagnat marknaden ger. Troligen är det som misstänkt att man då måste avaktivera spelet från sitt konto innan man kan sälja det vidare. Djupt vatten här Postad 24 May 2013 - 16:09
Det där har ju vart klarlagt sedan tidigare? Postad 24 May 2013 - 17:11 Game? Varför inte köpa i billigare butiker? Normalpris för ett nytt konsolspel idag är runt 400-450. Ska mycket till för att man inte hittar det för max 500 och det är i Sverige. Oftast billigare utomlands. Postad 24 May 2013 - 17:16
I vår lilla 200000 pers stad finns det bara game lol
Åhlens, elgiganten, mediamarkt etc är inte billigare heller. Postad 24 May 2013 - 17:41
Det här var bland det roligaste jag läst på länge rörande dessa issues.
Av en fd. Mod på NeoGAF. Han låter lite lätt upprörd...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 May 2013 - 17:43. Postad 24 May 2013 - 17:45
Jag tillhör nog en av få här inne som faktiskt primärt använde våran xbox 360 som mediaplattform, som extender till windows media center, och för att kolla på film på netflix och xbox video. Och jag tillhör dem som jublar över nya xbox one som verkar plocka upp resterna av det sedan länge döda ekosystemet media center/media room och göra något bra av det i form av EN låda som gör allt som du idag behöver tre fyra olika boxar och fjärrkontroller till. Enda anledningen till att vi här hemma fortfarande kör WMC är att det är så förbannat enkelt, du har EN fjärrkontroll som du kan använda för att se på tv, zappa i din epg, kolla på netflix samt på fultankade filmer om så önskas. Vi vill inte ha en massa olika fjärrisar och olika menysystem att hålla reda på utan en låda som fixar biffen.
Jag har pysslat med media center sen XP-versionen och har sett en oroande trend att MS tar fram bra grejor som de sedan överger och låter dö ut. Man kan ju bara hoppas att xbox one innehåller all den kunskap som de har investerat i gamla media center och mediaroom och tillämpar det här, då kanske vi äntligen kan få en värdig konkurrent till dagens undermåliga tv-boxar som prånglas ut till kreti och pleti. Förstår inte varför alla här inne klagar och gnäller på just tv-delen? Om ni inte vill se på tv med boxen, gör inte det då? Så enkelt är det väl? Själv bryr jag mig inte om spel-delen och kommer inte lägga ner så mycket energi på dem, jag är främst ute efter en värdig efterföljare till windows media center, med uppdaterade appar för att kunna hyra film och se på tv. Alla har vi olika prioriteringar, men jag antar att vi alla använder xboxen och dess ekosystem för att vi gillar tänktet och tycker att det tillför oss något? Ser med spänning fram emot mer info på E3 samt även mera info från MS vad som gäller för Sverige och TV-delen, vilka spelare som de fått med på tåget som kommer att stödja den. Här måste MS visa musklerna annars kommer vi bara få se ytterligare ett mediaroom-fiasko... /S Postad 24 May 2013 - 18:31
Bered dig på ett fiasko. Sverige är aldrig ngnsin prioriterat när det gäller nya features. Räkna med minst ett par år om det ens kommer stöd för tv-delen här överhuvudtaget. Postad 24 May 2013 - 18:57 Jag äger SNES, PS2, Xbox 360, PS3 och Wii Jag har ägt ett NES som jag tyvärr sålde som barn och jag har suktat efter konsoler som Mega Drive, N64, NEO-GEO och Dreamcast men hade aldrig råd som barn att köpa dessa då framför allt NEO-GEO var ruskigt dyr. Jag har inte spelat ett enda spel på Wii men det är bara en tidsfråga innan jag kommer göra det. Jag har spelat en hel del på 360, mer än vad jag nog gjort på PS3. PS2 är fortfarande en väldigt bra konsol som jag fortfarande har spel till som jag inte spelat klart (senaste spelet jag spelade på den var Ratchet 3 för inte så länge sedan. Senaste konsolen jag använde var PS3 och Infamous och senast jag