Project CARS [PS4/XBO/WIIU/PC]
Project CARS (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(9)
|
720:- | |
Project CARS (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
9
|
(3)
|
299:- | |
Project CARS (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(9)
|
Inga priser | |
Project CARS Limited Edition (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Project CARS - Limited Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Project CARS - Limited Edition (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 04 May 2015 - 22:24
Kommer det finnas freecam replay med slowmo? Om inte blir jag fan förbannad. Det var helt centralt för mig för att bedöma mina settings i Race 07.
Postad 04 May 2015 - 22:56
Hur använde du den funktionen för att ställa in bilen ![]()
Får se vad det här blir jag är rejält ohypad för tillfället.
Postad 05 May 2015 - 09:46
Det är alltså en racing-sim! inte typ Forza eller Gran Tourismo?
//Peter
Jajjemen
Nu räknas väl Gran Turismo in som nån halvsimulator trots orealistisk känsla.
Tror för övrigt att det blir en billig T80 ratt om spelet får bra betyg, kanske gör en rörram och en stol till också! Har stolen redan så ![]()
Postad 05 May 2015 - 12:12
Hur använde du den funktionen för att ställa in bilen
Får se vad det här blir jag är rejält ohypad för tillfället.
Jag satte mig i Seat Leon, tryckte på gaspedalen, klippte curbs (som man måste) i chikanen innan bakrakan på Oschersleben, tappade hela bilen och körde av, kollade repris i slowmo på hur hjulen/fjädringen arbetade och insåg att fjädringen och framförallt rebound dämpningen var så mjuk så det var inte konstigt att en bil som inte har hjulen på asfalten och raggarbils weight transfer (överdrivet) kör av vägen. Gjorde justeringar för detta i garaget och vips, som en helt ny bil ![]()
Hur många gånger har jag inte kört in i T1 på Interlagos där det är hård inbromsning följt av skumpigt som fan och skarp vänster och därför sladdat av i Formula One Championship Edition (PS3) utan att veta varför ("ööh är bilen för låg? Eller dämpningen/fjädringen för hård? Eller för lite framvinge? Eller låste bromsarna? Eller lite av allt? Eller...) och ändrat settings i blindo och tiden går och ofta blir det inte riktigt bra och man blir mer och mer frustrerad.
Race 07 var så föredömligt på detta, telemetri i all ära.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 05 May 2015 - 12:25.
Postad 05 May 2015 - 15:57
Det är alltså en racing-sim! inte typ Forza eller Gran Tourismo?
//Peter
Vad det låter som så har det utvecklats mer åt simcade hållet ala forza och Gran Tourismo så vi får se hur mycket sim det är i slutändan.
Nog för att simcade kan va kul också ![]()
Postad 06 May 2015 - 09:20
Gamereactor kommer släppa en recension kl 10:00 imorgon
9/10 och det låter som att detta blir en svår titel att inte plocka upp...
http://www.gamereact...629347e7aa40692
Postad 06 May 2015 - 09:48
Då står det klart, det blir inköp av både spel och ratt
Ratten får nog vänta, är osäker på hur mycket jag ska lägga ut på den än...önskemål från min sida är en ratt med paddlar, force feedback, riktig växelspak och alla pedaler dvs koppling, broms och gas ![]()
G27 hade varit perfekt, dock saknas stödet...t300 ser fin ut men verkar av någon anledning sakna koppling?
Postad 06 May 2015 - 10:02
Vad kommer ni köra med för ratt? Det är ju snudd på olagligt att spela detta spel med kontrollern..
Postad 06 May 2015 - 10:08
Nu vet jag inte vilken plattform du kommer köra på, men enligt Thrustmasters egna sida finns ju separata pedalställ att köpa där det ser ut att vara koppling?Då står det klart, det blir inköp av både spel och ratt
Ratten får nog vänta, är osäker på hur mycket jag ska lägga ut på den än...önskemål från min sida är en ratt med paddlar, force feedback, riktig växelspak och alla pedaler dvs koppling, broms och gas
G27 hade varit perfekt, dock saknas stödet...t300 ser fin ut men verkar av någon anledning sakna koppling?
http://mobile.thrust...stination=505/1
Redigerat av masse70, 06 May 2015 - 10:09.
