Visst så är det nog. Men då får de höja kapaciteten överlag så detta inte inträffar.
Absolut!
Det eller bli kompenserad ekonomiskt med nuvarande.
Sonens wi-fi har blivit rejält långsamt
Startad av
magnus76
, jul 30 2015 17:35
62 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 08 september 2015 - 06:54
Absolut!
Det eller bli kompenserad ekonomiskt med nuvarande. Postad 08 september 2015 - 07:03 Betalar hellre för en jämn trafik än att få rabatt för det motsatta Postad 08 september 2015 - 10:03 Fick nedsatt avgift från Bahnhof på ADSL, i mitt fall var hastigheten dock under förväntat större delen av dygnet men helt hopplös på kvällar. Misstänker att felet i mitt fall låg hos nätoperatören, Quadracom. De fick egentligen aldrig riktig ordning på det, men de värsta prestandaproblemen tog några månader att lösa. Postad 09 september 2015 - 17:43 Det var ett rätt långt formulär man skulle skicka in när man skulle felanmäla, men hursom fixade de till det snabbt. Dock fick jag aldrig veta vad felet berodde på. Postad 10 september 2015 - 07:27 Postad 12 september 2015 - 15:07 Nu ska jag köra ett program som heter pingplotter. Detta så bahnhof kan se eventuella nätförändringar över dygnet. Hoppas det visar något eftersom att jag annars inte vet vad jag ska göra. Postad 13 september 2015 - 06:46 Startade pinplotter igår eftermiddag och följde näthastigheten under gårdagen. På kvällen runt 21 började hastigheten gå ner och staplarna i programmet visade på "dåliga" värden. Perfekt tänkte jag, och lät det stå på under natten för att verkligen påvisa problemet.
Men när jag skulle spara loggen nu imorse hade data****t startat om efter att windows gjort en uppdatering under natten. Loggen borta.
Får köra samma procedur idag/natt. Nu har jag stängt av uppdateringsfunktionen åtminstone... Postad 13 september 2015 - 09:21
Ja verkligen
Som sagt så har nätet droppat på kvällarna länge nu så nu måste jag undersöka detta ordentligt. Man har ju fått lägga ner en massa tid på detta med återställningar, sökande, och support etc, börjar tröttna. Postad 13 september 2015 - 18:28 Undrar vad som är fel rent tekniskt? Imorgon skickar jag pingplotter loggen till Bahnhof. Sen hoppas jag detta åtgärdas fort. Postad 13 september 2015 - 22:44
Byt leverantör! Haft Bahnhof och det vart bara strul till och från.. bytte till Bredband2 aldrig krånglat! ☺ Postad 14 september 2015 - 06:31
Tack för tipset.
Har nu skickat in lite loggar till bahnhof och hoppas verkligen att de fixar detta omedelbart. Annars är det bara att byta till något annat. Synd bara att jag har 1 månads uppsägningstid. Annars har ju bahnhof fungerat bra förutom de senaste veckorna. Dessutom har de bra pris på bredband inkl bredbandstelefoni. Andra kanske har ungefär samma priser...
Har kollat lite på operatören Universal, de ligger till bra i pris. Dock vet jag inte hur pass bra universal är. En jag känner har universal och enligt honom har det fungerat bra. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |