Samsung F6375 75" LED TV - UE75F6375
(TV)
|
4
|
(4)
|
Inga priser |
UE60H7005S, 60LB870V eller 55EA970W (12 inlägg)
|
11 år sedan |
Söker ny tv (10 inlägg)
|
11 år sedan |
Ny TV till okunnig köpare. (10 inlägg)
|
11 år sedan |
75 tum avstånd till tv (27 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 16 August 2014 - 14:45
Låter interesant.
Är kontakterna placerade neråt på tvn ?
Så man slipper hdmi kontakt stickande ut på baksidan.
Tog en bild av kontakterna innan montering, höger sida sett framifrån.
kontakter.jpg 1.33MB
33 Antal nerladdningar
Redigerat av pr0, 16 August 2014 - 14:47.
Postad 17 August 2014 - 13:37
Ser inte ut att det går att sätta den direkt mot väggen dock.
Nätverkskontakten kommer sticka ut en del och ta plats :/
Vart sitter hdmi 1 samt 2 ??
HDMI4 kommer man nog inte använda.
Vad är det för kontakter det står satelit på ?
Postad 17 August 2014 - 14:05
Finns mjuka och vinklade kontaktdon.Ser inte ut att det går att sätta den direkt mot väggen dock.
Nätverkskontakten kommer sticka ut en del och ta plats :/
intill HDMI3 ?Vart sitter hdmi 1 samt 2 ??
Den enda jag kommer att använda ....HDMI4 kommer man nog inte använda.
antenn ?Vad är det för kontakter det står satelit på ?
Postad 17 August 2014 - 15:51
Såg nu hdmi kontakterna
hdmi4 pekar rätt ut så vill man ha tvn närmast väggen så är dem som sitter på sidan att föredra.
Finns det några riktmärke hur högt man skall sätta upp TVn ?
Skulle va bra om jag kunde använda samma hål som min gamla satt på
Postad 17 August 2014 - 15:52
Finns även vinklade HDMI-kablar, de bygger väl på 1-2 cm ....hdmi4 pekar rätt ut så vill man ha tvn närmast väggen så är dem som sitter på sidan att föredra.
Beror väl på hur högt upp du sitter ?Finns det några riktmärke hur högt man skall sätta upp TVn ?
Postad 17 August 2014 - 18:14
Är det någon skillnad på dem ?
Vart skall ögonhöjden hamna på TV skärmen då ?
Postad 17 August 2014 - 21:26
Står på föregående sida i denna tråd.Varför föredrar du att köra hdmi4 ?
ja ....Är det någon skillnad på dem ?
Mitt på i båda ledderna, gissar jag ....Vart skall ögonhöjden hamna på TV skärmen då ?
Postad 19 August 2014 - 17:57
sitter skruvar på baksidan av stativet.. Lite "upp mot tvns baksida" Sen är det bara lyfta bort tv'n!Fått tvn och den är STOR !
Hur får man bort bords stativet?
Redigerat av Snokia, 19 August 2014 - 17:58.
Postad 19 August 2014 - 18:05
Har ni på motion plus tex? Det har inte jag. Brusreducering och skakreducering.. Värden på dom? Läste att man skulle maxad brus och minska skak till 0. Tycker dock inte att det var en hit iaf.
En liten undran också.. Då man trycker på info knappen på fjärren får man fram en mätare.. Är den något att bry sig om? Har den något med kvalitén på bilden att göra eller? Sen i mitten på den ser man en stapel.. Vad talar den om? Någon som vet? Ju längre in på grönt nålen ligger ju mindre blir stapeln för mig.
Redigerat av Snokia, 19 August 2014 - 19:51.
Postad 19 August 2014 - 20:06
Endå har jag slagit av ECO mode i menyn.
Så fort jag gick i inställningar så höjdes ljuset igen
Postad 19 August 2014 - 20:31
Det finns en inställning där den sänker ljuset efter omgivningen - j*igt störande, då bilden ser ut att blinka.Skumt min bild blev väldigt mörk när det började bli mörkt i rummet.
Endå har jag slagit av ECO mode i menyn.
Så fort jag gick i inställningar så höjdes ljuset igen
Vid ljusa scener (rummet blir ljusare/upplyst) sänks ljusstyrkan, och tvärt om.
Iaf tror jag det är den
Heter advanced contrast (jag kör engelska menyer), ligger i första menyn nedanför
PIP-menyvalet.
Redigerat av frollic, 19 August 2014 - 20:47.
Postad 20 August 2014 - 05:52
Tack
Hittade 4 skruvhål.sitter skruvar på baksidan av stativet.. Lite "upp mot tvns baksida" Sen är det bara lyfta bort tv'n!
Om man skruvar ut dem stannar TVn kvar på stativet eller rasar ner ?
Tänkte lossa dem och lyfta TVn ur stativet om det går.
Annars får man va 2 som håller och en som skruvar :/
Postad 20 August 2014 - 06:26
Skall kolla upp.
Tack
Hittade 4 skruvhål.
Om man skruvar ut dem stannar TVn kvar på stativet eller rasar ner ?
Tänkte lossa dem och lyfta TVn ur stativet om det går.
Annars får man va 2 som håller och en som skruvar :/
TVn står kvar på fästet så det är inga konstigheter.
Postad 20 August 2014 - 16:12
Jag har bluray >reciever>tv. Funkade utan problem med min gamla tv.
Postad 21 August 2014 - 14:21
Vad används den till ?
Postad 21 August 2014 - 15:10
fick med någon ir öga på en kabel i förpackningen.
Vad används den till ?
Inte för att vara dryg men har du ens öppnat instruktionsboken? Sida 58 förklarar det du frågar om. Den finns även att ladda ner som pdf på Samsungs hemsida
Postad 21 August 2014 - 20:37
Laddade ner nån E-instruktions från deras hemsida men den verkar lite ologisk.
Jaja får väl åka på söndag och hämta manualen som följde med
Postad 21 August 2014 - 21:18
Vad används den till ?
Till Koloskopi min vän 😁
😉
Postad 22 August 2014 - 10:30
Vad används den till ?
Till Koloskopi min vän ��
��
Sall INTE testa
Gäller att inte köpa en begagnad enhet dådå.
Redigerat av Berkan, 22 August 2014 - 10:31.
Postad 26 August 2014 - 12:41
Postad 03 September 2014 - 13:54
När jag tittar på en film på dagen men halvljust rum och det är mörka partier på filmen så ökar och minskar ljusstyrka på bilden.
Syns väldigt tydligt på en vit undertext att den blir mörkare och ljusare hela tiden.
Någon som upplevt liknande sak ?
Postad 03 September 2014 - 16:49
testat att läsa den här tråden: https://www.minhembi...ic=318746&st=50 ?Tycker jag fått skumt fenomen på min TV.
När jag tittar på en film på dagen men halvljust rum och det är mörka partier på filmen så ökar och minskar ljusstyrka på bilden.
Syns väldigt tydligt på en vit undertext att den blir mörkare och ljusare hela tiden.
Någon som upplevt liknande sak ?
Redigerat av frollic, 03 September 2014 - 16:50.
Postad 03 September 2014 - 19:52
Jag har bara sänkt ljusstyrkan, så som föreslagits, och stängt av all bildförbättring jag kan hitta.Någon som har lust att dela med sig av sina inställningar?
Postad 16 September 2014 - 07:57
(å andra sidan hittar inte min TV updateringen över nätet heller ... )
Redigerat av frollic, 16 September 2014 - 10:05.
Postad 14 October 2014 - 12:51
http://www.samsung.c.../UE75F6375SBXXE
Samsung hävdar på sin hemsida, att apparaten nu utgått ur sortimentet.
(Länkar till apparaten på prisjakt, för att få in denna tråd i trådöversikten på prisjakt)
Redigerat av frollic, 14 October 2014 - 21:28.
Postad 01 December 2014 - 11:16
HDMI 4 DVI
Den enda jag kommer att använda ....
Hej Du får gärna utvekla varför. Är Novis men det har något att göra med overscan?
Tack på förhand.
Postad 01 December 2014 - 11:29
exakt!Hej Du får gärna utvekla varför. Är Novis men det har något att göra med overscan?
Postad 01 December 2014 - 18:56
Jag stör mig mest på att de klämt in HDMI 4 på baksidan av TV'n om de nu inte skulle funka, vill ju TV'n slickad på väggen
Postad 01 December 2014 - 19:30
Konstaterade bara att 4an gav "rätt" bild, utan en massa rattande i TV-menyerna, så jag nöjde mig med detNu köpte jag i o för sig UE75F6475 men det borde väl gå att stänga overscan av någonstans om man nu vill använda sig av HDMI ARC tex.
Jag stör mig mest på att de klämt in HDMI 4 på baksidan av TV'n om de nu inte skulle funka, vill ju TV'n slickad på väggen
Kan inte direkt påstå att jag grävt ner mig i kontakt-problemet, iom att min inte hänger på väggen. Dessutom finns det ju 90 graders HDMI-sladdar ....
Postad 01 December 2014 - 21:21
Har TV'n på ingående, levererar utlåtande efter pillande i menyerna.
Postad 06 December 2014 - 08:54
Tänkte sätta upp extraprojjen och eldriven duk i vardagsrummet som komplement till vår 60" plasma men är lite kluven nu.
Postad 06 December 2014 - 11:20
Tycker jag fick väldigt mycket för pengarna, har kört Projektor i 10 år nu och nu kommer jag troligtvis inte gå tillbaka till projje
i och med att storlekarna på LCD blivit så pass stora och priserna mer humana.
Det går säkert att debattera om bilden, ja det finns clouding på min modell och är inget jag störs på.
Har stängt av allt som har med bildförbättring att göra.
Visst jag tycker projjen (Epson TW3500) ger en mer ögon skön bild inte lika skarp och plastig som LCD med fördelarna
med en tv är man slipper lampbyten mörkt rum och förutsättningarna för en bra bild med projje.
TV'n är fullsmetad med finesser, Smart TV, 3D, 2par glasögon, 2 fjärrkontroller, röststyrning m.m.
Har inte hunnit med att pilla på allt men är väldigt nöjd och imponerad av allt man fick för 19.990kr
Har man synpunkter på clouding, bleeding, bildkvalitet så får man öppna lädret mer eller gå ner i tum till en värre TV.
Är lika nöjd och imponerad som när jag köpte projjen och den kostade 25 tusen exklusive. duk och takfäste m.m.
Kör på dessa inställningar tillsvidare, inte optimalt tycker jag, färdigmättnaden är för kraftig men har en Colormunki på ingång.
http://www.avsforum....ml#post24539537
Postad 06 December 2014 - 18:43
Enligt säljaren på MM så var 6375 fjolårets TV och det verkar stämma med Prisjakts data, inget 3D heller.
Visst jag tycker projjen (Epson TW3500) ger en mer ögon skön bild inte lika skarp och plastig som LCD med fördelarna
med en tv är man slipper lampbyten mörkt rum och förutsättningarna för en bra bild med projje.
Det är dels pengarna som håller mig tillbaka, tycker pris per tum är i dyraste laget på tv-apparater > 60", men framför allt just det du skriver om att bilden på LCD ibland upplevs som skarp och plastig.
Har 117" ramspänd duk i bion men den utnyttjas mest till storfilmer. Vi ser mycket (och då menar jag mycket) på tv-serier och på 3,3 meter så känns 60" numera ganska smått. 65 och 70 känns som för små steg upp och då är ju 75" högintressant.
Verkar som att CDON ska köra den för 19 990 till den 15/12 så jag får fundera ett tag.
Postad 06 December 2014 - 20:07
Vad är koden man ska ange på CDON? ��
Det är nog bara cdon+ kunder som får den.http://cdon.se/hemelektronik/samsung_ue75h6475suxxe_med_kod/?utm_source=newsletter&utm_medium=extra_newsletter&utm_campaign=1449_Electronics_Tv
Postad 07 December 2014 - 19:36
Så har jag endast inkopplat på HDMI2 ARC och där finns det under bildskärmsinställningarna.
Något som heter "screen fit" eller "anpassa till skärm" detta eliminerade overscan på BD när jag körde DVE.
Postad 10 December 2014 - 02:02
Jag kör en 40tums LCD från SONY idag, minns inte modellen men det var väl bland det bästa när jag köpte den för 7 år sen och vi är nöjda, men vi vill ha en betydlig större tv med smartfunktioner och kunna slippa kablar osv.
Frågan är ifall någon av er har gått från Sony till Samsung om ni är missnöjda? Jag tycker design, fjärr och precis allt är fulare. Menyerna osv, men plånboken styr och Sony gör väl ingen tv i den storleken för under 30 papp.
Har tänkt att eventuellt ställa den på en mediamöblen som är 70 cm hög och tittavstånd är cirka 2,8 meter. Vi koller mest på serier som jag tankar och jag lirar lite COD på PS4. Min budget är 30 papp men gärna 20. 3D är inte alls aktuellt och om man kan lösa på något sätt att man kommer åt netflix utbud i USA (har för mig att jag läst att det är möjligt) är jag supernöjd.
Tycker ni det är värt att dra upp tvn på väggen med alla hål det innebär och kostnaden?
Redigerat av Pippish, 10 December 2014 - 02:03.
Postad 14 December 2014 - 19:46
Tycker ni det är värt att dra upp tvn på väggen med alla hål det innebär och kostnaden?
Köpte det här http://www.webhallen...cl=start:viewed för 195:- hade ett wire system men vågade inte hänga upp TV'n på 2 hål, nu blev det istället 10-12 hål för att kännas säkert. Mätt från väggen till framsidan så sticker TV'n ut något mer än 8cm.
Har hittat en brist tycker jag på UE75F6475: som jag har.
Är ju van med projektor och preset på olika bildkällor, för närvarande 3st HDMI som går igenom stärkaren och ut med en HDMI till ARC.
Kör PS3 på en och vill då ändra inställningarna i TV'n till GAME MODE men då försvinner alla andra bild inställningar på de 2 uteliggare HDMI som går igenom stärkaren.
I mitt fall inga problem, då jag har 2 HDMI ut ifrån stärkaren alternativt mata ut ljudet via SPIF.
GAME MODE är att rekommendera, då det ger en betydligt lägre input lag som är mycket märkbart.
Har även testat 3D för första gången sedan Cosmonova 3D, har aldrig sett en 3D bio tidigare endast Cosmonova.
Såg Gravity, visst var det coolt men föga imponerad då fokusen på 3D flöt ut om objekten kom för nära eller långt bort, får se om detta går att ställa om då jag endast hittade fokus område. får prova någon annan film.
Postad 15 December 2014 - 07:12
Såg Gravity, visst var det coolt men föga imponerad då fokusen på 3D flöt ut om objekten kom för nära eller långt bort, får se om detta går att ställa om då jag endast hittade fokus område. får prova någon annan film.
Kan tipsa om två 3D titlar som håller referensklass: Sammys Adventure - A Turtles Tale och Hugo Cabret. Hur de fungerar på just denna TV:n kan jag inte svara på men 3D mässigt är de riktigt bra.
Postad 15 December 2014 - 09:04
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
UE60H7005S, 60LB870V eller 55EA970W
56 bilder
35 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?