Billigaste sättet att se OS för mig iaf. Dessutom kan jag se OS på jobbet med viaplay
Postad 26 January 2014 - 23:52
Billigaste sättet att se OS för mig iaf. Dessutom kan jag se OS på jobbet med viaplay
Postad 29 January 2014 - 19:58
Köpte viaplay idag och kollade på lite hockey ikväll. Funkade mycket bra och helt godkänd bild.
Billigaste sättet att se OS för mig iaf. Dessutom kan jag se OS på jobbet med viaplay
Vänta du tills servrarna är överbelastade. Se på spelindustrin.
Redigerat av ruva, 29 January 2014 - 19:59.
Postad 30 January 2014 - 09:09
Jo, skulle också skaffa Viaplay men kör med mobilt bredband över 4G och 80 GB data räcker inte till. Men som sagt innan, fått låna ett Boxerkort som går ut sista februari så är inte drabbad. Jag tror det är många andra som blir utan OS för att de vägrar att betala pengar för Reklam TV.
Synd folk tvingas betala för SVT annars hade folk haft råd att betala för sånt de vill se istället.
Postad 05 February 2014 - 15:14
Sportbladets TV-krönikör Jan Scherman: Så kommer kommersiell tv att klara Sotji-OS
Var sänds OS? I vilken kanal? Jag får frågan överallt. Viasat, Viaplay eller TV3? Eller TV10? Hur mycket reklam blir det mitt i skidloppen? Frågor på hög och förvirring. Det kan bli ett historiskt fiasko. På SVT är nog det en förhoppning. Men MTG satsar superstort – för succé. Förspelet förskräcker, men det är ju förstås först när spelen är igång som tv-matchen avgörs.....
http://www.aftonblad...icle18299159.ab
Postad 06 February 2014 - 15:02
Postad 06 February 2014 - 15:40
Redigerat av improwise, 06 February 2014 - 15:42.
Postad 06 February 2014 - 17:55
Jo, skulle också skaffa Viaplay men kör med mobilt bredband över 4G och 80 GB data räcker inte till. Men som sagt innan, fått låna ett Boxerkort som går ut sista februari så är inte drabbad. Jag tror det är många andra som blir utan OS för att de vägrar att betala pengar för Reklam TV.
Vänta du tills servrarna är överbelastade. Se på spelindustrin.
Funkat utan ett enda problem hela dagen.
Postad 07 February 2014 - 14:45
skaffar man sig ett UK PSN-konto så kan man se OS på PS3 från BBC Sports
övriga CBC och NBC är via webbläsare
Redigerat av Christopher_A, 07 February 2014 - 14:54.
Postad 07 February 2014 - 14:51
Synd folk tvingas betala för SVT annars hade folk haft råd att betala för sånt de vill se istället.
Postad 07 February 2014 - 15:49
Redigerat av agpath, 07 February 2014 - 15:55.
Postad 07 February 2014 - 15:53
http://www.boxer.se/...er-kontantkort/
Redigerat av Mrhoyt, 07 February 2014 - 15:54.
Postad 08 February 2014 - 12:12
Frekvens, transponder, hd osv.
Kollade på deras sida, men där verkar de inte vilja skriva sådant. Kollade även lyngsat, men de verkar inte vara listade där heller, så om någon har en sådan lista tar jag tacksamt emot det.
Postad 08 February 2014 - 14:20
OS 1-7 HD 11.385H SR 30000 FEC 3/4Någon som har en lista på alla viasats extra kanaler på satelit?
Frekvens, transponder, hd osv.
Kollade på deras sida, men där verkar de inte vilja skriva sådant. Kollade även lyngsat, men de verkar inte vara listade där heller, så om någon har en sådan lista tar jag tacksamt emot det.
OS 1-7 11.747V SR 27500 FEC 3/4
Postad 08 February 2014 - 14:47
Det jag helt enkelt funderar på är att skaffa mig Viaplay för att kunna se på OS under denna månad. Detta är dock endast intressant om det är möjligt att använda tjänsten på två olika enheter samtidigt -- exempelvis att man kan kolla på skidåkning på en surfplatta och hockey på en dator samtidigt.
Deras kundtjänst säger att detta inte är möjligt, däremot skriver dom på deras Facebook-sida att det faktiskt går men är inte att rekommendera (pga risk för "störningar" eller försämrad bildkvalité).
Finns det någon här som direkt kan säga och vet huruvida detta faktiskt är möjligt eller inte?
Postad 08 February 2014 - 16:11
Jag har sökt runt en del på nätet och även kontaktat Viaplay men fått väldigt tvetydiga svar angående detta.
Det jag helt enkelt funderar på är att skaffa mig Viaplay för att kunna se på OS under denna månad. Detta är dock endast intressant om det är möjligt att använda tjänsten på två olika enheter samtidigt -- exempelvis att man kan kolla på skidåkning på en surfplatta och hockey på en dator samtidigt.
Deras kundtjänst säger att detta inte är möjligt, däremot skriver dom på deras Facebook-sida att det faktiskt går men är inte att rekommendera (pga risk för "störningar" eller försämrad bildkvalité).
Finns det någon här som direkt kan säga och vet huruvida detta faktiskt är möjligt eller inte?
Just nu kollar jag på Premier League på min Smart-tv och på två OS-kanaler på datorn med ADSL 12-24-lina. Det funkar bra.
Postad 08 February 2014 - 17:32
Jag har sökt runt en del på nätet och även kontaktat Viaplay men fått väldigt tvetydiga svar angående detta.
Det jag helt enkelt funderar på är att skaffa mig Viaplay för att kunna se på OS under denna månad. Detta är dock endast intressant om det är möjligt att använda tjänsten på två olika enheter samtidigt -- exempelvis att man kan kolla på skidåkning på en surfplatta och hockey på en dator samtidigt.
Deras kundtjänst säger att detta inte är möjligt, däremot skriver dom på deras Facebook-sida att det faktiskt går men är inte att rekommendera (pga risk för "störningar" eller försämrad bildkvalité).
Finns det någon här som direkt kan säga och vet huruvida detta faktiskt är möjligt eller inte?
Det går utmärkt under förutsättning att man har den bandbredden som behövs för att strömma 2 kanaler.
Postad 09 February 2014 - 13:36
Jag köpte loss Viaplay för att se OS, tycker inte kostnaden är så mycket att hetsa upp sig över. Det är som det är. Överlag så tycker jag att det funkar bättre än vad jag trodde det skulle göra. Med det sagt så är det inte en perfekt upplevelse. Kör via laptop till TV och har inga problem med streamningen i huvud taget. Men 3mb/s är verkligen inge vidare HD måste jag säga, nu tittar jag aldrig på vanlig TV så har egentligen inget att jämföra med. Ska bli intressant och se hur hockeyn kommer se ut.
Viasats satsning på produktionen är klart bättre än jag trodde det skulle vara, fast dom har ju hållit på ett tag med PL nu så dom har nog koll på läget, mer jag som inte är insatt. Lite ovant med kommentatorerna så här långt, dom är kanske inte dåliga men något känns inte lika rätt som när SVT håller i sändningarna. Killarna som kör snowboard känns inte helt seriösa, kan ju iofs bero på att sporten och dess utövare inte är så seriösa i sig, en massa hippies som åker ner i backarna och mest verkar vara där för att umgås. Kanske blir bättre ju fler sporter som kommer igång.
En sak som jag stört mig på är att det är fasta program, så när programtiden är slut så stängs streamingen av. Klart irriterande måste jag säga när evenemang drar över. Hoppas Viasat åtgärdar detta.
Jag är ändå rätt nöjd och kommer njuta av mycket sport under de kommande två veckorna, politiken runt spelen är något helt annat och det får bli en senare diskussion.
Postad 09 February 2014 - 18:35
Men ja 3Mbit är inte mycket att skryta med men det ser förvånansvärt ok ut på 117" ändå.
Använd den här tablån så blir det kanske lättare att följa: http://os.viaplay.se...guide/grid.html
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 February 2014 - 18:37.
Postad 09 February 2014 - 20:14
3an och 10an är nog dom sämsta SD kanalerna där... Tv4 Fakta ser skitbra ut för att vara SD tex... och alla HD kanalerna är det grymt bra bild... aldrig brytt mig om 3an innan, för det är en kanal vi i stort sätt aldrig kollar på annars...
Postad 10 February 2014 - 01:54
Har kört samma ström sen kl 8 i morse utan ett enda avbrott så det beror nog på vilken ström man tittar på.
Men ja 3Mbit är inte mycket att skryta med men det ser förvånansvärt ok ut på 117" ändå.
Använd den här tablån så blir det kanske lättare att följa: http://os.viaplay.se...guide/grid.html
Jag går in på "Live" och väljer det jag vill se. Har varit med om att streamningen slutat innan tävlingen är avgjord och det tog ett tag innan jag hittade på så jag fick se slutet. Vad som är tillräckligt god kvalitet får vi nog anse vara subjektivt. Jag är bara nöjd att det funkar så bra som det gör, utan buffringsproblem.
Har Viasat OS-appen i telefonen och tycker även hemsidan är väldigt tydlig och lätt att hitta relevant information ifrån, här ska Viasat ha beröm för sitt arbete.
Postad 13 February 2014 - 06:11
Jan Scherman: ”Pops och SVT har sjunkit till botten”
Efter en OS-invigning, som mest påminde om TV3:s ”Kändishoppet” med sina många magplask, så har MTG och Ola Wenström team fått upp farten. Snyggt och välproducerat. I särklass största magplasket kommer från SVT. ”Alla snackar Sotji” är pinsamt.
http://www.aftonblad...icle18327475.ab
Postad 13 February 2014 - 08:18
Postad 15 February 2014 - 23:34
Jag skrev:
Jo, skulle också skaffa Viaplay men kör med mobilt bredband över 4G och 80 GB data räcker inte till. Men som sagt innan, fått låna ett Boxerkort som går ut sista februari så är inte drabbad. Jag tror det är många andra som blir utan OS för att de vägrar att betala pengar för Reklam TV.
Vänta du tills servrarna är överbelastade. Se på spelindustrin
.
Funkat utan ett enda problem hela dagen.
Jo men det är jag glad över. Att det går att kolla OS hela dagen i bra kvallté för er som har annat än stympad mobilt bredband. Själv kör jag med lånat Boxerkort och gymnatiska övningar med en inomhusantenn medan sambon kollar sport:
- Öh, jag ser bara stora rutor, kan du hänga lite mer över fönsterkarmen och fixa så det inte drar så förbaskat!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?