Sådär talar inte en sann gamer.
Vill ju bara älska med Dice och nörda Bf om dagarna. Är inte tillräckligt upphetsad för att orka med andra spel.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 10 June 2014 - 06:28
Vill ju bara älska med Dice och nörda Bf om dagarna. Är inte tillräckligt upphetsad för att orka med andra spel. Postad 10 June 2014 - 08:02 PS4 för min del Postad 10 June 2014 - 08:08
Avslöjades något på E3 om det blir någon form av premium? Eftersom EA är inblandad vet man väl redan svaret men skulle vilja veta ändå...
Postad 10 June 2014 - 09:31
nice Har skrivit in mig på hemsidan. Hoppas dem skickar en inbjudan Postad 10 June 2014 - 11:32
Ni som inte fick chansen att prova betan, det kommer fler chanser redan nu i veckan.
Yes, jag var ganska sent ute så jag räknade med att jag inte skulle få tillgång till betan, men jag hade tur. Postad 10 June 2014 - 11:36
JackFrags går igenom vad han tycker är bra i Battlefield Hardline:
https://www.youtube....h?v=xcMUSesxbvs Och vad han tycker är mindre bra: https://www.youtube....h?v=UjTJKFuG-18 Redigerat av Unregistered9a177c31, 10 June 2014 - 11:36. Postad 10 June 2014 - 11:48
Finns en annan recention av Hardline här med som jag tycker var lite bättre än JackFrags
http://www.youtube.c...h?v=U9mcSEzzv1I Postad 10 June 2014 - 11:48
såg precis det där. Verkar bli ett stabilt och roligt spel men självklart kommer det innehålla jobbigheter precis som alla andra spel någonsin Postad 10 June 2014 - 12:03 Absolut, Hardline lär inte vara helt utan buggar och störningsmoment vid release, men förhoppningsvis slipper vi nu de där större spelförstörande momenten som länge fanns i BF4 så som rubberbanding och en halvdålig netcode. Så pass bra som betan fungerade igår så känner jag mig i alla fall försiktigt positiv. Postad 10 June 2014 - 14:49
När man kollar via storen så finns det att förhandsboka deluxe edition för dryga hundringen extra. Vad tror ni gott folk, ska man satsa på det eller??
Postad 10 June 2014 - 17:07
Tjänar väl inget på att förboka nu? Jag kommer nog vänta, lär väl bli billigare att förboka nån annanstans. Postad 11 June 2014 - 06:15
Fick mail jag med, men ni kan ju hoppa upp och sätta er på att koden inte fungerade.
Postad 11 June 2014 - 06:51
Säkert så att EA släpar efter, alla som regade sig får koderna nu men eftersom Beta redan är full kommer ingen fler in.
Postad 11 June 2014 - 08:01
Säker på att du skrev rätt? Med bindestreck mellan också? Min fungerade direkt Postad 11 June 2014 - 09:33
Testade via playstation store på datorn. Får starta på ps4an när jag är hemma och hoppas det blir bättre.
Postad 11 June 2014 - 10:09
Dom kommer iaf släppa in mer folk till betan för att stresstesta servrarna.
Postad 11 June 2014 - 10:13
Spelat en 10 matcher nu, både Blood Money och Heist. Tycker det är riktigt bra. Men stresstesta servrar behövs nog. En match bröts nätkontakten
efter typiskt BF4 hackande. Postad 11 June 2014 - 10:18
Vad går det ut på det där med väskorna?
Kommer det finnas domination, TDM osv när spelet släpps? Eller planta bomb ala CS hade vart kul med. Redigerat av Garrett, 11 June 2014 - 10:19. Postad 11 June 2014 - 11:47
Heist (väskorna) är litet blandning rush och ctf. Först ska man "aktivera" de båda pansarbilarna varpå poliserna kan göra "disarm" på dem tills tiden går ut.
Om de inte hinner göra det så öppnas bilarna och väskorna kan plockas ut av tjuvarna och de har då 2 ställen att smita till och lämna väskan. Tycker Heist är roligare än Blood Money. Mera polis & tjuv känsla i Heist. Blood Money är väl egentligen som ctf i BF3 och 4. Gäller att sno pengar med sig och föra dem till sin bas. Antar att det kommer något mer spelsätt i full versionen. Postad 11 June 2014 - 11:51
Heist kan man säga är en blandning av rush och ctf. Det är 2st armortrucks (A,B ) som man ska spränga, samtidigt som poliserna då försvarar. Om/när man sprängt en armortruck, så kommer det fram en väska och denna ska tas till respektive plats. lyckas man leverera båda väskorna vinner man som "tjuv". Lyckas däremot poliserna försvara tills alla tickets är slut, så vinner dom. Tror man har 100 tickets. Och det lär komma fler spelsätt. Redigerat av walkiii, 11 June 2014 - 11:53. Postad 11 June 2014 - 16:48
Fick samma sak men kollade min nerladdningshistorik och där fanns en filmsom hette HL. Fanns inget innehåll eller info när man kollade filen men valde att ladda ner den ändå. Är installerat men inte hunnit provspela än. Postad 11 June 2014 - 20:29
hmm spelade 5-6 matcher nyss. Inte imponerad
Jag är medveten om att det är en beta men frameraten var verkligen urusel. Ljudet var klent. Vapenhanteringen inte lika härlig som BF4. Kändes stelare. Snipern kändes väldigt random men det kanske har med frameraten att göra. Spelsätten som det bjuds på var tråkiga och tar slut på tok för snabbt fast det kanske har att göra med att många inte vet vad dem håller på med och att man inte är hemma med banan. Grafiken kändes plattare och t.o.m sämre än BF4 fast detta kanske blir bättre när spelet släpps i sin hela härlighet. Dessutom kändes det inte lika skitigt som BF4 och det är tråkigt och det är något jag tror dem inte kommer att "fixa till". Postad 11 June 2014 - 20:54
Det enda man blir dödad av är att bli överkörd eller snipers. Hur tråkigt som helst.
Postad 11 June 2014 - 20:58
Jag har dock haft ganska kul när jag spelat. Men det du skriver är sant Strandh. Första kvällen jag spelade, så va det inget lagg eller strul. Andra kvällen fick vi lite lagg och fps dippar. Bilkörningen är bättre tycker jag, det märks att dom gjort om den delen. Grafiken känns "fyrkantig" eller nåt. Den är inte lika bra som bf4. Dom har skippat all suppression, därav är vapenhanteringen annorlunda. Och betan har ju inte 30hz tickrate heller. Men det som är bra är att det är ca 5 månader kvar till det släpps. Så dom kan fortfarande ändra på saker.
Postad 11 June 2014 - 21:58
Jag vet i fan alltså, i början tyckte jag att det var ganska sköj men nu vet i fan alltså. Matcherna laggar för mig mer och mer men är kanske inte så konstigt i och med att mer har släppts in i betan. Fastnat i marken och väger ett par ggr men sån skit får man ju räkna med i betor. Det jag tycker är tråkigt är nog vapnen och att ljudet. Det sprängs ju fan inget. Sedan gillar jag inte att tankarna inte finns. Eller det finns ju armerade fordon men fick ingen känsla för dem.
Postad 11 June 2014 - 22:57
Battlefield 4.1
Om det här är det minsta likt det färdiga spelet så hoppas jag verkligen inte att folk betalar fullpris. CoD-spelen är ju rena miraklen av variation jämförelsevis (men bara jämförelsevis). Postad 12 June 2014 - 06:20
Jag måste hålla med om det negativa, hann bara provköra några matcher så jag ska inte uttala mig så hårt. Det som jag upplevde som inte ni andra tagit upp är skärmskakningen, antar att det är något på banan som rasar men de är ju som faan och överallt.
Sen känns det segare på något sätt. I Cod springer gubben inte lika fort som bf och något med detta spel var på samma sak. Man kändes som mindre rörlig för att uttrycka det flummigt... Postad 12 June 2014 - 07:27
Tycker att Strandh sammanfattade det hela rätt bra. Hann inte spela speciellt länge igår så man får väl testa lite till innan man avger slutligt omdöme dock.
Tack för koden Johan...... Postad 12 June 2014 - 07:30
haha tänkte precis samma sak. Dock så är ju BF serien "bara" inne på sin tredje runda av spel som ser ungefär exakt likadana ut förutom några små detaljer. Postad 12 June 2014 - 07:34
Något dem har gjort riktigt bra är den röda markeringen när man får headshoot. mums vilken underbar känsla. Detta måste vara med i alla fps spel framöver. sjukt att ingen riktigt tänkt på det tidigare, eller finns det i något spel?
Postad 12 June 2014 - 07:43
Gillade även att det var så tydligt var man blev sjuten med bilden efter man dog
Postad 12 June 2014 - 07:50
ja det med. Dock blir man lite irriterad när man ser att man blev dödad genom att bli skjuten i armen Postad 12 June 2014 - 07:57
Jag har bara provspelat Hardline ett par timmar i samband med betasläppet under tisdagskvällen och det blev några förvirrande, men roliga matcher. Jag håller dock med att grafiken och ljudet inte känns "topnotch", men lagg eller framedroppande var dock inget jag upplevde då, men det kan ju ha uppkommit nu senare.
Jag känner mig försiktigt positiv till Hardline än så länge, jag gillar konceptet och spelglädjen finns där, men som någon tidigare skrev så känns spelet lite som ett Battlefield 4.1 och med tanke på hur många lovande spel som släpps nu till hösten så vet i tusan om jag orkar med ett Battlefield 4 igen. Just nu är jag ganska trött på FPS-spel överhuvudtaget. Hardline är ju bara i betastadiet än så länge, så det ska bli kul att följa utvecklingen framöver och se hur den färdiga releasen blir. Verkligen! Det där är en riktigt najs feature som borde vara standard i alla FPS-spel framöver. Redigerat av Unregistered9a177c31, 12 June 2014 - 08:02. Postad 12 June 2014 - 11:33
Dom har kommit med en del bra saker, det kan man inte ta ifrån dom. T ex. Man kan få liv/ammo genom att gå upp till en medic/support. Det är jättebra, då slipper man gapa och hoppa som dåre framför någon i 20 minuter. Men det kommer med en nackdel. Nu kommer folk tänka att dom kan ju ändå få ammo av mig, så nu behöver jag inte slänga ut nåt alls. Det tar bort teamwork delen av spelet. Survivalist ska vi inte en tala om. Men kommer springa och reviva folk när dom istället kan ta hand om sig själva...
Att dom inte la in 30hz tickrate direkt är ett mysterium för mig. Hur ska man kunna ge konstruktiv kritik när inte spelet presterar så bra som det kan göra. Screeshaken när lyftkranen rasar är ju inte av denna värld. Det finns potential i spelet. Jag gillar även att dom gjort om suppression, vilket innebär att man inte får någon random deviation på kulorna. För att kompensera så ökade dom på rekylen på alla vapen istället, helt okej lösning. Men känslan saknas fortfarande. Det är som sagt en beta och mycket kan hända tills det släpps. Med lite tur, så kanske vi till och med kan få en patch till betan som fixar tickrate osv. Men som spelet är nu, då känns det lite som en Battlefield 4 mod. Edit: Läste precis på twitter att PC får en update på betan nu, då bör det komma till ps4 också. Redigerat av walkiii, 12 June 2014 - 14:17. Postad 12 June 2014 - 18:34
Fick plats i betan. Spelade 1 minut, sen stängde jag av. Samma spel som bf4, bara andra texturer. Nu kastar jag in handduken för FPS
Postad 12 June 2014 - 18:53
Hur länge är betan öppen? Inte hunnit prova än och nu sket sig speltiden innan fotbollen också. =\
Postad 12 June 2014 - 18:56 Du missar inte mycket. Postad 12 June 2014 - 21:21
Hade inga stora förväntningar, men blev fortfarande rätt besviken... Spelade två matcher blod money innan jag bytte till vanliga BF4. På vilket sätt skulle det här vara någon form av "uppgradering" från BF4? Grafiken sög, riktigt dåligt ljud (och då är jag verkligen ingen audiofil). Hoppas att det förbättras innan slutversionen. Väckte inget köpsug, men ger det kanske en chans till imorgon.
Postad 12 June 2014 - 21:56
Känner inget köpsug för tillfället.... Battlefield känslan fattas
Trodde man skulle kunna använda de nya prylarna lite mer fritt än vad man kan i spelet. Postad 12 June 2014 - 23:00
Eftersom jag inte spelat BF 4 och sett dåliga omdömen så hade jag inga förväntningar eller liknelser att göra. Men tyckte det va helt ok. Lite rörigt och svårt att hänga med vad som händer. Men hela "spelet" känns mer som en CS-Mod av BF. Lite budget.
Postad 14 June 2014 - 08:08
Drog igenom ett par matcher till igår. Blev faktiskt inte mer förtjust och bytte efter ett tag till hederliga 4:an...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |