Xtreamer Prodigy 4K
(Mediaspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 14 February 2015 - 10:19
Postad 15 February 2015 - 21:26
Har detta i min mailkorg från shop.xtreamer.net
Order Date: 26th Jan 2015
This order is marked as Awaiting Fulfillment
Får väl hoppas man är med på första bokningen (16/2)
.
Postad 16 February 2015 - 10:44
Poppler: Även om raspberry pi 2 är i princip dubblad i kapacitet jämfört med 1'an känns inte det som en plattform som är speciellt hållbar för hemmabio. Du kan köra den med Kodi eller openelec, javisst och den är möjlig att tweaka på alla de sätt som ett öppet linux gör möjligt, men begränsningar i vad du kan göra med den i förhållande till en helt anpassad plattform som Prodigyn kommer bil mer än märkbar.
Jag skulle inte rekommendera dig att gå den vägen, annat än för experimentlustan vilket ju visserligen är värt en del.
Dessutom tror jag att jag missförstod förseningen. Det var för andra batchen som de ändrade datumet.
Redigerat av Unregistereda40f241e, 16 February 2015 - 10:44.
Postad 16 February 2015 - 11:08
Poppler: Även om raspberry pi 2 är i princip dubblad i kapacitet jämfört med 1'an känns inte det som en plattform som är speciellt hållbar för hemmabio. Du kan köra den med Kodi eller openelec, javisst och den är möjlig att tweaka på alla de sätt som ett öppet linux gör möjligt, men begränsningar i vad du kan göra med den i förhållande till en helt anpassad plattform som Prodigyn kommer bil mer än märkbar.
95% av mitt film, serie och playkanalstittande sker via Pi, trots att jag har 2 st dedicerade htpc, Pi 2 räcker väldigt långt (inte bara för priset).
Postad 16 February 2015 - 14:35
Nypan sr: Visst kan det vara lite personligt och jag tvivlar inte på att raspberry 2'an rent prestandamässigt klarar av att spela fullhd.
Gillar själv raspberry pi och vill inte ha något flamewar runt det där, men för totalupplevelsen med allt vad det innebär känns det lite fattigt. Menyer, streamingtjänster, allt som hela androids ekosystem kan erbjuda är värt en del, särskilt när det ganska snyggt abstraherats som det verkar ha gjorts i denna prodigyn. Man kan tycka vad man vill om xtreamer både produktmässigt och etiskt, men de har hållit igång rätt många år nu och förbättrat sina prylar allteftersom.
Jag är generellt ganska negativ till Android i sådana här krävande sammanhang (har aldrig gillat hela principen kring androids perverterade linuxhybrid som egentligen bygger på java och oftast "backgrounding" istället för sann multitasking), men här tror jag (hoppas också lite) att xtreamer har gjort ett bra jobb på en ganska kraftfull arkitektur. Det kommer aldrig bli samma plug'nplay känsla på raspberry pi när det kom till att vara en fullt dedikerad mediaspelare. Jag kan vara lite skadad av den första pi'en för där tyckte jag det funkade rätt dåligt, tvåan kan möjligen fungera bättre.
Redigerat av Unregistereda40f241e, 16 February 2015 - 14:37.
Postad 16 February 2015 - 18:29
Dock brukar väl många av dessa appar inte funkar så bra tex netflix bara ger 480p bara ett fåtal android spelare som har fullhd.
Postad 17 February 2015 - 17:39
Your order has been shipped from HK to Germany .
Within few days your order will be delivered from Germany in order to avoid Tax & Customs and also to save delivery time .
Thank you for your patience ,
Xtreamer t
Postad 17 February 2015 - 18:17
Frågade också precis nu eftersom jag också beställde jättetidigt.
Vissa borta i det här forumet verkar antingen gnälliga eller också helt enkelt illa behandlade.
https://www.avforums....1930378/page-2
Nåja, vi får väl se.
Postad 17 February 2015 - 19:03
Postad 18 February 2015 - 11:54
Undrar just vad 17 de där "IN"/"OUT" sakerna är. Ser mest ut som ventilationshål. Är det luft-IN, luft-OUT, :-)
Postad 18 February 2015 - 12:00
Undrar just vad 17 de där "IN"/"OUT" sakerna är. Ser mest ut som ventilationshål. Är det luft-IN, luft-OUT, :-)
Gissningsvis finns en modell med tuner, ser ut som det skulle passa med uttag för antennkabel där.
Postad 18 February 2015 - 12:17
precis, precis som gamla prodigyn så kan man köpa till/köpa en modell med digital tuner, isverige fungerar bara marknätet och ej de kodade kanalerna. pröva det på min prodigy black nämligen.
Postad 18 February 2015 - 14:11
jaha, första unboxing-videon då. Jäkla schysst design om inte annat. De snålar inte med kablar, i alla fall en HDMI.
https://www.youtube.com/watch?v=CLGVYjfkIF8
Postad 20 February 2015 - 11:29
Nu är ordern uppdaterad till "Shipped". Klarar man sig utan HDD och bara streama allt från nätverket tro?
Redigerat av Poppler, 20 February 2015 - 11:30.
Postad 20 February 2015 - 11:34
min me jag fick fick tracking nr, har du ett stabilt nätverk så kommer det fungera kanon, jag använder mina via nätverk (gamla prodigyn) fungerar perfekt, det enda jag kör med den interna hdd är 3d iso filmer. de är riktigt stora (40 gb)
Postad 20 February 2015 - 17:15
Yepp, idag med. Dock kunde jag inte se något tracking nummer, kommer väl. Hehe, nu bränns det.
Skulle änna kännas lite gott om man kunde ge lite lång näsa till de där gnällspikarna i avforum. Fast, får ser hur det blir.
Hoppas den blir lite community-hackad också så att det blir mycket tweak-möjligheter.
Postad 20 February 2015 - 18:47
Har fått status = Shipped
Shipment Tracking Numbers / Links
No tracking numbers are assigned to your order yet.
Your order will be delivered within 15-35 business days!
Har ni andra fått samma info, eller?
35 dagar, lång väntan...
Redigerat av BruketFans, 21 February 2015 - 08:51.
Postad 21 February 2015 - 12:27
Ser fram mot era synpunkter, funderar på att uppdatera min sidewinder.
Postad 22 February 2015 - 18:39
Ser fram mot era synpunkter, funderar på att uppdatera min sidewinder.
+1
Postad 22 February 2015 - 21:06
Har fått status = Shipped
Shipment Tracking Numbers / Links
No tracking numbers are assigned to your order yet.
Your order will be delivered within 15-35 business days!
Har ni andra fått samma info, eller?
35 dagar, lång väntan...
Enligt xtreamers facebook så ska grejorna redan vara i Tyskland för omgående leverans ut till kund. Vi lär inte behöva vänta så länge som två veckor ens.
Postad 22 February 2015 - 21:16
Postad 23 February 2015 - 10:42
Ok, inhandlade en WD Green 3TB i helgen på Inet, den skall vara tyst och helt ok. Kör redan en gammal ATOM-baserad ubuntu server hemma 24/7 med ett par nätverksdiskar (ej raidade..ööh). Men om Prodigyn skall ha någon lagringsyta för bland annat androidsaker kan man ju lika gärna fläska på och ha en massa filmer där också. Och utrymme måste man ju ha om man skall spela in över HDMI. Får mig att fundera på om Prodigyn klarar av att spela direkt in på en nätverksshare? Så så mycket att testa och undra över. Kommer säkert att förstöra några nätter så man blir zombie på jobbet.
Undrar varför jag fått "Shipped" men inte något trackingnummer ännu?
Redigerat av Unregistereda40f241e, 23 February 2015 - 10:44.
Postad 23 February 2015 - 14:01
Fick min idag ![]()
fy f.. va fläkten låter, å det är säkert bara på min otur som man har.
Bifogad fil(er)
Redigerat av hocs, 23 February 2015 - 15:42.
Postad 23 February 2015 - 16:21
Här är en kille som provar den https://www.youtube....h?v=Z_ASyRMwjp4
Postad 23 February 2015 - 18:05
Aaa men var är min då? Jag orkar inte mer.
hocs: Om det är en otursfläkt du har, är bara en lätt gissning att den borde inte vara svår att byta.
Postad 23 February 2015 - 19:18
Många som har problem med fläkten, som dom skriver så låter den precis som en eltandborste ![]()
http://forum.xtreame...gy-4k-loud-fan/
Postad 23 February 2015 - 21:05
Många som har problem med fläkten, som dom skriver så låter den precis som en eltandborste
då låter den som fan, höhö ![]()
Postad 24 February 2015 - 16:16
Min fläkt låter ingenting på någon av dem, men jag har ett annat problem, hddiskarna hittas i vanliga xtreamern men när jag går in i kodi så är det omöjligt att hitta dem, är det nån som lyckats hitta dem.
Bifogad fil(er)
Redigerat av whityoustone, 24 February 2015 - 16:16.
Postad 24 February 2015 - 16:38
Posten har ballat sig med trackingen. Jag fick till sist ett trackingnummer av xtreamer.
De hade enligt tyska DHL varit IDAG vid 12-tiden och försökt leverera men eftersom jag jobbar är ingen hemma.
Och då skall det överlämnas till posten att hantera.
Det tolvsiffriga trackingnummret går att söka på posten men det är totalt fattig information.
Lägg märke till datumet, det är då det började skeppas från tyskland, och så är det tydligen.
Men inget annat. Posten säger jag skall kontakta säljaren. Men vafan?
och på tyska DHL ser det ut såhär:
Sat, 21.02.2015 04:55 h Hamburg, Germany The shipment has been processed in the destination parcel center Mon, 23.02.2015 15:08 h Sweden The shipment has arrived in the destination country Mon, 23.02.2015 15:08 h Sweden The shipment has left the import parcel center in the destination country. Tue, 24.02.2015 12:06 h SwedenThe recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up.
"Ready for pickup". Jaha, var fan då någonstans?
Vad är det här. Typiskt min otur.
Postad 24 February 2015 - 20:41
Larswad2, testa att ring till DHL Sverige och sök paketet. De ska kunna hjälpa dig.
Att Postens tracking kan vara tom kan bara vara att ombudet som fått in ditt paket helt enkelt inte scannat in det ännu.
Postad 24 February 2015 - 22:33
Hej jag har nu lagt upp denna mediaspelare på prisjakt så ni kan börja fylla i egenskaper. Tänk på att vara nogrann när ni gör detta. Tänk på att vara helt klara med era produktegenskkaper när ni lägger dem och spara, för om ni glömt något/ändrar så måste Prisjakt moderator godkänna denna ändring.
https://www.prisjakt...=3022823&edit=1
Jag kopplade även produkten med tråden överst på sidan.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 25 February 2015 - 08:21.
Postad 25 February 2015 - 11:18
InSane: Jag ringde DHL sverige, och de säger att de kan aldrig söka på saker som kommit från utländska DHL (annat än det jag själv redan ser).
De säger att posten i sverige (postnord) tar över det hela och att det aldrig landar i svenska DHL's system. Det var mycket hjälpsamma men kunde inte göra något.
På posten när jag pratade tyckte hon där att det var konstigt, så brukar det aldrig se ut sade hon. När ett paket med ett utländskt trackingnummer (i detta fallet 12 siffrigt DHL) kommer in och skannas skall det direkt genereras ett 12-siffrigt nummer som är postens egna och som blir den nya referensen.
Det är just det som inte skett här, inget nytt referensnummer, inget i fältet för avsändare, mottagare eller vikt.
Paketet ligger i något sorts limbo verkar det som och finns i systemet men inte fått ett referensnummer av posten.
Vad har de klantskallarna gjort egentligen? Blir så förbannad så jag kreverar snart för det är så ******** typiskt.
EDIT: Ringde posten idag igen: Hon gick bort till utrikesavdelningen och kollade, då hade de mer information. Nu finns den och jag fick ett upphämtningsnummer. Skönt. Höll på att bli riktigt nervös att det skulle ta tid.
Nu skal det TESTAS!
Redigerat av Unregistereda40f241e, 25 February 2015 - 11:36.
Postad 25 February 2015 - 15:01
KAN SÄGA SÅHÄR DEN BEHÖVER VERKLIGEN UPPDATERAS inte en film fungerar som den ska :/
Postad 25 February 2015 - 15:01
Min fläkt låter ingenting på någon av dem, men jag har ett annat problem, hddiskarna hittas i vanliga xtreamern men när jag går in i kodi så är det omöjligt att hitta dem, är det nån som lyckats hitta dem.
jag hittar inte heller hdd i kodi och så kan jag inte logga in på google play, ingen anslutning försök igen... nu slänger jag fan i väggen snart.
Postad 25 February 2015 - 15:04
KAN SÄGA SÅHÄR DEN BEHÖVER VERKLIGEN UPPDATERAS inte en film fungerar som den ska :/
Det ända som funkar hyffsat ä netflix å popcorn time fast jag måste ha högsta volym på för att slippa höra höfläkten ![]()
Postad 25 February 2015 - 15:09
Det ända som funkar hyffsat ä netflix å popcorn time fast jag måste ha högsta volym på för att slippa höra höfläkten
Kan säga såhär, den känns sjukt pålitlig och snabb, den har den kraften som behövs det är jag helt övertygad om, men varken i xtreamer läget / Kodi läget fungerar ljudet som det ska, dessutom så spelar filmerna upp sig lite för snabbt. :/ eller gör jag fel.
Kan också tillägga att om man har 10 diskar för den att hålla reda på så buggar den ur helt och hållet =) det gjorde inte gamla Prodigyn.
Postad 25 February 2015 - 18:06
whityoustone: Med 10 diskar menar du olika network shares?
Skall hämta upp den ikväll, av det ni säger att döma låter det inte så positivt. Behov av mjukvaruuppdateringar då alltså.
Postad 25 February 2015 - 18:57
Postad 25 February 2015 - 23:11
Föredrar airmouse framför medföljande fjärrkontroll men mottagningen är lite för dålig. Den behöver fri sikt, att ligga i soffan med fjärren på benet fungerar inte. Imorgon ska jag testa med en usb-förlängare så signalen inte behöver gå genom ett stort metallchassi. Ett chassi som ser bra ut i verkligheten tycker jag men det är bara luft inuti. Hade räckt om det var hälften så stort.
Airmouse både snurrar lätt och vinglar fram och tillbaka när man lägger den på soffbordet, och att man stängt av luftrörelser hjälper föga då sätter på funktionen hela tiden.
SVTPLAY har en tendens att spela upp i 2x hastighet, osäker på vems bord det felet ligger.
Trots allt detta finns det ändå en chans att jag blir nöjd. Det finns "promise" här även om Xtreamer har mycket att rätta till.
Postad 26 February 2015 - 00:31
Vill någon test om ni kan få "match screen refresh rate to video" att funka i Kodi? Hur jag än gör ser det ut som att HDMI-länken är fast på 1080P60, precis som i "settings"-menyn från launchern.
Postad 26 February 2015 - 12:13
ja, då var första intrycket av den här etablerad. Mycket frågor har ju redan kommit upp och luftats på Xtreamers forum, kan inte logga in där när jag är på jobbet men skall titta mer ikväll.
Det här är ju helt klart en produkt som inte är redo för någon form av slutanvändare. Dess huvudsyfte, att se på film är ännu såpass buggat att det inte ens är användbart.
Med det sagt, står hoppet nu till Xtreamers goda vilja så att uppdateringar kommer tätt och går i rätt riktning. Eftersom det är androidbaserat kan det finnas begränsningar i hur mycket Xtreamer verkligen kan göra.
Hårdvaruproblemen har redan nämnts här. Kanske är fläktproblemet individberoende, dock verkar det vanligt. Själv har jag en stökfläkt som är såpass illa att det låter långt värre än en XBOX 360 Phat. Det är ett ganska mekaniskt ljud och låter igenom det mesta. Lösningen så länge vilket jag skall pröva ikväll är att koppla ur skiten. Får se om det är något som man kan byta ut längre fram.
Det andra problemet med airmousen är också påtagligt och irriterande. Mottagaren får helt enkelt inte en bra signal, det rycker fram och ibland tappar den kontakten helt.
KODI är oanvändbart, ljudet bara hackar fram, spelar ingen roll vilken film man tar. KODI är också mycket instabilt, kraschar titt som tätt. Jag lyckades dock med samba shares här i vilket inte gick i xtreamers egna applikationer. Att uppdatera KODI skall enbart gå om man avinstallerar tydligen, skall pröva detta ikväll men har inga större förhoppningar.