spelade på 360 var nog när jag körde Bayonetta för ett par månader sedan. Jag försöker se detta ur en core gamers perspektiv och jag läser med stort intresse allting som sägs av Microsoft själva. Problemet är att de hela tiden tar tillbaks saker som de sagt för att få det att låta bättre. Det är vad de inte säger som är intressant, hur de hela tiden pekar på alla fördelar med att vara uppkopplad och gör allt de kan för att inte prata om de negativa aspekterna. Slutligen, jag brinner för spel, spel är mitt allra största intresse och jag kommer aldrig sluta med det så länge jag finner det roligt att spela. Jag äger mer spel än jag någonsin kommer kunna spela klart och om AAA-industrin inte vill ha mina pengar så finns det oberoende utgivare och utvecklare som däremot verkar vilja ha dessa. GoG är en guldgruva för en person som mig, CD Project RED må inte vara stora idag men jag tror att de kommer få mer och mer trogna fans och de visar hur man ska behandla sina köpare. Det är en win-win situation. Jag hoppas verkligen att allt detta bara är rykten och att Microsoft visar upp många grymma spel för de äger en hel del IP som jag gillar. Jag är även ett stort Star Wars fan och om EA ändra inställning och släpper grymma spel kommer jag lätt köpa dessa. Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 19:03. Postad 24 May 2013 - 19:27
Skamlös plug. Eller så lånar man på biblioteket Postad 24 May 2013 - 19:30
Jag kan aldrig se om du är ironisk eller inte (de två senaste posterna t.ex.) =P
Postad 24 May 2013 - 19:30
Håller med, det är faktiskt en ganska cool funktion. Att spela ett open world fantasy lir i coop och ha videochat snappat in kan nog också vara väldigt kul och ge lite extra till onlinespel. Värt att tillägga är även ett missnöjet har mer med presentationen än konsollen att göra(MS gjorde en dålig presentation, kan fortfarande ha gjort en bra konsoll). Så "chillpill" och ladda för E3! Postad 24 May 2013 - 19:34
Hysteriskt roligt! Har en del bra poäng som att "spel"-media inte riktigt har gått så hårt åt dem. Antar att alla väntar till efter E3 för att se vad som gäller. Jag är inte så orolig över spelandet på nya boxen. Tror det kommer bli riktigt bra. Sedan om Xone eller PS4 blir bäst för spel får framtiden avgöra. Dessutom tycker jag iaf enligt min uppfattning att frispelet som hela världen har fått över upplägget för beg spel är överdrivet. Väntar man 1 månad och köper från nätet så kan man ju nästan alltid får de nya spelen för under 300-400kr, vilket ändå måste ses som ett ok pris. Postad 24 May 2013 - 19:36
Prisjakt är rätt stenhårt länkat till minhembio. Och nej de senaste 10 konsolliren jag spelat har jag lånat på bibblan. Halo 4 senast. Postad 24 May 2013 - 19:37
Tror Kotaku hade en artikel om att när du snappar en app så suspendas ditt spel (t.ex. skype video samtal)
Följande länk: http://kotaku.com/th...angel-509597078 Men jag kan ha missförstått. Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 19:40. Postad 24 May 2013 - 19:38 Inte hela världen, mest core gamers. Läste GP idag och då lade en mamma fram TV-delen som det bästa. Om du köper ett spel till nypris och sedan säljer det så går du plus minus 0. På den tiden man kunde sälja till privatpersoner alltså. Postad 24 May 2013 - 19:40
Kan tänka mig att de inte vill offra CPU/GPU för att köra overlay grafiken. Så det där med att kolla på youtube samtidigt som man spelar kommer nog inte att hända.
Men inget hindrar ju att när man kör fast så suspendar man, kollar youtube och försöker igen. Inte lika coolt som att göra det samtidigt, men ändå. Postad 24 May 2013 - 19:44
jupp, funktionen i sig kan fortfarande bli användbar. Själv använt iPaden en hel del när man jagar fjädrar m.m. i Assassin's creed.