Postad 06 May 2015 - 11:08
Nu vet jag inte vilken plattform du kommer köra på, men enligt Thrustmasters egna sida finns ju separata pedalställ att köpa där det ser ut att vara koppling?
Jo iofs, men det är bara till T300... man hamnar säkerligen på 5K+ för en sån setup, lite väl blodigt med tanke på hur lite bilspel det finns.
Funderar på T80...men vill inte vara dumsnål heller
Postad 06 May 2015 - 11:10
Postad 06 May 2015 - 11:16
Själv använder jag t300 ratten med växelenheten TH8A och fick hem nya pedalerna T3PA igår och allt är ihopsatt på ett playseat challenge
köpte ratten i november, project cars skulle ju släppas i slutet på november/början på december från början så nu har allt stått orört ett bra tag. Hypad till tusen och "Limited edition" (till ps4) ska ligga innanför dörren imorgon när jag kommer hem ifrån jobbet, annars vet jag inte vad jag tar mig till!
Fifan seriöst!
Vilken drömsetup!
Som sagt, jag undrar om jag ska snåla eller inte... kommer iallafall bygga en egen stol med en gammal racingstol jag hade när jag körde folkrace samt någon bra rörram.
Nån som vet varför det inte finns så mycket rattar till PS4 än? Sitter det i Sony?
Postad 06 May 2015 - 12:08
Skaffa PC som sagt. Fler bra lir och du kan fortsätta tuffa på med g27 om du så önskar.
Apropå pedaler leta efter T500RS pedaler begade. De är plug and play med min TX i alla fall. T3PA Pro är ju mer eller mindre en kopia av dessa. Du kan använda billiga skateboard bushings för att få något motsvarande "Conical brake mod".
TH8RS shiftern min gick sönder efter några månader men andra verkar ha bättre lycka med den. Vet inte om de har ändrat någonting på THRA shiftern. TH8RS är måhända kompatibel tror jag mig ha läst någonstans.
Logitech har upphört med konsoltillbehören därav de inte bemödar sig fixa drivare till PS 4 heller antar jag så utbudet blir ju lite skralare.
Postad 06 May 2015 - 12:19
Skaffa PC som sagt. Fler bra lir och du kan fortsätta tuffa på med g27 om du så önskar.
Apropå pedaler leta efter T500RS pedaler begade. De är plug and play med min TX i alla fall. T3PA Pro är ju mer eller mindre en kopia av dessa. Du kan använda billiga skateboard bushings för att få något motsvarande "Conical brake mod".
TH8RS shiftern min gick sönder efter några månader men andra verkar ha bättre lycka med den. Vet inte om de har ändrat någonting på THRA shiftern. TH8RS är måhända kompatibel tror jag mig ha läst någonstans.
Logitech har upphört med konsoltillbehören därav de inte bemödar sig fixa drivare till PS 4 heller antar jag så utbudet blir ju lite skralare.
Ja hade jag haft pengar till en PC så hade jag ju hellre kört där, men nu har jag en PS4a så det blir tillbehör till den som sökes.
Aja, bygger en stol med T80 tror jag, får vara utan växelspak och koppling tills stöd för äldre rattar fixas eller någon ny ratt dyker upp i bra pris.
Funkar T500 till PS4 utan problem så är den ju relativt prisvärd, ser ut att vara grym kvalitet på den iaf.
Postad 06 May 2015 - 12:55
T500RS borde fungera bara fint.
Fördelen med den är ju att du får ju med T500RS pedalerna vid köp och den är erkänt robust. TX/T300RS har inte endurance testats riktigt ännu.
T300Rs har en brushless motor AKA servo motor. ger mindre internt motstånd så TX/T300RS arbetar lite smidigare. Något mindre torque dock.
Postad 06 May 2015 - 12:57
Vad kommer ni köra med för ratt? Det är ju snudd på olagligt att spela detta spel med kontrollern..
Jag ska damma av (bokstavligen
) min gamle Logitech Driving Force Pro! Den gjordes speciellt till Gran Turismo 4! ![]()
Men den är underskattad and still going strong! (hoppas jag)
Jag kommer dock invänta Eurogamers och Inside Sim Racings recensioner, och höra efter vad gubbarna på swedishsimracers.com tycker först. Gamereactor har aldrig förstått sig på vad simracing handlar om. Inte Eurogamer heller, men de har en grundläggande solid inställning till hur man gör recensioner.
Edit: Jag har nu läst en bit på Gamereactors recension och blev positivt överraskad av att den är förvånansvärt insiktsfull och skriven med rätt perspektiv. Så jag får ta tillbaka vad jag skrev ovan.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 06 May 2015 - 13:59.
Postad 06 May 2015 - 13:16
Blir spännande detta! ![]()
Är smått avis på de få personer som kör detta i 4K på dator...jisses vilken upplevelse ![]()
Någon som har bättre hjärna/ögon än mig idag som kan berätta om det går att köpa till 3 pedalskit/växelspak till Thrustmaster T80?
Postad 06 May 2015 - 14:14
Edit: Jag har nu läst en bit på Gamereactors recension och blev positivt överraskad av att den är förvånansvärt insiktsfull och skriven med rätt perspektiv. Så jag får ta tillbaka vad jag skrev ovan.
Petter kan ju bilspel om något.
Postad 06 May 2015 - 14:44
Jo han recenserade bilspelen åt PCGamer också vill jag minnas och enligt andra i redaktionen var han en racingnörd redan då.
Irriterande oneplay vägrar skeppa eller dra pengar från kontot. Misstänker att det är digitala utgåvan och inte plåtboxen jag ska få så preload koden borde de ju kunna släppa.
Postad 06 May 2015 - 16:47
Jag ska damma av (bokstavligen
) min gamle Logitech Driving Force Pro! Den gjordes speciellt till Gran Turismo 4!
Men den är underskattad and still going strong! (hoppas jag)
Jag kommer dock invänta Eurogamers och Inside Sim Racings recensioner, och höra efter vad gubbarna på swedishsimracers.com tycker först. Gamereactor har aldrig förstått sig på vad simracing handlar om. Inte Eurogamer heller, men de har en grundläggande solid inställning till hur man gör recensioner.
Hoppas du tänker spela på PC då, så du inte missat det faktum att din DFP inte funkar på PS4.
Postad 06 May 2015 - 17:54
Hoppas du tänker spela på PC då, så du inte missat det faktum att din DFP inte funkar på PS4.
Ja, PC, jag har ju inte kommit till PS4 än....
Jag börjar tvivla på att jag någonsin tar mig till PS4 om jag nu prompt ska spela allt jag har kvar på PS3 haha
Där snackar vi seriöst sammaställande ![]()
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 06 May 2015 - 17:58.
Postad 07 May 2015 - 12:38
Någon som provat spelet än?
Testade lite snabbt , körde ett race i Dubai. Jag gillart, grymt ljud och snyggt! Hinner inte köra mer idag
Köpte en ratt direkt nu så jag har till helgen ![]()
Postad 07 May 2015 - 12:44
Testade lite snabbt , körde ett race i Dubai. Jag gillart, grymt ljud och snyggt! Hinner inte köra mer idag
Köpte en ratt direkt nu så jag har till helgen
Vad blev det för ratt?
Postad 07 May 2015 - 12:51
Vad blev det för ratt?
Det blev T80, den får duga tills man uppgraderar nångång i framtiden. Känns surt då man redan har två Logitech rattar dock, men de funkar ju inte på PS4 som sagt.
Postad 07 May 2015 - 13:33
Det blev T80, den får duga tills man uppgraderar nångång i framtiden. Känns surt då man redan har två Logitech rattar dock, men de funkar ju inte på PS4 som sagt.
Får joina en chatt sen när du lirar så jag får höra vad du tycker om den
Är inne på den också, trist att Logitech inte har stöd för de äldre G27 t.ex..
Postad 07 May 2015 - 18:03
Har kört lite me handkontroll.
Kan säga direkt att grafiken går inte på långa vägar att jämföra me driveclub. Jag vet att bilmodellerna har betydligt mindre polygoner jmf me dc, men att det blev så här pass tydligt trodde jag inte riktigt. Ok!
Bilarna ser helt ok ut, men när man kör bakom bilen vyn, som för övrigt suger styckt enligt mig- Alldeles för nära o noll fartkänsla. Kanske går att öka avståndet från kameran? i dc finns iallafall 2 lägen. Regneffekten är hyfsad inte mer, ser säkert klart bättre ut på pc antar jag. Dc har ju enligt mig en helt fantastisk regneffekt. Hur gamereactor kan skriva att vädereffekterna är bättre än dc är en total gåta. Ärligt talat har nog dom inte kört dc på ett tag. Jag har växlat mellan dom ida o det är lite jobbigt o köra me regneffekten i pc då den inte alls är på nivå me dc. Ok pc har 60fps jmf me dc 30. Men tror jag faktiskt i det här fallet tar dc överlägsna bil o regngrafik mot 60fps, som för övrigt inte känns direkt silkeslent som man kan tro. Hm! en hel del drops är det i pc oxå tycker jag. Just nu är det fördel dc pga den överlägsna grafiken som känns nextgen. Nu är ju pc en s.k sim o inte kanske som dc mer en arkadracer. Men är man mer åt grafikjunks så är det svårt o få den där verklighetskänslan i grafiken som i dc tyvärr.
Ska ge det lite mer tid iallafall.
Ganska besviken trots allt på grafik o fart. Pc versionen kan ju va en hit va det gäller graffe helt klart.
Postad 07 May 2015 - 18:22
Det finns ingen ratt med inbyggd växelspak va? Har en Driving Force GT till PS3an men hittar ingen liknande till PS4 ![]()
Postad 07 May 2015 - 18:36
Hur gamereactor kan skriva att vädereffekterna är bättre än dc är en total gåta. Ärligt talat har nog dom inte kört dc på ett tag.
Var tvungen att kolla upp att han faktiskt skrev det för det var en konstig åsikt av det jag sett.
http://www.youtube.com/watch?v=lpSAYGtqYJU
Postad 07 May 2015 - 18:36
Det finns ingen ratt med inbyggd växelspak va? Har en Driving Force GT till PS3an men hittar ingen liknande till PS4
Nä jag tror inte det. Har också en DFGT, hade hellre använt den jag med.
Postad 07 May 2015 - 18:47
Postad 07 May 2015 - 19:12
Fartkänslan där är det iallafall inget som helst fel på kan ja säga. Faktiskt sjukt bra. Känns som grafikmotorn är som gjuten för f1! När man kör me kameravyn alldeles ovanför framändan är det magiskt snabbt. Är en liten f1 junkie och längtar efter ett renodlat f1 lir me den här känslan.
Postad 07 May 2015 - 20:47
Varför inte använda förarvyn? Drive Club är ju en grafiksimulator borde rimligen leverera mer på det planet ödslar inte många cpu cykler på annat håll.
Jämförde Zakspeed Caprin med Racerooms. Grymt skön bil även i Project Cars. Inte riktigt lika galen där kanske men fortfarande vild.
Oschers i P Cars föredrar jag nog något men raceroom har mer högupplöst bilmodell och sen ljudet herregud. Måhända Hollywood men det är så här man vill Caprin ska låta
Darth Vader andningen är mer subtil i P Cars versionen och dånar inte riktigt lika aggressivt i diskanten ![]()
Postad 07 May 2015 - 20:50
Håller på att tanka ner från PSN Store men det går sjukt trögt... Tankat ner hälften ungefär och 4 timmar kvar trots 100MB lina. Hade vart sjukt kula att test lite racing ikväll men det får väl vänta tills imorgon.
Kör med följande setup:
Thrustmaster 300RS, http://www.thrustmas...products/t300rs
Fanatec ClubSport Pedals V2 EU (köpt speciell adapter för inkoppling, BasherBoards | Excellence is simplicity.
Playseat Revolution, http://www.playseat....acing-seat.html
Redigerat av Karl-Johan, 07 May 2015 - 20:53.
Postad 07 May 2015 - 20:59
Stämmer det att Project Cars kommer kosta 99 USD på US-store?
Project CARS
Out 7 May
Price:£44.99/€69.99/$99.95
Brukar inte klaga på priserna men över 800 spänn känns som ett smärre rån :/
Postad 07 May 2015 - 21:43
Någon som provat spelet än?
Jag provade det lite snabbt idag (hinner spela mer ingående imorgon kväll) och för en gammal Gran Turismo-knarkare som mig själv så kändes det helt underbart.
Bra körkänsla, snyggt som f-n, skönt ljud och det verkar finnas massor att göra i spelet. En stor fet digital tumme upp än så länge!
Postad 07 May 2015 - 21:58
Fråga från en oinsatt, var inte detta ett kickstarter-projekt ?
Nej, det trodde jag också att det var från början, men tydligen inte.
http://racinggamecen...ut-kickstarter/
“Kickstarter is great, but it doesn’t allow the same level of day-to-day interactivity and behind-the-scenes access to the development team that we chose to allow with the WMD Portal,” said Tudor. “You’re usually reliant on irregular updates to get any kind of insight into progress on the project.”
Postad 07 May 2015 - 22:25
Vad kallas det när det är community finansierat då. Variant på kickstarter där de som finansierar får agera beta testare. Namco Bandai kom ju iof in och finansierade ytterligare efter ett tag så det är väl någon slags hybrid
Bra är det helt klart. Grid autosport kommer inte åka in igen och nu blir det nog ingen Xbox One ändå om jag inte hittar en äckligt billigt ![]()
För ffb inställningar ni kan testa utgå från det här. Fungerar helt okej med min TX http://www.racedepar...g-forces.99219/ Kör ffb på 75 % i thrustmaster profilen i windows.
Redigerat av oqvist, 07 May 2015 - 22:25.
Postad 08 May 2015 - 10:07
Körde lite igår kväll (Xbox One). Märker direkt att här skulle man ju ha nytta av ratt, på ett helt annat sätt än i Forza-spelen (där det kan vara kul med ratt, men det ger ingen direkt fördel).
Började med Karting, men fick inte till kontroller-inställningarna där, det styrde för mycket/häftigt oavsett vad jag gjorde. Så jag startade om karriären och kör nu Touring cars istället. I början är det Renault Clio Cup. Riktigt kul, men har fått ställa ner AI:n en del för att hinna med nu i början.
Märks väldigt stor skillnad mot andra spel på konsoll att man inte kan bromsa och styra samtidigt på samma sätt. Bilarna påverkas också väldigt mycket av gasuppsläpp (lätt att få lift off oversteer), så det får man se upp med.
Vyn bakom bilen är helt ospelbar. Dels skiftar den för mycket från sida till sida när man svänger, dels är den inte på konstant höjd. På Laguna Seca, i en DTM-bil hamnade kameran, när jag var längst upp (och även när jag kommit ur korkskruven) ca 3-4 dm ovanför asfalten. Inte lätt att se något då. Dessutom drabbades jag av stora V-syncproblem när jag körde denna vy. Dessutom, igen, ändrade spelet helt plötsligt, för någon tiondels sekund, till att jag tittade bakåt. Nä, denna vy är trasig på Xbox One.
Inte för att det gör så mycket, de andra vyerna är spelbara, allihop. Bara att välja den man trivs bäst med (vilket nog kan variera beroende på vilken bil man kör).
Jag har satt på traction control nu i början, har dessutom satt på racinglinje, då det är många banor jag inte har kört tidigare. I övrigt inga hjälpmedel förutom att jag inte kör med koppling (det är ju bilar som i verkliga livet har sekventiella lådor, så jag tycker det blir mest rätt att inte ha koppling).
Jo, just det: Tyvärr utnyttjar inte spelet den finess som finns på One-kontrollern, feedback i triggers. Synd, hade gärna haft det (som på Forza 5), så man känt bättre när man börjar låsa upp hjulen vid inbromsning. Trist att de väljer att inte utnyttja en sån funktion, som ju är riktigt bra vid just bilspel.
Postad 08 May 2015 - 10:12
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
235 filmer
39 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?