Det första problemet som man stöter på eftersom man vill uppdatera google appar är att man inte får kontakt i google play. Jag körde trådat och anade att problemen låg någonstans där. Dock hjälpte det inte att bara gå över till trådlöst, lösningen kom först av att helt rycka kabeln till det trådade nätverket. Då går google play igång och fungerar. Efter detta kan man igen stänga av det trådlösa och trycka in det trådade igen. Då verkar google play fortfarande vara på banan.
Jag tryckte i en helt sprillans ny 3TB disk, oformatterad. Detta är ett problem med android, den hittar disken kan jag se (med dmesg) men det finns inga gränssnitt för att formattera. Det finns någon app i play men den klarade inte GPT, alltså gäller att plocka ut driver och formattera manuellt. Ytterligare något att pröva ikväll.
Då kommer vi till mitt huvudsakliga problem, samba shares / cifs. I xtreamers "explorer"-app verkar den kunna skanna nätverket men inga samba shares går att ansluta till. Beror det på att mina kräver användarnamn och lösenord? Kan inte svara för NFS, den som kommer upp verkar jag kunna gå in i men det är en delning som jag inte har några media på.
Det finns en annan xtreamer applikation där den browsar samba shares och där man kan mata in användarnamn och lösen. Då kommer sharen upp och man kan spela film däröver. Det tag dock en evighet för den att browsa shares och gå in på dem så det är ett hopplöst alternativ. Man verkar inte kunna lägga upp sina favoriter någonstans.
Gränssnittet känns, även om det är snyggt riktigt rörigt och känns inte alls planerat i upplägget. Vi får hoppas detta blir bättre också. Skall man se en film vill man inte krångla sig igenom en massa menyer och val innan man verkligen kan starta. Ingen preview av filmen, ingen indexeringsmöjlighet.
På vissa ställen går det av någon anledning inte att skrolla med airmousen eller med fjärren. Te.x. i mail-applikationen.
"högerklicksmenyn" på minst ett ställe var inte översatt utan var på kinesiska. Som tur är fanns papperskorgsikonen så jag kunde guida ändå.
TV-appen fungerar, men varför skall den alltid visa att man skall "Spela in", jag kanske bara vill titta på TV genom Xtreamern? Hur gör man för att undvika denna första skärmen? Och hur gör man för att se TV'n i liten minimerad vy som det pratas om i reklamen?
I stort sett är detta för nuvarande "fail", men vi får hålla modet uppe och bistå xtreamer med felrapporteringar och feature requests. Vi har bara att vinna på att hålla en god ton i deras forum.
Återkommer med fler observationer!
Postad 27 February 2015 - 06:13
Har precis börjat titta på min. Håller med om att fläkten låter en hel del, speciellt vid uppstart. Sedan tystnar den men är väl inte helt ljudlös. Ska lyfta in spelaren i tvbänken, då kanske ljudnivån minskar.
Ska kolla hur det är med bild/ljud under helgen.
Översättningen är inte 100%, får också kinesiska tecken på en del ställen.
Hur får man Google Play att fungera? Har provat med att koppla ur nätverkskabeln och slå på WiFi, spelaren ansluter inte till Google Play.
Hmm, mitt i allt så började Google Play att fungera??
Redigerat av StPe, 27 February 2015 - 17:05.
Postad 27 February 2015 - 06:13
Som vanligt så är detta i dag inget unikt beteende hos tillverkare i en hårt konkurrerande värld.
Postad 27 February 2015 - 12:03
Det låter som om ni som har köpt en Box är ett gäng betatestare. Extremer skulle betala er istället för tvärt om.
Som vanligt så är detta i dag inget unikt beteende hos tillverkare i en hårt konkurrerande värld.
Dock har nog Xtreamer alltid släppt buggiga spelare så det hade varit unikt om de släppt en som fungerade från början....
Postad 27 February 2015 - 14:06
Satt i flera timmar igår och provade att få Kodi att fungera ordentligt. Går inte att få rätt refreshrate på skärmen. Ljudet är låst till 2.0.
Därtill är det fortfarande nyårsledigt i Asien som grädde på moset.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
97 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?