"Xbox, find assassin's creed feathers" Just i sånna lägen så skulle voice commands vara grymt faktiskt. Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 19:44. Postad 24 May 2013 - 19:46 Jag är inte anställd av varken Prisjakt eller Minhembio, tror du på fullt allvar att jag pluggar Prisjakt för att jag rekommenderar att du tittar där om du vill hitta billigaste spelen? Du kan ju inte vara allvarlig När jag kollar efter billiga spel eller andra produkter använder jag Prisjakt och jag skulle tro att de flesta här inne gör precis samma sak och själva skulle rekommendera det till någon som undrar var alla billiga spel är. Ge mig +1 om ni håller med Jamendåså, det visar ju varför du inte har någon koll på vad konsolspelen kostar i dagsläget Postad 24 May 2013 - 19:47
Eller så gör man det på en platta som man har i knäet istället. Mycket smidigare... Postad 24 May 2013 - 19:50
Det vetefan om det är... lägg undan kontrollern, väcka plattan, skriva in hela söksträngen, hitta rätt video, osv osv. Tycker nog "Xbox find walkthrough uncharted 2 chapter 12" är fan så mycket smidigare. Postad 24 May 2013 - 19:52
Vänta bara tills du försöker säga det på fyllan. Ska bli kul att se vad Xboxen letar upp på youtube åt dig Postad 24 May 2013 - 19:55
Ungefär lika lätt som att skriva en söksträng på en plattas onscreen tangentbord på fyllan? I vilket fall, blir ju en baksmällagrej att gå igenom all sökhistorik från dagen innan då, bra sätt att spendera en återhämtningsdag på soffan
[edit] bah! detta hade aldrig hänt med voice recognition! Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 20:01. Postad 24 May 2013 - 19:59
Provade precis Siri på den strängen: "I don't know what you mean by 'FInd walk-through on 42 shuffled 12'. How about a websearch for it?" Siri och skångelska fungerar sådär.
"Xbox, put on Backhoppning" Postad 24 May 2013 - 20:00
Brukar använda min mobil för att youtuba om man kör fast. Har dock inte provat söka med röstkommando på mobilen men det brukar inte ta lång tid att söka med vanlig text... Swipe keyboard ftw
Postad 24 May 2013 - 20:12
Prisjakt plugen var skämtsam med tanke på att du modererar på minhembio som antar jag ägs eller sponsras av Prisjakt. Du menar att du har bättre koll på vad spel kostar där jag bor. Jag påpekade ju också att det finns bättre priser att hitta online. Postad 24 May 2013 - 20:28
Att få upp youtube pip slår paddor och lurar överlägset.
Då kan lira real tid till klippet eftersom man slipper stirra ner i knät. Grymt! Postad 24 May 2013 - 20:30
För att du inte ska få för höga förväntningar, som det verkar kommer spelet pausas så fort du snappar något/startar upp en annan app, fortfarande bättre än plattor och telefoner dock, men tror inte du kan spela samtidigt som du kollar youtube. (se länk högre upp angående dom olika lägen en spel kommer kunna vara i) Postad 24 May 2013 - 21:21
Men ffs, jag gav ju dig chansen att säga om du skämtade eller inte när jag frågade dig om du var ironisk och så svarar du med mer ironi eller skämt eller whatever? Inga smilies eller nåt heller, helt omöjligt att se. Du är kass på det där. Använd smilies eller gör det mer uppenbart annars blir man bara osäker. Nej men vad är det vi diskuterar? Få se, ursprungsfrågan var:
Menar han vad konsolspel kostar idag nypris i butik eller vad det kostar om man ska köpa det begagnat i butik eller hur menar han? Om han menar vad de kostar nypris idag så fattar jag inte varför du pratar om 6-700 på Game där du bor när du för det första ändå lånar och för det andra kan köpa billigare online. Om han menar begagnat så går det att få tag på bra mycket billigare än 6-700 på Tradera. Edit: Sen ska det sägas att jag verkar vara helt ensam om att använda Prisjakt här så det kanske stämmer som du säger. Redigerat av Zoiler, 24 May 2013 - 21:24. Postad 24 May 2013 - 21:32
Klart du inte är ensam. Här har du mitt +1. Tyckte att det var så självklart att man kollar pris att det inte ens behövde nämnas.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |