Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T
TizzBird S20t 4GB
(Mediaspelare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 14 October 2013 - 12:38
Postad 14 October 2013 - 22:37
Postad 15 October 2013 - 09:21
Vem använder RAR längre? Old-school!kan ni få den att spela upp direkt från rar-filer? En killer funktion på boxee....
Inte använt RAR sedan 56k-tiden då man var rädd att modemet skulle koppla ifrån och man kunde ladda ner i rar-delar istället. Faktiskt nyfiken att veta varför, i dessa torrent-tider och allt? Kan inte vara många MB man sparar och rörigare med så många filer?
Postad 15 October 2013 - 09:33
Postad 15 October 2013 - 09:39
Vem använder RAR längre? Old-school!
Inte använt RAR sedan 56k-tiden då man var rädd att modemet skulle koppla ifrån och man kunde ladda ner i rar-delar istället. Faktiskt nyfiken att veta varför, i dessa torrent-tider och allt? Kan inte vara många MB man sparar och rörigare med så många filer?
Detta skulle jag också vilja ha ett bra svar på
Allt för ofta är det uppdelat i rar-arkiv, som inte är komprimerade ens
Postad 15 October 2013 - 14:57
http://youtu.be/MyJcwpZoqEg
Postad 15 October 2013 - 17:53
Vi har skickat önskemålet om att spela direkt från rar filer vidare till utvecklarna och även frågan om de kan tänka sig att lägga till opensubtitle sökning i mediaspelaren.
Det är bra om ni får till detta, tror det är väldigt många som har dessa funktioner väldigt högt på önskelistan. För min egen del vill jag absolut ha opensubtitle sökning.
Postad 15 October 2013 - 18:06
Postad 15 October 2013 - 18:37
Hoppas på denna. Vill kunna köra Netflix i HD, Viaplay samt alla "vanliga tv kanaler". Hoppas jag för mycket?
Näpp precis lika mkt som jag hoppas.
Postad 15 October 2013 - 20:46
Vad händer om man kör en PVR-Client? Jag kör en backend-PC med TVHeadend och sedan XBMC med TVHeadend-klienten. Funkar det?Vi har lagt ett demoklipp som visar XBMC kapacitet för mkv-filmer med hög bitrate och Bluray backup strömmat från NAS (Synology) via NFS när man använder TizzBirds XBMC plugin i S20T. Fördelarna är att man får stöd för 24Hz/23.976Hz, Dolby Digital, DTS, HD-ljud och Full HD 3D frame packed video. Plugin appen styr om videouppspelningen till TizzBirds egen mediaspelare med hårdvaruavkodning för video och ljud.
http://youtu.be/MyJcwpZoqEg
Postad 15 October 2013 - 23:09
kan bara hålla med, det är en dealbreaker för mig!För min egen del vill jag absolut ha opensubtitle sökning.
Postad 16 October 2013 - 12:00
Postad 16 October 2013 - 14:27
Postad 16 October 2013 - 17:29
Goggle översättningar är helt fel.
Postad 16 October 2013 - 20:23
SVT Play exempelvis har olika utbud (programtablåer) beroende på om du använder mobila enheter typ Iphone, Ipad, android etc eller om du kör via dator.
Postad 16 October 2013 - 20:41
Postad 16 October 2013 - 20:44
Postad 17 October 2013 - 06:33
Ok, då vet jag läget, tack för snabbt svar!SVTPlay Appen är egentligen bara ett bokmärke som skickar spelaren till deras webbsida. Webbsidan känner av vad man ansluter med och skickar videoströmmar anpassade för enheten. Eftersom TizzBird använder Android får den tillgång till det material som SVT har rättighet att visa på mobilenheter. Det går inte att komma åt det skyddade materialet med annat än PC, och det är det som är tanken med DRM-skyddet.
Postad 17 October 2013 - 11:54
SVTPlay Appen är egentligen bara ett bokmärke som skickar spelaren till deras webbsida. Webbsidan känner av vad man ansluter med och skickar videoströmmar anpassade för enheten. Eftersom TizzBird använder Android får den tillgång till det material som SVT har rättighet att visa på mobilenheter. Det går inte att komma åt det skyddade materialet med annat än PC, och det är det som är tanken med DRM-skyddet.
Å där faller ju möjligheten till att ha tizzbirden som en komplett lösning. Önskar jag kunde ha tv via parabol/Fiber men det faller ju tyärr på att alla lösningar som inte är datorer inte kommer åt alla program. Segt var ordet.
Postad 17 October 2013 - 12:14
Men håller med. Jäkla lagar o regler som krånglat till underhållningsbranschen.
Postad 17 October 2013 - 21:12
När börjar den att levereras? Vi är ju på andra halvan av Oktober.
Verkar vara lev.datum. 2013-11-10. Nu
Postad 18 October 2013 - 08:18
Vi håller tummarna för att allt flyter på nu.
Postad 22 October 2013 - 10:30
Postad 23 October 2013 - 12:47
Nya TizzRemote (Android) är suverän när man vill använda TizzBird som musikspelare, du kan leta upp dina musikfiler i nätverket med mobilen och starta uppspelningen från den och du kan byta låtar och bläddra bland dina musikfiler om du har dem sparade på PC eller NAS i nätverket.
Postad 24 October 2013 - 18:27
Postad 25 October 2013 - 09:42
https://www.minhembi...dpost&p=3918717När man kör denna spelare i det där hybridläget för XBMC, klarar systemet då av att spela filer direkt från rar-filer?
Postad 25 October 2013 - 18:43
https://www.prisjakt...kt.php?p=831159
MVH
Mattias
Postad 26 October 2013 - 10:03
Postad 26 October 2013 - 12:42
Du fattar inte min fråga. Tizzbird har en egen videospelare. Denna stödjer inte rar filer. Dock har den svenska distributören skickat en förfrågan om detta kan läggas till.
Utöver detta finns det även XBMC plugin som ger ett skal baserat på xbmc men där filmerna spelas upp i tizzbirds egen videospelare. Nu undrar jag:
-Eftersom riktiga xbmc har en inbyggd uppackning av rarfiler följer detta med när man använder xbmc pluginen tillsammans med tizzbird? Mycket möjligt att det inte är så men jag är endå intresserad av att få detta besvarat.
Allt som krävs är typ 5minuters testande av tizzbird sverige men det verkar inte riigt finnas tid för att svara på mina frågor.
Postad 26 October 2013 - 15:08
Postad 26 October 2013 - 16:48
Står väl inget om att det krävs programvara för den?,,,eller har jag fel? Har själv tittat på denna o trodde det bara var plug an playFilformat som stöds är NTFS och FAT32, det skall inte vara någon begränsning i hur stora (lagringskapacitet) diskar som kan anslutas.Chassit du länkar till erbjuder RAID-funktion och de specificerar vilka versioner av Windows/Mac som det är kompatibelt med. Om det är så att man behöver installera programvara på sin PC för att använda det, så kan man nog anta att det inte fungera att ansluta direkt till TizzBird. Begränsningarna är att det skall vara USB-disk med NTFS eller FAT32 filsystem.
Postad 26 October 2013 - 17:21
Airtight och/eller airplay i xbmc? Hatar egentligen appleprylar, förutom Macbooks som är sköna, men frugan har vant sig vid att det funkar att starta saker direkt från paddan.
Är viaplayappen stabil och med bra streamingkvalitet?
Funkar flirc?
Har just nu ett utmärkt läge att för alltid göra slut med Comhem men ouyan klarar bara 90 procent av vad jag vill ha, på förhand känns det här som något som skulle kunna göra det.
Redigerat av Mental_istid, 26 October 2013 - 17:23.
Postad 26 October 2013 - 18:22
Funkar det med Boxer? Inspelning alltså.
Om man vill spela in (extern HD), och dessutom ha en extern HD med filmer på. Alltså 2 externa HD. Tänker jag rätt där?
EDIT
Hittade det. (första sidan)
Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 28 October 2013 - 18:05.
Postad 27 October 2013 - 02:53
Postad 27 October 2013 - 03:08
SVTPlay Appen är egentligen bara ett bokmärke som skickar spelaren till deras webbsida. Webbsidan känner av vad man ansluter med och skickar videoströmmar anpassade för enheten. Eftersom TizzBird använder Android får den tillgång till det material som SVT har rättighet att visa på mobilenheter. Det går inte att komma åt det skyddade materialet med annat än PC, och det är det som är tanken med DRM-skyddet.
Och en (illasinnad) privatperson skulle inte kunna få möjlighet att spoofa vilken klient som surfas ifrån?
Postad 27 October 2013 - 09:11
1. Ladda ner APK till USB-minne och anslut det till S20T. Använd filhanteraren och leta på filen, välj med fjärrkontroll eller klicka med mus för att starta installation (du måste godkänna installation från okända källor i inställningar)
2. När installationen är klar, öppna webbläsaren, gå till inställningar och välj "desktop" som "user agent"
3. Surfa in till www.svtplay.se med webbläsaren och sidan tolkar det som att du surfar med en PC och ger dig innehållet i Flash-format, även de som inte är tillgängligt för mobilenheter (Android)
Testade detta idag med en U2 dokumentär som inte är tillgänglig via SVTPlay-appen och den spelar upp med bästa bildkvalitet. Det verkar flyta på bra, men vi har inte testat så mycket.
Postad 27 October 2013 - 10:11
Men vad tror du/ni om möjligheten att ansluta till Plex Media Server? För de som sitter på PMS redan så löser det ju andra problem med t ex automatiska subs osv (via PMS såklart), vilket är önskvärt för många. Är inte så insatt med hur det funkar, men man kan ju t ex ansluta PMS via Apple TV utan riktiga appen. Så det borde väl gå även med TizzBird?
Jag tänker att S20T är perfekt för mina föräldrar, har varit på jakt efter något som stödjer Netflix, SVT Play (och PMS), men inte hittat något som kunnat serva allt (PMS är ju ganska vettigt med Netflix och SVT Play som plugins, men det är ju drivet av deras användare, så lite si och så med uppdateringar och funktionalitet). Har kollat lite på era videos och insåg att en sak jag skulle önska för mina pärons skull är en möjlighet för simple/advanced settings. T ex om man har simple inställt så visar den inte så mycket onödiga knappar överlag. För päronen räcker det ju mer eller mindre med play/pause, stop och seek när man väl är inne i en film. Det mesta andra är överflödigt. Att visa filändelser och vilken typ av ljud det är är inte så viktigt för dem t ex. Det är en liten önskan jag har iaf!
Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 27 October 2013 - 10:19.
Postad 27 October 2013 - 17:20
Funkar CSports bra, går inte igång alls på min Ouya.
Finns det en officiell app för CSports till Android? Den nedladdning jag hittade för APK länkade till en franskspråkig sida och min franska är inte vad den borde vara, så jag avstod från att testa det.
Webbsidan för PC/Mac kräver Silverlight och det går bara på PC/Mac, så det fungerar inte i Android. Flash hade fungerat.
Postad 27 October 2013 - 17:57
Finns det en officiell app för CSports till Android? Den nedladdning jag hittade för APK länkade till en franskspråkig sida och min franska är inte vad den borde vara, så jag avstod från att testa det.
Webbsidan för PC/Mac kräver Silverlight och det går bara på PC/Mac, så det fungerar inte i Android. Flash hade fungerat.
Det finns, funkar helt ok på min HTC One:
Sök på c more i Google play. De har skrivit att det inte går att se på en rootad enhet, kanske är därför Ouyan går bet.
Många frågar om automatiska subs. Är det något man verkligen verkligen vill ha är ju xbmc en bra lösning, funkar perfekt med officiella xbmc-subtitles även på Android.
Redigerat av Mental_istid, 27 October 2013 - 18:02.
Postad 27 October 2013 - 18:01
Airtight och/eller airplay i xbmc? Hatar egentligen appleprylar, förutom Macbooks som är sköna, men frugan har vant sig vid att det funkar att starta saker direkt från paddan.
Är viaplayappen stabil och med bra streamingkvalitet?
AirPlay fungerar att köra via olika Android appar, men det finns väl ingen anledning att köra XBMC för att spelaren skall ta emot AirPlay, eller? Om du vill skicka media från en Apple-grunka så har du GUI i Apple och uppspelningen i TizzBird. Då fyller inte XBMC gränssnittet någon funktion.
Viaplay appen har HD-filmer dessa flyter perfekt utan hack. Sportsändningarna har jag inte testat på S20T. Är det filmer eller sport du undrar över?
Postad 27 October 2013 - 18:06
AirPlay fungerar att köra via olika Android appar, men det finns väl ingen anledning att köra XBMC för att spelaren skall ta emot AirPlay, eller? Om du vill skicka media från en Apple-grunka så har du GUI i Apple och uppspelningen i TizzBird. Då fyller inte XBMC gränssnittet någon funktion.
Viaplay appen har HD-filmer dessa flyter perfekt utan hack. Sportsändningarna har jag inte testat på S20T. Är det filmer eller sport du undrar över?
För att alla i hemmet ska köpa att byta box återigen är xbmc som de numera är vana vid en rätt bra enhetligt lösning. Men ok, om airplaystöd fungerar på boxen direkt så är det väl bra.
Sport är väl mitt huvudsakliga intresse, men jag är ju inte allergisk mot film. Låter helt klart spännande om det lirar så pass bra som du hävdar.
Postad 27 October 2013 - 21:52
Postad 28 October 2013 - 07:50
Det finns, funkar helt ok på min HTC One:
Sök på c more i Google play.
Hittade denna; https://play.google....bonnier.csports
Den är inte kompatibel med boxen, vet inte vad det är i appen som gör det. Den går att installera på mina telefoner, men inte på någon TizzBird.
Postad 28 October 2013 - 08:31
Hittade denna; https://play.google....bonnier.csports
Den är inte kompatibel med boxen, vet inte vad det är i appen som gör det. Den går att installera på mina telefoner, men inte på någon TizzBird.
Problemet är säkert att appen tror att enheten är rootad, samma med ouyan. Den är egentligen inte rootad, men har en icke-låst bootloader.
Postad 28 October 2013 - 11:35
Jag frågar även här: Går det koppla stereo ljud separat ut? Exempel om jag vill köra netflix via hdmi till surroundförstärkaren men jag vill köra spotify till en stereoförstärkare. Skulle det funka eller kommer det krävas kabelutryckning och inställningar varje gång jag byter app.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
134 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?